18 Mart 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

18 Mart 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Hitlere ' Hücum! (Başı 1 incide) ameliyat yapmak lâzım geldiğini ve bu suretle yüz binlerce ailenin ma- temden kurtulduğunu söylemiştir. Verilen teminat nerede? er Chamberlain, Münihe git. ikinci maksadının “tatmin si- adı alan siyaseti tatbik oldu- : İzah etmiş, fakat bu siyasetin kes tarafından kabulü lâzım gele i, onun için bu siyaseti terviçe çalışmakla beraber silâhlanma proğ- ramını hızlandırdığını söylemiş ve daha sonra Hitlerin Münihte verdiği ve nutuklarında da teyit ettiği temi- natı hulüsa ederek, Hitlerin Çek istemeyiz!, dediğini izah ile “bütün bu teminat şimdi mere- de?,, dedikten sonra şu sözleri söyle miştir: “ Çekoslovakya . Cümhurrelsinin muvafakatini almadan, hattâ kendi. sile görüşmeden önce Alman asker- leri harekete geçmiş ve Çeklerin yur- dunu işgal etmişlerdir. Dünde bu memleket ilhak olunmuştur. Fakat işin en feci tarafı Gestapo denilen gizli #abitanın bu memleket- te de görünmesi ve faaliyete geçme. sidir. Bu gizli zabita, güzide şahsi- yetleri tevkif ediyor ve kamplara ediyor. Avusturyada yapılanları, Yahudilere karşı tatbik olunan hâttı hareketi bilenler, Çek milletinin âkı- beti karşısında nasıl müteessir olmaz- ? Hani Her Hitler Rayh yoruz, demiş ve ber! d ları esası üzerinde bizzat bana hara- retli beyanatta bulunmuştu?,, “Alman iddiaları gülünçtür, | Mister Chamberlain, daha &onra, Çel vakya dahilinde karışıklıklar vuku bulduğuna dair Almanya tara- dan ileri sürülen iddiaları gülünç ak tasvir etmiş ve sözlerini şu de bağlamıştır: l ati teminatı tanımamak vu kadar kolay olduktan sonra bade” ma ayni yerden verilecek yeri temi. nata nasıl itimat edebiliriz. Aklımıza gelmesine mâni olamadığımız daha başka sualler var: Bu hâdiseler eski bir maceranın sonu mu, yoksa bir sinin başlandıcı mi? Bunu neler edecek? Bütün dünyaya zor'a olunda bir hareket mi? , Fakat ehemmiyetle te 4 olunacak bir nokta, yalnız kom. rının değil, daha uzaklarda bulu- manların, hattâ Avrupa haricindekile- rin dahi, Alman hareketine karşı kal. kınmtya başladıklarıdır.,, Mister Chamberlain daha sonra In- gilterenin bütün variyetini bu bakım dan bir kere daha tetkik edeceğin! söylemiş ve İngilterenin feda etmi. yeceği bir şey varsa, o da hürriyeti olduğunu anlatarak Avrupayı istik. rara götürecek itimadın tam teessüs etmiye başladığı sırada sarsıldığını ilâve etmiş, nihayet İngilterenin dün zorla tahakktüme katiyen yazı acağını, yalnız İngilterenin de- gil, bütün Britanya İmparatorluğu. nun böyle düşündüğüne — inandığın söyliyerek, “İngiltere böyle bir mey- dan okumaya mukavemet eder. Bu memleketi yeni? taahhütlere bağla. mamakla beraber, onun böyle bir meydan okumaya katiyen tahammül edemiyeceğini söyliyebilirim. Sulhe “kıymet veren, fakat hürriyete daha büyük kıymet veren diğer milletle- rin de böyle düşündüğüne kanilm., Londra ve Pariste hâsıl