17 Şubat 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

17 Şubat 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkemelerde —a En Fazla Bir Mütekait Odasında Rağbet Bulan Kanlar Içinde Bulundu Hasekide Hobyar mahallesinde numarasız bir evde oturan mütekait gümrük memurlarından 80 yaşların- da Bekir, odasında kanlar içerisinde olarak bulunmuştur. Bekir, iki denberi ortada görünmemi: Zengince tanınan Bekirin gaybu- beti ailesinin nazarı dikkatini çek - miş ve polise haber vermiştir. Bekir kalabalık bir aileye mensuptur. Hep- si de kendisini severler ve hürmet ederler. Ayrı ve büyük evleri de var- dır. Fakat o çok titiz olduğu için üst- üste iki odadan müteşekkil olan bu evde yalnızca oturmayı tercih etmektedir. Polis pencereden girmek suretile kapıyı açmiş ve Bekiri üst odada kanlar içinde bulmuştur. Dok- tor, Bekirin başından akan kan ne- ticesinde öldüğünü tesbit etmiştir. Evvelâ bunun bir cinayet olduğu Karısını Tehdit Ederek Çocuk Düşürten Koca Sultanahmet sulh birinef coza mah kemesi, dün Yeşilköy köylerinde ho- calık yapan Mavişin kocası Hasan Basri aleyhine açtığı bıçakla tehdit ve çocuk düşürtme davasının sorgu- varda asılı yeleğinin cebinde 26 lira. yerli yerinde durması bu uzaklaştırmıştır. Bekirin terliğinin bir teki mer ihtimali tür, Şimdilik varılan neticeye göre Be- kir iki gün önce gece abdesthaneye inmiş, çıkarken merdivenden düş müş ve başından yaralanarak oda. sına çıkmış orada ölmüştür. Bunun. la beraber müddelumumilik takibatı derinleştirmiye lüzum yörmüştür. Ta bibiadil Enver Karan cesedin gömük mesine müsaade etmiştir. Bir Kadının lümüne sebep Olan Doktor Dün ağır ceza mahkemesinde Ka- Sımpaşada oturan arabacı İbrahimin karısı Zeynebin çocuğunu düşürt- mek suretile ölümüne sebep olduğu iddia edilen Taksimde Doktor Andon sunu yaptı. Mahkemede şikâyetçi yoktu. Suçlu, Bakırköy fabrikalarından birisinde memur ve yirmi iki yaşın. dadır, Maviş iddiasmda şunları söylemiş- tir: — Hasan Basri, her vakit beni teh- dit eder, iki defa üstüma bıçakla yü- rüdü. İkisinde de iki çocuğumu dü- şürttü. Hâkim, dosyayı gözden geçirdik - ten sonra, suçluya söz verdi. O da kendisini şöyle müdafaa etti: — Bay hâkim, ben bu bayanın ö- güncü kocasıyım. İlk'iki kocasından bu şekilde iftira etmek suretile ay- ılmıştır. Şimdi sıra bana geldi. Se- bebi şudur: Ben maaş alınca ken- disine on altı lira verdim. O bütün maaşımı kendisine vermemi istiyor- du. Bana kızdı; > Ben metres miyim ki, hana 16 ira veriyorsun, dedi. Ben kendisile Çocuk düşürdüğün Hile çi yoktur. katın derinleştiril, sine lüzum gösterdiği ei e Yerilmesi muhtemeldir. Gürün dığı vasfa göre, ceza kanımunua 596 ncı maddesine uymaktadır, Bu madde suçluya bir aydan "ci se. meye bd hapis ve on beş liradan beş yüz liraya kadar da Para cozası vermektedir. Müddelumumi Geldi ya giden müddetumumi Hikmet Onat evvelki gün İstanbula dönmüştür. Hikmet