10 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Genç Denizcilerimi z Diplomalarını Aldılar Köprüden saat 14.15 te hareket e- den vapur, hemen bütün yolcularını Heybelindaya boşalttı, Denilebilir ki, yeni yapılmış olan Heybeli iskelesi- n8 ayak basan ilk büyük kalabalık buydu. Yüksek rütbeli hava, kara ve de- niz zabitanından, bir çok tanınınış ze- İjat Eşgün, Şeraleitin Ozkan, Reha vattan, bir çok şık ve kibar bayan- Tardan müteşekkil olan bu güzide ka- Iahalık, Heybeli Deniz lisesinin ve « Harp okulunun geniş ve temiz bahçe. «sinde, samimi b'r nezaket ve saygı İ- İc karşılandı. Meklebin güleryüzlü sevimli ve genç talebeleri, bütün mi- safirleri, olgun birer salon adamı vekarı ve nezaketile istikbal ediyor. lâr, yerlerine kadar götürüp yerleş- #iriyorlardı. Biraz sonra liseyi bitiren gençlere diplomaları verilecekti Sahilden beş, altı yüz metre uzak ia o demirlemiş Bulunan şanlı sancağını ni nazlı dalyolan- dıran “Hamidiye”; kuyruğunu keyif. li keyifli oynatan çelik bir arslanı an- dırıyordu ve O, biraz sonra güverte- sine ayak basacak olan genç misafir- lerini bekletnekten, âdeta sabirsizlan- mış görünüyordu. Avlunun merasim köşesini doldu- ran kalabalığın teşkil ettiği canlı mu. rabba ortasında, üzeri yeşil çula kapk müstetil bir masa duruyordu: Masanın üzeri, sedef saplı meçlerle, 'v6 biraz sonra sahiplerinin mosut el- lerine verilecek olan diplomalarla © doluydu. Merâsimin başlaması için, Amira- din gelmesi bekleniyordu. Yüksek kumanda kursundan AL bay Cevat, Yüksek kumanda kursun. | dan Albay Bilâl Talug, Askeri okul- Jar müfettişi kurmay Albay Adil Tö- rey, Hamidiye kumandanı Albay Ru- hi Develilioğlu, 80 lik deniz kurdu Bay Sulimin etrafını çevirmişler, o- nun anlattığı zarif hatıraları, büy bir neşe ile dinliyorlardı. O; “— Bay Tevfik, benden kıdemli © ve yaşlıdır!” diyordu. Makat, maale- sef, bütün arzusuna rağmen, bu gün buraya gelebilmek mecalini bulama- dı!” "Bütün gözleri üzerine toplayan bu neşeli grupun birdenbire ihtiram va- ziyeti aliverişinden, değerli Amiral Şükrü Okanın geldiği anlaşıldı. Mi- Safirlere ayrı ayrı ttifatta bulunan AAmiralin yerini alışından sonra, tam zamanında, yani saat 15.45 te, mera sim başladı! Mektep bandosunun çaldığı ve ta- Jebelerin hep bir ağızdan okudukları İstiklâl marşı, sahili okşayan mavi suların heyecanlı çırpınışını bile art- tırmış gibi idi. istiklâl marşından sonra, okul ko- mutanının sesini duyduk: — 621 Bu davete, Orhan Uzaltanm gür sesi cevap verdi- — Buyur! İki saniye sonra yerinden bir ok gbi fırlayan genç mezunu, yeşil çu- halı masanın önünde bheykelleşmiş gördük. Genç bir yüzbaşı, onun be- line, sedef saplı meçini elile taktı, Sonra Amiral, ona, on bir yıllık öm- rünün en kıymetli mükâfatını, he- diyesini, yani şerefli diplomasını u- zattı ve masum bir heyecanla titri- yen genç eli, bir baba şefkatile sikti. Diplomasını olen genç