29 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

29 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Emniyet Ve İstikrar Havası (Baş 1 incide) bir Göbels vakasından bahsediyorlar. Bu hâdise, Almaryada Nazizmin bir zaafı ularak telâkki edilebilir Sovyet Rusyada mütemadiyen mu- kabil ihtilâl teşebbüsleri vuku bulu- yor. Fakat Stalin rejimi bundan do- yı sarsıldı sma? Hulâsa her memlekette ufaklı bü- yüklü rezaletler olabilir; mali skan- üallar meydana çıkabilir; sulisti- maller keşfedilebili Fakat her memlekette bunlar adliye vakaları clarak mahkemeye verilir. Mes'ul leri yakalanıp mes'ul edilir. Fakat hiç bir zaman bu hâdiseler rejime veya devletin karakterine tesir icra edemez. Bizde, bu kabil büyük skandallar görmiye alışmadığımız. için başka memleketlerde adi işlerden tekikki edilebilecek bir ki ulak hâdiseyi bam etmek zcafı vardır. Her işi dev- lete mal etmer ve rejimle alâkadar görmek hastalığı mevcuttur. Son hâ. cistlerin ortu büyük dedikodu- lara sebebiyet vermesinin hikmeti budur. Faka Başvekilin dediği gibi bunlar basit adliye vskalarıdır. Mes- vileri, kim o.ursa olsun, yakalanıp mahkemeye verilir Kanunlar karşı- sında cezalarmın görürler. Yere bu ufak tecrübenin bizde endişe uyandıran safhası, irti hülâ hortlamak dağımın anl İnk işin Drsat ara- xelâp eserlerinden ufak a meyden vermiyeci kilde uyanık ve tetik bulunmak mec- buriyerindedı"ler. Su meselede bil- Yasşa #atbuma düşen büyük vazife. sütunlarında irtican gıda verecek neşriyattan iştinaptır. Şuurlu olmak. inkılâbin ve rejimin bekçiliğini yap- #nak bizim vazifemizdir. Tornistan Meselesi (Başı 3 üncü sayfada) fikrimizde ısrar etmemiz ve bu ısra- rı meziyet saymamız gelir, Dünyanın en münevver adamları, en okunan muharrirleri bir çok tor- nistanlar yapmışlardır. Bununla hiç bir zaman kalite ve itibarlarını dü - şürmüş değildirler, Hattâ bu arada koskocaman siyasi | akideleri yarı yerde kesip dönen ve yanlışını itiraf eden siyasiler, müel- Mler tümen tümendir. Bu arada bizde şu veya bu keli - menin kullanılması veya kullanılma- ması hakkında bun. da,, yı şimdi malül gören bir münev- vere “Tornistancı,, demek te münev- verlik ve mütefekkirlik namına ne bir zaruret ne de bir fayda görürüm. Bundan şu çıkabilir kiş mümasil va- kalarda isabetsizliği o anlaşılan fikir | ve teşghbüslerden vaz geçmek isti -| 7 yenler, bugünkü tarzda çekiştirilmek | korkusije bu tornistanı yapmazlar. Bundan kâr mı ederiz ? a Maarif ve Maliye Vekitleri Geliyorlar Ankara, 28 (Tan Muhabirinden) — Maarif Vekili Hasan Âli Yücel ve Maliye Vekili Fuat Ağralı bugün 19,15 ekspresiyle İstanbula hareket etmişlerdir. Vekiller bayram ertesi döneceklerdir. Tophanede 400 Kadar Yolcu Vapur Bekledi Dün aksam, Denizbankın sant 20 de Bandırma postasını yapan Antal- ya vapuru, yaklaşan bayram dolayı- sile çok kalabalık olmuştur. Bu yüz- den saat 17 den itibaren bilet veril- memiş, ve vapurun bağlı bulunduğu Tophane rıtıtımında 400 kadar yolcu toplanmıştır. Bunlardan bir kısmı geceyi Tophanedeki yolcu salonunda mişler ve dün gece ikinci bir va- pur