9 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

9 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

vasi Ki Mahkernmelerde Kızdım Jandarmaya Uç Tokat Attım Diyor Dut Bahçesine Girip Zarar Verenlerin Muhakemesi Başladı Dün, Asliye İkinci Ceza mahkemesinde, geçenlerde Mevlânaka- pı jandarma karakoluna bir baskın vererek, jandarma Fehmiyi dövdükleri ve davacı sıfatile karakolda bulunan Mevlânakapılı Bayan Nuriyenin saçlarından tutarak sokağa attıkları, Nuriyenin kocası Kemali ölümle korkuttukları iddia olunan'komiser Kenan- la hesap memuru İsmailin muhakemelerine devam edildi. Dut tarlasında başlıyan ve 18 kişi arasında karakolda biten hâdise şuüi dur: Bir pazar günü komiser Kenan, hesap memuru İsmail, müddelumu - mi muavini Mustafa Nuri ve bunla - rın refikaları ve dostlarından müte - şekkil 16 kişilik bir kafile, Mevlâne- kapıda Bay Kemalin dut tarlasına gitmişlerdir. Ağaçlara çıkmışlar, dut silkelemişler, yemişler, Eğlenmişler dir. Hüdisenin cereyanmı dün mah- kemede şahit olarak dinlenen karakol kumandan muavini Alâettin onbaşı- mın ağzından dinliyelim: — Ben İırılan bir mezarlık par - maklığı hakkında tahkikat yapmak için dışarıda idim. Karakola geldi - ğim zaman kapının önünü kalabalik gördüm. İçeriye girdiğim zaman, ken disinin komiser olduğunu söyliyen | Kenanla, müddelumumi olduğunu söyliyen Mustafa Nuri isminde iki siville davacı Kemal ve karısı Nuri- ye vardı. Kenan jandarma Fehı yüksek sesle bağırarak ve küfürler savurarak: — Bizim ailelerimizi nasıl kara - kola getirdin?, Seni tevkif ettiririz. diye ve koridorda duran Kemalle karısına da ayni zamanda hakaret o- diyor ve saçlarından tutarak dışarı- ya atıyordu. Ben, bu sırada karakol kumandanı Halit onbaşıyı da çağır- dum. O tahkikata başlıyordu. Komi - ser Kenanla müddetumumi olduğu- nu söyliyen zat karakolda suçlu sıfa- tile bulanan bütün. İadlimları sen ama İmaramın AAA AMMLAMAN YE SILAH ÇEKİ rak oradan uzaklaştırdılar. Yalnız müddelumumi kaldı. Kadınlarla be - raber giden Kenana: — Gelirken hesap memtru İsma «| ili de getir, dedi, Bu sırada Halit on-| başı da gelmişti. Mustafa Nuri ona çakıştı: | — Sen neredesin, seni de tevkif! ettiririm. Bizim ailelerimizi burayd neye getirdiniz? Ben müddetumumi yim, dedi. Halit onbaşı yerinden kalk | tu ve: — Buyurunuz Bay müddeiumumi tahkikatı zetıâliniz yapınız. Ben de size yardım edeyim, dedi. Bu Sıra - da komiser Kenanla Ismail de gel - diler. Koridordan içeriye girerken | jandarma Fehmiye, davacı Kemale ve karısı Nuriyeye küfürler savurdu lar. Ikisi birden Nuriyenin saçların dan tutarak karakoldan sokağa at -| tılar. Sonra sıra jandarma Fehmiye geldi. Suratına üç tokat vurdu. Bize ve Halit onbaşıya da hakaretler sa- vurduktan sonra karakolu terkedip gittiler.,,, Suçlulardan Kenan hâdiseyi tama men İnkâr etti. Yalnız İsmatl: — Evet jandarmanın göğsü açık- 1. Refikalarımıza da: “Bu yece be - raber burada yatarız.,, şeklinde fe- na bir teklifte bulunduğunu da öğ- rendiğim için çok o mütehevvirdim. Kendisine üç tokat attım. Bunu iti - raf ederim.,, dedi. Muhakeme suçluların gösterdik - leri