olan cereyan Londra, 17 (Hususi) — Çekoslo- vakyanın uğradığı akibet bugün bey- nelmilel siyaset âleminde üç inkişs- fa sebep olmuştur. Bunlarıh birinel- si İngiltere İle Fransanın Almanya- ya karşı protesto hazırlamak üzere bulunmaları ve Berlindeki sefirleri- ni geri çağırmalarıdır. İngiltere hü- kümetinin sefiri Berlinden (yarın hareket edecektir. Bütn Londra gazeteleri Or - ta Avrupa ohâdiselerinin o siyasi mahafiller tarafından endişe ile şılandığını, mufazakârlardan çoğu - nun mecburi askerlik usulü lehine döndüklerini kaydediyorlar. Daily Herald gazetesine göre İngilterenin Berlin sefiri tekrar Berline dönmi - yecek, müsteşar Torbes sefaret İşle- Tini idare edecektir. Almanyanın da i şekilde hareket ağir sefirini eri alması beklenmektedir. zi İngiltere bu hareketle son hâdi- seler yüzünden infialini gösterecek, ayni “Rayh | belki de tatmin siyasetini bırakarak Sovyet « İngiliz münasebetlerini 15- lahına teşebbüs edecektir. Eden ile Duff Copperin yeniden kabineye gir meleri ihtimali hâlâ bahis mevzuu - dur, Sir Jon Saymen bugün Avam ka- marasında İngiltere ile ( Fransanın Almanyayı protestoyu düşündükle- rini söylemiştir. Lord Halifax bugün muhalefet 1i- derlerini, daha sonra Fransa, Ameri- ka ve Rusya sefirlerini kabul etmiş, ve kıral tarafından kabul olunmuş- tur, Bütün Londra gazeteleri Alman- yanın son hareketlerini takbihe de « vam ediyor ve Almanya tarafından İyeni tecavüzler vukuunu beklemek lâzım geldiğini anlatıyor. Taymis gazetesi Almanyanın Rayhi takviye için diğer memleketlere tahakküm! yolunu tuttuğunu söyledikten sonra medeniyete kiymet veren her hükü- metin mukaddes tanıdığı her şeyi müdafaa için tedbir almayı düşün - mesi. lâzım geldiğini söyliyor, * Çekoslovakya büdiselerinin yap « tığı Ikinci inkişaf, Fransanın emni - niyetini zâman altına almak için hü- kümetin geniş salâhiyetler kanunu lâyihasını hazırlamasıdır. Lâyiha teslihati arttırmak ve Fransız mü - dafaa sistemini ve vesaltini süratle genişletmek ve takviye etmek esa - sına İstinat etmektedir. Lâyiha bu sabah hükümet tarafından müzakere ve kabul olunmuştur. Bugünkü Fransız gazetelerinde hâkim olan fikir, tehdide (tehditle mukabeledir ve son hâdiseleri tani“ maktır, Petit Parislen, Fransa ve İngilte- re Prag cümhuriyeti hâlâ mevcut - tur, demektedir. Üçüncü mühim inkişaf da Ame- rikanın bitaraflık kanununu tadile lüzum görmesidir. Mister Roosevelt Avrupadaki vaziyetin buhu icabet - tirdiğini anlatarak geçen dört kânu- nusanide söylediği nutka işaret et - miştir. Mister Roosevelt bu nutkun- da Amerikanın mütecavizlere had « lerini bildirmesi lânm © geldiğini anlatmıştı. Bugünkü Amerikan © gazeteleri de son Orta Avrupa hidiseleri dola- yısiyle şiddetli makaleler yazmakta- dırlar, Niyork Times gazetesi ise, son hâdiseleri muhakeme ettikten son « ra “Allah Macaristanı korusun,, di « yor. Rusya karışmıyor Moskova 17 (A. A) — İyi malâ- mat almakta olan mahafil, Çekoslo - vakyanın Almanya