kaldırmak, imkânı bulunamamış- tır. Denizbanktan, bayram vaziyeti pi de gözönüne alarak seferleri ona asını rica ederiz. Tepebaşı Dram Kısmı Bugün saat 1930 da du okgam sent 2030 de MAYDUTLAR İstiklar Gaddesi Komedi Kısmı Bugün sant 15.30 da İ toplanıp mühim kararlar verm NE OĞLUMUZ Katalonya Şehirlerinin Bombardımanı Satie Binası TAN İşi Dolayısile Denizbank Meclisinden 3 c1n4 | Âza İle Müdür Muavininin kim Figurasın bombardımanı esnasın | da yüzlerce kişinin öldüğü ve yara- landığı anlaşılıyor. Fransa hükümeti hududa bilhassa gıda maddeleri sevketmekte ve mül- tecilerin aç kalmamalarını temin et- mektedir. Bugün bin cümhuriyetçi asker hududa İltica etmiş ve binlerce sivil halk hududun öbür tarafına geçmiştir. Marsilyadan hududa yüz ton süt gönderilmiş bulunuyor. Frankistler ilerliyor Frankistler bugün de İlerlemeğe devam etmiş ve Barselonadan deniz kıyısı boyunca 25 mil ileri gitmişler. dir, Cümhuriyet hükümetinin şimali Katalonyada elinde kalan yer küçük bir müselles teskil ediyor. Madrit, Barselonadan dün haber almış ve şehrin süküneti bozulmamıştır. Cümhuriyet hükümeti , başvekili Negrin, dün İ: a milletine hi ben radyo İle söylediği bir nutukte düşmanların son u kozla rım oynadıklarını, es lıklarının bu taarruza söylemiş ve cümhuriyet ordusunun vazifesini ifaya devam edece) liyerek nutkuna şu şekilde deyam et- “İspanyanın merkez mıntakasın dan müsellâh kuvvetler getirilmiştir. Malzeme meselesine gelince, met ademi müdahalenin ve d Tukasının müşküllerini k mü - him miktarda malzeme tedarik etmi- ve muv ener ak olmuştur. eç kaldı Fakat am olan malze- me, son dakikada gelmişti.,, Dün İspanya cümhuriyet kabinesi s İse de kabinenin nerede toplandığı belli değildir. Fransaya ilen edecek olanların 150 bin kadar tahmin edi'dikleri için bunlara Fransa içinde veya müstem- leke imparatorluğunda yer ayrılma. s1 husünkü Kabine içtimamda tetkik olunmuştur. Prarkistlerin hava kuvvetleri Va lans limanını bombardıman etmiştir. Bir İngiliz gemisi ila bir Yunan ge- misi hasara uğramıştır. * Napoli, 28 (A.A.) — Son Katalon- ya muharebeleri esnasında yarala- nsn takriben 600 İtalyan. Cradis hastane gemisile buraya gelmişler - dir. Picmont prensi yaralıları karşıla mıştır. Halk bunları şiddetle afkışlamış - tir, Hüerin, telgrafı Berlin, 28 (A.A. — Barselonun zaptı do'ayısile general Frankoya bir tebrik telgrafı çeken Titler, şöyle de- mektedir, “Yakında zaferle neticelenecek 0- İspanyol millet'ne sulhü ve İspanya için mesut iyetle ümit e- 4 Roma, 28 (Hususi) — Sinyor Gay- da bugün yazdığı bir makalede Frin ko askerlerinin Barselonayı düşürme lerinden ve bu hâdisenin tesirlerin - den “bahsetmektedir. Gaydaya göre, İspanya. cümhuriyet hükümeti ile Fransa arasında gizli bir muahede vardır. Bu müahade Fransanın ics- bında şimali Afrikayı müdafaa için lâzım olan askerleri İspanyadan ge çirmesini temin etmektedir. Barse- lonada kazanılan zafer Fransanın €- meline de son vermiştir. Gayda, Barselona zaferinin tesi - rinden bahsederkendiyor ki: İngiltere hayret içindedir. Fran: sa bozmuna