11 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

11 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Acaba Geç Kalmış Değil miyiz (Başı 1 incide) ziyade kuvvetlendirmiştir. Binaen- aleyh bu fırsattan istilade etmeli- dir, Vesaire.: vakit bu noşriyatımız mev- simsiz göründü. Balkan devletleri eski ittifak çerçevesi İ- çinden dışarı çıkmıya razı olmadı- Tar, b» Fakat hâdisat süratle yürüdü. Ve korkulan tehlike çabuk kendini gösterdi. Balkan konseyi dağılır, dağılmaz Almanya, Çekoslovakya» Yı işgal ederek Romanya hududu- na dayandı ve bu Balkan mütte- İkimizi ağır şartlar ihtiva eden ik- tısadi bir anlaşma Imzslamağa mec- bur etti. Hattâ bir ara Romanya © hudutları tehlikeye düştü Şimdi ” — dostumuz Romanya Alman yum- ruğunun tehdidi altındadır ve bir iktısadi esarete sürüklenmek tehli- kesine maruzdur. Ikinci Balkan müttefikimiz Yu- goslavyanın vaziyeti daha iyi de- ğildir. Halya Arnavutluğu işgal e- dince Yugoslavya Alman ve Jtak © © yan çemberi içine düşmüştür. Şim- di bir taraftan Almanların, öte ta- © © raftan İtalyanların sıkı bir tazyiki © altında bulunmaktadır, Her iki dev- let te Yugoslavyanın madenlerine şiddetle muhtaçtır. Binaenaleyh Yugoslavya siyaseten değilse bile, iktısaden Almanya o ve Italya- nm esareti altına girmek tehli- kesi ile karşı karşıyadır. Arnavut- luğun işgalinden sonra Yunan müt- tefikimizin de vaziyeti tehlikeye düşmüştür. Filvaki Italya şimdilik Yunanistanı istilâ niyetinde olma- dığı hakkında teminat vermekte- dir. Fakat bu teminat Yunanista- nın hatı hareketi İtalyayı mem- © mun ettiği müddetçe bakidir. Yu- nanistan İtalyayı rahatsız eden bir © siyaset takip ederse dalma tehlike » altındadır. Bu takdirde Italya Buk —— gazistanla birleşmek için Arpavut- © iuktan Selâniğe inmekten çekin” mmiyecektir. vi © İtalyanın ötedenberi Bulgoris- tan: tahrik ettiği ise malümdur. © — Balkanların ortasında tatınin edil- memiş bir devlet olarak kaldıkça © Bulgaristan dalma gerek İtalya- © nun, gerek Almanyanın propagan- © da ve tahrikine müsalt bir saha teş- — kil edecektir. Bulgarların harekete © geçmesi ise Balkanların huzurunu kaçırmıya kâfidir. © — Binaenaleyh Almanların Balkan- © lara örmesi, taliyanlarım Balkan- © lara girmesi, Balkan devletlerinin huzurunu kaçırmış, sulhünü tehli- © Keye düşürmüştür. imdi bu elle tutulur tehlike karşısında Balkan devletle» Ti arasında bir federasyon tesisi fikri kuvvetlenmiye başlamıştır. Balkan federasyonu ancak Bul- garistanın da bu bloka girmesine inimkündür. Bulgaristarın Bal- kan blokuna girmesini temine Tür- kiye ve Yugoslavya ötedenberi ça- ışmaktan geri durmamışlardır. U- marız ki, diğer Balkan devletleri de realiteler karşısında artık ha- 'kikati görerek Bulgaristanın arala- rina girmesine muhalefet etmiye- ceklerdir. İstanbulda Romen ve Türkiye © Harleiye Nazırları arasında iki gün süren müzakerelerin bu imkânı ha- zırlamış olması ihtimali çoktur. © Balkanlarda huzurun ve sulhün devamı için bundan başka çare yoktur. Fakat, acaba bu işte