27 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

27 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

271-4-038 İstanbul! Vakıflar EL hammen k Lira Kuruş 135 26 LI Pey Parası Lira Kuruş 10 15 © Edirnekapıda Neslişahsultan mahal lesinde Çınarlı çeşme sokağında ye- ni 8 No. lu iki odalı evin tamamı Koca Mustafapaşada Cambaziye ma- hallesinde eski Çeşme yeni “Kocs- mustafapaşa çeşmesi sokağında eski 17 yeni 20 No. lu iki odalı evin ta- mar, Yukarıda yazılı Emlâk 15 gün müddetle açık arttırmaya çıkarılmış- tır. İhalesi 125 —938 Pogşembe günü saat 15 de icra edileceğinden is- lerin Çemberlitaşta Vakıflar Başmüdürlüğü mahlülât kalemine acaatları, (2365) lm i | Adeta Bir Mucize! Diye Bayan İnci İtiraf Eti. Bir hafta zarfında tamamen değiştim. Şimdi on sene da- ha genç 100 09 rünüyorum, Bütün arkadaşlarım beyaz ve ner min cildime gıpta ediyorlar. Bayan İnci kullandı ğı bütün güzellik le- vazımatını arkadaşla- rına tavsiye ediyor. Bayan İnci'nin tedavi görmeden evvelki ha- kiki fotoğrafı Yalnız 7 gün kadar, bu tecrübeyi yapınız. Siz de şayanı hayret bir ten temin ile daha genç görünmüş olur- sunuz. Bayan İnci'nin güzel lik levazımatı kullan- dıktan 7 gün sonraki hakiki fotoğrafı rip tenime gıpta etmekle beraber nasıl temin ettiği. mi de bilmek istiyorlar, Bu da gayet basittir. Cil din hakiki unsuru olan Tokalon kremini kullanı nız. Sizde benim gibi gençleşip cazip bir ten te- min ediniz... “Benim için hakikaten değişeceğimi zan ve ümit etmiyordum. Bütün ârka- daşlarım daha genç ve da- bu sehhar göründüğümü söylüyorlar, Cidden bu ca- Bayanların Nazarı Dikkatine: Satın aldığınız Tokalön kremi vazolarının bü- yük bir kıymeti vardır. Onları bayiinize iade et- tiğinizde beheri için 5 kuruş alacak, ayni zaman- da kıymettar mükâfatları bulunan Tokalon mü- sabakasna iştirak hakkını veren bir bilet takdim edecektir. lüllaşmiz. Lap zeti hoş, “diş leri inci gibi parlatan “Ko : Hino dünyada wi Yonlarca zevat seve seve kullanırlar. Tübün muhteviyatı tek- *dilmiş olduğundan uzun müddet ihtiyacınızı temin eder. vi Büyük tübü 42 kuruştur. KOLINOS antiseptik Osmanlı Bankasına Memur Alınmak İçin Müsabaka İlânı kanar Bankasınca bu kere yeniden hizmete alınacak Türk memur. Ya intihabı için mayıs 1938 ayı zarfında bir müsabaka açılacaktır. yi, 35 ten aşağı olup bu müsabakaya girmek isteyen erkekler nam- Rp, eTİNİ' kaydettirmek ve kabul şartlarını öğrenmek üzere nisan ayı İp “da her hafta salı ve cuma günleri saat 14 ile 15 arasında Osman: Ha kasının Galatadaki merkezinde Kişi işleri servisine müracaat ede- yer. hu iplerin hüviyetlerini müsbit evrak ile beraber tahsil tasdikname ya- tek “«tnamelerini ve şayet bir vazifede istihdam edilmiş iseler, hiz- idetnamelerini birlikte getirmelidirler. airenköy Kız Lisesi Satınalma Komisyonundan : binayı 1938 Perşembe günü saat 15 de İstanbul Kültür. Direktörlüğü aşi sinde toplanan Okul eksiltme komisyonundan 1472 lir"S1 kuruş de. Muka, li Okul Muvfak tamiratı pazarlık süretiyle ihâlesi yâpılacak- 2 leri part, Eksiltme Bayındırlık işleri genel hususi ve fenni şartna- rel, 6 keşif ve hülâsasiyle buna ait diğer evrak okuldan görülüp €n az bin liralık bu işe benzer iş yaptığına dair idarelerin- ma olduğu vesikalara bie İstanbul Bayındırlık Direktörlü- #rtmeley* gölet ve 998 yılı Ticaret Odası vesikalariyle Kamisyo. “2209. İstanbul Komutanlığı İlânları İhale günü talibi çıkmayan Gü- müşsuyu Hastanesine 1500 kilo Tere vermeyi taahhüt cden mütcah- hidin nam ve hesabına (O 1128 kil 650 gram tereyağı açık eksiltme ile