uğramıştır. Rusya likayt- tir ve bütün dünya memnundur. nz 6 Saat Sonra Tekrar Hapse Girdi Sabıkalıtardan dökmeci Nazmi, ev- velki gün mahkümiyetini bitirerek haplhaneden çıktıktan altı saat son- ra polise kakaret ve sarhosluktan a8- liye dördüncü ceza mahkemesine ve- rilmistir. Suçlu Nazmi tekrar tevkif haneye gönderilmişti m Dağcılık Klübü İçtimaı Tük Dağcılık, Yörüyücülük Kış sporları xlübünün umum! heyeti senelik kongresi Ji şubat 930 cumartesi günü sast 16 da yapılacaktır. Ekseriyet toplanmadığı tak- santte toplamlacaktır. (Bap Wüne'de) binasmr satm atma kararında İmzası yoktur. Denizbankta yapılmakta olan maliye müfettişlerinden o mürekkep bir heyet İstanbula hareket etmiş- lerdir, İ kın eski müdürü Yusuf Ziya Öniş ile vazifelerine nihâyet verilen idare Satle şirketi aleyhine aldatma dava- sı açmıya karar vermişlerdir. İngiltereye sipariş edilen vapurlar işinin içyüzü Denizbankın ve mız etraflı tahkikatın ve araştırm. cularımıza veriyoruz: İ İngiliz tezgâhlarına 1fnarlanacak 11 vapur teşkil ediyor. sonra, yeni de: çin kaptanlar, ve müt mürekkep bir heyet toplamıştır. ve nakliyatın genişti N noktaları dikkate alarak yemi pariş programının gemi rak tesbit etmi son müzakerede Etrüsk tipi gemile- rin seyir süratlerini 12,23 mil bulmuştur. Bsteriyor. 2 Milyon İngiliz lirası kredi kân veriyor. disinden iki yor. icap eden teşebbüsleri yapıyor. Ansaldo ve Hollanda İ bula İ geliyorlar. lerdeki İ kasa hazırlıklarına başlanmıştır. Münakasa yapmak teşebbüsü mektuplarla bildirilmiştir. Hesaplarını daha dikkatli yapmak Jtar. teftişi takviye maksadile bu akşam mechisi azaları ve müdür muavini Denizyollarının pur sipariş işleri hakkinda yaptığı. ların ikinci kısmını da bugün okuyu- Vapur siparişinin ikinci safhasını Bugün işin bu tarafım aydnlata- Denizbank işe başladığından bir. Bu heyet, Almanyadan gelen gemi- lerin vaziyetini, sahillerin ahvalini Je bazı ehem- tiplerini yin ve miktarını on bir parça ola- . Bu on bir parça geminin dört adedi Etrüsk tipinde o- lacaktır. Yalnız Etrüskün süratini ax bulan umum müdür, münakasayı ks- zanan firmanın mümessili ile yaptığı len 14 İ mile kadar çıkarttırmak imkân 1 ger Yer ee ter verilecek ecnebi parası veya herhan- gi bir tediye farzı bulmak müşkülâti 28 mayıs 998 tarihinde imzalanan İngiliz — Türk kredi anlaşması yeni İ deniz programının tahakkukuna im- Sabık Başvekil Celâl Bayar o ta- lerde İzmir fuarının açılma mera- simine giderken, vapurda İngiliz kre- yonunu Denizbank si- İ parişlerine tahsis etmeği kabul edi- Denizbarik ecnebi ve İngiliz firme- larının müracaatları için Avrupada İngiliz. tezgühlermın tamınmışla- rından Armstrong Harland Volt, Vi- yam Deni, Hovard Lezli ve Suvan Hanter gibi büyük firmalarla beraber kartelleri di- ğer firmalar da mümessillerini İstan- | dererek Denizbankla temasa Avrupa firmalarile yapılan temas- lar neticesinde muhtelif memleket- yasalar hakkında kâfi bir kanaat edinildikten sonra asıl müna- Denizbank kanununa göre müna- kasa ve diğer merasimlerden daha geniş salâhiyetle hareket etmek ka- bil olduğu halde 1.800.000 