11 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

11 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

SOMADA : Metresini Balta Ile öldürdü Soma, (TAN) — Beyce köyünde bir cinayet işlenilmiş, Elif isminde tür. Katil, bu kadının son âşıkı Mustafa. isminde Facianın tafsilâtı şudur: 40 yaşlarında olan Elif, seneler. denberi gençlerle düşüp kalkmakla melüftur. Üç ay evvel, yine Beyce köylü Mustafaya gönül vermiş, mü- kerreren haber göndermiş, nihayet beraber yaşamak için Mustafayı ik. maa muvaffak olmuştur. İkisi, me -| | deni nikâha lüzum görmeden, ayni evde yatıp kalkmıya başlamışlardır. | Bir müddet sonra Mustafa da Eli- fi hakikaten sevmiye başlamış ve 0- nun her dediğini yapmıştır. Elifin ekihlerini biçmiş, harman etmiş ve nihayet mahsulü ambara yerleştir - miştir. O ana kadar Mustafaya ga- yet iyi muâmele eden Elif, mahsul ambara konulunca, vaziyetini değiş- tirmiş, Mustafaya bir uşak muamele $i yapmıya başlamıştır. Mustafa buna da tahammül ve iyi-| likle mukabele etmiş, lâkin Elif, o nu evinden kovmuştur. Komşuların yanında bu hakarete maruz olan Mus tafa, Elifin evini terke karar ver - miş, bir köşede sakladığı iki altın ile on beş lirayı alarak kapıdan çıkmak istemiştir. Elif, #rünce derhal muamelesi- Mustafanın elinde miş, en mülâyim ve müş fik bir eda takınarak, eğer paraları kendisine verirse ömrünün sonuna kadar sadık kalacağını ve en muti bir zevce olacağını Mustafaya te -| min etitiştir. ENT seven gökç bü #öZTErE YENE mış, uğtadığı hakaretleri ünütmüş, paraları vermiştir. Elif bunları ahp sakladıktan sonra, yani aradan ya- rım saat bile geçmeden, Mustafaya tekrar hakaret! unmıya baş- İnmıştır. Mustafa şaşırmış, evden gi| deceğini, fakat biraz evvel verdiği | paraları geri istediğini söylemiştir. Elif: — Pana ne zaman, kimin yanında para verdin de şimdi benden İstiyor- “İsatte alırlar. Otobüs yolcu Trakya Mektupları: Edirne, (TAN) — İstanbula Edir ne arası, denilebilir ki, memleketi mizde en fazla ve en mütenevvi na- kil vasıtalarına malik olan bir seha- dır. Her sabah Edirneden ve İstan - buldan muhtelif saatlerde karşılık- lı hareket eden üç otobüs postasın-| dan başka, bir gündüz ve bir gece trenile Avrupa hatlarına İşliyen eks pres ve konvansiyonel katarlar var-| dır. Günün her sanitnde gidip gelen yüzlerce hususi ve taksi otomobil. lerile, yük kamyonları dâ başkadır. İstanbul - Edirne arasındaki me- safeyi ekspresler 7, adi trenler 11 ğu daha seri ve daha ucuzdur. 1,3 - 2 lira 6-7 saatte Edirneye gidilebilir ve- ya Edirneden İstanbula gelinebilir.