tarafından tama miyle mahvedilmesinin Sovyet hü - kümetinin herhangi bir harekette ve ya beyanatta bulunmasına sebebi - yet vermemesi muhtemel olduğunu beyan etmektedir. Siyasi Sovyet mahafili, Çekoslo - vakyayı meydana getirmiş olan Fran sa Ile İngilterenin harekete geçmeğe Yüzum görmemiş olmalarına binaen Rusyanın müdahalesi için hiç bir sebep mevcut olmadığını beyan et - mektedirler, Hitler Viyanada Londra, 17 (Hususi) «— Hitler bu. gün Alman askerlerinin işgal ettik- leri sahalardan geçerek Moravyanın hükümet merkezi Brunu şehrinde merasimle istikbal olunduktan sonra Viyanaya gitmiş ve tezahürat ile kar- | şılanmıştır. Prag'da Alman icraatı Bugün Pragdaki Alman askerleri bir geçit resmi yapmışlardır. Fakat seyircilerin çoğu Almandı. Çekler şapkaları başlarında, elleri ceplerin de olarak askerlerin geçişini seyret. mişlerdir. Bugün Pragda Yabudiler aleyhin- deki tedbirlerin tatbikine başlanmış- tır. Yahudi avukatlar çalışmaktan menolunmuş, Yahudilere ait mağaza- lara levhalar yapıştırılmıştır. Bu vaziyetten müteessir olan bir ” | çok Yahudiler vefat etmişlerdir. Tevkif edilenler Almanların gizli zabıtası olan Gestapo işgal sahalarında faaliyete geçmiş olduğu için bir kaç gün için - de tevkif olunan Çekler 5000 ile on bin arasında tahmin olunuyor. Taymiis gazetesi, ilk tecrit kam. pının kurulduğunu, yakalananların evleri arandıktan sonra buraya sev- kolunduklarını yazıyor, Çek gazetelerinin en çok okuna - ni olan “A. Z,, gazetesi tatil edilmiş- tir, Hacha'nın beyanatı Beki Çek Cümhurrelsi (O Hacha dün Çek milletine hitâbeni radyo ile beyanatta bulunarak, “Bizim bir ça- rei hal olarak kabul ettiğimiz son vaziyet milli tarihimizin kısa bir fa- sından ibaret, olduğunu ve hü- kümetle mutabık kalarak Her Hitle- rin himayesini istediğini © söylemiş ve muhtariyetle idare olunmak için teminat aldığını ilâve etmiştir. Mukavemet edecek kıtaları Varşovadan gelen bir habere göre Çek kıtaları Trydek mıntakasında Alman kıtalarına karşı şiddetli bir mukavemet göstermektedirler, Bir Çek zabiti ile altı Çek askeri telef olmuştur. Çekler, Mistek'te de mukavemet göstermişlerdir. Bir Çek zabiti ile iki Çek ve 11 Alman askeri telef olmuştur. * Karpat Ukraynasını işgal eden Macar askerleri bir kaç noktadan Lehistan hududuna varmış ve işgali tamamlamıştır. Hâdise İki tarafça tesit olunmuştur. Bratislavadan gelen haberlere gö- re Macarlarla Çekler arasında hâlâ muharebeler olmaktadır. Bu sabah cereyan eden bit muharebede altmiş Çek ölmüştür. Romen kıtaatı da harekete geçiyor Bükreş, 17 (A.A) — Havas; Ro- men kıtaları, Karpatlaralı Ukray- nasmın Romenlerle meskün aşağıda gösterilen o kasabalarını işgel etmek üzere harekete geçmişlerdir: Biserica — Alba 3,200 nüfuslu, Apsa de Jos 8,300 nüfuslu, Apsa de Mijioe 6.000 nüfuslu, Slatina Oena 3,000 nüfuslu, Romen kıtaları daha bazı ufak kasabaları da İşgal edeceklerdir. Öğrenildiğine göre, Romanya, bu mıntakada karışıklıklar çıktığına dair