küsur İn- giliz liralık bir siparişin daha titiz kayıtlarla verilmesi muvafık görül müş, 7 teşrinisani 938 tarihine kadar mühlet verilerek firmaların İstan- bulda bulunan vekillerine teklifleri- ni kapalı zarfla vermeleri tashhütlü üzere mühletin daha uzatılması bazi firmalardan İstendiği için 14 teşrini- sani 938 pazartesi gününe kadar müddetin temdidi kararlaştırılmış- İşlerine Nihayet Verildi Ah: O Hsteye nazaran Suvan Henter firması en ehven fiyatı veren ve 70- man İtibarile en kısa müddeti taab- hüt eden firma olduğu anlaşılmış tır. İktisat Vekâletinin tasdiki Tekliflerin mukayeseli İistesini ve teklif dosyasım alarak o Ankaraya | Haber aldığımıza göre, Denizban-| hareket eden umum müdür, o zaman ki İktisal Vekili Şakir Kesebir ve deniz müsteşarı Sadullah Güneyle müştereken dosyayı ve listeyi tetkik etmişlerdi: Bu tetkikat ve müzakereler neti- cesinde en İyi fiatı vermiş olan Su- van Hanter'e işin tevdi kararlaşmış, Fakat, bu sirada, Suvan Hanter mü- essesesinin 28 kızağınm boş bir haldd İbulunduğunu ve her şeye rağmen fiatları yeniden indirmek imkânı ol- duğu düşünülüyor. Ve umum mü- dür, İstanbula dönerek tekrar pazar- lığa oturuyor. Neticede 32.000 İngi- Wiz Wrası daha tenzil etmek imkânı hasıl oluyor, ayrıca Etrüsk pi va purların boylarını, hacimlerini ve süratlerini hayli arttırmak mümkün oluyor, Bu son anlaşmaya nazaran Et- rüsk tipi gemilerin süratleri 12,25 milden 14 kadar çıkarılmış bu- Yunuyordu. Bu neticeler tekrar İktısat Vekâle- tine bildirilmiş, ilk kabul edilen şart lardan İaha müsait bir şekilde yeni bir anlaşma yapıldığı görülünce 22 Kânunuevvel 938 tarihinde siparişin tasdiki ve Suvan Hanter ile yapıla- İcak mukavelenin üçer nüsha olarak İktisat Vekâletine gönderilmesi em- tedilmiştir. Vekâletin bü tasdiki alındıktan sonra sipariş hazırlıkları yapılırk: Iktısrt-Vekâtetine Hüsnü Çakır geç- bmüstir. Denizbank bu eheri vele hakkında yeni vekilin de tam bir kanaat edinmesini lüzumlu gö- rerek sipariş dosyasını Hüsnü Çakı- 1 arzstmiştir. Yeni İktisat Vekili vekâlet müs- teşarı Halit Nazmi ve Denizbank mü ürünün iştirakile yapılan toplantı larda hem dosya tetkik edilmiş, hem de siparişi utamadıklarından dolayı vekâlete müraraat etmiş olanların şikâyetleri tetkik edilmiştir. Neticede şıkâyetlerin yerinde ol- madığı ve sipariş dosyasının epeyi tekemmül ettirilmiş olduğu neticesi ne varılmıştır. İmpeks meydana çıkıyor Tam o esnada İmpeks meselesi meydana çıkmıştır Hükümet İmpeks işinin neticelen- mesine tâlikar İngiltereye yapılacak bütün siparişlerin durdurulmasını &mrettiğinden on otr vapurun ismar lanması durdurulmuştur. an | HALKEVLERİNDE | Müzik Dersleri Beşiktaş Halkevinde keman, piyans, viyolonsel ve mandolin dersleri 1 Subat 1939 den İtibaren başlıysenktır. Kadın ve erkek isteklilerin her gün Hutkevi İdare memurluğuna müracaatla kayıtlarını yaptırmaları Miremdir, Muhasebe Dersleri Fetih Halkevinden: Evimizde müuhase- be dersleri açılmıştır. Bu derslere girmek isteyenlerin #ç izne fotoğrafla her gün saat 10 dan 71 e kadar evimiz direkiör- Wiğünde yazılmaları res olunur. Toplantılar, davetler : Gülhane Müsameresi Gülhane o müsnmerelerinin üçüncüsü 71 - 1 - 989 tarihine rastlayan cuma günü sant 1730 da icra sâlldi, Aşağıdaki mevru- lar Ürerine konuşuldu. 