21 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

21 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

4 Madam, Kapıyı -Aç Ben Seninle Yatacağim! Hayri Eve Taarruz Etmekten Iki Ay Hapse Mahküm Oldu Ortaköyde, Karakaş sokağında İ numaralı evde oturan müte- kait Hayri, ayni evde oturan Bayan Lüsinin, gece, ev masuniyeti- ni bozduğu, hakaret ve tehdit ettiği iddiasıyle, dün, Meşhut Suç- lar Müddeiumumiliğine verilmiştir. Nöbetçi mahkeme sıfatile As- liye Dördüncü Ceza mahkemesi bu davayı tetkik etti. Davacı ve suçlu yerlerini aldılar. | Ben bu adâmle başa “çıkamadım: Suçlunun hüviyet! tesbit edildi. Hay- | Kanufi başa çıkar. Buna döza yerin ri bir tramvay kazasında ki ayağın |de akıllansın... dizlerinden kaşbetmitşir. Evde sürü- nerek yürüdüğü halde, sokakta tak- fade etmektedir. Bayan Lüsi elindeki mendile gözyaş | tuhi şehit olarak dinlendi. Mübaşir Yarını ve ainmdan dökülen terlerini | kendisini çağırdığı zaman göğsünü tu içirerek ürkek ve korkak bir sesle şi. | tarak ve derin nefes alarak; kâyetini anlatti; — Bay Reis, ben bütün ev halkı/ rum. Ya beni öldürürse, dedi. Ve içe- Hayriden eleman çekiyoruz. Hepimizi | riye girdi. kırar geçirir, korkutur. Hiç birimiz de ağımızı açamayız. Onun arma kestik, astığı astık. O, evin üst katın! daki bir odada oturur. Ben de alt kat ta bir oda işgal ederim. Dün gece sa- at 23 te kapıma geldi, çaldı. Seslen- dmi, ne istediğini sordum. O sert bir sesle: — Aç, benim, Madam, dedi. Sarhoş olduğu konuşuşundan anlaşılıyordu. Ben: — Bay Hayri, dedim. Şimdi gece dir. Soyundum. Açamam, birşey söy“ liyecekseniz yarın açarım, dedim.'O- na cevap yetiştirirken bir taraftan da odada yatak, yorgan, tahta, çuval ne varsa kapının arkasına yığmaya baş- ladım. O sesini yükseltti. Huzurunuz da ağza alınamıyacak küfürleri ettik ten sonra: — Aç kapıyı, seninle yatacağım, dedi. çı, Ben bu münasebetsiz teklifi tabii kabul edemedim. Derken Hisiyri eline! eline yeyar agi veye min hücum etti, Ve parçaladı. Ben bağır. bağır- 'dım. Komşular toplandı, bekçi; polis geldi. Onu yakaladılar. Buraya getir- diler. Gelirken hâlâ kaşiyle, göziyle işaret ediyor. ve “eğdr kurtulursam, seni sağ bırıkmam.” diyor. İFTİRA: 500 Kuruşu Kimin Çaldığı Anlaşılamadı Tahtakalede, Siliftre hanında, üç numaralı odada oturan seyyar Satıcı Mustafa oğlu Hasan Çağıl, evvelki ak şam hanın abdesthanesine girmiş, ce- binde 550 kuruşu bulunan önlüğünü halânın peştemallığma köymuş ve 0- rada unutmuştur. Aklına gelince, koş muş, fakat yerinde bulamamıştır. A- sağıya inmiş, kahvede oturan Ali ken disine * — İşte önlüğün orada duruyor. Konyalı İbrshim bulmuş.” demiş. Hasan önlüğünü almış, fakat cebin den beş lirasının aşırıldığını iddia & derek polise müracaat etmiştir. “Sul tanahmet Sulh Üçüncü Ceza Mahke- mesi dün bu davayı tetkik etti. Suçlu Süleyman oğlu İbrahim 336 doğumlu seyyar satıcılık yapan bir çocuktu. Kendisini müdafaa