bahriyeli, yeniden heykel kesilip yüksek mu- hatabını selâmladı ve gürledi: — Sağol Sonra yine, duyuldu: o — 13 Cudi Denizok ta. otdan sonra, di- ğer mezunlar da, diplomalarını ayni sade merasimle aldılar! Son mezunlar diplomalarını alır- larken bir deniz binbaşısı bana iza- hat veriyordu: Albay Rubhinin sesi ye gidecekler. Gemide altı ay staj gör dükten sonra, tekrar buraya dönecek ler.. Ve yüksek tahsillerini tamamla- yıp zabit çıkacaklar! Mektep, bu sene, 33 mezun werdi. Bunlardan on yedisi, - güverte harp sınıfına, 16 sı da makine harp sını- fına ayrıldılar. Talebelerin isiinlerini ister misiniz? — Lütfedersiniz? — Güverteye ayrılanları söylüyo- rum: Orhan Uzaltan, Cudi Denizok, Namik Saatçi, Kadri Kalkan, Celâl Özgür, Reşat Tiner, Nuha Duruker, vel İyüz, Faruk Yener, Fikret Saracoğlu, Hasan Tüzer, Burhan Yalçın, Nec- mettin Sönmez, Mehmet Gökengin, Nahit Ozurar, Kenan Undeğer, Ihsan Onduygu, Avni Valkan, Rasim Güç- sav ve İsmail Öztüren, Makirleye ayr&anlar da, Vahit Bay- rTamoğlu, Sabahattin Kalyuncu, Ne- 'Ekitmen, Vecdi Demirkol, Orhan Ak- Melih Kökay, Hüsnü Çubukçu, Nus- ret Hepgül, Cafer Akhun, Ali Rıza Dinç, Tayyar Hepgül, ve Nâzim E laldır. Müuhatabım işimleri tamamladığı zaman, Amiral, liseyi birincilikle bi- tiren Tayyar Hepgüle altın saatini hediye ediyordu. İkinciliği kazanan Faruk Yenere, ve Orhana da birer altın mürekkepli kalem verildi ve ondan sonra, donanma komutanı A- miral Şükrü Okanın * özlü nutku. nu. büyük bir zevkle dinledik. Nutuk tamamlanınca, talebeler tek bir ağız gibi gürledileri — Sağol! Yapılan resmi geçit seyredilirken, gözleri heyecanla yaşarmıyan ve göğ sü iftiharla kabarmıyan tek vatandaş yoktu diyebilirim. Resmi geçitten sonra, mektebin büyük salonlarında hazırlanmış olan zengin büfenin etrafında toplandık.. Genç bahriyelilerin danslarını seyre- derken bir defa daha gördük ki, cep-| hede kahraman kesilen Türk zabitleri salona girdikleri zaman, İngiliz asil- zadelerini imrdendirebilecek kadar ince ve zariftirler O neşe içinde, davetlilerin, gönül rızasile bir kaç vapur kaçırdıklarinın (lan ve türlü tü bile farkına varamadım. Heybeliye akşam çökerken, mek- tepte kalan talebeler, mezun arkadaş- İarım uğurladılar, Iki motörle sahil- den Hamidiyeye doğru uzaklaşan genç bahriyelilerin gözlerindeki nem Wiliği, deniz kadar engin istikbal ü- midinin ateşi kurutuyordu. Mektep Komutanının nutku: aim REEL Hamidiyede, Hamidiye ve mektep komutanı, Albay Ruhi Develilloğlu, beliğ ve özlü bir Visanla, şanlı Türk denizciliğinin tarihini bulâsa ettik- ten sonra: “Genç silâh arkadaşlarım... De- di., Askerliğin gayesi yenmektir. Bu gayeyi mutlaka elde etmek için çalışmak lâzımdır. Ne gibi mâninlar tasavvur edilirse edil- sin, onlar sizleri, bu gayeye ulaş- tırmak için bir set teşkil etmeme- lidir. Yenmek İçin üç esasın vücu- duna ihtiyaç vardır: Birincisi da- marlarda akan kanın