1 — Prontosfi fle iyi olunmuş bir rie ab- sesi vakam (Dah. asis. Cavit). 2 — Rönisen He tamamen iyi edilmiş İbir göz kapağı kanseri vakası (Rönü Reş ükas| Chamberlain Dedi ki: (Başı 1 incide) yislar dolaşıyor. Buna karşıdır ki, tün kuvvetile mukavemet edeceğini hurreisi de bunu böylece söylemiş tir. Fakat biz ortalıkta bu yolda mey 'den okuyan bir kimse bulunmadığına sanıyoruz. Çünkü herp dediğimiz şey o kadar müthiştir ki, milletini düşü- nen hiçbir hükümet ona karar vere- mez. Biz milletler arasındaki ihtilâf. ların, ne kadar mühim olursa olsun müzakere ve istişare yoluyla, Her Hitlerle birlikte imzaladığım deklâ- rasyonun esasları dairesinde hallo- lunabileceğine kanliz.,, kilde bitirmiştir: “Silâhları azaltmak için anlasınca- ya kadar yapacağımız İş dalma kuv- yetlenmek ve bale doğru sakin bir cesaretle yürümektir... Fransaya karşı ithamlar Paris, 28 (A.A.) — Romadan Ha- vas ajansına bildiriliyor: Her hafta Fransız siyasetini Avru- payı karıştırmak ve İtalyayı tebrik elmekle Hham eden Relaz'one İntsr- pazionali gazetesi diyor ki: “Paris eğer İtalyan milletinin çe- İ liğini tatmak arzu ediyorsa takip et tği manasız siyasete devam edebi - Vr. Bu gazete beynelmilel Marksizm ve Fransa için Avrupada partinin kaybedilmiş olduğunu yazmaktadır. Fransanın teminat olarak İspanyol Fasını ve Minorgue adasını işgal et- mek tasavvuruna dair tefsirlerde bu- lunan bu gazete şöyle diyor: “Paris bu şantajın altında kontin muzaffer olmasını katiyetle 1s- Fran- Iamaktadır. Fakat Fransa müdafaa edilmesi lâzım gelen Üçüncü bir hu- savyur edebilir. Bu tehlikenin ken- dini göstermesi: münhasıran Fransa hükümetinin nasyona'ist İspanya ile dr., halledildi meselesini İspanyol meselesi sonra İlalyan talepleri hatletmek lüzım gelecektir. İsvanyol meselesinin halli Fransiz - İtalyan uyuşmasının ilk şartıdır. Fekat Fran- sanın vaziyeti gittikçe sarahaten bir şekilde tecelli ediyor. Pa rislilerin anlamak İstememezlikleri karşısında Avrupa hüdise'eri ebedi münhaniye doğru yaklasabilir. Bu ponm emniyeti ve tamamiyeti 'çin hakfkt bir tehlikedir. Fransa eğer bir ları ilhak etmiye kalkacak olursa ik geçerek azami müdafaa edecek ve © mazinin unutmıyan kalplerde açık bı raktığı hesapları katt ve devamlı su- rette halleyliyecektir. Gazete netice olarak talyan geneliği ile tek: kararını, seri ve geri alınmaz bir şe kilde verecek olan Berlin — Roma mihverinin kuvvetinden bahseyle- mektedir. Ciano, Rerline gidiyor Yin, 28 (Hususi) — Kont Ciano. Rayistağın pazartesi günü yapacan Fransayı İ- olunuyor. Sade yakmda Almanyaya geleceği teeyyüt ediyor. Alman mâ - hafilinin ziyareti arzu ettikleri anls- şılmaktadır. Bu ziyaret esnasında Av rupanın umum vaziyeti tetkik edile- cek ve şarki Avrupa memleketlerinin mümessilerile yapılan konuşmaların neticeleri gözden geçirilerek mihver siyaseti ona göre tanzim edilecektir. İtalyan