5 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

5 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

(SAŞMAKALEDEN MABATİ| - Eski Ve Yeni Ölçüler (Başı 1 incide) zindeliğin temelini elden kaçırmış © lur,'O zaman bekasinm manevi siper. leri yıkılır. Harlei tehditlere karşı an- cak maddi vasıtalarla karşı durmak vaziyetinde kalır. Gösterdiği müsa- maha karşısında her gün başka bir hakkı çiğnenir, tecavüz emelleri bes- liyenler, böyle mukavemet ve hassa- hrum bir yurdu bir boş- yarlar, elde edile- bilecek bir yem diye gözlerine kı rirler, Hatay meselesinde Türk mil- letinin elbirliğiyle yapığı mü: cadelenin başlıca hedefi bu- dur. Biz bu işte haklarımızı koruma kudretimiz bakımın- dan bütün dünya karşısında çetin bir imtihan geçirdik. Ata türkün rehberliği, hükümetin uyanık siyaseti, milletin birli- gi sayesinde bu imtihandan her vakitki gibi açık alınla çıktık. Kr "Türk yurduna doldurulacak bir boş luk gözüyle bakmaya cüret edenler, bu imtihanın delâlet ettiği mânalar üzerinde uzun uzadıya düşünmek ih- tiyacını duyacaklardır. kinci bir nokta, Hatay Türkle- rine verdiğimiz bir sözün tu- tulmasıdır. Onlara kurtuluş vadettik. Sözümüzü yerine getirdik. Verdiği söze saygı gösteremiyen bir millet, en büyük bir kudret kaynağı olan iti- met ve hürmeti kaybede: Bu umumi mülâhazadan başka Hatay Türklerini mu- kadderatlarına hâkim tutmak ve Hatayda Türk kültürünün bakasını temin etmek te bizim için hayati bir gaye idi. Mu- kadderatlarını muvakkat bir zaman için yabancılara ema- net ettiğimiz bir Türk kitlesi- nin köle haline indirilmesine razı olamazdık. Üçüncü nokta, Cenupta emniyet ve istikrardı. Cenup hududumuzdaki ni- kaplı düşmanlık, yurdumuz için bir çabandı. Bunun tehlikesine karşı mü- #amaha ederek gün geçirici tedbirle- re başvurmakla kalsaydık çıban mut- laka büyüyecekti. Huzurumuzu boza- cak, çalışmalarımızın verimini azal- tacaktı. Buna vakit ve zamanında niş- ter vurmak ve çıbanı kökünden te- davi etmek, Türk milli siyasetinin berrak usullerine göre zaruri bir ha- reketti, İşte biz bu zaruretin icaplar rı hakkında ilk dakikadan başlıyarak uyanık bulunduk ve tedavi vazifesi- m yaptık. yn bütün bu hareketleri- mizin mânasını kavraması İ- çin bir buçuk sene zaman geçmesi lâ- zingeldi. Fakat bugün Hatay işinde tuttuğumuz yolun, Türk barış siyase- inin prensiplerine tamamile uygun bir gidiş olduğunu anlamıyan kalma- muştır. Türk - İngiliz dostluğuna ve karşılıklı emniyete benzer bir müna- sebet tarzının bizimle Fransa ve Su- riye arasında kurulmasına imkânlar açılmıştır ki elhan barışı namma bü- na seviniyoruz ve her şeye rağmen Fransa ve Suriyeye karş beslediğimiz sevgi ve dostluk dolayısile de derin bir hz duyuyoruz. Ahmet Emin YALMAN Ankarada Büyük Bir Çocuk Bakımevi Yapılıyor Ankara, 4 (Tan muhabirinden) — Çocuk Esirgeme Kurumu başkanı Funt Umay, buğün saat 11 de ku- rüm binasında bir konferans vermiş- tir. Fuat Umay konferansında Al manyada iştirak ettiği Çocuk Esir- geme kongresi hakkındaki intibala- rim anlatmış ve Avrupanın bir çok yerlerinde çocuk bakım evlerinin bir devlet işi haline geldiğini, ciddi calışmanın ve tasarrufa riayetin bu gibi işler üzerinde bariz tesirleri