16 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

16 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

DÜNKÜ KARŞILAŞMALAR Beşiktaş Takımı Dün | Vefayı 4 - nkü Hg maçlarında hiç bek- lenmeyen bir netice ile kar- filaştık. Taksim stadında HMÂlli - rette bırakacak sür- prizli bir netice oldu. Diğer taraf - tan günün en mühim karşılaşması Vefa - Beşiktaş maçı da 4-0 Siyah beyazlıların galibiyetile neticelen- di. Beşiktaşlılar şampiyonluk yo - Tunâi tehlikeli biroyunu'da atlat- mış öldüler. Fenerbâhçe stadındaki maçlar ua çök farklı netiçelerle bitti. Fener- bahçe İstanbulsporu $ - lı Beykoz da Topkapıyı 7 - 0 yendiler. Beşiktaş 4 - Vefa: 0 M“ şampiyonadaki ehemmi yeti Fenerbahçe taraftarla rının bir beraberlik bizi şampiyon him 'bir kalabalık kitlesi & bulunuyordu, Takımlar sahaya şu kadrolarla çıktılar: BEŞİKTAŞ: M. Ali — Taci, Hüsnü — Bülent, Feyzi, Şevket — Hayati, Rıdvan, Bedil, Şeref, Eşret, VEFA: Azat — Vahit, Saim — Sefer, Lütfi, Namık — Adnan, Ahdüş, Şükrü, Mehmet, Kadri. Hakem Tarık. İlk hücumu Vefa yaptı. Vefa, çok canlı bir oyun oynama Ba başladı. Siyah beyazlılar bir tür Yü arlaşamıyorlar. Muavin hattı Vefa hücumları durdurmakta ülât çekiyor. Feyzi çok asabi oynuyordu. Soldan açılan bir Vefa hücumun da Beşiktaş kalesi mühim bir teh- like atlattı Vefalılar oyuna hâkim oldular. Hücumlar birbirini takip ediyordu. Güzel bir oyun seyrediyorduk. Beşiktaş müdafaası tehlike tehli - ke üstüne atlatıyordu. Vefa baskısı devam ederken on beşinci dakika- 0 Yendi da bir Vefa hücumunda Beşiktaş müdufileri topu elle çeldiler ve pe naltı verildi Namık, ele geçen bu fırsatı avuta atarak kaçırdı. Bü ka çan fırsat büyük bir tehlike atla - tan Beşiktaşlıları canlandırdı, hö- cuma geçtiler. Fakat, bu çok uzun sürmedi. Yine Vefalılar oyuna hâ- kim oldular, Artık, kale önlerinde müessir o- lamıyorlardı, Beşiktaşlılar tekrar hücuma geçtiler: Vefa kalesi Ustüs te iki tehlik mann MEİN İLE şekil aldı. Ve devre golsüz olatâk beraberlikle neticelendi. İkinci devrede kinei devrede Beşiktaşlılar teblikeyi görerek canlı oy - namağa başladılar. Vefa müdafaası, gol yaptırma - mak için çalışıyordu. Dördüncü dakikada Beşiktaşlı - lar sağdan bir iniş yaptılar Top (Arkas 10 uncuda) Dünkü Kır | Koşuları Atletizm federasyonu tarafın- dan bölgeler arasında tertip edilen kır koşularının İzmir grupunda İs- tanbulu temsil edecek ekibi seç - mek üzere dün yapılan koşu şu ne- ticeleri vermiştir: 3000-6000 metre üzerinde yapı - lan koşularda'3 bin metrede birin- ci Beyoğlu spordan İzak, ikinci halkevinden Kemal, üçüncü yine halkevinden Hüseyin oldu. Takım itibarfle birinci halkevi, ikinci Kur- tuluştu. 6000 metrede birinci Galatasa- raydan İbrahim, ikinci Demirspor- dan Hüseyin, üçüncü Beşiktaştan Artan oldu. Takım itibarile birin- ci Beşiktaş, ikinci Kasımpaşa geldi. Lig Maçları Puvan Takım Beşiktaş B 10 Fener 3 10 Galatasaray 9 Beykoz 3 Vefa Hilâl Süleymaniye İstanbulspor Topkapı Cetveli-————-—ı Oyun Galip Beraber Mağlâp Attığı Yediği Puvan — 33 36 52 35 4 23 28 21 20 19 19 BEKLENMİYEN NETİCE Galatasaray - Hilâl Mişğrfu 1 D.A Gön hiç beklenmiyen bir #ice ile kapanan karşılaş - malası da Galatasaray - Hilâl ma- çı oldu. Takımlar sahaya çıktıkla- Hi topu elle tuttu ve penaltı bunu göle çevirerek beraberliği terin ettiler ve devre de 1 - 1 berabere lendi. rı vakit Galatasaraylıların geçen İkinci devrede haftaya nazaran ufak bir tadilâtla çıktıkları görüldü. İzmirli Cemili de aralarına alarak şu şekilde idi- ler, Galatasaray: Osman -Adnan, Lüt fi - Musa, Bedi, Ekrem - Necdet, Süleyman, Cemil, Boduri, Mehmet. Tülâl: Murat - Akif, Muammer * Mustafa, Zeynel, Salim --Lütfi, Hakkı, Rüstem, Halük, İbrahim. Oyun Galatasarayın Hilâl kale- sine kadar dayanan hücumu ile baş ladı, Mukabil