8 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

8 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

üşütmenin, Grip, Nez Baş ve Diş Ağrılarının Kakf'i ili KESKİN KAŞELERİDİR Venüs Pudrası Terkibi altın kremli Venüs Kremi | Terkibindeki hususi mad- deyi haystiye dolayısile cildi besler, teravetini arttırır. Yeni bir ten yaratır, Venüs Kremi asri kadın güzelliği- nin bir tılsımıdır. İ 24 saat havalandırılmış fevkalâde ince ve hafif Ve- nüs pudrasile tuvalet gören bir cilt dünyanın en tara- vetli güzelliğini ifade eder. AKŞAM Venüs Allığı Her cildin rengine göre çeşitleri mevcuttur. Yüze sürüldüğünde cilde fevkalâ- de tabii bir renk verir, teni bozmaz; güzelleştirir. Venüs | —N Ruju | Fay Son moda ve gayet cazip | rTeonklerile kullananları bay- rete, düşürür,. Dudaklarda 24 saat sabit kalir. Şık ve | kibar famiiyaların kullan- İ dıkları yegâne rujdur. İ Venüs KİRPİK Sürmesi Asla yayılmaz ve gözlere zarar vermez. Venüs sürme- sile tuvalet gören kirpikler büyür ve güzelleşerek kalp- lere ok gibi saplanır, Venüs Briyantini Baştaki kepekleri izale Limon çiçeği KOLONYASI eder, Saçları parlak tutar. Dökülmesine mâni olur ve kıvırcık yapar, Saç rperaklı- ları ve gençlerin hayat ar- kadaşıdır. Hususi bir tiptir. 90 dere cedir, O kadar ki en büyük zevk ehlini ve müşkülpesend olmakla tanınmış kimseleri bile hayran bırakmaktadır. ŞARK KROMLARI T.A.Ş. DEN; Atölye şefi aranıyor Şirketimizin Erganimaden civarında Gulemanda bulunan merkezin- de çalışmak üzere bir atölye şefine ihtiyaç vardır. Vazifesi basit bir tamir- hane, demirhane ve marangoshaneyi idare etmek, buralarda yapılan par- çaların malzeme ve işçilik hesaplarmı tutmaksa da, icabı halinde nazik parçaların torna, preze vesaire gibi işlerini bizzat yapacaktır. Taliplerin Sanayi mektebi mezunu olması şarttır. Maden işlerinde ve Demiryolu atölyelerinde bu gibi ustabaşılıklarda bulunmuş olanlar tercih olunur, Ev, tenvir, teshin şirkete aid olmak üze- re iktidarına göre 130 liraya kadar ücret verilecektir. Taliplerin muhtasar tercümeihalleri, bonservis suretleri ve bir fo- toğraflarile beraber (Şark kromları T. A. Ş. Maden) adresine müracaat- ları lâzımdır, Askeri mekteplere maaşlı öğretmen aranıyor 1 — Kırıkkale Askeri San'at Lisesine Riyaziye, Erzincan Askeri Orta Okulu- na Riyaziye, Tabii ilimler, Konya Askeri Orta Okulu ile Ankara Gedikli Erbaş hazırlama ortâ okuluna birer Riyaziye öğretmeni alınacaktır. 2 — İsteklilerden; Kültür Öğretmeni olanların veya Öğretmenliğe kanuni ehliyeti bulunan Deviet Memurlarının müktesep hakları göz önüne alınmak şartiyle 30:40 lira asli maaş. Yüksek Okul mezunlarından olup yeniden ilk memuriyete geçeceklere de barem 12 dereceden maâş verilecektir. 3 — Öğretmenlik için başlıca şartlar şunlardır, A) Öğretmenlik kanuni vasıf ve ehliyetini haiz olmak yâni (Lise için, Üni- versite Riyaziye she“'nden, Yüksek Mühendis mektebinden veya Yüksek öğ- retmen okulu Riyaziye şubesinden mezun olmak.) Orta mektepler için: Yukarıda yazılı üç Yüksek Okuldan veya orta öğret- men okülündan mezun bulunmak ve yahut Üniversite de imtihan vererek eh- liyetname almiş clmak.) B) — Yaşı 45 den yukarı olmamak ve emekli bulunmamak, C) Askeri okullarda en az üç sene hizmeti şartsız olarak kabul etmiş ol- mak. 4 — Yukarıda yazılı şartları tamamen taşıyanlardan istekli olanların Dİ- Jekçeleriyle birlikte hal tercümesi, hüsnühal varakası, nüfus tezkeresi sureti ve noterlikçe musaddak diploma veya ehliyetname suretlerini Ankarada Askert liseler müfettişliğine göndereceklerdir. 