3 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

3 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

Atatürk Bug . ir ya Bursanın iii Günü Merinos Fabrikamızın Açılışı Tarihi Bir Hâdise Teşkil Etti Şefin Yüksek Huri Yapılan | Hitabe İrat Ettiler; Fabrikanın Dünkü Muazzam Törende Başve- | Modern Hüviyetini Anlattılar; Şe- gerili B. Celâl Bayar Veciz Bir | fimiz de Takdirlerini Izhar Ettiler | Milli Heyecanın İfadeleri Ahmet Emin Y Emin YALMAN eş yıllık ii bir parçası daha canlanmış, Bursada ve Gemlikte iki yeni fabrikamız açılmıştır. Milli bir ei olan bu hâdiselerin kutlanmasında Atatürk bizzat hazır bulunmuştur. — İstikbale Oğru Zee iki yeni kapının ve ehemmiyeti bu suret- İni Beode bir ket dah 9: Sklıkla belirmiştir. aa) lovadan başlıyarak yollar- aki köylü halk ve Gemlik ve ia halkı bu münasebetle he- Yecanlı tezahürler £ yapmışlar, Atatürke karşı olan candan sev- $i ve bağlr'ıklarnı, en coşkun bir şekilde ortaya koymuşlardır. İhsan bu tezahürleri gazete sütun- tında okuduğu zaman bile; damar- Mbdeki kanın tatlı tatl harekete diğini duvuyor. Yüz binlerce Tür M kalbinden syni saniyede taşan NİZ ve asil hislerde, sürükleyici, #turycu bir kudret vari? , Atatürk, bu milli rahürler kar- P İCU YIL — No. 994 Hi TAN 1. İSTANBUL rus PAŞMURARSEZI AH Bursa, 2 (Hususi şurette giden-ar- mesut günlerinden birini daha yaşa da. İki gündenberi. Büyük Şef Ata türkü bağrına basmaktan mütevelli sonsuz bir sevinç ve heyecan duyan Bursa, bugün. Atamızın uğurlu hu- zurlarile Merinos fabrikasına da ka- vuştu, Bu modern fabrikamızın açı- lışında Başvekil Celâl Bayar, mühim bir nutuk söyledi. le ve teferrüatile bildiriyorum Bugün bütün Bursa baştan başa do natılmıştı. Merinos fabrikasının açıl- ma'resmi saat 16 da yapılacaktı. Çok Atatürk Bugün Şehrimizde Bursa, 2 (Hususi surette giden arkadaşımızdan) — Büyük Şef, ya- rın (bugün) saat 14 te Ege vapurile Mudanyadan Istanbula hareket bu- yuracaklar, doğruca Dolmabahçe saraymı teşrif edecekterdir. atına #yarellir "nen ço” z > Ü iz Atarirh yeni Gemlik Fabrikamızın 'ayrilrlâ; heri Bu yüksek hâdieyi bütün tafsilâti. ! i Kurulacak sanlı bir hâtıra Jerkenden halk, #kın akın fabrikanın || kadaşımızdan) — Bursa bugün çok | bulunduğu sahaya doğru gidiyordu || İ Yollar görülmemiş bir vaziyette ka- labalıktı, Atl köylüler ve ellerinde bayrak taşıyan halk”önlerinde davul zurna olduğu halde. fabrikanın ker (Arkası 8 belde) Istanbul'da Bir Fabrika Bursa, 2 (Hususi surette giden ar- kadaşımızdan) — Hükümet, memle- ketin belli başlı ihtiyaçlarından biri olan bir seramik (porselen) fabrika- #ı kurmıya karar vermiştir. Kurula- cak bu fabrikaya yarıyan iptidai maddelerin İstanbtl civarında bulun duğu yapılan tetkiklerden anlaşılmış tr. Bu büyük fabrikanın İstanbulda kurulması takarrür etmiştir., İnşaat için lâzım gelen projeler hazirlanmak MET EMİN YALMAN Çocuk Ansiklopedisi Bu iki büyük ciltlik eser her evde bulunması lâ- zım bir kütüphanedir. Çocuğunuzu bundan mah- rum brrakmaymız. Tam eserin fiyatı 7 liradır. sün İstanbula Geliyor m——— TE Eehlğiz. Kararının İlk Neticeleri 1 — Et ücuzluğu mevzuunda hükümetimiz, ucuzluğu tahak- kuk ettirmek maksadile bazı ka- rarlar almıştır» Kasaplık hay. vanların nakliye fıyatları ucuz lamıştır. Bu ucuzluk yüzde elti- | den fazladır. (Tafsilât ikinci sa- hifededir). 