18 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

18 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

B. Blum Muvaf- fak Olamadı (Başı 1 incide) ya sevketmişti. Sağ merkezi temsil eden Reynaud'ya müracaat eden Blum, Reynaud'nun müfrit sağların kabineye iştiraki teklifi ile karşılan- maştı. Bu yüzden daha fazla sola mü- temayil bir kabine kurmaktan vazge çince, halk cephesini yeniden kur. miya teşebbüs ötmek ve komünist. Teri kabineye almak şıkkı ile karşı- Taşmıştı, Blum, bu işi de başarama- dığı için yeni kabineyi kurmıya en liyakatli şahsiyetin Herriot olduğu- nu söylemiştir. Herriot, meclis riya- setinden ayrılmamıya karar verdiği- ni bildirince, Blum, tekrar kabineyi kurmıya teşebbüs etmiş, fakat Rey- naud, milli birlik lüzumu üzerinde ısrar göstermiş ve sağcı cümhuriyet federasyonu lideri Marin, dahilde sü- künet, hariçte sulh esası üzerinde “genişletilmiş bir halk cephesi, for- mülüne sistematik bir şekilde itiraz etmemiş olduğunu bildirmiştir. Şotan iş başında Nihayet Blum, yeni kabineyi teş- kilden vazgeçmiş, Cümhurroisi de bu vazifeyi Chautemps'a vermiştir. Blu- mun muyaflakıyetsizliğine âmil, sağ ların müfritlerine kadar bütün grup- Yarın kabineye alınması teklifi ile karşılanmasıdır. Halbuki müfrit sol lar, müfrit sağlarla teşriki mesai 2- Jeyhindedirler, Sosyalistler Blum'un hattı hareketini tasvip etmişlerdir. Vaziyetin hulâsası şudur; Bönnet sosyalistlerin müzaheretini temin edemediği, radikallerin kendisine istemiyerek yardım ettikleri, hat tâ kendi partisinin içinde nifak çı- karmasından ve memlekette karı. şıklığa sebebiyet vermesinden kork tuğu için kabine kurmaktan vaz- geçmiştir. Blum, müfrit sağlarla, müfrit #olları, ayni kabinede bulundur- mıya imkân bulamadığından kabi. neyi teşkil işinden vazgeçmiştir. Bilhsasa radikal sosyalistlerin ko- münistleri kabine içinde isteme - meleri Blum'u bu işten vazgeçirmi- ye kâfi gelmiştir. Artık fırsat Chautemps'nındir. Chautemps, istifasını mütekaıp ye- ni bir kabine taskilina mamun adil mişse de o zaman bu teklifi kabul etmediği halde buhranin fazla uza- maması için bu vazifeyi kabul et - miştir. Chautemps da anlaşılan nas- yonalist bir kabine kurmuya çalışa- cak ve bunun için Dalâdiye ile gö- rüştükten sonra Blum'la uzun uza dıya konuşacaktır. Chautemps'ın plânı 156 azası olan sosyalist grupuna, 286 mebusu bulu Japonya Çin Hükümeti İle Münasebeti Kesti Çindeki Japon Sefiri Geri Alınıyor (Başı 1 inekle) ayni şekilde hareket edecekler ve 0 | aman Çin ikiye bölünmek ıztrrarın da kalacaktır. Ayni gazeteye göre o zaman Çin ikinci bir Ispanya haline girecek, Tokyodan yardım gören Pe kin Salamanka, ve Çang Kay Şek hü kümeti Barselona hükümeti gibi ola cak. ve harp dahili bir mahiyet ala caktır. Çinin bugünkü merkezi olan Han kovdan verilen (haberlere göre Ja ponyanın Çin bükfmeti ilemi nasebetini o kesmesi, Çinin siya si ve mülki bütünlüğü esası Üzerinde #ulhün müzakeresine mâ ni olmıyacaktır. Japonlar tarafından şimdiye kadar bildirilen şartlar bu £- sasları tenmamaktadır. Çindeki Ja-! pon sefirinin geri alınması üzerine Çinin Tokyo sefiri de derhal