| İFakat bunun bir takım. külfet EEE YAR GEY Edirne otobüslerinde mevki farkı vardır: Birinel mevki, şoförün yani- le ön taraftaki ilk iki sw napelerde oturanlar, di dıkları için, kanapeler! Füştur. İyi bir yer tutabilmek İçin bir fki gün evvelinden bilet almak şarttır. vi Otobüslerin bazıları yeni, hattâ radyoludur. Bazıları da kırık dökük ve ik sun? diye bağırmıştır. Son derecede hiddetlenen Mustafa da, orada gözüne ilişen baltayı kap- tığı gibi Elifin yüzüne doğru savur muştur. Balta, Elifin burnunu orta-| sından ve başını kulaklarına kadar tamamen kesmiştir. Elif derhâl öl-| müştür. Mustafa, Manisa ağır ceza mahke mesine sevkedilecektir. EDİRNEDE : Edirne Asfalt Yolu üstünde Otel Yapılacak Edirne, (TAN) — İstanbul - Edir Me asfaltının Lüleburgazdan hudu- da kadar olan kısmının ikmali içın hazırlıklara başlanmıştır. Nafıa Ve kâleti yollar umum müdürü bu me- sele etrafında tetkikler yapmak üze re Edirneya gelerek General Kâzım İrikle görüşmüştür. Umum müdür, asfalt yol üzerinde yeniden vücuda getirilecek olan büyük “Türist Otel,, hakkında da malümat almıştır. Bu otel, profesör Eglin İktisat Ve 'kâleti Turizm şubesi direktörlüğile temas ederek hazırlıyacağı plâna gö “Fe, hususi muhascbe bütçesine bu se Be için konulmuş olan tahsisatla, ve ecnebi bütün seyyahların her türlü asri ihtiyaçlarını karşılıyacak bir şe kilde yapılacaktır. Hususi muhasebe bütçesinin Dahi liye Vekâletince tasdik edildiği ha- ber alınmıştır. Bütçe vilâyete ge - İir gelmez otelin inşaatına başlara- şeylerdir. Tecrübeli yolcular, seya- hatlerini yeni arabaların hareket günlerine göre tanzim ederler. Sirkeciden ayrılış Sabahın saat altısı Sirkeelde, 'Trakyanım dört bir tarafına işliyen otobüslerin durakyerinde hümmalı bir faaliyet var. Yirmi kadar Ooto- büs, istasyon duvarının hizasına dizilmiş, üstlerine çantalar, bavullar, | sepetler bağlanıyo: lerine yolcu- İlar dolmıya başlıy Bir de baktım ki, benim !ki gün evvel kiraladığım yere bir a let şampiyonu kurulmuş. Elimdeki! biletin numarasını gös terketmesini söyledim, ca genişliğile esniyerek: — Ne yapayım Bayım, dedi, be- nim yerimi de başkası almış, Otobilslerin biletleri ve sıralar numaralıdır. Böyle olduğu halde, her yolcu mutlaka boş bulduğu daha Iyi bir yere oturmaktan kendini alamı. yor ve bü yüzden her gün gürültü ve münakaşa eksik olmuyor. Ne ise, şoförün, biletçinin, kontro lörün ve fahri olarak kendi kendini | hakem tayin eden daha birkaç ki- şinin müdahalesile herkes yerli ye- ine yerleştikten sonra otobüsümüz kalkabildi. Topkapıya gelince, daha birkaç yolcu ile iki kara keçi aldık! Keçi- ler otobüsün üstüne yatırılarak bağ landı, yanlarına da biraz ot konul. du, Dümdüz asfalt üzerinde 80-90 ki- lometre süratle gidiyoruz. Yollar. da içerisi kadın, erkek, çoluk, ço « cuk dolu üstü açık muhacir araba- larına rastlıyoruz. Bunlar, bu pazar gününü uzaklardaki mesirelerde eğ- İence İle geçirmiye giden ailelerdir. | Jmur İstanbul » Edirne asfalt yolu inşaalına devam edilmektedir. Resimde, yol üzerindeki çalışmalar görülüyor. Istanbuldan Edirneye GidenBirçokVasıtaVar Bir Otobüs Yolculuğu Esnasında ArkadaşlıkEden Keçinin Marifetleri temmuz güneşi altında, tentesiz bir araba içinde üstüste yığılmış olan İbu insanların, sıcaktan ayılıp bayık dıkları hallerinden belli..