14 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

14 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Me MAM Kalkınıyor Engür Gölü ile Sazlı Göl de Kurutuldu Çocukları Için Vilâyet Merkezinde Leyli Bir Talebe Yurdu Açıldı Kayseri, (Tan muhabirinden) — Vilâyetimize bağlı köylerin köylüye yük olmadan kalkınması içini her köy de çift başına bir dekar arazinin sü- rülüp ekilmesine karar verilmiş ve bu işe girişilmiştir. Köy sanılıkları namma sulak köylerde kavaklılar ve söğütlükler kurulmaktadır. Bataklıkların kurutulması çalışma ları, büyük bir hizla ilerlemektedir. Engür gölü ile Sazlı göl tamamen ku rutulmuş, suları akıtılmış, bu saye- de binlerce dönüm arazi kazanılmış- tır. Bu yıl içinde vilâyetimizde #rt- ma mücadele teşkilâtı da tatbik e - dilmeğe başlanmıştır. Teşkilâtın baş kanlığına tayin edilen doktor Refet buraya gelerek çalışmalara girişmiş- tir. Teşkilâtın diğer doktor ve me- murları da peyderpey gelmektedir. Kısa bir zamanda, Kayseri balkı gıtmadan kurtulacaktır. Bataklıkla - rın kurutulması işinde gösterdiği fa- aliyetten dolayı vali Adli Bayman Sıhhiye Vekâletince takdir edilmiş - tir, Yakmda köy sıhhat korucusu kur- gu açılacak, bu kurstan mezun olan- lar 150 haneli köylerin sıhhat koru- culuğuna 30 lira maaşla tayin edi- leceklerdir, Bu sayede, köylünün ve! Çankırıda Pahalılık Yiyecek Maddeleri Çok Fazlaya Satılıyor Çankırı, (TAN) — Bu yıl, geçen s8 nelerdekine nazaran Çankırıda her- gey pahalı satılıyor. Geçen sene et 20 kuruşken şimdi 30 kuruştur, Kışm 50 kuruşu da geçeceğinden korkuluyor. Geçen yıl ekmeğin ikinci nevi 6 ku- rüşken bu sene $ e kadar çıkmıştır. Halbuki yeni buğday mahsulü geçen seneki fiyatlarla piyasaya döküldüğü ne göre, bu yükseliş sebepsizdir. Ka- vun, karpuz, sebze fiyatları da böy. dedir» Iki aydanberi piyasada mevcut ol- mıyan odun, kömür bugünlerde gel- miye başlamışsa da bir merkep yükü 100 kuruştan satılıyor. Kömürün ki losu da 3 kuruştan 7 ye çıkmıştır. Sonra, esnafın köylüden eski okka hesabile mal aldığı ve tabii kilo hesa bile sattığı görülüyor, Çankırının nüfusu ve ihracatı art- madığına göre, pahalılığın sebeplerin mürakabesizlikte ve ihtikârda ara - mak doğru olacaktır. aman İzmit İdman Yurdunun Yıldönümü Izmit (TAN) — Idman yurdu ya- kında altı yaşma basacaktır. Bu mü- 'nasebetle bir garden parti tertip edil- miştir. O gün, Idman yurdu - Akyeşil mütekait oyuncuları bir futbol maçı yapacaklardır. Bunun için vali bir ku pa koymuştur. ——— > Yağmur ve Dolu Çankırı (TAN) — Buraya yağmur ve dolu yağmıştır. Dolunun civar köy Jerde hasarsta sebep olduğu söyleni- yor. Köylüler, bataklıkların kurutulması işinde hararetle çalışıyorlar İtemin edememekte, bu yüzden birçok köylerin sıhhi durumları korunmuş olacaktır. Birçok mektepler tamir ediliyor Ders yılı yaklaştığı (için, tamire muhtaç olan mektepler, tamir edil- mekte, eksik ders malzemesi tamam İlanmaktadır. Tolas ve o Bünyandaki mektep binaları esaslı bir tamir gör- mektedir. 