2 — Buğday fiyatı yükselme: | ge başlamıştır. Ziraat Bankası buğday piyasasını, elinde mev- cut stokla idare etmektedir. (Tafsilât Ekonomi kısmimızda- dır). 3 — Hükümetimiz takas me- seleleri için yeni bir kararname tanzim etmiş ve bu. dünkü res mi gözete ile neşrolunmuştur. /Tafsilât ikinci sahifededir), Ege Ovaları Su Baskını Felâketine uğradı İzmir, 2 (Tan muhabirinden) — Son yağan şiddetli yağmurlar netice sinde Gediz mıntakasının Manisa o- vasında. büyük bir kısım © arazi su- lar altında kalmıştır. Menemen © vasında tahribat yoktur. Yağmurlar durmuştur. Bakır çayının taştığı doğ ru değildir. Büyük Menderes taşmış, Nazillide büyük bir kısım arazi su- lar altında kalmıştır. Pamuk tarla ları sular altındadır. Bayındır kaza- sının yanından geçen Ulamış deresi tadır, Yakında fiili çalışmalar başlı- |de taşmış, Çıplak ve Haçli köyleri vabilecektir. (Arkası 8 'nemde) — Atatürkten Bursaya Şefimiz Bursalılara Kıymetli Hediyelerle İltifat Gösterdiler Cümhurreisimiz,: Dün Gece Verilen Suvareyi | Şereflendirdiler, Yüksek Bir Hitabede Bulunarak Bursalılara Çok Derin Muhabbetlerini Sundular Bursa, 2 (Hususi surette gi- den arkadaşımızdan) — Büyük Set Atâtürk, bu gece belediye dairesi salonunda verilen süva- reyi; şereflendirdiler. © Davetli- ler salona daha evvel gelmiş bu tunuyotlardı” Herkes © heyecan ye basretle Atasını hekliyordu. Saat tam 10.30 da Büyük Şef, |, refakâlerinde Başvekil B. Ce. Hi Bayar, Dahilive Vekili Şük. rü Kaya. Nafın Vekili Ali Çetin kaya, İktiâkt Vekili Şakir Ke- sehir. Orgeneral Fahreddin Al tav ve İnehuslar olduğu halde salonu tesrif ettik iraz son- ra Ulm Önderin silvarevi tesrif. Ispanya Sularındaki Facia leri çok muazzam tezahürata vesile oldu. Salon dakikalarca süren alkış tufanı ile çınladı. Âtatürkün teşriflerinden son ra, süvare bir kat daha heye- canlanmış ve coşmuştu. İl Bu aralık. Bursa belediye re İsi Neşet Kiper, davetlilere hi- taben şu sözleri söyledi: “Sayın Bayanlar, Baylar; Şimdi Ulu misafirimiz. sev- gili Atatürkümüzün Bursamızı | ve Bursalıları çok sevindirecek yüksek tevecetih ve iltifatları- nin canlı hediyesi olarak kıy: metli bir İütuflerm: bildiren (Arkası 8 incide? İngiliz Filosu Korsan Tahtelbahiri sahiri Arıyor İngilterenin Akdeniz filosundan: Torpito muhipleri (En son haberler 10 uncu sayfamızdadır | Bir Sahtekârlık beli Müddeiumumilik Bir Yazıhaneyi Arattı Otuzdan Fazla Nüfus Kâğıdı Birçok Dosya Meydana Çıktı İstanbul Müddetumumisi B. Hikmet Onat Istanbul müddeiumumiliği, muhte. Uf kimseler tarafından zıncileme şek linde yapılmakta olan bir sahtekârlık hakkında birkaç gündenberi tankıkat yapfyordu. Hâdisede isimleri geçen bazi kimselerin muhtelif adli makam lara sahte nüfus tezkeresi, uydurma rapor vesaire verdikleri müddium, iniliğe ihbar edilmiş, bu ihbar üze- rine de müddiumumilik derhal sare. kete geçinişti, Bu sahte nüfus cüzdanları vesika» lariri, Dördüncü Vakıf hanında Asma katta, şimdiye kadar birçok karışık işlerde adı geçen Edip Goncagül adı. na kiralanan 35 numaralı yazıhancde hazırlandığı ihbar edilmiş, bunun ü. zerine müddelumumi B, Hikmet Ona un verdiği emir üzerine dün bu yazı hanede araştırma yapılmış ve mnhte Uf kimselere ait otuzdan fazla nüfus tezkeremle birçok dosyalar elde »3ü miştir, Müddeiumumilik bu dosyaları ve (Arkası 8 incide)