4 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

4 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TÜRKİYE - MISIR ATLETİZM MÜSABAKALARI Mısırlıları Dün Yalnız Bir Müsabakada Yenebildik Recep 7500 Metrede Yeni Bir Rekor Yaptı "Atletizm Federasyonu tarafmdan şehrimize davet edilen Mı- sırlı atletler dün ikinci ve son müsabakalarını Kadıköy stadında yaptılar. Bir gün evvel yaptıkları müsabakaların hepsini kazanan Mısırlı atletlerin elde ettikleri yüksek dereceler Mısır takımı hakkında sporseverlerimize kâfi derecede kanaat verdiğinden stadyom bir gün evvelki ile kıyas kabul etmiyecek derecede ve bir atletizm müsabakasında görmiye alışmadığımız seyirci kalabalığı ile çevrilmişti. Seyirciler arasında Mısır sefiri de bulunuyor ve yarışları alâka ile ta- kip ediyordu. Saat 16.45 te başlanan müsabaka- ları bizim atletlerden yüksek olduk- larını dünkü nüshamızda da yazdığı mız gibi yine Mısırlılar kazandı. Yalnız 1500 de Güneşten Recep yeni bir Türkiye rekoru yaptığı gibi | Mısırlılarla yapılan bütün müsaba -| kalarda Mısırlı atletleri geçmek s8- refine mazhar olan yegâne Türk atleti oldu. Yüksek atlamada da Ankaranın genç ve yeni istidadı Jerfi Yunan şampiyönu Pantazis'i mağlüp etmi- ye muvaffak oldu. Bü iki atleti ve| evvelisi gün 110 mânialıda yeni bir| rekor yapan Faiki tebrik ederiz. Müsabakalarda alınan dereceleri #ırasile yazıyoruz: 200 metre: N Bu müsabakaya iki Mısırlı üç Türk atlet iştirâk etti. Mesafenin en iyi atletleri olan İrfan, bacağına kramp girdiğinden Gören bir gün ev Velki 400 metre koşuda ayağı bur - kulduğundan iştirâk ( etmiyorlardı. Dünkü 100 ve 400 metrenin kahra -| “manı Misirh Ebeyt ile yine Mısırlı Andiryadis biribirile çekişerek bi - rinciliği ve ikinciliği aralarında tak- sim ettiler. Ve güzel de bir derece yaptılar. Bizim atletler ancak üçün. eü gelebildiler. Teknik netice; I Andiryadis (Misir) 22.4-10 TI Ebeyd (Mısır) TI Mehmet (Türk) 1500 metre: Bu müsabakaya bir Mısır üç Türk atlet iştirak ettiler, İlk çıkışta ileri fırlıyan Recep bütün müsabıkları pe şine takmış vaziyette koşuyor. Mas- mafih Mısır atletlerinin dün 800 metrede tatbik ettikleri ve bunda! çok muvaffak oldukları taknik ha-| tasına düşmemek için kendini idare ederken rakibini de mütemadi suret te kontrol ediyordu. İlk turu, bu va ziyette nihayetlendiren Recep son tu ra kadar baştaki mevkiini muhafaza etti. Ve son turda Mısırlı atletin seri « Finiş yapmasına rağmen o da bütün kudretini sarfederek rakibim önüne geçirmeden birinci geldi. Recebin ga Jebesini, Mısırlılara karşı şimdiye “kadar yapılan müsabakalarda ilk o- Jarak birinci geldiği için alkışlıyan halk, derecenin yeni Türkiye reko- Tü olduğunu öğrenince daha şiddet- EB tezahüratla karşıladılar. Teknik netice: I Recep (Türk 4,11.1-10 (yeni Tür- kiye rekoru) TH Ali Yusuf (Mısır) HI Kemal (Türk) 400 mânialı: Bu müsabakaya iki Misırlı bir Faik ancak üçüncü g i. M h atlet bu suretle yeni 3 yapmış oldu. Teknik netice: I Musküris (Misir) 57 TI Haluani (Mısır) TİT Faik (Türk) Disk atma: Bu müsabaka Misrh er işti Tâk etmediği için Türk atletler ara- sında yapıldı. Teknik netice, 1 Arat 37.55 TL Yusuf 37,17 Mİ Yavru 36.20 Yüksek atlama: Bu müsabakaya Balkan şampiyo- nu Yunanlı Pantozi rağmen en iyi atl, İyos rahatsız olduğu için girmemiş- 11. Yeni ve genç istidat olan Ankara dan “Pürk jerfi Yunanistan ve Bal -, Kan “Şümpiyönuna karşı atladı: 1,83 gibi iyi bir derece yaparak birinci geldi” Yunanlı iyi fotmünde olr ğı için 1.79 da kaldı. Teknik'n I Jerfi (Türk) 183 MI Pantazis (Yunan) 1.79 4X7100 bayrak: İ Bu müsabakaya bir Mısır iki Ti takımı iştirâk ediyordu. Birinci Türk takımını teşkil eden ati arasın- da en yüksek süratçilerimizden İr- fan, Vedat gözükmüyor buna muka- İbil eski süratçilerimizden Semih ko- şuyordu. Halük ilk yüz metreyi çok güzel koşarak Mısırlıdan beş metre evvel | bayrağı Nerimana verdi. Nerimen ile birlikte koşan en kuvvetli Mısırlı atlet Ebeyd beş metre farkla bayra- ğı aldığı halde N anı gayet ko-| laylıkla geçti. Ve aradaki mesafe Mı sırlılar lehine tecelli etti. Üçüncü o- larak koşan Cihat bu mesafeyi daha fazlaya çıkardı. Ve son olarak ko- şan Semiha Bayrak Mısırlıdan 10 metre sonra verildi. Bu kıymetli ko- r rekoru A rük etmesine, ZA Dünkü müsabakalarda yeni bir rekor yapan Recep İseti arka arkaya k İberi dikkati cet Dünkü Tenis Müsabakaları Güneş Kupasını On Yedi Yaşındaki Nişan Kazandı Güneş Kupası “Tek,,: İki haftadır Güneş kortlarında de- vam eden kupa maçları dün netice- lendi. Güneş kupası maçlarında fina le kalan Amerikalı Hall ile küçük'Ni şan çok sıkı bir karşılaşma ile kupa- yı sonuna kadar çekiştiler, Fakat Ni- şan düzgün vuruşları ve rakibine gö- re tanzim ettiği akıllı tabiyesile üç ararak kupayı ya muvaffak oldu. Güneşin bu en genç oyuncusu göçen seneden diyordu. Bu sene daha formunda olan Nişan bilgisinin ve devamlı çalışmasının haklı bir mükifetını elde etmiş oldu kazanın Güneş Kupası “Çift,; Çift erkekler için konmuş olan kinci Güneş kupasının final maçını Güneşten Fehmi — Nişan çifti yine Güneşten Ciras — Sinamuva çiftine karşı oynadılar ve kazandılar. Çalanc Kupası “Tek, Tek erkekler için konan Calanc| e tabiatile muvaffak olamadı. Ve Mısırlılar birinci geldiler. Teknik ne- tice: T Misir takimi TI Türk takımı Mısır takimi: Halvant, Ebeyd, Es- Andiryad Halük, Neriman,'Ci kinaz! Türk takımı; Semih. Cirit: Bu müsabaka dün yapıldığı de bügün tekrar edildi ve yine Mısır lı Saiyed birinci, Rasim ikinci, Şerif üçüncü oldu. Teknik netice; I Salyed (Msvir) 5697 TI Rasim (Türk) 4433 MI Şerif (Türk) 43.66 10.000 metre: Bu müsabakaya dün 3000 metre- yi gâyet nefis bir koşu ile kazanan Misir “Abüsbah ile üç Türk atleti iştirik ediyordu. İlk