8 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

8 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

l Tekirdağ lı ie Nazli pazar günü karşılaşacak Izmirde yapılacak olan bu güreşi kim İzmir (Akşam) di — Türkiye ser- bes güreş şam- piyonu Tekir- “dağlı Hüseyin ile ! meşhur pehli- vanlarımızdan Ali 12 ha- | iran pazar gü- Mi 15 de İzmirin cak stad- ivomunda karşı taşacaklardır.Bu güreşin, çok he güreşçimiz ara- “sında yapılan müsabakayı Tekirdağlı Hüseyin Kazanmıştı, Buraya gelen Kara Ali: — İstanbulda Hüseyinle karşılaştığı- mız vakit anirenmanım tamam de- gildi, o vakitten beri mütemadiyen İ anfrenmanlarıma devam ettim. İzmir-| deki bu karşılaşma, benim için bir re- vanş müsabakası olacaktır. Şimdi ken- dimi daha iyi buluyorum ve Hüseyini kazanacak yenmek azmile güreşe çıkacağım. de- miştir . Kara Ali, sevimli ve teknik bilgisi Bisiklet yarışı yüksek bir pehlivanımızdır. Diğer pebr| ! lvanlar, Kara Ali için: —Şanssız.. diyorlar. Yani rakipleri bile onu seviyor ve galib gelmesini İs- tiyorlar. Tekirdağlının meneceri B. Abdullah Subaşı, buraya gelmiş, Te kirdağlı Hüseyinin yakında İzmire geleceğini ve Kara Ali ile karşılaşma- yı kabul etliğini bildirmiştir. Menece- ri, Tekirdağlı için şunları söylüyor: — Tekirdağlı, doğuştan kuvveii- dir. O, belki Kara Ali kadar teknik bil- mez, amma kuvvetirie güvenir ve kuv-| & veti sayesinde her vakitki gibi bu de fa da belki Kara Aliyi yenecektir. Bu nunla beraber şimdiden kati birşey söylenemez. Çünkü Kara Ali, eski Kar ra Ali değildir, Evvelce sakatlanan İzmir (Akşam) — Halkevinin ter- tib ettiği Kemalpaşa yolunda 60 kilo- mıştır. Antremanlarını tamamlamıştır. | metrelik bisiklet yarışı yapıldı. İzmir Yani müsabaka neticesinden korkula, | şampiyonu Bayram yarışı birinci ola- rak bitirmiş ise de müsabaka harici meği kabul etmişlerdir. İzmirdeki bü- | la Cahid almıştır. Boks yük güreşler, herhalde çok alâkalı olar caktır. Izmirde Halkevi spor bayramı Müsabakalar heyoçanla takib odildi Spor bayramında Halkevi idare heyeti ve Bayrama iştirfik eden kız v4 erkek sporcular di 7) 100 metre koşusu, İhsan münlalı koşuda birinci gelirken, erkekler arasında 100 metre koşusu Kızlar arasmda İzmir (Akşam) — Pazar günü Al- rsmı ona, Fakat bu bayram İçin Spor bayramı saat tam 16 da spor- cularımızın resim geçidile başladı. Önde Türk bayrağı, mevki müstah- * (kem bandosu, Kız Musllim mektebi / sporcu kızları, avcılar, güreşçiler, İz- mir atletleri muntazam»ve temiz spor | formaları giymiş olarak tribünlerin söyledikleri ettiği İstiklâl marşı takib etti ve sü- rekli alkışlarla karşılanan İstiklâl marşından sonra erkek lisesi yardirek- törlerden M. Özbek sporun ehemmi- yeti hakkında veciz bir nutuk söyledi. Nutuktan sonra avcıların alış tec- rübelerile müsabakalara başlandı. Atışta avcılarımızdan Mehmed Al 9, 10 ve 11 sara ile biribiri üzerine üç isa- betle atışı yaptı ve birinciliği kazan- dı, Hulüsi 7, 10 ve 11 ile Ikinci geldi. Atışı atletizm müsabakaları takib etti. 100 metre sürat koşusunda 11,4/5 saniyede Cemil birinci, Süleyman ikinci. Kızların 100 metre koşusunda 15,4/5 saniyede Süreyya birinci, Be- Armstrong hafif sıklet şam- üç defa dünya şampiyonu olacaktır. Bir boksörümüzün defisi ta olan bütün boksör meslektaşlarımı ringe davet ediyorum, Karşılaşmak istiyen varsa her zaman çarpışmağa hazırım. İstanbul Anadolu yakası Atlı spor klö- bünden: Görülen lüzum üzerine Hazira dileceğinden azaların klüipe teşrifleri rica olunur. an tül ikinci, 1500 yarı mukavemet ko- şusunda Mustafa Çamlıbel 4,52 birin- ci, Rasim ikinci. 800 metre ayn müuka- vematta 2.15 dakikada İbrahim 1 nef, Kemal 2 ci, 400 metre sürat koşusun- da 57,1/5 saniyede Fahreddin birinci, AH İkinci geldiler, Kızların 400 metre koşusu tam bir heyecan uyandırdı. Neticede 1,17 dakikada Lütilye birin- el olarak bitirdi. İkinci Adnandır. Güllede Salih 9,90 metre ile birinci, Nihad ikinci, diskde Atıf 26.50 metre (le birinci, Hamdi Ikinci, tek adımda 5,71 metre fle Nevzad birinci, Ziya ikinci, 110 metre mânialıda 20,2/5 Ile İhsan birinci, İbrahim ikinci geldiler. 