ederken: — Bay Reis, bizim memlekette hır. sız yetişmez. Hırsızlık yapmak iste- sem burada para kazanmaya gelmez- dim. Ben halâya gittim. Orada bir ön Tük buldum. Bunu aldım. Her namus- Tu adamın yapacağı gibi aşağıya In- dirdim. Ali Akyüz ve Mustafa Doğan ayın yanına götürdüm. - Önlük bulk dum, dedim. Cebindeki parayı saydık. Tam elli beş kuruştu. Oraya bırsk- tım. Çalacak adam böyle mi yapar- dı7. Sahipsiz önlüğü alır, bakar, pa- rayı da cebine atardı, Ben şimdi ns- muslu oluşumun cezasını çekiyorum. Akşamdan beri karakollarda, mahke- me salonlarında cani gibi dolaştırıli- yorum. dedi. Davacı ilk defa hâkime: — Ben abdesthanede iken önlüğü- mü çektiler, paramı çaldılar. Çalan da budur, demişti. Hâkim suçluyu dinledikten sonra tekrar davacıyı söy * i p 4 ider İİİ İLİĞİ İYİ dial | HAKARET : Hayri bütün bunları inkâr etti ve: — İftiradır Bay Reis, kabul etmem. ! ma ayaklardan ve İki bastendem isti- |dedi. Bundan sonra, evsahibi Bayan Var — Aman bu adamdan korkuyo- Reisin suallerini şöyle karşıladı: — Akşam, Bâyan Lüsiyi öldürü- yordu. Komşular yetişti de zor kurtar dılar. Benim e, bu adsm yüzün den tek bir kiracı barınamıyor. Her gece bütün odalarda oturanlar kapı- larını kilitledikten sonra arkasına da | yatakları, yorganlarını yığarlar. Hep bunun şerrinden... Landro gibi bir a- dam. Krv'ın düşmanı... Yemin ettim. Allah için herşeyi söylüyorum. Faz- la bir tek şey söylemedim. Belki nok- sanım yardır. Ayni evin karşısında 4 numarada oturan Bayan Leylâ Şayan da ayni şe kilde şahadette bulundu. Bundan son ra mahkeme kendisini ev masuniyeti ini âblâlden, tahkirden tehditten ayrı | ayrı mahküm etti ve hepsini toplıya- rak iki ay ve üç gün hapsine karar verdi ve derhal tevkif etti, Reis bu kararı kendisine anlattığı zaman, o, davacının ve şahitlerin göz — Peki, dedi ve değmeklerine daya narak jandarmanın önüne katıldı. Evsahibi Vartuhi heyecan içinde, mahkeme salonunun önünde, herkese soruyordu: 5k Çikimesi Bl leşe Şüğaniiiği “ POLİSTE : Mahkemelerde Bir Fırın Yandı Bir Çocukta Yaralandı Galatada, #ârüfindün kiralanan fırancala fır | dürülmüştür. Yangın fırından çıka- yanmış olmasından ileri gelmiştir. Ortaköyde İnce sokakta 4 numa - ralt evde oturan 14 yaşında Bensi - yon.da bu yangını seyrederken tram vayla 25 numaralı itfaiye arozözü a- rasında kalarak başından ve kolun- dan yaralanmış, Beyoğlu hastanesi. ne kaldırılmıştır. Tramvaya Çarptı Dün saat 12 ge Tünelden Şişliye gitmekte olan 613 numaralı vatman i hı tramvay, küçük oparmakkapıdan geçerken, çeaddede manevra Yap - makta olan şoför Mehmedin idaresin deki 3067 numaralı otomobile çarp - mıştır. Otomobilin çamurluğu ve tampo - nu kırılmış, bu yüzden tramvaylar 10 dakika kadar işlememiştir. Kaplamalar Yandı Usküdarda, Icadiye mahallesinde Hamursuz sokağında balıkçı Hüse - yin oğlu Ali Ozkanadın evinde sön- meden atılan sigara yüz'inden yan - gin çikmiş, yanındski