17 Şubat 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

17 Şubat 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

17-2-939 Fra nsa Yeniden 7600, Amerika 3032 Tayyare 7 - Inşasına Ka (Başı 1 incide) dar olacak şekilde ta- lehindeki takriri üzerine » münakaşalara büyük bir ehem t atfetmektedirler. Bitaraflık nunda yapılacak tadilât ile rei muhariblerden Ame imza (o edilmiş her - muahede ahkâmini Lili, 5 fından bir fa gönderilecek esliha-! dai maddelere ambargo ko- ti verilecektir. de iy vermektedir, Amerika da dahil olduğu hal de bütün milletler, Kelloğ misakını imzalamışladır. Maamafih relsicüm- burun mutaarrızı tayin etmek husu- nin tasvibini elde et - Mer raeclisi, 552 milyon rın sarfını derpiş eden yeniden silâhlanma programını 15 reye karşı 367 rey ile kabul etmiştir. | Kabul edilmiş olan program, 3032 tayyarenin inşasını natık bulunmak tadır. Ayan meclisi ordu encümeni, Fransaya askeri tayyareler satılma sına müteallik olarak encümende ba- zı zevat tarafından verilmiş olan ifa- delerin bir kısmını bugün neşretme Ze karar vermiştir. Encümen reisi B, Sheppard, ifa - delerden yalnız askeri esrara müte - silik olanlarının heşredilmiyeceğini beyan etmiştir. İngilterenin deniz inşaatı Londra, 16 (A.A) — Harbiye ne-! zareti için 8.025.000 İngiliz lirası miktarında munzam tahsisat tolebi-| ni mutazammın bir Kanun Jâyihası Avam kamarasına tevdi edilecektir. İngilterenin 1939 - 40 bütçesi, tak- riben bir milyar 300 milyon İngiliz Urasına baliğ, yani son sene bütçe- sinden 270 milyon fazla olacaktır. “ Londra, 16 (A.A.) '— Tayyare in- şastı Fransız sosyetesi reisi Jaguet, tayyare inşaatı umumi müfettişi Jouk ve daha bir kaç eksperden mü- rekkep bir Fransız havacılık heyeti buraya gelmiştir. Bu heyet, İngiliz tayyare fabrika. larmı gezecek ve tayyare inşaatını tetkik eyliyecektir. Reuter ajansının bildirdiğine gö- re, heyet ayni zamanda Fransanın Ta giliz modellerine göre motör ve da-! ba bazı parçaları imal edebilmesi t- çin lüzumlu brevelerin satın alınma- 81 için de görüşecektir. Daily Expres gazetesi yeni deniz inşaatı hakkında aşağıdaki malâ - matı vermektedir: Gelecek sene tezgâha konulacak olan İki yeni dretnot kırkar bin ton- lük olacak ve 14 pus yerine 16 pus- luk toplarla mücehhez bulunacaktır İnşa edilecek yeni muhafız gemi- ler de şimdikinden daha büyük top- larla mücehhez olacaktır. Okyanuslarda ticaret | seyrüse! nini himayeye mahsus 60 tayyare! yeni tayyare gemileri inşa edilecek- tir. Kara ordusuna gelince, Herbiye Bakanlığı hemen bütün 1929 bütee- siri kara ordusuna tahsis edecektir. Bir fırka, deniz aşırı hizmeti için her dakika âmade bulunmak üzere ta - mamen seyyar hale konacaktır. İngiliz gazetelerine göre anma masrafının pek ziya» rılması İngiliz matbuatında rrotsiz karşılanmıştır. 'Times gazetesi basmakalesinde şim diye kadar elde edilen veya elde &- dilmek üzere bulunan neticeleri gös” teren mühim bir bilânço yapıyor! “Deniz inaatmda, insa ha'inde bn- geren av za-fında 514 gibi muazzam hir rekema has » rakkam 1'kbahar- (19 bin 5N0 tona yiselerettir. h Yerami garaile mslâm oldutu | e tenteleri müsin 62 vx ve yek'nia d-ha tir. Bu husustaki rak- kam bittebi gleli tutulmaktadır. Üç ordu icin efrat kaydı da iler. Jemektedir. Deniz için kayıt miktarı senede 15 bin kişi, yani 1931 e naza- ran beş misli fazladır. Kara ordusu fark! rar Verdiler İ efradından da 77 bin kayıt fazla ya- pılmıştır. Hava kuvvetleri mevcudu imali sene sonunda mühtemel olarak 39 bin fazlalık gösterecektir. Umumi kayıt 164 bindir ki, bu rakam “gö- nüllü hizmet” usulü tatbik eden bir İ memleket için memnuniyeti mucip bir neticerir. Esasen bu netice ka mütenasip olmaktan henüz çok uzak bulunduğunu unutmak icap ettiği de- mek değildir. Daily Telegraph gazetesi de bü ra- kamları gözden geçirerek şu netice- ye varıyor: “Bir sene sonra askeri hazırlıkla. | tımız gerçek bir sure acaktır, Fakat daha evvel işe baş - lanmamış olması teessürü muciptir.,, Fransanın yeni siparişleri Paris, 16 (A.A.) — Temps gazetesi Fransız hava kuvvetle; İ ması hususunda aşağıdak | vermektedir: “Fransa hava kuvvetlerinin tezyi- di hakkındaki program, şimdiki ba va nazırı tarafından 1938 kânunusa- nisinde tesbit edildiği gibi durmakta- dır. Bu program mucibince, en son sistem iki bin sekiz yüz harp teyya- resi İlk hattı teşkil edecek ve ayrıca da 4900 tayyare ve 12 bin motör ya- ilerlemiş o- | ya yapılan mühim siperiş- | ler bu plânın tatbikin'n tamamlan - ması için evvelce tesbit edilmiş olan 1940 ilkbaharı müddetini mühim sus rette kısaltacaktır. Ayni zamanda bizzat Fransız fabrikaları da imalât. larını bızlaştırmışlardır. Öyle ki, 439 yazında Frsnanın hava kuvvet. leri mhim surette artmış olacaktı Japonyarın yeni bütçesi Tokyo, 16 (A.A. — Parlâmento, üç milyar 980 milyon yene baliğ olan alelâde bütçeyi kati olarak kabul et- kanaatine © göre, Yarı Tmarr yça katran Yanam Sam lâde bütçe yakında parlâmentoya tev di edilecektir. Gazeteler. bu hususi bütçeyi 12 milyar yen olarak tahmin etmektedir. Rusyadan gidecek heyet Moskova, 16 (A.A) — Haber alın- dığına göre, bâhriye komiseri amirsi İsakof, altı Sovyet deniz mühendisi- nin başında olarak yakında Amerika- ya gidecektir. Bu heyetin bir tetkik seyahati için mi yoksa, levazım sa» tın almak için mi gideceği belli değil- dir. Anesk. hatırlarda olduğu üzere | geçen sene Sovyet hilkülmetine müte- | addit defalar Amerikadan gemiler, ve hattâ bir iki de zırhlı satın almak | niyeti atfedilmisti. Hendersonun mutku Berlin, 16A.A.) — Dün (İngiliz — Alman cemivetfinde bir nutuk söylemiş olan İngiliz sefiri Henderson, ezcümi! le demistir: “Vaziyetteki inkisaflarm nihayet berri Almanya fle Bahri İnsiltere e- akşam rasında bir dostluk teessi celeneretine kaniim. Bu bi dığı tokd'rde Avrupa helâk olmıya mahkümdur. Führer ve Chamber'sin. Münihte İngiltere fe Almanva arasmda iyi bir'anlaşmanın temetlerini atmrisler- dır. Bu anlaşma, bu vadide sirfedil. | İ mekte olan mesalyi bora çıkarmaya calısan fena ma'esatlı, kimselerin bu gayretlerine ramen tahaklenk saha. una İsal edilecektir. Siyaset sahasın- da İnsiltere ile Almanva arasında muhalefet mevewt olduğunu söyle mek manasızdir.” Almanva Sovyetlere Silâh Satacak Moskova, 16 (A.A.) Almanya Harleiye bezareti şark İşleri “tlearet dairesi sefi Sehunurre'nin evvelce tehir edilmiş olan Moskova seyaha- tinin martın onuna doğru vukubulaca #1 bildri'mektedir. S-hunürre, 8 İ Sovvetler Birliği ile Almanya ara - sında tienret mübadelelerin! canlan - İ demek #mkönlerin tetkik edecektir. İ Almanvanın Sowvetlera harn levaz'- İ mi bile satması ihtimal harici değil- idir. Zannedild'ğine göre. bu Almen memurunun Moskovayı #iyareti Lah- liler tarafından hiçbir itiraza ufra- mamaktadır. Polonya da pek yakın- da