10 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

10 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Kö ylerin Tarlalarını Dolaşmadan Ezbere Yazıp Senet Vermişler! Bakırköy kazasmdaki köy topraklarmı yazmıya memur edilen | komisyon reisi Halitle, kâtibi Hüsnü ve Mahmutbey köyü muhtarı Recep, Havas köyü muhtarı Mü: tullah dün, vazifeyi suiistimal muhakeme edildiler. Mahkeme suçu ile Ağırceza mahkemesinde de Halitle Hüsnü bizzat bulunu- yorlar, muhtarları da avukat Rifat Akyüz temsil ediyordu. İddia şudur: Muhtarları da tabii birer âza ola- rak içine alan bu komisyon yeni tah riri arazi kanununa göre köylere gi- derek bizzat toprakları görecek, ök çecek ve defterlerini yapacaktır. Bu suretle şimdiye kadar gizli kalan topruklar meydana çıkanlarak tes- eli edilecek, devlet te vergisini ala- caktır, Bu komisyona Bakırköy kazasında 30 köyün topreklerını yazma vazile- si ve: dolaşarak vazifesini yapacağı yerde köy muhtarlarından tapu senetlerini almışlar, bu senetlere göre vazltele- rini evlerinde ve masaları başların- da yapmışlardır. Üç muhtar da va- zife görmedikleri h vazife görmüş gibi para almışlardır. Dün mahkemede şahit olarak din- lenen Apaye köyünden Ali şunları söyledi: — Ben de ihtiyar heyetinde aza- yım. Bu komisyon vazifesini hakkıy le görmüştür. Bizim köyde yirmi iki ev vardır. Bu evlerin köyün yukarı! kısmındaki tarlalarını bizzat komis- yon âzasıyle gezdik ve böylece yaz- dık. Elindeki tarlaları da komisyon köy muhteriyle yazmıştır., Reis, şahidin sorgu hâkimliğinde. ki ifadesini açtırdı. Ve okutturdu. Orada da şu şekilde ifade vermiş “Komisyon vazifesini yapmamış- tır, Eğer tarlalara gelerek vazife gör müş olsaydı, elbette benim de HibE- rim olurdu. Benim köye komisyonun geldiğinden ve”vazife- gördüğünden bile haberim yoktur. Köy muhtarı herkesin tapu senetlerini | toplamış, komisyon da bu sereletlere göre cet ri yaparak merciine vermişt Reis bu tenakuzu şahide hatırlat- tı ve: ve BOĞULMA Trak Vapurunur İ Batırdığı Motor Tahkikatı inde, Sa- lih reisin kum kayığının batması ve yeğeni Cemalle, tayfadan Satılmışın Evvelki gün, Fındıklı ö boğulmasıyle neticelenen deniz ka- zası tahkikatı dün devam etmiştir. Tahkikata el koyan müddelumumi muavini İhsan, evvelki gün kazayı yapan Trak vapuruna gitmiş, sü fi Kenanı ve vapuru satan acentenin baasından Emil Ost'u ve batan yelkenlinin sahibi Ke mümessili Alman & nanı ve tayfalarını dinlemiş ve hâ- dise yerinde de bir keşif yapmıştır. Trak vapurunun kaptanı: “Ben bir defa düdük çaldım. Yel- kenli açılmadı. Dalgalarla önüme sü | rüklendi ve çarptı.., demiştir. Emil Ost ise kaptanın iki defa düdük çak dığını, yolculardan bazıları ise hiç düdük Vapur süvarisi ve mütehassıs Alman hâdise yerini doğru olarak haber ver memişlerdir. Müddetumumi, bundan sonra hâdise yerini tam olarak bul- mak ve tahkikatını ona göre yürüt- mek için 6 civarda demirli bulunan İngiliz bandıralı Fw vapuruna geçmiş ve süvarisini dinlemiştir. Bu süvari: — Ben yemek