vazife sinden uzaklaşacaktır. Fakat sefirlerin geri almması da İki taraf arasında harp ilânmı icap etmiyecektir. Bu yüzden hâdise mü- him bir değişikliğe sebep olmuyor, de mektir, İngilterede Hüdise dünya matbuatında müp- ham akisler bırakmıştır. Londra son Japon kararım biçbir kıymeti bulunmadığına kanidir. Tay mise göre bu karar Çinin mukavemet kararını kuvvetlendirecektir. Deyli Telegrafa göre Pekin rejimi Japonla- rt memnun edebilir, fakat Çinlilerin hoşuna gitmez. Pariste çikan Temps'a göre mesele Çang - Kay - Şek'in kararma bağlı- dır, Çang - Kay - Şek sonuna kadar mukavemet edecek mi, yoksa mevki- ini Japonlarla müzakereye girişecek birine terk edecek mi? Mesele budur. Almanyada Berlin gazetelerinden Franfurter Zeitung'a göre son hâdise harbin ye- ni bir safhaya girmesi mânasındadır. Japonya, kıtasının idaresini, a çıktan dir Ve Çin bunu ka- Vur vtmiyur, Büz basimdan. Hepa Bun kararı Kanton Üzerine de taarruz etmektir. Harbin devamı iki taraf için de zararlıdır. Japonyanm korkacağı şey, bir hezimet değil, fakat kıymetli kuvvetlerinin israfıdır. Ayni gazete Japonyanm sonsuz Çin topraklarma sokulması tehlike li bulmakta ve Japonların kendilerini çok kuvvetli düşmanlarla sarimış İ görmekten rahatsız olacakların an- nan cümhuriyetçi sosyalist itlihadı. |lattıktan sonra şunları hatırlatmak- na, 24 mebusu bulunan müstakli sol ccnah grupuna, 111 azaya malik olan | radikal sosyalistlere dayanan bir hü kümet vücude getirmektir. Bunlar! tadır: “Japonlara Bismarkın Sadova o'hetinden sonra Avusturyaya teklif ettiği şerefli sulhü hatırlatırız.,, Diğer Alman gazeteleri, Mançuri 300 den fazla bir grup teşkil ediyor. |1le ticaretlerinin düşmesinden mütees Jar, Muhalefet ise tek bir blok halin- de hareket edemediği için hükümet lehine ekseriyet teşkili mümkündür. Chautemps'nın hükümetine komünist Jeri alması beklenmiyor. Şolanın görüşmeleri Chautemps, Cümhürreisini gör dükten sonra gazetecilere “Görliyor sunuz ki, halka kapandı ve Cümhur- reisi beni hareket noktama çevirdi. Devlet reisinin ısrarı ve buhranın uzaması beni prensip itibarile vazl- #eyi kabule sevketti, demiştir. Chautemps evvelâ âyan reisi ile görüşmüş ve daha sonra Blum'a git-! miş ve sabık Dahiliye Nazırı Dorma yın iştirakile uzun müzakerelerde bu | Junmuştur. Chautemps, kabineyi | teşkil ede- bilmek için bütün Fransız hüsnüni- yetinin azamisini, reyiâm ile tasdik | edilmiş olan esâs prensipler otrafin- da toplamak lâzım geldiğini söyle- miş ve meclise siyasi sulh kanunu teklif etmeğe çalışacağını ve muh- temel bütün fırtınalarla mücadele edecek derecede sğalam bir teşekkül vücude getirmek azminde bulundu- ğunu anlatmıştır. Chautemps, mu- vaffak olmaktan çok ümitlidir. Fran siz komünistleri halk pratisinin ih- sirdirler. Çin kuvvetleri boyuna ilerliyor Şanghay, 17 (A.A.) — Çin kuvvet leri Wuhu istikametinde taarruza geçmişler ve Çin tayyareleri Japon mevzilerini şiddetle bombardıman et mişlerdir. Muharebe devâm ediyor. Heningin düştüğünü itiraf eden Çin mahafili şimale doğru Yenehow isti kametinde ilerileyen Çin kuvvetleri nin yeni bir İleri harekette bulunduk