Prukanın evi- ne de sirayet etmiş, her iki evin de | kaplama tahtaları ve tavanları kış” men yandığı halde söndürülmüştür. Dolmadan Zehirlendiler Üsküdarda, Kesme dede mahalle- sinde Alyans sokağında oturan Dev- letdemiryolları memurlarından Hay rullahın karısı Hayriye ile hane hal- kından Fahamet, Raşit, Zekiye ve hiz metleçileri Ayşe evde pişirip yedik leri biber dolması ile zehirlenmiş - İler, tedavi altına alınmışlardır. Ağırca Yaralandı Dün sabah saat 8.15 te, Osman - beyden geçen 2738 numaralı otomo- bil cadenin bir tarafından bir tara - dıns geçmek” istiyon 18 yaşında Al ŞEN ee Diğer Ağ un YEL nesine kaldırılmıştır. Çamurluğu Parçalandı Mehmet oğ'u Mesut 297 numara - İı otomobille Ankâra câdesinden Sir keciye çıkarken, bir çöpçüye çarp - mamak için, birdenbire fren yapmış, © esnada geçmekte olan 2231 numa- ralı yatmanın idaresindeki tramvay- Raşel Akıl Hastanesine Yatırılacak Adliyenin bir gediklisi halin! alan Bayan Raşel dün yine komşularından Bayan Falmaya ağır hakaretler yap- tığı için polis kendisini yakalamış ve | Meşhut suçlar Müddelumumiliğine vermiştir. Raşel son birkaç ay içinde birçok hakaret suçları yapmış, iki de- fa da Türklüğe hakaret ettiği iddiasi- le Ağır Ceza mahkemesine verilmiş- tir. Mahkemiö, Raşeli Adi Tıp işleri müessesesinde müşahede altına aldır- miş ve kendisinde cezai ehliyeti kaldı racak derecede ilerlemiş bir akıl haf- talığı bulmuştur. Mahkeme bundan sonra davasını tatil etmiş ve kendi- sini serbest bırakmıştır. Raşel bu ra- porunu bir küfür ve hakaret fermanı gibi kullanmaya ve her önüne gelene çatmaya ve sövmeye başlamıştır. Dün kü iddiayı tetkik eden Müddeiumu mi muavini Orhan, suçluyu Sultan ahmet Sulh üçüncü ceza mahkemesi. ne göndererek akıl hastahanesine ya tırılması için bir karar istemiştir. Mahkeme kararını bugün bildirecek we Raşel de Bakırköy hastahanesine gönderilecektir. ——— — — letti. O, hakikati olduğu gibi söyleme ye mecbur oldu. Sonra şahitler dinlen diler. İkis ide suçluyu teyit ettiler. Şahit Mustafa Doğan hâkimin bir susline şöyle cevap verdi: — Bay hikim, o serin bildiğin a- Ja ççarpışmışlır. Otomobilin çamur- Juğu parçalanmıştır. Tramvaylar on dakika kadar işltyememişlerdir. Denize Döküldüler Fener iskelesine kayıtlı sandalcı- lerden Rizeli Sadık oğlu Ali Başak, Kasimpaşadan aldığı Mehmet ve Sa- fer isimli iki yolcuyu karşı sahile ge- çirirkeni. sulatın tesirile sandal dev- rilmiş, her üçü de denize dökülmüş- lerdir. Yanlarından geçen bir motör kaâzzedeleri kurtarmıştır, Kumar Oynamışlar Ibrahim oğlu Avni Kıvırcık, Şa- ban oğlu Rifat Saraç, Avni oğlu Hü seyin Ilgaz, Mahmut oğlu Hüseyin Bal, Mehmet oğlu Ahmet, Hüseyin oğ lu Dursun Ercan isimli 6 arkadaş Tahtakalede Paçacı sokağında Dursu nun kahvesinde kumar oynarlarken yakalanmışlardır. Anahtarı Paylaşamamışlar Tahtakulede, Bulgar bahçesinde ayni odada oturan Mehmet oğlu Ah- met İle Salih oğlu Necati, oda