şahitlerin çağırılması için tem- Bnkak ka AĞIRCEZADA: Köy Muhtarının ölümiyle Neticelenmiş Dün, ağır ceza mahkemesinde, Si livrinin Selim paşs köyü muhtarı Ib rahimin ölümüyle neticelenen fa - cianın muhakemesine devam edildi. Suçlu da ayni köyden Nalbant Mus- tafa idi. Davacı yerinde Ibharimin karısı ve elyevm köyün muhtarı ©- lan Bayan Ragıbe ile avukatı Nail “Taner vardı. .. Hüdise geçen sene kadınla bera - ber kaçırılmak istenen zengin bir mi Tas yüzünden doğmuştur. Faclada başrol de Azime isminde bir kadına aittir, Azimenin kocası ölmüştür. Bir çocuğu iki kayınbiraderi vardır. Ka- yınbiraderleri kardeşlerinden Azime ye kalan zengince mirasın evlerin - den ve ellerinden çıkmasını istemi - yorlar. Bunun için de Azimenin baş ka birisile evlenmesine müsaade et- miyorlar. Halbuki kadın gizlice kom sularından nalbant Mustafa ile an - laşmış ve sevişmiştir. Bir gün Azime yavaşça Mustafanın evine kaçırılı - yor. Oğlan kardeşi de Azimenin eski kocasının evinden ayrılmasına ve başkasile evlenmesine taraftar değil dir. Azimenin oğlan kardeşi ve kayın biraderleri birleşerek muhtar İbra - himin evine gidiyorlar, omun da işti- rakile nalbant Mustafanın evine bir baskın yapmayı kararlaştırıyorlar ve nihayet kapıya dayanıyorlar: — Aç kapıyı, Azimeyi dışarı çı * kâr. Müdürüne Iki E| Silâh Atan İşçi Dün, sultanahmet sulh ikinci ce - Za mahkemesinde, Karamürsel fab - rikası müdürü Hayriyi öldürmek işin üstüne fki el tabanca sıkan işçi Tb - rahimin muhakemesi bitirildi. Suç - lu 25 gün evvel tevkif edildiği için dün mahkemeye jandarmalar getir - mişlerdi. Davacı ile avukâtı Nazmi Nuri de mahkemede bulundular, Tbrahim kendisine verilecek iş kal madığı için fabrikadan çıkarılmasın dan müteessir olmuş ve 25 gün ev vel fabrika müdürü Hayri giderken arkasından fki el uteş ederek kaç - muştur. Kurşunlardan ikisi de Hay- riye isabet etmiş. Fakat iyi bir tesa- düf eseri olarak her iki kurşun da elbiseleri delmiş, barutun infilâk kuvveti az olduğu için etin üstüne yapışarak kalmış, yalnız hafif birer iz bırakmıştır. Rapora göre de izler üç günde geç miştir. Davacı, suçluya ceza veril » mekle beraber tazminata da mah - küm edilmesini istiyordu. Hâkim su çu sabit görüyordu. Suçluya bir ay hapis cezası verdi. Rapora göre, suç- Yuyu tazmina mahküm etmeye bir sebep göremediğini de ilâve etti. Bay Hâyri mahkemeden çıkıyordu. Din- leyicilerden birisi arkadaşının kula- ğına eğilerek: — Şu dava yeni reklimcılara ne güzel bir vesile olabilir, Şimdi Bay müdür üzerimde Karamürsel fabrika #ının kumaşından elbise vardı dâ ©- nun için kurşun işlemedi, dese kim- se aksini iddia edemez. Itse de kim- se bunun tecrübesini göze aldıra - maz,, diyordu. Bu gürülüye içeriden bir tabanca sesi cevap veriyor. Kurşun İbrahimi yere seriyor ve öldürüyor. Mahke - menin geçen celselerinde Azime de yeminli şahit olarak dinlenirken sev gilisi nalbant Mustafanın lehine, ha- kikati değiştirerek söz söylediği için müddelumumilik hakkında takibat yapmaya lüzum görmüştü. Dün mahkemede Azime de suçlu bölme - sinde görünüyordu. Dün, müdafaa şahitleri dinlendi, Müddeiumuminin | Men'i Muhakeme Kararı Verildi Bazı hamalları talimata uygun ol #mıyarak geliri daha fazla olan iske lelere naklettikleri iddiesile hakla - Dün İkinci Bir Şişhane Faciası Atlatıldı Dün saat on beş sularında Banka- ler caddesinde ikinci bir Şişane fa ciasi olacaktı, Firenleri bozulan trâm vayın önüne bir otomobilin çıkması, ve lramvayın bu arabaya çarpması bir facianın önüne geçmiştir. Hâdişenin tafsilâtı şudur: Saat on beş sularında Beyazıt — Şişli seferini yapmakta olan vatman Sadullahın idaresindeki son zaman- da tadi! edilen uzün şekildeki trams vay arabasının Bankalar caddesinde frenleri bozulmuş ve araba alabildi- İ ğine Galataya doğru seyre başlamış- tır. Tramvay içindekilerin acı acı fer yat #tmeleri Bankalar caddesinde bü kekleri arabalara, otomobillere ko- | YÜK bir panik doğurmuştur. Araba - | İ nim kapıları elektrik frenile tahrik edildiği için, işeridekiler tramva; dan atlamak için kapıyı zorliyarak çmağa çalışmışlarsa da muvaffak olamamışlardır. Nihayet kapıları aç- mak vatmanın aklına gelmiş ve ken dine güvenenlerden bazıları tram - vaydan atlamışlardır. Bu sırada son süratle Galataya doğru inmekte olan tramvay, önde bulunan 3004 numaralı şoför Sami « rin idaresindeki taksi otomobiline bütün hızıyla çarpmıştır. Bu çarpış manın şiddetinden taksinin bütün camları ve arka kısmı harap olmuş - tur. Takside müşteri bulunmaması bir kazanın önüne geçmiştir. Tram - vay taksiye çarplıktan sonra otomo. bili Osmanlı Bankasının önüne ka - dar sürüklemiş ve burada durmuş - tur. Firenleri bozuk araba içindeki halk indirilerek makasa alınmıştır. Tahkikats devam edilmektedir. Büyük bir faclanın vukuuna, tesa- düfen mâni olan taksinin şoförü Sa- mi, atlattığı bu'büyük kazayı şöyle anlatmıştır: — Sişaneden aşağıya inliyordum. Cami hizasında, ağzına kadar tıklım tıklım dolu bir tramvay duruyordu, sağından geçtim. Ağır ağır yoluma devama başladım. Fakat biraz son - ra, arkamda, bir bina çökmesini an- dıran korkunç bir gürültü duydum. Ne olduğunu anlamak için araba - min hızını biraz daha azaltarak başı mı geri çevirince, dehşetimden di - nından geçtiğim tramvay arabası, müvazenesini, şuurunu Şaşirmış bir sarhoş gibi, namlusundan kopmuş bir mermi hızıyin üzerime geliyordu. Kendimi toplayıp önüme dönünce - ye, ve basincaya kadar, korktu #uma uğradım. Tramvay'o süratile, 25-30 kilometre hızla ilerliyen ara bamın arkasına bindirdi. O anda, cı- va gibi elimden kayan direksiyonu muhafaza edebilmek için, bileğimin n kuvvetini harcadım. Böylece tramvaya tabii bir firen vazifesini görerek Osmanlı Bankasının önüne kadar geldim. Burada tramvay dur- du ve yolcular, yangından kaçar gi- bi boşaldılar. Meğer, arabanın elek- irik firenleri tutmuyormuş. Benzinin sarılığı hâlâ geçmemiş olan şoför: — Eğer ben olmasaydım, o tram- vay arabası da, dün, içinde 50 tane ölü yatan kanlı bir tabuta dönerdi. Tesadüfen de olsa, 50 adamın haya- hi fanı kurtardığımı düşündükçe araba mâ yanmıyorum: Ne olacak elli ha- yat uğruna, bir Doç değil, Doç fab- rikası feda olsun! e —— ma — Doktor Salim Ahmet Seyahatten Döündü Dahiliye mütebassısı Doktor Sa- lim Ahmet seyahatinden avdet et - miş ve Aksaraydaki muayenehane - sinde hastalrını kabule başlamıştır. şa İmtihanla Mübaşir Alınacak 1 — İstanbul Adliyesinde tetinhal buhu- nan mübaşirliklere Memurin Kanununun 4 üncü maddesinde yazılı şartları haiz tam Yipler arasından imtihanla münasipleri ah nacaktır, 3 — İmtiban Ji Temmuz 1038 Pazartesi günü saat 10 da İstanbul Adliye Encüme- ninde yapılacaktır. 