* Buna eğ lence mi demeli işkence mi? Edirne yallarında.. Artık öğle söağı bütün hızile baş ladı. yanık ekinlerin kokusunu ge-| otobüsün içine bir alev doluyor. Arabanın tâvanı, kız-| n bir tas gibi Beynimizi yakiyor, biraz serinlemek için telatıp başımı- za koyduğumuz mendiller bir and: kuruyor. Bereketversin ki, sık sık | rastladığımız duraklarda şöyle ayak| üstü soğuk bir şey içebiliyor, elimi- zi yüzümüzü yıkıyarak biraz nefes havada bir iki saat susuz kalsak, muhakkak çifte kavrulmuşa dönece- çi yi Lüleburgazı geçmiş, asfalt yolu a- şarak şöseye girmiştik. Otobüsün yan pencerelerinden içeriye şarıl şa ar akmıya başladı. Acabı yağıyordu? Fakat gökyü - inde küçük bir bulut parçası bile yoktu. Yoksa otobüsün üstünde Iyi su damacaneları vardı da bunlar mı kırılmıştı? O halde bu pis koku ne- reden geliyordu? Otobüs durduruldu ve iş anlaşil- dı: Bu, arabanın damına bağlanmış olan kara keçilerin fizyolojik mari « etlerinden ibaretti! Bu Abdurrah- man Çelebiler, tabiidir ki, üstleri başları pislenen yolcuların avüra - cakları küfürlerle alâkadar olamaz- lardı! Sultan Selim camisinin narin mi- nareleri görülünce, çölden kurtula- rak vahaya kavuşmuş bir seyyah se- vincile el çırptık. Yahya Yazıer MARAŞTA : Muallimler Kayseriye Gitti Maraş (TAN) — Şehrimiz mua imleri, Maarif müdürü Şefik Ergün düzün başkanlığı altında Kayseriye hareket etmişlerdir. Bir gece Gök - vam edecek ve Kayserinin gezilmi- ye değer yerlerini göreceklerdir. Bu arada Kayseride “Fermanlı Deli Hazretleri,, de temsil olunacaktır. Yağmur ve Dolu Yağdı Maraş (TAN) — Buraya şiddetli bir yağmur, bunu takiben de iri do- tına, le için yapılmış olan barakayı yık- muştur. ' Tenis Hazırlıkları Maraş (TAN) — Vali Ozmân hinbaş, Halkevinin yeni malzeme getirtilmiştir. karşısındaki geniş arsa caktır. Fakat gökten ateşler yağdıran bir pılacaktır. almıya imkân buluyoruz. Yoksa bu) sunda kaldıktan sonra yollarına de-| lu yağmıştır. Bu esnada çıkan fır-! Aksu köprüsünü yapan ame-| Şa- taşındığı binada esaslı tamirat yaptırtmıştır. Binanın geniş bahçesinde bir de te- nis oynama mahalli vücuda getirt - mektedir. Tenis için icap eden bütün Halkevinin alınmıştır. Burada büyük bir yüzme havuzu ya <——————— <<< <<... Otomatik Telefonlar Yaptırılıyor Aydın, (TAN) — Hükümet, Nazil- 1 - Aydın - İzmir arasında otomatik telefon tesisatı yapmıya karar ver »- miş ve işe başlanılmasını alâkadar. larâ emretmiştir. Şimdilik Aydın ve Nazilli postahanelerinde birer san - tral tesis edilecek, istiyenler bu san tral vasıtasile İzmir, İstanbul ve An kara ile de görüşebileceklerdir. Bun dan sonra da şehrimiz ynahafilinde otomatik telefon tesisatı vücuda ge tirilecektir. Dükkânların Kapanma Saati Aydın (TAN) — Belediye dalmi en cümeni, mağaza ve dükkânların sa İbah saat 7 de açılıp akşam saat 19 da kapanmasına, bakkal ve berber- ler İle tütün ve müskirat satıcıları- nın saat 21 e, kahvehane, gazino ve lokantaların da saat 23 e kadar &- çık bulunabilmelerine karar vermiş tir. 12-16 yaşlarındaki çocuklar saat 20 den sonra hiçbir suretle çalıştır: İamıyacaktır. Bu