7 Muncusun, Kısık ve Bürüngöz köy lerinde yeniden yapılmakta olan böl- ge yatı mektepleri inşaatı bitmek U- zeredir. Şehir içindeki | mektepler ihtiyacı Aydın, (TAN) — İstasyonumuzda henüz elektrik tesisatı yapılmamıştır. Bu hal, İzmir ve Karahisar postaları ile gece yarısından sonra gelen yolcu- ları büyük müşkülâta uğratıyor, Tek bir lüks lâmbası, bütün istasyonu ay- dmlatamadığı için, muhtemel kazala- ra karşı da tedbir almak icap ediyor. Diğer taraftan bu trenlerdeki baz yolcu vagonlarının da ışıksız olduğu ve yo.cw'arın bundan hayli sıkmtı çek "tikleri görülmektedir. Penizli ile Söke arasında işliyen o torayların arkasına bir vagon takıldı ğı halde buna yolcu alınmamakta, bir çok yolcular ellerinde biletleri olduğu halde geri bırakılmaktadır, Bu oto- raylarm yerine, incir mevsiminde ol- İmekteplerde çifte tedrisat yapılmak: | İtadır. Istansyon caddesi üzerinde yâ pılması mükarrer o bulunan beşyüz İsocuğu istinba kâfi binanın inşası ek- siltmeye konulmuş, lâkin talip Gk- mamıştır. Bu sebeple, kira ile bir, iki binanın tutulması kararlaşmıştır. /ilâyetin gerek köylerinde, gerek kazalarında ilk ve orta tahsillerini ik mal eden fakir çocukların Kayseride orta ve lise tahsillerini yapabilmeleri için Vilâyetçe meccani bir talebe yur- du açılmış, elli çocuğu Istiaba kâği bir binanın tamiri bitirilmiştir. Yolcular Şikâyet Ediyorlar: Aydın İstasyonunda Elektrik tesisatı yok! Aydının Kurtuluş Şenlikleri Çok Güzel Oldu Kurtuluş Bayramında “Devrim yolu,, piyesini temsil eden Halkevi gençleri sun, tren işletilmesi çok yerinde ola- caktır. Kurtuluş bayramı şenlikleri güzel oldu Şehrimizin kurtuluş bayramı, civar hasaba ve köylerden gelenlerin de İş- tirakile hararetle kutlanmıştır. As kerlerimiz istirdadı temsilen şehre gir mişlerdir.. Hükümet binasına bayrak çekildikten sonra nutuklar söylenmiz, Atatürk büstüne çelenkler konulmuş tur. Resmi geçit yapılmıştır. Gecele- in çok mikderda fişenk yakılarak ler yapılmış, oHalkevinde de “Devrim yolcuları” piyesi temsil edil- miştir. Tutulan hırsızlar Aydın (TAN) — Son günlerde biri- Panayırdaki Yarışlar i Güzel Oldu. M. Kemalpaşada Yapılan Güreşlerin Neticeleri M. Kemalpaşa, (TAN) — Hayvan panayırınm açılması miinasebetile 5 eylülde at koşuları, güreşler ve bisik- let yarışları yapılmış, bun yirmi bin kadar halk seyretmiştir, i Susurluzlu Mecidin Nazmiyesi, ikinciliği Azatlı Mehmedin Merzu- midi kazanmıktır. Vuklu Şabanm Dervişi birinci, Kara- cabeyli Kemalin Aldervişi ikinci, jan- darma kumandanı Sadığın Tanı süncü gelmişlerdir. 3000 metrelik tiçüneli koşuda birin. iliği #ahrinin Androbudini, ikineili- İZİ Gönenli Nazifin Mavzikası, üçün- cülüğü Fabrinin Muradt almışlardır. Bundan sonra, Karacabey harasın- daki binicilik mektebi talebesi, baş larında muallimleri olduğu halde at- larile bir resmi geçit yapmışlardı, Bu- nu, gayet zevkli ve meraklı bir av koşusu ve muhtelif gösterişler takip Jetmiştir, Genç talebe, pek çok alkışlanmış- tır. Bisiklet yarışında birinciliği Maz- lum, ikinciliği Adnan, üçüncülüğü Is- mall kazanmışlardır, Serbest güreşlerde neticeler Serbest güreşlerde Silivrili Molla Mehmet, Babaeskili Tbrahimi 42 da « kikü 25 saniyede tuşla yenerek yet- miş liralık ikramiyeyi o kazanmıştır. Karacabeyli Hayati 14 dakika 5 sa- niyede tuşla gelip-gelerek kırk Tire ikramiye âlmıştır. Diğer güreşleri Di narlmm kardeşi Ismail, M. Kemalpâ- şalı İlyas ve Karacabeyli Hayri ka - zanmışlardır, C.H. Partisile cidden güzel bir gün yaşatmıştır. Karısını Bıçakla Yaraladı mem Van, (Tan muhabirinden) — Iki gün evvel burada bir facla olmuş, bir adam karısmı öldürmek kastile ağır yaralamıştır. Hâdise şudur: Kâzımpaşanın Taşrumi köyünden Çeto, iki evlidir. Reyhan ismindeki! | kadın ortağile geçinemediği için bir | müddet evvel Vana kaçmış ve Bahri isminde bir zatm yanında oturmağa başlamıştır. Çeto, bir