3 Kasım 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

3 Kasım 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

A | öadü Odun Derdi Yine Tazelendi Köylüler, Narhtan Sonra Odun Getirmiyorlar Biga, (TAN) — Orman yasağın dan sonra burada birkaç köye orman larda katiyat için ruhsatname veril« miştir. Kasabamıza tek tük odun ve kömür gelmiye başlamışken iş son za manlarda yine bozulmuştur. Bunun sebebi şudur: Köylüler yüz kilo odu- na 7 kuruş orman resmi ödedikleri halde, evvelce on beş kuruşa sattık- Yarı odun yüklerini iki misli fiyattan Aşağıya vermiye başlamışlardır. Bu- nun Üzerine Belediye meclisi bir yük oduna 30, bir araba oduna 200, kö- Mmürün kilosuna da 60 para narh koy muştur. Bundan haberi olmıyan köylüler, kasabamıza getirdikleri odunu araba $1 300 kuruşa kadar satmak istemiş- Jer, lâkin narh üzerinden para alrım- ca mahrukat getirmemeye başlamış- lardır, Karu odun bol * Odunsuzluk yüzünden burada ev- lerde ayda bir kere bile çamaşır yı- kanamıyor. Son günlerde belediye, tellâllar gezdirerek, odunun bollüğa- cağmı ve iki yerde çeki ile satılaca- ımı ilân etmişsede kastbaya bir merkep yükü bile odun geldiği görül- memiştir, Bazı kimseler bahçelerinde ki barakalarını yıkıp enkazını yakmı- ya başlamışlardır. Halbuki bu vaziyet lere meydan verilmemesi için ortada hiç bir sebep yoktur, Çünkü civar or- manlarda kasabamızı ve havalisini on gene İdsre edecek kadar kuru odun vardır. Bü kuru odunların toplanması ormanlar için zararlı değil, bilâkis fayda'ıdrr, Buraya yalnız kuru odun lmesine müsaade edilse ve or- man resmi kasabamızın kapılarmda | tahsil edilse, hem her yer odunla 'do- lacak, hem ormanlar temizlenecek, hem de hükümete varidat temin eğil. miş bulunacaktır. ——— — Aksarayda Kültür Hevesi Konya Aksaray (TAN) — Kasaba- muzda ralk dersanelerinin faaliyeti artmakta, binlerce vatandaş okuyup yazma öğrenmek için bu bilgi yuva” larına devam etmekteğir. Yazan: ALİ RIZA SEYFİ - Antalya vk aris Bu Sene Çifçilere 150 TonTohum Dağıtılacak Ziraat Vekâleti, Yeni İstasyon Binasının aa İçin 10 Bin Lira Verdi | Antalya, (Tan muhabirinden) — Ziraat Vekâleti, yurdun pirinç ve pa muk ihtiyaçlarını temin için iklim ve mağraz şartlarma en uygun, çağlı - İ yanlarile de Mısırdan daha iistün ka biliyet vo kudrette olan Antalyayı in- tihap etmiş ve burada, çiftçilere te- miz tohum tevzi etmek maksadiyle (Sıcak iklim nebatları ıslah istasyo- nu) namile bir istasyon açmıştır. İstasyon; Antalyanm garbinde, ge- hirden yirmi kilometre mesafede ve beş kazanın güzergühimda, (1L11) buçuk dekar genişliğindeki sahada kurulmuş, 987 mart ayda faal bir vaziyete geçmiştir. Bu ilk sene, tecr be ve ıslah maksadile istasyon muh- telif yerli ve yabaner çeltik ile dokuz nevi pamuk, üç nevi çuval - kendiri, dört nevi yağ fasulyesi ve Hintyağı jJmebati ekmiştir. İstisyon — şirhdi bu İmeksullerin devşirilmesişe büğlamış tır, Alınan mahsul iyi Çeltik nevilerinden Viyalone nevi dekar başma 629, Acem (Amberbu) nevi beher dekara 750, Japon nevi de 900 ktimir kilo vermiştir. Pamuk