24 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

24 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Dün Ağırceza Mahkemesinde Mivrinin Fete köyünde Bulgaristan muhacirlerinden Fatmayı zorla dağa kaldırdıkları ve kaçırdıkları iddia 6- dilerek tevkif edilen Islâmla Mus- tafanın duruşmalarına devam edildi. Dava s&fahatınâ göre hâdise şöyle cereyan etmiştir: Bir gün Fatma öküzlerini almış Fete köyünün bir saat uzaklığındaki tarlasına gitmiş, çiftini koşmuş, ken- di kendine tarla sürüyormuş. Kom- şularından Islâm Fatmaya göz koy- muş, onu kaçırmak istemiş. Arkada- $ı Mustafaya da derdini anlatınış, Is- imla Mustafa bir araba koşmuşlar, tarlaya gitmişler, çift süren Fatmay? © — Sapanın başından zorla almışlar ve kaçırmışlar.. Sonra jandarma kendi- Jerini yakalamış ve müddeiumumili- ğe teslim etmiştir. Suçlu kendisini müdüafaa ederken; > Müdafaasında Iddia Makamını Tahkir Etmiş TarlasındanZorla Dağa Kaldırılan Kadın — Fatma imam Ali Rızanın kızı. dır. İm, Efendi Allahın izniyle, Peygamberin kavliyle kızını bana imam nikâhı ile nikâhladı. Fatma i beş ay beraber içgüveysi halinde ya- şadılr. Sonra babası beni evden koy- du. Fatma bana mektup yazdı: — Gel beni tarladan al, fakat ba- bam, beni kaçırılmış sansm dedi. Ben de arkadaşımiz beraber gittim onu tarladan aldım. “Zaten o benim imam nikâhı ile karımdır. Diyordu. Köylü Fatma ise: — Hepsi yalandır, Onun Bulgaris- tanda karısı ve çocuğu varmış, ben ona nasıl varırım. Böni zorla kaçır. dılar, berbat ettiler. Diyordu. Suçluların avukatı Ethem Ruhi müdafaasını yapacaktı. Fakat sahte- kürlık suçlusu Tacaddinin müdafa- ası yüzünden vakit gecikmişti. Muha- keme başka bir güne bırakıldı. ye Jhtilâs Jddiasının Muhakemesi Dün Ağırceza Mahkemesinde Isviç-| . Dün Ağırceza Mahkemesinde 1200 Teden başkalarına gelen iki çeki elde | lira ihtilâs ettiği iddin olunan Uskü- © ederek üzerlerinde sahtekârlık yap-İdar mal memurlarından Hasan oğlu tığı iddia edilen Tacettinin muhâke- | Abdülkedirin muhakemesine devam mesine devam edildi, Muhakeme son | edildi. Bu davaya daha evvel vazife- safhasına girdiği için geçen celsede | yi sulistimal vasfı ile Usküdar Asliye müdelumumi iddiasını söylemiş ve | Ceza Mahkemesinde bakılmış mahke- suçluya ceza verilmesini istemiştir. Dün, suçlu müdafansını yapacaktı. Hazırladığı 60 sayfairk müdafaasını okuyordu. Bir çok yerlerinde iddia makamının mütaldasın! tenkit ediyor ve âğırca itirazlar yapıyordu. Suçlu saat on dörtten, on yedi bu- yuğu kadar müdafaasını okudu. Bura ve atılacak imzalarm şekillerini ve bünların ne gibi vaziyetlerde sahte 0- tabileceklerini Avrupa hukuk lerinin nazariyelerine göre izah edi- yor, hakkında beraet kararı verilme- sini istiyordu. Müdafaa bittikten son ra müddeiumumi söz aldı ve Ceza Ka nununa göre müdafaanamede iddia © makamına hakaret teşkil eden