larını söylüyorlar, Çin membalarma göre, cenubi Çindeki Kvantung sahi linde Macuonun şimaline beş altı yüz Çin bahriyelisi, harp gemilerinin hi mayesi altında çıkmışlardır. Burada şiddetli bir muharebe Gereyan et mektedir. Hareket, Cenubi Çinin isti —————— —— Alâkadar mahafilin kanaatine gö- re, bu iyileşme, Fransız kabine buh- ranının yakında halledileceğine işa- ret eylemektedir. M. Şotan yeni kabineyi kurmak i çin konuşmalara devam etmektedir. Şotan, Radikal Sosyalistler toplantı sında Halk Cephesi ekseriyetine daya nacağını ve Sosyalistlerin eskisi gibi hükümete iştirakini isteyeceğini an latmış ve Halk Cephesinin milli plân dairesinde genişlmesi için Blum tara- fından (leri sürülen fikri nazarı dik- yasına taraftar olduklarını gösterenikete almak lâzmgeldiğini zlah et- bir beyanname neşretmişlerdir. Frank düzelmiye başladı Londra, 17 (A.A.) — Fransız fran- İ gı. borsada, bugün öğleden sonra bir denbire iyileşmiye ve resanet kes- miştir. Sosyalistler bu gece toplanarak Şo tanın teklifini tetkik edecekler ve ona göre karar vereceklerdir. Şotan bu kararı müteakıp betmiye başlamıştır. Cumartesi günü | sinin listesini tesbite imkân bulacak 140 ve bu sabah 152,25 olarak koteltir. edilmiş olan kapanmıştır. Fransız dövizi 147,87 de| Halihazırda” Sosyalistler vaziyeti görüşmektedirler. Yasına doğru bir mukaddeme sayılı yor. Çin telgraf ajansınm verdiği bir ha bere göre Çinliler, Tsimpon hatt: bo yunca şimale doğru ileri harekteleri ne devam ediyorlar. Ve cuma günü Çovs'en ve Yoneeu şehirlerini geri al mışlardır. Japonların takviye kıtaları yolda olduğu için mühim bir muba rebs bekleniyor, Tokyodan verilen haberlere göre Tsinçinden hareketle Şarka doğru Şannong demiryolu istikâmetinde gi den Japon kıtaları Tsingtaoya kadar gelmişler ve bu suretle Japon deniz cilerile irtibat tesis etmişlerdir. Şanghayda Japon sefareti namma söz söyliyen salâhiyettar bir zat, Ha rice çekilen tolgraf haberlerinin sivi) memürlar tarafından sanslir edilmek le beraber bunların da ordu emrinde bulunduklarını söylemiştir. Londra gazetelerinden Mancherter Guardia na gönderilen bir telgrafı 15 saat te ahhürle gitmesi gazete muhabiri ta rafından protesto edilmiştir. ——— Parti Grupunda (Başı 1 inelde) Venet vekili le hariciye vekilinden sordu. Sıhhiye Vekilinin izahatı Kürsüye gelen Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekili Dr. Hulüsi Alataş, şimdiye kadar iskân ve göçmen işle- rinin bütçe imkânlarına göre sistemli | ve programlı bir tarzda başarılmak- ta olduğunu söyliyerek iskân edil - miş olan göçmenlerin sıhhat ve müs-| tahsil vaziyete geçinek bakımından istatistiklere müsteniden izahat ver di, Son safhada 934 tenberi Bulgaris- tan, Romanya ve diğer ecnebi mem- leketlerden gelen göçmenlerin ade- dinin 138 bin 428 nütusa baliğ oldu- ğunu ve bunlar için 17,016 hanenin inşa edilmiş olduğunu ve yine bu ge- len göçmenlere 9542 öküz, 18444 pul- Juk, 1059 araba ve 027 senesine ka- dar gelen göçmenlere tamamen ve 1937 senesi içinde gelmiş olanların üçte ikisine arazi tevzi edildiğini an- lattı. Mevcut kanuna göre, bir aile- nin iskân 800 liraya