29 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

29 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Bugünkü Lig Maçları Fenerbahçe, G. Sarayın . Karşısına Bugün Garip Bir Kadro Dün: iki ezeli rakip Fenerbahçe - Galatasaray karşılaşması üzerindeki tahminlerde bulunmuştuk. Fakat, Fenerbahçe takımının masıl bir kadro ile çıkacağını öğrenince ve © bu garip takım teşkilindeki sebeple. Ti anlıyamadığımız için bu sütunlar. da bu mevzua tekrar dönmek mec- buriyeti karşısında kalıyoruz: Sarı lâcivertliler, bugüm Galatasa- Tay Karşısına şöyle bir kadro ile çı- kacaklarmış: Hüsamettin. Yasar, Lebip — A- Ti Ruza, Aytan — M. Reşat — Fa zıl, Esat, Yaşar, Saban, Fikret, © Eğer muhacim hattına dikkat edi- lecek o'ursa sağ açıkta senelerdenbe- Ti müdafaa olarak tanıdığımız Fa- zılın oynatılacağı anlaşılıyor. Böyle bir hücum hattı teşkili nereden akla geldi bilmiyoruz. Bu hatla Fenetbah- çenin Galatasaray karşısında gol çıka rabileieğini uzak bir ihtimal olerak görmek icap eder © — Dünkü yazımızda da iyi teskil edi- ecek bir Fenerbahçe takımile ka - © zanmak ihtimallerinin daha ziyade Fenerbahçeye müteveccih olabilece - © ğini kaydetmiştik. Bu kadar fena teşkil edilecek bir, Fenerbahçe takımı karşısında galibi- yet ihtimallerinin daha ziyade tasaraya dönebileceğini de yazma! mecburiyetimdeyiz. Futbolde maçtan evvel kati bir sey söylemek kabil olmamakla beraber Fenerbahçe takımı bu kadro ile bu- gün galip gelecek olursa bunu daha ziyade futbolün cilvelerinden say- malıyız, Biza kalırsa bu on bir oyuncu İle sarı lâciverttiler pek alâ daha iyi bir takım teşkil edeb'lirlerdi. © Fazıl, senelerce evvel futbole baş “ladığı gürlerde bu mevkide bir kaç oyun oynamışsa da bugün ve böyle “en mühim bir maçta hücum hattında “oynatmâk bizce çok büyük bir hata olur. Fazıl hücum hattıma almaktansa Lebip gibi senelerce muhacim oyna | mış bir oyuncuyu oynatmak daha! makul bir hareket olur, Yukarda da kaydettiğimiz gibi e- fer Fenerbahçeliler bu on bir futbol. || “cü ile çıkmak mecburiyetinde iseler şöyle bir takım teşkil edebilirler, k: — psatindeyiz: © Hüsamettin — Yaşar, Fazıl — A- Ni Rıza, Astan, M. Reşat — Şa- © ban, Esat “Yaşar, Fikret, Lehip. Bütün terennimiz her iki takımın > eski Galatasiray - Fenerbahçe reka- .beti günlerinde zevkle seyrettiğimiz. “© güzel oyunları hatırlatacak bir o-! oyun çıkarmalarıdır. l ç Beykoz - Beşiktaş © Fenerbahçe - Galatasaray, bugün Kadıköy stadında oynarken Beşiktaş “lılar da Şeref stadında Beykozla kar- | şılaşacaktır. Beşiktaşın puvan vaziyetinin ancak | Fenerbahçeden bir sayı farkh eluşu onların her oyununu alâkalı bir va- ziyete sokmaktadır. Maçın neticesini Beşiktaş lehine görmek icap ederse de Beykozun da hiç ümit edilmiyen zamanlarda güzel oyumlar çıkararak muvaffakıyetli neticeler aldıklarını ! da hatırlatmak isteriz. İ Vefa » Süleymaniye Şeref stadında Beykoz - Beşiktaş maçından