olduğunu izah etmiştir. Bundan başka aldığım malâmata göre Keçiörende yapılacak olan Ço- cuk Bakımevi binasının inşasına ya- kın bir zamanda başlanacaktır. Bina üç yüz yatağı ve her türlü modern konforu ihtiva edecektir. BİRİNCİ Td NN ABAAT RESMİ TEBLİĞ (Başı 1 incide) Türkiye Cümhariyeti | Reisi Fransa Cümhuriyeti Reisi, Türkiye ile Fransa arasında dostluk muahedesi İki memleketin müşterek menfant- leri uğurunda samimi bir desti: bağlarını sağlamlaştırmak arzusunu güderek, Bir dostluk muahedesi akdine ka- rar vermişler ve murahhas olarak, Türkiye Cümhuriyeti Re İzmir Mebusu Hari Tevfik Rüştü Arası, Fransa Cümhuriyeti Reisi, Türkiyedeki Fransa büyük elçisi B. Henri Ponsot'yu murahhas tayin etmişlerdir. Bu murahhaslar usul ve nizama uy gun görülmüş olan salâhiyetnamele- rini yekdiğerine tevdi ettikten sonra aşağıdaki hususları kararlaştırmışlar İder: İç Madde 1 Yüksek âkid taraflar içlerinden hi- İrine karşı müteveccih siyasi veya ik- tısadi hiç bir anlaşmaya ve hiç bir kombinezona dahil olmamayı taahhüt ederler. Madde 2 Yüksek âkid taraflardan biri, mi salemetkârane vaziyetine rağmen bir veya müteaddit devlet tarafından ta- arruza uğrarsa diğer taraf, ihtilâfın devamı müddetince, mütec © veya mütecavizlere ne vaziyette olursa ol- sun hiç bir yardım ve muavenette bu- lunmuyacaktır. Madde 3 Umumi sulhün ve Şarki Akdeniz: de emniyetin muhafazasına ayni de- recede merbut bulunan yüksek âkid taraflar, inkişafı, 29 Mayıs 1937 ta rihli Sancağın tamamiyeti mülkiyesi. ni tekeffül muahedesinden kendileri ne terettüp eden garanti taahhüdü. nün tatbikım icap ettirebilecek mahi- yette her vaziyet karşısında taahhüt- lerinin ifasını temin ve bu hususta mütekabilen biribirlerine muktazi ki. laylıkları bahşeylemek için istişare- de bulunacaklardır. Madde 4 Umumi tahkim senedi, işbu mua- bedenin imzası anında, iki yüksek â- kit taraf arasında meri olduğu nis- bette ve bu muahede meriyette bu- lunduğu müddetçe aralarındaki ihti- lâfat ve anlaşamamazlıkların balli usullerini tesbitte devam edecektir. Madde 5 İşbu muahede, iki yüksek Âkit ta- raf arasında, bazı ihülüflar hakkın- da, hususi bir hal sureti tesbit eden ahkâm ile tearuz etmez. Madde 6 İşbu müahede, Cemiyeti Akvama düşen vazifeyi tahdit veya Milletler Cemiyeti paktı dolayısile yüksek ö- kit taraflara terettüp eden vecaibe halel verecek şekilde tefsir edilemi- yecektir. Madde 7 İşbu muahede tasdik edilecek ve tasdiknameler mümkün olan süratle teati olunacak, tasdiknamelerin tea- tisi anından itibaren meriyete gire- cektir, Müddeti on sene olacak ve müddetin hitamından altı ay evvel fesholunmadığı takdirde her defasın. da 5 senelik yeni bir müddet için kendiliğinden yenilenmiş addoluna- caktır, Tasdikten bilmakal yukarda İsim- leri geçen murahhaslar işbu muahe- deyi imza ve mühürleri ile tahtim eylemişlerdir. Ankarada, iki nüsha olarak 4 tem muz 1938 te tanzim kılınmıştır. Müşterek Beyanname Türkiye ve Fransa hükümetleri, Türkiye ile Fransa arasında mevcut 3 şubat 1930 tarihli dostluk, uzlaş- ma ve hakem muahedesinin yerine kaim ölmak üzere, buğün imza olu- nan dostluk muahedesini nazarı iti- bara alarak, İşbu müşterek beyanname ile aşa- gıdaki hususat hakkında mutabakat. larını müşahade etmişlerdir: 1 — 29 mayıs 1937 tarihinde Mil- letler Cemiyeti konseyi tarafından kabul edilmiş olan İskenderun San- cağı stat ve anayasasının meriyete vaz'ı ve tathikine Sancakta Türk ele- manının tefevvukunu tanımak süre- tile Türkiye hükümetine kendi tara- fından Sancak meselesinin Türkiye yide sevketmiş olan 20 ilkteşrin 1921 tarihli Ankara fnamesi mefhumu dairesinde devam etmek, | 2 — Manda rejimi altında 30 Ma- , | Yıs 1936 tarihli Ankara mukavelena- mesile Türkiye ile Suriye ve Lübnan arasında teessüs etmiş dostluk ve İkomşuluk münasebetleri etmek, i muhafaza Ve bu mukavelenin ve onu tamam iye Vekili Dr.| yan itilâfnamelerin vadelerinin ka-| sikleri bulü dolayısile bu münasebetlerde vu kun gelebilecek her türlü inkıtan mâ ni olmak için, bunların me: senelik bir müddet için temdit et- mek, Şu kadar ki, bu anlaşmaların otlak ve mera haklarına müteallik ahkâmı büyünden itibaren mülgadır. 3 — Türkiye ile Fransa arasında. ki 3 şubat 1930 tarihli dostluk, uzlaş- ma ve hakem muahedesine merbut protokol ile müesses Türki Fran sa Cümhuriyeti otoritesi altıma ko- nulmuş olan memleketler arasındaki uzlaşma ve hakem wsullerini ayni | müddet için meriyette bırakmak, 4 — Türkiye Hariciye Vekili ile Fransa büyük elç yis 1937 tarihinde teati olunan mek- tupların birinci fıkrası yerine kaim İolacak hir yeni protokol ile optanlar meselesininhalli için son usulleri tes. pit etmek, işbü beyannemenin imza. /sı gününden itibaren buna merbat o- lan bu protokolün meriyete girmesi mukarrerdir. 5 — Türk tebaasını Suriye ve Lüb- anda, Suriye ve Lübnan tebaasını Türkiyede ikamet hukuk ve şeraiti ve bilhassa adli salâhiyet hususunda en ziyade müsaadeye mazhar millet muamelesinden istifade ettirmek, 6 — İki htükümet, Suriye hükü- meti yapabilecek mevkide olunca, İş- jpa beyannamenin ikinci fıkrasında tasrih edilmiş olan şernit dairesinde meriyette ipka edilmiş olan buzünkü iyi komşuluk, mukavelesini, manda. İrarak Türkiye, Suriye ve Eransa a- rasında üç taraflı bir dostluk muahe. desine kalp ve itmam etmeyi karar- laştırmaştır. 7 — 30 Mayıs 1926 tarihli dostluk ve iyi komşuluk mukavelesi Türki- ye hükümeti ile Suriye ve Lübnan ü- zerinde beynelmilel senetlerle kendi- sine tanınmış olan salâhiyetlere tev- fikan hareket eden Fransa eümhuri- yeti hükümeti arasında akdedilmiş olduğundan, ahkâmınm Lübnanı a- lâkadar edeceği mukarrerdir. Diğer taraftan şu da mukarrerdir ki; İmkân hâsıl olunan Türkiye, Suri. ye ve Lübnan aralarındaki ticari mü /masebetlerin inkişafını teminen mü- / zakerat açılacaktır. İ 8 — Nihayet Türk ve Fransız hö- kümetleri, Türklerin Fransada ve Fransızların Türkiyedeki vaziyetini tesbit için hir ikamet mukavelesini yakın bir zamanda mizakere etmek hususunda mutabık kalmışlardır, İki nüsha olarak Ankarada 4 tem- İmuz 1938 de yapılmıştır. Optanlara mütedair protokol Lozan muahedesinin 31 inri mad- desinin tatbiki dolayısile Türkiye 1e- hine hakkı hiyarlarını istimal etmiş olan kimseler ile 30 mayis 1926 ta- İrihli Ankara mukavelenamesinin 3 üncü maddesi ahkâmına tevfikan Su- İriye ve» Lübnan lehine hakkı hiy larını istimal eden kimselerden b taraftan Türkiyeye, diğer taraflan Suriye ve Lühnana ikametgâhlarım İbenüz nakletmemiş olanlar aşağıda mezkür şerait dairesinde hakkı hiyaı larının istimalinin temin ettiği me- İnafii kati surette kaybedecekler ve İresen bir taraftan Suriye veya nan tabiiyetini diğer taraftan Tür! ye tabiiyetini iktisap edeceklerdir. 