mal olduğunu izah etti. İskân ve göçmen işlerinin mahdut olan imkânlarımızla mütenasip ola- rak derpiş edilmedikçe mazideki va- kıalarile pek feci akıbetler ve man- zaralar hatırlatarı bu mülim işte za- ruri olarak esaslı hesap ve istihzara- tın evvelemirde derpiş edilmesi lâ- zım geldiğini işaret etti ve iskân işle- rinin daha başka bir sistemde ve mem leketimizde açılmakta olan iş hacmin- den de İstifade ederek daha müteva- zi masrafla istikmali mümkün olup olmadığının ayrıca mütehassıs komis yonlarla tetkik ottirilmekte bulun - duğunu ve sarih bir valtte bulunabil- mek İçin bu tetkikatın neticesine in- tizar lâzım geldiğini ilâve etti. Hariciye Vekilimizin izahatı Bundan sonra kürsüye gelen Ha- riciye Vekili Dr. Aras, Bulgaristan- daki Türklerin ve Türk mektepleri- nin vaziyeti ve muhaceret meselesi üzerinde son senelerin bütün macera- sıni ve yapılan teşebbüsleri ve alı- han vaitlerin çok kisir neticelerini hulâsa ettikten sonra şimdiki Bulgar hükümeti Başvekilinin Türk mek - teplerinde türkçe hurufatının mecbu rİ ve eski Arap hurufatının ihtiyari olması hakkında emir verdiğini söy- ledi. Netice olarak simdiki Bulgar hü kümetinin şikâyetlerimizi daha iyi kabul ve telâkki ettiğini ancak tatbi- kata intizar etmekte bulunduğumuzu ve görülecek neticeleri olduğu gibi fırkaya arzedeceğini her halde öte- denberi kendilerile iyi ve dostane ge çinmek başlıca emelimiz olan bu kom şumuzla münasebatımızın üzerine müessir ölacak muayyen âmillerin başında Türklere yapılacak muame- lenin bir üs teşkil edeceğini ifade etti. Hicret meselesinde salâhiyettar vo- kâletin yeni tetkiketile varabileceği neticeye göre, tasyyün edecek kud- ret ve kabiliyetimiz nisbetinde bu i- şin tatbiki mümkün ve kolay esaslı mukavelelere raptetmek lâzım gel- diğini, ancak böyle bir İşin daha evvelce müttefikimiz Yu göoslavya ile aramızda nözü geçtiği. TAN Halk Bankası Kanunu Mecliste Kabul Edildi (Bası 1 incide) bir teftiş ve murakabeye tâbi tutul masını hükümetten rica etti. Berç Türker, bankaların yaptıkla- rı muamelelerin bazı esnafa kapasi- tesinin fevkinde kredi teminine mü- tedair olduğunu, çünkü bankaların biribirinin muamelelerinden haber. dar bulunmadıklarını izah ettikten sonra banka adedinin çoğulmasın doğru bulmadığını ve bundan bazi mahzurlar doğabileceğini ileri siirdü. Ezcümle dedi ki: “— Hükümetin bir Balık Ban. kası kurmak tasavvurunda oldu » Zunu biliyoruz. Geçende bir ga- zetede okuduğuma göre, İstanbul- da bir et Bankası kurulacakmış. Anlaşılıyor ki, İstanbul Belediye- si banka kurmuya çok hevesli, Ya- rın, bir meyva bankası, öbür gün de bir sebze bankası kurmıya kal- kışabilir.,, Berç Türker, sözlerini Halk Ban- kasına muvaffakıyetli temenniler e- derek bitirdi. İktısat Vekili kürsüde Bundan sonra İktisat Vekili Şakir Kesebir kürsüye geldi ve Berç Tür- kerin sözlerine şu etraflı izahatla ce- vaplar verdi: “— Okunan ve tasvip buyurulan maddelerde görüldüğü veçhile Helk Bankası ve halk sandıkları namı al tında küçük esnaf ve sanat sahiple- rine 20, 50 ve nihayet 100 liralık kre- di verecek müesseselerin teşkili mev- zuubahistir, Bu