February 13, 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

February 13, 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

DÜNKÜ MA .0000000000000000000 000000 eee bb ee0t0444 Kadıköy Stadı Fenerliler Topkapıya 14 Gol Attılar F eserbahçeliler dün Kadıkö yünde Topkapıya karşı liş maçlarının gol zökorunu yaptılar Ve maçı 14 - O gibi çok büyül bir farkla kazandılar, Fenerbahçe şu kadro ile sahadı göründü. Hüsamettin . Yaşar, Lebip « Re şet, Aytan, Ali Rıza - Vahit, Naci, Fikret, Esat, Haldun. Topkapı da dokuz kişi olarak çıktı. Fenerliler daha ilk dekikadan oyunu Topkapı nısıf sahasına inti- kal ettirdiler, İkinci dakikada sağdan açılan Fener hucumunda Esattan Fikre- te, Fikretten Naciye geçen top Topkapı ağlarına takıldı. Bunu yine Nacinin yaptığı ikin. ci gol takip etti, Bu gol Topkapılıları bir parça canlandırır gibi oldu. Fakat bu canlılık Fenerbahçe karşısında bir netice alınmasına imkân bi rakmıyordu. Fener tazyikı tekrar başladı. Hücumlar birbirini kovalıyordu. Esat şahsi bir höcumla üçüncü golü de yapmakta gecikmedi. Bu golün arkasından sarı lâcivertli ler bir penaltı kazandılar, bu fır. satı kaçırdılar, Fakat Fikret der. hal dördüncü golü de yaptı. Dördüncü golden sonra sırasile Naci beşinci, Fikret altıncı, yine Naci yedinci, Esat sekizinci golle- Ti kaydettiler ve devre de 8 - 0 Fenerbahçe lehine bitti İkinci devrede gol farkının pek büsük olacağı. sörülüyordu. Sarı Meivertliler Reşadı sağ açığa, Hal- dunu da muavin hattına aldılar. Sağdan bir Fener hücumunda Re- şatlan gelen topu Fikret bir kafa vuruşile ağlara takarak dokuzun- cu gölü yaptı. Fikret arka arkaya iki gol daha kaydetti. Ve vaziyet 11-0 oldu. Topkapılılar artık bitkin bir hale gelmişlerdi. Ve Fikret on ikinci golü de yaptı. Bu golden sonra Fenerliler ikin- el penaltıyı da kaçırdılar. Fakat Naci #ki gol daha yaparak maç 14 - 0 Fenerbahçenin galibiyeti ve gol rökorile kapanmış oldu. Atletizm Müsabakası Genel < Direktörlük * krosları dün 14 teşekküle mensup 59 atlet arasında yapılmıştır. Müsabaka- nın teknik neticesi şudur: 3500 metrede; Birinci Abdul lah (Haydarpaşa), ikinci İzak (B. 8. K), üçüncü Süreyya (4. K), dördüncü Eli (B. H.E), beşinci Kizün (Kasımpaşa), altıncı Hü- seyin (B. H. E) dir. Takım itibarile: Birinci (Hay- darpaşa lisesi), ikinci (Kurtuluş), üçüncü (Rober Kolej), dördüncü (B. 5. K.), beşinci (Sanat mekte bi), altıncı (Haydarpaşa lisesi), ye- dinci (Topkapı), sekizinci (Fener- yılmaz). 7500 metrede: Birinei Hüseyin (Demirspor) ikinci Artan (B. 7, K.), üçüncü Tezer (Kasımpaşa), dördüncü Nuri (Kasımpaşa), be- şinci (Sulhi (Kasımpaşa), altıncı Todori (B. J. K)) dır. 