yiyordum. Hâdiseyi gözümle görmedim. Ben gürültü ve feryat üzerine dışarıya çıktığım za- kszazedeler su-İresine müracaat ederek hâdise de ermiştir. ikası olmıyan kaptanın kâzanın Fındıklı kömür depolarının 500 met man kayık batmış, yun üstünde çırpınıyorlardı., miş ve kaza yerinide & Hâdise ile ali bu bitaraf ifadesine göre, iştir. Komisyon tarla tarla| lde hazineden! y. nmadığını söylemişlerdir. | — Görüyor musun © MHadelerinin ikisi de yeminle alınmıştır. tabana mt olan bu ifadelerin hangisi doğrudur? dedi. Şahit kaçamaklı ce- vaplar veriyor, mevzua temas etmek istemiyordu. Nihayet reisin ısrarı ü- zerine — Evvelki ifadem doğrudur. Diye rek yalanından rücu etti ve adli ta- kibattan da kurtuldu. Bundan sonra, suçlu muhtarların avukatı söz aldı ve dedi ki: — Bay reis hâdiseyi kısaca hulâ. sa edeceğim. Müekkillerimin bu hu- susla hiçbir alâkaları ve tur, Bakırköy kazasın dır. Bu köylerden pek i kanuna muvafık ola nlmıştır. Mütebakisi diği gibi tapu seneletleri üzerinden top lanmıştır. Komisyon âzası bu suret- le hazırladıkları defterleri müekkil- İlerime getirmişler ve: “Bunları imza ediniz.,, demişlerdir. Müekkillerim tahririn tarlalar başında yapılma- İdığını ileri sürerek bu defterleri im- zalamaktza istinkâf etmişlerdir. Fa- kat, bunlar vazifelerini hakkıyle yapmak için de hazineden para al | mışlardır. İşte bunların suçları bu- İdur. Halbuki diğeron beş köyün l rı bu yolsuz defterleri im- zalıyarak ortadan çekilmişlerdir. A- sıl suçlu onlar olması lâzım gelirken, mahkemeye vazifelerini 30 köy var- azın muhte, hakkıyla KE Ear etmiş olan, müekkilim getirilmişler- dir. Paraları iade ettiklerinin Bakır! köy kaymakamlığından sorulmasını isterim. Muhakeme, çağrılması ve muhtarların İnan isteğini yerine ka bir güne birakıld MÜDDETUMUMİLİKTE: gelmiyen £ şahitlerin mek için baş Ipsala Cinayetinin Esrarı İ Bir ay evvel Hacıosman bayırın- İda başlıyan ve İpsalada ölümü ile neticelenen facia tahkika- örten kişinin t henüz bitmemiş ve esrarı perdeler lis ve müddel bilmek için hâdiseye bir çok mektup tamamen açılmamıştır. Po- umilik esrarı çöze- karısı Yanola İle iki çocuğunu arı yordu. Şimdiye kadar yapılan araş- tırmalardan müsbet bir netice .çık- Şu vaziyete göre, bizim ilk defa haber verdiğimiz bir ihti- malin kuvvetlendiğine hükmetmek icap etmektedir. Ali Rıza ölmeden biraz evvel tanıdığı bir aileye gi miş, onler Yanolayı sorunca Şu ceva 1 vermiştir: — Onları artık sormayın! onları boğazladım. Öldürdü: hiçbir yerde görülmemişti Polis tahkikatına devam etmektedi ————— re açıklarında vuku buld şılmıştır. Yine tahkikata göre, yel- kenlli kıç bordası Trak'ın baş bo: dasına çarpmak suretiyle batmıştır. Trak süvarisi Kenanla kayığın sahi- bi Salih reis nezaret altına alınmış- lardır, Müddelumumilik, dün, liman ida- zi İmanında Trak vapuru rotasının alın- masını, hava vaziyetini ve hâdise ye rindeki cereyanları sormuştur.Alaca ğı cevaba göre tahkikata devam edi- lecektir. min ve Litros köyü muhtarı Ap-| lariyle ismi