8 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

«AKŞAM» okuyucuları arasında en ucuz ve en verimli ilân vasıtası İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Nişantaş Şairnigâr sokak No. 4 Telefon: 40169 Fukaranın hayvanlarına mahsus pafasa muayene ve tedavi pazardan maada her gün saat 9 - 12 ve akşamları 5 - 6 Küçük ilânlar Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar Telefon: 20565 TBaşmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) 15 ten 60 yaşına kadar herkes hava hücumların- dan korunma öğrenecek Hazırlanan kanun projesi yakında Büyük Millet Meclisinde görüşülecek ÇARŞAMBA 8 Haziran 1938 Hatay meselesi hakkındaki müzakereler memnuniyete şayan bir surette neticelendi Davaz - Bonne görüşmelerine dair bugün Pariste bir tebliğ neşredilecek Sene 20 — No, 7055 — Fiati her yerde 5 kuruş Başvekilimiz dün Parti grupunda beyanatta bulunarak, Fransa hükümetinin taahhüdatını bu kere katiyetle teyid ettiğini ve hâdiseler bu müsaid seyri takipte devam ederse bir anlaşmaya varmak ümidinin beslenmesine imkân hasıl olacağını söyledi Dün Hataya dönen Eti Türkleri heyeti Ankara istasyonunda Ankara 7 (A.A) — Cümhuriyet | Başbakan Celâl Bayar söz alarak Halk partisi B. M. Meclisi grupu bu- | gün - 7 haziran 938 - saat 15 de An- | talya mebusu Dr. Cemal Tuncanın reisliğinde toplanmıştır. Fransa toprakları üzerinde uçan tayyareler hangi tarafa mensup? Frankocular bunların Barselon hükümetine aid olduğunu iddia ediyorlar Hatay meselesinin bidayetindenberi geçirdiği safahatın bir tarihçesini yapmış ve son kritik devreleri de zik- (Devamı 6 ncı sahifede) “e İdi A; w Bi BEP alli İspanyol tayyarelerinin geçen hafta bomba attıkları Fransanın Cerbere şehrinden bir göreş Paris '7 — Başvekil B. Daladiye, Or- Dün Orjesk mıntakasına, hava mü- jesk'in geçen pazar günü meçhul tay- | dafaa kuvvetlerine mensup bir bölük yareler tarafından bombardıman sr) gelmiştir. Daladiye bu bölüğün ku- mesi meselesi hakkında tahkikat yap- | mandanı ile de görüşmüş ve Fransız mak üzere dün öğleden sonra Saat topraklarının tekrar bombardıman 16,10 da buraya gelmiştir. Başvekil | edilmesine mani olmak için lâzım ge- burada hükümet memurlarile görüş- ç müş ve memurlarla halkı bizzat istic- Jen e KR A na emretmiştir, vab ettikten sonra bombaların düştü- ğü sahayı gezmiştir, (Devamı 6 nci sahiflede) Atatürk Dün Dahiliye Vekilini Savarona yatında kabul buyurdular İstanbul 7 (A.A) — Dahiliye Vekili ve C.H.P. genel sekreteri Şükrü bul edilmiştir. Şükrü Kaya, şehri mizde bulunduğu müddetçe Atatür- kün misafiri olarak Savarona yatında kalacaktır. Atatürkle Afgan kralı arasında telgraflar Ankara 7 — Afgan istiklâlinin yıl dönümü münasebetile Relsleümhur Atatürk ile Afgan krali Muhammed Zahir Han arasında telgraflar testi edilmiştir. Mbülrikatlier3 Her mahsulde Ereğli siyaseti ! Bulgarlar şayanı hayret miktarda | çilek ihraç ediyorlarmış. Hattâ tay- yareyle bile sevkiyatta bulunuyorlar- miş. Biğim memleketteki vaziyet ise şu- dur; Ereğlide dahili piyasamız için bol ve ucuz çilek yetiştirildi. Öyle ki pe- rükende olarak kilosu 15 kuruşa kadar satılıyor, Arnavudköy müstahsilleri de: — Bu damping devam ederse; bir | müdahale, bir-anlaşma olmazsa gele- cek seneler artık ektm yapmayacağız! - diyorlarmış. İstanbulun çileği, kokusile, şeklile, lezzetile hâlâ bir cins tefevvuku ar- zetmekte, daha pahalıya müşteri bul- maktadır. Bununla beraber, çileğin eski aristokrat vaziyeti elbette gayri tabi idi. Türk müstahsiline dahi ve harici piyasayı fethetirecek olan ta- b yol, Ereğlininkidir. Diğer bütün meyvalarımız ve umu- miyetle mahsullerimiz hakkında da bir Ereğli siyaseti temenni olunur. PARA YÜZÜNDEN, Aşk ve macera romanı Nakleden: (Vâ - Nü) Arkadaşımız (Vâ - Nü) nun ga- zetemizde sırayla neşrettiği ro- manlar pek beğenilmiştir. Önü. müzdeki cumartesi günü başlıya- cağımız (Para yüzünden...) tefri- kası, evvelkilerden de daha güzel- Sir. Behemehal takip ediniz!. söndürme talimi Ankara T (Akşam) — Pasif (sivil) hava korunma kanunu projesi yakın- da Büyük Millet Meclisinde görüşüle- cektir. Memleketin hava hücumları- na karşı müdafaası bakımından ehemmiyeti meydanda olan bu pro- jenin mühim esasları arasında şun- lar vardır: Ankara 7 (Telefonla) — Hükümet | memleketin muhtelif kısımlannda nüfusu deneme yazımı yaptırmağı kararlaştırmıştır. Bu maksadla ha- i zırlanarak bügün Merlise verilen | İ kanun projesine göre deneme yapıl- | ması karlaştırılacak ve yerlerdeki si- | vil âmirler okur yazar eşhastan mü- nasip göreceklerini yazım ve kontrol | memuru olarak istihdam edecekler- dir, Almanyada bir fabrikada maskeli işçiler yangın yapıyorlar 1 — Yurdda hava taarruzlarına karşı korunmak ve bu taarruzların tesirini azaltmak gayesile halkın, res- mi ve hususi teşekküllerin korunma teşkillerini yapması ve tedbirlerini al- ması mecburidir. (Devamı 6 ıncı sahifede) Memleketin muhtelif yerlerinde nüfus deneme yazımı yapılacak Hükümet bu maksadla bir kanun lâyihası hazırlıyarak Meclise verdi Yerli, yabancı, misafir herkes ken- dini ve ailesi efradını, hizmetinde bulunanları; otelciler, hancılar, pan- siyoncular da misafir okirâcılarını deneme yazım ve kontrol memurla- rına yazı ile bildirmeğe mecbur ola- caklardır. Mucbir bir sebep olmaksızın teklif edilen yazım ve kontrol memurluğu- nu kabul ve ifa etmiyenlerle yazım (Devamı 6 ıncı sahifede) (14 yaşındaki kızla 15 yaşındaki erkek evlenebilecek) - Gazetelerden « — Huu, komşucuğum, kocan nerde?.. — Cami avlusuna uçurtma uçurmuıya gittil..