evvel Vefa - Süleymaniye © karşılaşacaktır. Bu maçta da galibi- — yet ihtimsileri daha ziyade Vefa 1a-| © Fafındadır. n İstanbulspor - Topkapı Fenerbahçe stadında da Fenerbah- çe - Galatasaray maçından evvel İs- tanbulspor - Topkapı karşılaşacaklar | nı dır. Ile Çıkıyor Fener kaptanı Fikret hükmen mağlâbiyet kararı vererek genel direktörlüğe bildirmişti. Daha heniz bir cevap gelmemişse delstanbuleporluların bugün nasıl bir | kadro ile çıkacakları belli değildir. Maamafih bölge bu üç oyuncunun lir sanslarını neticeye kadar aldığından bunları pek tabii olarak oynatamıya- cak'ardır. İstanbulsporun ne şekilde çıkabile- ceğini bilmediğimiz icin bu mac İİze- iyeceğiz. İstanbullu Atletler Geçen sene şimdi maibast umum mü- dürü olan eski valimiz Naci Kicımanın delâletile federasyona bağlı bir klüp açıl- dı. Sinop gençleri bunu sevinçle karşıla dık ve çalışmağa başladık. Ne çare ki en büyük derdimiz olen saha mevcut değii- dir. Maliyeye alt az bir masrafla koca bir #iad olacak yerin plânı hazırlanmış, kesi de yapılmıştı. Hatâ burada bir müddet amele çalıştı #e de yine neticelenmedi. ehir bahçesinin küçük bir köşesinde ça- lışmalarımıza devam ettikse de başımızda bir antrenör olmadığı için bu gekilde #yi bir netice elde edemedik. Türkiyenin her tarafında Viz maçları yapılırken vilâyeti- mizde böyle bir şey de yapılamadı. Bu- rada saba yöksa da kazalarımızın ikisinde oynanacak sehe mevcuttur. Buralarda tig yapmak imkân varken bu da ya- adı, sene zarfında spor başkanımız de- gişmiş yerine başkası getirilmiştir. Her İiki başbakanımıza ve valimize çok de- flar bu iş için teşebbusatin bulunduksa da yine bir netice elde edilmedi. Büyük- İlerimizden biri bir sahaya kavuşturmalan rını ve diğer şehirlerdeki arkadaşlarımız İsibi birim de hakkımızın verilmesini ve mevcut sahanın bir an evvel yaptırılması. Bi bekliyoruz. Saha yapılırsa fabrt olarak da mevcuttur. Simep öy Menüleri Kilise Galeri İstanbulun en kalabelik — semtlerinden birinde oturuyorum. Gürühü ve taassup- in mücadele eden makamların gözlerinden “Barselona düşmemiştir 1, Çine vet gazetesinin kos- koca serlevhasına bakarsa- nız, Barselona düşmüş! Halbuki, istiklâlini kurtarmak için, evinin son taşı yıkılmcıya ka dar, kanının son damlası akıncıya kadar, ye «ilühinm son mermisi patlayıncıya kadar dövüşen Barse- lon, düşmanının eline, şerefinden, #saletinden, cesaretinden zırnık fe da etmeden yani “düşmeden, geç- miştir Eğer o kara sekley e mek,, kelimesinin içine “ahlâki sukut. mânasını da katmak arzu- suna düşüyorsa, bütün dünyadan slacağı cevap şudur İzmire Gidiyor İzmirde yapılacak kros şampiyo- nasına iştirak edecek İstanbul atlet-! leri monitör Nailinin idaresinde Ar- tin, Aran, Hüseyinden mürekkep ol- i mak üzere İzmire hareket etmişler- dir. Bugün Nerelere Gidebilirsiniz ? Fenerbahçe Stadında; Fenerbahçe — Galatasaray | saat 14.43 te. İstanbulspor — Topkapı sa- | at 13 te. | Beşiktaş Stadında: Beşiktaş — Beykoz saat 14,45 te Vsfa Süleymaniye saat 13 te. Karazümrük — Feneryılmaz saat 11,15 te, Boğuriei - da. Galatagençler sa Bozöyükte Tarla Yüzünden Cinayet Bozüyük, (TAN) — yünde, biz tarlanın hududu çikan kavga, cinayetle nelicelenmiş- ir. Mustafa oğlu Kadem baba, Methi oğlu 325 doğumlu Maksudu tabanca ile sağ ayağından yaralamıştır. Mak- sut bir saat sonra ölmüştür. Katil ya- kalanmıştır. Sarnıç kö- ünden im Kızılcahamamda Bir Adam Karısını Öldürdü Kızılcahamam, (TAN )— Güvem nahiyesine bağlı Eğerli Kozveren kö- yünden kuzucu Ali oğlu Ramazan, İstanbulsporlular geçen hafta Sü- | fena yolda gezdiğini arkadaşlarının Jeymaniye karşısına hem memur hem © #slebe olan Üç oyuncuyu kadrolarma “alarak çıkmışlardı. Fakat Jig heyeti söylediği karısı Ahmet kızı Zeynehi sopa ile başına vura vura öldürmüş” tür. Katil koca tutulmuştur. “.— Barselona düşmemiştiri,, Vicdanımız 1,» Muhittin Birren Üstadımızın, “Son Posta da çıkın makalesin- de, şövle bi” “ümle vardı: izi vicdanımızın üstü- Muhittin Birgen, “vicdan, ın yerini bile keşfetmiş! Fakat üstat, bu keşfi girliyecek derecede mütevazi da ranmakla, hepimizi meraka düşü- recek Çünki hepimiz evvelâ, eli- mizi neremiss koya diğimiz için o üstadımızın sözüne itaat edemiyeceğiz. Sonra da; “— Bu ününe el konulabilen, yani cile tuwulabilen vicdan ne bi- çim seydir? Vücudümüzün nere- sindedir? Kalbimizde mi? Alide- mizde mi? Kafamızda mi?, diye düşünüp duacağız. Eğer üstat elini vicdanının üze- rinden çekrsek fırsatını bulabilir. se, bize lütfen cevap versin de ra- hat edelim: Çünkü birçok kimseler, “vic- dan,, » benzetip “cüzdan, a “vaz'ı yet,, eyliyorlar. Eğer üstadın bah- settiği vicdan da böyle münasebet- siz bi: yerlmizde değilse, İkdam güzetesine bir İstidn yazarız: Çünkü ba büyük ve parlak keş- fiyle üstada Ja münasip bir heykel dikmek, bizim için bir vicdan bor- cudur! * Çorap mütehassısı Gazetelerden birinde: “Çorap mütehassısı yakında geliyor,, cüm- lesini görünce, çorap örenlerin ih- tısasları artacak dive yüreğim hop Tamaştı. Meğerse çelen, başımıza değil, ayağımıza örülen çorapların müte. hassısı İmiş. Sakin: — Mhtasas da mu aj demeyi sasının ğa “bas, a çıkması tehlikelidir. antrenörlük yapacak eski oyuncularımız), OKUYUCU MEKTUPLARI Sinoplu Gençler Stat İstiyorlar kaçan bir nokta var: Kilise çanları, Her gün, ber saat, böburus geceleri gök ra- hatme oluyoruz. Bizim herkesin istira- hatine hizmet ederek ramazan davula kaldırdığımız zamanda bu çanların va- kitli vakitsiz çalması muvafık olur mu? 46 inci ik okul öğretmenler rinden İffet * Tavuklara Zulüm Ediliyor Bir adam 12 tavuğu ayaklarından bağ- lamış, 6 sini arkasına, 6 sını da önüne 0- muzundan aşağıya asmış, müsterih dolaşı- uk bir kilo gelse zavallı anların ayaklarına on ikişer kilohuk sıklet veriliyor demektir. Tavukları feslere hadden fazla doldurmamak