ihalesi 29 Nisan 938 cuma günü sa- at 15 de yapılacaktır. Muhammen tutarı 1128 lira 65 kuruştur. Şart namesi “hergün öğleden evvel ko misyonda “görülebilir. İsteklilerinin 85 liralık ilk teminat makbuz veya mektupları ile beraber ihale günül vakti muayyende Fındıklıda Komu- tanlık Satınalma Komisyonuna gel| İmeleri, (201 İ Levazım Amirliği İlân | Dikim evlerinde birikmiş olan 46643 kilo yünlü kırpıntı ve 15178 kilo pamuklu kirpıntı ve 45280 ki- İlo hâki pamuklu kırpıntı için kır pinti ve imaliye ücreti verilmek su- retiyle çamaşırlık bez battaniye, el. biselil, kaputluk kumaş olmak üze- re kapalı zarfla münakasası $ Ma- ys 938 salı günü saat 15,30 da Top- hanede levazım &mirliği satınalma İkomisyonunda yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 22613 lira ilk temina- te 1696 liradır. Şartname ve kumaş nümüneleri komisyonda görülebilir. Kırpıntilar yalnız MiliFabrikalarden isteklilere ayrı ayrı ihale edilebilir Kanuni vesikaleriyle teklif mektup- larmı ihale saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri. “489,, “2118, OSMANLI BANKASI TILAN 1334/1918 #hraçlı 965 faizli dahi- 1 İstikraz tahvilâtının 1 Mayıs 1933 vadeli ölüp mezkür tarihte ypevkil tediyeye vazedilen 31 numaralı ku- vonlarından ibraz edilmiyenlerin, 1 Mayıs 1938 tarihinde Türkiye hükü- meti lehine müruru zaman tâbi ola- | cağı, mezkür tahvilât himillerinin mâlümu olmak üzere ilân olunur. İhtira İlânı İ “Tez halinde maddelere muayyen bir İ kesafet vermek ve mahdut böplüklari maz kür maddelerin kontrol edilebilen miktap ları ile doldurmak için usul ve cihaz, hak İ kanda alınmış olan 21 mayın 1936 günlü ve 2112 sayılı İhtira beratı bu defa mev- İli fiile konmak üzere ahere devrü ferağ veya icar edileceğinden talip Gulmtada İktmat hanında, Robert Ferri- olanların Üsküdar İcra Memurluğundan: | Emlâk we Eytam Bankasi Türk Anonim Şirketine Birinci derecede ve sırada İpotekli olup tamamına terle 2600 iki bin altı yüz lira kıymet takdir edilmiş olan Bostancı mahallesinde Erenköy is tasyon sokağında ve tapü kaydına göre dört yüz arşın miktarında bir tarafı şimendifer yolu, bir tarafı Huriyâ veresesi bahçesi, bir tarafi ge- neral Şevket veresesi arsası ve dördüncü tarafı Erenköy caddesile mah-| dut eski 5 yeni, 2, 4, 6 sayılı bahçeyi müştemil dükkân ve odaların ev-| safı: 4 No. lu kapıdan ahşap merdivenle çıkılmaktadır. Burada bir W-| fak' sofa üzerinde sağdabir oda; solda birbirine" geçilir iki oda ve ze-| mini çinko Göşeli ahşap bir balkon. vardır. Merdiven başında bir he-| Iâ ve halen mutfak olarak kullanılan bir aralık ve merdiven üzerinde bir sandık odası mecvuttur. Bu kısımda elektrik tesiş rdır. 6 No, hu ma- bal evvelce dükkân olüp halen ev olarak kullanılmaktadır. Bu dükkâ- nin: kapısından girildikte ahşâp bir merdivenle: çıkılır yfak' bir antre üzerinde bir oda yardır. Bu kısımda elektrik tesisatı yoktur. Dükkân merdiyeninin yanından açılır. kapıdan çıkildıkta sağda, solda merdi- ven altı boşluğu Üzerine ve etrafı sötiradan yapılmış zemini toprak mut- fak olarak kullanılan ve içinde helâsı olan bir kısım mevcuttur. Bu ki- siradan! bahçeye açılır kapısı vardır. Bahçenin üç tarafı duvarla çevrili olup içinde sekiz akasya ağacı ve bir de kuyu vardır. Zemini çimento) döşeli ve evvelce dükkân olan iki No, Ju mahal halen yazlık oda olarak; kullarilmaktadır. Bu kısımda elektrik tesisatı ve 4 No lu mahalle ge- çilir kapılar vardır. Umüm riesahası 249.39 m2 olup bundan 104,67 m2 bina ve mütebakisi bahçe olan ve binanın alt kat kısmı kısmen ahşap ve kısmen