1 — Eğer gelecek ağustosun 5 in- iden evvel, salâhiyettar makamat nez İdinde evvelce yapmış oldukları hi- İyar beyanlarını teyit etmezlerse, 2 — Veya eğer, derpiş edilen miih- let zarfında hiyar beyanlarını usulen teyit ettikleri halde. ikametgâhlarını (15 kânunusani 1939 tarihinden evvel İhiyarlarını lehine kullandıkları mem- ilekete nakletmezlerse, nın İnkişafının yeni şeraltine uydu-! İla yöleu almak gibi de 6 liman İkametgâh nakli şartile hiyarın veliçin bir arazi meselesi olmadığını te-|temin ettiği menafii muhafaza ede- bilmek için muktazi beyanlar Türk İoptanları için Suriye ve Lübnanda- ki “Türkiye könseoloslak o makamatı nezdinde Suriye ve Lübnan optan- İlanı için Türkiyede Fransız konseles. luk makamatı nezdinde yapılacaktır Gelecek 15 ağustos tarihinde ka- panacak olan listeler diğer tarafa 1 eylülden evvel bildirilecektir. | Kehine hakkı hiyarlarımı istimal et- memlekete ikametgâhların, nakledecek olan optanlara emval ve emlâkine nihayet gelecek eylülün bi- rinci gününden itibaren serbestce ta İsarruf edebilmeleri için idari ve ni- İzami kâfi tedabir ittihaz olunacaktır. Bu eşhas Türkiye veya Suriye ve- ya Lübnan arazisinde mutasarrıf ol- dukları emvali gayri menkuleş hafazada serbest olacaktır. Bunlar her türlü emvali menkule- lerini beraber irehileeekler ve bundan dolayı kendilerine giriş ve- ya çıkışları için bir güna vergi ve ve- sim tahmil edilmiyecektir. Maruzzikir ahkâmın tafbikine mü İ tedi kâffei hususatta evli kadınlar kocalarının ve 18 yaşından küçük ço- cuklar ebeveynlerinin tâbi olduklar, şeraite tâbidir. İki nüsha olarak Ankarada 4 tem- muz 1938 de yapılmıştır. Asım Gündüz Ankarada İ Ankara, 4 (A.A) — Hatayda Ge- İnelkurmay müzakerelerini miş olan Genelkurmay İkinei General Asım ndü; tındaki Türk heyeti trenle saat te Ankaraya dön. müş ve istasyonda Hariciye, Milli Müdafaa ve Genelkurmay ileri gelen lerile vali, merker'kumandanı ve em- niyet müdürü tarafından (karsılan- mıştır. Bir askeri müfreze ve bando selâm resmini ifa etmiştir. dare et- Reisi ün rivaseti al buğün husus iDeniz Kazalarına Karşı Çareler Bu Pazar Ehliyetsiz Kayık Kullanan 25 Kişiye Ceza Verildi Deniz mevsiminin daha başlangıcın da bulunmanıza rağmen deniz kaza. ları göz korkutacak bir fazlalık ar- zetmeye başlamıştır. Polis Faporların da dün de şu iki kaza kaydedilmiştir: 1 — Gedikpaşada Neviye sokağın- da oturan Hariton kızı Hayganoş bir deniz motörile Florya- dan dönerken denize düşmüş, etraf- tan yetişilerek kurtarılmış, baygın bir halde hastahaneye kaldırılmıştır 3 — Ankara vapurunda taife Ah metle Rizeli Salih Tophuneden ko- manya hp sandalla vapura döner- lerken Amasra romorkörünün arkasi- müşlerdir. Bu esnada romor- körün dalgaları ile sandal devrilmiş, iki taife denize düşmüşlerdir. Etraf- tan yetişenler tarafından kurtarılan taifelerden $. kaza esnasında ba- cağından yaralanmış, Beyoğlu hasta- nesine