kapi sının anahtarini paylaşamamak yü: zünden kavga etmişlerdir. Necati Ahmedi başından yarala - mıştır. Ahmet hastaneye kaldırılmış, Necati yakalanmıştır. Başından Yaralandı Şoför Cevadın idaresindeki 2754 numaralı otomobil, Kadıköyünde al- tıyolağzından geçerken, Dolmabahçe Sarayı telgraf müdürü Hilmi oğlu Şevket Belmana çarpmıştır. Şevket Belman başından yaralanmış, şoför Cevat yakalanmıştır. Demir Koluna Saplandı Kumkapıda, Cendi meydanında, 50 numaralı evde oturan Kumkapı damlardan değil... Beşyüz kuruş de- gil, beşyüz eltın da olsa çalmaya te- nezzül etmez; bütün han halkı biz bu çocuğu böyle tanırız. orta mektebi talebesinden İhsan oğ- lu Aydıntan tren yolunu ayıran par- maklığın üzerinden geçmek istemiş, fakat düşmüş, demirlerden biri sol koltuğuna saplanmıştır. o Aydıntan Necatibey caddesinde vkafa ait ve Yorgi, Vasil ortaklar amdan dün yangın çıkmış, fırının üst katı kısmen yandıktan sonra sön rılıp söndürülen kömürlerin kül altı Hamdinin idaresindeki 83 numara -| TAN Kadın Köşesi Sayfiye Yerleri için Zarıf Bir Rep o Yuvarlak yakalı, kolların yerine fiyonga ile bağlanan askılar takılan önü büzmeli iki cepli bu hafif ve zarif elbise sayfiyelerde pek çok görün- mektedir. Elbisenin kumaşı geniş çiçekli basma, jorjet ko- ton veya emprime keten olabi- lir. Resimde görüldüğü gibi arkası da açık olan bu elbise insan vücudünün muhtaç oldu- ğu havayı almasına yardım et- mektedir. MORGDA : Cesedin Hüviyeti Anlaşıldı Kabataş önünde, Sus vapurunun kıç taraflarında bulunan ceset ewvel ki gün Morga kaldırılmıştı. Polis ve Müddeiumumilik te dün cesedin hü- viyetini tesbite çalışmışlar ve niha- yet on gün evvel Trak Yyapurunun çarpmasile batan Salih Reisin kayı- ğından denize düşen ve kaybolan Sa tılmışın cesedi olması ihtimali üzerin- de durulmuş ve Salih Reis buldurula rak Morpda ceset kendisine gösteril. miştir. Salih Reis bunun Satılmış olduğunu katiyetle söylediği için, Ga Tata merkezine gönderilmiş ve teşhisi zaptı yapılmıştır. Bu suretle de tah- kilkkat bitmiş ve ceset ailesine teslim edilmiştir. —— HIRSIZLIK : 'Amelenin Ceketini Çalmış Bakırköyde, Osmaniyede, Cemiyet İsokağında 17 numaralı. evde oturan ve üç gün evvel Bakırköy bez fab- rikasından alâkası kesilen Kırklareli- Ji Mustafa oğlu Şakir, evvelki gün, gece amele gibi fabrikaya girmiş ve işgilerden Şakirin ceketisi çalmıştır. Sultanahmet Sulh Üçüncü Ceza Mahkemesi dün bu davayı tetkik etti. Suçun gece ve kapalı yerde işlenmiş olduğunu nazarı itibara alarak salâhi yeli harieinde gördü. Suçluyu dosya- sını Asliye mahkemâsine verilmek ü- zere Müddeiumumiliğe iade etti. iz AĞIRCEZADA: Sekiz Sene Hapis Yatacak Ağır ceza mahkemesi dün öldürmi kasdile iki yaralama davası ii dirdi. Arkadaş Ahmedi yaralıyan Şevketi 8 seneye , Küçükpazarda Mus! tafayı yaralayan Vehabı 6 sene hap- se malhıküm etmiştir. —— — Yapıdan Düştü Haydarpaşada Devlet demiryolları barakalarında