hüruma geçen Hi- İâlliler Galatasaray kalesine kadar indiler. Dördüncü dakikada yine bir Hilâl hücumunda Hakkı bir ka fa vüruşu ile topu Galatasaray ağ- larına takti. Bu beklenmeyen gol Hilğllileri daha ziyade canlandır - dı. Hilâl müdafaası Galatasaray hü cumilârına karşı koymak için ean- la başla çalışıyordu. Muavin hattın da dü Salim çok çalışıyordu. Ga - latasaray oyuna hâkim. Oyun Hi - 141 nısıf sahasında oynanıyor. Fa- kat hücum hattının beceriksizliği gol kaydine mani oldü. Galatasaray hücum hattı o ka - dar bozuk bir oyun oynuyor ki on ları tanımak kabil değildi. Niha - yet 44 üncü dakikada Hilâl müda- | pa devrede Galatasarayın bu beraberlikten kurtulaca- ğr ümit ediliyordu. Fakat birinci devredeki kontrolsüz ve bozuk ©- yunu devam etmeğe başladı. Hilâl Üler de beraberliği bozmamak için çalışıyorlardı. Boduri oyundan sakatlanarak çıktı. On kişi devam ettiler. Kirk beş dakika oyun Galatasarayın bas kısı altında fakat birliksizlik silsi- lesi altında devam etti ve sarı kır- mızılılar bir türlü bu beraberliği bozamadılar ve maç ta i - 1 bera- berlikle bitti. NASIL OYNADILAR : Galata - saray hücum hattı çok © bozuktu. Necdet; Süleyman, Cemil, sıfırdı. Boduri birinci devrede vasattı. Meh met Yılmaz da hiç bir iş göreme - di ve göremezdi. Solaçıkta oynatıl masi hata idi Muavin hattı da iyi değildi. Mü- dafaaya çok iş düşmüştü. Hilâle gelince, bütün takım iyi çalıştı. kaleci, muvaffak oldu. Ve muavin hattı güzel oyunu ile bu beraberlikte âmil oldu. Hücum hat tında Hakkı başlı başına bir kıy - met olduğunu gösterdi. BEYKOZ 7 -. 16 1939 FUTBOL -ATLETİZM TOPKAPI 0 İ. Spor da Fenere 8-1 Mağlüp Oldu adıköyündeki Fenerbahçe - İstanbulspor karşılaşmasının. büyük bir farkla Fenerbahçe le- hihe neticeleneceği tahmin edil. yordu. Takımlar karşılıklı sahada dizildikleri vakit Fenerbahçenin şu şekilde olduğu görüldü: Hüsam - Lehip, Fazıl - Resat, Aytan, Ali Rıza - Fikret, Esat, Ya- şar, Şaban, Semih, Buna mukabil İstanbulspor şu “Ali A, Köni Köme ee Tarık - İhsan, Hüsnü, Selâhattin, Samih, Burhan, oluşu Fenerbahçelilerin muh cağız dü: siz geçmesine sebep oldu. İlk yir- mi dakikada İ: yaf olmalarına rağmen Fenerbah- tanbulsporlular Za çe karşısında iyi mukavemet BöS terdiler. Fakat, bundan sonra Fik- retin ilk gölü sira ile Yaşar, Şa- banm, ve tekrar Fikretin yaptığı üç gol takip etti ve devre de 4—0 Fener lehine kapandı. İkinci devrede Fenerbahçeli - ler sayı adedini Fikret ve Şaban vasıtasile yaptıkları göllerle seki- ze çıkardılar. Son dakikalarda bir İstanbul- spor hücumunda Sarı Siyshlılar sol açıklarının ayağile bir gol ka- zandılar 've maç ta 8—i Fener » bahçenin galibiyetile neticelen - miş oldu Beykoz: 7 - Topkapı: 0 K"“ öyünde günün ilk karşi” laşmasını Beykoz — Top “ kapı yaptı. Her iki takım — $& haya şu kadrolarla geldiler: Beykoz: Kandili » Bahadır, Halit- Mehmet, Mustafa, Galip - Turhan, Sadettin, Şahap, Kâzım. Topkapı: Abdülkadir - Hirişto, Sabahattin - Ali, Kâmil, Hâ Yunus, Ziya, Salâhattin, Sadık. Tapkapı on Kişi o; Daha ilk dakikadan hökimiy le alan Beykozlular oyunu Tap- kapı nısıf sahasından OYnamağa Haşlanan. Birine, devrede , göre, kazandılar. Birinel devrede dört golden iIk golu penaltıdan Bahadir, on be - şinci dakikada Turhan, ve otuzuncu dakikalarda 22 inci Şahap İkinci devrenin üç golünü de Şa- hap yaptı. 5 Ikinci Küme Karşılaşması eret stadında oynıyan Bo - a) gaziçi — Ortaköy karşılaş- masında 4—1 Boğaziçi galip gel di. Feneryılmaz Davutpaşaya 2—1 kazandı Galatagençler — Eyüp maçmı da 3—2 Eyüp kazandı. Gayrifedereler Arasında iğ stadında yapılan gay- rifedereler arasındaki kar- şılaşmalarda Pera — Barkuhbayi 4—0 yendi Öğleden sonra Taksim stadm- da Şişli — Galataspor karşılaştı lar, Bu maç ta 4—1 Şişlinin gali biyetile neticelendi.