turlar nın önde gitmesile devam ediyordu Mısır rekordmeni olan ve Yunanis- tanda yeni bir Misir rekoru yapan Abüsbah onuncu turdan sonra ken- disile birlikte giden Hüseyin ve Arti ni açmıya başladı. Bu sıralarda atlet lerden Sulhi müsabakayı terketti, Misirl: atlet aradaki mesafeyi git! hi Mısırlı şucumuz aradaki geniş messfeyi ka- patmak için elinden geleni yaptı ise —a Dünkü “Ok Atış a Türk atlet iştirik etti. Bidayette ge- ride olan Faik 200 metreden itiba - ren başa geçti. Bu üstünlüğü muha faja ederek son mânlaya kadar raki binden iki metre ilerde giderken son mâniada aksi bir tesadüf neticesi a- yağı mâniaya takıldığından yere yu varlandı. Ve arkadan gelen Mısırlı | Aydın, Nevzat, Tarık, Besim, Tah - atleti jin ikisi de kendisini gectiler, sin, Rüştü, Mehmet, Ismail, Adnan, Okspor kurumu tarafından tertip edilen atışlara dün tarihi atış mahal W olan Okmeydanında devam edil - di. Büyük bir halk kalabalığı tarafın Dünkü ok atışlarından bir manzara İeden güzel muvaffakıyetler elde et- dan alâka ile takip edilen atışlara| tikçe açarak bizim atletlere yarım TAriası: Sayfa 10. sütun © da) | Müsabakaları Bahir ve Bayan Mihrünnisa ile Be - tul iştirak ettiler. Müsabıklar 300 metreyi tecavüz mişlerdir. İmiş olan Teylan enerjisinin nihayet kupası finalini dün Suatle, geçen $e| nenin Güneş kupası “galibi, Telyan | oynadılar, Telyan, Arti beklenmiyen bir , Kolaylıkla Suat gib! tesrübeli oyun. Jevdan almıya muvaffak oldu. Şuat tehlikeyi sezerek var kuvvetiyle çalişmıya baş ladı. Bu gayretle ikinci seti müşkü-| Vitla kurtarabildi. Üçüncü sette Telyan, 6 — O gibi üyük bir farkla Suatten alarak a- vantajlı vaziyete girdi. Dördüncü sette Suat rakibinin çok leştiğini cak bir daha retini topladı ve her ne pahasinâ olursa olsun seti kurtarmak Üzere her topa asılarak oynuyordu. Bu retle 5 2 vaziyete ksda: geldi. Lâ kin rakibi bırakmadı. Yetişti ve 6—5 kavmi ak üzere gördüğü bu maçı çalışma ile 8 — 6 seti kurtararak em niyetli bir faikiyet elde etmiş oldu. Son sette bir set evvel çok çalış- lerinde olduğunu gös sizlikler farkediliyordu. Suat istifade ederek 6 dı. Bu suretle 1938 şam; da muhafaza etmiş oldu. Çalanç Çiftler: erecek takat» | Calane kupasının çiftler müsaba- kasını R. Baldini — D. Jafe'ye karşı E. Armitoge — İbrahim Cimcoz oy- nadılar. Başlangıçtan sonuna kadar İbra- him iyi oynadı. Fakat arkadaşiy! yuşamadılar. İki arkadaş arasındaki anlaşamamazlıktan güzel bir oyunla istifade eden Baldini — D. Jafe çifti ilk defa olarak Çalanc kupasının cift 4-7-938 AA BR Dİ BE GA SARA YAK EAA BEDER EAA Hayıri VARAN UBER 0 YAY GALA A EEE EA BAE A A AAA DADA BA ABLAN BERDAN AAA EMİSER NARA LARININ» eçenlerde, bizim oturduğu- muz apartmanın kiracıla- rından birine bir misafir geldi. Mi- safir, kiracının akrabası oluyordu. Galiba anne tarafından amcası gi- bi bir şey... Her ne hal