kısım- larm çıkartılarak mahkeme dosyası- na konulmasını istedi. Mahkeme müzakereye çekildi. Ya- rım saat kadar süren bir müzakere- den sonra celse açıldı, mahkeme Ce- za Kanununun 486 ıncı madedsine gö re muhakeme esnasında İki taraf id- “dia ve müdafaasını yaparken sarfe- > dilen elfazı tahkiriyeden dolayı taki- bat icra edilemiyeceğini, yalnız iki ta © aftan birisi mahkemeye müracaat e © “derek tazminat istiyebileceğini sncak müdafaanamedeki hakaret âmiz cüm lelerin suçluya çıkartılması yolunda» 'ki kararını bildirdi. Ve müdafaana- © meyi hakaret cümlelerinin çıkar- tılması için suçluya fade ti, Suçlur — Ben hakaret etmedim. Hakarst © Amiz olduğu iddia edilen cümlelerin de neler olduğunu bilmiyorum. Na- wi çıkartacağım. Dedi. Muhakeme Hazirana tâlik ediliyordu. Müddeiumumi son sözü aldı: — Suçlunun hakareti yüzünden meşhut suçlar müddelumumiliğine mürâcaat edilmiştir, Burada bulunan — avukat Etem Ruhi, Besim Şerif, Ce- © mil Kıvırcık ve Nurullah ta şahit ola- orak gösterilmişlerdir. Keyfiyetin ken © dilerine bildirilmesini rica ederim. Dedi. Reis şehit avukatları vaziyeti bil- — dirdi. Suçluyu da meşhut suçlar müddelumumiliğine gönderilmek ü- zere adliye polisi Refik tuttu, Meşhut suçlar müddelumumisi Turgut tahki kat yaptı. Suçlu hakaret etmediğini, ilmi bir şekilde müdafaasını yaptığı- ni söylüyordu. Müddelumumi davş- yı moşhut suçlara bakan Asliye Dör- düncü Ceza Mahkemesine verdi. —e. © Türklüğe Hekeret Etmiş Metroviçe muhacirlerinden Recep © Bertanir izmirden Istanbula koyun — getirmiş, arkadaşları ile bir alacak meselesinden dolayı münakaşa yapar © ken Türklüğe hakaret etmiştir. Polis “dün Recebi müddeiumumiliğe vermiş “lir. Sultanahmet Sulh Birinci. Ceza me hâdisede bir kast görmediği için suçlu hakkında beraet kararı vermiş- tir. Müddelumumilik bu davayı vazife ve salâhiyet bakımından temyiz et- İmiş, temyiz mahkemesi de bozduğu için iş Istanbul Ağırceza Mahkemesi. ne intikal etmiştir. Sn serbest o- da çeklerin beynelmilel mahiyetlerini | larek' yapılırken de tevkir Sri nişi baar faasına göre suçluya vazifesindi başka bir çok işler de tevdi edilm suçlu bazı memurlara pul gönderir- ken birer liralık pullar biter kuruş luk gibi göndermiştir. Bazı memur- lar bunun farkına varınca kendisine iade etmişler. Suçlu vazife ağırlığın- dan dolayı bu gibi sehivler yaptığını ve verilen açıkta hiç bir menfaat kasdi olmadığını ve kaybolan parayı da tamamen devlet kasasına yatırdığı için hazinenin zararada girmemiş bulunduğunu söylüyordu. Dün Nazmi, Tahir, Mustafa, Ham- za, Halime, Vahdet Necati, Niyazi, Habip Zekâi şahit olarak dinlenecek- lerdi, Vakit geç olduğu için muhüke- me tâlik edildi Aşı Boyalı Salça Satıyorlarmış Sultanahmet Sul İkinci Ceza Mahkemesi dün salçaya aşı boyası karıştırarak sattıkları iddia olunan Çatalcalı Galip ve Recebin