büyüklüğü- nü ve kiymetini unutmayıp onu daima göz önünde bulundurmak. İkineisi ölümü istihkar etmektir, Bn İki unsura, üçüncüsünü mutla- İnka ilâve etmek lâzımdır: Oda bilgidir? Bunların hepsine birden sahip 0- lan sizlere, denizler kadar sonsuz muvaffakıyetler dilerim!,, Genç mezunlar, kendilerine veda eğen kumandanın sözlerine de, ayni gür sesle cevap verdiler: “— Sağ olun!” Genç Türk denizcisinin iman dolu çöğsünden mesut bir heyecanla çır- pipan sulara yayılan bu gür sesin aksi, bütün :nilletin cevabı gibi geri geldi: “— Sağ olun!” Selim Tevfik Yugoslavyanın Dahili ve Harici Siyaseti (Başı 1 incide) arasındaki münasebetler 1937 Bel. İgrad arlaşmalariyle dostluk ve İyi o İ komşuluk esasları üzerinde kat'i o-|lardır. Şimal memleketleri münferi- | vardır. Bunlar aşağıdaki sebepler. larak istikrar bulmuştur. Naip Prens Paul haziran başların- T Mihver Devletlerinin Faaliyeti (Bor 1 incide) Yahudi ve Ukraynalı mebuslar da bilâ istisna muvafık rey vermişler- dir. Cümhureisine verilen salâhiyetler mali, iktisadi her tedbiri" almak ve milli müdafaaya a't her karar! ver- mek için gelecek birindileşrin s0 nuna kadar mutlak otorite vermek- tedir. Varşova hükümeti iş aramak bahanesile tgâblarından ayrı- verlerde dolaşan 300 Almanı eski ikametgâhlarına ia- de etmiştir. Litvanya ordusu başkumandamı bu gün Lehistan Çümhurreisi tarafından kabul olunmuş ve yarım saat kadar görüşmüşlerdir. Gazeteler Danzig meselesinin iktı- sadi safhasından uzun uzadıya bah- setmekte ve Danzigin ancak Polon- yaya bağlı yaşadığı takdirde refahın- dan mahrum kalmıyacağını anlat maktadırlar. Gazeteler, Danziz limanının kut. vetli bir Polonya hinterlandına sahip olmasından dolayı 1919 senesinden- beri mazhar olmuş olduğu muazzam terakkileri de yine istetistik rakkam- İarile yad ve cerhi kabil olmıyacak şekilde isbat etmektedirler. * Papanın sulh teşebbüsü Londra, 9 (Hususi) Papanın Londra Vekili Godfreyin geçenlerde Lord Halifax'ı ziyaret ettiği teyit © dilmektedir. Mumaileyh, söylendiği. ne göre Dânzig meselesinin halli işin Almanya, Polonya, Fransa, İngiltere ve İtalyanın mümessillerinden mü. rekkep bir konferansın toplunmasını Papa namına teklif etmiştir Anlaşılan teklif kabul olunduğu tekdirde Papa toplantının Vatikan- da yapılmasını istiyecektir. Papa, taplantınin yakında yapılması lehin- | dedir, Fakat kendisi hiçbir müzake- reye iştirak i, Maritiye na- varı er Mİ “ralişavir veya ara bulucu sıfatile tavassutta bulu- nabilecektir. zi Pariste çıkan Le Temps şu malâ matı veriyor: Papa mümessili Orsenizonun cuma günü Hitlerle yaptığı mülükat esna- sında Orsenizo, Ribbentrop'u, Ya: kmda Romaya gelerek görüşmeleri- ne devam etmiye davet eylemiştir. Bu davetin kabul edilip edilmedi- ği henüz belli değildir. Berlinden verilen malümata göre, Almanya Papanın Polonya meselesi- nin muslihane bir şekilde halli le hindeki teşebbüsüne “müsbet bir