bakımından en mühim me- sele Akdenizde takip olunacak müs- takbel siyasettir. İtalya. Fransaya karşı İler! sürdüğü taleplerde artık Almanyaya güvenmektedir. Yalnız Almanya. İtalyanın şikâyetlerini ve Sinyor Mussolininin bu bahis üzetin- de ne kadar ileri gideceğini 'anlamak istiyor. eğer dünyaya tahakkümü kuran bir devlet varsa, demokrasinin ona bü- bilmelidir. Nitekim Amerika Cüm- Mister Chamberlain nutkunu şu ş€ e tiyen faşist İtalyaya karşı kinini sak | > dut tehlikesini nasıl isterse öyle ta- tesis edeceği münasebetlere bağlı - bir kanunla çizilmiş olan mukadder |“, tükdirde söz topundur. Fransa, Avr) 2 — şantajla kendine alt olmıyan toprak- talyan milleti s'lâhlanıp bududları rih bakımından uzak veya yakın bir etmekte ve toplantıda hazır bulunacağı tekzi9 | müstemleke 14 teşrinisanlde idare meclisinden dört, umum müdür ve müdür mus- vinlerinin İştirakile sekize çıkan he- yet karşısında firmaların kapalı zarf teklifleri kendi huzurlarında açılmış ve rakiplere teklifler birer birer pa- rafe ettirilmek suretile ilerdeki çıka- rilabilecek şikâyetlerin önüne geçil- 5 — Teşrihi maraziye aft bazı nadir par» çalar CTeşr. mar. aris, Hamdi), $ — Havadaki enerie ve uzviyete te- siri (Prot. Dr. N. Şakir). Mynakaşalara Prof. A Noyan, Prof. M. mek tedbiri aimmıştır. Her teklif Ye-| caner Prot N. Sakir, Prof V. Ören dirde 18 pubat 839 cumartesi günü ayni | Künü okunarak bir heyet tarafından | proç, Wüzhet Şakir, Prot, A. Esat Birol'iş- mukayeseli Yiste tanzim edilmiştir. İtirek etmişlerdir. Fransanın Minorka veya İspanya Fasım işmal etmesi tehdidi Berlinde. mali Afrika arasında Fransız sefer- berlik hattı üzerinde alabildiğini al- mıya, teşvik mahiyetinde telâkki o- lunuyor. İtalyan Nazırının nutku Münih, 28 (A.A) — Evvelki gece, burada 900 kişi önünde söylediği bir yor Mussoliniyi, Fransa İle si- 29-1-8939 ASKERLİK İŞLERİ | a Eminönü Askerlik Şubesinden: İ — Şubemizde kayıtı bulunan ihtiyat eratımın senelik mutat yoklamalarına 6 yabat 980 paszriesi günü başlanarak 15 mart 939 çarşamba günü nihayet verile- cektir, Yoklamada hiçbir fevkalâdelik oi- mayıp yalnız İstanbulda yapılacaktır. 1 — 310 - 320 dahli doğumluların yok- laraklarına 6 şubat 989 pazarleri günün- den 15 şubat $89 çarsambaya, 821 dahil 16 şubat 999 persembeden 25 şubut 939 cumertenine, 328 — S30 dahil 77 şubat pazartesi gününden 15 mart ba gününe kadr yapıiscaktır. 3 — Yoklamaya her gün sabah 9 dan 17 ye kadar devam edecektir. 4 — Bu müddetler zarfında yoklamaya gelmiyen mükelleflerin gskerlik kanunu- Tun ernretmiş olduğu cwralarla tacriya edi- lecakleri gibi çalışmakta loduklerı devlet devairinde, fabrikalarön ve Kususl mü- de veyahut işsi olarak Yimlerin buluyo: yoklamalarını olirmak için vairtinde askerltir şubesine dermiyenleri ve ba yoklamaları yap- tırdıklarına dair nüfis cörlanlarını meş- et verdirmiyanleri, irtikdem edenlerin de askerlik kanunımun 93 üncü maddesi mucibince cezalandırılacaklarız $ — Yoklamanın devam ettiği müddetler yarfında ve R, 7, 16, 11, 7, 38 şubat ve 1 mart tarihlerinde Eminönü merkeri, 8, 9, 1A, 20 çubat ve 2 MA 4 mart tarihlerinde Alemdar, 30, 11, 21, 29 şubat ve (8 mart ta #hlerinde Kumkapı, 13. 