5 Temmuz 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

5 Temmuz 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

Istanb laniar soluğu boğazi ÜYÜKDERE Dünyanın en kıymetli incisi imiş!- Yeni Büyükdere ile eski Büyükdere arasında fark arıyanlara. içlerini çektirmiyen bir yer.. Yazan: MURAT KAYAHAN Yazın ortasına geldik. - Artık zi masıl geçireceğiz veya bu ge- ne yaz istediğimiz kadar güzel o. lacak mı? diye düşünmek mev . simi geçti. Şimdi bu yıl İstanbul yazı nasıl geçiriyor diye düşünelim, Bu, bu işi sizin namınıza üze . e almaş bir adam sıfatile Bu. an gibi renktea renge gire. mesire yer. ve uzun h: yük hevesle geçirdiğimizi anlatını ağım, Bundan başka okuyucu bu sıcakta — dol fizerlerine alamı diğim scı yetle ve eğlencel den geli kadar yazmıya yeltenece, Ber bu işt vaffakiyet kazanı bilirsem © zaman şapkamı uzatıp Parsa toplamak hakkım olacak — | Parsanın taksime ve eksili ye tahammülü kalmıyacağı için dikkate rağmen farkında olma dan devireceğimiz çamların, kı- Tacağımız. kadehlerin sahiplerli den şimdiden özür diliyeceğim. .. Yazılarımizın birincisi Büyük. Gere Hle bağlıyor, Tabil bazi oku. yucular, arkadaşlarım gibi bana soracaklar *— Neden, Büyül kdereden baş- ladın. Eğer alfabe sırasını fakib ediy rsan Adaları yazsaydın, Bo. tmiya — çalışacaksan Hisardan başla,» Ben Büyükdereden — başlıyo - T Büyükdere ile hiçbir a olmadığını söylersem ya. lan olur. - Büyükü sevmek zannodersem adır. - Çünkü bu sıcakta Büyükdere ve., civarı tabil insan frijideri gibidir. * © ünüyorum: — Vapurla wi | mobille mi? | Vapüra karar verdim. Hem Bo- Bazı görür, hem de hava alırım, dedim. Hele radyolu vâpura ras. li gezino hiç rla Büyükdereyi & mektar memuru bile â Büyükderenin bu anlatacağım e evv İ halini caddı nde yeni açılan a eskilere ahçeli lok an okuür süslenmiş in- daha gençleşmişler. Piyasa caddesinde y kısa göğsü açık buluzlu genç kız. lar yaşlarının, cislerinin feabı ho. men göze batıyorlar. Şüphesiz ki Cinsi lâtifin bu yaşta yazın en Bgüzel ve kıymetli meyvalardır. Eski Luna yeni Beyaz park bu &e: e muhteşem bir hal almış de- nize doğru büyümesi yetişmiyor. Muş gibi bir yanına emsalsiz bir yüzme havuzu (pisin) yapılmı: Eh. Bu kadar - gençi cek. dostu ziyaret edelim her halde Pişman olmayız dedim. Tam ka. Pidan girerken gözüm. n İli «2 temmuz cümartesi ak - şamı Münir Nureddinin ilk yaz | konseri.» Kendi kendime: — Gene şanslı | çıktiks d ya evvelâ Büyük Beyaz P: kır İ mayap por' İşte Sarıyer iskelesinden sermiye hazırlanırken bir de Mü- nir Nureddini dinliyeceğimi rennce sevinmek hakkım değil mi. H yei büyük bir dikkat ve itina ile yap Beyaz Parkıl zeminliği benl kendisine çekmek an *te haklı idi. Kapıdan gret girmez eşi dos yerinde duramıyan genç kızlar gibi fikar fıkır oynuy benden evvel sipere girmiş bul. dum. Mükemmel orkestra - caz, ans kaçırmıyan çiftleri mütema. urmamak muvaf. kıymette iyen pistten fakiyetini - kazanacak idi. Gazino sahibi Rasim Kayra ba- na yüzme favuzunu — gezdirmek nezaketini gösterdi. Bski banyo - nun yerinde inşa edilen muhte - şem pisini seyrederken kendi ken- dime Büyükderelilerin nasıl eğ - lendiklerini düşündüm. Gündüz banyoda gece parkda.. Şehir sıcaktan kavrılurken Bo. ğazın temiz ve serin havası ile eiğerlerimi doldurup bu güzel banyoda banyo yapmak ne mü - Kemmel şey değil mi Gazetelere — verdiği —ilânlarda Büyükdereyi <İnci» diye isimlen- | diren Rasim Kayraya sordum: — | — Büyükdere inci midir? — Her halde İnci demekte hak. sız değilim. Benim gibi birçok Türkler hat. | ta Avrupalılar bu ismi Büyükde- reye fazla görmezler. Düşündüm Büyükderenin inci olmaması için hiçbir sebeb yok. Hele Beyaz Park ve pisin inciyi tamamlıyan en cazib şeyler. Fırsattan istifade edip Bay Ra. | simden bu sene Büyükderecede | l geçmekte - oldüğunu yazın ni “t birdenbire bu suale geç. AJ ulun sı sıcak ğîî ünde buna- çinde alıyor AR1:1 | îgnelmilel | Nevyork Yuşa tepesi.., ve.. Beni len pisin hakkı âka- zahat çok fazla da dum: almak istedim siyetleri çoktur 125 metre geni; Atlama kulesi 1 metreden başlı. yarak 3 ve 10 metre irtifaındadır. Havuz, Berlin olimpiyadı Almanların yaptıkları - havuzun aynıdır. Atlama kulesinin havu- zü ayrıdır. Gece müsabaka yapmak kabil . dir. Banyomuz yüzme havuzun - dan ayrıdır. En büyük isteğimiz (Devamı 7 inci de) Framsada, yüksek bir nam taşı- | yan bir zat, evinde bir metres bu- lundurmak cürmile mahkemeye verilmiştir. Bu zat, 77 yaşındadır. Metresi olduğu iddia edilen kadın da ken- disinden biraz daha küçük, yani Müşteki, şikâyet edilenin karısı. dir, O da şöyle böyle 65 lik bir a- cuzodir. Kocasını ve metresini dava e- diyor, «Metres» deyince belki bi. Taz ileri gitmiş oluyoruz. Çünkü, zevç beraber oturduğu bu kadı- nın metresi, değil «abbabı» oldu. ğunu iddia ediyor. Ve bu iddiasını şunları söylüyor. — Ben, iki sene evvel Prostat. isbat için de Garib bir dava Altmışını geçmiş İ htiyarların dertleri ne imiş? Geçen maceranın emsali şimdiye kadar görülmemiş Talihin cilvelerinden Yaran, sarayı Kapıcısı Varşovada, İstanislav İstram - benski adlı zengin bir adam vefat etmiştir. Bu adam, vaktile, Baron Vald- hozenin sarayının kapıcıs: Baron, umumi harbden sonra | ikan kriz ve paranın sukutu do- sile servetini kaybetti. Sara -! y satmak mecburiyetinde kaldı. Kapıcı sarayı aklı ve dairesine gerleşti. Kapıcı locasıni da. eski efendisinin Fkametine tâhsis etti. Zavallı baron, para vezineden bü locuda oturuyordu. İstrambenski, sabık pâatronu le- hine bir vasiyetname bırakmıştır. Vefat edince, ihtiyar baron, yirmi sene sonra, yeniden sarayına sa « Sergisi İstanbul sanayicileri ştirak hazırlıklarına başladılar 1 sergisine, Nevyork beyne şehrimizden bazı sanayicile' rak etmeği kararlaş şimdiden hazırlıklar dır. Bunlar şeh: dar makamlara müra sergi ve nakliyo işleri hakkında izahat istemişlerdir. hakkında al malü - | işti. Ancak sergi enüz şehrimize resmi mul mat gelmemiş olduğnndan bu ka- | bil müracaatlar İktısad Vekâle . | tince