geş kalmış değil miyiz. dan “geçenki İngiliz gemisi görün- dü.” diye bağırdılar. Zırhlı liman ağzında hi. zamıza gelince — hiç aklım - dan çıkmaz — sancak bor - dasından birbiri peşinde iki du- man tükürdü. İki gürleme tepeleri inletti. İşi anladım. Kaptana iki top eksik attığını kabul ettirmişlerdi. Hemen başüstüne seğirttim. Bora- Zana gürül gürül (top başı) çaldır- © dım. Onlar iki eksik selâm topunu atmışlardı. Biz de mütebaki on dört kuru $ikiyı savurarak İmparatosa hakaretten vazgeçtik. Mesele kal- madı. Selâm topu diyip geçme evlât, kuru sıkıdır ama sırasında adamın aklını tarumar eder. X Akdenizde Askeri Tedbirler Aldılar (Bası 1 incide) si icap edecek tedbirleri tesbite mecbur etmiştir. Polonya Hariciye Nazırı, pek ya- kmda, Romanya ve Macaristanla karşılıklı teminat meselesi hakkında müzakereler yapacaktır. Diplomatik mahfillerde' bildirildi- ğine göre, Ingiliz hükümeti Halyan- ların hiçbir suretle Korfoyu işgal etmiyecekleri hakkında Romadan ka- ti ve resmi teminat istemiştir. Romanya tereddüt ediyor İyi haber alan mahfillerin öğren- diklerine nazaran Romanya, Ingilte- re ile bir karşılıklı yardım anlaşması âkdinde hâlâ mütereddit bulunmak- ta ve aşağıdaki iki şartın evvelemir- de teminini istemektedir: 1 — Harp vukuunda boğazların İn- giliz — Fransız filosuna açık bulun- ması, 2 —Doğu Avrupasında müessir bir mukavemet cephesi tesisi için Türki- ye, Romanya ve Sovyetler Birliği a- rasında bir karşılıklı yardım paktı- nın imzası, Hükümet miimessillerine gö- re, İngiliz nazırları bugün, İn- giliz teminatının derhal Yuna- nistana ve Türkiyeye teşmil e- dilip edilmiyeceği meselesi hak- kında karar vermişlerdir. Mev- zın bahs olan anlaşmalar Po - lonya ile imza ve Romanya için de derpiş edilen iki taraflı an- benzer anlaşmalardır. İyi malümat alan mahafiller Yunanistan ve Türkiye ile akdi muhtemel anlaşmaların şimdi - lik gizli tutulacağını ilâve et - mektedirler. Aynı zamanda İngiliz hükümeti, Mussoliniye, İspanyadan © kıtaatını çekmek suretile imza ve tashütleri- nin şerefini koruması için son bir imkân daha vermek arzusundadır. Diğer taraftan, İngilterenin 'Tür- ki günler zarfında çok hararetli bir safhaya girecek ve Pedefi de şun- lar olacaktır: 1 — Balkan antantının, Bulgaris- tanın Döbricedeki isteklerine (o rağ- men, muhtemel teşriki mesaisini, 2 — Harp halinde İngiliz ve ran sız harp gemilerinin boğazlardan serbest geçmesini temin eylemek. Mısır ve Sudanın müdafaası Mısır mahafiline göre Londra se- firinin bugün Kahireye muvasalatı beklenmektedir. Sefir, İtalyanın Ar- navutluktaki harekâtr dolayısile AX- denizde hasıl olan vaziyet ile Mısır ve Sudanın müdafaasmı ve Filistin meseleleri hakkında görüşmeler ya- pacaktır. General Metaksasın nutku Atina, 10 (Hususi — İtalyanın Arnavutluğu işgal etmesi yüzünden memlekette hissolunan huzursuzluğu gidermek ve halkı teskin etmek üze- re Başvekil General Metaksas bugün radyoda bir nutuk söylemiş ve “Yu- nanistan istiklâli ve bütünlüğü mut- lak surette