nevilerinden en “iyi netice veren (Akala) dır. Ekspres ve (Se- kaloridis) nevilerinin de Antalyamız içim büyük ve önemli bir istikbal Satman, etrafına çevik ve dikat; bir bakış daha fırlattıktan sonra fanrıyara seslendi: — Haydi bakalım Tanrıyar!.. Hemen geriye., ne yapalım, “herifi de beraber alır, öyle gideriz. Mert yü ekli, çelik bilekli Salman, bunları söyledikten sonra çocu- ğu, uzaktaki köşe başma doğru itti. Çocuk 8ol, elile, direkten düşen adamı tuttuğu halde istemiyerek Salmanla yürüdü, “Tanrıyar, bütün cesaterini yumruklarının uçlarma yerleştirmiş, et- rafı gözlüyor. bir kancıklığa uğramamaları için çok tetik ve dim- dik duruyordu. * YAA Islah istasyonunda çeltikler harmari ediliyor. li tecrübelerden ( anlaşılmış- kep imaline yarıyan Jütler &on derece mükemmel olmuştur. Hintya- ğı nebatı ise Antalyada yaprağını dökmiyen hâlis'bir nebat vasfını gös termektedir, Islah istasyomu altı ay zarfında $€ kiz bin metreden fazla sulama kanal- ları açmış, iki bataklık kurutmuş Ve riraate elverişli bir halde bulunmt - yan 300 dekarlık sahayı işlemek su- retile istifade imkânlarını temin et - miştir. Istasyon hinterlandmda bulunan ve güzergâhımdan geçen binlerce köy lü ve çiftçilere hir mektep ve hir ör- nek vazifesini ifa etmektedir. Bahu-| İsus civar bulunan Solak, Boztepe v: ve manevi büyük istifadeler temin Samsunda Başarılan Yeni İşler Bütün Fırınlara Asri Tesisat Kondu Samsun, (TAN muhabirinden) — Samsun belediyesi dar bütçesine rağ- men çok iyi çalışmaktadır, Imar, yol ve temizlik işleri arasında sos günle- rin başlıca faaliyeti şunlardır: 1 — Belediye, bütün fırmlarda ek- meklerin makine fle yapılması mee- buriyetini koymuş ve bu partları ha- iz olmıyan fırınları kapatmıştır. Şim di, Samsunda ekmekler hiç el değme- den yapılıyor.. 2 — Samsunda da diğer büyük şe- hirlerde olduğu gibi sirt hamallığı kel dırılmıştır.. 3 — Belediye, Samsun llmanınm en büyük eksiğini tamamlamış, iskeleye bir elektrikli vinç getirtmiştir. Bu vinç, 6 bin Hraya mal olmuştur. Mahrukat çok pahah Yalnız şehirde şu günlerin en bü- vik akıntısı mahrukat meselesidir. Orman kanununun icap ettirdiği tak- Vidat dolayıslle odun ve kömür azal miştir. Mahrukat satışı ile meşgul bu lunan miesseselerden bazılarınm ih- tikâr denecek dereöede yüksek fiyat- larla satışyaptıkları gözden kaçmı- yor. Kış girdiği için halkm mühim bir kısmı odun ve kömür tedarikinde çok güçlük çekiyorlar, Belediyenin, bu işle akımdan alâ- Kadar olması, mahrüket buhranmm ve İhtikârm önüne geçecek tedbirleri İ süratle alması çok yerinde olacaktır. a fında memleketin en mühim tohum iyacına cevap veretileçek bir şek- ie ere kuvvetle ümit edilmekte- mektedirler. İstasyon ayni zamanda | İmiyen kudretlerini Ziraat Vekâleti - muhitindeki hasta köylülerle de alâ- İnin takdir ederek buraya bu istasyo- kadar olmaktadır. Sıtma getirir diye halka iyi görtlmiyen çeltikçilik bu- gün İstasyonun — faaliyetile sıtmayı yok &len bir mevzu olmuştur. Çiftçi vaziyetten memnun Tstasyonun binası yapılmak üzere- dir, Ziraat Vekâleti bunun için on