'Takım itibarile: Birinci (Kasım- paşa), ikinel (B. J. K) dır. Beyoğlu Halkevi bu mevsim için pılacak olan on birinci krosunu önümüzdeki pazar günü Heybeli- edada 5000 metre üzerinde hazır- lamaktadır. —— Voleybol Maçları Dünkü voleybol (maçlarında Çelikkol Şişliye, Eyüp Yüksek muallime, Darüşşafaka Yüksek Mühendis B ye, Yüksek mühendis Peraya, Gazi enstitüsü Kurtulu- şa, Galatasaray da Haydarpaşa li- sesine galip gelmiştir. Galatasaray Dünkü Maçta Beykozla 1-1 Berabere Kaldı Galatasaray - Beykoz dün Tak- sim stadında karşılaştılar ve 1-1 berabere kaldılar. Devamlı bir yağmurla çamur deryası hâline gelen stadda Beykoz . Galatasaray karşılaşması bilhassa ikinci dev- rede futboldan başka her şeye benzedi. Refik Osmanm düdüğü ile saha- Ya gelen takımların şu şekillerde oldukları görüldü. Galatasaray: » Lütfi, Adnan - Musa, Ekrem, Necdet, Süleyman, Cemil, Salâ- hattin, S Barlas Safa Bahadır, — Hakkı, Galip, Şahap, Bürhan, Ca hit, Oyuna Galatasarayın o vuruşile başlandı. Devamlı yağmur altında oynanan ilk devre ikinci devreye nisbetle heyecanlı ve zevkli geçti. İlk dakikalar karşılıklı hücum- larla geçiyordu. Beykozlular can- h bir oyunla Galatasaray kal tehlikeli dakikalar © geçirtmeğe başladılar, Az sonra Galatasaraylılar hâ- kim bir oyun oynamıya başladı- lar. Galatasaray hücum hattında Salâhattin bozuk bir oyun oynu- yordu. Muavin hattı ile hücüm hattının arasında irtibat olmaması yüzünden netice alamıyorlardı. 18 inci dakikada Kaleciden ge- len topu yakalıyan Süleyman gü- zel bir sıyrılışla Galatasarayın tek golünü kayda muvaffak oldu Bu gol Beykozluları daha ziya. de canlandırdı. Favullü bir oyun oynamağa başladılar. Ve 26 ncı dakikada muavin hattından gelen Takımlar Oyun Beşiktaş 17 4 Fenerbahçe 17 4 Galatasaray 7 1 Vefa 7 9 Beykoz '7 7 Süleymaniye | 17 5 Bilâl 17 4 Topkapı 17 4 İstanbulspor 17 3 topa yetişen Bahadır golünü yaptı. Bundan sonra Galatasaray hâki- miyeti altında ve Beykoz nısıf sa- hasında oynanan oyunda beraber- liği bozacak gol kaydedilmeden devre 1-1 berabere neticelendi. İkinci devrede İkinci devreye Galatasaraylılar çok canlı başladılar, Sarı kırmızı hücumları birbirini takip etti. O- nuncu dakikada hakem kasdi ha- reketleri yüzünden Sekiz Hehme- di oyundan çıkardı. Beykozlular oyuna on kişi ola- rak devama başladılar. On kişilik Beykoz takımı karşısında Galata- neticeyi değiştirecek golü kâyde- demiyorlardı. Salâhaddinin bece- riksiz oyunu da Galatasarayın ne- tice almamasına sebep oluyordu. Galatasaraylılar Salâhaddini 2- çığa atmak mecburiyetinde kaldı. lar, fakat bu değişiklik te netice vermedi ve maç ta İ-l berabere neticelendi. Hakem Refik Osman oyunu iyi idare etmedi, Birinel devrenin iki, ikinci devrenin de dört dakika eksik oynatıldığı söyleniyordu. Şişli - Vefa maçı Dün Galatasaray - Beykoz ma- çından evvel Şişli - Vefa hususi bir karşılaşma yaptılar. Birinci devrede Vefalılar iki gol kaydettiler, devre 2-0 netice- lendi. İkinci devre mütevazin bir şe- kilde devam ederken oyun çok sertleşti, hakem de bir hâdiseye meydan vermemek için oyunu ta- til etti. Oyün tatil edildiği zaman Vefa 2-0 vaziyette idi. beraberlik semen Galip Berabere Mağlüp Attığı Yediği Puvaı 3 .