is'af olunmaktadır, Diğer taraftan hu sergide hü timizin kiraladığı muhteşem hazırlıyacak olan deko- miz yakında Amerikaya | gideceklerdir. | Sergiye teşhir edilmek üzere hükümetimizce gönderilecek eş - ya için de bütün ticaret odaların. dan muhtelif mahsulâtımıza sid nümuneler istenmiştir dan ameliyat öldüm. Erkeklik kâ- biliyetim kalmadı. Elimde doktar raporu var. Ve Doktor Larendua tarafın - dan veriler bir raporu hâktme u- za Mahkeme, raporu tetkik edi - or, Fakat, maznunun iHadesini teyit edecek Mahivette olmadığı. | ni görüyor. | Davacı madamın avukatı ye - rinden fırlıyor, gözlüğünü takı - yor. Raporu alıyor, okuyor Raporda yalnız Mösyö X... in | kadımlarla münasebette ihtiyatlı bulunması tavsiye olunuyot. İş. te o kadar. Erkeklik kabiliyetiz kaybolduğuna dair - bir sarahat yök, | “ Aİhtiyatlı bulunmaklar, egap ımak» arasında ise dağlar kadar fark var. Maznun asabiyetler — Hayır! diyor, İkisi de hır... Hâkim cevap veriyor: — Mösyö, sizi tebrik ederim. Yaşınıza göre pek sağlam görü. | nüyorsunuz. Eğer yaşınızı bilme- | miş olsaydım buna hiç ihtimal vermezdim. Yüzünüzde çizgi fi. Jân yok. Gözleriniz de kuvvetini muhafaza ediyor. Saçlarınız da beyazlanmamış, Sizi bu halde gö ren kabiliyetsizliğinize hiç ihti - mal vermez. — Zahire bakmayınız, Bay re. R... Bildiğiniz gibi değil... Mahkeme vaziyeti düşünüyor. İsbat ta yok Bu gibi davalarda, (Devamı 6 ıncı sahifede) | | | o TELGRAF 5 Temmuz 1938 Başı balta ile kesilen kadın MARTHA MAREK Kocalarını, çocuğunu zehirliyen kadın idamdan kurtulamadı Martha Marek Marta ihtiyar Friç'in g zaman benüz M da di Anası, kızından bahsedi — Yavrum çok tatlı bir kızdır. diyordu. Ve kı: sayesinde ü besliyordu. »Otuz sene sonra Müddelumuml bana şu cevabı verdi. Evet, tatlı, fakat dürecek derecede acı... Madam Laveniştayn kızını ih. tiyar Friç'e verdi. Zavallı ihti; geniş karısından pek çok istifade edemedi, Bir sane sonra, bir mi- de kanserinden öldü. Genç karısı baş ucundan ayrılmamış, büyük bir dikkat ve şefkatle bakmıştı. İhtiyar koca, karısını takdis ede. k gözlerini kapadı ve bütün servetini de ona bıraktı. Marta, Mütarekeden sonra Vi. yanada, Marek adlı genç bir mü. lâzimle tanıştı. O zaman otuz ya. şında idi. Mülâzim de ancak yir. mi üçünde bulunuyordu, İki genç arasında çılgın bir sevgi başla- di insanı öl- Geriç kadın Zabitliğin modası geçti. Bunda senin için parak bir istikbal yok. Ticaret, iş... İşte bundan böyle takip edeceğin yol Dedi, Marek istifasını verdi; si. Para kazanı. ğı parn Mar- lâh ticaretine atıldı. yordu Fal bir gün: iini de kârlı bir şimdi en çok mühehdister kazanıiyar Marek, sevgilisinin bu sözüne vusturya kilisel İsanın boyalı resimlerine benzi. yordü. — Sen çök budalasın!.. Bak, berkes nasıl para kazanıyor, hat yaşıyor. Sen iş adamı değil- sin, Bırakta ben çaresine baka - yımın Bir müddet sonra, mühendis Marek bahçesinde, bacağı balta ile dizinden ayrılmış ve yerde sü- rünür bulundu. Kanlı balta da | yanıbaşında