8 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

8 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

ÇARŞAMBA 8 TELPFON : 34318, HAZİRAN İ 1938 | Mebuslar Mecliste Serbestçe istanbula Geliyorlar ii © AFFIN UMUMİLESTİRİLMESİ CEREYANI Hapishanelerdeki Mahkümlar, 750 liklerin Affı Kanununun Kendilerine de Teşmili Için Mebuslarımıza Müracaat Ettiler PARTİ HEYETİNDE VERİLEN KARAR | Binicilerimiz Yarın BAŞMUHARRIRİ: AHMET EMİN YALMAN Yeni Müşteri Bulmak San'atı Dr. Gasson diyor ki: “Her tacir bu kitaptaki usullerle kısa bir z2- man içinde müşterilerini artırabilir. Ben bu kitabımda size bu sanati öğretiyorum.,, TAN Matbaasında Fiyatı 50 kuruş. Kanaatlerini Söyliyecekler Fransanın Babıâli Siyaseti Ahmet Emin YALMAN et, rollerde çok garip bir değişiklik var. Fransa, Babıâli siyasetinin bütün kur: hazca usullerini kendine malet- miştir. Buna karşı bizde eski Babıâli ruhuna düşman, açık, berrak siyaset usullerini temsil ediyoruz. Yalnız şurası unutulmamalı; zim bugünkü ruhumuz, -Babâlinin oyalayıcı, atlatıcı usullerine düş- mandır. Bununla beraber Babıâli- LA. ruz, Eski Babıâli siyasetinin öoya- lanma oyunlarına gelemeyiz. Fra sayı böyle bir rolde gördüğümüz- den dolayı da müşterek barış yo- unun bir yoldaşı sıfatile ıstırap duyuyoruz, Babıâlinin bütün işi gücü, bir da- Yayı atlatmak, vakit kazanmak, ya- rna bırakmaktı. Bu yarınların ar. kası gelmezdi. İşler pek sıkıştığı za- man kabahat bir ferdin üstüne atılır, © fert değiştirilir. Karşı tarafa işle- Tin artık kökünden düzeleceği hak- kında bir kanaat verilirdi. Babıâli, Ondan sonra yine bildiğini okurdu. | ransızların oyunuda aynen budur. Eski Babiâli ricali me- Yarlarından başlarını kaldırsalar, Ha- | taydaki Fransız siyaset oyunları hakkında aferin diyeceklerine şüp- he edilemez. Fransızlar, o iptidadenberi açık, Mertçe bir anlaşmadan kaçtılar. Va- kit, vakit kâğıt üzerinde anlaşmalar ettiler. Fakat niyetleri tatbi. katta işi silatmaktı, Bir aralık sıkiş- tılar; Ankara, 7 (TAN Muhabirinden) — Cümhuriyetin 15 inci yıldönümü münasebetile ilân edilmesi Meclise teklif edilecek olan siyasi af hakkında çıkan şayialarâ, birde bu konunun umumileştirilmesi cereyanı katılmış bulunmaktadır. Esasen B. M. M. nin tasvibine arzedilen kanun lâyihasının en- cümenlerde ve nihayet heyeti umumiyede müzakeresi esna- sında mezkür kanunun daha şü- mullü bir mahiyet alması hak- ında bazı şayialar da zuhur et- miş bulunmaktadır. Bu hususta yaptığım tahkikattan elde etti- ğim neticeleri bildiriyorum: Öğrendiğime göre, bugün, ha- pisanelerdeki mahkümlar, Mil- let Meclisi azalarma birer mek- tup yazarak kendilerinin de bu aften - istifadelerinin © teminini a etmişlerdir. Mahkümlar bu müracaslarında, kendilerinin de büyük Türk inkılâbmın çocukdla- rı olduklarını, cehalet ve gayri- tabii tesirler altında bazı hata- ardan azami nedamet duy. LArkası: Sayfa 10, silter 5 de) Hatay Davamız Hal Yoluna Girdi Pariste Cereyan Eden Konuşmalar Müsbet Bir Şekilde Neticelendi Başvekilin Hatay Hakkında Beyanatı 7 (AA) — Anadolu