yatıp kalkan Rizeli Ha run oğlu Mehmet, Kadıköyünde İb- rahimağa çayırı civarındaki inşaat - ia çalışan hemşerllerile görüşmeğe gitmiş orada dört metre yükseklik « ten zemine düşerek yaralanmış, te- davi altına alınmıştır. Bacağından Yaraladı Şelik Dinçerin idaresindeki 1727 numaralı otomobil Topanede Necati- bey cadesinden geçerken, Galatada Kapiiçinde oturan Recep oğlu Dur - sun Yalvaşa çarparak bacağından ya ralamıştır, 4 Galip oğlu Tevfik Metel 4116 numaralı kamyonla, Fenerde Sultan | çeşmesinden geçerken, Hamami Mu hittin mahallesinin bekçisi Hüseyine Heybeliada Açıklarında Bir Kotra Battı Evvelki akşam”saat 24 te Heybeli- ada ile Kaşık adası arasında bir kot- ra batmıştır. Bu kotranın kime ait olduğu anlaşılamamıştır. İçindekile- rin hüviyetleri ve âkıbetleri de meç- huldür. Kotranın batmakta olduğu o esna- da Heybeliada açıklarında kotrası İ- le dolaşmakta olan Mançini isinde bir zat görmüş, derhal imdada koş muş, fakat tam kötranın yanına vâ- sıl olduğu zaman kotra batmıştır. Bay Mançini hiç olmazsa kotranın ra kiplerini kurtarabilmek gayretile ça- lışmış, kotrası ile kaza sahasında do- laşarak kazazedeleri aramış, hiç kira- seye, hiç bir cisme tesadüf edeme- miş, keyfiyetten polis beşinci şube müdürlüğünü haberdar etmiştir. ah Mirlse değmiye redeirlizâli lez varında gap kotra aramiya başlamış- tır. İstanbuldan ayrılmış olan kotra- ların bulunduğu yerler tesbit edildi. ği gibi Heybeliada ile civar adalarda da kimsenin kotrasının kaybolmadığı anlaşılmıştır. Bay Mançini tarafından battığı gö- rülen kotranın bir şarpi veya yel - kenli kayık (oOolması, bunun Bay Mançini tarafından kotra sanılması ihtimali de düşünülmektedir. Heybeliadada Sahilhane sokağın- da $ numarada oturan Dimitri de za- bıtaya müracaatla iki kayığının kay bolduğunu bildirmiştir. Bu kayıklar da henüz bulunamamıştır. KOZANDA : Doktoru Olmıyan iBir Memleket , Hastanesi Kozan, (TAN) — Yalnız buranın İdeğil, Feke, Saimbeyli ve Kadirlinin jde hastalarını alıp tedaviye çalışan 15 yataklı Kozan memleket hastane- si aylardanberi doktorsuzdur. Hükü- met tabibi vekâlet suretile hastane- yi de idareye çalışıyorsa da bunu hakkile başarabilmek bir insanın kudreti haricindedir. - Sekenesinin yüzde seksen beşinden fazlası çiltçi- ilik ile uğraşan bu sıcak ve koca mu- hitin her gün doktor arayan binler - ce hastasına yalniz bir doktöruün ye- tişebileceği kimsenin aklına gele - mez. O halde memleket hastanesine bir doktor gönderilmemesinin sebe -| bini anlamak mümkün değildir. Halk | süratle doktor gönderilmesini bek zl iyor. Postalar Hızlanmalı Kozan, (TAN) — Kaşabamızla A - dana arasında postalar hâlâ at ara- basile, kışın tek hayvanla nakledil - mektedir. Adana — Kozan arası 70 kilometreden ibarettir, Araba ve bay vanla 15 saatte katedilen bu yolu kamyon ve otomobil ile 3,5-—-4 saatte almak mümkündür. Sonra, bu kısa mesafe arasında baftada ancak İki İdefa posta gelip gitmektedir. Bu hal lerden gazete için can atan köylüleri, Hâkim bundan sonra beraet kararı va hastanesine kaldırılmış - | sarpmaş, muhtelif yerlerinden yara İ tüccarı, askerdeki evlâdından mek - verdi, Jamıştır. ik 2, ii ila tup bekliyen anaları, hulâsa herkesi İstanbul Radyosu ÖGLE NEŞRİYATI: Saat 1430 Plâkla türk Havadis. 