14, 28, 26 subat ve 9 18 mart tarihlerinde Beyâmt, 18, 25, 28 subat ve 13 - 18 mart ferihlerinde çükpezâr nahiyelerine mit mahallat mü- meseftleri şebeğe © Bulunmak ve enrulan hurusta İyi cevap. verebilmeleri için da- ha evvel mıntskalarım gezerek mevcut lanlarım nüfus efzdanlarile birlite şa- beye entirecelier ve taara le ecnebi mem- olanların &e adreslerini sarih #ürette tesbit wlerek yeklema emo- de haber vernenklerdir. Yabancı Ersın Yokleması yoğlu Yahansı Askerlik Şubesinden: — 335 doğumlu Yabancı erslin İlk yoklamalarına baslarıİmiştir. Bu doğum- luların yoklamaları haftanın salı ve per- sembe sfnleri saat 19 den 17 ye kadar de- vam eder. Bava kayi dahilinde trihmean (210 - 320 dehii) doğumlularm ihtiyat yorlamalarına 8 şubnttan İl şubata kadar (21 - 396 dahil) daamlaların 18 gabat 21 mihets keder (SAR . Şan dahi) 37 ari 999 tarihine kadardır. 3 — Pevitine kozan (210 - 330 dahli) dei 12 makiftan şubatta vektamaları (821 - 385 lar devem edecektir — İbttsat eratın flân edilen pürlerde hüviyet efzdanlerile birlikte saat den ye kadar her gün suheye mfrreasfları, © Yabancı Kadiköy Askerlik Şuhesin- Kadıköy Üsküdar Beyier amları çevresinde oturan terra şubelerine men- sep yabancı 310 : 10 doğumlu ihtiyet © retim mutat olam senelik o yoki 6 sebat 039 tarihinde aşağıda gi günlerde harlanacaktır. 8 şibatten 15 şubat gününe kadar 310 : 320 doğumlular, 16 suhattan 28 şubat gününe ka- İdar #91 - 325 D. lar. $ — 28 şubaftan 15 mart 939 gününe ke- Asr YAR : 380 doğumieler. 4 — Yoklamaya melmiyen yabancı fi. vatlarla bunları resmi ve hürur! messe- selerde istihdem edenlerin sekerlik kanu” nunun 03 Üncü meddasi mucibinen ceza- landırıtacağı iin olunur. deni ———— nutukta İtalyan devlet nazırı Fari- nacci, şöyle demiştir: “İtalya, civarında bulunan Tunu- sun İtalyanın cenubunu tehdit eden bir memlekete ait olmasın: hiçbir za- man kabul etmiyecektir. Cibutinin o Fransada kalmasının Hamburgun bir ecnebi devletinin i- daresi altında bulunmasından farklı depildir.,, Farinacei, netice olarak Alman taleplerinin bakh ve müstacel olduğunu beyan etmiştir. Bu nutuk, Münih radyosile neşre- dilmiştir, “Harbin önüne geçilebilir, Londra, 28 (A.A) — Sir Samuel Hoare, bir mutuk söyliyerek ezcümle şöyle demiştir: “Harp gayri kabili ietinap değil - dir. Biz İstikbal, bize neler hazırlar. sa hazırlasın, cesaret ve azimle der- piş ediyor ve neticede aklı selimin galebe çalacağından flmidimizi kes- miyoruz. Fakat her ihtimale karşı ha zır bulunmağa da azmetimiş bulun: yoruz, Millet, her seyden evvel biz. den itimat etmemiz! ve hazır bulun mamızı her şeyden evvel hiz mat etmemizi ve hazır istemletir ki, #imdi elimizde günden güne kuyvetlenen milli bir ruha da- yanmış müthiş bir kuvvet mevcuttar. Bizim eski, yorgun ve kuvveti az bir millet haline geldiğimizi iddia eden- lerin şimdi düşünmeleri lâzımdır. Bunlar, 1914 te de böyle düşünmüş- lerdi, fakat uykularından fena bir şekilde uyandılar.,,