muhaks- mesine başladı .Galiple Recep Çatal- cadan Istanbul piyasasına bir çok &- şilt salça getirmişler ve satmışlar- dır. Zabıtai belediye memurları bun- ları yakaladıkça mahkemeye veri- yorlar. Mübaşir suçluların Çatslcaya gittiklerini tesbit ediyordu. - Mahke- me bunların istinabe suretiyle ifade- lerinin almmasına karar verdi Öldürülmüş mü, Öldürülmemiş mi? Dün Ağırceza Mahkemesinde, kar- deşinin nişanlısı ile evlendiği için Ri- zeli Mehmedi tabanca ile öldürdüğü iddiasiyle tevkif edilen Rizeli Hacı Mehmet oğullarından Hüseyinin du- ruşmasına devam edildi. Suçlu müda faasını yaparken: — Mehmet benim akrabumdan Kasımı öldürmüştü. Ayni zamanda kardeşimin — nişanlısını kaçırmıştı. Ben de intikam aldım. Diyordu, Müddeiumumi bu Kasımın hakika ten öldürülüp öldürülmediğinin ve öldürülmüş ise kimin tarafından ve ne vakit öldürüldüğünün Rizeden s0- rulmasını istedi, Muhakeme de bu- İnun için başka bir güne bırakıldı. İ Hâkimi gizli olarak sorgusunu yap- tı ve muhakemesinin mevkuf olarak devamına karar verdi. Beypazarda Feci Bir Yangın | 268 Ev Tamamen Harap Oldu İ Ankara, 23 (TAN Muhabirin- deni -- Beypazarımın Karaşar nahi- İyesinde çıkan bir yangın neticesinde 268 ev harap olmuştur. 18 mayıs ge- cesi çıkan yangın etrafında bugün a- | inan malümatı bildiriyorum: 18 mayıs gece saat 1:30 da çıkan yangın genişlemek İstidadını göster- miş ve bunun Üzerine Ankara itfal- yesinden bir grup Karaşar'a tahrik edilmiştir. Ankara itfaiye grüpu saat 7 de yangın yerine yetişmiştir. İtfa- iye grupumuz tabrip bombaları kul- lanmış ve halkın da yardımı ile yan- gın saat 8 de tamamen söndürmüş- tür, 1788 nüfuslu ve 325 haneli büyük bir nahiye merkezi bulunan Karaşar. da bu yangin neticesinde 235 ev yan- miş, 13 ev de yangının önü almarak söndürülebilmesi için tahrip edil- miştir. Bu suretle 288 ev harap ol muş, 257 ev kurtarılabilmiştir. Yapılan tahkikatta yangının Ak- oğlu Hasan Alinin evinden - çıktığı anlaşılmıştır. Akoğlu Hasan Ali, e- vinin çatı arasında bulunan tavukla- rin altından yumurta almak için € Vinde çıra ile tavana çıkmıştır. Çıra- dan siçrayan kıvrleımlar çati arasın- daki kuru ot vesalreyi tutuşturmuş, oradan da eve sirayet etmiştir. Binaların tamamen ahşap ve sık olması ve rüzgârın da şiddeti yüzün- den yangın çok çabuk genişlemiştir. Tesbit edilen hasar miktarı gayri- menkullerde 134000 lira, menkul mallarda ise 30,000 liradır. Harikze- deler kurtarılan evlere yerleştirilmiş ve Beypazarı belediyesince Jüzumlu yardımla kumanya temin edilmiştir. alk Lord Loyid ve Geliyor Ingilterenin eski Mısır fevkalâde; komiseri Lord Loyd 15 haziranda | şehrimize gelecek ve Ankaraya gi- İdecektir. Lord Loyd, halen Yunanis- tanda bulunmaktadır. ; Şehrimizde bulunmakta olan İn- gilterenin Ankara Büyük Elçisi de dün Ankaraya gitmiştir. MEL Yeni Kaymakam Tayinleri Ankara, 