3 — İsteyenlerin imtihandan bir gün ev veline kadar (soyadını muhtevi nüfus kâ- fıdı, Ortamektep şahadetnamesi, askeri terhis veya tecil vesikası hösnühnl maz- batası, ecnebi ile evli olmadığına dair tie mühaber, sıhhat raporu ve üç adet fotoğ- rafla birlikte) encümene müracaât etme- leri lâzımdır. ——— müstahdemin müdürü Refik hakkın- daki dosya birinci sorgu hâkimliği- ne verilmişti. Hâkim her ikisi hak - çı tetkik etmesi için muhake-| rında tahkiki a a bir güne bırakıldı. tısat müdürü Asım Süreyya ile eski yapılan belediye ik- kında da meni muhakeme kararı ver i MELEK SARAY ve İPEK Sinemelrna İtalya - Macaristan Futbol Maçı - Dünya Kupası Final Maçı Muhammen bedeli ve muvakkat teminat ile isimleri aşağıda yazılı 5 liste muhteviyatı muhtelif malzeme22-7-1938 Cu nü saat 11 de kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin hizalarında yazılı muvakkat teminat ile ka- nunun tayin ettiği vesikaları, Nafia müteahhitlik vesikası ve tekliflerini #yni gün saat 10 na kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinden, Ilaydarpa- şada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. (4235) Dinuhammen bedel Lira 8845.50 862.50 Muvakkat teminat Lira Liste No. İsmi 663.42 64.69 Muhtelif karfiçe çivileri Döşemeci, amcı ve modelei çivileri Demir perçinler Hırdavat Musluklar 4061.50 12530.00 201225 364.62 930.75 210.92 4k * 9 uncu İşletme Müdürlüğünden: Yeni mesai saatleri münasebetile ve 11.7.1938 gününden İtibaren yeni bir iş'ara kadar 15 numaralı katör.Yeşilköyden her sabah saat 7,25 yerine saat 7,13 te kalkacak ve İstanbula saat 8/02 yerine saat 7,50 de vatacak- tır. Yine ayni tarihten İfbaren 32 numaralı katar İstanbuldan her gün sa- at 14.00 yerine 14,15 te kalkacak ve K.Çekmeceye 14,48 yerine 15,03 de varacaktır. 39 numaralı katsr da K.Çekmeceğen her gün saat 15.05 yerine 15,10 da kalkacak ve İstanbula sant 15,57 de varacak Yeni cep tarifesi bastırılmıyacağından elde bulunan Banliyö katarları Cep tarifelerinin bu tadilât dahilinde tashihi Tica olunur. (4283) XX Muhammen bedeli 6500 Ilra olaf idare monuğramını havi 2000 metre perdelik kumaş 28 —7 938 Pazartesi günü saat 12 de Haydarpaşada gar| binası içindeki satınalma kömisyohu tarafından Kapalı zarf usulü ile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ile 487 lira 50 kuruşluk muvakkat teminat ve resmi gazetenin 17.37 'T. 3645 numaralı nüshasında intişar eden talimatname dâiresinde alınmış ehliyet vesika larını muhtevi teklif zatflarını eksiltme günü saat 1l e kadar komisyon relsliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe âit şartnameler Haydarpasada gar binası içindeki satınalma ko. misyonu tarafından parasız olarak dağıtılmaktadır. (4318) * ** Devlet Demiryolları Haydarpaşa İşletme Müdürlüğünden, eri air paşlanrk Mein Vsanrrnmef en ectntin e yut Aerimtze | gidiş — dönüş üzerinden tenzilâtlı bilet satılacaktır. 