kaldırılmıştır. Her gün polis raporlarında bunla- Ta benzer, ha:tâ boğulup ölmekle ne- ticelenen kazalara rastlanmaktadır. Jik olarak bu pazar günü biri be- şinci şubeden, biri liman dairesinden, İbiri altiner şubeden olmak üzere ü- İçer memurdan teşekkül eden gruplar Adalarda, Anadolu sahilinde, Marma ranin İstanbul ciheti sahilinde ve Bo İ ğaziçinde tarama yapmışlardır. Bu ta Tama neticesinde ehliyetsiz motör sandal vesaire gibi mak gibi 25 Belediye ve Seyrisefer zabıtasi suçu, haddi istiabisinden faz tası suçu tesbit edilmiş, suçlular hak- kında takibata başlamıştır. Bir Çöl Faciası Bağdat, 4 (A.A.) — Geçen cuma günü ailesi efradından beş kişi ile birlikte araba ile Bağdada gitmekte kaybolmuştu, Hâkimin arabası bu - lardan üçü susuzluktan ölmüşlerdir. 18 yaşında |” merakip kullan- | 28 gün bulunmuştur. Içinde bulunan -| Halk Pa Adalar Yine Başta Yazan: Ben yazın İstanbul şehrini, için- ilân edilmiş muazzam irim. Ç ğ kırların, sahille- rin bağların, bahçelerin hür ve te- miz havasına hasret çeken biçare şe- hirliler, yaz gelir gelmez, azat olun müş birer mahküm sevineile, şehi: den kaçarlar... On beş gündenberi kulağıma ge- llyor: Floryaya hücum eden insan kalabalığı, deryanın seviyesini yük- seltmiş. w söylediklerine göre bu yaz, mesireleri büti ioları, bütün sa; fiyeleri birer mahşer halindeymiş! Ben bu hayırlı haberleri duyduk- bütün'kış d ın, ça — Acaba, diyordum, bu rivayet - ler, hakikate tıpatıp uygun mu? Dün, bu sualime salâhiyetle cevap verebilecek bir muhatap ararken, tekzip edilmek endişesile titriyor - dum. Fakat, çok şükür yanılmışım İve çok şükür, halkın güldüğünü, eğ- İlendiğini, gı nin, temiz hava âl- matın, ve neşelenmenin İüzumunu, gösteren bu ha- manasını ünladığ berler dı ve 1929 senelerinde, u. taşımış, Şimdilik İ rekor budi yekünün 1930, 1931, 1932 senelerinde, hamam külhanma tutulmuş hassas bir derece gibi bi denbire düştüğünü görüyoruz. 1933 yılında taşıdığımız yolcuların sayısı, kullandığımız kamarotların sâyısın- dan pek yüksek değildi!.. Fakat ondan sonra müşterilerimiz. maya başladı. 1934 te, 35 te, 1937 de, hayret verici bir rağbet gorduk. 1928 sene- sindeki rekorumuzu mutlaka aşacağı miza kariiz!.. Çünkü bu yıl daha simdiden, 11,500,343. yolcu taşımış buluruyorüz! Şimdi ise, Bu cevap, beni gayrlihtiyari gü-| lümsetiyor. Tebessümümün sebebini merak eden muhatabıma: Bir, diyorum, mejhu Kul kusursuz olmaz! iştikler de, küsürsuz söz var- derler. | olmu - dir Bu İsta yor!. , canlı bir istatistik makine- »m siraliyan “salâhiyetli tan, yolcuların yükselişini veya azalışını bazırlıyan sebebleri öğren- stiyorum, Memur olduğu için, a rem açılan bir nikâh islice konuşan, ve adının giz “yiedanıma havale” abım: diyor, 1928 dön sonra, won azalışı, umumi pa- buhranınm neticesidir. O zaman- İki, #katısadi buhran, halkı, uzun müddet sayfiyel taşınmaktan, İmasraflıca gezintiler yapmak imkâ- nından mahrum etmişti. Şimdiki rağbet ise, normal vaziye- İte kavuşmakta oluşumuzun delili - dir! — 1936 da, yolcuların birdenbi- İre azalması nedendir? Onu da Fatin Hocaya sorun? bir cihet yok. O yıl yolcumuz az oldu; Çünkü tablet, mev simin bütün pazarlarında surat astı. | Diyebilirim