gelen haberler üzerine bu kara- nı vermiştir. Bu mıntakada tethişçiler, Romen halkinm hayatını tehlikeye koymak tadırlar, (Fakat bu haberler henüz tesyyüt etmemiştir.) İtalyan gazetelerinin neşriyatı Roma, 17 (A.A.) — DN.B: gazete. ler son hâdiseleri mihverin yeni bir Avrupa teşkil etmekte ve asırlık ta-| ribe avdet edilmekte olduğuna işaret eden büyük başlıklar altında neşret- mektedirler, Popolodi Roma gazetesi, Bismarkın şu sözlerini hatırlatıyor: “Bahemya- ya hâkim olan, Avrupaya hâkimdir. , Gazete ilâve ediyor: “Dört senedenberi mihver devlet. leri askeri diplomatik sahalarda dik- kate değer zaferler kaydeylemişler- dir: Habeşistan, Ren, Avusturya, Sü- detler, İspanya ve Çekoslovakya ve bu devletler bu suretle Avrupanın 2. na mevzilerini ele geçirerek kuvvet- lerin tevezzuu tarzını baştan aşağı değiştirmi; ——— ——————— | HALKEVLERİNDE | Konferans ve Konser Yarın akgam saat 2030 da Eminönü Halkevinde Emin Çorlu taratından (Garp Musikisindeki OEkoller ve Karak- terleri) mevzulu bir konferana verilecek ve bunu Konservatuvar Şan Profesörü Ren Gelenbevi'nin piyano refakatinde bir şan konseri takip edecektir. Halkevinde Konferans Beşiktaş Halkevi tarafından tertip eği- len seri konferanslarda o beşincisi 10 — 3 — 1939 Cümürlesi akşamı Maliye ist ve Servet direktörü Bay Mümtaz tarafın. dan verilecektir. Konferansı temsil kolü- nun slâkalı bir gösteri ip edecektir. yoğlu Huikevin, 5 Evimizin Sosyal Yardım şubesindeki kıymetli doktor arkadaşlarımızdan teşkil olunan mütehnams bir heyet, tavsiye ede ceğimiz fakir hastaları parasız mutyene ve tedavi etmek hizmetini kabul buyur- muşlardır. Muayene günleri aşağıda görteriimiş- “ör. lalıklar: Pazartesi, Çarşamba, Perşembe, Cumartesi, Kadın Hastalıkları ve Doğum: Çarşam. ba, Perşembe, Cumartesi, Çocuk Hastatıkları: Pazartesi, Ruh! ve Asabi Hastalıklar: Perşembe, Sari Hastalıklar: Perşembe, Cerrahi Hastalıklar: Perşembe, Diş Mastalıkları: Perşembe, Cumartesi, Zührevi Hastalıklar: Pazartesi, Cuma, Fakir ve tedaviye muhtaç vatandaşlar rmuzn. Evimize müracaatların rica ede- TAN İlk Tahsilin Bazı Mühim Meseleleri (Başı 5 incide) dırmayan hayat bilgisi, eşya ve el işleri dersleri. Hakiki bilgiler ve meharetler kazandırmamışlardır. Topluluk, zati faaliyet. gibi terbiyevi prensiplerin rukların » dan ziyade şekillerine bağlanıla - rak, talebenin zekâlarını inkişaf ettirdiği zannedilen bir takım şek- li ve basma kalıp muhakeme faa - liyetlerine mübalâğalı bir yer ve- rildiği; bir çok mevzulara sathi bir surette temas edilerek, en esas lı bilgilerin sağlam bir surette öğ- retilmesini ve akılda (kalmasını mümkün kılacak sistemli müma- rese ve temrinler yaptırılmadığı & çindir ki bu vaziyet hasıl olur. Hiç bir yerde muallimden ter. biyeci olması istenmez ve beklen mez. Muallim, kendisine verilen direktiflere göre hareket etmekle mükelleftir ve yol gösterilmeğe muhtaçtır. Fikrimizce kendi şartlarımıza ve imkânlerımiza uygun bir ted - ris