18 Ocak 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 9

18 Ocak 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 9

18 Kânenusani ae AA Skandal!... Avukat bağırıyor: Çocuğu veremeyiz, çünkü Barbara Stanvyek; Rober Taylorun dostudur, söyle gü- zel Madam, yalan mı? Rober Taylor, yeni bir filmde Holivud, cihanın dört tarafın- dan gelen ve birdenbire parlı- yan yıldızlar diyarıdır. Bu gün bir çorabım beş hizmetçi ile giyen bu yıldızlar umumiyet iti- barile; “yeni zenginler, zümre- sinin tam tipleridir. Bunların yüzde “99, zu fakir ve hatta köylü ailelerin çocuk- larıdır. Bu sebeble, Holivudun daima bir skatdal yatağı olması icab eder. Halbuki değildir. Holivud halkının der- me, Çatma olmasına rağmen skandalı en az olan bir yerdir. Böyle olmakla beraber, Holi- vudun bazı bazı nelfis skandak ları da olur. Son ve çok nefis bir Holivud skandalını da Barbara Stanvik ile sabık kocası Frank Fay ara- sındaki dava teşkil etmektedir. Meselenin esası şudur: Barbara Stanvik ile Frank Fay karı koca oldukları sırada metruk çocuklardan birisini ev- ladlık olarak almış'ardır. Skan- dalın sebebi de işte bu metruk çocuk, bu minimini Diondur. Barbara ile Fay nedense ge- çinememişler ve mahkeme ka- rarile biribirlerinden ayrılmağa mecbur olmuşlardır. Küçük Di- onu Barbara Stanvik alıkoymuş, Frank Faya vermemiştir. Çocuk, resmi muameleler - ve kayıdlarla sabık Barbara Kay ailesine mal edilmiş ve ailenin resmen çocuğu olmuştur. Kanun ve resmiyetin bahşettiği hakkını kullanmak - istiyen Frank Kay, tabif bir. baba sıfatile Dionun kendisine tesliminde ısrar et mektedir. İş, hüsnü suretle halledileme: diği için mahkemeye intikal et- miştir. Ve, buradan it baren de bu basit hukuki mesele bir skan dal mah yetini almıştır. Birinci muhakemede, Frank Fayın vekili Metr Steyn, doğ- rudan doğruya, skandal kapısıni açmış ve: — Çocuğu bu kadın nezdin- de bıraka Çünkü bu ka- dıin Robe, rla münasebel- te bulunmaktadı. Rober ziyet böyle Taylor — Barbaranın kocası değ İdir, belki de ama- mıdır. Güzel bayandan - soru: yorum: — Rober Taylorun sizi sık ziyaret ettiği bir çok hakikat | mıdır? Demiştir. Barbara Stanvikin rağmen avukat sözüne etmiştir: — Rober Taylor, — çocuğun muhabbetini kazanmak için ça- lışınıyor mu? Çocuğa resmi bar basını unutturmak için hediyeler vermiyor ve teşvikatta — bulun- mMuüyor mu? Barbara bu son suallere hid- detle red cevabı. vermiş, fakat avukat sözlerine devam ederek Rober Taylor hakkında en ince ve belki de mahrem şeyler üze- rine sualler sormuştur. Nihayet hâkim müdahale etmiş: — Rober Taylorun Barbara Stavinkayı kaç defa gelip gör- düğü hakkındaki sualler yersiz ve çirkindir. Serbest ve zevçsiz bir kadının — hususi - hayatile mahkeme huzurunda bu kadar oynamak, mahkemenin kararı üzetinde hiç bir tesir huzule getirmez. Sadede - gelinizl. De- meğe mecbur kalmıştır. Bunun üzerine Barbara: — Çok sevdiğim Dionu sa- bik zevceme veremem. — Sabık zevcemin bir ayyaş olduğu her kesce malümdur. Bir ayyaş ço- cuğuna bakabilir mi? İttihamın: da bulunmuştur. Avukat Steya, Frank — Fayın sarhoşluk ve — ayyaşlığını — red edememiş fakat: — Buna rağmen müekkilimin çok iyi ve halük bir adam ol: duğu da muhakkaktır! Demiş ve bir sürü müdafaa — şahidi ikame etmiştir. sükütuna devam ü Skandal şimdilik bu dereke- dedir. Bakalım daha ne kadar rezilleşecektir! — Sarkıntılık lerde Lâ e sinemasındı yğ'u İsmail, Marko kızı Rebeka ve Davi kızı Laraya sark ntılık ANADOLU ——— — Barbara Stanvyek TWT Atinada çıkan Atinaika Nea gazetesi yaz yor: Hamidin devrinde İstanbulda haçın nasıl suya atıldığını anla- tacağım. O gün bütün Hiristi- yanlar caddelere dökülürdü, De- nize yakın bulunan otuz kadar kiliseden, cumbur cemaat gidi- lir ve İstanbulun üç denizi tak- dis edilirdi. Bu mutantan âyin- ler Bizansı canlandıran hâdişse:- lerdir. Beşiktaşta yapılan âyin her yerden daha tantanalı olur idi. Çünkü o gün Beyoğlu aha- lisi Beşiktaş kilisesine iner ve bundan maada, Beşiktaş kuman- danı Hasan paşa da, âyinde ha- zır bulunurdu. — Kiliseden hare- ket eden kafilenin başına *Ça- nis kâhya, geçer, bunu tulum- ; bacılar takip eder ve arkadan papazlar gelirdi. Hiç unutmam; o devirde Beşiklaş m'trepolitine (Arfi'ohyos) lâkabı takmış ardı. Bu z t, hemşehrisi o'an Konya nni ee Sabite 9 Bir zından p;!