karışan Ali Rızanın eski | şimdiye kadar bunların ce-|i AĞIRCEZADA: Koyun Keser Gibi Çocuğu Doğrayan Deli minde bir çocuğu balta ile parçalı yan Halidin muhakemesine dün A- rceza Mahkemesinde devam edil di. Hâdise şöyle olmuştu: siyle beraber odun kesmek için or- mana gidiyormuş. Köyün kenarında koruluğun koyu gölge: remin bulunduğu dört, beş kişilik bir çocuk kafilesi söğüt dallarından sepet örüyorlarmış. Halit yanlarına sokulmuş. Çocukların ellerinden 8ö- ğüt çakılarını almış. Çocuklar ağla- İmıya başlamışlar. Halit tecavüzü- nün bu şekilde protesto edilmiş ol- İmasından teesür duymuş ve hemen omuzundaki baltayı indirmiş ve sa- pına tükürerek: — Allahü Ekber demiş, Muharre- min kafasına bir tene indirmiş. Ço- cuk ince bir dal gibi derhal yere yı- kılmış. Halit tekrar: Allahü Ekber demiş, bir daha | indirmiş ve tekbirler gibi darbelerin *İadedi de çoğalmış, zavallı yavrucak kasap satırından çıkmış bir külçe et haline gelmiş. Arkadaşlarının fena akıbetini gören yavrular, kaçarak kafalarım asi baltadan zor kurtar- mışlardır. Halit bu işi gördükten sonra kanlı baltasını omuzlamış ve ormana gitmiştir. Jandarma ken ni yakaladığı zaman da herşey kâr etmiştir. Mahkeme geçen celsesinde Hali- din akli vaziyetinden şüphelendiği için adli tp işleri müessesesinde mü şahede altına alınmasına karar ver- mişti. Dün mahkemeye gelen rapor- da Halidin tehlikeli derecede deli ol- duğu ve derhal Bakırköy hastanesi- ne kaldırılması bildirilmiştir. Mah- , keme cezai ehliyeti olmıyan katilin derhal jandarmaya teslim edilerek İhastaneye götürülmesine karar ver n tatbik eti DÖVME Muavini Döven Siyah Elbiseli Alam Kim? Geçenlerde bir gece saat yarımda, şti de, komiser muavini Bürhanettini dövdüğü iddia edilen Hamdinin mu- hakemesine dün Asliye Dördüncü Ceza Mahkemesinde devam edildi. Hâdisenin Murat ve Şerafettin ad- lı iki suçlusu daha vardı. Onların muhakemelerine daha evvel bakıl mış, suçları sabit olduğu için ikisi de mahküm edilmişlerdir. Hamdi hâdi- seden sonra kaçtığı için yeni yakâ- lanmış ve mahkemeye gönderilmiş- tir. Dün mahkemede iki şahit din- lendi. İkisi de bildiklerini şu şekilde anlattılar: — Biz oradan geçiyorduk. Kömi- ser muavini Bürhanettin yere kapan mış, polis ve bekçi yök mu?, diye bağırıyordu. Muratla, (o Şerafetti yakaladılar. Siyah elbiseli birisi de kaçıyordu. Fakat bu kaçanın şimdi mahkemede gördüğümüz Hamdi o- lup olmadığını bilemeyiz. rmedik.,, Yalnız şahitlerden birisi Jilâve etti: — Komiser muavini Bürhanetti- nin elinde siyah bir elbise yakası vardı, Kendisini döven ve kaçmak yen adamın siki sıkı yakasına ya ışmış, fakat o adam yakasını kopa- rak kaçmıştır. Bu yakanın Hamdi ait olduğunu da bilmem.,, Muhakeme karar için başka bir güne bırakıldı. MORGDA Bir Çocuk Cesedi Bulundu Dün sabah, Yeniköy sahillerinde paçavralara sarılmış bir çocuk cese- di bulunmuştur. Tahkikata middei- umumi muavinlerinden İhsan el koy muştur. Ölüm sebebi tesbit edilmek üzere, ceset morga kaldırılmıştır. Polis, bu çocuğun