Onat, Ankarada İstanbul sdliyesini alâkadar eden muhtelif işlerle ve bu arada levazım ve kırtasiye meselelerile meşeul ol. mustur. Dün kendisini gören muhar- ririmize kısaca: — İdari işler hakkında yüksek ve. kâletle temasta bulunmak üzere git. miştim, döndüm, demiştir. ğer On Lira Ceza Verecek Yemişte Bakkallık yapan Mustafa, köylü sigarası sattığı için Sultanah- met sulh birinci ceza mahkemesine verilmiştir. Dün muhakemesi bitiril. di. Mustafa on lira para cezasına mah küm oldu. Müddeiumırmiliğe davet stanbul C. Müddelumumiliğin. den: İstanbulda“ bulunduğu anlaşılan Kastamonu hâkim namzedi Hakkı, eden Zeynebin çoruğunu almış hactamın. armeiyamdi Sammlamıman dn m olduğunun anlaşıldığını söylemiştir. tabileceği ve tahkikatta ise Adrina, Emine, Belkis, ve Fatma Mediha is- mindeki şahitlerin suclu doktoru Nikolaidisin duruşmasına devam e- dildi. Mahkemede ölen Zeynebin ko- cası ile beş çocuğu bulumıyor ve suç» Juyu da iki avukat temsil ediyorler- dı. Müddelumumi iddiasını söyledi ve suçlu doktora ceza kanımunim 4T2 inci maddesini nazarı itibara al. mak suretile 468 inci maddesinin 1. kinci ve sonunen fıkralarına göre ce- za verilmesini istedi. Müddelmu- minin yaptığı tahlile göre doktor An- don Nikola'dis kendisin müraraat ve Cerrahpaşa kaldırtmış ve orada ölmüstür. Doktor kendisini müdafaa ederken: — Ben çoruk almadım. Rahim il tihaplı idi, El sürmedim. demistir. Morgun verdiği raporda ölüm su- kuttan epeyce müddet sonra oldusu icin bunun sukutten olduğuna hük- medilemiveceğini, fakat tesrih neti» cesinda ölümün rahim, iltihabından hastanesin» Müddeiumumi bü rapora göre vn- ziyeti ancak adli tahkikatın aydınla | haslanın yanında gördüklerini ve Zeynebin kendisinin çocuğunu alan doktor bu olduğunu söylediği için sus Şun sabit olduğunu ileri sürüyordu. Duruşma, müdafaa için başka bir güne bırakılmıştır. Marikanın Bileziklerini Çalanlar Mahkemede Dün ağır ceza ii kolundan rini ve paralarını m hakemelerine devam edildi, Davenin ikisi, mevkuf olmak üzete 3 suçlusu vardı. İbrahimle, Hakkı mevkuftular, Gülhane parkı bekçilerinden Müste fa gayri mevkuftu, Alemdar ina. hallesinin 479 numaralı bekçigi Ki- der ile Mahmutpaşa mahallesi bek, gisi 478 numaralı Haşlın ve Alemdar tahmin edilmiştir. Fakat Bekirin du- sının bulunması, odalardaki eşyanın venin ortasında bulunmuş ve bura- dan odaya kadar da kan damlaları ve masanın üstündeki gaz limbası- nın da kendi kendine sonuna kadar ndıktan sonra södüğü görülmüş - Pudranın Yeni Renkleri 1 MEŞHUR BİR Güzellik Mütehassısı Şu kıymetli tavsiyelerde bulunuyor. — Rop ve şapkalarda olduğu gibi, pudra renklerinin de modası müte- madiyen değişir, Bunun içindir ki dalma yeni ve caz'p renkler heman Tokalon müessesesinin güzell k mü- tehassısı tarafından piyasaya sürül mektedir. # PECHE — İlk bahar tuvaletle- rile âhenktar olan ve bilhassa sarı» Şınlarla saçları kestane renginde