'Haydarpaşadan İz- İstanbul Radyosu: kantasından naklen konser M. #n Mariza: Potpuri Kalman, 2 — Tenor Bakens, 5 — Orkestra: 8 dö Şubert4 — Işmistrala - Pol İ 5 — Şarkı: Bariton Yunka. 6 — ra: Süvit kokazyaen - İyanof. 14 Saat 18.30 Tepebaşı belediye b den naklen, Hafif müzik, 1818 rans: Prof, Selih Murat (Fen imi 1 — Valödiyö: Kalifdö Bağdat, 2 Tel - Glerk: İüzyon damur, 3 — Drigo: Vals Miniyon 2130 Necmeti za ve arkadaşları! Segih hüzzam, si günün programı 23 Suat ayarı. SENFONİLER: 22.10 Prag Filermonik bando Uranicky. HAFİF KONSERLER: Plâk. B45 keza; 1035 kera, 12 kısa dalgası: Neşeli program. 13 dalgası; İş sonu konseri 1950 Paris Mondiyak Konser nakli. 19 Ostrav; Banf seli neşriyat). 2040 Bükreş pilk m. 2205 Bükreş Lokuntadan hakli, 2230 Helermt Havayen O OPERALAR, OPERETLER: 9.30 Berlin kıra dalgan: Paul nin operet uverturlarından. 18.18 Yin kısa datgası: Paul Lincke uvet orkestrâsile) 21 Viyanı Pring von Tkule ope: Bi satış memurluğundan: Niko dukları Fenerde Abdisubası 1 eski 96 yeni 6ö—6B numara! lira muhammen kıymetli leri), 10.55 Borsa haberleri. 20 Gi yasathanesinden naklen sant ayari ma ve arkadaşları: Şehnar, Hicaz. Heva tüporu, 2048 Ömer Rım Di tarafından arapça söyler; 21 Orki Bando mızıka, 19 Bükreş Asker! b mizika orkestrd, Prag: Bando mızıka, 19.15 Berlin dalgasi: Artistik küçük konser. 20 110 Berlin kısa dalgası: Neşe! P ri. 8.15 devamı. 889 Parik Mon müsiki. 14.30 devamı 12 Paris Mü yal: Konser nakli, 1530 Paris Mi yal: Orkesira ve şarkı 1745 Berlin bir “ mite gidiş — dönüş ücretleri aşağıya dercedilmiş olup biletler Cumartesi | Bulgar Kilisesi bir tarafı Nikel gününden itibaren tederik edileblir. Bu şenliklere iştirak edecek yolcula- rm avdeti için İzinit'len saat 23,30 da hareket etmek tizere bir tren Hay- darpaşaya tahrik edilecektir. Bostancıda bir dakika tevakkuf edecek olan bu trenin Bostancıdan Adalara ve Haydarpaşadan Köprüye vapurları var- dır. Keyfiyet ilân olunur. “4319, Haydarpaşadan İzmitet Birinci mevki İkinci 3.15 2.08 Üçüncü 1m İstanbul Emniyet Sandığı Direkörlüğünden : "Tan gazetesinin 3 —$—38 tarihli inci nunda açık arttırması ilân edilen 38 —52 dosya ve 19324 hesap No. lu Ce- nan Celâsin ve Alpe ait Beyoğlunda Feriköy Kısım 2 mahallesinin Kır 80- kağında kâin Eski 3, 3 Mü. Yeni 41 No.lu gayrimenkulün açık arttırma» ları messi saatlerinin değişmesi hasebile ayni şerait dairesinde ve ayni günlerde saat 10.30 ile 12,30 ında yapılacağı alâkadarların ve herke- sin malümu olmak üzere ilân edilir. — (4308) izmir İli Daimi Encümeninden : Eksiltmeye konulan iş: İzmir — Torbalı yolunun 44-000.