şekilde” cevap vermiştir. Papanın! sarfettiği gayretlerin boşa gitmesi| ihtimalinin kuvvetli olduğu ayni mabfellerde söylenmektedir. Bunun. la beraber, bu mahfellerde, yüksek ahlâki emellere istinat eden bu gay- retler sempati ile karşılanmaktadır. * Şimal devletlerinin kararları Stokholmı 9 (Hususi) — Almanya şimal devletleri ile ademi tecavüz paktları inizalamayı teklif etmiştir. Bu teklife cevap almadıkça Danzig işi etrafında bir hareket göstermiye- cektir. İsvaç, Finlandiya, Danimarka ve Norveç hariciye nazırları konfe- ransı bu sabah toplanmıştır. Konferansta sonra resmi bir teb- Viğ neşredilmiştir. Tebliğde Şimal memleketlerinin Oslo deklârasyonuna sadık ve bu suretle gruplar haricinde kalacaklar ve bir harp vukuunda da bitarâf kel mak için ellerinden geleni yapacak den veya müşterek bit surette az çok geniş ademi taarruz paktları sistemi | AN Sovyet Rusya da Garanti (Başı 1 incide) yük elçi göndermiye karar vermiş- tir. Halbuki Rusya 18 aydanberi Le histanda bir sefir tarafından tenysil edilmekte İdi, Rus siyasetinin bu yeni istikameti Londra möhafili tarafından Boşnut- Tukla karşılanmiştır. İngilterenin Moskova selirinin ye- ni Hariciye Komiseri Molotofla dün yaptığı mülâkat ta son derece dosta- ne olmuş ve Litvinofun İstifası zünden aradaki müzakerelerin — hiç bir veçhile müteessir olmıyacağı an. laşılmıştar, Haber verildiğine göre İngiltere büyük elçiliğinde Sesds tarafmdan dün Molotofa verilen İngiliz müku- bil tekliflerine iki üç gün içinde ce- vap alınacağı ümit edilmektedir. Verilen malümata göre, Sovyet hükümeti Sovyetler Birliği dış poli- tkasında değişiklik olmadığı ve Sov- yet hükümetinin, kendince kabul 8 dilebilir bir esas bulunduğu takdir. de, barışm müdafaası ve mutaarrıza Karşı müdafaa için İngiltere ve Fran sa ile iş beraberliğine amade kal - makta olduğu hakkında Seedse te minat vermiştir. Bu suretle, Litvinofun çekilmesi- nin sebebinin bazı taktik halaları o!- duğu, yoksa politikasının artık boş gitmemesinden mütevellit olmadığı anlaşılmaktadır. Londra mahafili ve matbuatı a- mumiyetle nikbindir. Times gazetesi, başmskalesinde bilhassa Balkanların vaziyetini tet kik ederek Türkiye diplomatik ma hafilinin cenubu şârki Avrupası dev- ietlerine tam bir görüş birliğinin kıymetini anlatacağı ümidirde bulu- nuyor ve diyor ki: Balkan Antantına Avrupa minnet. tardır. Balkan antantı Avrupanın bu kısmında dost milletlerden mürek- kep iyi bir grup teşkil etti. Fakat bu istikrar ve birlik eseri orada haki: olarak yeri olan Bulgaristanm da gir | Eğer Bal-! mesi #le tamamlanacaktır. "kan memleketleri daha <rkT bir birlik vücuda getirebilirlerse ecnebi hüiü- istiklâllerini muhala; luğa uğramıyacaklardır. Daily Telegraph gazetesinin Paris muhabiri yazıyor! Bir harp takdirinde Fransaya gt decek olan İngiliz ordusuna kuman- da etmesi beklenen General John Dil, Fransız orduları başkumandanı