o- Janlâra yakışan, şeftali yumuşaklığı tesirini Yapan pudradır. # BRUN SOLBİL — Esmer ten- ler için gayet sevimli ve “Met” bir tesir yapan ve bugün Pariste pek faz- la rağbet bulan pudradır. # RACHEL - DORE — Tere hafif ve mahrem bir parlaklık veren ve bilhassa suare tuvaletleri- ne Ahenktar bir pudradır. Cazip ve Sehhar Renklerin bütün serisini tecrübe ediniz: Bi rçok kadınlar, Maalesef tenleri- De uygun renktek! pudrayı kullanmı- emeğim m mağ uş ve sert bir manzara veriyor. Teninize uygun Püdrayi bulmanın yegâne çaresi yüzünüzün bir tarafı- na bir renk ve diğer tarafına başka renk tecrübe etmektir. Adresimize yazınız, Size parasız olarak muhtelif renklere 6 adet nü- munelik yeni Tokalon pudrasını gön- dereceğiz ve bu tecrübeyi kolaylıkla Yapınız. Adres: İstanbul 622 Posta kutusu (22 Nolu Tokalon Pudrası ser. visi). HALKEVLERİNDE Basketbol Müsabakaları Beyoğlu Halkevinden: 1 — Evimizin tertip eylediği #80 yılı Basketbol şampiyonasına 4 Mart 939 ta- rihinde başlanacaktır. 3 — Müsubukalar 3 kalegeri serin der yapılacaktır. 3 — Müsabakalara İştirak etmek isti. yen mektep ve klüplerin 24 Şubmt 939 akşamına kadar Spor yubemize müra- esatla kaydolunmalarını rica ederiz. Kadıköy Halkevindemi 19. 9 Cuma akşamı saat 200 da salonumuzda n Halide Nusret *sra- fından (Halk Edebiyatı) mevzulu konfe- rans ve Konservatuvar muallimlerinden İskender Ardan tarafından Solo Keman konseri verilecektir. Piyanoda Ba. Vecihe refakat edecektir. Kadıköy Halkevnden: 19 Şubat 080 Pazar saat 15 de Halkevi yl dönümü münasebetiyle yapılacak Tw- ren programı: I — Başvekilin Radyoda söylevi. 2 — Söylev Halkevleri hakkında, $ — Orkestra, piyuna, Mandalin kon- seri, 4 — Ciz (Gece 8 da), karakolu polislerinden 85 numaralı Süleyman şahit olarak dinlendiler, Şahitler hâdise hakkında bildikle- rini söylediler, Suçlulardan Hakkı, bütün bu şe hadetleri reddetti ve: — Ben Madam Marikayı tanırım, Onun 20 bin lirası benim emrime â- madedir. Zaten parası da benim de- bimde duruyordu. Ben kendim pa rayı alır giderdim. Niçin onu başka- larının yardımile karmanyola ede- yim, dedi, kanlı bir boğuşmanın - Yaptı. Suçlu Bakırköyünde bir fabri. çalışan Selimdi. Selim erkadaş- larından Hüseyin, Cevat ve Recebi| .. kama ile ağırca yara'ami: i le Recen ötedenberi ei iler dirler. Dün Recep yanına aldı ü- seyin ve Cevatla borabar Sama lunu beklemişler, Selim üstüne hücümt etme! O da kamasını çekince ralamıştır. Recebin Yarası tehlikeli. dir. Suçlu kendisini müdafaa makes. geçerken üçünü de ya” TAN istemişlerdir. | Vİ ve ikramiyeli Mısır Kredi Fonsiye tahvillerinin dünkü çekilişinde: NEW-YORK'un en mükemmel BAY VEN ve en güzel cazı i TURA Arkadaşları Cazı Pek yakında İstanbul'a gelecek .... de dinletecektir. “BD Bu Akşam TURAN Tiyatrosunda; Oku Mami yucu BÜRMAN gecesi Sahibinin Sesi beş | müganniyesi FİKRİYE ve bu sene İZMİR ses müsabakasmda | birinciliği kazanan MELÂHAT, ERTUĞRUL SADİ TEK ve Ni heyeti femsiliyesi: DÜMBÜLLÜ İSMAİL : ve arkadaşları birlikle (SE) ATİLA Re- vü heyeti ve syak oyunları büyük ver. yeter Pivatlarda zam yoktur. De“ oyun m birden. » 22 Şubat Çarşambadan it'baren ; » Pangaltı TAN sinemasında İktısat Vekâletinden : 30 San'at Okulu Mezunu Avrupaya Tahsile Gönderilecektir. 