bin Bralık tahsisat vermiştir. Modem zi- raat gletleri gilnden güne çoğalmak- ta olan istasyonun bir iki sene zar- nu kazandırmış olmasından dolayı se Yihmektedir. Antalya valisinin him- met ve delâletile kuruları istasyon bu ilk yılın ekimi neticesi ölarak (155) tondan fozla çeltik, pamuk ve sair mahsulât tohümluğunu Antalya çift çilerine dağrtâcaktır. Halyada ihtisasını yapmış olan Ha run Onuk bu İstasyonun başında ça- eni terfi suretile Adanaya tayin edilmiştir. Baş, diş, nezle, grip, romatizma ve bütün ağrılarmızı derhal keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir İsim ve markaya dikkat. Taklidlerinden sakınınız. KARA 7 GTA ET TE We e ni MA Bü A NEOKALMINA GRİP - NEZLE - NEVRALJİ BAŞ ve DİŞ ağrıları - ARTRİTİZM Optamini Tercih Ediniz ».Çünkü. Kısa zamanda saçlarınızın dökül- mesini önler ve gençliğini iade eder. Optamin Saç Eksiri ——o— Saç guddelerinde başlıyan akameti tedavi ve dökülmeyi tevkit ederek saçların kısa zamanda o kuvvetlenip uzamasını temin eder. Hergün Opta- minle yıkanan ve taranan saçlar kudretini, taravetini ve güzelliğini muhafazaya namzeddir. İntani Saçların hayat ekseridir! Jandarma Genel komutanlığı Ankara Satınalma Komisyonundan: 1 — Bir metresine 110 yüz on kuruş kiymet biçilen vasıf ve örneği- ne uygun arka çantalık bezden 16,000 lira kıymetinde 14,500 metreden 17,500 metreye kadar 19, 11, 937 cuma günü saat on beşte kapalı zarf usulile satın almacaktır. HM — Şartnamesi pers#!Z Komişyonumuzdan almabilecek olan bu ek- siltmiye girmek istiyenlerin 1200 bin iki yüz liralık ilk teminat vezne makbuzu veyahut banka Mektubunu muhtevi teklif mektubunu belli gün eksiltme vaktinden 4 bir saat evvel komisyona vermiş olmaları, Fakat halk, bu mert Türk levetlerinden yılmakla beraber, içlerinde korkak insanlarm cibilliyetsizliğini gösterenler de yok değildi. Çünkü tam bu sırada halk arasından bazı daysk düşmaları namert bir cliret- Je taş atmaya başlamışlardı. Atılan bu taşlar Selmanla Tanrıyarın bu- lundukları yere di ordu, Garabete bakın ki bu arada bir takım yumruk düşmanı herifler de dağlar deviren, dalgalar aşan bu aslan Türk delikanhlarmı takip et- mek eliretine savaşıyorlardı. Fakat, dedik ya, Tanrıyar bu herifleri bir sillede yerlere serecek kuv- vet ve kudretteydi. Ressamı : MUNİF FEHİM - No. 25 izl Oç KİŞİ köşe başma geldikleri vakit vaziyet yeni baştan kötüleşmiş, bir kere daha boğuşmadan köşeyi sağ dönmenin yolu kalmamıştı. Sal man İle Tünrıyar' bu işi düşünmekte idiler ki, iki Türkün yolunu kes. mek İçin uzaktan dolaşarak kögeye doğru koşmakta olan hir küme yer- li, birdenbire durdular. Çünkü o köşeden Türk kıyafetinde, on on beş ki- gilik bir takım dönüvermişti, Bunların Türk oldukların Üstleri, baş- Jar, yüzleri ve silâhları açıkça göstermekte idi, En önde uzun boylu, kara bıyıklı, kafa sakalir, gok parlak giyinmiş, gümüş ve altın kakmalı gilâh ve zirh kuşanmış kumandanları vardı. Bu : kumandan karşısma çıkan kalabalığa doğru sertçe elini kaldırdı ve arapça bağırdı; (Arkası var NDD44 AN 2 A' ALLUUN SURE >” a 4 p F r t €