müesseseler 933 se- nesinde Büyük Millet Meclisinin ka- bul etmiş olduğu bir kanuna müste- niden kurulacaktır. Bu kanunla, ku- rulacak bu müesseselere hazine İşti- rakini temin edecek karşılıklar gös- terilmiş oluyor. Gerek Halk Banka- sı, gerek o bankanın münasip gördü- gü yerlerde açılacak olan halk san- dıkları küçük kredileri idare edecek en hayırlı müesseselerimizden ola - caktır, Böyle hayırlı müesseseleri teşkli e mek üzere iken Werç Türker arka- daşımızın bundan istifade ederek es ki, bazı hanlnların marn kaldılar müşkülâtı mevzuubahis etmesini ye- rinde görmedim. Yalnız ifadelerinde noksan kalmış olan bir ciheti huzu- runuzda tebarüz ettirmiye lüzum gö- rüyorum. İstanbulda adi geçen Esnaf Bankasının yolsuzluktan mütevellit mesulleri mahkemeye verilmişlerdir. Onlar hakkında takibat yapılmıştır. Bunlar yüzüstü bırakılmış değildir. Bu noktada halk bankalarile herhan- gi bir münasebet aramak yerinde ol- muyan irtibat düşüncesidir. Kredi müesseselerinin büyük faydaları Yine bu münasebetle arkadaşımı zın mevzu herici olan mütalealarını dinlemiş olduk. Tavsiyeleri dalma ciddiyetle telâkki etmek mutadımız dır. Fakat manlesef tavsiyelerini cid di bulmadığımı söylemiye mecbu rum. Teşkili kararmı verdiğimiz her hangi bir mllessese için huzuru &lini ze daima bir kanun arzediyoruz. Baba bı mücibesini izalı ediyoruz ve bunun Mizumu takdir. edildikten sonradır ki, büyük meclis onun kabulüne ka rar vermiş oluyor, Bu müesseselerin artmasiyle anarşik bir iktisadi vazi yet endişesinde bulunmak hiç yerin de değildir. Bunların her biri kendi sahalarında ihtiyaçları karşılamağa, memleketin iktısad! faaliyetlerinden bir şubeyi canlandırmağa yarayın müesseseler olmatkadır. Her binn den memleket büyük faydalar bekle mektedir. Bunların teşkil edilmiş © lanları ve bundan sonra da teşkili mevzuu bahis olarlar tabii hep bu hudut ve ihtiyaç içerisinde mlitalea edilmiştir. Binsenaleyh arkadaşımı xn bunları, herhangi bir Halk Ran kası adından istifade ederek burada tenkide kalkışmış olması fikrimizce hem mevzu, hem sadet haricindedir, hem de doğru değildir... Meclis toplantılarını bitirdi Bundan sonra, doktor Cemal Tun ca (Antalya) ve Hasan Saka (Trab zon) un ikinciteşrin bidayetinden bu güne kadar hilkümetten gelen lâyi ni ve fırkaya bunu srzetmeyi vazife bildiğini söyledi. Büyük Millet Meclisi Parti grupu, hükümetin bu meseledeki hareket ve mütalen ve endişelerini yerinde bula- rak mart içtmiamda casslı müzake- rata mevzu olmasını karar altına aldı. Borsa Acentelerinin Teşebbüsü İstanbul borsasının Ankaraya nak li için hükümet tarafından verilen karar, şehrimiz mali ve ticari mahâ filinde çok müsait bir tesir bırakmış tır. Borsanm Ankaraya nakli dolayısi le, şehrimizde mevcut 18 borsa acen tesinin de Ankaraya nakledilmesi i cap etmektedir. Çünkü, bu acenteler, ancak borsa bulunan bir mörkezde centelik yapmak salâhiyetini haizdir ler, Acentelerden mühim bir kısmı Ankaraya giderek yerleşmek üzere hazırlanmaktadırlar. Şehrimizde bi rer ajan bmakacaklardır. Esasen bankalarda mevcut eshâm ve takvilât servisleri borsa muamele leri ile de meşgul