1. — Avrupa deric yünlü mensucat ve pamuklu mensucat mes- lek mekteplerinde tahsil ettirmek üzere müsabaka ile 30 talebe alı- macaktır. Bu talebelerin “10,, u dericilik, “10, u yünlü mensucat ve “10,, uda pamuklu mensucat tahsil yapacaktır. 2. — isteklilerin aşağıdaki şartları haiz bulunmaları lâzimdir. »-A — Türk olmak. B — Sıhhâti tam ve tahsil edeceği sanat sait olmak, C — Ein çok 25 yaşında olmak ve askerliğini yapmış bulunmak, D — Maarif Vekâleti Bölge Sanat Okulları tesviye ve elektrik şu- belerinden mezun bulunmak ve mektebi bitirdikten sonra en az iki sene sanatında çalışmış bulunmak. 3. — lImtihanlar 15/3/0939 tarihinde Bölge Sanat Okulları müf- redat programına göre aşağıdaki derslerden olmak üzere Ankara, Istanbul, Bursa ve İzmir Bölge Sanat Okullarında yapılacaktır, Matematik, Mekanik, Makine ve motör, Meslek teknolojisi ve malzeme Lisan “Almanca veya Fransızca, 4. — Kabul edilen asgari vasatiden fazla not alarak imtihandâ mu- vaffak olanlardan muvaffakiyet sırasile 30 namzet ayrılacaktır. Bu rihine kadar Sümer Bankın Beykoz. Feshane, — erek ve ea9s891 Fabrikalarında staj görecek ve mesleki fabrika kurslarını — devam edeceklerdir. Staj müddetince kendilerine ayda 50 şer lira verile- çektir. 3; — Slaj müddetinin sonunda Fabrikalarda yapılacak kurs imti hanlarında ve umumi çalışmalarında muvaffakıyet gösteren ve ah- lâkan mazbut olduklarına kanaat getirilen namzetler Avrupa'ya gön- derileceklerdir. Bu imtikanlarda muvaffak olamıyanlar serbest ka- lırlar ve hiç bir hak talebinde bulunamazlar. Imtihanda muvaffak olarak Avrupa'ya gönderilecek talebe, Sümer Bankın Idare ve ne- zareti altında olmak üzere Eylül 1940 tarihine kadar lisan kursları na devam edecek ve 1940 senesi kış semesterinde meslek tahsiline başlıyacaktır. 6. — Avrupa'ya gönderilecek talebe Sümer Bank Fabrikalarında- ki staj ve Avrupa'dak: tahsil müddetlerinin bir misli fazlasile Tku sat Vekâletinin göstereceği işlerde usta, usta başı veya fen memuru olarak çalışacaklardır. Bu mükellefiyeti tevsik etmek üzere Avru- pa'ya gönderilecek her talebe bir taahhütname verecek ve muteber bir kefil gösterecektir, 7. — Talipler en geç 1/3/939 tarihine kadar ikinci (o maddenin üçüncü fıkrasında yazılı Bölge Sanat Okullarından hangisinde imti- bana gireceklerini gösteren bir istida ile aşağıdaki vesikaları Iktısat Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğüne göndereceklerdir, A — Nüfus hüviyet cüzdanı B — Askerl'k vesikası C — Mektep şahadetnamesi üsnühâl varakası E — Çalışacağı sanata mütehammi) bulunduğunu gösteren © ves- men tasdik edilmiş sıhhat vesikası. F — Sanat Okulunu bitirdikten sonra bonservisler. G — Altı adet vesikalık fotoğraf. 