11 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

11 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

SPOR: Dünya Kupasında İsviçre - Almanyayı | 4-2 Mağlüp Etti Geçen hafta başlıyan dünya ku- pağı futbol maçlarında nizami müd- det zarfında berabere kalan ve oyu nün temdit edilmesine rağmen bu beraberliği bozamıyan Almanya — Isviçre, Rumanya — Küba milli ta- kımları Perşembe günü tekrar kar- şılaşmışlardır. Almanya — İsviçre Birinci maçlarında 1 — 1 berabe- Te kalan Almanya — İsviçre milli takımlarının ikinci karşılaşmaları bir sürprizle neticelenmiş ve büyük bir enerji ile çalışan İsviçreliler ma çi — 2 kazanarak Almanları tas- fiyeye uğratmışlardır. İsviçreliler Pazar günü Macar milli takımı ile karşılaşacaktır. Rumanya — Küba 1 maçlarında 2 — 2 berabe-| re kalan Rumanya — Küba milli kımlarının Tuluz'da yaptıkları ikinci | karşılaşma büyük bir mücadele ha-| linde devam etmiş ve hakemin zayıf | idaresi yüzünden muhtelif hâdiseler le cereyan eden bu karşılaşmayı Kü- balılar bin müşkülâtla 2 — 1 kazan-| mıya muvaffak olmuşlardır. Ru-| manyayı kazanan Kübalılar Pazar günü İsviçre milli takımı ile karşıla- şacaklardır. Şeref, Klübünden İstifa EMi Beşiksş klübü birinci takım oyun- cularından Şeref, klübünden istifa| ettiğini resmen mınlaka merkezine | bildirmiştir. Galatasaray Klübüne gireceği şa- yin halinde dolaşan Şerefin dün ak- şam Gelatasaraylılarla birlikte yahate ak etmesi kuvvetlendirmiştir. Enosis Şehrimize Geliyor Geçen sene şehrimize gelerek Fe- nerbahçeyi mağlüp eden Güneşe az bir farkla mağlüp olan Yunanista - . bu şayiaları | nin kuvvetli klüpplerinden Enosis bu ay sonunda şehrimize gelerek gayri- federe klüplerle üç maç yapacaktır. Yapılan anlaşmaya göre Enosis şehrimizde Şişli, Pera ve Galataspor klüplperile karşılaşacaktır. Bu Haftaki Şilt Maçı Istanbul Futbol Ajanlığı tarafın- dan tertip edilen Şild maçlarına bu hafta devam edilecek ve milli küme birincisi Güneşle ikincisi Beşiktaş karşılaşacaklardır. Şeref Stadında yapılacak bu karşı” laşma iki klüp murahhasları mıntaka merkezinde toplanarak ma- çın hakemliğine Adnan Akını intihap etmişler ve diğer hususları tesbt dir. Müsabaka saat 17,30 da ktır Anadolu Atlıspor Klübü Toplantısı bul Anadolu yakası Atlı Spor ibünden: Görülen lüzum üzerine Haziranın (18) inci Cumartesi günü saâa (16) da klüp merkezinde fevkalâde kon- gre aktedileceğinden âzaların klübe teşrifleri rica olunur, etmişle, başl 1 K | lini altın kupası ile Polonya kupası ” İ General İhsan İlgaz, Deniz Komutanı İnu görmüş ve hemen hâdiseyi Sarı- LE Romada Mussolii (Başı 1 incide) şimdiki halde mektepte muhafaza o Yunmktadır. için iki ayn camekânlı dolap yaptırılarak mek- tebin şeref salonuna konacaktır. Süva rilerimiz için, Sipahi Ocağı, Parti ve milli fabrikalarımız ayr: &yrı hediye- ler hazırlamaktadırlar, Ekipin atları| Polonya vapuru hayvan taşımadığı i çin getirilememiş idi. Atlar ayın 13 üncü günü şe! imiş ola-| caklardır. Yeni n almek özere Parise giden,* komutanı Albay Cevdet Bilgişin ile Cevat Kula ve mütehassıs ayın 20 Paristen hareket edece Bunlar hayvan ek sinden sonra dir, Partinin ziyafeti Dün akşam Cümhuriyet Halk Par- tisi namına süyarilerimiz şerefine xl Doryan lonlarında bir ziya- et verilmiştir. Ziyafette ürk na ühanz Ks) mall Hakkı, Orgene-| , General Halis mutarı Esrarengiz Bir Cinayet Başı 1 incide) sol kulağı üzerinden tabanca kur- şunu ile vurulmuş ve ölmüş olduğu yer jandarma kumandanı yüzbaşı Sa lime haber vermi Yüzbaşı Salim derhal hâdise yeri- ne gelmiş, vaziyeti görmüş, müdde- tumumiliği ve haberdar etmiştir. İkinci