olduklarından, ihti yacı olanlar banaklara müracaat ede rek işlerini görebileceklerdir. İstanbulun son senelerde inkişafa başlıyan sanayi hayatı, şehrimizde smaf sermayenin toplanmasına sebep olmuştur, Ticari sermaye de mühim bir rol oynamaktadır. Fakat, esham ve tahvilât Üzerinde yapılan muame leler sınal ve ticari sermayelerin oyna dığı rolden büsbütün başka olduğu için, borsanm Ankaraya nakledilme si yüzünden, umumiyetle sermayenin zarara uğramasma katiyen ihtimal verilmemektedir. Borsamızda milli 68 ham ve tahvilâtm alım ve satımları da muayyen olan kıymetlerine, arz ye talep kaidelerine dayandığı için, bunların alım ve satımılarını bankala rm bu işlerle meşgul servislerinden takip etmek mümkündür. Borsa acentelerinin teşebbüsü Yalnız, senelerdenberi müddetle mukayyet olmaksızın çalışan borsa acenteleri, hükümetin kararı mucibin ce, Nisana kadar verilen mühleti u zatmak, bu zaman içinde işlerini tas fiye edebilmek için bazı teşebbüsler yapmışlardır. Borsa acenteleri birli Zi, dün akşam geç vakit Ticaret oda sı salonunda toplanmış, yapılan mü zakere sonunda, müddetin hazirana kadar uzatılması için hükümet nez dinde teşebbüste bulunulması karar Jaştırılmıştır. Müddet, mali senebaşı olan Hazirâna Kadar uzatıldığı tak aras; aeeniterer TeTereti VE Eer” larla olan muamelelerini tasfiye ede bileceklerdir. Bütün spekilâsvonlra nihayet ve mek maksadile alınan son kararın mahiyeti, borsanm kapanması değil, Ankaraya naklinden ibarettir.Bu ka rar da, yerinde bir tedbir telâkki edil mektedir, Borsanın nakli için, Borsa Kannümun 25 İnci maddesinin tadi line bile lüzum olmadığı ileri sürü) mektedir. Borsa kanununün bu mad desine göre, Maliye Vekâletinin ten sihi ve Tera Vekilleri heyetinin kararı ile memlekette ihtiyaç görülecek mer kezlerde borsalar açılabilir. Seyahat dövizleri için Ankara, 17 (TAN) Seyahate gide ceklerin döviz işlerini kara borsanm elinden kurtarmak için ehemmiyetli kararlar almmak üzeredir. Öğrendiği me güre, seyahate çıkanlara veril mekte olan döviz müsaadesi genişle lilecek ve bilhassa tediye müvazene si bize karşı borçlu olan memleket ler için daha büyük kolaylıklar gös »rilecektir, —— ha ve tefsirlerin mühim ve müstacel leri intaç edilmiş olduğundan mecliz | niçağa gölü, donduğu zaman içtimaıın 2 Mart 1938 çarşamba SÜ | de kış sporları yapılmıya müsait nüne taliki hakkındaki takrirleri re ye konmuş ve kabul edilerek, martın ikinci çarşamba günü saat on beşte indi I di toplanmak Üzere toplantıya nihayet m elisi ye verilmiştir. Kabul edilen kanunlar Meclisin bugünkü toplantısında Va kıflar Umum Müdürlüğü 1937 mali yılı bütçesinde 84 bin liralık münaka le yapılmasına, muhasebel umumiye Zirant Vekâleti vazife ve teşkilâtına, kaçakçılık men ve takibi hekkmdelri kanunun 57 ve 60 ıcı maddelerini de Biştiren ve bu kanuna bir madde ek liyen kanunun üçüncü maddesine bir fıkra ilâvesine, hükümetimizle İran devleti arasında 27 Mayıs 1937 tari binde Tahranda imza edilen hudut hattımın tashihine dair anlaşmanın kabul ve tasdikına, hizmetten ayrılan Nafla memur ve müstahdemlerinin yapam:yacakları işler hakkındaki 2428 