— 65 13 48 2 1 80 ız “ 4 2 61 19 43 3 5 35 24 38 4 6 40 31 35 3 9 21 41 30 2 7 24 6ı 27 — 3 17 2 25 2 12 19 51 20 is deyeseezeadomlyodli AÇLARI Şeref Stadı > Beşiktaş d eşiktaş da Aaj Hilâli 6-0 Mağlüp EHi ğlüp Etti asr başında giden Beşiktaşlıların yapacakları her maç aradaki puvan farkının bir tek oluşundan alâka uyandırı- yordu. Dün Beşiktaşirlar Şeref stadın- da Hilâlle karşılaştılar, Hill en mühim oyuncuları Hak kıdan mahrum, Beşiktaşta da ce zah olan Şeref yok, on kişi... Takımlar şu şekillerle sahaya çıktılar, Beşiktaş: M. Ali - Hüsnü - Ta- el - Şahap, Feyzi, Hüseyin - Eşref, Bedii, Rıdvan, Hayati, Hilâl: Murat - Akif, Muammer - Cevdet, Zeynel, Alim - Muzaffer, Rüstem, Mustafa, Halük Lütfi. Oyuna Beşiktaşlılar başladılar. Ve bir Beşiktaş hücumunda daha ilk dakikalarda Hayati topu Rıd- vana geçirdi ve ilk golü kaydetti- ler. Beşiktaşlılar çok eanh. Bu Ro Yü Hayatinin yaptığı İkinci gol ta- kip etti. İki dakikada yapılan iki gol neticenin çok farklı olacağı kanaatini uyandırdı. On dakika kadar Beşiktaşın birbirini kovalıyan höcumlarile geçen oyunda gol kaydedilemiyor- du, Nihayet 15 inci dakikada Be- dil, Rıdvandan aldığı pasla üçün- cü golü de yaptı. 27 nci dakikada da kornerden gelen topu Rıdvan dördüncü defa Hilâl ağlarına taktı ve devre 40 bitti, İkinei devrede Beşiktaş yine on kişi oynuyordu. Beşiktaş hâkim. Dakikalar ilerliyor, fakat gol kay- kiksda Hayati: beşinci golü yaptı. Yirminci dakikada da Rıdvanın &- yağile altıncı golü Yapan on kişilik Beşiktaş takımı maçı 6 - O kazan mış oldu. — — Ikinci Küme Lig Maçında Neticeler Dün yapılması lâzım gelen fkin- ci küme lig maçlarında OKadıkö- yündeki Eyüp - Ortaköy maçı her iki tekımım da gelmemesi yü- zünden yapılamadı. Şeref stadındaki maçlarda Bey- lerbeyi © Davutpaşayı 4-1 yendi, F heryılmaz - Garagümrük ma- çında Feneryılmaz gelmediğinden Karsgümrük galip sayıldı. Kasımpaşa - Boğaziçi maçında Boğaziçi gelmediğinden Kasımpa- şa hükmen galip sddedildi. — Ankaradaki Maçlar Ankara lig maçlarına Muhafız- gücü stadında devam olundu. Hakem Muzafferin İdaresinde Ankaragücü ile Gençlerbirliği ta- kımları birbirlerine çok yakın kuvvette görünüyorlardı. Fakat Gençlerbirliği 4 < 2 gibi bir farkla galibiyeti Ankaragücü- ne bırakarak sahadan çekildi. Ömerin hakemliği altında yapı. lan Harbiye - Galatasaray maçın- da ise Harbiyeliler 6-4 gibi bir farkla sahadan galip olarak çekil- diler. * Ankara Elmadağındaki müsabakalarından alınan teknik neticeler şunlardır: İniş: 1 — Rasim Akın 4102 — Nâzım Küçükarslan 46 saniye 0,10 3 — Asım 54 saniye. Slahom: 1 — Nâzım Küçükars- lan 56 saniye 1,10, 2 — Rasim $1 saniye, 3 — Asım Kurt 81 saniye 715. ayram Maçı Kupası Bayram maçları kupasının has kem raporundan sonra Galatasa- Taya verilmesi okararlaştığı içim dün stadda bölge direktör vekili Muhtar Galatasaray baş kaptanı Ömer Besime kupayı vermiştir. 4 pamela Kabul resminde bulunan Ii, KÜPME Memleketimizin diğer memleket- lerle olan ticareti serbest döviz, kli- ring veya takas olmak üzere üç yuk da cereyan ediyor. Hangi meraleket- lerle ne yolda ticari mübadelâtta bu- lunulduğu ve bunların her birinde ne gibi hususiyetler mevcut oldüğu- nu bir kaç yazıda toplamayı okuyucu | larımız ve tüccarlarımız için faydalı | görüyoruz: Türkiyenin ticari mübadelâttan mütevellit harici tediyatı 15—7—937 tarihli ve 7005/2 numaralı genel it halâ! rejimi kararnamesinin ilk dört maddesinde tasnif ve hulâsa edilmiş» tir. Buna göre hariç memleketlerle münasebatımız şu