şube cinayet masası şefleri ve Sariyer jandarma komutanı Sa -| lim mahallinde yaptıkları *etkikat| neticesinde, hâdisenin başka yerde vuku bulduğu ve maktulün ağiebi ihtimal Boğaziçinde öldürüldükten sonra bulunduğu mahalle bir otormo bille getirilerek hendeğe atıldığı ka- naati hâsıl olmuştur. Tabibi adil Salih Hâşimin tahsin | İlerine göre kurşun pek yakın bir me- safeden atılmıştır. Yapılan araştırma larda temiz kıyafetli ve 35 yaşların da olan maktulün Trablusgarpli Mu- sa oğlu Ömer Lütfi isminde bir de- nizei olduğu anlaşılmıştır. Zabıta, bu esrarlı cinayetin Jaili. ni şiddetle aramaktadır. Mirza Maarif Vekili Kırşehirde Kirşehir, 10 (Tan muhabirinden) — Maarif Vekili Saffet Arıkan, bugün şehrimize geldi. Vilâyette biraz isti zelzeleden harao olan ortaokulu gezdi. Ve gereken tedbir- lerin alınmasını emretti. Daha son- ra okulda tarih ve tabiye imtihan - larında bulundu. makamatı adar rahatten son nin evinde geçirmiştir. Çankırıda yeni zelzeleler Binicilerimize Dün Mükâfatları Verildi de gözlerinizle gördünüz. kulak! nızla duydunuz onun cihandeğer sıhhatine içerim. Ya- şasın Atatürk!” Vekil geceyi misafir olarak vali -| 116-038 ini kupasının çetin karşılanmalarına sahne olan konkur meydanının umumi görün Roma ve Varşovadaki Heyecanlı Mahmut, vali, Parti başkâtibi Ziya, Ankara saylavı Mümtaz, Keti Celâl ve İstanbul idare heyeti azasından Ba- yan Faide Erendal, Binlellik mekte- bi Sübayları ve gazeteciler hazır bu- Tunmuşlardır, Vali Muhittin Üstündağ bir nutuk söyliyerek demiştir ki: “.— Sizin yüksek huzurunuzda bizi buraya sürükleyen sonsuz sebeplerini nasıl milletçe duyduğ sevircin eğimi ve ni nasıl ifade rum. C.H. P. si ve İstanbul halkı, bütün milli teşekküller size karşı şükran his lerini söylemek vaz: bana ver iler. Millet, sizin, bütün fahrü gurur yaratan işlerinizi adım adım takip et ti. Ve dün sizi bağrına bastı, Bunu siz arı - Bir Türk £ maneamnı mu söyliyebilirim Vali, Muhittin Üstün şunları ekliyerek son ve Bize bu güzel günleri gösteren Atatürkümüz şerefine kadeh kaldırır, ki maniayı aşarken. Kıymetli bini. Saim Pulafkan Mussolini kupası müsabakasında 1,80 irtifaında, lini altın kupasını kazandırmıştır cimizin bu fevkalâde atlayışı bize zaferi ve dolayısiyle Mussol Valinin nutku çok alkışlandı. Ken. disine General Fahrettin Altay cevap verere” “. — Bütün arkac ışlarım size teşek kür ediyorlar. Siyaset sahasında kuv- vetli bir varlık yaratan İırkamıza bü- tün ordunun samimi teşekkürlerini arzederim.” General Fahrettin Altayın bu söz- leri sürekli alkışlarla karşılanmış» tır. Süvarilerimizin teşekkürleri Daha sonra da süvari eklpi namıne ekip şefi Cevat Gürkan söz alarak şu nutku söyledi: Bize gösterilen sevginize, arka- daşlarım namına şükranlarımızı tama mile arza heyecanım mâr oluyor. Ax tanızda bulunmakla duyduğumuz se- vinç çok üstündür. Bu geceyi hiç w- nutmıyacağız. Sağ olun. Yabancı iller de yabancı sübayların e:lerinden aldı ğımız kupalarla bu ödevi yapmağa uğ raştık, Bizler Atamızın çocuklar: oj- duğumuzu isbata çelişi oruz. Her mu yetimizi onun varlığından alı kuvveti o verdi. Yaşasın Atatürk!” Bu sözler de alkışlarla karşılanmış ve ziyafet sona ermiştir İ Süvarilerimiz Varşovada defteri mahsusu imzalarlarken. Solda bu yarışlarda mütemadiyen a £ drbönie Mi meşhur Fransız binicilerinin süvarilerim izi süzmeleri çok canlıdır. Çankırı, 10 (A.A) — Son 24 saat içinde üç hafıf zelzele olmuştur. Kıymetli Türk binicileri Varşova müsabakalarında halde sahaya çıkarlarken.. toplu bir Genç sğvarilerimizden Hamdi Barlâs Ramada bir maniayı 7” vaffakiyetle” aşarken.