numaralı kanunun birinci mad desinin tadiline, İstanbul Tramvsy Şirketinden alman paraların İstanbul şehri imarına tahsisine dalr kanun lâ Yihaları müzakere ve kabul edilmişler dir. 18-1-088 .Sabık Bir İngiliz Nazırı (Başı 1 incide) B. Wedgvood Benn demiştir ki: “Eskiden İngilterede harici mes& leler hakkında alâka pek azdı. Bugüf halkın her kısmı, harici işleri kendi gözüyle takip etmek ihtiyacını duy, maktadır. Çünkü barict meselelef İ sulhe taallâk ettiği için en mühim dahili iş vaziyetindedir. Mintehiple” rimi bu meseleler hakkımda tenvir © debilmek için Akdenizde bir tetkik 8€ yahati yapmak ihtiyacımı duydum. Türkiye Ne İngiltere arasmis tam bir dostluk ve emniyet hüküm sürmesini Akdeniz ve Yukın Şark anlamak bizim için bir ihtiyastır. 'Bu bakımdan Sancak meselesinin Ipgliterede katiyen anlaşılmamış oi masını bir noksen sayıyorum, 3öÖ Ingiliz mebusu arasmda bu mesele nin Türkiye İçin ne gibi bir münasi Haklarmdan emin olan adamlar, pek çok defalar şöyle düşünürler: “Her kes uğraşsın, kendi kendine hakkın kavrasım!,, Fakat herkesin bunu yapmıya vakti ve imkân yoktur. Bun yapmayı herhalde siz düşünme lisiniz. Türkiye ile Fransa ar& sında ahenk ve dostluk hüküm sürmesi, Milletler Cemiyeti ide aline bağlı olan cephe için çok mühimdir. Bu cephede bir & henksizlik başgösterince sebebi ve mesuliyetin ne tarafta olduğu bilinmelidir ki diğer alâkadar- lar Türkiyenin bugüne adar her imtihandan iyi çıkan barış sew gisi ve maceradan kaçma azmi hakkında tereddüde düşmesin ler ve tam ahengin tahakkuk et" mesine âmil olabilsinler.,, B. Benn Sancak meselesini tâ İpti) dasmdan başlıyarak anlatmamızz temiş ve anlattıklarımızı büyük ya ile dinlemiştir. ..rnhak | Eski Ingiliz Nazırı matbaamızdı ayrılmazdan evvalşu hat zaman sonra geriye doğru yol aldım Türkiyedeki azimli ve inkişaflı havs) olduğunu kavrıyan 10 kişi çıkmaz | FER : ba insana şu hissi veriyor ki bu memlerj hi ket vaktiyle bizim yaptığımız gibi pe|its saportsuz gelenleri geldikleri yere ge'|'e ri çevirecek bir kudrettodir.,, wi Yeni Çağa İlçesi fi, Gittikçe Güzelleşiyor Yeniçağa, (TAN) — Zugün yüz den fazla evi olen kasabamız, 10 ki lometre çevresi olan Yeniçağa nün kenarma muztazam bir plân hilinde kurulmuştur. - Kamunumuza bağlı olan 17 köy © bu gölün dört tarafına i Kışın göl donmakta ve üzerinde yürüdüğü görülünce arabalarla den geçilip köylere gidilmektedir. SEYESE EZER yerdir. Bon dört aydanberi kasabamısöf rm semeresi görülmektedir, Köytül rin yardımiyle yatılı okul tamaml miş, köy sandıkları ve hususi şah” lar hesabma 25 yatılı talebe alm tır. Ana cadde kaldırımlanmakta Hükümet binasının önü güzel bir 6“) varla çevrilmiş ve cadde 20 metre Israk genişletilmiştir. Köyler namma üç boğa ve dam” ek bir merkep almmıştır. Aşım dur”) Enda bunlardan istifade edilmek” dir, EEERENEEİTİE EEESEİE EŞ ——— Sabıkalı Hırsız Tutuldu İzmir, (TAN) — Ahmet Kayserili bir sabıkalı, Abdülkadir ” ga Hanmda yatan amele Alnin7 rasını çaldığı için yakalanmıştır. pılan tahkikatta Ahmedin bunö evvel oldukça mühim ve İzmirin telif semtlerinde bir çok hırsız rın da faili olduğu meydana çık mıştır,