4 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

4 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Ss P Fransa - Belçika Milli Maçında Fransa Galip (YAZAN: EŞREF ŞEFİK ) Fransız milli takımı Belcikaya kar şı otuz ikinci milli maçın Pariste oynadı ve 5-3 kazandı. Fransız mlili takımının bu galibi. yetinde tek söçici G. Barreau'nun his sesini kabul etmeliyiz. Fransızlar fut bollerinin iyi zamanlarında da Belei- kalılardan dalma çekinmişlerdir. Bel çika takımı o milletin seciyesile mi tenasip bir inada ve sebatla maliktir. Geçen sene Brükseldeki oyunu 3-1 kazanmıştır. Bundan iki gün evvelki nüshamz- da Belçikaya hazırlanan Fransız mil- Wi takımının merkez muavinliği me- selesini okuyucularımıza etraflıca an Tatmıştık. Fransız tek seçicisi Avus- turyadan Racing klübe alınmış as len Avusturyalı Jordan ismindeki 0- yuncuyu Fransız takımmın merkez muavini mevkiine münasip gördüğü zaman Pariste kıyamet kopmuştu. Efkâr umumiyeye rağmen Jordan, daha birkaç ay evvel te baasını değşitirdiğinden, Fransız mil W.takımına girecek kadar mânevi va ziyeti olmadığı ileri sürülmüştü. Fe derasyon efkârıumumiyenin bu hoş” mutsuzluğunu tek seçicisine bildire- rek Jordan yerine bir başkasının kon masıni tavsiye etmişti Fransız tek seç efkârrtumum sağlam ve kuvvetli Fransız milli ta- kimını çıkarmak üzere hareket etti- ini, diğer mülâhazaların mevzuu-|, bahsola di. Bu mese ols cisi federasyona ve ler. Eğer Fransız takımı yenilse idi Pusuya v yacaklardı olân muhalifler parlı- Faküliliirçöklerınin - be- saplıyamadıkları gölibiyeti . Fransız takımı kazandı. Fransız tek se pek yakında | Fransız tebaası olmuş bir Avusturya iyı Fransanın en sevilmiş ve en çak milli takımlarında çalışmış olan Del. | four'un yerine intihap etmşi olması da kendisi için ayrı bir tehlike teşki ediyordu. Çünkü DeMour senelerce milli takım kaptanlığını yapmış, ken dini arkadaşlarına ve halka pek sev- | k olduğu oyunların haddi hesabı yoktu. Böyle bir oyuncunun yerine Fransiz oyuncuları tarafın - dan gizli gizli kıskanılan bir Avus- turyalmın konması teknik bakımın- dan da mâküs tesir yapabilirdi. Bun- lara rağmen tek seçicinin itimat et-| tiği Avusturyalı fevkalâde muvaf- fak oldu. Onun intihabı aleyhinde maçtan evvel yazan muharrirler bi- le,'cenah değiştirerek uzun ve derin verdiği pasların Belçikalıları şaşırt. tığını ve Fransız hücum bâttim ihya eylediğini yazıyorlar. Bu seferki Fransız takımında Av- rupanın en iyi kalecilerinden olduğu tasdik edilen Dilorte yoktu. Fena bir tesadüfle kaleci sakattı. Tek seçici ondan mahrum olarak Belcikalılara karşı çıktığı halde çetin rakibini yen di. Maçın hu'âsası İngiliz hakeminin idaresinde ve 40 bin seyirci önünde pek seri bir tarz-| da cereyan eden maçın İlk devresin- de iki takım ikişer golle berabere ay- rılmışlardır. İkinci devrede Jordan arkadaşları- na daha iyi alışmış. Fransız oyuncu- ları da Avusturyalıyı kendilerindeh | addedecek kadar milli hislerine ka- pılmıslar ve mevdanda fevkalâde bir ak üz göl daha atıp 5-3 isler Fransa - Belçika futbol rekabeti- nin başından bu seneye kadar canlı| bir misalini teşkil eden şu cetveli ve- riyoruz Fransız Mili takımı Belçikaya karşı oynadığı otuz iki maçta 15 ke- re yenilmiş, İİ kere yenmiş, ve 6 ke- & kârşı dayattı, En|, mıyacağını kati şekilde bilidir | gog le tek seçiciye aleyhtar | gy9 r'Belçika maçının neticesini | gx1 beklemeyi daha gaünasip görmüştü. | 013 gız 914 Fransi 919 920 92i 923 klüplerin yeni el tetkikat imkân: elde edilmiş olacak- sr mek . vi « Fransa milli takımınin belke- miğini teşkil eden Jordan re berabere kalmıştır. Yediği golle-| rin adedi 86'dır. Attığı gol adedi 56 dır 904 tenberi cetvel Fransa-Belçika berabere Belçika galip Belçika galip Fransa galip Belçika galip Belçika galip Belçika gal Belçika galip Bermbere << Belçika galip i galip Berabere Fransa galip Belçika gelip Belçika galip Fransa galip Belçika galip Fransa galip Berabere 928 29 930 930 ş31 932 933 934 935 436 937 938 Belçika galip Fransa gelip Fransa galip Berabere Fransa galip Belçika galip Fransa galip Öl elimi. GÜREŞ: Müsabakalar Başlıyor | İstanbul güreş ajanlığı tarafından tertip edilen gi gelecek hafta başlanacaktır. Bu mü- sabakalara milli takıma işitrak etmiş güreşçiler sokulmıyacak bu vesile ile nanları ş müsabakalarına Klüpler tarafından bu müsabuka lara İştirak ettirilecek güreşçilerin esamisi birer liste halinde güreş a- janlığına verilmektedir. Bu sene | , (üçüncüsü ârızalı yolda 3000 metre .İMemlekette : TAN Atletizm Propagandası Yapılacak İstanhulda atletizmin arzu © dildiği şekilde inkişafı için icap adar reklâm ve propagan da yapılmadığını gören atletizm federasyonumuz bu eksiği kapat mak içni Fenerbahçe atletlerin- den 400 metre koşucusu Bay Fi- ruzanı İstanbul atletzim propa- ganda şefliğine tayin etmiş ve Monitör Bay Naili Mo- ran vasıtasile kendisine | bildir- miştir. Arkadaşımız Firuzana ye ni işinde muvaffakıyetler dile- meaamieerenesereremarek eee eee, Atletizm: — Üçüncü Kır Koşusu Pazara Yapılacak Beyoğlu halkevi spor şubesi baş- kanlığından: 1 — Evimiz tarafından tertip edi- len üçüncü kır koşusu 6 şubat pazar günü Heybelladada yapılacaktır. 2 — Takımlar üç atletten teşkil e- dilecektir. 3 — Mesafe 5000 metredir, 4 — Klüpler 4 şubat cuma akşamı İna kadar listeleri vermiş olmalıdır- lar. 5 — Müsabakaya iştirak edecekler pazar sabahı Köprüden 8 de hareket eden vapurda bulunmalıdırlar. 8 — Yzb. Hüsamettin, Yzb: Nuri. Yzb. Zeki, İbrahim Hoyi. Füruzan, M. Nuri, Cehti Şahingiray. Cahit Hayta, İhsan Belor, Çerasinin hakem , olarak gelmeleri rica olunur. Orduda Kır Koşuları Ordu. (TAN) — Spor mıntakası ta- rafından tertip edilen kır koşularının mesafede yapılmıştır. İştirak eden at etlerin kabiliyetleri ilerisi için ümit verici bir mahiyette görülmüştür Kurban bayramında trabzon Necmi ati futbol takımı şehrimize gelerek halkevi futbol takımı ile maç yaps- caktır. Bu maç için Ordular şimdiden hazırlıklara başlamışlardır. İ ğu 1525 ve 1882“0umaralı şose ve köprüler TUOKUYUCU | Mektupları İrmeremeren Eski Senelerin Yol Vergisi Okuyucularımızdan H: Çidam imzasile aldığımız mektuvta deniyor ki: Devlet (o vergileri, Evkaf haklar, cezmi fiiller. hartâ suçlar, cinayetler hakkın da birtakım umumi ve hususi kanunlarla mururu zaman hadleri tayin edilmiştir: Fa kat, Belediyenin & ifasile mükellef olda| i i İ kanumu ve reyillerine evvel ve ahır hiçbir raman haddi tayin edilmemişti Bundan | b'istilade, belediye