müemmendir,, demiştir. Nutuk halkı teskin etmiş ve hissolu- nan endişeleri bertaraf etmiye yar- dım etmiştir. İngiliz — İtalyan itilâfının feshedilmesi muhtemel Parisı 10 (Hususi) — Diplomatik mahafil, gerginliğin hafiflediğine ka- idir, ; Londraya Italyan hükümeti tara- fından İtalyanın Akdeniz statükosu- na riayet edeceği ve Arnavatluğun istiklâlini muhafaza eyliyeceği husu- sunda teminat vermiştir. İtalya hükümeti, İtalyanın Yuna- nistana ve Korfuya karşı bir güna ni yet ve tasavvuru olmadığı hakkın- da teminat vermiştir. Diplomasi mahafili, Tagiliz — 1 alyan itilâtınm feshedilmesinin çok muhtemel olduğunu beyan etmekte- dir. Bonnet, Pariste kalmıştır. Beynel- milel vaziyetin inkişafını yakından takip etmektedir. Mumaileyh bu sa- bah İngiliz sefirini kabul etmiştir. Sefir kendisine Londra ile Roma ara- sındaki müzakerelerin netayic! hak- kında malümat vermiştir. Bonret, ay ni zamanda Sovyet Rusya sefirini ko- bul etmiş ve: sefir ile şarki Avrupa TAN İngiltere ve Fransa | İtalya Yeni | Türk Ordusu Her Tecavüzü Bertaraf Etmeğe Kadirdir hakkında görüşmüştür. Fransa hariciye nazırı, bugün bil- hassa Sovyet Rusya sefiri İle görüş- müş ve müşterek cephe kurmak bah- si üzerinde Sovyet noktai nazarmı tetkik etmiştir. Fransız kabinesi çar. şamba günü Cümhurreisinin riyase- ti altında toplanacaktır. İtalyanın verdiği teminata itimat edilemiyor Gazeteler Arnavutluk işgalinin buraya münhasır kalacağına dair ve rilen teminata pek de inanmamak - tadır, Yaziyeti hulüsa eden , matbuat, Ingiliz hükümetinin Balkan memle- ketleriyle müzakereleri tacile karar İ Kuvvetler Gönderiyor (Bası 1 incide) nutku söylemekten vazgeçtiği anla- şlıyor. Duçenin bu seyahati, hava şartları müsalt olduğu zaman yapması muh- temel olduğu haber verilmektedir. , Diplomasi mahafili, Musöolininin bu seyuhatten yalnız hava şartları değil, ayni zamanda muhtelif ecnebi payitahtlarında İtalyanın Arnavut - luktaki hareketi üzerine y olan görüşmelerin neticeler! mek arzusunda olması dolayısile ve geçmiş olduğunu beyan etmektedi ler. Italyan işgalinden evvel Arnavut. luğu terkeden İtalyanlar geri dön- miye başlamışlardır. verdiğini ve Romanya ile yapılacak paklın ise şimdilik endişelerin ikinci safında kaldığını yazmaktadır. İngiltere Yunanistana © garanti vermekle işe başlayacaktır. Nihayet gazeteler, Chamberlain'- in önümüzdeki çarşamba veya cu - martesine toplanacak olan parlâmen. toda bu bapla beyanatta bulunması» nı bekliyorlar Taymis, hükümetin yeni siyasi istikamette süretle yürümesini teş- vik etmektedir. Daily Telegraph şöyle yazıyor: “Tecavüze karşı kurulan cephenin kuvvetlendirilmesi ve yeni yağma- cılık temayüllerine karşı kuvvetli); bir mania hazırlanması gayret esirgenmemelidir. News Chronicle gazetesi totaliter olmıyan memleketlerin süratle ha- rekete geçmesi o Arnavutluğun zap- tından sonra elzem olduğunu yaz - maktadır. Sulh için yegâne ümit bir İngiliz » Fransız » Sovyet askeri iti- lâtidir. Gazetelerin mütalâaları Paris gazetelerinin hepsi de Arna- vutluk