General Gamelinle Maginot hattını gezmektedir. Bu ziyaret münasebetile, hiçbir zor- geçen- lerde İngiliz Genel Kurmay Reisi| General Gort'un başladığı müzake- relere devam edecektir. General Dill'e birinci ve ikinci in. giliz fırkaları kumandanı. General Alexander ve Wilson ile Genel Kur may Harekât Dairesi Reisi Gensrai Pournall refakat eylemektedir. * Paris, 8 (A.A) — Wariciye nazırı Eonnet, Milletler cemiyeti konseyi- nin toplantısına iştirük etmek üzere İspanya Milletler aliya Cemiyetinden * * Çekildi Burgos, 9 (A.A) — Hariciye Nazi- rı General Jordana, B. Avenol'e bir telgraf çekerek İspanyanın Milletler Cemiyetinden çekildiğini bildirmiş- tir. Neşredilen resmi bir tebliğe #öre İspanyanın Milletler Cemiyetinden çekilmesini mucip olan üç sebep dir: 1 — Milletler Cemiyetir kendisine da Berlini de resmen ziyaret ede-|ne iştirakteki faydayı bu itibarla tet-| edi edilen vazifeleri yaparmyacağı" cektir. Gafenkonun Ankara seyahati kik etmişlerdir. Şimal devletleri kendi memleket- hi göstermiş ve enternasyonel sükü- Bükreş, 9 (A.A.) — Rader Ajan-İlerinin bütünlüğünü ve bitaraflığını | n8 ve antanta yardımda bulunama- sı bildiriyor: Türk hükümeti ile mutabakat halinde, B. Gafenkonun o Ankara seyahatinin haziran ayının son on beş günü zarfında yapılması ka- rarlaştırılmıştar. Tondra, 9 (Hususi) — M. Galen- konun gelecek ayın ortasında An- karayı ziyarelten sonra, Bulgaris. tan ve Yunanistan da ziyaret © diğer devletler tarafından garanti e- dilmek İstendiği takdirde bunu mem nuniyetle selâmlıyacaklardır. —— deceği bildiriliyor. M. Gafenkonun Bulgaristan da ziyarete oOkarar vermiş olması, fevkalâde alâka uyandırmıştır. Sebebi Bulgarista- nin Romanyadan bir takım arazi istemekte olmasıdır. miştir. 2 — Milletler Cemiyeti bidayette- ki hedeflerinden uzaklaşmış ve bir sulh âleti olacak yerde yalnız bazı devletlerin menfaatlerine hizmet e den bir müessese haline gelmiştir. 3 — Milletler Cemiyetir İspanyol meselesinde tam bir muvaffakiyet- sizlik göstermiştir. Verecek | Cenevreye gitmeden evvel Pariste İbir müddet kalacak olan Lord Hali- faks ile cumartesi günü bir mülâkat yapacaktır. Rusyada fikri sabit haline gelmiş bir düşünce var, o da şudur: Garp; Alman istilâsı tehlikesini Rusyaya çe- virmek istiyor. Bu düşünce Mosko- va hükümetini hesaplarında vö hare- ketlerinde bir çek hatalara düşürmüş ve Alman ordusunu Karpallar yeçi- dine kadar getirmiştir. Bugün, belki gârp beni yalnız bırakır düşüncesile Polonya ve Romanyaya vereceği ga- rantiyi İrgiltere ile kati bir ittifak skdetmek suretile ödetmek istiyor. Ingiltere ile kati bir ittifak akdi öyle pahalı bir satıştır Ki, Rusya kendini koruyayım derken, büsbütün açıkta kalmak tehlikesine maruz bulunu- yor. Populşire gazetesi, İngiliz - Rus müzakerelerinin bügün memnuniyet İ verici bir safha arzetmediğini yazı- yor ve fakat şunu ilâve ediyor: Ingiltere ve Rusya her