denize kimin ta- rafından atıldığını tahkik etmekte- dir. | | şunları Şileli Halit elinde balta ile anne-| de Muhar- | Küçük Lângeda Kemalpaşa caddesin | ni) Çünkü,! KADIN KÖŞESİ : Siyah Mat Geçenlerde, Şilede, Muharrem is-| | Tuvalet Siyah maf krep döşinden dekolte ve çiçeklerle garnitür- lü bir tuvalet. Pek şık ve pek zarif kadınların giyebileceği bu tuvaletin en bariz husu: yeti, ince plilerle kalçalarda Başlayıp: önden bağlanın 'w ğun kuşağıdır. POLİSTE : Eroin Satan Bir Kaçakçı Şebekesi Tutuldu Tutulan kaçakçılardan Faruk. Adil, Hikmet, Hüseyin ve İsmail Emniyet ikinci şube kaçakç mı memurları, dün, Beyazıtta mail, Hikmet, Faruk, Hüseyin ve Ga latada da Mahmut oğlu Adti beş esrarkeşi yskalıyarak meye vermişlerdir. Bunlardan başka şüpheli bir vazi- yette sokaklarda dolaşmakta iken çevrilen Fatih Nişancasında. Zincir- likuyu sokağında oturan Ziya oğlu Mehmet Bakinin üzerind de bir miktar eroin bulunmuştur Bir li Şi N Çatalca hapis küm kaçmıştır. e mahkü nın Muratpaşa mahallesinde oturan Mehmet oğlu Nezihidir. Bir sene do- kuz ay hapise mahküm olmuş ve İmahkümiyetini bitirmek üzere Ça- talca hapishanesine konulmuştu. Ne zihi aranmaktadır. Ezilerek Öldü Evvelki gün Tünel caddesinde bir tramvay kazası olmuş, Osman ismin İde bir ihtiyar iki tramvayın arasın da kalmış, ezilmiş, hastahaneye kal dırılmıştır, Osman bastahanede öl- müştür. Ezilen öm Yalovadan şehrimize yeni gelen Osman isminde bir ihtiyardır. Sahipsiz Bir Taka Dün Beykozda Poyrazköyde Kıl burnu mevkiinde teknesinin içi yan mış, kurşuni renkli bir taka bulun- muştur. İki ton hacminde olan bü ta kanın bir kaza neticesinde yandığı steşin teknenin kapaklanması sure- tile söndüğü tahmin edilmektedir. Takanın sahibinin kim olduğu, na- ismind mahk; *r 10-7-938 İstanbul Radyosu: öğ LE NEŞRİYAT Saat 1230 Plâkia Türk m Havadis 13.05 Plâkla Türk Muh: AK kada telif piâk eşr ŞAM NEŞRİ t ayarı: Gel hanesinden naklen. Nezihe UYİ şları tarafın dan Türk 7 Şarkı: Ey fe ağlıyayım. kali Tüfatın 6 TAtt Ağanın 7 — Şerif çeşmimin ruhu feda etme cura, Haşımın, 8 — Şarkı my İDİ bendi gel b müz, Dex, Astik dre, 4 lek bae ağıl cismi bu şeb, Salihin. 9 — Feryadımız ol yare de ağf İsmali Hakkının. | 2310 Müzik ve yaryatır Tepeli ye bali İ Ank: öğ 1845 Tİ Doktor Raporunu Tahrif Eden Delikanlı Karagümrükte, kömürcü sokağın- da 17 numaralı evde oturan 325 do- erde pelis mek SAHTEKÂRLIK: | Jans istiki SEN! aat etmiş, kendisi mun - doktora gönderilmiş, Mu- anan muayene ra» kendisinde poli ser (01 915 TE Gr e erediğ ari ya et Yenicamide dak - net Cengizi bul -| alatmıştır. Ahmet Cen İ - Birader ben bunu yaparım, fa bir liram alırım.,, demiş. Kirk ışa uyuşmuşlar. Murat raporu tep idaresine gösterince tahrif or taya çıkmış ve Ahmetle beraber ya- | kalanarak müddeiumumiliğe veril - mişlerdir. Ağır ceza o mahkeme - sinde bu davaya başlandı. Murat her şeyi iti . “Tahrifi Ahmet yap-| Pes Ahmet te poliste verdiği ifadede hâdiseyi olduğu gibi itiraf Yalniz mahkemede: urat bana geldi. Mektup Y dedi, kendisine yazı meki nesini verdim. Bir kenarda işini gör- Ben fahrif etmedi dükleri için itiraf şeklinde Made ver meye Idun, diyordu. Mu - rat suç ortağının bu sözlerini kabul medi ve: m. Poliste döv Dur — Ben makine İle yazı yazmasını | bilmem ki, dedi. Muhakeme şahitle- rin çağırılması için başka bir güne kaldı. aşılmıştır. Otobüs, Topkapı haricin- de Bayrampaşada bulunmuştur. Ço cuklar yakalanmıştır. 