meselesi ile muşguldür. Petit Parisien gazetesi, Mussolini- nin Korfo adası veya Yunanistanın diğer toprakları üzerinde hiçbir emel beslemediğine dair verdiği teminati mevzuubahis ederek diyor ki: “Büyük Britanya hükümeti bu te- minatı senet ittihaz etmekle beraber Fransız hükümetile bilitilâf Akdeni- zin bahri müdafaasının kuvvetlen- dirilmesine karar vermiştir. Bu yol- da tedbirler de alınmıştır. Gerek İn- giltere, gerek Fransa, gerekse bütün Akdeniz sahillerinde bulunan men- İeketler müteyakkız durüyorlar.” Buhranın tehlikeli cephesi “Temps., gazetesii diyor ki: “Mesele, Arnavutlukta mahallen halledilse bile, enternasyonal bakım» dan halledilememiştir. Ve bu keyfi- yet, tamamile Avrupai mahiyet gös- teren buhranın en tehlikeli cephesi- dir, İstihdaf edilen nokta, şarki Ak- deniz ve Uzak şarka Kâkim olan bü- tün Balkan mıntakasıdır. Mevzuu- bahs olan, İtalyaya Sarki Akdehizde hâkimiyet temin için yalnız Selâni- için. hiçbir Yeni kuvvetler gönderiliyor Arnavutluğa gitmek üzere yeni as- keri kuvvetler hazırlanmaktadır. General Guzzin!, bugün bir beyan- name neşrederek Arnavutları İtanta davet etmiş ve mukavemet edenlerin en şiddetli cezslara çarpucaklarını bildirmiştir. Arnavutluk devlet adamlarmdan biri Kral Zogonun reddettiği Italyan şartları hakkında şu malâmatı ver- miştir. Italyan şartları şu mahiyette idi: 1 — İtalyan kıtaatının her an ve Arnavutluğun her noktasına ihraç edilebilmesi, 2 — Arnavutluğun bütün istih - kâmları, Jimanları, muhtelif tesisatı üzerinde İtalyanın askeri kontrolü, 3 — Arnavutlukta ikamet eden İ- talyanlara mebus ve nazır olmak hakları dahil olmak üzere Arnavut- ların bütün haklarının verilmesi, 4 — Arnavutluk hariciye neza - retinin ilgasiyle Arnavutluğun hariç te İtalya tarafından temsili, 5 — Arnavutluk nezaretlerine İ- talyan genel sekreterlerinin tayini, 6 — Tirandaki İtalyan elçisinin Arnavutluk kabinesine dahil olması ve Arnayutluğun Roma elçisinin de Faşist kabinesi erkânından olması, Kral Zogo Türkiyeye geliyor Kral .Zogo ile karısı. . Selânikten cenuba doğru hareket etmişlerdir. Hedeflerinin Atina olduğu anlaşılı - yor, Kralın Atinadan Mısıra giderek Mısırda yerleşeceği haber verilmek- tedir. Havas Ajansının Atinadan bildir. diğine göre, Kral Zogo ve nazırlar Türkiyeye gitmek tasavvurundadır- lar, Kral Zogonun kardeşi Prens Ce- lâl dün karısiyle birlikte Üskübe mu vasalat etmiştir. Prens gazetecileri kabul etmemiştir. Bir çok Arnavut subayları Ala - sonya civarında İtalyanlarla son mü- sademeleri yaptıktan sonra'dağ yolu ile Yugoslavya topraklarına iltica etmişlerdir. Sinyor Mussolini bugün, İtalya- nın işgal kuvvetleri kumandanını teh rik etmiştir. Bir rivayete göre kato- lik Meredit Arnavutların reisi olan 81 1 incide) bakımından işlerin yürümesinin da- Vekillerin de daha yakından işlerini takip've kontrol edebileceklerini ti- mit ediyoruz, İş Programları Vekâletlerin iş programında bir değişiklik yoktur. Kabinenin progra- mında olduğu gibi, Vekâletlerin iş programlarında da