ise.. Gelen amca, ma- karanlık bir adamdı. Pek te belli olmıyan bazı işlerden ötürü yedi sene hapis cezasına mahküm olmuştu. Fakat ıslahı hal etmiş gö- ründüğü için vaktinden evvel ha- pisten kurtulmuştu.. Hattâ işin ga- ribi, hapishanede bulunduğu detçe, inşaat İşlerinde bazı yar: lıklar gösterdiği için, galiba ni- şan falanda almıştı. Amca, bu nişanı hep göğsünde taşır durur- du. Amcanın -misafir olarak kaldı; yeğeni ise, ilk zamanlar amcasilk bayağı iftihar bile ediyordu. İnsa- nın göğsü nişanlı bir amcası bü- lunması elbette hoşa gidecek bir seydi. Yeğen bu şerefli amcasını ileri seürerek apartmanın içinde, bir ikinci oda bile kopartmıya ça- lıştı.. Eakat yeğeninin . bu isteği kabul edilmedi. Hattâ odasına ha riçten fazla bir adam-aldığı ıçın kirasına bile zam yapıldı. Bu hâ- disc yeğen için ilk darbe oldu. Amca, harici görünüş itibarile hiç te hoşa gidecek bir adam de- ğildi. Gayet yüksekten atıp tutma- sına, kendisini bir kahraman ola- Tak tanımasına rağmen, eli çanta- lı, yakaları kürklü kiracılar gelip geçtikçe, onları, haydutça bakış- larla, yiyecek gibi süzerâi, M samafih bü sahada bundan İleri gitmedi. Her hangi bir taşkı göstermedi. Sadece, mü- temadiyen artan bir şekilde. bira- hanelere taşınmıya başladı. Bu $u: retle, nerede ve ne zaman birik- tirdiği pek de belli olmıyan pa- ralarını bu yolda eritti, Paralar, suyunu çekince, bu defa yeğenin- den ödünç para almıya başladı. Bu hâdise yeğen için ikinei bir darbe oldu.. Amca yeğeninden çok kısa bir zamanda yüz ruble ka- dar bir para çekmiye muvaffak olmuştu. Bu ve buna benzer haller, yeğe- ninin epeyce canımı sıktı, Bir gün amcasını bir kenara çekerek ol - dukça sert bir tavırla: — Bana bak amca, dedi, sen ya bu hallerinden vazgeç ve yahut bu evden defolup git! Ben mütevazi bir ambar memuruyum. Benim fa- kir bütçem senin bu sefihane ya- şayışına dayanamaz! ini almış oldular. e liği Kara Ali - Tekirdağlı Müsabakası Yapılamadı Izmir, 3 (Tau muhabirinden) — Bugün İzmir Alsancak stadında ya- pılacağı İlân edilen Tekirdağlı — Ka ra Ali müsabakasında Kara Ali sa- haya çıkmamış, bunun üzerine halk gişelere hücum ederek paralarını ge| Amca, yeğeninin bir ambar me- muru olduğunu öğrenince, yü- ründe şeytanca bir sevinç peyda oldu. Fevkalâde keyiflendi. Bir fırsatını bularak, yeğeninin am- barında neler bulunduğunu öğren- dikten sonra kafasında bir takım plânlar çizdi. Amca, allem etti, kallem etti, ni- hayet yeğenini ambardan öte bo- Yazan : Mih. Zoşçenko — Çeviren: B. Tok ri istemişlerdir. Bu yüzden bir çok | ri çalmıya ikna etti. Amcanın teş- karışıklıklar olmuştur. Kara Ali po-| vikile yeğen ambardan öteberi ça- islerin muhafazasında dışarı çıka -| lacak, amca da bunları satacaktı, bilmiştir. Bu satıştan gelecek para da ikisi arasında bölüşülecekti. Bu ana kadar namuslu bir adam nem MN ez de edilen en yüksek