23 (Tan muhabirinden) — Mahalli idareler umum müdürlüğü ınemurlarından Feridun Camtez Er- dek kaymakamlığına, İstanbul mai- yet memurlarından Kemal Hadımlı Hafik kaymakamlığına, Keçiören nahiye müdürü Lütfi Güngör Kor- küteli kaymakamlığına tayin edil mişlerdir. Nahiye müdürlerinin hayvan ve yem bedelleri “hakkındaki löyiha Meclis ruznamesine alınmıştır. Lâyi- hanın aldığı son şekle göre hayvan besliyen her nahiye. müdürüne ayd: altı lira verilecektir. Pazarcık Posta Müdürü Zehirlendi Pazarcık «(TAN muhabirinden) — Kazamızın posta ve telgref müdürü Fulk zehirlenmek suretile ölmüştür. Bergama Kermesi Açıldı Bergama, 23(A.A) — Üçüncü Bergama kermesi bugün merasimle | açıldı. Mızıka ve davul sesleri arasında mor kırmızı cepkenleriyle yurt dağ»! larından akıp gelen efelerin saf ve! temiz yüzlerini görmeğe gelen şehir halkı kermes meydanında eski tari- hi canlandırıyordu. cektir. MUAZZEZ TOPRAK'IN MEYLÜDU Genel Kurmay Başkanı pen Fevzi Çakmak'ın kızı, Burhan Top- rak'ın eşi Ayşe Muszzez'in, İrtihali- nin kırkıncı gününe tesadüf eden Mayısın 28 nci Cuma günü, Cuma namazından sonra Beyazıt Camiin- de ,ruhuna ithaf edilmek üzere Mev- lüdü şerif okutturulacaktır. Ailesi, dostlarının ve gelmek isteyen muh- terem zevatın tesriflerini rica eder. Cecilia Parker yeni bir film çevirmektedir. “Grille les Tous,, adını taşıyan bu filmde sevimli artisti O'Keefe ile birlikte gö- Bergama Kermesi bir hafta süre-| & rüyoruz. Te 4 ASKERLİK İŞLERİ 4 amaaa Emekli ve Yedek Subayların Yoklaması Eminönü Yerli Askeriik Şubesinden: Şubemizde kayıtlı bulunan bilümum e- mekii ve yedek subayların senelik yakle- maları yapılacaktır. Yoklama 1 hâziran 080 den 30 haziran 909 a kadar devam edecektir. Herhangi bir kanuni mazeret yüzünden maralaını taahhütlü mektup yazarak & dirmek surelile yoklamalarını yaptırma» Vidir: Muâyyen müddet zürfinda yoklamdla rm yaptırmayıp likayi kalanların bi hare vâki olan itirazları nazarı Gikküle 4 lınmıysrak haklarında ceza! müsmele ya- pılscağı ilân olunur. 9 Beşiktaş Askerlik Şubesinden. Umum yedek subaylar 99 haziran yuk- enalarımı yaptırmak Üzere şubeye mü- racaatlürı bariçie bulunanlar mektupla #ube defterinin sıra numarasın bildirmes leri ilân olunur. — —— İstanbul C, Müddelumumiliğinden: İstanbulda bulunduğu anlaşılan Alucra Müddetumumlai Hayrullah Senin he- m memuriyelimize müracaati ilân olu- nur, * 124 Oyuklu GELE <, IK TAMCIŞ, ÖLÜM HABERLERİ ÖLÜM Gazhane emekli muhasebeciler- den İbrahim Naili Röter müptelâ ol. duğu hastalıktan rehayap olamıya- rak dün gözlerini düryaya kapamış- tır. Cenazesi bugün öğleden evvel Beyoğlu Zükür hastanesinden kaldı- lame m ENR kılmarak — Rümelibisarındaki ale makberesine defnedilerektir. Acıl ailesine taziyetler eder ve merhuma Tanrıdan mağfiret dileriz. VEFAT Merhum Albay Eyüp Beyin refi- kası, sabık Kudüs