31 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

31 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

- Kapalı Saha KAŞ AM e Bugün Pera ile karşılaşacak olan Feneryahçeliler yıldönümlerinde Bugünkü Maçlar Fener -Pera, G. Saray - Kurtuluş, Beşiktaş - Şişli Karşılaşıyorlar Bugün Taksim stadında üç büyük maç seyredeceğiz. Fe- nerbahçeliler Pera ile, Beşiktaş Şişli ile Galatasaray da Kurtu- İuşla karşılaşacaktır. Her hafta gayri federe klüplerin Taksim stadındaki maç- ları büyük bir alâka uyandırmakta ve binlerce kişiyi statta sa- bahın sekizinden itibaren toplamaktadır. Bayramın hareket- siz geçmemesini düşünen Fener, Beşiktaş, Galatasaray klüp- leri üç gayri müttefik klübü de aralarına alarak bu müsabaka- ları tertip etmişlerdir. ln Hiç şüphe yok ki bu gayri federe ipler başlıtaşına birer kuvvet ve Atlamada birinel sınıf takımlardır. Fakat şu da varki bu klüplerin bir çok oyuncula- rı müttefik klüplerimizde kayitli ve Hsansiye olduklarına göre hangi ta- kımı tercih edecekleri düşünülmeğe değer bir meseledir. i Şampiyonu © Her sene tekrar edilecek olan İstan bul kapalı saha atlama birinciliği Fenerbahçe - Pera maçından baş layarak bugünkü müsabakalar üze - rinde düşüncelerimizi yazmağa baş- Rumenler Bizi Nasıl Görüyor? Türk Futbolünü ve Balkanları Çek Zayıf Buluyorlarmış! Sotya, 29 (Hususi) — Bulgar ga- zeteleri, Balkan futbol turnuvasının tekrar ihya edilmesi için çok alâka- dar oluyorlar. Dnevnik gazetesinin yazdığına göre, Rumen milli futbol takımının başkanı Dr. Stela'nın A- tina ziyaretinde Yunan futbol mü - messillerile Balkan futbol olimpiya- dının ihyası tekrar görüşülmüştür. Burada çizilen bir projeye göre, Balkan futbol turnuvasının Yugos -| lavya istisna edilmek Üzere Türkiye, Yunanistan, Rumanya ve Bulgaris- tanın iştirakile tekrarlanması istsn-| mektedir. Çünkü Balkan futbol tur. nuvasının sukut etmesine Yugoslav» ya sebep olduğu için Yugoslayvasız dahi müsabakalara devam olunabile- ceği zikrolunmuştur. Şu halde Balkan futbo) tarnüvası- nin tahakuk etmesi Rumanyanın ka- rarına bağlıdır. Çünkü turnuvanın İ- ia edilmesine Türkiye rszı olmuş, Bulgaristan da prensip olarak kabul etmiştir. Fakat Bükreşte çıkan Universul Sport gazetesinin yazdığı bir maka- leye göre, Rumanya turnuvaya gir- mek İstememektedir. Çünkü Ruman- ya orta Avrupa kupasi turnuvası © çin angaje edilmiş ve bu turnuva Ru manyayı Balkan turnuvasından daba ziyade alâkadar ediyormuş. Bun - dan sonra gazetenin kaydettiğine Rö re, yeni Balkan futbol turnuvası Sof yayı, Atina ve Ankarayı daha riya TAN Okuyucu Mektupları Asker Davalarında Masraf Var mıdır? Asker bulunanların resmi makamlara yaptıkları müracastlar, açtıkları düve! lara masraf alınmadığı belde askerliğin! içinde açtığım ve neticelendirdiğim bir da vamın ilâmını almak Gzere yine askeri maksmler yolu ile mahkemeye şapkığım teşebbüste (890 kurus gönderildiği tekdir. 