tekniği henüz meydana gelme- miştir İşte bu tekniğin yapıldığı ve müusllimlere, risaleler, kitaplar ve mahalli mahiyette kurslar vasıta - siyle öğretildiği zamandır ki, bu- gün kısmen boşa giden ceht ve gayretler yerine sarfedilecek, ted- risattan azami verim alınacaktır. Son on beş sene içindeki pe - dagoji neşriyatını - kitap, mec mua, risaleler - gözden geçirdiği - miz zaman bunların, hemen umu- miyetle, nazari terbiye meselele - rine yakut hususl şartlar içinde ba gı mekteplerde tatbik edilen: Dok- roli usulü, Consinö sistemi, Dal - ton plânı... gibi mükemmel tedris tekniklerine ait olduklarını görü- rüz. Şüphesiz bu gibi neşriyatın, muallimin ufkunu açmak, onu gö- Teneğinden kurtarmak, ona yeni faaliyet şekilleri ilham etmek hu- suslarında faydalarım kabul edi- YorüZ"Paküt zannediyoruz ki, mu allimlerimizin, şiddetle, muhtaç ol. dukları ve istedikleri neşriyat, da- Ya hüsüst ve ürell mahifötte olan mesleki faaliyetlerini daha verim- li kılacak olatı neştiyattır. Toplu tedrisin muhassenatına, pisikolojik ve pedagojik esasları- na alt yazıları okumaktan bıkan mualiimler, tarih, coğrafya, hesap, eşya... bilgilerini çocuklara iyi ve cazip bir surette öğretmek ve sağ- lam bir surette akıllarında bırak- manın yollarını öğrenmek, vasita- larını bulmak istiyorlar. Fikrimizee Maarif Vekâletinin yapacağı en faydalı işlerden biri, bu esaslı bilgileri tesbit (ederek bunları en sağlam bir surette ka « zandırmanın yollarını gösteren a- meli mahiyette risaleler tertip e « derek mvallimlere dağıtmaktır. Maarif Vekâletinin bu sahada çok faydalı bir adım attığını mem nuniyetle görüyoruz. Bir aydan - beri Vekâletin çıkarmağa başla - dığı (İlk öğretim) gazetesi, bu ba“ kımdan büyük bir ihtiyacı önle - mektedir. Bu gazetede bilhassa, kullandığımız eşyanın ve âletle - rin ve İstifade ettiğimiz medeni vasıtaların şema ve krokilerine hasredilen - gelecek sayılarda da- ha çoğalmasını etmenni ettiğimiz. sayfalar, hakikaten mualiimlere çok faydah olacaktır. İstanbul Maarif Müdürlüğü - nün muallimlerin, o resim, el İşi, musiki, hesap... tedrisatını daha muvaffakıyetle yapmalarını temin maksadiyle tertip ettiği (Oameli kurslar da çok faydalı neticeler temin edeceklerdir. Makülemizi bitirmeden evvel, umumiyetle muallimlerin şikâ - yetlerini mucip olan bir nokta hak kında da düşündüklerimizi söyle - mek istiyoruz. Bu, İlk mektebin 3 #enâden ibaret olan birinci devre- #i ile iki senelik ikinci devresi a - rasında irtibatsizlık bulunması id- diasıdır. Deniliyor ki; ilk üç senede a - nadili ve hesaptan başka yalnız hayat bilgisi dersi okutuluyor ve tek bir kıraat kitabı vardır. Hal - buki çocuklar dördüneti sınıfa ge. çince, birdenbire bir çok ciddi ders lerle, kitaplarla | karşılaşıyorlar ve şaşırıyorlar ve bu dersleri ta - IDoktor Relik Saydamın 18-3-939 Şef Reyini Kullandi Hazır Bul Ankara, 17 (A.A.) — Relsicümhur | Ismet Inönü ve Bayan İsmet İnönü! beraberlerinde Başvekil doktor Refik Saydam olduğu halde buğün sast 17 de belediye dairesine gelerek münte- hibisaniler için reylerini istimal et. mişlerdir. 