Konsolosu Refik Durmazın validesi, Beyoğlu Beledi- yesi Baytarı Mustafa Özgenerin ka- in validesi Saim Karayelin büyük valideleri Bayan Zühdiye vefat et- miştir. Cenazesi bişün saut 10 rad- delerinde Şişli Perihan sokak 82 No'lu evinden kaldırılarak cenaze (namazı Üsküdar Veni camiinde öğle namazmı müteakip kılınarak Kara caâhmettek! aile makberine defne | dileğektir. o Merhumeye Tanrıdan İ mağfiret dileri: — an KAYIP; Kadıköy emvalinden al diğrm (2329 numaralı maaş cüzda- numla senedi resmimi Zayi ettim, ye- İ nisini çıkartacağımdan — eskisinin " kevmeti olmadığı ilân olunur. Hâlik Akalın Bugün makinelerden itibaren ga, MELEK OD, SİNEMASI Tenzilâtn Fiatlarla yaz mevsimine bağlıyor. Hususi 20 - Balkon ve Birinci 25 - İkindi 20 Kuruştur. Programda: Mevsimin en büyük Muvaffakiyeti BÜYÜK İlâveten TAKSİ HA VALS : Büyük bir Gangster Film! (Fransizca sözlü YDUTLARI Daima İki büyük Filim birden # izi LÂLE'nin büyük müjdesim,'— Her büyük sinema yazlık programlarma hazırlanırken Salonlarında LÂLE 1939 Altın Arayan Kızlar Kaptan Blud, Keşif Alayı gibi dalma en büyük filmleri yapan MİHAİL KOKTES'in görülmemiş yen! eseri DOĞUŞ Yarın akşam LÂLK sinemasında SON İaki soğuk hava vertibatından kuv- vet alarak en büyük filmlerini görtermeğe ka- rar verdi. Görülen en zengin filmlerin en em- salsizi 2M.5.99 - ANKARA RADYOSU | Türkiye Radyodifüzyon £ Postalar! Türkiye Radyosu Ankara Radyos# Dalga Uzunluğu 169 m. —Oisi Kos 129 KW T.A G. 174m. 15185 Kon 20 KW T.A P. 3170 m. M6 Ken 20 Kw Çarşamba, 24. 5. 1939 12.80 Program, 12,38 * rk müsli 1 Kürdili hitsekir peşrevi, 2 — Suphi Zi” ya Beyin kürdili hicazkâr şa: (ah cenizde bir g0)" olsam) 3 — Sılahati Pınarın bicezkür şarkı: (Nereden sev” dim) 4 — Rahmi Beyin suzinik şerli (Bir sihri tarap) 5 — Faiz Kapancını& nihavent sarkı" (Gel güzelim) 8 — Halk Hirkösü: (Dadları hep), 7 — Çarrüh, Memleket sant ayarı, ajans ve meteor | loji haberleri, 13.15 — 14-Mürik TRiYA | seticümhur Bandosu — Sef: İhsan Küm | > Suns. 2 — Ziehei Gr | 4 — Mermenet — Navar fantezi, 5 — W. Nekt — Japof | serenadı. 1830 Program, ler — 1835 Müzik (Satisi PL) 19 Konusma 19.15 Türk mü” (Fasl heyeti), 20 Memleket saat # #jans ve meteoroloji haberleri. 7018 Türk mürlği: 1 — Cemil Beyin muhağ” yer peşrevi, 2 — Tauburt Ali Efendini" muhayyer şarkı: (Feryada ne haset) 3 Hacı Arif Beyin muhayyer Ş: Ciltimas et” meye yare vapıniz) 4 — Şevki Berin Halk türküsü: (Kamer bueün 6 — Halk O türküsü: diz) Kemençe (o taksimi. o Mahmut; Celâlei” tin Paşanın oOkarcığar şarkı; (o (Vek meyucu visilindir) $ — Rahmi Beyin be” yeti araban sarkı: (Bana ne oldu) 10 — Suphi Ziya Beyin muhayyer şarkı: (TİM ver yüreğim) 11 — Dedenin Gülizar ş9f“ kı: (Bivefa bir çeşmi bidat), 21 Haftalık kutusu, 21,15 Raham, tahvildi, kars biyo-nukut ve ziraat borsası (fiyat) 4125 Neşeli plâklar — PL 2130 Müzik (Viyo” lonselist Edip Sezen'in ironseri) 21,50 MÜ zik (Melodiler — PL) 22 Müzik (Küçük orkestra —Sef: Necip Aşkın). 