Üç kısma ayrılı « yor: 1 — 7005/2 numaralı kararname- nin birinci maddesi mevzuunu teşkil eden memleketler, bunlarla vaki tica- ri mübadeleden mütevellit tediyeler serbest dövizle cereyan etmektedir. rarnamenin 1 numaralı listesinde gös terilmiştir. Misir, Suriye, Filistin, Malta, Kıb- rıs, bu listeye dahil olan Amerika şik devletleri ile yeni bir tice- ret mukavelesi aktedilmiş olup henüz meriyete girmediğinden metni ma » lüm değildir. Yine bu memleketlerden Misir ve Filistin hakkında 15—3—i938 tarihe li 8273/2 numaralı kararnamenin bi rinci maddesi ve zeyli olan bir mi maralı ilân mucibince bazı takyidat ihracatımızdan mütevellit serbest dö- vizler Cümhuriyet Merkez Bankasına satılır. Kambiyo müdürlükleri bu iki mem İleketten ithal edilecek mal bedelleri için Merkez Bankasına satılan döviz- lerin aylık 9£ seksenine kadar dö- viz mübayaasına mezuniyet verirler. Kleringle bağlı memleketler 2 — Kliring veya kliringe benzer mukavelelerle bağlı olduğumuz mem leketler Bunlar 7005/2 numaralı kararna-| maddeleri | mevzuunu teşkil etmektedir. Bu mem | menin ikinci ve üçüncü leketlerle vaki tediyat, her birile ak- Bu memleketler 7005/2 numaralı ka» | vazedilmiştir. Bu iki memlekete vaki | 13-2-939 . i GÜMHURREİSİMİZİN KABUL RESMİNDE ! davetlilerden bir grup Diğer Memleketlerle Yaptığımız Ticari Mübadelenin Esasları VE 1 UKUS tedilmiş olan kliring mukavelesi hü- kümleri dahilinde cereyan etmekte- dir. Kliring mukavelesi ile bağlı oldu- ğumuz memleketlerin isimleri şunlar dır Almanya, Belçika, Çekoslovakya, Estonya, Finlandiya, Fransa, Holan- da, İngiltere, İrlanda, İsveç, İsviçre, İtalya, Macaristan, Norveç, Polonya, Rumanya, Sovyet Rusy ya, Yunanistan, Letony Bulgaristan ve Japonya ile de mal takası esasına müstenit mukaveleler aktedilmiştir. Takas esası üzerinde 3 — Yukardaki iki kısma girmiyen, yani 7005/2 numaralı kararnamenin birinci, ikinci ve üçüncü marideleri hükümlerinden istifade etmiyen mü- tebaki ne kadar memleket varsa bun- İlar da 7005/2 numaralı kararname- nin 4 üncü maddesine tabidir. Bu memleketlerle ticari mübadolât esası «& müstenlttir. Bunlara ada (interehangenble) takas ta- bir olunmaktadır. Yani Türkiyenin bu memleketlerin herhangi birine yapılacak ihracatın fol kıymetine mü savi olmak üzere bu memleketlerin berhangi birinden cif kıymetie 1ha- lât yapılabilir. Yalnız ithal edileb'ie- cek mallar 7005/2 numaralı kararna- menin melfufu olan 2 numaralı Bs tede yazılı olanlardan ibareş olup, bunların haricindeki malları inter- ehangeable memleketlerden ithal et- mek mümkün değildir. Bunlerin baş- İhcaları baharat, çay, kakao tanesi, damızlık hayvanlar, tömbeki, Xi İ nos yünü, hurma, ananas, bazı ağaç- lar, vanilya ve sairedir, Evelee bu listeye dahil olan dokuz malın ithalâtı 6773/2 numaralı karar namenin ikinci maddesi nce bazı hususi kayıtlara tâbi tutulmuş- tur. Bu dokuz malın isimleri şunlar- diri Pamuk ipliği, bakır, kalay, deri, çuval, jüt ipliği, jüt mensucatı, | kauçuk, kebrako, Bu malların Türkiyeye ithal! ne gibi şeraitle kabil olacağı ilerde tet- kik olunacaktır. (Sonu: Sa. 10, Sü. 1) piy muc ham