durüyordu. Baygın bir halde hastaneye naklolundu. Kendine gelince, bir ağaç kütü. ğünü keserken yanlışlıkla balta- yı dizine vurduğunu söyledi. Halbuki kazadan bir kaç gün evvel Anglo - Damüliyen sigorta şirketine 400,000 dolara kendini siğorta ettirmişti, Şirket, kasden | Tâ. ağını kestiğini iddia İle mah. kemeye müracaat © Bu sırada, pek maruf bir gaze- teci, Karin Mi kahramanın zevcesini ziyaret et. mek fikrine düştü, Marta kendisini tatlı bir tebes. sümle karşıladı: - Kocamın beni çamurdan çı- kardığı, ve kendisini daima al. dattığım kendisine ihanet etti - gim, onun 'benden daha genç ol- duğunu saklamak istediğim söy- İşinizden memnun musunuz?.. Londradaki bir gazete okuyucu - larına bunu soruyor. İngilizlerin bir darbı meseli varmış: - Erken yatıp erkek kalkan adam sağlam, zengin ve akıllı olur; derlermiş. Okuyucularına işlerinden mem - nun olup olmadıklarını soran ga. zete zengin olmanın. işte fevka - lâde bir muvaffakiyet'n sırnı ne olduğunu sormuyor. Herkesin her- gün bağlı bulunduğu bı. iş var . dır, İşte bundan memnur. olup ol. namak meselesi, Likin büyük muvaffakiyevle - | leniyor. Sonra çok müsrif oldu. ğutn, israfım yüzünden kendisini dolandırıcılığa sevkettiğim iddia olunuyor. Bütün bunlar yalandır. Yalan... Biz, hepimiz namuslu a- damlarz... Marta, büyük bir samimiyetle ve heyecanla söylüyordu, Bu söz. leri söylerken iri yeşil gözleri te. essücle sulanmıştı. Karin Mihae- lin, hilekâr kadının bu sözlerin . den çok mütecssir oldu ve Ma . rek'in masumiyetini isbat için ga zetesinde —müthiş bir mücadele açti Bu dava, bütün Viyana halkını düşürdü. Herkes, bu güzel kadını gör. heyecana kırmızi saçlı mek isliyordu Bir sene sonra Marek, kanse. rinden öldü. Küçük Johanna'nn örümü iki sene sonra, Marek'in çok samimi dostlarndan — Felisitas da mide kanserinden öldü Vasiyetnamesi açldı: 5,000 şilinlik hayat sigortasını Marek'in dül karısına biraktığı bıraktığı görüldü. Bir sene geçti. Marta'nın yaşlı mide kanserinden öldü. Ve Jü'ı servetini kardeşinin kı- zına, yani Martaya bıraktı, Üç sene daha geçti. Marta Ma. muştu. Erkekler onu görünce: — Ne güzel kadın bu!... Demiyorlar: Heyhat!,. Son zamanlarda, Viyananın 0- tuz kilometre ilerisinde, Molding de, on iki yaşında kızı Joharına yaşıyordu. Bundan başka Aleksandr ad. hi küçük bir de oğlu vardı Bir gün Johanna, bir mide has. talığından öldü, Bütün gece kus- (Devamı 6 ıncı sahifede) teyzes Zenginolmanın çaresi Erken yatıp er- ken kalkmakmış Fakat herşeyden evvel İşinizden memnun olmanız lâzım. rin sırrı da şunda olduğu söyle « nebilir: İşini seven ona iyice sa. rılan adam muvaffak - olur. Mu vaffak olan adamlar da işlerine çok iyi sarılmış olanlardır. Londra gazetesinin topladığı cx vablar arasında bir meb'usun, bır Aktristin, satıcı bir kızın sözler de vardır. Bunlar, işlerinden mem nundur. Meselâ satıcı kız kendis. nin daha iyi bir iş ve kazanç e- höbi olmağı düşünmediğin söy -» 'or. Lâkn kundura boyacıları da da (Devamı 6 ımncı sahifemizde)