1 — Sehnel” Meşhür Refrenlerden Polpuri, ? Tincke — Olur. olur. olur. (Şen parça 3 — Munkel — Venedik hatırası sere” Badı) 4 — Ryming — Enlermezzo, $ “ Lehar — Çocuk prens. operetinden pot” püri, 28 Son ajans haberleri ve yarınki pragram., 23,15 — 24 Müzik (Cazhand — Pi) — ——————————— ner POLIS Tabancalı Bir Çoban Evvelki gün Pendikte Kişi arasınd çiken bir Kövgağda bunlardan birisi te” banca İle omuzundun, diğeri de taş ve W pa ile başından ağirci yaralanmışlardır. Vak'a şöyle olmuştur: Pendikte sağır çobanlığı yapan 43 Yy” şında Mümin ile kayun tüccarı İzzet WE İzzetin çobanı Osmanın araları bir ot yüzünden açıktır. Evvelki gün Mümin #“ ğırları İzzetin ollağına soktuğundan kav” gaya tutuşmuslar, netleade Mümin b tabanca ile omuzundan yaralamıştır. İse” e Osman da Mümini taş ve sopa ile b” larından o yaralılar Hay” darpâşı Nümüne hastanı e kaldarilmif” r ve tahkikata baştanmıştır. © Evvelki kece Sirkeci rıhtimi açıkl” rında detiyde dir ceset bulunmuştur. Ya” pılan tahkikatta bunun Beşiktaşta Küçüs” mmam: sokağında numaralı evde İ te gemi siölyesinde çalışan 35 YA” sında Hasan olduğu anlaşılmıştır. Cesedi” İbir kaza eseri olarak denize düşmesine #” timal verilmektedir. Tahkikata devam © Tunmaktadır. © Evvelki gece esat 1130 dn Beyoğ” Yanda Mezarlık sokağında 45 mumarali A” partımanda yan; çıkmış ve hir katı 1” mamen yandıltan sanra söndürülmüştür. Apartıman Serofidi isminde bir sans” sittir, Yangının dördüncü katla kiraei A” ristidinin sarhoşlukla sigarasım yatağın” düşürmesinden ileri geldiği anlaşılmıştı” / Tahiktiksta devam olunmaktadır. © Dün Tahtskalede Mektep sokağınd"” Xl 28 numaralı eve hirsiz girmiştir, Faki” aygi evde kiracı Asşe tarafından görüle” rek, yakalanmış ve polise teslim olunmu$” tür, Yapılan tahkikata hirsn Hasan İ“ minde birisi olduğu anlaşılmış ve müddel” umumliğe teslim edilmiştir. © Alman tebarsından Pravut Pılaşonu" Idares'ndeki 33009 numaralı otomobil ©” velki gose İstanbuldan Büyükdereye doğ” Tu giderken İstinye civarında kabloların” bir sakatdık firme olduğundan ümbeleri #önmüştür. Bu yilplen otamabil orada$i bir dereye yüvarlinmış ise de doförü ©* iki arkadaşına hicbir sey olmamıştır. YA hiz araba ehemapiyelli surette hasara UĞ” rarmıştır. Toplantılar, davetler : Konfarans 6 Mayıs 030 cuma nleşamı sast 880 4“ Kadıköy Halkevinde Dr. Kema) Cenap *8” rafından ( 'e ve Hayat) mevzulu konferans verilecektir. İçtimaa Davet Balat Türk Kültür ve Yardım Birliğin. deni Cemiyetler kanununa uygun olar” | bazırlanan nizamnamemizin o müsakı (28 mayıs 839 pazar günü sabahleyin 10 a Balata Verya sokağı No. 9 daki binami”” da Tcru edilecektir. Mirliğimiz özneile zu edenlerin gelmeleri rica olunur. ve öğ sından yası