15,05 Plâkla türk af Muhtelif plâk neşriyatı. İ8 AKŞAM NEŞRİYATI: Saat 18,30 Hafif mizi biç İ diye bahçesinden ünkler. w İsahabelari: Eşref Şefik NN | Borsa haberleri. 20 Saat vi İrasathanesinden naklen , S9 Jarkadaşlırı tarafından türk Tg "naz tayir buselik), 2040 2043 Ömer Rıra Doğrul ça söylev. 21 Saat Ayar 1 <> Mayyar Dengen 46 VİNİ müninof; Noktürün, 3 — sus bal, 2130 Semahat Özdeneitiji ları tarafından Türk musü Rast, Mehur), 2210 Kobi Baklen, Viyolanist Kemal A ide Orkestra, 1 — Orkestri leri, Üyertör Supp 2 — © — Seranide: B. Karsı Tenor Bakess, 4 — Orkesi nal Rotnen. 3 — Şarkı: Bari 6 — Orkestra: Le Milyon Ö xo. 7 — Orkestra: Kordon ©” Son haberler ve ertesi günü 33 Saat ayarı, SON. Ankara Radyosu ÖGLE NEŞRİYATI: Saat: 1440 Karişik pik Prikla türk musikisi, 15.15 AKŞAM NEŞRİYATI: Saat 1830 Plik neşriysi. musikisi (Selâhattin ).20 BE rapça neşriyat. 20.15 (Gençler Grubu tarafından) «Şakir Hazım), 21.15 StüdY9, yeli rası: | — Demersseman SİN İue2 2 — Guntsv Wi 4 — Tehasikoweky Melodi& Je İnterromgüe. 22 Ajans 5 Sen, SENFONİLER: HAFİF KONSERLER: 1.10 Berlin kısa dalgasi # ki (B15 devamı) 850 Pari pik 8.15 keza 9,45 keza 1088 za 1030 Berlin kısa delen ki 13 den 15 şa kadar gesi hafit musiki 12,15 PA konser nakli 13.25 Bükreş © nadiar (14.30 Karışık pü Berlin köz dalgası Yayhı ors 1745 Terlin kın delgmsi (48.50 devamı 18 Paris Mi hakli 1,02 Bükreş mesh” ği piâklarından 20 Berlin KE gi kerl anektedler (2015 ASİ 2059 Bikres Modemi Mü Teş Örkesirn İle aksam Kİ, Betin ieisa da Bükreş Haft vmasikini BARİ yana Halk musikisi OPERALAR, OPERE' 212$ Prar Korsakovu Peşte Verdinin overası ODA MUSİKİSİ: 1530 Paris Mendiyal könseri (şarkılar) RESİTALLER: : 10 Berlin kısa dalgasi Syf Prag Halk şarkıları 1848 83 dulgun Morart ve Haydn kılar) 18,40 Brüno Viyolersii Bükreş Testinin şarkılar Radyo orkestra fakatile şarkılar, DANS MUSİKİSİ 18 Peşte 13415 Brüne. ÖLÜM Kereste tüccarlarında” Bay ANASTAS PAS vefat etmiş olduğundan g rasimi yarın Cuma güni 938 tarihinde ve saat 14 Rum ortodoks Ayia Tri: de icra olunacağı hü: K miria kaim olmak üzer© Cenaze Levazımatı P: MÜDDEİUMUMİLİK Odasında Olarak Galatada, Hacı mümi? de, 26 numaralı Galli r ran İsmail oğlu Mehgiöh da ölü olarak bulun” ef muayene eden Bele mü şüpheli bulduğu 3S deiumumiliğe .. mumi muavinlerinde > tahkikata el koydu. © dillere muayene ettir” göslerdi. Verilecek rp dınlatacaklır, müteessir ediyor. pot” artırmak ve vasıta pir > tirmek, halka büyük caktır, Kozan, (TAN) © hallesinde oturan A rangoz Mehmet dö birden cürmü verilmişlerdir. y e