ka» yarına belediyemizin saydığım şekilde iş- kencelere de nihayet vermesini, ıztırabını anlatmak için dili olmiyan mehlüklara insanlik vasifemirin aksine hareketin ce- zayı ilzam edeceği kaydı da konulamaz. ma? Beyoğlu Mavarlyun sokak No. 0 E 6. İzmite İyi Vapur Kaldırmalı Denisbank idaresi İzmit hattına Uğur isminde eski ve yolsuz bir vapur tahrik etmektedir. İstanbul - İzmit arasını 7, 8 #sattte kateden bu vapurun kama ve oturacak İstirahat yeri de olmadığı için halk değiştirilmesini ve sür'etli bir va- pür tahrik edilmesini pek ziyade arzu et- mektedir. İzmit Nuri Zeki GAZETELERLE ŞAKALAR Fakat bu tehlikeden korkmayın: Çünkü artık onlarla da başa çıkı- yorlar! * “Geçmiş olsun, Aşağıdaki satırları, Son Posta gazetesinde İsmet Hulüsi, Ercü- ment Ekreme yazıyor: '— Aziz tistat.. Sen beni sever- sin. Benim vana karşı büyük hür. metim vardır. Seri benim aleyhim- hüfmette kusur sinem, Amma nasıl oldu bilmiyorum, düşündükçe üzülüyorum. Aklıma geldikçe yüzüm kızarıyor: Benim evimde, misafirlesim, ve misafirle rimle birlik olan evim halkı, sana karşı nürmetsizlik gösterdiler. Bu- nun için özü, diler affını rica ede- rim. Ercüment... Dostum, ağabe- yim... Bana darılma, Sana karşı bu senin sözünü misafirlerim, hürmetsizliği yapan yarıdu kesen benim benim evimi halkı amma, sen yi- ne beni mazur gör he yapayım, “lerim. kıramadım, evimin halkına söz geçiremiyorum!,, Beu bu mıktubu kesip, postayla e gönderdim. ve im bir mektuba da şu satırları yazdım: “Sayın üstet... Bu, sana yazılmış hususi bir mektupmuş Gazetede intişar etti- ği için, yazı sanarak, yanlışlıkla o- kumuş bulundum, Kusurumu af- fet, Bir de garibime giden nokta var üstat: Benim nildiğim, siz ayni gazetede çalışır, ve matbaada, bu mektubun muharriri ile karşı kar. ya oturursunuz: İsmet Hulüsi, bu sözlerı niçin sana şifahen söyleme- di de yazdı. Eğer dostumun kalemi gibi, dili de tutulduysa, kendisine lütfen tarafımdan da: — “Geçmis olsun!,, diyiyer. MİZAH KÖŞESİ Trenlerin Erzincana kadar işle - mekte olması Şark mıntakası müs - tahsillerini çok sevindirmiştir. Er « Zincandan Mibaren bütün mıntaka - nın her türlü mahsulâtı Mersin ve Payasa sevkedilmektedir. Pana ve Payasta Alman ve İtalyan vapurları her gün mal yüklemektedirler. Bu - rada rıhtım ve dalga kıran bulundu- Zu için tahmilâtın Mersinden ziyade burada yapılması tercih edilmekte - dir. Elâzığ, Diyarbakır, Erzincan ve havalisinin mahsulleri arasında ihra- cat için satılmış ve satılmakta olan- lar bilhassa kayısı kurusu, ceviz, pi- Tinç, susam ve pamuk ile buğday ve arpa vardır. İzmir ve İstanbul pi salarına da yine bu tarikle mal gön- Iç Fındık Satışları . .jz. Jyi Gidiyor Son günlerde taleplerin artması üzerine iç fındık piyasasında İyi sar tışlar olmuştur. Bu sene rekoltenin de eskiye nisbetle azlığı fatlara te- sir ederek fındığı yükseltmiştir. En son satışlarda iyi cins Giresun, Trab- zon