16 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

16 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

—— —— 16-5. 1938 TAN KADIN VE MODAR Fazla Şişmanlığı Gidermek İçin Neler Yapılmalıdır ? Pr» şişmanlıklarınızı giderme- nin vakti geldi. Havalar gü- zelleşti. Yaz elbiselerinizin içinde da- ha ince ve daha zayıf gözüke bi niz için zayıllamaya gayret edin. Za- yıflamak ancak sıhhati mozmayacak tarzda, munlazam ve mutedil bir re- jim ta'kip etmek şartile insanı güzel- leştirir. Her sabah yarım saatten başlaya- Tak bir buçuk saate kadar sıkı bir yü-| in. Bu sırada en çok dikkat | rüyüş edeceğiniz şey lüzumu kadar terle mektir. Terlemek hem vücudün yağ- Jerını eritir, hem de toksinleri çıkar- tır. Sabah akşam fazla yorulmadan a dalelernizi sertleştirmeyecek hareket- Jer yapın. Bilhassa ip atlamaya çok ehemmiyet veriniz. Bütün sporcular şücutlerinin (souplesse) ini kaybetme mek için ip atlarlar. Bu hareketlere devam ederken bir yandan da gıdalarınıza dikkat ediniz. Günde iki küçük dilinden fazla ek- mek yemeyin. Hamur, tatlı ve şeker- Jemelerden daima çekininiz. Bol sala- ta, sebze ve meyva yeyiniz. Bu gibi gıdalar tabiatinizi mülâyimleştirdiği gibi böbreklerinnizi de yıkayacağın- dan sizi hem şişmanlamaktan korur, hem cildinizi güzelleştirir. Et ve balık da vücudünüze kuvvet verir. Fazlaca şişmansanız haftada bir gün akşamdan bir kaşık manyezi alıp ertesi gün akşama kadar süt ve ya meyva pehrizi yapmak sizi zayıflatır. Yalnız gıdasız kalmamak için aşa - ğı bir kilo süt içmeniz lâzımdır. Eski Yunan güzellerinin cildi meş- hurdur. Rivayetlere göre, bu dilberler süt ve zeytin yemekle bu güzel tenle- Te mâlik olmuşlardır... srasu vE egzersiz ye gıda rejimi ile kabildir. Şapkaları Temizlemenin Usulleri Paille şapkaları temizlemek için evvelâ şapkanın kurdele ve süslerini çıkarınız. 1 — Şapkanın her tarafını su bu- ğusuna tutup ıslatınız. Ayrı bir ta- bağın içerisinde alkolle ıslattığınız kükürtü tutuşturup şapkayı bu du- mana en aşağı bir çeyrek tuttuktan sonra kuruyuncaya kadar bir kena- ra bırakınız. 2 — Şapka kuruyunca büyükçe bir parça pamuğu 1 Gr. pormanga- nate de pofasse, 200 gr. taktir.edil - miş su mahlütuna batırıp şapkanın her tarafını sildikten sonra taktir & dilmiş su ile çalkalayınız. Şapka bir kalıbın üzerinde kuru- tulunca bütün eski tazeliğini muha- faza ettiğini göreceksinizdir. Panamaların temizlenmesi : Evvelemirde iki mahlüt hazırla- yın: Hydrosulfita de souda 16 or. Esprit de Vin 20 gr. Bu 70 gr. Giycerine 6 gr. M. Esprit de vin 19 er. Bu 80 gr. Asit gitrik 2 gr. 1 numaralı mahlütta slaltığınız bir süngerle şapkayı iyice yıkayınız. Rutubetli ve serin bir yerde en aşağı 12 saat dinlendiriniz. 2 numaralı mahlütla ıslattıktan Sonra şapkayı bir kalıba geçirip bir kaç saat daha bekletiniz. Bundan Sonra pirinç suyu ile ıslatıp kuruma- sını bekleyiniz. . Tahtadan kan lekesi çıkarmak İçin lekenin üzerine biraz o oksi- İen dökmek kâfidir. . İnce ipek çorapları giymeden #vvel soğuk su ile yıkamak onls- Fn biraz daha fazla dayanmasını eder. un AL A Genç kızlar için çiçekli birmandan xa rif bir kombinezon ve pijama örneği Müşküllere Cevaplarımız Üsküdarda “Feride, © imzasıyle