5 — Üçüncü maddede yazılı evrak ve vesaik ve genel şartlara nazaran öğ- retmenliği uygun görülenlerden Jüzumlu diğer evrak'sonradan istenecektir. (879) (3082) Ankara Cezaevi Direktörlüğünden: i — Ankara Cezaevinin haziran 938 iptidasından mayıs 939 sonuna ka- dar bir senelik ihtiyacı olan beheri 960 gram itibarile şartnamesinde yazılı şartlar dahilinde birinci nevi ekmek 21 gün müddetle ve kapalı zarf usuliyle münakâsaya çıkarılmıştır. 2 — İhale 21/Haziran/938 tarihine rastlıyan salı günü saat 15 de Ankara Cumhuriyet Müddelumumiliğinde toplanan komisyonda yapılacaktır. 3 — İstekliler muhammen bedelin 96 7,5 ğu olan 2246 lira 94 kuruşluk muvakkat teminat vereceklerdir. 4 — Eksiltmeden mütevellit rüsum, tekâlif vedamga resmi ilân ücretleri ve İndelhacce ekmeğin tahlil ücret masrafı ve sair bilcümle masraf müteahhi- de aittir. 5 — Teklif mektupları 21/Haziran/938 salı günü sant 14de kadar sıra No. la makbuz mukabiliride ikinci maddede yazl komisyon reisliğine veri , İecektir. 6 — Şartnameyi görmek ve fazla izahat almak isteyenler mesai saati zar- fında Cebecide Cezasyi Direktörlüğüne müracaatları ilân olunur. «1563» «3187» | | Venüs KOLONYASI Ciğerleri zayıf ve sinirleri bozuk olanların kalbine fe- rahlık verir Ve gönlünü açar, Ada çamlarının lâtif ve sıhhi kokuları VENÜS çam kolonyasında mevcuddur. Üsküdar mıntakası tapu sicil muhafız- lığından: Üsküdarda ( Altunizade (mahallesinde Bağlarbaşı Tophanelioğlu caddesinde (08- bak ser kuruna Salim bey haremi Hatice Lâlltap hanımın vakfından) olup verilen vakfiyesinde hudud ve diğer vasıfları ya- zı 2 No.lu bir ev ile yine bu mahalde (Salim beyin vakfından! ve verilen üç kıva temessükde hudud ve sair vasıfları yazlı ve doksan senesi musakkafat tah- ririnde 4-8-8/1 10, 12, 14 16-14/1 No, larla yazılı iki ev bir ahır ve bir gazino ve bir tarla ve arsalar hakkında vakfı namına teselli için mütevellisi tarafından müra- caat edilmiştir. Şimdiye kadar tapu sicli- line kayıd edilmemiş olduğundan 1515 No. lu kanunun tatbik şeklini gösteren nizam- name hükümlerine göre senetsizden tes- cil için 21 haziran 938 salı günü öğleden evvel mahallinde keşif ve inceleme yapı- lacaktır. Bu gayri menkullerir mülkiyet veya her hangi bir şekilde alâkadar olan varsa evrakı müsbitelerile birlikte 938/423 dosya No, sile muhafızlığımza veyahut keşif günü yerinde iş görecek tapu me- muruna müracaatleri Hân olunur. (8261) Beyoğlu 5 inci Noterliğine Sayın Noter, Galatada Karaköyde Tünel civarında kâin 2 numaralı baren mağazayı terk ve tahliyeye mecbu- riyet sebebile alti yüz Türk lirası bir be- del mukabili Yorgi Glinldise salmış ve bedelini de nakden ve tamamen almış ol- duğumuzdan mezkür tesisatta hiç bir ili şiğimiz kalmadığı alâkadarlarca bilinmek üzere İlân buyurulmasını diler, derin say- gılarımızı sunarız. Güatada Tünel caddesinde 2 numaralı mağazada Oresti Marinos kendi namına bilesale (ve Beyoğlu Altıncı noterliğinden musaddak 17 ağustos 937 tarih ve 3229 numaralı vekâletname mucibince müok- kilim İstirati Marinos namına bilvekâle No. 9092 - 12 7okunup anlatılan bu satış senedi altındaki imza şah ve hüviyeti dairece maruf Oresi Marinos'un olup hu- zurumda vazeylemiş bulunduğunu tasdik ederim. Müvekkilinin hatz olduğu vekâletna- mesi görülmüştür. M. 1648 Daktilo aranıyor Türkçe, almanca İyi bilen tereü- meye muktedir bir bayan aran yor. Taliplerin Yenipostane karşı- sında Mimarvedad caddesi No, 26 Râadyolin diş macunu fabrikasına müracaatleri, Dr. İhsan Sami ÖKSÜRÜK ŞURUBU Öksürük ve nefes darlığı kızamık öksürükleri için pek ilâçtar. Her eczanede ve ecza (depolarında bulunur. mağazada mevcut ve biz8 aid kısım tesisatı, haziran Iptidasindan iti- Bahçekapı SALIMI NECATI Emniyet Sandığından: 18 Haziran 933 tarihine kadar Emlâk mukabilinde borç para alıp henüz borcunu veremiyenlere gösteri- len kolaylıklardan istifade etmek müddeti sona ermektedir. Birikmiş borçlarını az faiz ve uzun vade ile ödemek imkânından mahrum kalmamak ve bu suretle teminatlarının satılmasına meydan vermemek İçin en geç 15 Haziran 938 tarihine kadar sandığa müracaatları, aksi takdirde gay rTimenkullerinin 3202 No, lu Ziraat Bankası kanunu mucibince Sandığa verilen hakka dayanarak ayrıca icraya müracaat etmeksizin sandığımızca satılığa çi- karılacağı ilân olunur. (3258) 'Tarağa isyan eden saçlar Ekseriya bulundukları yeri terketmek arzusunda olanlardır. Binaenaleyh Saçlarınızı itaate alıştırınız Bunun en iyi çaresi PERTEV BRiYANTINI kullanmaktır. İstanbul — Edirne Yolunda Asfalt Kaplamalı şose — Eksiltme ilânı Nafıa Vekâletinden : 1 — Kırklareli Vilâyeti Dahilinde Lüleburgazdan itibaren Edirne İstika- metinde takriben 58700 netre uzunluğundaki yolun tesviye, sınai imalâtı, ş0- se ve asfaltlı kaplama ve telerrüalı inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye çıka- rılmıştır. Bü inşaat ile iki senelik mtte madi tamiratnın keşif bedeli «1.480.059; lira 67 kuruştur. 2 — Eksiltme 16/6/9389 tarihine müsadif perşembe günü saat 16 da Nafıa Vekâletinde şose ve köprüler reisliği eksiltme komisyonu odasında yapılacaktır. 3 -- Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak 37 lira mukabilin- de mezkür reislikten alınabilir. 4 — Eksiltmeye girmek isteyenlerin 583/152 liralık muvakkat teminat ver- meleri, ve Nafıa Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikasiyle bir defa en az 400.000 lira bedelli asfâlt kaplamalı yol veya mümasili inşaatı muvaffakıyetle ik mal etmiş olduğuna dair şose ve köprüler idaresi reisliğinden alınmış vesika ib- raz etmeleri mdır. 5 — İsteklilerin 2490 sayıl kanuntn tarifatı dairesinde hazırlayacakları kupalı zarfların ikinci maddede yazılı vakitten bir saat evveline kadar komlis- yon reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri muktazidir. Postada olacak gecik- meler de kabul edilme: 19) CC iLE D üzerinde yapılan en son tecrübelerin şayanı hayret semerelerini ne yapmak için bir cild mütehassısı ta» rafından 17 ilâ 72 yaşlarında 5 10 kadın intih; işte neticeleri: Tecrübesi edilmiştir. Her hangi bir kremi kullanmaz yapılan O(fakıyct dan evvel bu basit tfecrilbeyi KE Dae Siyah benler LU u ları giderir ve taze , nermin ve Açık mesameler genç kalır, YARIN SABAH, be- yaz renkteki (yağsız) Tokalon kremini sürünüz. Gayet besleyi- ci, kuvvetlendirici ve beyazlatı- cıdır. Siyah benleri eritir, açık mesameleri sıkıştırır. En esmer ve sert bir cildi beyazlatarak gü- zelleştirir ve yumuşatır. Bilhas- sa pudra için ideal bir esastır. 50 yaşlarındaki kadınlar, bu basit usul sayesinde şimdi 30 yaşların- da görünebiliyorlar, Yukarıki re- simler, cild unsuru olan Toka lon kremini kullanmadan ve kul- landıktan sonraki kadınların hâ kiki fotoğraflarıdır. Başka hiçbir müstahzar ile kabili kıyas olma yan Tokalon kremi dalma mü- tehayyir neticeler verir . Her sabah daha genç görünmeğe çalışınız! BU AKŞAM YATMAZDAN EV- VEL yüzünüze penbe rengindeki Tokalon kremini sürünüz, Terki- binde, genç hayvanların cild hü- ceyrelerinden (İstihsal (edilen Blocel cevheri vardır. &Siz uyur- ken cildinizi besler, buruşukluk- Il KARON, BEYOGLU, TÜNELMEYDANI «Beyers Mode für alleş mecmualarının satış yeri, zi km la m