8. — Fazla izahat almak istiyenler Iktisat Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğüne müracaat etmelidirler. (41 (Man T. T. Levazım MD. lüğünden 1 — Teahhüdün ifa edilmemesinden kat'i ihalesi 24 Şubat 939 cu- ma günü saat on beşte yapılmak üzere'(55) adet bisiklet pazarlıkla mübayas edilecektir. 2 — Muhamen bedel (3850) muvakkat teminat (208.75) liradır. 3 — Pazarlık Ankarada P.'T. T. U. Md. lük Bınasındaki satınalma komisyonunda yapılacaktır. 4 — İstekliler kanuni vesaik ve teminat mektubu İle birlikte mez- kür gün ve saatte komisyona müracaat edeceklerdir. 5 — Şartnameler her gün Ankarada P. T. T. Levazım Istanbulda Kınacıyan Hanında P. T. 'T. Ayniyat şube Md. lüğünde görülebilir. (87) (74) şubesinde çalışmağa mü- çalıştığı yerlerden — aldığı «————————a.. y resmi geridi (komik parça) 4 a e mn ge AŞKIN GÖZ YAŞLARI . | Kazanan Kredi Fonsiye Tahvilleri Kahire, 16 (A.A) — Yüzde 3 #aiz- 1903 senesi tahvillerinden 698.571 | YENİ NEŞRİYAT : İlizer balk türküsü (Sinemde bir t 17-2-939 ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyon Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1439 m. —OİSi Kes 120 Ke TAG Imam 15195 Ken 10 Kr. İLA P 3170m We Ker *0 Ke Cuma, 17.2. 1939 1230 Program. 12.35 Türk müziği — PI 13 Memleket saat ayarı, meteoroloji ha- berleri. 13,10, 14 Müzik (kücük urkestra Şek Necip Aşkın), 1 — Vinkler (Kema- pin aşk şarkım, 2 — Beethoven Mentet- to (Sol majör) 3 — Aubert Şişmanlar Ziehrer | Asık oldum (Romans) 5 — 7. Strauss Sa- bah havndisleri (Vals) 6 — Hann« Töhr Tempo Tempo (Galop) 7 —J. Strnuss Ritter Pasman operetinden (Polka) 8 — Niemann Zenci danm, 9 — Kecpold Veni dünyanın eski serkları, (Amerikan ha- vaları — Pötgtrlai) 190 Program. 1AA8 Müzik (bir kon. terto — P)) İ9 Konuşma (Haftalık spor servisi). 19,15 Türle müziği (nce saz has yeti Şahnaz faslı Celâl Tokses, Tlakkı Der man, Eşref Kadri, Hasan Gür, Hamdi To kay, Basri ÜÖfler) 20 Afans. meteoroloji haberleri ziraat borsası (fiyat) 20,15 Türke müziği: Çalanlar: Refik Persan, Fahire Fersan, K. iyazi Seyhun, Eşref Kadri, Okuyanlar: Mamhut Karındaş, Safiye To kay, 1 — Emin Ağa Suzinik pegrevi, 2 — Silkri Osman Suzinik çafki (Müpteliyı derd olan) $ — Udi Ahmet Suzfna, Kı (Meht icinde) 4 — Ahmet Rasim Su- tik şarkı (Pek revadır sevdiğim) $ — Pahire Fersan Kemençe taksim 6 — muş) 7 — Sadettin Kaynak Muhayyer türkü (İşte seni seven.) 8 — Tanburi Ge- mil Muhayyer süz semalet, © — Salâhnt tin Pınar Nihavent şarkı (HİS yaşıyor) 10 — Udi Hasan Nihavent şarkı (Hatı- rımdan hiç çıkmı) 11 — Sadettin Kaynak Muhayyer (Boğrıma taş basaydım). 21 Memleket sast ayarı. 