28 mebus muhtelif intihap dairelerine gidecek Ankara, 17 (Tan Muhabirinden)- Mubhte ntihap dairelerine Parti umum metkezi hanına Vezifeten gi- decek olan 28 mebusu yarın (bugün) | Parti umumi rels vekili ve Başvekil relsliğinde toplanacaklardır. Bu toplantıya hu- susi bir ehemmiyet atfolunmaktadır. Mebuslar yarın akşam şehrimizden ayrılacaklar, gidecekleri yerlerde 27 mart akşumma kadar kala ardır. Memlekette intihap vaziyeti Ankara, 17 (A.A) — İkinci müm. tehip seçiminin bugün üçüncü günü bitti. Yurdun her tarafında bu faa- liyet heraretle ve büyük bir alâka ile devam ediyor. Sinop vilâyeti intihabını bugün öğ- leyin tamamlamıştır. Mevsimin yağ- | murlu ve fırtınalı olmasına rağmen bu vilâyetin 108659 birinci müntehi— binden 103144 ü iki buçuk günde rey lerini kullanmış, bu suretle yüzde 95 iştirak nisbeti Istihsul edilmiştir. Ge- ri kalanlar hastalık ve uzak seyrüse. fer hizmetlerinde bulunmak dolayısi- le iştirak edemiyenlerdir. Vilâyet- lerden gelen haberlerde halk kütle- lerinin bayraklarla milli marşlar söy liyerek intihap sandıkları başına koş. tukları, köylerin bir çok minta- kalarda havanın muhalefetine rağ- meh davul ve zurnalarla kafileler ha- linde seçim vazifesini İfa etmekte ol. dukları, işçilerin de mütekâsif bu- lunduğu mıntakalarda ayni heyecan ve hararetle bu milli vazifelerini eda etmekte olduklari anlaşılmıştır. ş Dün müntehibisani seçiminin üçün cü günüydü. Bir gün evvel olduğu gi- bi dün de şehrin her tarafında seçim faaliyetine hararetle devam edilmiş. tir. Dün skşama kadar reylerini isti- mal eden vatandaşların sayısı bir gün evvelkine nazaran daha fazla olmuş- tur. Tesbit edildiğine göre, dün ak- şama kadar Sarıyerde 2007, Eyüpte 1948, Fatihte 12328, Üsküdarda 7313, Eminönünde 6462, Kadıköyünde 7078, Adalarda 669, — Bakırköyde 2207, Beyoğlunda 17199, Beşiktaşta 6144, Yalovada 1922, Şilede 2478, Silivride (iki günlük) 4143 kişi reyi- ni istimal etmiştir. Bugün seçim yalnız saat bire ka- dar, fakat intihap propagandası ve tezahürat her günkü gibi akşama ka- dar devam edecektir. Kadıköyde saat 10—12 arasında şehir bandosu sandık mahallinde muhtelif parçalar çalacaktır. Taksim, de saat 18 de Doktor Kâzım Jemai) tarafından bir nutuk söylenecektir. Bakırköyde saat 12—14 arasında par. ti kamyoneti plâk neşriyatı yapacak, halkevi bandosu da sandık başında muhtelif parçalar çalacaktır. Emin. önünde saat 17,30 da, Aksarayda sa- at 18 de kamyonetle neşriyat yapıla caktır, Eminönü ve Beşiktaş halkev. lerinde seçim fnaliyeti hakkında nü tuklar söylenecektir. Saat 10—11 de Koca Mustafapaşa meydanında, 15- 16 da Kazliçeşmede kamyonet tarn fından neşriyat yapılacaktır. Usküdarda sandık başında da #as* 13 e kadar şehir bandosu tarafında" muhtelif parçı kip etmekte çok güçlük çekiyor * lar. Binaenaleyh bunun önüne geç mek İçin, ilk (iç sınıfa