Cümhuriyet Halk Partisinin programı esastır. Cümhuriyet devrinin en muvaf - fak prensiplerinden biri olan denk bütçe esasına dayanarak hazırlanan (959-940 mali sene bütçesi huzurunu- İza takdim edilmiş bulunmaktadır. Müzakeresi esnasında gerek ( şahsan gerek kendileriyle çalışmakla iftihar duyduğum vekil arkadaşlarımın #ize vereceğimiz izahat bunu gösterecek- tir kanaatindeyim. Yalnız (e dahili ve harici vaziyetlerden o bahse - deceğim. Dahilde devamlı bir hu- zur ve sükün bulunduğunu ve Türk vatandaşının samimi beraberlik ve güven havası içinde yaşadığını em- niyetle söyliyebilirim. o Cümhuriyet hükümeti, bu havanın bulanmama- sına Türk vatandaşınm endişesiz ça- lışmasına ve kazanmasına, huzur i- çinde faziletli bir aile hayatı geçir. | mesine ve istikbalinden emin olma- sma bütün kuvvet ve gayrelile ça- / Tışmakta devam edecektir. Harici Siyasetimiz Aziz arkadaşlarım, Dünya vaziyetinin bas döndürücü bir süratle her an değişiklikler gös- teren inkişafı, harici siyasetirşizin her zamankinden ziyade müteyakkız olmasını icap ettiriyor. Milletleri biribirinin karşısına di- ken, bir kaç gün gibi kisa zaman İ- çinde devletlerin ortadan kalkması» na müncer olan bugünkü dünya buh- Tani, sulhe olan kuvvetli merbutiye- tini her zöman ilân ve isbat etmiş bulunan cümhuriyet hükümetini ta- tasla yakınan alâkadar. etmekte: Fakat bütün bu değişmeler, bu sü- ratli ve'esaslı inkişdflar yanında, Türkiyenin harici siyaseti bir tebed- dül göstermemektedir. Dostluklarına, JJittifaklarına velhasıl sözüne ve im- zasına sadık olan Türki; i mek, sulhe hizmet etmek yolundaki İszminde ayni Iman “e, ayni Hina ile berdevam bulunmaktadır. Bu kargaşalıklar önünde Cümhu - riyet hükümetinin büyük küçük bütün devletlerle ayni samimiyet ve dürüsti altında dostane müna - sebetlerini idame etmekte bulun- duğunu ve bundan sonra da ida - meye çalışacağını size söyliyebili- ' rim, Sulha hizmeti, hükümetiniz bu dürüst siyasette buluyor. Fikir ve menfaatlerin bu kadar şiddetle çarpıştığı zamanımızda, Tür- kiye için ne bir fikir cereyanı, ne de herhangi bir menfaat hirsı sulh yo- ğe ve Ege denizine doğru inişi temine | Ciyoni İtalya kralına Arnavutluk fu-| lundan inhirafta âmil olmamaktadır, kalkışmak değildir, fakat ayni za - manda Yugoslavyayı bloke ederek Romanyayı tecrit etmek ve Alman- yanın Romanyanın tabii zenginlikle- rine ve Karadenize ilerleyişini ko - laştırmaktır. AArnavutluğa karşı İtalyan hareke- ti Almanyanm Çekoslovakyaya va- zıyet etmesi, Romanya ve Polonya- ya karşı Alman tehditleri, bütün bunlar birbirini tutan ve itmam e den şeylerdir. Ve yine bugün bun- lar, Roma ile Berlin arasında sıkı surette konuşularak tesbit edilmiş aynı siyasi plânın metodik tatbika- tındaki müteakip merhalelerdir.” Matin diyor ki: .cını takdim etmiştir. Bu adam hali- hazırda muvakkat hükümet reisidir, Arnavutlukta, Faşist partisi teş « kilâtına başlanmıştır. İtalyanın Ar « yavutluk için hazırladığı esas kanun hakkında bugün bir takım malümat beklendiği halde bugün