5 Temmuz 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 1

5 Temmuz 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 1

SAĞLIK KUPONU Bu kuponun yirmi tanesini toplayıp idaremize getiren okuyucularımız SON TELGRAF'ın birinci sınıf mütehasııs. ları tarafından meccanen tedavi edile . ceklerdir. Kuponlar, her gün idarehene. mizde değiştirilmektedir. En son"'rl:eîgrarflarrfıİVîHVa;eîleri Veren Akşam Gazetesi ldare - lân: Te 20827 Telgraf : İst, Son Telgraf Yazı İşleri: Telefon 20827 İstanbul Cağaloğlu Nuruosmaniye No: 54 — Türk askerlerini omuzda ve kucakta götüren kar- deşlerimiz adım başında bir kurban kesiyorlar Ordumuzun kuvâa- yı külliyesi bu sabah Hataya girdi Askerlerimiz Antak- ya'ya ancak yarın sa- bah vasıl olabilecekler | Antakya muhabirimiz ordunun girişine aid silatile bildiriyor — ntakye 5 (Hususi muhabi- bütün tezahüratını taf- Azım laşmalarının — saat sekizde im - zalandığını bildirmiş ve bu anlaş. maların imza edilmiş olması ha- sebile askerlerimizin de inzıbati | vazifelerine başlamak — üzere o Hün öğleden sonra Payasdan hu. dudu geçerek Hataya girecekle . rini ilâve eylemiştim, Hatltâ bu haber halk arasında da şayi olmuş, halk kahramanla. Tımızı bir an önce görmek üzere akan akın hududa doğru koşuşmu- ya haşlamıştı. Fakat sonradan Ankarada Hariciye Vekili Rüştü Arasla Fransız sefiri arasında ce. reyan etmekte olan siyasi kereler neticesinde husule gı anlaşmanın da imza edilmesinden | sonra askerlerimizin Hataya gire. | bilecekleri hakkında iki tarafın Mutabik kaldığı öğrenilmiş ve | halk ancak menafl teşkilâtını ida- re edecek bir subay heyeti ile bir ihzar kıt'asını karşılıyabilmiştir. Bu heyet şu zevaftan ibaretti: Binbaşı Süleyman Dinçsoy, 1L | inci bölük komutanı yüzbaşı Ce | lâl Dora, yüzbaşı Emin Alpan, üs. Hataylıların öptükleri ve önünde kları Türk sancağı teğmen Muzaffer Bingör, teğmen Rıdvan Erbakan, aşteğmen Saim Üzgür, Zeki ve ilk mangadan Ze. keriya çavuş, Hasan #nbaşı, Ah- med onbaşı, er Ferhat, er Muhar. rem. y SİYASİ ANLAŞMA llAlX!fH Nihayet Fransa ile Türkiye a. Tasındaki siyasi anlaşıyllım da dün Ankarada imzalandığı haberi buraya gelmiş ve bir şimşek sür. atile her tarafa yayılmıştır. Bu haberi duyan ve ordumuzun artık ve derhal Hataya girmesin- de hiçbir engel kalmadığını öğ . renen halkın heyecan, sevinç ve neş'esini ifade etmek mümklün değildi, Baştan başa misli görülmemiş bir itina ve fevkalâdelikle süsleh. miş olan Hatay, ağuşunu açmiş, gece olmasına rağmen askerleri , mizi bekliyordu. Halk dün gece hiç uyumamış denilse caizdir. İLK KIT'ALARIN GİRİŞİ Dün gece yarısını beş - dakika geçe Hatayda Türk kuvvetlerine tahsis edilen yerlerde karargâh sahalarını tesbit etmek üzere ilk müfrezelerimiz hududu — geçerek Hatay arazisine dahil olmuşlar - dır. Bu kuvvetlerimiz Hataya gi. rerken Hataya girecek asıl diğer külli kuvvetlerimiz de hudud bo. yunda tahaşşüld etmeğe başlamış bulunmakta idi. ORDU MÜMESSİLİNİN Diğer taraftan burada ordu mü messili olarak kalmış olan albay Fevzi Mengüş de buraya girecek gul bulunmakta idi. 698 kişilik ilk kuvvetler, kadın erkek, çoluk çocuk on binleree kişinin çılgınca alkışları arasında sabaha karşı İskenderuna ; girdi, halk kendini zaptedemiyerek as- kerlerimizin önüte atıldı. Kadın, erkek herkes kahraman erlerimizi kucaklıyarak öpüyor ve Yaşa A. tatürk, varol diye sevinç gözyaş. ları döküyordu. İskenderun muhakkak ki bu- gün tarihinin en harikulâde saat. lerini yaşıyordu. KÜLLİ KITAATIMIZ DA GİRDİ üvvet < at beşte idu geçerek Hatay bugün şu saatlerde en büyük bayramını yaşıyor. Bütün Hataylılar şimalden gelen temiz | 1 içinde, şalığa meydan an so kaklra dökülmüş bekleşiyorir. — | Atatürk'ün dehâsı, Atatürk 'ün ileriye bakan nurlu gözleri, onun irade ve azmi nihayet T ürk Hataya da vüdettiği iklâl ve istikbali tahakkuk ettirmiş bulunuyor, Ona ömür, ona mill eti ile beraber ebedi saadet diler ve bu yeni ve büyük zaferini de kutlularız. Japonyada: Evler yıkılıyor ln_sanlar ölüyor yaletinde yeniden — vukubulan tuğyan neticesinde 49 kişi ölmüş, 295 ev yıklmış ve 28 köprüyü su. lar götürmüştür. Memleketin gar bında şiddetli yağmurlar yağdığı e Kagava eyaletinde birkaç ki. şinin öldüğü bildirilmektedir. Askeri Konuşmalar Ankarada yapılıyor Balkan antantına dahil devlet. ler kurmay heyetlerince tesbit o. lunan esaslar dahilinde görüşme- lerde bulunmak üzere memleke. timize gelmiş olan Rumen, Yu - goslav ve Yunan askeri Toplanfılara bugün başlanmış. tır. Horti Ber Kurmay albay Şükrü Kanadlı SANCAĞIMIZI ÖPÜYORLAR Hataya giren Türk kıtaatı ku- mandanı kurmay albay Şükrüye mektebliler ve halk tarafından bü. Bu karşılamanın bariz hususi . yetlerinden biri de Türkten gayri unsurların da bu heyecanli man- zaraya bigâne kalmamaları ve sa. mimi surette Türk kardeşlerinin sevinç ve neş'esine iştirak etme - leridir. | hükümecilerIspanya- yı karış karış müdafaa ederek çekiliyorlar General Siyaha diyor ki: Mağlüb olmak iste- miyan bir milletle muharebe etmek zordur (Yazısı altıncı sahifemizde) | ketler verilmektedir. Nazik bir kumandan olan Şükrü halkın gös. (Devamı 6 1ncı sahifemizde) (Yazısı altıncı sahifemizde) kyo $ (AA)— Kanazava e- | Vekiller hey'eti yakın- 'da mühim bir toplantı yapacak 'Bu toplantı da son siyasi muvatfakıyet” üzerine husule gelen yeni vaziyet hakkında görüşülecek Şehrimizde bulunan — Başvekil Celâl Bayar ile Dahiliye, Mi ; müdafan ve Maliye Vekilleri bu- (Devamı 6 ıncı sahilede) Çek sohel teşkilâtı sokollar bayramında Sokullar bayramı münasebetile Çekoslovakyada nümayiş ve tezahü- rat yapıldı Atletler, muazzam bir Fransa | kelimesi teşkil ettiler - Ya 6 da