da (ciddi dersler koymak ve bu derslere a- it kitaplar temin etmek İdzımdır. Fikrimce, ilk üç sınıfta (hayat bilgisi) dersi, bu dersin ve progra- min ruhuna uygun olarak tedris edildiği takdirde çocuklara muh - telif sahalara ve mevzülara ait e - sasi: bilgiler ve maharetler koran- dırmak mümkündür. Kitap mese- lesine gelnice, bu sınıflarda kıra - et kitabı, daha ziyade kıraet me - kanizmasinı, tekniğini tedrlei bir surette kazandıracak bir vasıtadır. 28 Mebus, Muhtelif İntihap Dairelerine Giderek Seçimde unacaklar Anket — 4 Hangi Muharrirlet © Mebus Olmalıdır! "aranan Sağdan sola doğru: Hü Cahit Yalçın, Peyami Safâ, mer Rıza Doğrul, Vâ-Nü, p İzzet, Burhan Felek. Ben dün. yukardaki suali - içi adlarının yazılmamasını sıkı sik bih eden bazi müntehibisanilef dahil olmak Üzere - bir çok kil re sordum. Sualime muhatap O arasında, Mazhar Osman gibi, rettin Kerim gibi, Fahri Can & hur ve değerli hekimlerimiz, Hakkı gibi, Sadrettin Hakkı gi lâhattin Emir gibi bir çok tani avukatlarımız, Nizamettin Nazif Vâlâ Nurettin gibi, Abidin Dave bi, Omer Rıza gibi, Hüseyin gibi bir çok tanınmış muh miz de vardı. d Ayni suale, bir çok yüksek tep talebelerini ve imühtelif İ re, mesleklere mensup kimselsi muhatap ettim. Hepsinden, sit! harrirden mürekkep birer liste il dim. Bu muhataplarımdan bit ları da,reyivermediklerini güt mek. endişesile, isimlerinin ys! masını istedikleri için, ben “is neşretmiyorum. Önümde 23 tane liste var. B teler arasında yaptığım tasnifi$, fozla rey alan muharrir, üstat seyin Cahit Yalçındır. Bu 23 listede hangi muharrif” kaçar rey aldıklarını da aşağıY#” zıyorum: ii 1 — Hüseyin Cahit Yalçın (8 3 — Aka Gündüz (19). 3 — Burhan Felek (17) 4 — VA.NA (16). 5 — Ömer Rıza Doğrul (16) 6 — Abidin Daver (13) 77 — Ethem İzzet (7). 8 — Peyami Safa (2) 9 — Suat Derviş (0). Yukardaki listelere, gezete İ leri dahil edilmemiştir. Çünkü * rın, hem saylav, hem de gazetö bi olamıyacakları hakkında b vayet deveran etmektedir. Hs” rinin petronluğu, hangilerinin lavlığı tercih edecekleri malümi lunmadığı için muhataplarımda” ları istisna ederek konuşmalı tedim. Bu Wibarla, kendilerinden, hf kazanamadıklarını sanip ta yö” pılmamalarını dilerim. Selim Xira Pahalılığı 14 Mart tarihli #szetemizin okuyut munda İplikçi Bekir Matlı imrai * gelen ve kira pahalılığından bel ir şikâyet mektubu neşretmiştike «lı bize gönderdiği bir mektuptie mizde çıkan şikâyet mektubunun irafından yazılmadığını bildirmiş” Talebeyi yalnız bu kitaba inf ettirmek, onların fikri inkişaf” na kati bir set çekmek, bilgi e balarını kurutmaktır. Bunun dir ki, bu sıriflarda da yard. kitaplara kati ihtiyaç vardır. 79 lebe muhtelif mevzulara ait * di seviyelerine göre yazılmı$ çok kitapları okumadıkça, fik” kişafları asla temin edilemef , Diğer cihetten, dördüncü “Si programlarının da biraz hafifi mesi lâzım olduğu kanaatinde”. Bunlat temin edildiği takdird# allimlerin bu şikâyetlerine kalmıyacağını zannedesim. J