de buna da- ir hiç bir malümat alınamamıştır. Kızı Öldürdü Babasını Yaraladı Manisa, (TAN) — Şehrimizin dış mahallesinde, Bozköy caddesinde feci bir cinayet işlenilmiştir. Tefsilât şu. dur: “İtalyan teminatı Yunanistan gibi bazı memleketleri hiç te tatmin et- memiştir. Yunanistan bugün Ingilte- renin garantisini istiyor. Fransanın kanaatini bulâsa etmek lâzım gelir- sa doğrudan doğruya diplomasi usu- lü ve hususi anlaşmalar gürültülü nümayişlere törelh edilmek lâzım- dır. Filhakika vaziyetin beyanata de- gi), her türlü ihtimale karşı köymak için askeri tedbirlerin ittihszını Icap ettirdiği kanaati vardır." Yugoslavydda huzersüzluk Belgrat, 10 (Hususi) — Italya ta- rafından Yugoslavya menafilni ko- rumak için verilen teminatın Yugos- Isvya hükümetini tatmin etmediği Rencber Ibrahim oğlu Mehmat, kı- zı 16 yaşında Halideyi birine nişan- Jamıştır. Halidenin övey nnnesinin mânevi evlâğı Hamdi, kendisinin red dedilmiş olmasına kızmış, geceleyin, dıvarı aşmak suretile öve girmiş, Ha- lideyi evvelâ çifte ile, sonra da bıçak- la vurup öldürmüstür. Yetişen baba- si Mehmedi de arkasından, yüzün- den ağır surette yaralamış, kaçmış- tır. m ——ş— ve Yugoslavyada huzursuzluğun hü- küm sürdüğü anlaşılmaktadır. İmgil- terenin Yunanistana da, Yugoslavya- ya da teminat verip vermiyeceği beklenmektedir. ve olmıyaraktır. Daimi Teyakkuz Milletimizin hayat ve rafahını teh- likeye atabilecek hareketler, hükü- metinizden sadir olmıyacaktır. Elve- rir ki, iyi niyetlerimiz ve bütün dev- letlere karşı beslediğimiz s«mimi ve dostane bitaraflık doğrudan doğruya veya bilvasıta ihlâl edilmek tesebbü- süne maruz kalmasın. Çok tehlikeli, buhranlı ve sık te- beddül edön enternasyonal vazi- yet içinde harici siyasetimizin bu ana hatlarını tebarüz ettirmekle iktifa ediyorum. Yeni vaziyetleri umumi sulh menfaati ve Türk âli menfaati bakımından daimi bir teyakkuz ve tetkika tâbi tutaca - £ız. Ve büyük meclisin mürakaba ve karar hakkını dalma zamanın- da ve tam olarak kullanması için lâzım gelen ihtimamı dikkatle tat bik edeceğiz. Türk vatan ve milletinin, Tür kiye ği z0- kalabileceği vekayie karşı r sunda, Cümhuriyet hüküme- m bulunmakta - En yüksek hamaset ve sarsıl- maz vatan sevgisi kaynağı 0- İha kolay'Bir hale konulduğunu ve) 11-4-939 ) lan büyük Türk ordusuna da yanarak her tehlikeyi ve te « cavüzli bertaraf edeceğimi: kanaatinde olduğumuzu söy lemekle iftihar duyarım. İşi mekle pen iartnı Ga bitiyor. Sözüme başlarken arzettiğim gibi, Cumhuriyet Halk partisinin pro- gramına sadık ve onun tahakkukuna çalışan arkadaşlarınız olmakla bah- tıyarız. Sizin gösterdiğiniz yolda ve vereceğiniz (direktifler dairesinde milletin refah ve saadetine çalışmak azmindeyiz. Eğer bizi bu vasıfları muzla yüksek maksatlariıza hizmel İedecek kabiliyette görüyorsanız iti- İmat reylerinizle taltif ve takviye ve işimize devama müsaade buyuru (nuz. İl#ifakla İtimat Başvekli Refik Saydamın sik sık sürekli alkışlarla ve bravo seslerile karşılanan bu nufkunu takiben to yini esami