mektup gönderen okuyucumuza: “Sıcakların birdenbire başlama- sından ayaklarınız şişiyor, parmak aralarındaki pişikler ve kaşıntılar sizi rahatsız ediyorsa her akşam a- yaklarınızı ılık tuzlu ve karbonatlı suda banyo yaplıklan sonra iyice kurulayıp talk ekiniz. Parmak ars- sındaki pişikler apse haline gelmiş- se bunlara hamur “haline getirilmiş kına ekip ertesi sabah gene ılık su ile yıkayıp iyice kurulayınız. Havaların sıcaklığından veya rüz- gördan müteessir olan yüzünüz kı- zarmıya müstaitse ayaklarınızı da- ima biraz fazlaca sıcak tutup kanı aşağıya çekmiye dikkat ediniz.,, Küçükler için, ince basma, Pike ve Filafilden yapılabi. lecek zarif bahar elbiseleri. Pli modası, çocuk elbisele- $ rinde de alıp yürümüştür. Bu zarif ve sade örneklerde de çok iyi gider, .......... z i 850 gr. un, 350 gr. ter ge- ker, 9 yumurta, 1 fincan süt 1 Kaşık karbonat, 350 Or. yağ. 1 kaşık vanliya te- Zu, 1 karbonat damenyom, 250 gr, çekirdeksiz. üzüm. 9 yumurtanin sarısını 350 gr. toz şekerle hep ayni tarafa doğru almak üzere yarım Saat dövünüz. Bir yan- Jda da yumurta aklarım kar haline getirinciye kadar dövüp bırakınız. | Yağı kaşığın tersile ezerek bembe- yaz edince yava: vaş un, süt ve | yumurta sarılarını içiriniz. Bir İki dakika bekleyince içine üzüm, vanil İ ya, limon, karbonat damonyom ve yumurta aklarını koyup ancak biri- birlerine karısıcak kadar çevirip bı kalıba boşaltınız. Kahp orta fırında yarım saat pi- şirilmlidir. Jüleli tavuk : * i Tavuk, 300 gr. yağsız i- Şir Kıymanı, 78 ge, jelâtin, 80 ur. pataten. kereviz, & ğan, 8 yumurta akı, 1 tat. ih kaşığı sirke, On dakika soğuk suda eritilmiş jelâtin, doğranmış kereviz, üç yu- murta akı, iki gram karabiber, tuz, bir buçuk litre su ateşe konur kayna ması beklenmeden yarımşar santim eninde kesilen soğan dilimleri kız - gin demir üzerinde kestane rengine gelinciye kadar dağlanır, ateşteki su kaynayınca bu soğanlar ilâve edilip i Faydalı | Fırın Ti atlısını Nasıl Pişirmeli Kadına Bi . ilgiler Tahtalardan kan lekesi, o oksijene ile çıkarılır. Yağ lekeleri kaynatıl - İmiş fasülye suyu ile çıkar. 9 Açık renk kapılardan el izlerini çı- karmak için arap sabunu ile kö pürttüğünüz sıcak su ile ve bezle uva rak temizleyiniz. Beyaz dişlere sahip olmak için haf tada bir ince kömür tozu ve ya tütün külü ile dişlerinizi fırçalayınız. e Leylâk vakti geldi, odalarınıza ba- har ve neş'e getiren leylâkların uzun zaman dayanması için akşamları çi- çekleri balkonda bir leğen içerisine se rip üzerlerine su serpiniz. Ertesi sa- bah çiçekliğe teksar yarleştirirken su- larını değiştirin, ve saplarını uçların- İdan kesmeği unutmayınız. Gece fazla huysuzlanan ve ağlıyan çocukların banyolarını akşam meme- sinden sonra yapmak ve bilhassa ıh- lamürlu su ile yapmak çocukları ra- hatlattırdığı gibi uykularım da tan- zi meder, Kabizlik çeken küçük çocukların tsbiatini tanzim etmek için de her sabah muayyen zamanda gliserin fi- tili koyup lâzımlıya oturtmalıdır. Ayakkabılarınızm eskimemesi çin nasıl sık, sık boyamak lâzımsa muşambaları da hiç olmazsa , ayda bir cilâlamak lâzımdır. , 45 dakika karıştırmadan kaynatılır. Iyice kaynayınca evvelce haşlanıp suyunu çekmiş olan tavuğun üzeri - pe boşaltılıp buz dolabında veya se - rin bir yerde yemeden evvel donun- caya kadar bekletilir. Jelâtini üzeri- ne dökmeden evvel tavuğu istenildi- ği şekilde didikleyip bir şekil ver - mek daha doğru olur. Tavuk jölesi sofraya yeşil salata ve havuç garni- türü ile getirilmelidir. Bademli hurma tatlısı : 400 gr. süt, 800 pr. un, 250 gr. badem; 1000 gr. Şeker, 500 gr. vejelalin, 400 gr. tereyağı. Yakmadan ağır ateşte eritilen 400 gram tereyağına 800 gram süt ilâve edilir. Kaynamaya başlayınca 500 gram un ilâve edilip ağır ateşle ya vaş yavaş pişirilir. Ateşten indirilin- ce içerisine yavaş yavaş dövülmüş ve kabuğu çıkarılmış Obademlerle ikişer ikişer yumurtalar konup elle iyice yugrulur. Yumurtalar kondu- ğu zaman hamur soğumuş olmah- dır aksi takdirde yumurtalar pişer | hamur da yoğurulmaz hele gelir. Hamurla yumurtalar biribirine karışınca hurma şeklinde kesilip bol vejetalinde kızartılır. Kıza - ran hamurlar bir kevgirde soğutul- duktan sonra bir yanda kestirilen 1 kilo kaynar şekerin içerisine atılır. 4 B. Mussolini, altın kupayı ekip şefi Albay Cevdete verdikten sonra ekip subaylarına altın madalya tevzi ediyor Binicilerimizin Son - Zaferi Büyük Akisler Uyandırdı Roma, 11 (Hususi muhabirimiz- den) — Binicilerimizin burada ka- zandıkları son büyük o muvaffakı- yet, her tarafta geniş akisler uyan- dırdı. Duçenin sltın kupasını ka - zanan ekipimizin Varşova yolün- da bulunduğu şu sıralarda bile İ- talyan gazöteleri. hâlâ Türk bini- cilerinden takdirle bahsediyorlar. Piccola gazetesi, “Türkiye ilk defa adını Mussolini altın kupa - sına hâkketmiş - oluyor, başlıklı bir yazısında diyor ki; ürkiye, Duçenin altın kupası- ni kazandı. Yalsız bir bata puvanı farkile Alman süvarilerini geçen kahraman ekipin adi bu kıy metli galibiyete ebediyen hükkedi miş olacaktır. Rakipl rinin tam bi- rer dengi olarak ayni hararet “ve e la ama me sur ve kahraman SÜvariler ateşli yorgunluklarının dolgun mükâfa- tını hakkile yenerek kazandılar. Duçe huzuru ile merasime şeref vermiş ve mi ca baştan ni bakaların devamın- e kadar yarışla- rın almış olduğu vaziyet ve İnki- şafı kahraman subayların 18 mâni üzerindeki geçişlerini büyük bir dikkatle takip etmiştir, Müsabaka- ların yarısında Prenses Dopyemont, yarışlara şeref vermiş ve diğer Ma- reşal Dö Bono. parti genel sekre- teri gibi bir çok yüksek ve tanın- mış şahsiyetler bu çetin yarışta ha zır bulunmuşlardır. Müsabakalara iştirak eden beş milletin müsabık- ları Almanya, İrlanda, Rumanya, Türkiye, İtalyadan müteşekkil ekip ler balinde saat tam 15 te sahaya girdiler. Geçit resmi yaparak se yirciler tarafından şiddetle alkış- landılar. İlk defa müsabakaya baş- lamak üzere ekipler arasında çeki- len kuranın Türk ekipine isabeti münasebetile Türk yüzbaşısı Cevat Kula, sahaya gelerek parku- ru yalnız bir hata puvanı iile bi- tirmiş, parkuru bitirme zamanı 1,45 dakika olmasından dolayı ©, zaman ceza puvanı alarak eeman 5 ceza puvanı ularak sahadan çe- kilimiştir. Müsabakanın ilk devresinde Al man yüzbaşı (Mom) (Alşimist) ile 1,39 3/5 dakikada parkuru hatasız bitirmiş, arkasından İrlandalı yüz- başı Korri 2,2 1/5 zamanı ile 4, 1/2 ceza puvanı alarak çıkmış, bunu Türk