ki, son 30 sene içinde )en yağmurlu, en yavan geçen yaz 1, 1936 yılının yazıdır. Halbu İki, biz, asıl işi pazarları yaparız. Me- selâ bu pazar Adalara 60,000 yolcu İ taşıdık. Bir yağmur, bunu 20,000 © İindirebilir, Bu hesaptan da, yağmur lu geçen beş altı pazarın umumi ye- İkânumuzu ne kadar sarsabileceğini | kestirebilirsiniz! — Yazın en fazla nerelere yolcu taşırsınız? Muhatabım gülerek: | — Ba bir sırdır, dedi, Şirketi Hay İriye, kendisine bu sırrımızı ifşa ede- güzel sayfiyesini hediye edebilir! Sonra, bu lâtifesile gözümde iti- İ barını arttırdığı cevabı da verdi: 5-7-93B zarlarını Nerede Geçiriyor « Akay Vapurları ! Pazar Günü Buraya 60 Bin Yolcu Ta NACİ SADULLAH | Adı Diğer yerler, bi hiç farketmez. Fakat kışın fl tenceresi gibi takır takır boşal dalar, yazın zengin cüzdanı gil Gülüyorüm: i gin cüzdanı” kasaları gibi!” deseniz de olur! l * Boğaziçi hakkındaki malümafi Şirketi Hayri; d i nüdürü Bay Ishaktan aldım. İlçinde şafaktan gece yarısına mekik dokuyan sayısız vapurli | bilâistisna her birinin barel İmuvasalat saatlerini ezber için kendisine “ ” leceğim bu zat, çelil sası kadar sağlam bir hafiza; hip: - Boğazın, diyor, en fazla gördüğü yıl, 19LI dir, O sene içi gişeleri, tam 21.613.453 bil İ mışlar... Fakat bu yekün, 19 nda, dokuz milyona kadar dü Ondan sonra, tarifeleri değişt seferleri artırdık, biletleri ucu: gazinolar, plâjlar, cani: balık İ noları, mehtap âlemleri £ ken, bir kaç sene içinde bir iki milyon yoleumuzu kazandi yekünun bilâmubalâğa her raz daha kabardığını da söy rim! Yalnız, bir kaç senede, bi çuk iki milyon yolcu kazanışiı görmeyin. Çünkü halk bir 3 ordu halinde gider, ve teker tel meri — En çok Tağbette olan seri — Bu sene, rekor Çubukludt! dan sonra, Büyükdere, Beykofi niköy, ve İstinye geliyor!. || | — Bu yaz mehtap #lemleri! bine niyetli değil misiniz? — Düşünüyoruz! yaz lertip edilen meki rinin halkta a bet, ve Boğaziçinde uyandırdı! neşeyi hatırlıyarak, — Hiç düşünmeyin! dedim!. Ve ayrilirken ilâve ettim: — Mehtaplar, bizim gibi değildirler... Gönlünüz oluncs; dar beklemezler hs! Akdeniz Ve Imparatorlu (Başı 5 & ğı hedef, Fransayı cenuptan mak, onun İtalya İmpara müdahalesini tehdit ederek ketsiz birakmak ve bir harpt€ Akdenizle beraber Cebeli hâkim olmaktır. Bunun biri ti da İspanyada Frankistlerif zanmasıdır. İtalya ise buna madıkça ve karşı taraftaki cılar da çekilmedikçe İs bırakamaz. —— 0— Azılı Bir Hırsız Üstünde Tutuldu İ Agopoğlu Civan Mazlü: İ minde azılı bir hırsız evvelki sam üzeri, Taksimde Çorbacı da, 9 numarada oturan İzmard de bir kadının evine girerek W yaparken, suç üstünde yakala Dün cürmü meşhut o mahkf sevkedilen ve 9 ay hapse mal lan hırsız Civan, mahkemedef ken İzmaroya: — 9 ay sonra hapishanedöfi İcağtım. İlk işim senin evini s0)” lacaktır.” demişti | mani Bir At Çifte Ata | Öldürdü İ Şişlide Atlıpolıs merkezini İki gere bir kaza olmuş, Hü İleyman, at çiftesile yaralaf kaldırıldığı Çocuk hastahf geçirdiği bir amelyattan * imüştür. Hüseyin Süleyman) nin tesirile dalağı patlamış olan Ramadi şehrinin bâkimi, çölde | cek: olan boşboğaza, Boğazlşinin en | delümumilik' tahkikat yapi | Tabibi adil Enver Karan is etmiş ve gömülmesin& miştir, #