çok eski senelere ait yol vergilerini de gelip istiyor: 16 sene ev | vele ait vergiler isteniyor: Mükellef. eğer enki, 16 ydlhik makbuzu gösteremezse, Ver giyi cayır cayır altyorlar: Eve gelip ayı Kaczediverlar: 16 yıl evveki bir vergi mak | buru sakânmıvabilir: En doğrusu. yol ver gileri hakkmda da bir müruru zaman had di tavin etmektir: ! Feriköyde Bozuk Yollar Feriköyünde oturan bir okuyucumuz ya gor: “Bangaltı, Haram civarı ve Feriköy 80 kaklarının hiç birisinde kaldırım yoktur, Halk yazın tozdan. kışın çamurdan ıztırap çekmektedir, Yazın pencere açıp hava ala mayız, Her taraf toz, Bu tor deryasından memek kabil mi? Tü kürseniz ceza vereceleminiz. Bu sokaklarda yüzlerce ev, apartıman var, Hepsinden de yol, tanzifat, tenviriye vergisi simur, Bazı sokaklarda isik yok. Gece zifiri karanlıkta, bataklar icinde bata çıka gidilivor. Bu va siyetin ikadarların nazarı dikkatine ar zedilmesini rica ederim,. Mektepten Çıkarılan Çocuk Uaküdarda Çamlıcada Bulgurlu esddeti 90 numaralı evde oturan Mahmut Demirel yazıyor: "Usküdarda 13 üncü ilkokul dördüncü srufında okumakta olan oğlum Mehmet Ne cati yasın üç ay ilerlemiş olduğu iddia sile mektepten çıkarılmıştır. Çocuğumun sene ortasmda uğradığı bu felâket onun istikbalini mahvetmiştir, Şimdiye kadar tah 'ne devam ettiği halde, böyle ders sene si ortasmda, neden mektepten çıkarıldığını bir türlü anlayamadım, Şimdi bu çocuk ne yapacak? Küçük yaşta kahve köşelerinde sokaklarda mu vakit geçirsin? Çocuğum ça lışkandır, Böyle çalışkan bir çocuğun tah sil hayatına set çekmek doğru mudur? Süt Müstahsillerinin de Derdi Var Erenköyünde İstasyon hat boyunda otu ran İmzası mahfoz bir okuyucumuz şunları yazıyor: Süt meselesi tetkik edilirken, bayvan & dalarmın vaziyeti de gözönünde tutulmalı dır. Hayvan gıdaları bugün pahalıdır: Ka | pele, razmı, wesâife tedariki bugün çök zotdu#v Çünkü, komşu memldketere mü him miktarda ihraç yapılıyor: Halbuki, me seli Bulgaristan bu maddelerin menetmişt.r, Sit müstahsilleri gittikçe pa balılaşan bu maddeler yüründen sü za veremiyorlar, Müstabsiller 8 tün kilosunu 8 kuruşa veriyorlar, Yine de idare edem'yorlar, Bu yüzden birçek süt müstahsilleri bu işte vazgeçiyorlar, 5 Üçok Izmir Şampiyonu İzmir (Tan muhabirinden) — İki buçuk aydanberi devam eden İzmr| lig maçları bu haftaki karşılaşmalar | ile nihayet buldu. Alsancak sahasında 937-938 liğ maçlarının son maçı Alsancak - De- " İmirspor arasında yapılacaktı. Fakat Demirsporlular nizami bir şekilde sa haya çıkamadıklarından Alsancak takımı seremoni yapmak suretile ma- çı kazandı. Bu süretle İzmirin 937-938 liğ maç ları nihayete ermiş ve milli güme-| ye girecek iki İzmir klübü taayyün et miş ve şampiyon belli olmuştur. | Yapılan maçlarda Üçok ile Alsan- Futbol : Yugus'avya Takımı Şehrimizde Galatasaray klübü tarafından üç maç yapmak üzere şehrimize davet edilen Belgradın kuvvetli klüple- rihden Yugoslavya bugün konvân- siyonel ile şehrimize gelecektir. Yugoslavlar ilk” maçlarını yarın gayrifedere klüplerin en kuvvetlile rinden olan Pera ile Taksim stadın- da saat 15 te yapacaklardır. cak 25 şer müsavi puvan almışlardır. Futbol federasyonuna yapılan müra esat üzerine gol averaj kabul edilmiş olduğu cevabı gelmiş sisteminin