yüzbaşısı Öncünün (Ünal) i- le yalnız 1 zaman ceza notu alarak hatasız bitirmesi takip etmiş, ar. kasından Yıldızı ile Cevat Gürkan Türk ekipinin ilk mükemmel ba- tasız parkurunu yapmış oluyordu. İlk müsabaka devresi sarahaten Türk ekipinin lehine olarak netice- lendi. İtalyan subayları hakikaten talihsizliğe uğramışlar, gösterdik- leri barikalara rağmen bütün sar- fettikleri fevkalâde göyret, atları. nin düşük kabıyetlerinden, Al - manların, İrlandalıların ve hattâ niçin itiraf etmiyelim, Türklerin atlarından bile çok aşağı derece- de bulunmaları yüzünden birer hi- çe müncer oluyordu. Yalnız Va- gante 29 1/7 luk cezasile Felino, yarbay Bettoni'nin yüksek kıymeti ne rağmen 14 1/2 luk ceza puvanı ile ekipin aleyhine yükleniyor, (Koçça'nın (Ventitrelsile, yüzbaşı Cumianın Serpesi takımımzda en az yanlış'yapmakla mükellef bulu- nuyorlardı. İkinci devrenin balan- gıcında bir İtalyan zaferinin ihti- mali büsbütün kaybolmuş bir şe - kilde değildi. En iyi parkurlar Al man teğmen Hük'ün dizginleri O- laf ile dört cezs puvanı alarak, İr- landalı yüzbaşı Levis'in, Ruman- yalı yüzbaşı Todoranın, Türk teğ- men Pulatkanın ve nihayet İtalyan Koççanın cezasız olarak bitirmesi- Je yapılmıştı, Eğer ikinci devrede müsabakı hariği edilen o Vâgante ha ketilmarmak sartila varhay ttont, Pelino tie iyi bir parkur çıkarmış olsaydı, şüphesiz ki, İtal- yan ekipi bu güç müsabakayı ka- zanır ve zafer kaybedilmiş olmaz- dı. Fakat tekrar ediyoruz, süyari- lerimiz, yüksek &1ymetlerini bihak- kın göstermişler, yalnız bindikleri atlar, kendilerine hiçbir surette lâ yık olmamışlardır. Duçe, galipleri mükâfatlandır- mak için geniş alana inince, sürek- M alkış ve tezahürütla karşılan- mış, ekipler kazandıkları derece $i- rasile coşkun alkışlar arasında sa- haya girmişler ve yine bu sırayı takip ederek, Duçenin önünde di- zilmişlerdir. Mussolini kendi elile muzaffer Türk ekipi şefine değerli kupayı sunmuş, Türk milli marşi ağor ağır çalınırken Türk al bi ği, ay yıldızı ile göklerin maviliği» ne doğru yükselmiştir. Herhangi bir mütaleadan; mülâ- hazadan ve herhangi bir ithama se- bep teşkil edecek itiraz ve şikâyet ten önce, işin başından neticesine kadar Türk ekipinin bu bü 7m İerini en büyük sevgi ve gönülden gelen bir memuuniyetle selâmla - mak en başta bulunan birinci va- zifemiz olarak söylemelidir. Büyük zafer, ansızın, beklenilmeksizin; coşkun bir velvele gibi, fakat s0- muna kadar haxkile hak edilerek oldu. Şüphesiz ki yarım ayın (hi- lâlin) bu kahraman atlıları kollek tif olarak bütün diğer süvarilerin &n iyilerinden oldular. Onlar, kay- de değer, hatırı sayılır bir taravet- le müktesep olafak Avrupanın en İyi hazırlıklı, muharip ve cenkçi karakterlerile muttasıf takımları arasında yer almış, Düuçenin altın kupası müsabakası gibi em gorlu bir ekip mücadelesinden sorira eh büyük muzaffertyet krizması ile bu ekip, müsabakaların en güç ve en ehemmiyetli galıbiyetini kazana - rak dünyanın en çok kabiliyetli ve kuvvetli süvari kemmiyetine gir- miş bulunuyorlar, Buraya onlar çok büyük bir hak kazanarak gir- diler. Liyakatle burada duracak” lar, ehliyet ve kıymetleri ile ka- zandıkları bu mevkii ve sıralarını (Devamı 8 incide) ğ