kâgir ve üst katları tamamen ahşap olan gayrimenkulün tamü- mı, açık artırmaya konmuş olup ilân tarihinden itibâren şartnamesi! herkes tarafından görülebilecek (ve iki haziran 938 tarihine rastlıyan | perşembe günü saat 14 ten 16 kadar dairemizde açık artırma suretile satılacaktır. Satış Emlâk ve Eytam Bankasının 844 No, lı kanunu hü- Kümlerine tâbi olduğundan merkür kanımun 15 inci maddesine tevfi-! kan ikinci bir artırma'yapılmaksızın gayrimenkul, yukarida yanlı'gün-' de eri fazla artırahın üzeride bırakılacaktır. Artırmaya iştirak için mu- hammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilmek lâzımdır. Biriken bina ver gilerile çöp ve fehör resimleri ve dellâliye satış bedelinden ödenir. Sa- tış bedeli peğin ödemek lâzımdır. İcra ve iflâs kanununun 126 ncı mad- desine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların gayri- menkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masraflarına dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildir meleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu Ssicillerile sabit olmadıkça sa- tış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu kanun maddesine uygun surette hareket etmeleri ve daha fazla malümet al mak İsteyenlerin 0937/5062 dosya No. sile dairemize müracaatları ilân olunur, Emlâk ve Eytam Bankasından : Işbu gayrimenkulü satın alanlar arzu ederlerse, bankada tökdir edilecek kıymetin 7. 50 si kadar kendilerine ikrazatta bulunabilir. (2366) Sahibi ve “umumi neşriyatı idare | (KAYIP 2121 sicil numaralı ara- eden: Ahmet Emin YALMLAN, Gaze | bacılık ehliyetimi kaybettim. Yeni- tecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şir. | sini alacağımdan hükmü yoktur. keti. Basıldığı yer TAN Matbaası Mustafa oğlu Ibrahim i vukuf mari ANE VERDE er eek DENİZBANK Denizyolları İşletmesi Acenteleri: Karaköy Köprübaşı Tel. 42362 — Sirkeci Mühürdar zade Han. Tel, 22740 KARADENİZ POSTALARI 1 Mayıstan itibaren Karade- niz postalarında aşağıda yazılı değişiklikler olacaktır; SALI POSTALARI gidiş ve dönüşte Zonguldak İnebolu, Sinop, Sam- sun, Giresun, Trabzon ve Rize- ye uğrıyarak Hopa'ya kadar gi- decek gidişte ilâveten Tirebo- luya ve dönüşte Pazar'a uğra- yacaktır. PERŞEMBE POSTALARI gi- diş ve dönüşte İnebolu, Ayan- cık, Sinop, Samsun, Ünye; Fat- sa, Ordu, Giresun, Görele, Trab- zon ve Rize'ye uğrayarak Ho- pa'ya kadar gidecek ve dönüşte ilâveten Of ve Akçaabad'a uğ- rayacaktır. PAZAR POSTALARI gidiş ve dönüşte Zonguldak, İnebolu, Gerze, “Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Giresun, Vakfıkebir ve Trabzona uğrayarak Rizeye ka- dar ve dönüşte ilâveten Sürme- ne ve Tireboluya uğrayacaktır. (2339) ———————— Usküdar Icra Memurluğundan: Mahcuz ve satılmasına karar verilen altmış adet koyun 3.5.938 salı günü saat 11 den 14 e kadar Samandıra çar şısında satılaçağından talip olanların mahellinde hazır bulunmaları ilân o- unur, (7190) 4 mmm AMANESER arr A Satılık Makine Transmisyonu Kullanılmış 6 santim kalınlı - ğında makine transmisyon şaft, kasnak ve yatakları ucuz fiyatla satılıktır. TAN matbaasına mü- racaat ediniz. İya müracaatları ilân olunur, Memlekeümizde çok sevilmiş olan meşhur EDUARDO Orkestrası ilk defa türkçe olarak ÖDEON | plâklarında en kıymetli tangoları doldurmuşlârdır. | Bayan BİRSEN'in ladağı 2 278216 kuv Destino — Tango| 70217 Recuerdos o — Tango Despojos — Tango 270218 ony de Taruho İİ undan manda muhterem halkımız tarafından Parkotelinde pek etli alkışlara mazhar olan yeni tangolar SATISA ÇIKARILMISTIR. BİANCO DÜRDANE GECESİ MİLLİ REVÜ ve NAAMET ELMASRİYYE Tanmmış san'atkâr arkadaşlarının iştirakiyle kutlulanadaktır. Tel. 40335 Muhammen bedeli 2285.50 lira olan 14 kalem Galvanize saç ve çelik- ler açık eksiltme usuliyle 7—5—1938 Cumartesi günü saat 10,30 da Sir- kecide 9, uncu işletme Satın Alma Bu işe girmek istiyenlerini nizami Seversen bana gel — Tango O siyah gözler — Tango Tabu — Rumba Cubana 270219 Nostalğas © — Tango Se Nostalgo © — Tango 270220 yonaxin — Tange bulunmak, etmek. 