4e fiimin verilebileceği...) şeklinde cevap aldım. Asker bulunmam dalayısile ba parayı veremiyecek ve sleyhime neticelenmiş bir davayı temyiz edemiyeceğim. Halbukl, kanun muğlâk bırakılmış buv susler Için hâkime geniş bir takdir hakkı verirken hâkimin bu hakkını istimel et- memesi niçin yalnız bana nit olsun? Karımı As. 5. Kemal Vel Deniz Facic'arının Önüne Geçmek Lâzım Karadenizde her sene Oscürte taclslar oluyor. Buna karşı yine yapılması en cok mömkün olan şeyler bile yapılmıyor Der- me çatma limanlarda gemi leşleri birhi- ri üstüne yığıyor ve tehlike her sene bi- Tar daha artıyor. Asırlarca evvel dedele- rimizin yapıp bıraktıkları Breğlideki Dö külü denilen mendireği ar masrafla tâmir etmek mümkin değil midir? Bababurnun- dan Çengelbumu istikmmetine bir men-( direk olsun atılamaz mı? Handeresi, bançeşmesi veyahut Hastahaneğnü, Eski ökülü, Buzhane, Ereğli timanı, Bababur- ar hep tehlikeli yerlerdir. Güçtük ler esirmenmemelidir! Karadenizli bir oküyeu * Yabancı Dadılar (Yabancı dadılar) serlevhası altındaki | yazmıza pek memnun oldum. On yedi çu kadar milyonluk Türk milletinin de #yni suretle mütehaseis olacağına kartim. Yas! ullarınız pek isabetlidir. Yalnır vaziyeti masliyesi.müsajt olan sileler değil, ancak geçinebilecek bir aylığa sahip olan alle- lerden birini tanıyorum ki, gurur satmak maksadile en âdi bir ecnebi karısını tu- tarak çocuğuna dadılık o yaptırmaktadır. Anlıyabilereğim bir sey varsa, © dn, dadı- Mein gelerek cocuğun sıhha- arel etmek debli, onrtğun evvelâ konuşacağı era İlanını hersni ve derbi. yesini vermek demektir Yabaner dadı ya- ni mürebbiye ise hanların aksine icrayi mgiale “etmektedir. Su helda çocuğun | 'de slkadar GECER MİŞ Bere 4 se bu turnuva B karşılaşmalarından başka bir tad vermiyecekmiş. En nihayet Rumen Universul Sport İse çocuklarını yabanc: dadılara tevdi et- gazetesinin yazdığına hazaran Solya- | tiği hiç ere carpmıyor mu? Demek ki bi- alacağı maka, terbiyeden memleket ne inlifnde eder? Acaba Bizim Türk sflâlerinden gayri | memlekötimizde yaşıyan © ve hal vakti yerinde bulunan eiğerlerinden hicbir kim- İzim yaptıklarımız sırf zürselikten ibaret layalım hatırı sayılır bir kalabalığın huza - dan AS 23, İstanbuldan Galatasaray | ye gahn dntrum Ayrıpa Aderleri #akllte ve Pireden Etnikos, Bükreş birincisi- |çiliği demek" Sunu da ilâve edebilirim ki runda ve bir çok birinci sınıf atletle- © rimizin iştirakile dün Beyoğlu halke- vi jimnastik salonunda yapıldı. Alınan teknik neticeler şunlardır: Yüksek atlama: 1 — Pulat (G. ) 165 (İstanbul (Bİ) 160,3 — Faik (Y.S.0.) 1.60, Kategori TI 1 — Feyyaz Beyoğlu halkevt 1.55, © 2 — Fuat Alman okulu 1,50,3 — Os- © man Kabataş 1 1,45. Kategori IV. 1 — İhsan Şişli Terakki 1.45, 2 — © Stavro Beyoğlu halkevi 140,3 — Doğan Alman okulu 1,34. Halatla yüksek atlama: 1 — Güregüz (Üniversite) 3,25 (İs- © tanbul rekoru olarak kabul edildi) © 2 — Sudi (Üniversite) 3.10, 3 — Faik © (Y.S.O.) 3.10, 4 — Halit (İst. Lisesi) 300. Kategori TI 1 — Stavro Beyoğlu haTkevt 3.10 (İstanbul rekoru olarak kabul edildi) 2 — Armen Almanokulu 2.70, 3 — © Hakkı İstanbul Bsesi 2,40. Durarak uzun atlama: 1 — Halit deniz lisesi 2,89 (Yeni İs- tanbul rekoru) 2 — Faik Y.S.O. 8,85, $ — Serif Beyoğlu halkevi 2.78. Kategori II 1 — Orhan İst. Lisesi 2,77 (Yeni © İstanbul rekoru) 2 — Feyyaz Beyoğ- “Yu halkevi 264,3 — Afif İst lisesi 230. Kategori TV. 1 — İhsan Şişli Terakki (Yeni Ts- tanbul rekoru) 2.57. 2 — Ender İstan bul Jisesi 243,3 — Doğan Alman 6- kulu 2.29 Durarak üç adım atlama: 1 — Yavru Beyoğlu halkev! 8,48 (İstanbul rekoru olarak kabul edil - iştir), 2 — Halit Deniz sesi 8.27 . 