derece Türkiye rekoru olarak kabul edilecektir. olan yeğen, birdenbire ahlâkını Dün iyi atış yapanlar şunlardır: | değiştirivermişti. İlk partide am- Eylülde bu müsabakaların neti- cesi almacak ve son müsabakada el- Mihrünnisa, Tahsin, Rüştü, Meh -| bardan külliyetli miktarda iplik ça met, İsmail. larak amcasına verdi. Bunları ve- ı Amca . LL rirken de amcasına şunları söyle- di; — Aman amca gözünü seveyim, dikkat et, bunları satarken yaka- lanma!. Aksi takdirde senin yö- zünden en aşağı beş senelik coza alırım, Sonra ikimiz de bu işte ya- narız. İşlerin yoluna girişinden fevka- lâde sevinen amca bir a . tarak: - Delikanlı, dedi, sen Yüreğini ferah tut Ben bu işlerin mütehas- #ısıyım. Ben bu işlerin Üniversite. sini bitirdim. Benim yakalanma- ma İhtimal yoktur. Vâklâ ben on senedenberi şehir yüzünü görme- dim. Bu zaman içinde hayat bir hayli değişmiş! Fakat buna rağmen Allahın inayetile bu işin üstesin- den geliriz. N e'ise, lâfı uzatmiyalım. A- cele iplikleri aldı ve bun- ları satniak üzere mağazalardan birine girdi. Münasip bir fırsatını kollıyarak mağaza direktörünü ya- mına çağırdı: - Arkadaş, dedi, bende kül Size bunları ucuzca bir fiyatla sat- mak istiyorumh.. “İsterseniz alınız! Almak-istemiyorsanız gürültü fa- lan çıkarmıya kalkmadan bana söyleyiniz. Çünkü gürültü - falan çıkarmıya . kalkmanızdan, polis, molis çağırmanızdan bir fayda sıl olmaz. Mağazanın direktörü. Pekâlâ, dedi. Mademki uew- za satıyorsunuz, ne diye almıya « lum? Yalnız ben paraları sayıncı- ya kadar siz şuracıkta biraz bek- leyiniz! Hayırlı amca, direktörün göster- diği istikamette iki adım atar at- maz, nasıl olduğunun farkına var- madan, kendisini abdesthanede bul du.. Geri dönmesine imkân kal - madan, kapının üzerine kilitlen- diğini işitti. Amca, faka bastırıldığını anlar anlamaz: feryadı figana, kapıyı yumruklamıya başladı. Fakat kim- senin aldırmadığını görünce, yük- sek olan kapının üzerinden atlama tecrübesine girişti. Fakat bunu yapmıya muvaffak olmadan kapı açıldı. Kapının önündeki polis: — Haydi bakalım! “Dışarı çık! Kumandasını verdi. Amca, neye uğradığını şaşırmış bir halde dışarı çıktı. Sersem. ser- sem etrafına hakıntmıya, vaziyetin nasıl bir safhaya girdiğini anla- mıya çalıştı. Polis, amcanın bu şaş kınlığından istifade ederek: — Babalık, anlat bakalım, dedi, nedir bu işler? Bu iplikleri nere- den buldun? Hâlâ kendini toplıyamıyan am- &a, olan: biteni bülbül gibi anlat- mıya başladı. Hikâyesini bitirdiği zaman bu gevezeliğine kendisi de şaştı. mea, böyle ilk adımda ya- kalanacâğını hiç bekleme- diğini söylediği zaman polis, ka- tila katıla gülmiye başladı: — Her halde, dedi, siz değişen şeraiti hesaba katmamışsınız! Amcâ, bü fikre pek yanaşmadı: — Yok, canım, dedi, ben pekâlâ şersiti nazarı itibara aldım. Fa- kat benim işlerimi altüst eden si TArkası: Sayfa 8, sütün 4 te)”