Sovyetlerle bir ticaret mukavelesi imzalıyacaktır. ordusunun vazife ve mesuliyetlerile | Madrit Mütareke Müzekeresine Girişmiş (Başı 1 ncide) buhranında olduğu gibi değil, fakat son derece kuvvetli olduğunu söyle- dikten sonra general Cebelüttarıkı tebdit ettiği söylenen toplarından bahsederek bunların 4 toptan ibaret olduğunu ve hepsinin aldırıldığını izah etmiş ve nihayet general Frankonun Almanya ve İtal- Ya tarafından dikte edilen bir siyase- ti takip etmiyeceğini ilâve etmiştir. Del Vay dönüyor Cümhuriyetçi İspanya © hariciye nazırı Del Vayo'nın bugün Paristen Madride dönmesi bekleniyordu. An- laşılan Del Vayo'nın vazifesi, Pariste bulunan İspanya cümhurreisini Mad- ride götürmek ve onun da mukave - Farankonun | Eski Dünya Yeni Dünya (Başı 1 incide) larına göre ayar ediyorsunuz. Rad- yonuz da» gazete İdarehanesinin verdiği haberleri alıp zaptedecek tertibat vardır. Önünüze gazeteniz yayılmağa başlıyor. Artık yüz binlerce lira serfe - derek büyük tabı makineleri ge- tirtmeğe, tevzi teşkilâtı kurmağa, posta ile sevkiyat yapmağa ihtiyaç kâlmıyor. Bütün okuyucularımıza gazetenizi idarehanenizde kurdu - Zunuz verici radyo makinesiyle ya- yıyorsunuz, Şimdi Amerikada tatbik edil - meğe başlanan bu keşif gazetecilik âleminde büyük bir inkılâp yapa- caktır. metin devamını teyit etmesini temin etmekti. Del Vayo'nın bu işi başara- madığı ve onun için Madride yapyal- nız döneceği söyleniyor. * Frankoyü tantmak bahsine gelin ce Röytere göre, İngiltere ile Fran- sa Franko hükümetini hemen tanı- mayı düşünmüyorlar Yalnız İngiltere ile Fransanın müşterek hareket ede- cekleri muhakkaktır. Mütareke için müzakereler Bazı Fransız gazetelerine göre, Cümhuriyetçilerle Frankistler arasın da temas temin olunmuştur, ve iki taraf mütareke veya teslimi müza - kere etmektedir. Bn. Tabowls, Osuvre gazetesin - de Littorio adındaki İtalyan fırkası kumandanı general (oOGambera ile Frankistler ında ihtilâf zuhur et. miş olduğunu ve bunun Frankistle- rip İtalyan askerlerinin © Barselona sokaklarında geçid resmi yapmaları için general Gambera tarafından ya- pılan talebi reddetmiş (olduklarını yazmaktadır. Frankistler Madridi ( şimalden bombardıman etmektedir. Dün her çeyrek saatte şehrin ortasına büyük bir obüs atıldığı halde daha sonrala- ri obüslerin sayısı saatte 150 ye var. dırılmıştır. * e profesörü, İspanyol arazisinden bir ksrm İspanyol hükümeti elinde kal dıkça ve İtalyan ve Alman askerle- ri İspanyada mevcut © bulundukça, Franko hükümetinin tanınmaması hakkında Lord Halifax'a bir telgraf çekmiştir. Töndra, 16 (A: A) — Avam ka- marasında bir isçi mebusa cevap ve- ren B. Bütler, İspanyol hükümeti ve- ya İspanya bankası tarafından Fran- sa ve İngiltere bankalarına yatırıl - mış olan altınların mülkiyeti mesele- sinin muhtemel olsrak mahkemeler tarafından halledilmesi icabedeceği- ni bildirmiştir. İngiltere ve Fransa Milletler Cemiyetine Bir Nota Gönderdiler Londra, 16 (Hususi) — İngütere hükümeti Milletler Cemiyeti umumi kâtipliğine gönderdiği bir nota ile, harple meşgul olduğu zarnan, baş - ka devletlerle çıkacak ihtilâfları sulh kendini bağlı sayacağını, fakat sulh zamanında bu karara göre hareket edeceğini bildirmiştir. Milletler Co- miyeti asamblesi bu kararı 928 ey » lülünde vermiştir. Fransa hükümeti de Cemiyetine ayni şekilde bir göndermiştir. Milletler nota o — Gangsterler ir Otel