18 Ocak 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

18 Ocak 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

| Yirmi yedinci yi No, 7411 Salı 18 Kânunusani 938 Hergün sabahları (İzmir) de çıkar, siyasal gazetedir Fransada kabine buhranı elân devam ediyor B. Şotan, tekrar kabine teş- kiline memur edildi Kabine, henüz teşekkül etmiş deği; ir. Radikaller, bu gün toplana- caklar. Sosyalistlerin "erecekleri cevaba göre harek:t edilecekti-. Paris, 17 (Râdyo) — Jorj Bone bu gün Elize sarayına gi: derek Cumhurreisi tarafından kabul edilm'ş ve kabine teşkil edemediğini bildirmiştir. B. Lebrun; bunun üzerine Sosyalistler lideri B. Leon Blu: mu davet etmiş ve kabine teş- kiline memur etmişse de, kısa bir müddet sonra ©o da muvaf fak olamamış ve Elize sarayına giderek keyfiyeti- Cumhurreisine bildirmiştir. B. Leon Blum, saraydan çe karken gazetecilere beyanatta bulunarak: — Bir kombinezon bulmuş- tum, Fakat, Radikallerin kararı üzerine kabine teşkine muvaf- fak olamadım. Demiştir. Reisicumhur, — öğleden sonra tekrâar sabık Başvekil B. Şotanı davet etmiş ve yeni kabineyi teşkile memur etmiştir. B. Şotan, yeni kabineyi teş- kil etmeği kabul etmiştir. bine, en çok Radi- nad ettiğinden, Ko: münlatleri almak taraftarı de> gildir. B. Şotan, gazetecilere şunları söylemiştir. — Kabine teşkil etmek husu: sunda Cumhurreisi - tarafından bana ikinci defa olarak vuku- bulan teklifi kabul ettim. Arkadaşım Leon Blum, halk sephesine müstenid bir kabine teşkiline muvaffak olamamıştır. Ben, acele etmiyeceğim. Zira yolumuz, manialarla doludur. B. Şotan, âyan ve mebusan reislerile konuştuktan sonra B. Leon Blumu ziyaret'etmiş, ka- bineye dahil olub olmıyacâğını sormuştur. Bi Leon Blum, partisini top: ladıktan sonra cevab verebile- ceğini söylemiştir. ! vransız Cumhur vetsi M. Lebrun Partt retslerile bir ara..a Radikal partisi, yann topla| nacak ve sosyalistlerin cevabına göre bir karar verecektir. Paris, 16 (A.A.) — Parlâmen-| gazamamamınnanumu. to Saosyalist grubu reisi Albert Serol imzasiyle Bonnete gönde- rilen bir. red mektubunda er- cümle şöyle denilmektedir: *İçinde mühim bir rol oyna: miş bulunduğumuz parlâmento- nun şimdiki siyasi Vaziyeti do- layısiyle Sosyalist parlâmento grubu sizin Triyasetiniz altında teşekkül edecek bir hükümete iştirak etmenin imkânı olmadığı kanaatindedir. Etrafınızda ihdas edilen vaziyet Sosyalist grubu: nun hükümetinize müzaharet et mesine de mahidir. Grub şim: kiki ahval dahilinde müstenkif kalacağını bile temin edemez. Kumar yüzünden bir cinavet Katil, arkadaşının ağzına kurşu Yaşar ağzından narak öldü, katil Evelki gün Kemerde Kuruçay mahallesinde bir cinsyet olmuş. se. bıkalılardan Hasan Derviş oğla Neri tabanca ile Çingene Şaban oğlu Ya- garı öldürmüştür. Cinayetin sebebi kumardır. Pazar günü sabahleyin kundura boyacım Haşim oğlu Seyfeddin (diğar adı Şevki), sabıkalı Musa oğla Bedri, Şaban oğlu Yamal, (diğor adı Yaşar) ve sabıkalı Nari Kuruçay — maballe. sinde Höseyinin kahvesinde — zatla kumat oyaamağa başlamışlardır. Çit atan kazasıyor ve tek atan kaybedi: yoermuş. Bedri tam iki saat mütema- *Çocuk sahifesi,, Yarınki nüshamızda çocuk sahifemizi ve bilmeceyi hal- Tedenlerin isimlerini bula- caksınız. İ n sıktı kurşunla yarala- nasıl yakalandı? | e onü tor sarhoş halde bulunaa Bedri tabancasmını - çe lsm geçerken - görünce birinin köşesini siper kotabancatı ile iki el ateş et ir. Nurk ve Bedri, yero “ yatmak mermilerin isabetinden kur. tulmuşlardır. Buodan sonra Nari bir: denbire — Şevkinin bulanduğu yere doğru koşarak Özerine stılmış, elia. den silâhimi almışür. Nori, silâbi al. bist öl. dürmek mi istiyormn? Grubun bu kararı halk cebhe sinib kuvvet ve İttihadını olduğu gibi muhafaza etmek hususun- daki kat'i azminden mülhemdir mdir | okir — Vilâyet umumi meclisi, dün öğe Teden soara vali B. Fazlı Gülecin riyateti —allında vilâyot salonunda toplanmış, dördüncü devre içtimala: zına başlamı Kısa bir hitabede bulunan B. Fazlı Güleç; — Vilâyet içlerinin ine kişalında, büdce mevauatı ve imkâer ları dahilinde çalıştığını, bunun izah. name ve mütaleanamede görüleceğini; tahsllüt işlerinin bu yıl çok müsaid gittiği öylemiş ve demiştir ki; — Vilüyet emvalinin tahsilatı, bu sene geçen seneye nisbetle büyük Tark arsetmiştir. Altı aylık mukayo: söde, geçen yıldan 140 bin hir: görülmektedir. Henöz tütün al. lerinin vesellüm — ve bedellerinin tes. viye edilmemesi — noktamadan, bu miktarın ilerliki —oylarde daha faze Talaşacağını ümid ederim. Bunun bu çekilde olmatında memurlarımızın ile beraber, daba mübim se. vali - Sonu 8 nci sahifede « zefah seviyemi dir. Daba dağrusü, Telefon: 2776 - Atatürk İstanbu.u çeref. lendiriyorlar İatanbul, 17 (Husast muhabiri. müsdes) — Camböğirsisimiz At türkün, yarın Ankaradan şebrimizi seşrifleri muhtemeldir. İstanbulda toplandı İstanbul, 17 (Hususi) — Balkan tütün kongresi bu gün B. Hasan Sa- kacın başk; ada toplandı. R. Hasan Saka, İrad ettiği açılış mulkunda, tütüncü memleketi olan rin, mabeüllerinde — istikrar in Sakdolunsu — koagrenia ehemmiyetini tebarüz tirmişlir. İlk müsakeralerde 932 senesinde karar- laşan çerk tütün ofisinin teşkili kongrece kabul edilmiştir. Kongre, Böyük Şefimize tazimat telgrafi çekilmesi bakkındaki teklifi alkışlarla kabul etmiştir. Kongre, bu akşam gelen Yunan ve Bulgar murahbaslarının - iştirakile da müzakerelerine devam ede. imparatoriçesi Fazla rahatsız oldu. ğundan Nis: gidi dye) —ç ada im paral Habeşler. selâmliyarak — iyi yolculak temenni ettikleri mrade imparatoriçe ve refakatinde bulusanların bepsi ağ. Tamağa başlamışlardır. Altı yaşındaki oğlu da imparateoriçenin — yanındadır. Bu seyahatia sebebi. imparatoriçenin am Fazla vabatsız olmatıdır. Üç ay sonra tekrar — Loudraya döne: dektir. yaya musallat olan umumf iktısadi bulramın; Türk hükümetinin, millş hükümetin almış olduğa ssnılı ted. birler sayesinde memleketimizde ye. Bilmiş olmasından ileri gelmektedir, Sizi, başımızdaki yamılmaz Büyük Şef Atatörk ve zimamdafftymıı hürmetle selâmlamağa davet '*tdölken kanunun bana — Verdiği sallihiyetle meclisin açıldığımı bildiririm. Valinin hitabesinden —sonra rum li seçimi yapılmış, 29 reyle B. Sarrı (Foça) rein vekilliğine; B. Meh- de kâtibliklere seçilmişlerdir. İzahname ve mütaloater kâtibler tarafından — okunmuş htyeti umuümi- yeti cxae itibarile muvafık görülmün, tetkik ve bilâhare terdiki — yapılmak üzere teşkil —olunan — butüri bir ko. misyona hatvala edilmiştir. Müteakiben encümenler teçimine geçilmiş, hasta buluman Atadan B. Tütün kongresi dün a Y Ş O Başvekilimiz Et kongresinde mühim bir | | Sıhhat ve kül Manisa, 17 (Husust muhabi- rimizden) — Vilâyetimizin önemli işlerini Ankarada takib ve intaç ederek avdet eden Valimiz Dr. B. Lütfi Kırdarı makamında ziyaret ettim. Ve kendisinden Anadolu okuyucuları adına bir konuşma rica ettim. Valimiz kendisine has nezaket ve sami- miyetle ricamı kabul eden vali- miz, aşağıdaki beyanatta bu- lundu: — Vilâyeti alâkadâr eden bazı mühim işleri xık.h etmek Vıla et L manm Medisi dün ıçtımalarına başladı Vilâyet emvali tahsilâtı artıyor.İzah ve mütalea- nameler okundıı, encümenler seçıldı Vilâyet Umumi meclisi dünkü toplantısı intibalarından söylev verdiler A —— Manisa valisinin gazetemizz beyanatı —L.d .—— üzüm için Manisada bir varant inşa edilecek tür işleri Adliye sa- | rayı, apartmanlar, belediyenin hazineye olan borcu Manisa valisi B. Lütfi Kırdar radaki mesaim esnasında, başta Beşvekilimiz olduğu halde bü- tün Vekillerimizin. Manisanın isteklerine karşı — gösterdikleri büyük alâka ve eşsız yakınlığı şükranla kayctnc : borç bilirim. Adliye sarayı Şimdiye kadar yapılamamış olması Vilâyetimizin mühim bir eksiği olan Adliye sarayının bu yıl Adliye Vekâletince İyaptırıl. ması tekarrür etmiştir. Bina içia lâzım olan arsa üzerinde tet kikat yapmaktayız. Hükümet civarında münasib | bir arsa temin edilmek suretile mali sene başında sarayın inşa. atına geçilecektir. Lâzım gelen tabsisat Vekâlet tarafından te- min edilmiştir. Ayrıca bir tevkifhane — inşası işi de takarrür etmiştir. Önü- müzdeki sene bu işe de arsa- sını temin etmek suretile başla- miş bulunacağız. Sıhhat Sıhhat ve işleri İçtimai Muavenet | Vekâletince vilâyetimize bu se- ne bir doğum ve çocuk bakım evi kadrosu verilecektir. Genel bir memleket meselesi olan, doğanı yaşatmağa ve gür- büz yetiştirmeğe hizmet edecek bu doğum ve çocuk bakimevi: nin kadrosu - şimdilik eski has- tane binasında hayırlı mesaisine başlıyacaktır. Önümüzdeki yıldan - itibaren programımız mucibince vilâyet hususi muhasebesinden ayrıla- cak tahsisatla yeni bir. doğum — Sonu 8 inci sahifede — Sökarya okulu fakir yavraları x..k.nd.x. resim, be çok &