4 Kınltoprakta Bağdad caddesin de oturan Alinin bahçesindeki kuru Jotlar lokomotif bacasından sıçrıyan kıyılcımlarla tutuşmuş, otlar kâmi- len yandıktan sonra söndüzülmüş « tür, X Beşiktaşta Hasfırın caddesinde oturan Fatmanın 9 yaşındaki kın Saci m yere düşmüş, bir çivi ba çocuk ağır de o) azına saplanmış, surette yaralanmıştır. 4 Sirkecide, Kafkas meyhanesin de rakı içmekte olan arzuhalei Ca- fer Tayyar ile arzuhalci Hüseyin Ha dan Sant 18.30 Plâk neşı lara masal (Masal dede) 18.15 #ikisi ve halk şarkilar (Sal at ayarı ve arapça neşriyat 20.15 sikisi ve halk şarkıları (Amatğf 31 Konf 21.158 Stüdyo salon orkestrası Mietzner: Mein Wien 3 — O: mark: Melodle der Liebe $ — Chanscn indewe 4 — Fucik: 5 — Leopold: Jugoslavizehe Peri Yarınki ge plâk mus fir esl “(1418 devami) 13. Mondiyak: Konser nakli (14 ket gi Peşte: Piyano konse lil kavga et başından yaralamıştır. * Gazete bayilerinden E Sandıkburnu gazinosunda minde bir genci çakı ile eli” Yamıştır. Kavga bir otomöb' İyüzünden sinden naklen ara Radyon LE Ajans hâber ve ertesi günün programı SON. NEŞRİYATI! Sant 1230 Karışık piâk neşri! Plâkia Türk musikisi ve halk NEŞRİYATI (Behçet haberleri 2 il mi * FONİLER; (Richard Stranss) 0 Bertin kı 8 devami) 8.80 Pari: Keza 1038 K te: Çizen Prag Berlin kas Rus 20 Berlin kisa dn) Brüno plâk musikisi musik dosu 2115 Bratsle 20 Bükre te: Çigan orkestr: inusfkisi (23.95 devamı) OPERALAR, OPERETLER: 18.15 Berlin kora dalgası: Mi 3110 Bükreş: Seçme ODA MUSİKİSİ: 22.15 Bratislava: Kuartet korf e car triyosu RESİTALLER: yatı 10.81) Kong 8.15 Berlin kısa dalgası ser 17 Berlin kısa dalgası; * HAVİF KONSERLER; dalgası: no: Radyo orkestrası 1848 Prf korosu 18.50 Berlin kısa dala halk Radyo ocki 2 rot mf 1040 Eerlin Kısa dülgast! keman varyasyonları 11.15 o lâkla şarkı resitali 185 aşırı kavi 6 (Dvorak op. 104 eserlerinden pi 5 MUSİKİSİ; 2030 B i: Bükreş 20: Bükreş SÜ yaralamıştır. mişlerdir. Klâsik dans musikisi 23.15: BÜ telif milletlerin dans havalari) yana 24.10: Peşte. Cati ii caddesinde oturan on alti JŞakir oğlu Salih bisikletle Mecidiyeköyü caddesinde ” kâna çarpmış, düşmüş, Kol 4 Kurtuluşta Kır sokai ran Ropen oğlu Varta kayi” Tİ Kirkoru demir parçasi? sıl olup ta bu hale geldiği tahkik e- dilmektedir. Otobüs Çalındı Evvelki gün Topkapıda bir otobüs Yursızlığı olmuş, şoför Ahmedin 3280 numaralı otobüsü çalınmıştır. Oto- büsün, o civardaki çocuklar tarafın! Programlarma ilâveten İtalya - Macaristan Futbol Maçı - dan gezmek maksadile alındığı an-| Dünva Kupası Final Maçı - MELEK - SARAY ve İPEK Sinemaları