3 adımda Vedad Sivri bundan bir ay evvel tesis ettiği rekoru 20 santim farkla kırdı, 12,70 ile birinci geldi, yüksek atlamada 1,60 metre ile Enver birinci geldi. Kızların 45100 bayrak yarışını beyaz takım 1,5 dakikada bi- rinci olarak bitirdi. Sırıkla irtifa at lamada 2,90 metreile Sura birinei geldi Balkan bayrak yarışında Nejad, Fahri, Vedad, Cemil takımı 4,25 daki- kada bitirdi ve birinci geldi, Ağetizm müsabakalarından sonra kızlarımız arasında el topu müsabaka & yapıldı. Tam alâka ve heyecan Uyandıran bu müsabakayı beyazların takımı 3 - 1 kazandı. Müsabakalar nihayete erdikten sonra vali B, Fazl Güleç derece kazanan atletleri birer birer çağırdı ve kendilerine kıymetli hediyeler verdi, kullanmakla kabildir. Bir hamlede nezle ve gripi geçirir. Harareti sür'atle düşürür. Baş, diş, sinir, mafsal, adale ağrıları ancak GRİPİN almak suretile çarçabuk defedilebilir, İcabında günde 3 kaşe alınabilir. İsmine dikkat. Taklidlerinden sakınınız. Piyango Genel Direktörlüğünden: Direktörlüğümüz Muhasebe servisind e çalışmak üzere (Yüz) lira ücretle im- tihanla iki memur alınacaktır. Bu memurların: 1 — Yüksek Ticaret mektebi mezunu olması, 2 — Yaşlarının azami otuz beşi mütecaviz olmaması, 3 — Hüsnühal sahibi olması, 4 — Bir hastalıkla malül bulunmaması, 5 — Askerliğini bitirmşi olması lâzımdır. Yukarda yazılı şeraite uygun oldukları şahadetname ve tasdiknamelerle tev. sik edecek taliplerin 9/Haziran/936 günü akşamına kadar İstanbulda Bahçeka- pıda Piyango Genel e ai servisine müracaatta bulunmala. Tr. € :. * ya Toprak işleri ilânı Türkiye Büyük Millet Meclisi inşaat komisyonu Reisliğinden: 1 — 11/1/9317 tarihli ve 3090 numaralı kanun mucibince yapılacak T. BK M. M. Sarayı ile teferrüatının ve Başvekâlet ile Hariciye Vekâleti binalarının inşasına aid hafriyat ve imlâ işleri eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Keşif bedeli 129.850 liradır. 3 — Eksiltme 17/8/938 cuma günü saat 11 de T. B. M. M. inşaat komis- yonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 7742.50 Ilralık muvakkat temi. nat vermeleri lâzımdır. 5 — Müteahhidin bizzat Yüksek Mühendis olması veya bir yüksek mühendi. sin mesuliyeti altında bu teahhüde girişmesi ve bir kalemde «yüz elli bins liralık bir teahhüd işini muvaffakıyetle itmam etmiş bulunduğuna dair vesa- ik ibraz etmesi şarttır, 6 — Umumi ve fenni şartnameler, keşif ile plânlar ve hesab-estveli 6.50 lira mukabilinde T. B. M, M. inşaat komisyonundan alınabilir. — İsteklilerin leklif mektuplarını $ üncü maddede yanlı saatten bir saat evveline kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzım» dır, Posta İle gönderilecek teklifnameler teahhüdlü olmalıdır. Postada vuku bulacak gecikmeler kabul edilmez. «1617» o ©3185» Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: IKurumumuz Talebe ve müstahdeminin 988 mali yılı içinde 15/haziran- dan/mayıs/ 1939 sonuna kadar iaşeleri aşağıda gösterildiği üzere ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. 2 — Azamiadet Günlük iaşe Muhammen bedeli 590 talebe 54 kuruş 101,606,40 10 muit 54 kuruş 1,896,40 150 müstahdemin 30 kuruş 14,004,90 117,508,70 Bedel üzerinden beherinin günlük iaşelerinin 10/haziran/838 tarihine müsadif cuma günü saat on altıda rektörlük binasında müteşekkil komisyon tarafından ihalesi yapılacaktır, 3 — Muvakkat teminat 8813 liradır, Teklif zarfları tayin olunan günün sa at on beşine kadar kabul edilir. 4 — Fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenlerin daire müdürlü- güne müracaatları. «3068» Nafia Vekâletinden: 18/Temmuz/943 pazartesi günü sant 15 de Ankarada Vekâlet Malzeme Ek. siltme Komisyonunda 41500 lira muhammen bedelli Font Boru ve teferrüatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı 203 kuruş mukabilinde Ankarada vekâlet malzeme Müdürlüğünden alınabilir, Muvakkat teminat 3112 lira 50 kuruştur. İsteklilerin teklif mektuplarını, talimatnamesine göre Vekâletten alınmış Malzeme müteahhitliği vesikası ile birlikte 18/Temmuz/938 pazartesi günü sa- at 14 e kadar Vekflet Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. (8188) Askeri Müze Müdürlüğünden; Yeni kanuna göre haziran başından itibaren genel tatil günlerinde Askeri Müze giriş biletleri «5» kuruştur. (18) (3365) Ankara Garı gazino ve lokantası açılmıştır. Ankara halkı dinlenecek, ferahlayacak ve iyi vakit geçirecek geniş salonlu, Yeşil bahçeli ve Teraslı yeni bir Lokal daha kazandı. Asri Konfor ve Tesisat.... Her nev'i içkiler... Alakart ve Tabidot.. En mütena yemekler... Sayın Halkımızın emirlerine âmâdedir, (1721) (3340)