iki gün evvel buraya ge- istemiş, fakat Reyhan buna karşi koymuştur, Çeto, evvelki gün karısı na tekrar beraber gitmeği teklif et- miş, ayni cevabr almea biçeğini çe - kerek hücum etmiştir. Reyhan, ağzından — ve vücüdünün muhtelif yerlerinden ağır yaralanmış ve tedavi altına almmıştır. Çeto, ka- çarken ele geçmiştir. ——mamaaa — — birini takiben 3 - 4 mühim harsızlık (olmuş, geceleyin muhtelif semtlerde İbir dükkün, üç - dört ey soyulmüş- tur, Polis, Ismali ve Reşit adındaki hırsızları tevkif ve adliyeye teslim et miştir. Muhakemeleri Asliye ceza mah kemesinde görülecektir. Et buhranı başgösterdi Aydın (TAN) — Üç günden beri burada et buhranı vardır. Kasaplar, 25 kuruşa satılan dana etini 30 a, 40 kuruş olan koyun etini de 50 kuvuşn çikarmak İstiyorlar, Belediye, bu hu susta henüz bir karar vermediği için, günde 1 - 2 hayvan keserek lokanta lara ve daimi müşterilerine veriyor. lar, Bu yüzden saat 10 dan sonra £im se et bulamıyor. 1000 metrelik birinci koşuda birin- | kası, üçüncülüğü Fehmi Durumun 0) 2000 metrelik ikinci koşuda Susur- | Gençlerbirtiğinin | tertip ettiği bu müsabakalar, herkese | lerek Reyhanı tekrar köye götürmek | GÜNEŞ - RÜZGÂR - DENİZ SIHHAT KAYNAĞI Bir iki hafta sonra salon hayatma dalacak bunların cilde yapacağı tahribattan müteessir değiller çünkü KREM PERTEV ile yaptığı masajların cildlerine vereceği taravetten - geçmiş nelerin verdiği - tecrübe ile o kadar emindirler ki mem üç Üsküdar Tera Memurluğundan Leftere borçlu Koço Sansar oğlu- nun Kadıköyünde Caferağa mahalle- sinde Bahriye caddesinde eski müker rer 35 yeni lira kıymeti muharmameneli gayrimen kulün borçluya ait 60 da 10 hissesi. nin açık arttırma ile satılmasına ka- rar verilmiştir. 23 No. lu haneye kapıdan girildi. Ufak bir antre mevcut olup zemini mermer döşelidir. Ahşap bir merdi. venle zemin kata çıkılır, Bodrum katı zemini kırmızı kare döşeli bir sofa etrafında bir mutfak, zemini kare dö geli bir demir ocağı ve bir helâ ile iki odunluğu bir kileri mevcuttur. Odun luke ve kileri badanasız olup diğer kı- sumlar da adi kireç badanalıdır. Ze- de olup Uç odayı ihtiva edip bunların dögeme ve tavanları ahşap olup boya» sızdır. Kapı te pencere doğramaları adi doğrama olup boyasızdır, Birinci kat: Birinci kat ahşap olup merdivenle çıkılıp bir sofa bir helâ üç oda ve bir yüklüğü ihtiva çıkilır bir sofa üzerinde çatı boşluğu mahallerinde istifade edilmek süre- tiyle 4 tane yüklüğü vardır. ni ve kullanışlıdır. Elektrik ve su te- sisatı vardır. Bina ahşap olup heri- cen ahşap kaplama ve dahilen bâdadı fema ile metredilmiştir. Haricön eski lu pencereleri kavidir. BAHÇE 1125 M. sahasında olup İiçinde bir kuyusu ve Smeyva ağacı etrafı moloz bir duvarla tahdit gdil- miştir. Halen binayı işgal eden Mar- ya Atina Eleni olup binânın mutasar- rıfının rızasiyle bilâbedel oturdukla- rını iddia etmektedirler. Mesahası: Bahçe 112.5 M. olup bi- nan da işgal etmiş olduğu zemin sa. | hası 7800 M. olup mecmuuna 200.50, M. lik arsa sahası mevcuttur. 