İle reye müracsat edilmiş ve tasnifler neticesinde Refik Say- dam kabinesine 389 Teyle ve mevcu- dun ittifakile itimat edildiği bildiril. miştir. iSöz Alan Hatipler: Bu beyanat üzerine Fazıl Ahmet Aykaç (Elâzığ), Refik İnce (Manisa), Borç Türker (Afyonl, Emin Sazak «Eskişehir) söz alarak hükümetin programını tasvip ve yeni Refik Say dam kabinesine karşı en derin itimat hislerini ifade etmişlerdir. Hatipler, burada bilhassa Türk milletinin sul- ha olan derin bağlılığı kadar kuvve- tine de olan inançlarını bilhassa te- barüz ettirmişler ve bu kuvvetin en canlı bir timsali olan Türk ordusu - Ba karşı muhabbetlerini ve itimad - larını meclisin sürekli alkışları ars sında bir defa daha teyit eylemişler- dir. Hatayın Bağlılığı: Meclisin bugünkü © içtimamda, Hatay Millet Meclisi Reisi Abdülga- İni Türkmen tarafından gönderilen af okunmuştur: le “byk Bed Bree Reisliğine ANKARA Hatay Millet Meclisinin 31 mart 1939 toplantısında büyük İnönü dev- rinde milletimizin hakiki mümessil ve hülâsası olan altıncı Büyük Mil - let Meclisine, tarihi vazilesine baş - larken sarsılmaz bağlılıklarımızla se- lümladığımızın ve eserinde yürüdü- ğZümüz büyük anavalana ve kahra - man şefimize duyduğumuz sonsuz sevginin arzına ittifakla ve alkişlı Ja karar verilmiş olduğunu en derin saygılarımla arzetmekle bahtiyarım. Bütün Meclisin sürekli alkışlarıy- le karşılanan bu telgrafa riyaset di- vanınca karşılık verilmesi tasvip e - dilmtşir. Miliet Meclisinde (Başı 7 incide) kay (Gazlantep), Hasan Vasıf Somyürek (Giresun), Rıza Saltuğ (Kastamonu), Sö- lih Turşay (Kayseri), Dr. Pust Soragman (Kocneli), Dr. Osman Şevin Uludağ (Kon- ya), Dr. Ali Süha Delibası (Kütahya), A- sım Tümer (Manisa), Dr. Riza event ONordin), Nazmi Trak (Tekirdağ), Hü- sameltin Okan (Zonguldak). Teşkilâtı Esasiye Encümeni G1. Kâzım Özalp (Bahkesir), Fethi Ok- yer (Bolu). Fazl Nazmi Örkün (Çerkırı) Hüseyin Cahit Yalcın (Çankırı); Necip AA Küçük (Denizli). Yusuf Ziya Özer (Eskişehir), GL. Cemal Mersinli (İçe) Gi, Künm Körobekir (İstanbul). Celil Bayar (İzmir), Mehmut Erat Bazkurt (teme); Dr. Tevfik Aslan (Kastamonu), Dr, Fuat Umay (Kirklareli), Hüseyin Rah- mi Gürpmer (Kütahya), Recep Peker (Kütahya), Kenan Öner, (Manisa), Yu- buz Nedi (Muğla), Süleymen Neem) Sel- man (Samsun), Ali Münif Yeşena (Sey- han), Resül Erisken çTokat), Mehmet E- min Yurdakul (Uray; Ziraat Encümeni Nuri Göktepe (Aydin), Rahmi Selçuk (Balıkesir), Emin Aslan Tokat (Denizli), Yusuf Batkaya (Denizli), Fuik Kaltakkı- ran (Edirne), Fikset At (Giresan), Sa- bit Sağıroğlu (Elâzığ), Ahmet Ovacık (İ- gel), Rahmi Köken (İzeir), Ömer Küntay (Kars), Zühtü Akın (Kırklareli), İbrahim Diblan (Kocaeli), Nesuhi Baydar (ifalat- ya), Hümü Yaman (oenlss), Xânj Ka- yasman (Manisa), Yaşar Özel (Manlss), Dr. Abdülkadir Kernnli (Maraş, Muhittin Birgen (Mardin), Damar Arıkoğlu (Sev han), İsmail Safa Özler (Seyhan), Tevfik Tarman (Seyhan), Ali Rıza Esen (Süt), Sefik Özdemir (Siirt), Att Böenbet (5- vas), İsmail Mehrhet Uğur (Sw82).