Ajansınm hususi muhabiri bildi. Başvekil Celâl Bayar Pa riyor: Hatay meselesi hakkında Paris büyük elçimiz Suat Davaz ile Fransa Hariciye Nazırı B, Bonne arasında on gündenberi devam | etmekte olan müzakereler memnuniyete şayan bir surelte neti- celenmiştir. Burada yarm bir tebliğ neşredilmesi muhtemeldir. B. Bonne, Eylülde Ankarayı ziya-|Halk Partisi B. M. Meclisi grupu bu- ret etmek tasavvurunda bulunduğu | gün 7 Haziran 938 saat 15 de Antal bakkında gazetelerde çıkan haber ya Mebusu Dr. Cemal Tuncanın re Kahraman Süvarilerimiz Parlak Merasimle Istikbal Edilecekler Türk Biniciliğinin Namını Bütün Dünyaya Bir Daha Duyuran Kıymetli Subaylarımızın Hayatları ve . (Şimdiye Kadar Kazandıkları Parlak Muvaffakıyetler Avrupa meydanlarında bir çok şa- tefli birincilikler kazanan kahraman subaylarımız yarın yurda dönüyor- lar. Kendilerini yalnız İstanbul de- Bil, bütün memleket karşılamiya ko- şacak. Binicilik okulu, belediye, halk par- tsi, halkevleri, resmi, hususi birçok teşekküller, mektepler, esnaf cemi- yelleri, süvarilerimizi parlak bir şe- kilde karşılamak için hazırlanmakta dırlar, Süvari subaylarımız, yarın saat 15 te Polonya vapurile İlmanımıza gel t& rıhtımında e karşıla» rna saydı- teşekküller mü- miş olacaklardır. İimız müessese ve mesilleri, kesif bir halk tabakası rıh tımda yer alacaktır. Herkesin bulu- nacağı yer ayrılmıştır. Dün akşam, Beyoğlu bir toplantı yapılmış, karşılama ©7o- halkevinde Atatürk Dahiliye Vekilini Kabul Etti İstanbul, 7 (A.A) — Dahiliye Vekili ve C. H, P. Genel Sekre- teri Şükrü Kaya, bugün Ankara- dan şehrimize gelmiş ve Savaro- na yatına giderek Reisicümhur Atatürk tarafından o kabul edil. miştir. Şükrü Kaya, şehrimizde bulunduğu müddetçe Atatürkün misafiri olarak Savarona yatin- da kalacaktır. Binicilerimizin geçen sene karşılanmalarından bir intiba Igraminın telertüatı üzerinde görü şülmüştür. Bir çok müesseseler, büketler ve Ankara, 7 (TAN Muhabirinden) Maliye Vekâleti, iktisadi buhran ve müvazene vergileri kanununda yazi- İh olan 20 ve 30'liralık maaşlara ait İmuafiyetlerin bir aydan noksan çal şan hizmet erbabı istihkaklarına ne İsurtle tatbik edileceğine dair umumi bir tebliğ neşretmiştir. Bu tebliği hü lâsaten bildiriyorum: “Kazanç, iktisadi buhran ve mü- vazene vergilerine tâbi olan hizmet erbabı. , istihkaklarından » kesilecek vergiler, bu mükelleflere her ay bil- Vergilerin Hesabına Ait Yeni Bir Tamim çelenkler hazırlamaktadır. Yerli $9- nayi müesseselerimizden” bir çoğu TArkis: Si 10, #ütüm 1 dej ödenen paraların yekünuna göre ta- yin olunmak lâzım gelirken, bazı yer lerde 18 seri numaralı ve “25—2— 933 tarihli iktisadi buhran vergisi y- mümi tebliği hükümlerine muhalif olarak yevmiye ile çalışanların ver- giye matrah olacak aylık isiihkakla- Fının hesabına, bilfül ken denen paralar nazarı dikkate alın- maâyıp, yevmiyelerinin bir ay içinde resmi tatil günleri haricinde kalan gün adedine darbı suretile bulunan i» tibari ücret miktarının esasa tutuldu- rine ö- Yugoslav Münakalât leri bana teyit