üzerinde ve Üçok bu suretle İzmir şampiyonu ilân edilmiştir. | Alsancak ikniei, Doğanspor üçün-| cü, Ateşspor dördüncü, Yamanlar spor beşinci, Demirspor altıncı olmuş lardır. Üçok ile Alsancak bu sene milli kümede İzmiri temsil etmek hakkım kazanmışlardır. İsahada görmek Şehrimize gelen ecnebi takımların bazısı ile federasyonun müsaadesini alarak karşılaşan Peralılar Yugoslav klübü karşısında iyi bir derece ak mak için rahatsız olduğu cihetle ta- kımda oynıyamıyan meşhur oyun- cuları Bambino'yu aralarına alarak sahaya çok kuvvetli bir şekilde çı- kâcaklardır. Yugoslav futbolünün derecesini ve gelen klübün Belgrattaki aldığı muvsifakıyetli neticeleri bildiğimiz için yapacakları üç karşılaşmayı da kazanacaklarını tahmin ettiğimiz Yugoslavlara karşı klüplerimizin na» | sıl bir derece alacağı merak edilme- ye ve heyecanla beklenmeğe değer bir hâdisedir. Çoktanberi ecnebi temas yapmı- yan futboleülerimizi bu vesile ile futbol meraklıları | icin kaçırılmıyacak birer fırsat ol duğu şüphesizdir. Yugoslavlar ikinci maçların pa- zar günü Galatasarayla ayni sahada yapacaklardır. Uçüncü mcın bayramın birinci günü Şişli ile yaparak o akşam ha- | reket edecek olan Yugoslavlar gele- cek pazar Sofyada Bulgar şampiyo- nu ile karşılaşacaklardır. ZAMANA SAR > mparator odanın içinde bir aşağı bir yukarı gidip ge Wiyordu. Yüzünde bir endişe oku- nuyordu. Asabı geriimiş.bir hal- de sarayın penceresinden ışıklı se- maya bakıp içini çekiyordu. Bir müddet böyle düşünceli kaldıktan sonra büsbütün canı sıkılarak ka- pıya doğru seslendi: — Lüsyüs! Uzun boylu, adaleli ve munta- zam vücutlü ve yakişıklı bir deli- kanlı kapıyı açarak içeri girdi. İm- psrator gözlerini ona çevirdi ve bir lâhza onun yüzünde birşey oku mak İster gibi durdu. Sonra: — Oktavyüs nerededir? diye sordu. Birkaç dadiks evvel onu a- rattımdı. Hâlâ gelmedi Lüsyüs birden titredi. kak bir sesle: Ve kor- — Haşmetmeap.. Biraz sakin ©- lunuz! dedi. Birkaç dakika sonra Oktavyüs burada olacaktır, Bu sa- tai nazarınızı halka anlatmak üze- re bir saat süren bir nutuk söyle- di. İmparator tekrar içini çekti. Sanki yüreği parçalanıyordu. Lüs- yüs ona yaklaşarak eğildi, ve er- guvan rengindeki eteğini öperek kendinden geçmiş bir halde: — Ey Haşmetlü İmparator Haz retleri! Sizi ancak ben anlıyabili- ten Ve: hıçkırmaya: başladı. Lüsyü- sün bu hali İmparatora dokundu: — Ah Lüsyüs! bilsen onu ne ka dar çok seviyorum. Onun aşkı göz- ierime perde indirecek. Bütün duy gularım onun tarafından zaptolun muş gibi. Sen onu gördün müydü Lüsyüs? Birinisi gördün mü? O ca na yakın Yahudi güzeline baktın muydı? Zeki ve akıllı bir insan olan , onun güzelliğinin sırrını id- âk ettin mi? Hayır. Hayır. O, her- kesin anladığı şekilde güzel de- gildir, o, tatlı dilli, zeki, hassas, ol- gun ruhlu, şefakatli ve onurlu, 8- teş gibi bir kadındır. Evet onu sev- dim, ve buraya sarayıma getirdim. niyetim onunla evlenmektir. u sözler üzerine Lüsyüs be- şını mahzun mahzun sallı- yarak: — Ey Haşmetlü İmparator Haz retleri, kulunuz da böyle bir ya- bancı kızla evlenmek istemiştim. dedi. Benim öğütlerimi, dinlemek ister misiniz? Bana itimat ediniz. En sadık kölenizim, İmparator: — Söyle! dedi. Lüsyüs bir müddet İmparatora telâşlı