21 Konuşma, 31,15 Esham, tahvllât, kambiyo » nüküt borsası (fiyat) 2130 Müzik (Radyo) orkestram Şek: H Ferit Alnar), 1 — W.A. Mozart Senfoni mi bemol majör, Adaglo - Ahleg- 10. Andante com mete. Minuetio - inek Allerre, FR. Srhubert (Rosumunde) perde arası müiriği Nr, 1 ve 3.8 —E. Grieg finei Per Güni sülü Morgenstimmung (Sabah) Ases tad (0- 2e'nin ölümü) Aritrans Tanz ÇAnilranın dansı). İn der Ha'le des Perrkönizs (Dağ Kralının ininde) 7230 Müzik (hafif mil. zikler operetler ve & PI) 2245 Mü- ik (Cazhant - Çigan) Lantoş Orkestra. 4. 2343, 24 Son Ajans haberleri ve ya- 20 Perlin kısa dalgası: Senfonik kan ser. 21,10 Rerlin 21,10 Berlin orta dalga- #*: Senfonik konser, HAFİF KONSERLER: 7,10 Berlin inen dalşseı: Karışık mu- siki (8,15 Devamı), 730 Königebergi Su- bah komseri. 10 Askeri bando). 1 Baelin kına dalgası: İngilir halk havaları (19 Ma #4 musikisi, 14,15 Devamı, 16,15 Ham- burg: Serenadlar. 17 Lâyipzig kısa dal- gas: İş sonu konseri (1910 Devamı), 18,10 Peşte; Cigun orkestrası. 1530 Ko- lonya: Erkek korosu. 19,05 Peşte 15 inel sen çok sevilen danslar. 20 Kâyip- zik: Kurmk konser, 20 Stutgartt Büyük konser, 20,20 Varşova: 31,10 Könişeberg: Wagner akşamı, 21,15 Milâno: Opera ha- vaları 23 Varşova: Operalardan havalar, 22 Münih: Konser, 2315 Kolonya: Piya- DO ve örkestrası 23,30 Peşte: Pik kon- seri, 2330 Muhtelif Alman merkezleri: Hafif musiki, OPERALAR, DERETLER: 20,18 Stuigert: Yarasa, 2030 Peşter O- perada verilecek piyesin nakli, 20,30 Peş. te:” ÇTurundot) operas. 2030 Sofya: Smetana'nın (Satılmış kadın) isimli 0- perası, 20,38 Bükreş (Tesca) operas. 2110 Lyipsi; (Gizli evlenme) isimli 15 Berlin kisa dalgası; Piyano mu sikisi (Schubert). (1645 Artistik küçük konser). 18 Roma: Piyano konseri. 18,15 Varşova: Viyolonsel resital, 19,20 Lâ- Yipzig: Konser saat 1920 Lâyipsig Sehubert'in şarkılarından, 29 Roma, Pi- yano konseri. DANS MUSİKİSİ: 21,16 Hamburg. 2330 Stutgeri. 2335: Viyana, —— Moskova Radyosunun vüçeiye Konseri Moskova, 16 (A.A) — Voks Ce miyeti ile radyo kom esi, 17 şubat cuma günü Türkiye saatiyle saat 21 de Türkiye için bir konser tertip et- miştir. 1744 metrede Moskova, 1210 metrede Kiev, 1060 metrede Tiflis, 309 metrede Odesa ve 349 metrede Simferpol radyoları ile verilecek olan | bu konserde Gürcü kompozitörü Pa- Waşvilinin “Daisi” operasından par- çalar çalınacaktır. eg Toplantılar, davetler : Denizli Gecesi Şehrimizde yüksek tahsilde bulu- nan Denizlili gençler, önümüzdeki —————— cumartesi gecesi saat 22 den sabaha dile bunla$ı yaraladığını söylemiştir, | vumara 80.000, 1911 senesi tahvil | —Tz- Faki Malan — üç ii ça priz Oi a Hâkim, muhakemenin mevkuf ola. lerinden 239.537 numara 50.000 | bir çıkmakta olan Tip Fakültesi Meemu- ini ve > p amına karar verdi. #rank ikramiye kazanmışlardır. asının Altıncı ve Yedinci sayıları İntişar last emleket gecesi verecek Muhakeme gelmiyen şahitlerin ça. Gençoğlunun acele memuriyetimize gırılması için başka güne bırakıldı, acant etmesi. Kime etmiştir. lerdir.