fındıklarının kilosu — 87-88 ka- ruştan verilmiştir. Beş senedenberi bu fiatlar görülmemiş idi. Yükseli- şin devam edeceği söyleniyor. Almanya yapak teminine i uğraşıyor Lordradan gelen haberlere göre Fer sene memleketimizden büyük| yartilerle yapsk ve tiftik satın alan Alman fabrikaları Kap müstemleke- siyle nir anlaşma yapmışlardır. Bu! anlaşma Almanya hükümeti namına 1sm madde ve mamul maddeler mü: | Almanya Kap'tan dört milyon İngi- lz liralik yapak ve bir miktar tiftik tatın alacak ve mukabilinde Kap'ta her türlü elektrik tesisatı yapacak-| tir. Bu tesisatın bütün malzemesini &e verecektir Ayrıca madeni mamu lât ile makineler, ziraat alât ve ma- kineleri de Kap için müsalt şartlarla verilerek dör! milyonluk kredi kapa tılmış olacaktır. R ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyen Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1630 m. 183 Kes T.A Ç ira m 15198 Kes TAP siTom S6 Kes Pazar, 29.1.1939 Mig Program, 1238 Müzik (Fiat & - PL), 1300 Memleket saat Ayarı, bi metsoroloji haberleri. 1310 Müzik (Hafif müzik devamı PL), 1346 Türke eeh- ziği: Çalanlar; Reşat Erer, Vecike, Refik Peşsan, Fahire F. Okuyanlar Mustafa Çağlar. 1 « Osmen bey » Hüzam peşrevi ım Kw 29 Ew 0 Kw hayali perçemin), 3 - Musullu Orman, Fil zam şarkı (Neşfeyabı Yütfun), 4 - Ehem etendi, Hüzam şarkı (Eki çesmim). 5 - Yahire Fersan (Taksim), 6 - Kemsl Emin, Müstenr şarkı (Bu neşteden sana ey Gil). 7 - (Mürtemr sex mermisi). 1415 - 1430 Konuşma (Ev kadmı). 1730 Program, 17,35 Müzik (Pazar en” yi « PL) 1815 Konuşma 1R48 Müzik (Pazar çayı devem), 1915 Türk müziği (İnce saz faslı Uşak fesli). 20.00 Ajans, meteoroloji haberleri, 2015 Türk müziği, Çalanlar: Vecfhe, Ruse Kam, Cevdet Kozan, Cevdet Çağlar. Oku yanlar: Müzeyyen Senar, Sedi Hoşses İ1 - (Sürinâk peşrevi), 2 - Arif bey, 5 nâk şarkı (Aşkınla o yanmaktadır camı- ten). 3 « Nuri Şeyda bey - Surinik şarkı (Sevdim seri), 4 - Mehmet Nasip, Hicrz- kir şarkı (Seni cnndan severim). 5 - Suphi Ziya, Hicazkâr şarkı (EMİ sevkin) 6 - Tanburi Cemil, Muhayyer şerli (Pür. lerse olur). 7 - Şemsettin Ziya, Usak sar- Xi (Salım söğüt). 8 - Selâhattin Pınar, Gülizar şarkı (Büleün derdi). 9 - Türkü (Dağları aşamadım), 10 - Tatyos, (Hüsey- nl anz semaisi). 21.00 Memleket saat âya- rı. 21.00 Neşeli plâkler R. 3110 Müzik (Riyeseti Cumhur Bendomu) Şef: İhsan Künçer, 1 - Fuçik - Floransa marsi, 2 Lehar - Kupido - als. 3 - Piermâ (Ra- munço operasımn üvertürü). 4 - Müstenet des #rinnyöz süitinden | Divertişmen). 8 - Tavan (Macar fantezisi). 