İkisi de biliyorlar ki, eğer mihver devletleri sulh devletleri cephesinde bir gelik bulunduğunu görürlerse bütün Avru- payı bir felâkete sürükliyebilecek te- şebbüslere girişmekten tereddüt et- miyeceklerdir. Binaenâleyh hem In- gilterenin hem de Rusyanın müzake- releri netlcelendirmek istediklerine şüphe edilemez. Fakat, Moskovanın tamamile İngiltere gibi düşünmiye- ceğinin Londrada anlaşılması ve Lon dranın da aynen Rusya gibi düşüne- miyeceğinin Moskovada anlaşılması çin zaman lâzımdır ve bunu bekle- ek icap eder. Justice gazetesi de şöyle yazıyor: Komünist partisi sulheü devletle- rin nasyonal sosyalist barbarlığı karşı birleşmelerini istiyor ve bu b: İlikte Rusya için şeref mevkii veril mesinde israr ediyor. O takdirde ne için Sovyetler Birliği bu şeref mev- kiini gelip almıyor da pazarlığa gi- i rişiyor. Epogue gazetesi, "Franko'ya me- pm yok., başlığı nltında yazdığı bir makalede rek diyor kiz Paramızı Yordana - Berard anlaş. malarını yeni vaziyete göre tatbik etmek istiyocek, İspanyada zarar görmüş olan Fransızları tatmin ede- cek, ticaret borçlarını ödeyecek ve bilhassa enternasyonal bir ihtilâf takdirinde bize kat'i teminat vere. cek bir İspanyaya»saklıyalım. Fran- sa bu siyaseti açıkça müdafaa eder ve buna İngiltereyi, Amerikayı, Ho- ndayı da iştirak ettirirse, Falan. gistilerin önünde sed çekmek istiyen ispanyol General ve devlet adamlu- rını cesaretlendirmiş oluruz. Tokyo, 9 (A.A) — Japonyanın İngiltereye teklifte bulunarak Sov- yetler Birliği ile ittifak akdetmediği takdirde Tokyo hükümetinin bitaraf kalacağını bildirmiş olduğuna dalr bir ecnebi ajansı tarafından verilen haber, kat'i olarak tekzip edilmekte- dir. Beyrulla Bir pi Antifaşist Kongre Toplandı Beyrut, 9 (A.A.) — Beyrutta top- lanan faşist aleyhtarı kongreye Su- riye ve Lübnanlı birçok şahsiyetler. le iki memlekette faaliyette bulunan 35 teşekkülün murahhasları iştirak etmişlerdir. Eski Beşvekillerden Ce- mil Mardam, Lütfi Hafar, Mazhar Arslan ile eski nazırlardan Faiz Nu- ri, Şükrü Koatli Şamdan bir mesaj göndererek heyet âzasile tesanütle- rini bildirmişlerdir. Kongrenin kabul ettiği karar sure- tinde “totaliter devletlerin yakın bir tehlike teşkil ettiğini” müdrik bulu- nan bütün Arapların o demokrasiler cephesile mütesanit bulunduğu kay- | dedilmektedir. —— — İngiltere Japonyayı Protesto Etti Londra 9 (A.A) — İngilterenin Japonya elçisi Craigie'ya, Çunking'- deki İngiliz körsolosluk binasmın bombardımanmı oTokyo nezdinde protesto etmesi için talimat verilmiş- tir. İspanyanın Fransiz! Ti piyasasında mühim bir istikraz ak. lünden katiyen masun kalacaklar ve | detmek İstediğini mevzuu bahsede-| 7 10-53-9379 > ! Berlin - Roma Askeri İttifakı (Bayı 1 incide! ya üzerindeki tahakkümü daha b yüktür. Mihverin siyasetteki âmifi Führerdir. Mussolini gölgede Kö mıştır Fakat bu vaziyet 1 suzlük uyandırmıştır. Italy tarafında Alman şleyhtarlığı teZ” hürleri görünmektedir. Hoşnut mıyanların başında o Müssolini vaf dır. Mussolini bu hoşmutsuzluğu Da” zig meselesi münasebetile izhar #© ir. Hitler Darzigi eltinet yıldi” nümü münaset 20 nisanda #i mak istedi, muvaffak olamadı. 