5 — Mevzu sistemlerimize göre Komisyonunda mübayaa edilecektir. vesikalariyle birlikte 171,45 Kiralık i muvakkat teminat mektuplarını hâmilen Komisyona müracaatları lâzım- dır. Şartnameler parasız olarak komisyöndan verilmektedir. (2244) Ankara Maden Tetkik ve Arama Enstitüsüne Aşağıdaki Evsafı Haiz Topoğraflar Alınacaktır 1 — En az 500 hektarlık arazinin başlıbaşına nirengisini tesis ve he- sabetmiş, Plânçete veya Takeometre ile münhânili haritasını yapmış 2 — Merkezde yapılacak müsabakada muvaffak olmak, 3 — Sıhhi vaziyeti müsait bulunmak, 4 — Merkez Ankara olmak üzere Türkiyenin her tarafında seyyar hal- de iş görmeyi, icabında yeraltı ölçüleri için ocaklarda çalışmayı taahhüt ve mevcut aletlerimizle arazide en ”” Bursa İlkbahar Ehli Hayvanlar PANAYIRI Bursa Atıcılar mevkiinde 1938 senesi İlkbahar Ehli Hayvanlar panayırı açılacaktır. Panayır, açılma tarihi olan 10 Mayıs 1933 den itibaren $ gün devüm edecektir. Panüyıra geleceklerin istirahatlerini temin için panâyir yerinde su, elektrik ve büfe tesisatile muntazam otöbüs muvasalası “vücüde getirilmiştir. Panayır münasebetile yapılacak olan güreşler 15 Mayıs Pazar gü» nüne rastlamaktadır. Güreşler iddialı alaturka yağlı güreştir. Başa 100, baş altına 80, büyük ortaya Sü, küçük ortaya 40 ve desteye 25 er Mira mükâfat verilecektir. Bundan başka panâyırın devam ettiği müd- detçe şehrin otel ve banyolarında tenzilât temin edilmiştir. Alım've satım hususunda belediyece sayın ziyaretçilere her türlü kolaylıklar gösterileceği ilân olünür. «li TA AYN AMELİYATSIZ MEMELERİ KURUDUR KANI.AĞRIYI DERHAL KESER fzla 3 ay muavin olarak çalışıp bu müddet içinde göstereceği liyakat ve vereceği randıman deröcesine göre ali memuriyete alınmayı, muvaf- fak olamadığı takdirde bir güna istekte bulunmamayı kabul etmiş bü- Tunmak. İsteklilerin Bonservisleri ve müsbit yarükalarile birlikte 155-938 © kadar Maden Tetkik ve Arama Enstitüsüne müracaatları. em m ymm a my mm Eskişehir Nafıa Müdürlüğünden: Eskişehir — Çifteler yolunun 3 -: 080 — 13 -- 000 kilometreleri arg- sında"17597:18 lira Keşif bödelli Şos8 esaslı tamiratı 28/3/938 tarihinden 18747938 tarihine kadar eksiltiieye konulmuş ise de talip zuhur etmedi- Binden temdit edilerek bu defa 23/4/8938 tarihinden 9/5/938 Pazartesi gü- Bü sast 15 & kadar kapalı zarf usuliyle tekrar eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme Vilâyet Daimi Encümeninde kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. Muvakkat tominat 1319.78 liradır. Bu işe sit evrak: Şose tafsilât ve hülüsa keşifleri, grafik, fenni şartna- me ve eksiltme şartnameleri, genel şfthüle mukavele projeleri ve ima, Jâv sınaiye projeleri her zaman Nafa Müdürlüğünde görülebilir İsteklilerin Nafıa Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikasiyle sene- «6 içinde Ticaret Odasından alacakları vesikayı 2490 numaralı | tarifi veçhile teklif mektuplarına eklemeleri lâzımdır. Mektuplar 9/5/938 tarihinde saat 14 de kadar m Daimi Encümen Riyasetine verilmelidit. Postada v. kanunun akbuz mukabilinde aki olacak gecikmeler