eylemiştir. İsliğinde toplanmıştır. İ — Vah, vah, dediler, Hatayda bir Düryö var, Salâhiyeti haricine çık- Miş, onu değiştirelim. Düryö gitti, yerine bir Garo geldi. Bir müddet sonra baktık: Eski tas, €ski hamam... Pransızlar,Garoyu değiştirmeyi ayrı Ve ilkinei bir adım diye satmak eme- İle, Hatay deleğesini Ankaraya gön- iler ve bize şu kanaati vermiye Salıştılar: “Garo, yepyeni bir adam oluyor, başka bir yol tutacak, göre Geksiniz.,, Gördük ve feryat ettik. Bunun ü- #erine bir gün bir haber: “Garo de- i., Esasen değiştiğine pek inanır Bibi görünmedik. Arkadan yeni bir haber: “Garo'nun askeri kumandanı “lan Gero da değişti. Fransızlar şöyle der gibi görünü Yorlardı: “Size bir Garo'dan sonra Başvekilin Hatay hakkında Başbakan Celâl Bayar, söz alarak fiil ödenen paralar üzerinden hesap ©- | ğu haber alındığından yeniden, ehem dilmek ve muafiyet ve mükellefiye | miyetle maliye memurlarının nazarı birde Gero feda ediyoruz. Artık di- Yeeğiniz kalmadı yal,, İvi amma bizim Düryö'lerin, Garo'ların, Gero'ların değiş- inde hiçbir alâkamız yok. Fran- Hatayda temsil eden adamın adı Arkası: Sayfa 10, güm 8 de) <İ w Mez Sayı Nazırı Mehmet Spaho Türkiyeye Geliyor Yugoslavya Münakalât Nazırı Meh met Spahonun yakında memleketi. mizi ziyaret edeceğini haber aldık Mehmet Spaho, Yugoslavya Başve- kili doktor Stoyadinoviçin en yakın ve samimi çalışma arkadaşlarından biridir. Memleketimizi ziyareti mem nuniyet uyandıracaktır, Yugoslavya (o Münakalât (Nazırı, memleketimizde birkaç hafta kalacak ve Nafia Vekâletinin hazırlıyacağı bir program dairesinde memleketin muhtelif merkezlerini dolaşacaktır. Semi alaya Kendisine Gazetemiz Muharriri Süsünü Veren Biri Yakalandı Bu şayanı dikkat hâdisenin | tafsilâtını 10 uncu sayfamızda bulacaksınız. Parti grupunda beyanatı Hatay meselesinin biduyetindenberi Ankara, 7 (AA) — Cümhuriyet | (Arkası: Sayfa 10, sötin 6 daj Azgın Bir Âşık Sevd Kadını Öldürdü ... ıgı ut ve hâdise mahallinde lanan kalabalık ğe 10 uncu sayfada) ea. m hükümleri kendilerine bir ay içinde ! Sayfa 10, sütün 3 dej TArk Londra. 7 (Hususi) — İspanyadaki sivil halkın bombardıman edilmesine karşı gölmek için İngiltere tarafın- dan hazırlanan plân, müsait bir ha- va içinde inkişaf etmektedir. Plâna göre bu çeşit bombardımana uğrıyan yerlere bitaraflardan Müteşekkil bir beyet gönderilecek ve bu heyet yap- tığı tahkiklere göre rapor verecektir, İsveç ve Norveç hükümetlerinin işe tirak etmeyi kabul etmiş oldukları |tahkikat komisyonuna İngilterenin de | dahil olması muhtemeldir. Amerika- | G.Franko Tavassut ' Teklifini Reddetti Fransa, İspanya Hududunda Çok Sıkı Askeri Tedbirler Alıyor nın vermiş olduğu cevap müsait ise de kati değildir. İngilterenin Gra- nollerdeki son bambardımanların ne- taylcini görmek üzere mezkür mâ- halle gitmiş olan Barselonadaki sefi- Tİ, şehir haricinde bir iki fabrika ve bir tayyare möydanı bulunmakla ba- raber telefatın en ziyade vukubul. muş olduğu şehrin merkezinde hiç bir askeri hedef mevcut olmadığını zildirmiştir. lArkam: Sayfa 10, sütün 4 dej