28 #£ sanda Rayiştağda nutuk: söylediği gür Danzigi ilhak ettiğini ili cekti. Yapamısdı. Bunda Polonyanli yaptığı şiddetli mukavemet. İngiite renin mihver etrafinda kurmakta of duğu sulh cephesinin kuvvetlenmöfi de Amil olmuştur, Fakat müessir se beplerden biri de Mussolininin mi halefeti olmuştur. Mussolini Danziğ için Talyan milletinin harbe girme sine muhalif olduğunu söylemiştir. İşte bunun üzerine Berlin, Roms” yı sımsıkı kendisine bağlamak ve hef hangi bir tehlike karsısında Alman” yayı yalnız birakmasına mâni olmak için Milânoda ilân edilen askeri Ht” fakı imzalamağa Hizum görmüştür. Bu ittifak mucibines Alman ve talyan orduları Alman başkümar” danlığının emrinde tek bir ordu ok muştur. Alman ve Tislyan erkin! harbiyeleri beraber çalışacaktır. Fakat esas itibarile bu ittifak mev“ cut vaziyete bir şekil vermekten F barettir. Hiç bir şeyi değiştirmemi$. mevcut vaziyete yeni birşey ilâve et memiştir. Olsa olsa bu hareketi, bif harbe girişmek için yapılan hazırlık” lardan biri diye sayabiliriz. Çünkü İngilterenin taarruza mukavemeti gündenberi Almanya, daima bu istikamette hazırkıklarını tamalamakla meşguldür. Italyan a5 keri ittifakı da bu hazırlıklardan bi- ridir, Çinlilerin Son 15 Günlük Muvaffakıyeti Şunking, 9 (A.A) — Resmen bil- dirildiğine göre, nisan ayının son wn beş günü zarfında Çinin muhtelif İ cephelerinde" 504 çarpışma © vukus gelmiş ve bu çarpışmalarda 31.665 Japon sübayı ve eri olmüş, 512 kisi de esir edilmiştir. Çinliler tarafın- dan elde edilen harp malzemesi ise, 275 at, 1456 tüfek, 56 makineli tü- fek, 21 top ve 5.757.691 mermidir. | | DABKOVİÇ ve Ski. Vapur Acentalığı «SCHULDT . ORİENT - LİNE» Parayi tiariye nakli için seri posta: SARK . GARP MATTI (Hamburg, Bremen, Anvors, Yunanistan, Tür» kiye, Bulgaristan, Romanya) ve av- der, Esra tahliyesi için beklenen va- purlar: Giueksburz vapuru 11 Maysa doğ- ru, Troyburg vapuru 23 Maysa doğru, Tuhmfl için beklenen vapurlardan: DUBURG vapuru 11 Mayısa doğru, Giuciebürg vapuru 22 Mayısa doğ- ru, HK. PAJKURIÇ Vapur Acentası «ZETSKA PLOVİDBA A, Kotor Balkan antantının ei konferansında tesiş edil e Balkenik hat. Büyük lüks. modern “LOVCEN, vapuru ile İstanbul, Köstence, Pi- re, Korfa, Afmavutluk, Dalmaçya sahili Tri > Venedik v Sunak arasında muntazam posta, Yolcu ve esyayi ticariye alır. ! Tenezzüh ve seyahati için , Müst besat, KÖSTENCEYE İlk posta 16 Mayıs saat 14 de PİRE, KORYU, Arnavutluk, Dal- maçta sekilleri, Venedik ve Triyes- teye ilk morta 19 Mayıs sant 15 de, Her nevi tafeilât için Galatadı (Yolcu salinu karşısında) umumi acenteliğe: Telefon: 44708 ve bütün teyahat iderehsnelerine müracaat.