kararların tatbikine başlarıl miştir, Köşkte Kültür Heykeli Aydın (TAN) — Sanatkâr Fuat Mensi Dileksizin yaptığı kültür hey keli Köşk kamununda, hususi suret te hazırlânan yerine konulmuştur. Heykel, tabii büyüklükte bir tele benin eski rahle, divit ve kitapları İdevirerek elinde cümhuriyet kültü meşalesi olduğu halde ileriye doğru tıldığını tasvir etmektedir. Mendereste Boğuldu Aydin (TAN) — Köşkün Bey köyü ne yerleşmiş olan Halkanlı aşiretin den İbrahim, Dalama pazarından 48 İnerken, Menderes üzerideki salın Cesedi, muştur, Güzel Bir Sergi Aydın (TAN) Geçen'yu ik de- fa 14 mezuh veren Bayan Süreya Dikerin biçki ve dikiş yurdundan bu sene de 16 talebe çıkmıştır. Bunla getirdikleri elişlerinden o mürekkep sergi Halkevinde açılmıştır. İZMİRDİ Çimento Buhran: .Siddetle Devam Ediyor İzmir (TAN) — Bir müddettenbe- ri burada şiddetle hissedilen çimen- to buhranı, fiyatlara zam yapılarak halledilmiştir. Çimento tacir' lâyete müracaat ederek. mevcut tab rikaların belki de sermaye azlığın - İdan stok vücuda getirmedikleri için inşaat zamanında çimento yetiştir - meğiklerini, çimento almak üzere İstanbula giden motörletin günler - fiyatlarının arttığını ve mevcut nar ha göre satış yapmanın imkânsız ol duğunu bildirmişlerdir. Ticaret O- dası vaziyeti tetkik etmiş, tonu 2250 kuruş olan çimento fiyatlarına 90 kuruş ilâvesini muvafık görmüştür. Vilâyet bunu tasdik etmiş ve İkti- sat Vekâletine bildirmiştir. 350 Ev Yıkılacak İzmir, (TAN) — Tepecik ve Zey - tinlik mevkilerinde, vaktile belediye den ruhsat alınmadan ve milli em - lâk müdürlüğüne ait arsalar üzerine | yıkılmak İstenilmektedir. Bu evler - de oturanlar, Dahiliye Vekâletine mü racaat ederek, meskenlerinin yıkıl - mamaâğını rica etmişlerdir. Vali, va- ziyetlerile yakından alâkadar olaca- ğını bu ev sahiplerine vaadeylemiş- tir. İzmir (TAN) Vilâyetimiz merkez baytarı Osman Kayalı, Ban- dırma Merinos koyunu yetiştirme mütehassıslığına tayin edilmiş, bir İstiklâl madalyası ile de tsltif olun. muştur. yanından Menderese girmiş, cereya- | "İpa kapılarak bağulmuştur- iKocarlıda Dereköv. sivarında. bizlım | rın cidden muvaflakıyetle o vücuda| ce beklediğini, bu yüzden de nakliye | yapılmış olduğu ileri sürülen 350 ev! derece terfi etmiş, milli mücadele se nelerindeki hizmetlerine mebni bir Bekâr Arkadaşın . : Tavsiyeleri (Başı 7 ncide) men mi, yoksa, kusur bulman. be- ğenmemen mi lâzım? Onu iyice kestirmeden ağzını açayım, deme. Çünkü, kadın tuveletlerinin akıl İn, mantıkla hiçbir alâkası yoktur. Bir pot kıracak olursan, ömrünün sonuna Kadar, karın, seninle alay eder. Bsvaplarının ütülenmemesinden şikâyet etme. Karınla sokağa çıka cağınız, daha doğrusu, onun, 8e - ninle birlikte sokağa çıkmıya mec bur olduğu günü kolla, ve esvapla rının Üstüne otur, buruştur; mu- hakkak ütülenir. di hastalığını unutmıya ça * kat karının en hafif bir baş nı umursamamazlık etme. Karının sevdiği yemekleri, sen de seveceksin. İlk zamanlar, bel - ki miden, barsakların