24 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

24 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

A, 4.3.939 Ingiliz Fabrikaları Bir Senede CAM MAHFAZA HARB ESNASINDA KALDIRILIR Bu KANATLAR TEKERLEKLER ALA yi ZER İÇERİ ALINIR 10.000 İngilterenin hava filosu son süratle kuvvetlenmektedir. are inşaatı, tesbit edilen programı aşmıştır. Bu resim- lerde görülen tayyare tiplerile bunların senelik inşaat adedini aşağıki satırlarda bulacaksınız, Soldaki Tayyareler: : Yukarıdan aşağıya : 1 — Dalıcı bombardıman tâyy: resi, Blackburn Skua senede 250 tane inşa edilmektedir. Dalıcı tayyarenin vasfı, birden- bire süratle şakuli inerek atılabil- m 2 — Sahil keşif tayyaresi, Aero Anson, senede 250 tane yapılı Her işe yarar bir tayyaredir. Arka topu mevkii tamamen dönen bir bardıman Haftada Denizlere ve Göklere Hâkim Millet Eski İngiliz Başvekili Bald- vin, İngiltere hava filosunu, dünyanm on üstün hava kuv- | veti haline getirmek için hiç bir fedakârlıktan kaçınmuyaca- Kını söylemişti. Chamberlain de | ayni gaye uğruna çalışmakta” Son hava inşaatı progra- miyle 2370 tayyare yapılması | kararlaştırılmıştı. Bunun İçin verilen tahsisat ta 93,5 milyon Sterlindir. Bu tahsisat ve bu | program ile İngilizler o Alla hin günü 10 — 15 tayyarenin inşaatını ikmal ediyorlar, Bu 4- ük şehirlerin etrafına, | bava hücumlarına karşı çekile- cek olan balon siperleri mas- rafı da dahildir. Mütehassısların — ifadelerine nazaran, Alman hava kuvvetle | rinin üstünlüğü meselesi artık bir hikâyeden ibarettir. Çünkü İngiliz tayyarelerinin asıl faiki- | yeti kemiyette değil key tedir, Bu tayyarelerin sağlamı” | lığı ve emniyet şartları en mi kemmel olanıdır. İngiltere ken- di fabrikalarından başka Kana- da ve Amerikaya da geniş mik- yasta siparişler vermiştir. İleri- de değil, hattâ bugün bile, de- nizlere hâkim olan İngilterenin göklere de hâkim olduğu iddia edilebilir. İİ yapılıyor. Yüksek vassıt bir bombardıman tayyaresi- dir. 4 — Hafif bombardıman ta resi, Havker Henley. Se tane inşa edilmektedir. Yüksek sü- ratli ve süratle dalıcı bombardı- man ve keşif tayyaresidir. Nişan- gâh çekmek için kullanılır. 1050 beygir kuvvetinde bir Rolls Roy- &e Merlin makinesi var'lır. 5 — Bombardıman © tayyaresi, Vickers Wellington. Haftada yedi tane inşa edilme Çift motör- lerle mücehhezdir. Top mevkileri burun, orta ve kuyruktadır. Topla- rn uzun menzunaır. aotörierinin her biri 960 beygir kuvvetindedir. 6 — Bombardıman ta; Vickers Wellesley. Senede tamam 1000 tane yapılıyor. Sağdaki Tayyareler : : Yalin ya; 1 — Uçucu gemi. Short Sun- derland. Senede 230 tane inşa e- dilmektedir. Dört motörlüdür. Ke şifte kullanılır. 1670 mil uçabilir. 2 — Avcı tayyare, Hauoker Hur- ricane, senede 1300 tane yapılıyor. Sürati saatte 620 kilometredir. Sü- ratle 32 bin kadem irtifaa çıkabi- lir. Kanatlarında sekiz topu Var- dır, 3 — Avcı, pitfire, Senede 1300 tane ya- palıy yanın en korkunç tay- yarelerinden biridir. Sekiz toplu- dur. Sürati saatte 690 kilometre- Supermari- den fazladır. 4 — Keşif tayyaresidir. West- land Lysauder . Senede iki yüz ell tane inşa o etmektedir. o Topçu keşfinde ve umumi irtibat işlerin- de kullanılır. Avcı olarak hızlı u- çar. Kanatlarındaki tertibat dola- yısile süratini saatte 53 mi rebilir ve o bu süratle fot labilir 5 — Bombardıman | fa Bristol Blenhein, Haftada 30 tane inşa edilmektedir. 6 — Bombardıman £ tayyaresi, Armüstrong Whitworth Whitley. Haftada yedi tane inşa edilmekte- dir. Ağır bombalar taşır, tedafüi silâhları pek kuvvetlidir. 7 — Bombardıman . tayyaresi Handley Tage Hampden.Her gün üç tane yapılıyor. Bu a la miktarda bombe; ratle, en uzun mesafelere tâşıyan bir bombardıman tayyaresidir. büyük sğ-