3 — Faik Y.S.O, 8,22, 4 Pulat GS. 8.22. Kategori TI. İstanbul rekoru olarak kabul edilmiş tir) 2 — Orhan İst, Lisesi 7,85,3 — © indr (İstanbul Hisest), rekoru egale edildi), 2 — Süreyya| 1 — Feyyaz Beyoğlu halkevi 7.88 Fenerbahçe - Pera Günün en mühim karşılaşman bu olacaktır Fenerbahçeliler pazar günü çök fena bir kadro ile çıktıkla- Pina rağmen Galatasaryı bir gol fark| iş yendiler. Pera karşısında herhalde düşüne rek yapılmış bir takımla çıkacakla- rmı ümit ederiz. Kalede tabiatiyle Hüsamettin oy- natılacaktır, Bizs kalırsa müdafaa hattında Fa- nl ve Lebibin oynatılması daha iyi olur. Muavin hattına gelince Fenerbah çe takımının en kuvvetli tarafını bu hat teşkil etmektedir Fakat Aytanın Peraya karşı oynayamıyacağını veya uymatılrnıyacığını haber aldık. Ar - tık Fenerbahçenin senelerdenberi öz malı olmuş bir oyuncunun ne gibi düşüne»lerle oynamması veya oyna tılmaması blimiyoraz ne kadar doğ - ru olur Eğer Aytan hakikaten oyna- mıyacaksa merkez musvine Ali Rıza Esad da orun yerinde oynatılarak bu hat şöyle olabilir: Esat, AH Rıza, M. Reşat Hücum hotti: Sarı lâcivertliler bu hatta pazar İyünü bir devre Lebibi, bir devrede de Far oynattılar. Bu müsabaka - lar hususi karşılaşmalar olduğuna göre Naci ve Semihin oynatılmasın - da bizce hiç bir mahzur yoktur. Bir maçta cezalı bir oyuncuyu oynat - mak 6 takımın hükmen mağlöbiyeti- ni icabattirirse de bu yalnız resmi müsal ır içindir. Halbuki bu müsabakalarda bu - nun mevzuu bahis olmaması Jâzm gelir. O halde hücum hattı da bu şe- kilde olabilir Semih, Naci, Yaşar, Şaban, Fik- Tet, Bundan başka bir şekilde çıkıla- naz. Bilhassa Fikretin pazar günkü İzannediyoruz ki bize cok güzel ne karşı çıkacak timler değildirler. Hattâ, bu timler, Ferensuvaroş Aus- iriya, Hungaryo gibi büyük takım'a- rı seyretmiye a'ışan Rumanyada Cem şivar, Arad ve Kulj kasabalarına bi- le kabul edilemez. TAN — Bu bahse biz de avdet e- derek Bulgarlar gibi noktai nazıri mızı bildireceğiz. —— 1 —— de edilmemeği ve bu hattın felce uğ- ramasını mucip olur. Pers da muhakkak ki en kuvvet- Yi kadrasu ile Fenerbahçe karşısında görünecektir. Pera takımının bilhas sa hücum hettı birinci sınıf gleman- | lardan teşekkül etmi; bir hattır, A- ralarınaa blihassa Bambino Fener - bahçe kalesi için büyük bir tehlike-| dir. Fenerbahce ve Pera macı (öyle ve zevkli bir oyun seyretmek İmxânını verecestir Beşiktaş - Şişli Lik maçlarında puvan cetvelinin başında görünen Siyah beyazlıların Şişli ile olan karşılaşması da çok çe- tin olacaktır. Beşiktaşın daha ziyade (o sertliğe kaçan hir oyun tarz: vardir. Şişlinin İde gayr! federe klüpler arasında dai- ma sert bir takım olduğu matümdur. Bu karsılaşma bu siretle sert bir cer! yan takip edecektir Şişiı bu müsabakalara büvük bir ehemmiyet vermektedir. Tam kadro- su fle aıkabilmek için Fenerbahçeye yirdikten sonra Ankaraya giden ta- kımlarının eski antrenörü ve merkez muhacimi Vehabı da getirtmeği dü- şünmektedirler. Fenerbahçe « Pera maçı hakkın- deki düşüncelerimizi yazarken bun - Jar hususi maçlar otduğundan cezalı- ların oynamasında mahzur olmama- a lâzım geldiğini keydetmiştik. O halde Şeref de oynatılabilir de- maçta da bir defa duba görüldüğü gi 'hi açıkta oynaması lâzımdır. mektir. Bu müsabaka da zevkli bir karşı- Aksi hareket kendisinden istifa - Taşma olacaktır. bunları da yanan zenrin, #nket seyri mü- nevver veye rim münevver halk tabnka- Wir, Ve snra bu mürebbivelerin coğu An bulunduğu memleketlerde hizmetei- likte iş bulamaz iken buraya gelâlelerin- de onlar kendilerine değil bir kendi safveti kalbimizle onlara paye vererek başmizin üstünde tutuyoruz. Gediknaşada Nüzhet Akbaş Namzet isimleri on Telgraf, gazetesinde © kuduğuma göre, yeni me - bus seçimi hazırlıkları büyük bir fanliyetle devam ediyormuş: Bazı fıkraları bazı makaleleri dikkatle okuyunca anlıyorum ki, “Son Telgraf, gazetesinin verdiği bu havadis, - tesadüfen - doğru - dur; ve seçilmeğe (o hazırlananlar, seçmiye hazırlananlardan kalaba - hıktır. Bu havadisi okuduktan © sonra, “Yeni Sabah,, gazetesinde şöyle bir ilân gördüm: “İsmet İnönü albümü: İnönünün hayatı, hizmetleri. Yazanlar: Pe « yami Safa, Abidin Daver, İlhami Safa, ilâ... Hani, namzetlerin isimleri gizli tutulacaktı? . Objektifin marifeti on Telgrafta. içinde koyun - lar, ve insanlar bulunan bir fotoğrafın altında şu satırlar ya - nl: Kurban pazarlarında pazarlık!,, Fotograf objektifinin marifetini görüyor musunuz? Pazarlığın bile resmini çekiyor! Çe Çocuk feleine en çok — uğrayan memleket Amerika olduğu için bu çalete karşı alınan fenni tedbir asıl 0- rada büyük tekâmüllere eriştirilmiş- tir. Bu meyanda yanlış olarak “çe lik akciğer, diye anılan cihazın zik.) in Akc 31.1.9399 iğer redehiliriz. Resimde dört çocuk bir - den tedavi edilmektedir. Çocuklar cihazın daha ziyade bir işkence ale line benzemesinden korkmasınlar di- ye gözlerinin önline oyuncaklar kon- muştur. Bu cihaz sayesinde bu dö“ çocuğun hayatı kurtulacaktır, Bu resimde Fransada Amerikan görüyoruz, Cihazın altında körüğe (havayı Resimlerini olsun oynatmış İne bu refikimizde memur - ları, Vekilleri azil ve nas - betmek, acaip bir mani halinde. Geçenlerde, “teeyyüt etmeyen bir şaylaya göre,, kaydini siper e- dinerek, kabinede yeri değişmedik vekil bırakmamıştı. Fakat bere - ket versin, bu “teeyyüt etmeyen şayinlar,, ı hâdiseler tekzip etti. Başvekil Refik Saydam “yalan,, ha vadis yazılmasına şiddetle aleyh- tar bulunduğu için, Son Telgraf re fikimiz, hem sayfalarını, “teeyyüt etmeyen şayialar,, Ja (o süslemek, hem de “muhabir,, ücreti verme - den, kolaylıkla, ve ucuz tarafın - dan “doldurmak,, zevkinden mah- rum kalmıştı. Bu gazetenin dünkü nushasının birinci sayfasında vali Lütfi Kır - darın resmi vardı. Altında şu eüm leyi okudum: “İktısat vekili Hüsnü Çakır!, Ayni sayfanın başka bir köşesine, İsktmat vekili Hüsnü Çakırn da bir fotozrafı basılmıştı Onun al - tında da şu cümle yanılıydı: #Vali Lütfi Kırdar!,, Görüyor musunuz? manisinden hâlâ kurtulamayan refikimiz. ken- dilerini yerlerinden oynatamadığı vekillerimizin, resimlerini olsun de giştiriyor! hastanesine konulan çelik ak eiğesi gönderen dinomolu tulumba vardır. Term GAZETELERLE ŞAKALAR Frankonun ilerleyişi on Telgraf, gazetesinde de şöyle bir serlevha vardı: Frankocular, her gün biraz de- ha ilerliyorlari,, Frankocular nede flerliyorlar? İspanyayı yıkmakta mı? . “Neyzen hulâsası, Ben, bizim Halikarnas balıkçısı nın yazdığı nefis hikâyelerin em se- dık «arilerinden biriyim. Dün de, Neyzen Tevtik'e ait hikâyesini zevki» okudum. Halikarnas balık- çısı, Neyzen Tevfik'in hayatımı, bir hikâyeye sığdırmak o mebaretini, bir sanatkâr kudretiyle göstermiş! Fakat bu hikâyeyi okuduktan sonra da aniadım ki, tıpkı et bulâ- sası, sebze hnlâsası, patates, doma- tes, pancar ve daha bilmem ne hu- lâsası gibi, ““insan,, hulâsası da ya pılıyor. Misul mi istiyorsunuz? İste size, bu hikâyeden “Nevzen hulâsası!,, Bence, Ha'!karnas balıkçısı, Ney zen Tevfik'i bir hirâyecikle “hu- lâsa,, etmiş Çünkü benim bildi- ğim, ve her elime peçirdikçe doya- madan okuduğum Neyzen Tevfik, koskoca bir o7mandır!