ıîıcı;;sirgden tatlı ve uzak keman sesleri ;zli_yır du Genç bir kız da sarışın bir genç tahayyül ediyordu — —— oe arn- Nihayet duramadı. Hapishanede meçhul keman: cıyı Ziyarete gidince karğlsında bir ihtiyar gördü Genç kız buna rağmen onunla evlen- mek için onun affını istedi Macaristanda Szegdin zandanı vardır; burası — oldukça bir zındardır. Zındanın rında evler de mevcuttur. Seneler vardır, ki bu zındanın hem küçük hem de kalın demir parmaklıklı penceresinden hazin ve çok güzel keman nağmeleri i,id;ımekıedir. Bu keman belki de umumun nazarı dikkatini celbet- Fakat evlerden maruf civa- sesleri memiştir. zındanın az ötesindeki birisinde hassas ve güzel bir genç kız üzerinde çok derin tesirler yap- mıştır. Roz Szenisan adını taşıyan bu genç kız, zından penceresin- den gelecek keman nağmelerini büyük bir tehalükle bekler ve dinlermiş. Bu nağmeleri dinle- mediği gün de tare ve hassas kalbinde derin bir boşluk hisse- dermiş! Bu hal, genç kızın kalbinde kemanın meçhul sahibi için bü- yük bir meyil husule - getirmiş, ve kızcağız bir Ziyaret gününde, İstanbuldan bir manzara zından idaresine müracaat ede- rek kemancı ile görüşmek mü- sandesi istemiştir. Eski !îıî'ıîiyan— bayı;nmları: Hamid devrinde suya haç atılması Yapılan muazzam âyinler, Bizansı canlandıran hâdiselerdi Genç kız hayalinde sarı ve kıvırcık saçlı, beyaz - tenli, ince uzun, mavi gözlü bir - delikanlı canlandırmış bulunuyordu. Zından idaresi, geaç kızın ri- casını kabul etmiş ve kemancı ile mülâkat müsaadesi verm Genç kız, mavi gözlü, kı cık sarı saçlı genç bir sa beklerken karşısında saçlar blan dağının tepeleri g bir ihtiyarla ka hayretler içinde kalmıştır. L sinin güzel bir kararı Mağazalar muayyen saatlerde açılıp kapanıyor Denizli, (Hususi) — Şehri- mizde dördüncü zehirli gazlar | dan korunma kürsü da açilmiş: | tır. Kurs, haftada ikişer gündür. Belediyenin güzel bir kararı Belediye, şehirdeki dükkân ve mağazaların, ticarethanelerin muayyen zamanlarda açılıp kar panmalarını kararlaştırmış — ve bu kararını derhal tatbik mev- kiine koymuştur. Şimdi şehirde hayatı sabahın muayyen bir zamanında başlıyor, öğleyin iki saatlik tatil devresinden sonra akşaâm gene muayyen bir saatte vSONA eriyor. Öğleyinleri — müstahdimlerin istifadeleri için Dikiliçinardaki kitapsaray ve ticaret odasında bir salonda 23 kütüphaneler açılmıştır. — Burada iyenlere okuma yazmada — öğretilmek- tedir, Bu adam, umumi harplen evel Kont Stamikviçkiye suikast cür: münden dolayı müebbed küre- ge mahküm edilmiş ve asırdanberi de - kemanile başa yaşamakta bulunm Seneler senesi süzen bir yaln bu adamın ruhunda harikulâde bir yükseklik ve incelik husule gelirmiştir. Macerasının çok ha- zin ve kemanının son derecede müessir olması, siyaset mahkü- munun ihtiyarlığını genç kızın gözüne göstermemiştir. Çünkü bu kızın müracaat vericası üze- rine ihtiyar fakat sanatkâr artist affedilmek üzeredir. Ve mahıküm kurtulur. kurtulmaz, genç kızın kocası olal Ş *“Son günlerinde saadet, işte buna derler. Hırsızlık Gazi bulvarında Bayer kum- panyası arkasında yeni yapılan bınada sabıkalı Halil oğlu Fot tah, amele İdris oğlu Mevlüdün yattığı kulübeye girmiş, iki parasını ve ustaların iki kese- rini çalmıştır. rubu piskoposu Anfilohyosu — her za- man zikrettiğinden, mahalleli de kendine bu adı takmıştı. O gün Beşiktaş sahili hıncahınç dolardı. Hasan paşa ile maiyeti geldik. ten sonra, suya atılacak olön delikanlılar da, haçı kapmak için hazırlandılar. Bunlar kanlı Fotinin üç oğlu ile, Çingene İl yasın Yanko, Deli Alakonun Vangel v. s. delikanlılardan mü- rekkepti. Haçı kanlı Fotinin kü- çük oğlu kapmıştı, Alkışlar için- de sudan çıktı. O gün hâçı bu- lanın topladığı paranın dörtte üçünü kilise alır ve dörtte birini kendisi arkadaşlariyle meyhane- de yerlerdi. A. Mavramatis geei Çamaşır hırsızlığı Alsancakta Burnavâ — cadde- sinde (69) sayılı asile evinde Mehmed kızı Zekiye, Mürangoz Mustafanın”odasından 297 kuruş kiymetinde çocuk çamaşırı çal- diğından tutulmuştur. , B. Ce B. Salih Zeki şehrimize gelmiş: ler, Lisede teftişlere başlamış lardır. Postanede tahkikat Şehr mize gelen - telgi fettişlerinden B. Hadi, | Postanesinde — bazı Vekâleti müfettişler | Meşgul olmaktadır. Kaymakam Edirne vilâyeti emniyet mü- dürlüğüne tayin edilen Satay- köy kaymakamı B. Hadi yeni memuüriyetine gitmiştır. Lisede teftişler | Maarıf tahkikatla söğğlü'