1 — Işbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 1—10—937 tarihinden iti baren 937 — 6206 No ile Uskildar To- ra Dalresinin muayyen 937 — 6206 No, sunda herkesin görebilmesi için açıktır. Dânda yazili olanlardan fazla malümat almak istiyenler işbu şart- | nameye ve 937 — 6206 dosya No, su ile memuriyetimize müracaat etmeli. dir, 2 — Gayrimenkul 19 Birinciteşrin 93T Sal: günü saat 16 da Usküdarda Ihsaniyede Şerif Bey çeşmesi soka- ğında 16 No lu adiiye binasında Us- küdar lera Memurluğu odasında Üç defa bağırıldıktan sonra en çok art. tırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muharimen kıymetin 46 75 şini | bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüçhan olan diğer alacaklılar bulu- nursa bedel bunların o gayrimenkul ile temin edilmiş ulacaklarının mec- muundan fazlaya çıkmazsa en çok urttıranın taahhüdü baki kalmak ü. zere arttırma 15 gün daha temdit 6- dilerek 3.11.9397 tarihinde Çarşamba günü saat 16 da Usküdarda Ihsaniye de Şerif Bey çeşmesi sokuğında 16 No. lu adliye binasında Usküdar icra memurluğu odasında yapılacak arttır mada bedeli satış istiyenin alacağıma rüçhan: olan diğer nlâcakiların bu gayrimenkul ile temin edilmiş alacak ları mecmuundan fazlaya çıkmak şar tiyle en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz. Ve satış talebi düşer. 3 — Arttırma bedeli peşindir. Art, tırmaya iştirak için yukarda yazılı kıymetin 4b 7 buçuğu nisbetinde pey İ akçesi veya milli bir bankanın temi. nat mektubu tevdi edilecektir. 4 — Gayrimenkul kendisine hâle olunan kimse derhal veya verilân müh iet içinde parayı vermezse ihale ka- yarı fesih olunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse No. lu ve tamamı 3150 | min kat zemini ahşap bir sofa üzerin. | Üzerinde | edip âynen zemin katı evsafındadır. | Çatı arası: Ahşap bir merdivenle| Evsafı Umümiyesi: Bir oldukça ye | | boyu olup pancor.va döhlür-kötkuluk. | 24 -Y. Mİ | veni TU 4 İ EN HOŞ VE TAZE MEYVA LARIN USARELERİNDEN İS TİHSAL EDİLMİŞ TABİİ BİR MEYVA TUZUDUR. Emsal bir fen harikası olduğundan t&” memen taklid edilebilmesi müs kün.değildir. Haztmsızlığı, yanmalarını, ekşiliklerini ve annid İnkibaztahrigiderir. kokusunu izale eder. Umumi b* yatın İntizamsızlıklarını en emi? surette ıslah ve insana hayat VW canlılık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL! ihtira ilânı “Yüksek hassasiyetli müsade” > pası,, hakkında alınmış olan 180 günlü ve 2015 sayılı ve “Yivaie ların mermllerine sit ıslahat,, hak da dahi alınış olan 18.0.1005 “5 ve 2018 sayılı ihtiva beratları bü mevkii fille konmak üzere ahere İ rüferağ veya icar edileceğindef ai? olanların Galatada, İktısat Hal Robert Ferri'ye müracaatları Jâ4 Junur, ka arzetmiş olduğu bedelle almağ? ni olursa ona, rsz; olmazsâ vey& bul mazsa hemen 15 gün müddetle maya çıkarılıp en çok arttıran ş edilir, Iki ihale arasındaki fark V€ çen günler için 5 5 den hesap Me cak fniz ve diğer zararlar ayrı©8 me hacet kalmaksızın memuriY ce alıcıdan tahsil olunur. ö 5 — Ipotek sahibi alccaklılari ğer alacaklıların ve irtifak haki hiplerinin gayrimenkul üzeri haklarının hususu İle faiz ve ye dahil olan iddialarmı işbu ilân © gi den itiburen 20 gün içinde evrak biteleri ile birlikte memuriye” bildirmeleri icap eder aksi halde tarı tapu siciliyle sabit olmadıkfi &ş bedelinin paylaşmasından kalırlar. 8 — Alıcı arttırma bedeli parie olarak ihale karar pullarını tap 5 rağ haremi; ve 20 senelik vakıf t bedelini vermiye mecburdur. te” menkulün nefsinden doğan © kim vergiler tanzifat ve tenviriy? tellâliye resmi vakıf icaresi alttir. 7 — Gösterilen günde artt mi istirak edenler arttırma şarta” okumuş ve lüzumlu malmatı “yi ve bunları tamamen kabul smd ve itibar olunur. Yukarda g9 gâyrimenkul işbu ilân ve arttırma şartnamesi datreninde cağı ilân olunur. (34800) vii pi AE eN