Bastılar Miami, 16 (A.A.) — Ruvelver ve mitralyözlerle müsellâh olan boş hay dut büyük bir otele girerek kasalirı soymuşlar ve mücevher ve para ola- rak 200 bin dolar çalmışlardır. Hay- dutlar, otel müstahdemininden beş kişi ile beş müşterinin ellerini, ayak- larını bağlamışlardır. KD A Ateş Tuğlası İstihsalâtı zla Değil Ankara, 16 (A-A.) — İktisat Vekâ- letinden: Teşviki sanayi kanununa müzey- yel 2261 sayılı kanungn üçüncü mad fazlai istihsal nizamnamesi esasları dahilinde yapılan tetkikat neticesin- yolu İle halle ait asamble kararına | desi mucibince tanzim edilmiş olan| * Bir kaç gün evvel “Günün me seleleri,, sütununda dünyada bü - yük bir inkılâp yapacak diğer bir keşiften bahsetmiş, Amerikada Ko- lombiya üniversitesinde Uranyum atomunun parçalandığını yazmış - tık, Atomun parçalanması yeni bir âlem keşfi, insan hayatına yeni bir istikamet verecek yeni bir unsu - run bulunuşu demektir. Atomun parçalanması tecrübesi lâborstu - vardan hayata geçtiği gün, dün - ya İçin yeni bir ufuk açılacaktır. * Yer Dünya bu ve bunlara ben- zer mühim ve insanlığın İs- tikbal için inkılâp yapacak büyük keşifler arkasında koşarken, ihti- yarlamış eski dünya kin, hırs, in - tikam, istilâ, büyüme hırsları için- de çalkanıp duruyor. Her tarafta silâh ve mühimmat fabrikaları, harp gemileri yapan tersaneler geceli gündüzlü durma- dan çalışıyorlar. Kafalarını yara - tacı işlere, vücutlerini faydalı ve hayırlı fanliyetlere » sarfedebile - cek milletler bir harp hazırlığı i- çinde sinirleri gergin, maneviyat ları bozuk, hurursuz bir hayat ge- çiriyorler, Herkes birbirini öldür - mek İğik “Büzırlık yapmakla meş- sal Yeni medeniyet yaratmakla yapmakla, eski medeniyet yık - makla, ve tahrip etmekle mesgul. Bir tarafta ihtiyarlamış bir me- deniyetin son çırpinışlarını, öte ta- rafta genç ve zinde bir medeni - yetin yeni hamlelerini görüyoruz. Bügürkü Avrupa medeniyetini Roma medeniyetihe benzeten, ve İkisinin mukadderatını müşterek gören filozof Kayserlinge insanın hak vereceği geliyor. İktısat Vekâleti Avrupaya Talebe Gördariyor Ankara, 16 (A.A.) — Bilgili, tek- nik elemanların milli sanaylimizin inkişafındaki ehemmiyetli tesirlerini nazarı itibara alan İktısat Vekâleti, 3293 sayılı mütehassıs yetiştirme ka nunu hüküralerine istinaden bu se - ne, ilk olarak Avrupaya 30 (talebe gönderecektir. Bu talebeler Avrupa- da dericilik, yünlü ve pamuklu men- sucat tahsili yapacaklardır. Tahsile gönderilecek talebe 15.3.9039 tarihinde, Ankara, İstanbul, İzmir ve Bursa gibi büyük (şehirlerimizdeki bölge sanat okullarında açılacak mü sabaka imtihanlarında seçilecektir. Askerliğini yapmış Olmak ve bölge sanat okulu mezunu bulunmak imtihana kabul Şartlarının başleala. İrıdir. İktisat Vektileti bu yoldaki mü. racaatları tetkike başlamıştır, Yüz Metre Sene O Dava: İmlâ Karışıklığı da Bir Hayli ...: Hazindir Yazan: AKA GUNDUZ (Baş: 5 incide) İmlâdan bahsederken imlânm ay rılmaz kayuuğı olan grameri ha - tarlamamak mümkün müdür? izlerden bir mini mini fedi kârlık daha © beklenebi Her işi tersine anlamamak raz incelemek külletine katlanmak | fedakârlığı. Falih Rıfkı Atay ıstılahlarımız- da istikrar istedi. Bunu da ters an- ladık. Ne mutlu bize, menbas fünü- nu ulüm Ve mastarı bilmem ne 0- lan şafka dönüyoruz! Notasından kasidelere agâz eyledik. Ne olur, i zin verseler de şöyle, haddimiz ol- mayarak, menba cehalet ve mas - tarı dalâlet olan garbe de biraz bak sak! Kale aslından kavele idi, vav kaçtı, kaf kuyruğunu kaldırdı kale oldu. Görüyorsunuz ya, şöyle enstan- tane bir bakışla şarka bakar bak - maz nasıl ulema kesiliyoruz? Fe - tebarekâllah ya efendinâ! Konuya gelelim: Biz kendi yazı larımızda kaçaklık edebiliriz, fa - kat çocuklarımızı kurtarmak Kül - tür Bakanlığına düşer. Önümüzde- ki ders yılına kadar çok şeyler ya- pılabileceğine inanıyoruz. Müsaba- kaya çıkarılan ilkokul okuma ki- arının şartnamesine bu mad - deyi de katmak gerek olsa gerek. BM NEN. Konservatuvar On Bir Mezun Verdi Konservatuvarın ağız sazları kıs mının bu ders senesi tedrisatı hitam bulmuştur. Bu devrede konservatu- varın bü kısmından 11 genç mezun olmuştur. Bunların diplomaları me- rasimle bizzat Vali ve Belediye reisi tarafından verilecektir. Bir İngiliz Firmasının Teklifi Belediyenin, İstanbul otobüs servi- sini“üzerine'mlacağını duyan bir İn- eri alen Ye ARSİN vermek istediğini bildirmiştir. İngiliz firmasının teklifi tetkik edilmekte - dir. İstimlâkine karar verilen Mısır- çarşısı ile Yenicami arasındakı ah- şap dükkânlarına dün kiymet takdir | edilmiştir. Sahiplerine toblizat ya- pıldıktan sonra dükkânlar yıktırıla- caktır. —— Takas Komisyonu Toplandı Takas komisyonu dün toplanarak hafta içinde yapılmış olan takas işle- inin muaelelerini tetkik etmiş ve ihracat için hazırlanan malların ih- racını tasvip eylemiştir. tanbul da hazır bulunmak hakkını haizdir. tevdi etmeleri icap eder, meclisi ve mürakıbın ibrası, 3 — İdare Meclisinin kârın sureti tasvibi, Ya tebdilleri, Dünya Rekoru Nevyorkta Kırıldı Londrada çıkan bir mecmusya gö- re, dünya yüz metre rekorunun hay- retler uyandıracak bir derece ile Nev yorkta Nengo isminde bir “ene, tara- fından kırıldığı bildirilmektedir. 9/9 saniyede yaptığı bildirilen bu derece, dünya atletizm muhitini şa- şırtmıştır. Bunun dünya rekoru ola- de ateş tuğlası sanayiimizde fazlai istihsal olmadığı anlaşılmıştır. rak kabul edilip edilmiyeceği merak- Yün ve Pamuk İpliği ve Akmeşe ve saire imaline mahsus Türk Anonim Şirketinden : Sirketimizin Esas mukavelenamesinin 24 üncü maddesine tevfikan hissedarlar umumi heveti aşağıda yanlı ruznamedeki maddeleri mü- yikere etmek üzere 20 Mart 1930 tarihine müsadif Pazartesi günü $a- at 10,15 de İstanbulda Yenipostane arkasında Hanimeli sokağında İs- ia Hanındaki İdare Merkezinde sureti ndiyede toplanscağından lânkal 10 hisse senedine sahip olan hissedarlar umum heyet içtimamm- YE Şketimiz Esas mukâvelenamesinin 24 üncü maddesine ssedarlar umumi heyeti aşağıda yazılı ruznamedeki maddeleri mü- #akere etmek üzere 20 Mart 1939 tarihine müsadif Pazartesi günü sa- > vole de İstanbulda Yenipostana arkasmda Han'meli sokağında İs- (anbul Hanndeki İdare Merkezinde sureti fevkalâdede toplanacağın- an lâskal 10 hisse senedine sahip olan hissedarlar umumi heyet içti- Fatih Sulh Birinci Hukuk Ma kemesi Satış Memurluğundan Fatma, Emine, diye, Huriy Nuriye ve Nazminin şayian m sarrıf oldukları Haydarda Bıçak Alâeddin mahallesinde Ceşme s kağında şarkı 8 parsel No.lun şap ev, şimali 10 par: sap ev, garbı bıçakçı Ceşmesi Cenubu Musa Bey sok yeni 1, 29, 25/1 No ji men kıy biri iki oda bir mutfak ve birh Yâyı ve diğeri de altı oda, bir ma ia döşeli taşlık ve iki helâ vet lumbası bulunan bir mutfak bir miktar bahçeyi ve elektri muhtevi ve köşeye tesadüf eden * bir sekıf altında bulu lükten ibaret ahsap ev ile Cibal de Gülcami mahallesinde Cib: li — Fener caddesinde eski 221 yeni 222 No. lu ve 6460 Bra mı hammen kıymetli bir taraft Po caddesi ve bir tarafı Hacı Dimit hanesi, bir tarafı lebi derya ve bi tarafı tariki âm ile mahdut kâg ve denize nazır olan cephesi ayrı ca ahşap kaplı ve alt katta bir od ile müteaddit odunluk ve kömü! lüğü ve çamaşır hanesi buluna ve her dairede dört oda, bir bel ve bir mutfağı ihtiva eden ve he İrenin birer balkonu buluna üç daireyi müştemil ve terkos v elektriği mevcut olan apartıma ve Tophanede Karabaş mahallesin de Çubukçular sokağında 19, 1 kapı numaralı sağ tarafı Hacr E tem Efendi arsası, sol tarafı mu maileyhin salhanesi, arka taraf kismen kafesçi sokağı ve kısmet arsa ve cephesi tarik: âm ile mah dut kâgir ve geniş ve 1200 ir, muhammen kıymetli (kömürcü mağazası gediğinden münkeli; halen demirci imalâthanesi izaley şüyu zımnında açik arttırma su retiyle 23/3/9309 terihine müsadi Perşembe günü saat 14 ten 16 v: kadar mahkeme haskâtibinin oda sında satılacaktır. Muhammen kıy metin vüzde vetmiş besini buldu ğu takdirde ihale edilecektir. Ak: $i takdirde son arttiranın taahhi- dü baki kalmak üzere 7—4—939 tarihine müsadi? Cuma günü ayni saatte ve ayni mahalde İkinci art, tırma yapılarak en son arttıran» ihalesi icra olunacaktır. 1 — İşbu gayri menkuller üze rinde müseccel ve gayri müseccel| hak sahiplerinin taribi ilândan iti.) baren 20 gün zarfında vesaikiyle birlikte müracaatları lâzımdır. Ak-) si takdirde gayri müseccel hak s9-| hipleri paylaşmadan hariç bırakt-| Artırmaya iş er yüz de yedi buçuk nisbetinde pay receklerdir. 3 — Müşteri bedeli ihaleyi mia-| dında vermezse ihale feshedilir. Yeniden arttırma yapılarak iki iha| le arasındaki fark ve zarar bil hüküm müşteriden almır. 4 — Tarihi ihaleye kadar ola! maliye, evkaf, belediye, vergileri hissedarlara ve yüzde fki buçü! tellâliye ile 20 senelik evkaf tâvizl bedeli müşteriye aittir. 5 — Şartname herkesin #ğ leceği surette bugünden itiba: açıktır. Fazla malümat almak İ venler satış 114 No. ile memuri, #imize müracaat etmelidirler. Umumi heyet ictimamda esaleten veya vekâleten hazır bulunmak istiyen hissedarların. hâmil oldukları hisse senetlerini veya bu senet- lerin İstanbulda herhangi bir bankaya tevdi edilmiş olduğunu natık veslkalarmı içtima gününden on gün evvel şirketin İdare Merkezine Müzakere Ruznamesi , 1 — İdare Meclisi ve mürakip raporlarının okunması, 2 — 1988 senesi bilânço ve hesabatnın tetkik ve tasvibi ve İdare tevzi (o hakkındaki (teklifinin 4 — İdare Meclisi özalığından çıkan iki zatm tekrar intihapları ve- tevfikan manda hazır bulunmak hakkımı haizdir. Umumi L heyet İctimanda esaleten veva vekâleten hazır bulunmak beri) bssedarlarin. himil oldukları hisse senetlerini veya bu sen» 'erin İstanbulda herhanei bir bankava tevdi edi'mis vesikalarını içtima tevdi etmeleri icap eder. gününden on gün evvel şirketin İdare Merkezine Müzakere Ruznamesi 1 — Eses mukavelensmenin şirketin unvana ait 2 İnci nin aşağıdaki şekilde tâdili: “Srketin unvanı NİM ŞİRKETİ, ola hükümlerine i rana,, kelimesinin “Meclisi İdare DİZ İnn sa “YEDİKULE İPLİK FABRİKASI TÜRK cak ve mer'i kanumlı i uki li olan » ve işbu esas mukavelename| 3 — (88 ıncı) maddenin ikinci frkrasınm 5 inci satırdaki Azalarma,, suretind: sikim lük) lü maddesi- ANO- “Müdi-|