—15 4.135 ki- lometreleri ârasında grafikte gösterilen yerlerdeki şosenin esaslı ona- rilması, Bu işin âçik tutarı: “10032,, lira 47 kuruş, Bu işe ait evrak aşağıda gösterilmiştir; A — Kapalı eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi E — Bayındırlık İşleri genel şartnamesi ve fiat silsilesi cetvelleri. D — Keşif, proje ve grafikler, hususi, fenni şartname, Eksiltmenin yapılacağı yer, tarih, gün ve saati: 18 Tenmuz 938 Pazar- tesi günü sent 11 de İzmir İli Daimi Encümeninde kapalı zarf usulile ya- pılacaktır. İstekliler: 3 üncü maddede yazılı evraki İzmir, Ankara, İstanbul Nafıa Direktörlüklerinde görüp ineceleyebilirler, Eksiltmeye girebilmek için gereken belgeler: 938 takvim yılına alt Ba- yırdırbk Bökanlığından alınmış müteahhitlik ve Ticaret Odası belgeleri. Muvakkat teminat: “1353,, lira. Teklif mektupları: 2490 sayılı yasanın 31 İnci maddesine göre tanzim olunarak yukarıda # üncii maddede yazılı saatlen bir saat evvel İzmir İli Daimi Encümeni Başkanlığına makbuz mukabilinde verilecektir, Postada vaki olacak gecikmeler kabul edilmez. “4109, SADEYAĞ MÜBAYAASI Darüşşafaka Direktörlüğünden : Mali sene sonuna k#dar mektebe lüzumu olan 4500 kilo sadeyağ mü- nakasa ile ahnacaktır. İlk teminat 303 liradır. Şerâiti öğrenmek istiyen. ler Nuruosmaniyede Türk Okutma Kurumunda görebilirler. İhalesi 11- 141938 Pazartesi günü saat 13 te gene orada yapılacaktır. zili elyevm Kalost demir fabl ve bir tarafı “lebiderya rafı rabii Balat caddesile dut 14 odası bulunan ve 70 istiap edebilen ve böhçesinde bir incir ağacı ve bir kâgir ev dif perşembe saat 10 dan 12 miş beşini bulduğu takdirde yapılmak ve bulmadığı takdi! çok arttıranın taahhüdü baki mak şartile 26—-0—938 tarihi! sadif cuma günü saat 10 dan kadar mahkeme başkâtibinin tilacaktır. 1 — Arttırma peşin parâ 2 -— Arttırmaya iştirak akçesi vermeye mecburdurlar” ihale tarihine kadar (olan belediye, evkaf vergileri bi senelik evkaf taviz bedeli mi takdirde ihale bozularak g8 kul yeniden arttırmaya çıkı radaki fark ve zarar bilâhül teriden alınır. 5 — Işbu gay üzerinde müseccel ve gayri cel hak sahiplerinin 20 gün da vesalkile beraber mem ze müracaatları icap eder. dirde gayri müseccel hak bu paylaşmadan hariç bıra 6 — Şartname herkesin göl besi bulunan ve kayıkhanenin lârinin bulunduğu kısma gele rin tavanı potrel ve tuğla ile " ve diğer kısmı ahşap olan ks ne açık arttırma suretile şüuy“ irelesi için 11-8-938 tarihine ” yüzde yedi buçuk nisbetinö? ve Romans, 4 — Withagens: Lit Doy ser). 2125 Rumen urun dalgamı: ö enceli hafta sonu # Fatih sulh 2 inci hukuk hâXi Murat Murat oğlu ve Zabariy8 lu Kostantinin şaylan mutasarf” dar muhammen kıymetin yüzü lara yüzde iki buçuk tellâliy€ küf Sat 1230 Pifikla türk smünikisi Havadis, 13.05 Novotnl Birahane idaresinde orkestra. 1 — Orkestri Tepebaşı Belediye bahçesinden naki zik, varyete 22.50 Son haberler ve SEPEEEEİESES. EŞE. NS ira. 23.15 Belgrad Büyük orkestrofi 30 Viyana: Eğlenceli gece musikisi rinden. 20.20 Prag: Operet rövüğü, © Katiniy'ın sında atideki şartlar dairesindi aittir, 4 — Miadında müşteri li ihaleyi vermeye mecburdü” ği surette bugünden itibaren Fazla malümat almak istiy" tiş 90 numara ile satış mM müracaat cimelidirler. EVLENME Bay Ali Kılıcın yeğeni Berin sek Ticaret Mektebi tal İnselin .nikâhları dostları Beyoğlu nikâh dairesinde ak İki tarafa sandetler dileriz. gis rssrss - A -İ