2200 Anado- ADY O gamma 3 - Kömüreli zade, Hüzam beste CAldım| (Çocuk sali). | — 29.1 939 EKON'O'M Erzincandan Demir Yolile Bir Çok Mal Cenuba Gönderiliyor derilmektedir. Bu hafta içinde İlk o- larak İstanbul piyasasına satılan E - lânğ pamukları iki üç güne kadar şehrimize gelecektir. Elâzığ pamukları Elâzığ mintakasında yetiştirilen A- kala cinsi pamuklar bu sene geçen seneden daha bereketli olmuştur. Bu mıntakanım pamukları Adana, Mer - sin, İzmir ve İstanbula gönderilmek - tedir. Elâzığın Mezrin ovasında pa - muk ziraati çok ileri götürülmüştür. Her arazi sahibi burada yeniden pa- muk ekmeğe başladıklarından bir i- ki sene içinde Mezrin pamuklarının piyasalarımızda çok ehemmiyetli bir mevki tutacağı tahmin edilmektedir. Almanyadan Zahire Permisi Geliyor Almanyadan tüccarlarımıza yeni zahire permileri gelmiştir. Bugünler- de Almanyaya muhtelif zahire sev- kiyatına başlanacaktır. Alman fabri kaları için bir müddettenberi pamuk satın alınmaktadır. İhracat devam e- diyor. Akala cinsi pamukların kilosu 47.48 kuruştan, yerli pamlklar da sağlam olarak 42 kuruştan satılmış» tır. İtalya için de bir miktar pamuk satılmaktadır. Japonyadan pamukle- rumıza talepler gelmiş ise de banka- ların tediyattaki güçl dolayıstle Japonyaya satış yapılamamaktadır. On Dört Vagon Buğday Geldi day gelmiştir. Evvelki gün gelen dir ğer hububat ve zahire ile birlikte bir miktar mal satılmıştır. Yumusak bağ daylar 3.25-5,37, sertler 5.02.3-5,12, kızıleslar 5.26-5,27, Anadolu arpaları 4.125, çavdar 4,05, sarı misir 4,32, çüvalh kuş yemi 6.02, ketentohumu 12, 96, susam 20. iç ceviz 55-60, oğ- lak tiftiği 122,5-138, pamuğ yağı #7 * kuruştan satılmıştır. hü alana (Spor servisi). 22.10 Müzik (Kü- cik orkestra - Şef: Necip Aşkın). 1 - Mal- verzi, Endülüs çiçetleri (İspanyol dansı). 2 - Baredin (3 nel Kuartetin Notturnomu). 3 - İale Nucei (İlkbaharın çiçekleri) (İn termerze - Marş). 4 - Seher: va (Ağır yale), $ - Mich 2). 6 - Sappe (Hn operasının U hi « (Gardaş No, SENFONİLER: 9sa Barlin kısa dale: Senfonik kon ser (1845! Koza). 20.15 Bükreş Plâkla senfonik konser, HAFİF KONSERLER; 710 Berlin kira dalyan! Parnr konseri, $; Devamı), 830 Bükreş: Sabah neş- yatı. 9: Piük. 830 Prag Radyo arkestra- k ki B,45; Askeri bando, «8: Haki marşlar. 18: d (isı: Deyi. 19,10 Bük- kestin (14.30 Devamı), 13, 30 Bükreş: Orkestra, 15 Poşte: Pidk, 15, 30 Berlin kısa dalgası Bando mözika. 16, 23 Rratidiva: marşları, 17,45 Ber- in kisa dalgası şeli akşam musikisi, (916 Ker. 18,10 Peşte: Polis orkerizn heyeti, 19 Moskova CI203)* Könser nakli, Prag: Askeri bando. 19.15 kreş Plâk. 20 Berlin kısı dalgam: Pazar kons 2045 Bratislava: Karışık plik o popurisi, 2050 Peşte: Örkesira tarafından hafif musiki, - | 72.10 Prag: Dans ve marslar 22.15 Bükreş: Radyo orkestrası, 92.15 Berlin cima dalya- İ s6 El armonlği orkesirssı. 23 Peşe: Btüdyo orkestra, 3315 Bükres: Radyo orkestra. 200 Prag: Plâk OPERALAR. OPERETLER: 16 Prag Pu oparam. 1130 verilecek temefli makil ODA MUSİKİSİ: 18,30: Perlin kasa dalgası: Triyo mu Wiel. 1645 Perte: Oda musikisi konse RESİTALLER 1 Berlin şisa daleam: Alman balk sar- İ kaları, 1940 Pegte: Çigan orkestrası rafa. tile Macar şarkıları DANS MUSİKİSİ: Bükreş. 23.25: Bratisihva. 23.38: Brü-