4 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

4 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

—— 4.7-938 TİE TY YY Hatay FotoMuhabirimizin Gönderdiği Son Resimler 76Yaşında Genç Kızlara Tavsiye Edilecek 5 Güzel Elbise Modeli Yaz Modaları Bilhassa pike emprimeler çok rağ bet görmektedir. Düz renk keten ve-| ya pike eteklerin üzerlerine giyilen emprime pike jaketler rahatlıkları, yıkanabilmeleri ve serin tutmaları itibarile tercih edilmektedirler. Bü- tün kadın elbiselerinde ve kadına ta allük eden bütün eşyalarda hattâ makiyajda bile bir sadelik göze çarp maktadır, Bütün kadınların eve olan merbutiyetleri ve ev işlerine karşı olan sevgileri artmaktadır. Bu iti- barla bu günün normal kadınının ga yesi sade boyanmak, süslenmek de- il, temiz, tertipli ve zarif olmaktır. Resimde görülen iki elbisenin biri emprime ketenden yapılmıştır. Ge- niş yuvarlak yakanın etrafına bir parça çevrilmiş ve büzgüler yapıl mıştır. Kollar kısa ve büzgülüdür. Elbisenin bütün süsü kalım beyaz bir kemer ve iki cepten ibarettir. İkinci elbise beyaz keten bir etek- le emprime keten blüz, ve jaketten ibarettir. Blüzun önü düğmeli ve be- Yaz modaları arasında en ileri ge-|li sıkıdır. Yakanın içinden emprime lenlerden biri keten kumaşların ü-İnin koyu renginden bir fular gözük- zerine yapılan emprime desenlerdir. | mektedir. —— — Ucuz Yemekler Serisi | — Peynir Lokması Lâzım olan malzeme 4 kile beyaz peynir Çtersihan teleme) Güveçte Türlü Lâzım olan malzeme ? kile Jap et 4 kile patlıcan İ kile kabak İ kilo Yağuiya Çayşekadın) 4 kilo Demates 50 tane bamya 250 gram yeşil biber. 350 gram un ım .öt 3 fincan toz şeker 2 yumurta Peyniri çatalla iyice ezip içerisine iki yumurtayı kırınız. Unu bir fin can sütle yavaş, yavaş ezip içerisine peynirli yumurtayı, bir fincan toz şekeri ve bir çay kaşığı karbönat ka- &p bir çeyrek kadar yuğurunuz. Bu hamuru bir çeyrek kadar dinlendi. rip iki fincan toz şekerini kestirip Etleri istenilen büyüklükte doğra- Yıp güvecin en altına dizmeli üzeri- De bir kat, domates, biber ve bir ka- $ık yağ koyunuz, bunun üzerine her domates, biber Yağ koymak suretile kat kat patlıcan, fa- sulya, ba: tın arasına İ soğuması için bir kenara bırakınız. İHfamuru lokma gibi yuvarlayıp kız- gın vejetalinde kızartın ve sicak si- cak kestirdiğiniz şekerin içerisine a- İinız. Yarım saat kadar sonra tatlıyı İsofraya getirebilirsiniz. Kuş Konmaz Her günlük yemeklerden sonra a- rada kuşkonmaz yemek bir değişik- lik meydana getirir. Kuşkonmazların sert kısmını ke- ya ve kabakları sıralayı- Diz. En üstüne gene domates biber Ve YAĞ koyup kapağını kapayıp pek ği âleşte iki saat hafif, kaynadık- ii sonra üzerine kara biber ve tuz la saat daha kaynatınız. Tür- ie lezzetli olması için hiç su Pe enli battâ kabuğu soyulan eri ve eti yıkamayınız. Yıka- Dan se pi bzeler ve et su salıvereceğin- Yemeğiniz yavan ol ! TAN Pek genç olsanız bile, elbise me selesi sizin için de pek mühimdir. Bir genç kız 16 ile 20 yaş arasında hayatından azami istifade etmelidir. Yazın dışarda © kadar çok eğlence vardır ki bir çok elbiseye sahip ol- manız icap eder. Resimde görülen elbiseler bir genç kızm bir kaç aylık gardrobunu teş kil edebilir. Mesele bu elbiseleri ucuza mal et- mektedir. Bunların hepsinin pat «| Tonu aşağı yukarı birdir. Soldan birinci elbise 3 metre açik renk keten ve 25 santim her hangi renkli bir kumaştan yapılabilir. Ya- ka ve eteğe koyu renkten banlar ko- nur; Yaka sıkı, kollar reglandır. Bel- de genişçe bir kemer'vardır. Kollar reglanlarından çıkarılırsa plâjda gi- yilecek arkasi açık bir plâj elbisesi meydana gelir, Ortadaki elbise mavi ve beyaz i-| pekten 'yapılmıştır.. Dört” parçadan müteşekkil mavi etek, yakası mavi çizgili beyaz bir blüzla birleşmekte- dir. Bunun üzerine beyaz röverli ma- vi bir bolero giyilmektedir. Tenis veya bir nehir gezmesi için sağdaki dört cepli ve kolları, beli ve yakası dikişli parçalarla süslenen el bise tercih edilmelidir. Aşağıdaki elbiselerden biri düz &- çık renk ipekli üzerine emprime bolerodan ibarettir. Diğeri yakası| çiçekli, büzgülü ve urun kuşaklı em- | prime bir elbisedir. Bu elbiseler çay lara ve nisbeten resmi eğlentilere gi derken giyilebilir. , Yeni Şapka Modeli | Bu beyaz sivri tepeli bol benek- li vuvaletli şapka şık kadınlar tara» fından giyilmektedir. —a—————— sip kalan tarafını çıra demeti gibi bağlayıp kaynar suda 15 dakika kay natın. Pişince süzüp”zeylinyağ veya tereyağla sofraya getiriniz. Kaynamış kuşkonmazları yağlı bir tavaya atıp üzerine rendelenmiş pey nir serpin. Peynirler sararıncaya ka dar ateşe tutup üzerine tereyağı gez | diriniz. Haşlanmış kuşkonmazın . üzerine sirke ile dövülmüş tereyağı döküp ortasına bir yumurta kırın. Bir müd det ateşe gösterip üzerine ince doğ- ranmış maydanoz ekin ve sofraya ge tirin. Mayönezle karıştırılmış peynirli kuşkonmazı tereyağlı sandoviçin 8- ” Beylan'da heyetimize karşı yapılanı Orgeneral Asım Gündüz Soğuk Oluk'ta ir coşkun. karşılama bahçede gezinirken Antakya sokaklarında Tunuslu 7 Fransız askerleri devriye Antakyada tahrikât yaptıkları için tevkif edilen Usbeciler sevkedilirlerken geziyorlar rasına koyup çayla beraber misafir- lerinize ikram ediniz. Soğuk Oluk'ta verilen parlak ziyafette hazır bulananlar hep birarada