bir bakışla baktıktan son- ri — Oktavyüs... dedi. İmparator bağırdı: — Ne oldu? — Cesaret edemiyorum; size ha kikati söylemiye dilim varmıyor. İmparatorun gözleri parladı, gür ler gibi bağırdı: — Açık söyle! — Onu öldürdüler! Halk onu öldürdü. Bu sabah büyük meydan da onu taşa tuttular... Çünkü İmparator ellerini uğuşturarak: Çünkü beni müdafaa etti. Çünkü onlara benim arzumu ve Prenses Birinisi İmparatoriçe ola- rak kabul etmelerini söylediği için değil mi? dedi, Lüsyüs cevap verdi: — Evet Haşmetmesi Bu söz üzerine İmparatorun he- yecam fazlalaşarak: — Benim iradem budur; halk bunu kabul etmelidir! dedi. Üüsyüs kekeliyerek: — Fakat Haşmetmeap tah- ' İmparatorun Aşkı; Arapçadan Çeviren : Faik BERCMEN a sinirim ij tınızı tehlikeye koyuyorsunuz! de di — Fakat onlar da hayatımı teh likeye koyuyorlar. Halk için .bü- tün hayatımı, herşeyimi hasrettim. Her hizmete katlandım. Birçok fe- dakârlıklara katlanarak arzuları- mı kurban ettim. Bunların mükâ- fatı, sevdiğim ve onsuz yi ğım kadını benden u- nak mii olacak? İmparator bir müddet sustu. Sık sık nefes almaktaydı. Çok he- yecanlıydı.. Bu sırada; dışarıdan kulağa müthiş gürültüler ve bağı- rışlar aksediyordu.. Yükselen bu sesler-arasında: — Imparatoru.. Imparatoru gör- mek isteriz!.. sözleri duyuluyordu. Titüs birden titredi. Mıhlanmış gibi yerinden kımıldayamadı. Bu- nun üzerne Lüsyüs ona yaklaşa- rak : — Haşmetmesp! dedi. Bu-arzu- nuzdan vazgeçiniz! Milletinize gö rünün! Mutmain olsunlar.. Imparator. tereddüt içindeydi. Fakat dışarıdaki avazeler gittikçe yükseliyordu: — İmparatoru.. İmparatoru is- teri Titüs, çarnaçar balkona yaklaştı. Meydandaki kalabalık imparatoru xörünce birden bağırdı: — Yaşasın Sezar! Yaşasır İm- parator!.. mparator birkaç söz-eöyle: mek istedi. Fakat Oktav- yüsün cesedini halkın kolları Üüs- tünde görünce yüreği - hizli hızlı atmıya başladı; ellerile yüzünü ka padı; birkaç lâhza sonra kendine gelince halkı selâmladı ve : — Ey çocuklarım! dedi. Artık İmparator odasına dönünce göz- em a rileyerek çılgın gibi bağırdar» — Birins!, Birinst. Kapı açıldı. Sarı saçlı, uzun boy- İu, ateşin gözlü bir kadın göründü. İmparator kadını kollarından tuta- rak: — Gördün mü? Oktavyüsün ce sedini gördün mü? diye sorddu. Birinis sakin bir tavırla cevap verdi: — Yarın benim de âkıbetim bu ölmiyacak mı? Titüs bağırdı: — Hayır. Asi Herşeye Tağ- men #eni kurtaracağım. Beraber kaçarız. Saadetin, hürriyetin. sev» ginin olduğu bir yere kaçarız. — İmkânsız bu, Haşmetmeap.. Bugün beni seviyorsunuz! Fakat benimle evlendiğiniz takdirde halk sizi sevmiyecek ve aleyhinize ha- reket edecek. O zaman, halkın ben den nefret ettiği gibi siz de ben- den nefret etmiye başlıyacaksınız! B' sırada bir rüzgâr çıktı. Pencere açıldı. Dışarıdaki halk Birinisi görünce gürl — Yabancı kadına ölüm!.. Ölüm isteriz! Lüsyüs 'derhal koşarak pencere- yi kapadı. Ve kapıyı iyice kilitle- di. Sonra İmnaratorun önünde © silerek yalvarıcı bir sesle: — Haşmetmeap' dedi. Dışarıda kıyamet kopuyor. Halka; acıyın! Vicdamnızı dinleyin! Siz, yalnız kendinizin değilsiniz! Imparator sağına soluna şaşkın şaşkın bakındı. Sonra başını sema- ya doğru kaldınp : — Ey Allahım! dedi. Bana kuv- vet ve cesaret ver!. (Arkası 10 uncuda)