bozulur am- ma, kafan, sinirlerin rahat eder. leceğin O kalbini ferah tu ww doğduğun gü - nün herhangi ayının kaçıncı gününde olduğunu, hiç düşünme, unut, Gel gelelim, karının, kaynananın, bal- dızının, ve kayınbiraderlerinin doğ dukları günleri unutma, muhtıra defterinin göze görünen bir köşe- sine kaydet. Kayın pederini düşün- miye lüzum yoktur. Çünkü ©, sen- den kıdemli olduğu için halden bi- eskidenberi hiç hatırlanmadığı senenin çin unutulmuş olmayı yadırga - maz, Karının anasını, babasını, kar - deşlerini ve akrabalarım, evine da dandırma, Çünkü, onların dertleri, senin derdin olmya başlar. Gözün dışarda olsun, demem. Fa kat karına bağlılığını, tamumile # nandırma. Çünkü korkulmıyacak, tehlikesiz bir mahlük mevkiine düşersin; ve yanyana, başbaşa, diz diye otururken bile, karın, seni ü- nutmıya başlar, Pastacıda, iskole boyunda, ttam- vay durakyerinde, karını bir genç Je oturuyor, geziniyor, duruyor, di ye söylerlerse, onun böyle masum bir hareketi kulağına çalınacak 0- lursa, kârınin yanındaki gencin, yüzde yüz bir akraba çocuğu ola- cüğına inan. Buna İhanmamakla gecelerce uykunu kaçırmış olmak- tan başka bir şey kazanamazsın. Karın, sandık, sepet düzeltir; es- ki kâğıtları, defterleri karıştırır. ken, onun yanına gitme. Çünkü hatıraların ı buğusunu daj vermen ihtimali vardır, Bu ha! lar, İkinizin arasına kalın bir sis gibi girer, ve günlerce evinizin ha- vasını bozar. Bilhassa gözüne İliş! veren bir küçük sararmış kartı, bir zavallı boynu bükük çiçek kuru- sunu, hattâ, onun Sandıktan çıka- rip çikarip bakarak tekrar sandı- ğa koyduğu herhangi bir esvabı sorma. Çünkü, karını, zorla yalân söylemiye alıştırmış olursun. Kısa bir müddet “RADYOLİN,, kullandıktan sonra, dişleriniz In- ci gibi parladıktan başka mik. ropların kâmilen o mahvolduğu- Du, zararlı salya ve İfrazatin kesildiğini, diş etlerindeki ilti- hapların durduğunu ve uihayet ağımızda lâtif bir rayiha baş; ladığını duyacaksınız, Gayet temiz - Gayet sıhhi « Gayet ucuz Her gün sabah, öğle ve ak- şam yemeklerinden sonra dişlerinizi Beşinci mektubümidea, son öğüt l BULMACA Evvelki günkü bulmâcamf Halledilmiş Şekli 1234567180 re sovavuu OLDAN SAĞA 1 — Çirkin- Nota 3 — Vamta 3 — Nola, » Meyanede olan 4 — Resmi bir esvap - Valdelik 5 — Mağruk - Edat 6 — Tok değil 7 — Bat - Hasis değil 8 — Anadoluda bir dağ ri 9 — Rumelide bir vilâyetimiz. 1 — Edat - Unsur. YUKARDAN AŞAĞI 1 — Hintahınçi 3 — Pir nakil 3 — Bir hece, 4 — Kaba kumaş - Büt — Darbeden » Börtgörle bekle niyenin aksi - Ümit er - 7 — Nobran - Gramerde üstün d lurası - Vücutteki Tüy - Terzi esvap malzemele lelmi kapar « Hınç, SALİHLİDE : Bu Sene Üzüm Çok Salihli (TAN) — Bu sene, Ve pamuk mahsülü çok bereketi Diğerleri de'ayni vaziyette olup'$ çiler, arpa ve buğdayın bu yıl, 2 nedenberi gö 'ülmemiş $ BAYANLAR |! Dudaklarınızın istediği rujları sizin için bulduk MEŞHUR FRANSIZ MARKASİ © UT! Pa COTY hakla arda imal ve ikta ediş tir ansız müstahzar. Radyolin ile Gizli