1 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

1 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

Tefrika No. 61 vTA Münakaşa Hayli Hararetlenmişti Söze İhsan Bey de Karışmış ve Toplantıya Devletlileri Hayli Hırpalamıştı' İştirak Eden U gibi âhavale karşı durmak, ancak müteyakkız bulun- YAK hep birlikte çalışmakla müm- in olur. , Demiş, fırka ve kabine arkadaş- hen uzun uzadıya ve çok şiddetli lisan ile muaheze etmişti, O es- İda içtimadu hazır bulunan Ihsan Bey de, Damat Feridin arzu ve tek- e İle söze karışmıştı. Pek makul & mantıki sözlerle fırka idare he- ni fena halde hırpalamıştı. Söz- ie nihayet verirken: — Bizi ve bizim gibileri, fırka- İM gitmediğimiz için hoş görmü - “E ve arkamızdan titizleniyorsu- ii Şimdi müsaadenizle yine sizi Madıracağım. Darılmayın ama, fir- kayı bendeniz bir statüye benzeti- em, gözleri var, fakat görmez, lâkları var işitmez, ayakları var Sare ki yürümez. Bu kadar 28- Mündir iyi ve kötü bir istihbar teş- EMİ: bile kurmadmız, daba acısı İ€ bir teşekkülün lüzumunu bi- tırlıyamadınız. Böyle gözü ka- e Yaşamak ve yürümek istiyen- m elbette ki, ihmal sahalarında © Vıp büyüyen engeller syaklarına “olaşacaktir. Hem, Ömer Rüştü paşanın ko- Sağında toplananlara kızmağa hiç hakkınız yok. Sizler ve bizler dâr bu memlekette onların da alâkası ve hayat hakkı vardır ali Fırkadaki bu kargaşalığı, : ksizliği görenler, hiç şüphe i ki, vatanın selâmeti endişe. Yle kızarlar, atar tutarlar, hattâ bında sizi iskata bile kalkarlar, Yalnız sözümün yanlış anlaşıl laması için şu noktanın izahına Uzum görürüm. İstihbar teşkilâ. an kasdi âcizanem, muhipler Bimiyetinde yapıldığı gibi menfur İatiyeriğin ihyası, ortalığa bir sü- Mİ hafiyelerin saçılması, halk ve irde zaten mevcut olmıyan bu. © ve emniyetin büsbütün ihlâl “ilmesi değildir. Bu namuslu te. İkkül, bizi tenkit edenlerin ağız. Neu birer tıkaçla kapatmak için “ERİL, haklı tenkit ve mülâhazala- Öğrenip hattı hareketimizi tan. ve ıslaha bâis olmak itibarile Yanı arzudur. Ve bunun için de ”apılması lâzımdır. emiş, ortalığı ateşe vermişti. Bu yüzden açılan münaka. İl ancak damat Feridin şiddet. müdahalesi ve fırka ikinei Misinin verdiği İzahat ve vaatler skin edebilmişti. Müzakere de lenmişti. baş kârın, hususi bir divanı i örfi teşkili hususundaki ar- mun husulüne çalışılması ve Mevkut ittihatçılar hakkında pek deli | davranılması, / fırkada hal bir istihbarat teşekkülü yazana getirilmesi ve bu te ülün bilhassa temiz ellere ve. mesi kararlaştırılmıştı. mat Ferit te, hariçteki gayri ön hizplere yardım ettiği an- yiyen başmabeyinci Lütfi Sima- Yep yin mabeyinden o ay niha. Ni ihe kadar uzaklaştırılmasını de. Miş ve muhataplarını temin et. baybuki, zavallı Lütfi Simavi ol B Ve içtiman nihayet vermişti. N, gıyabında kendisine isnat ve duğu gibi, ne Nuri paşayla Dağı de Ömer Rüştü paşanın ko- bi, “da yapılan o müzekerelerle #zat veya bilvasıta hiç bir mü. N bet ve alâkası yoktu. Bu es. İetlileri damat Feritle hür. #t ve itilâf fırkası aleyhine eden göz hekimi Esat pa- ve 9. Memleketin münevverleri my Kli erenleri, memleketin u. ri Mİ vaziyetini çok tehlikeli gö. e Ve hiç bir vakit siyasi bir yl, et olarak tanınmayıp vak. tyg, vir müddet sefaret kitabe- i, © Pulunduktan sonra, Medi. ig tanın gösterdiği arzu ve a. i Üzerine damat olan ve bu sayede âyan âralığından sadaret makamına kurulan bu cahil türe. diyle malümat ve tecrübe itiba- riyle pek te ondan yüksek olmı. yan arkadaşlarının, millet ve memleketi mahv ve inkıraza sü. rüklemekte oldukların anlıyor. lardı, Bütün ümitlerini, etrafına top- landıkları Karagol ve Trakya, Pa- $âeli cemiyetile yer yar tesis olu- nan müdafaai hukuk teşekkülleri- ne bağlamışlardı. Fakat, hâdisat mukadder olan mucizeyi göstere. çek şahsiyeti bekliyordu. 7 Mm bunların biç biri de e. saslı bir teşebbüs ve ha. rekete geçemiyordu. Türkün çe- keceği çile daha bitmemişti. İstanbulda, zamane kara yüz ve yüreklilerinin, düşman istih. barat servislerinin nüfuz edeme. diği biricik yer, Mustafa Kemal Paşanın harimi olmuştu. Etrafında birer pervane gibi çok dolaşmıs. lar, fakat, ne harimine girmeğe ve ne de içinde ölüp bitenleri gö- rüp sezmeğe muvaffak olmuşlar. dı, Sanki, hariminde vatan aşkı ile çarpan ve yanan o büyük kal. bin şiddetli ateşi muhitinde uçu- şan kapkara pervaneleri kavur. muş, kanatlarını yakmış, cesetle- rini savurmuştu. Hepsini de mutlak bir aciz i. çinde birakmış ve acı acı kıvran. dırmıştı. Zamanın mübeşşiri olacak zati, ne muhiti ne de kâder ve talif değil, ancak ince zekâsı ve yük... sek dehası korumuştu. Mustafa Kemal Paşa saraydan, hükümetten (o ümidini kestikten sonra, son kararını vermişti. O, İstanbulda, Anadoluda; Rümeli- de yer yer toplanan, memleket ve milleti tehdidi altında bulundu. Tan büyük felâketin karşısında ü- mitli nazarlarla dört yanına bakı. nan ve bir mürşit ve münci 8- rıyan kahraman milletinin başına geçecekti. Bunun için gizli gizli çalışıyor, didiniyor, üzülüyor, öz- lediği fırsatı gözlüyordu. O, yaradılışımdaki kahramanlı. ını, mayasındaki özlülüğünü çok yakından bildiği, muhtelif harp sahalarında denediği arslan mil- letine, kendi varlığı kadar inan. yor ve güveniyordu. Hattâ, biz. zat ve bilvasıta yaptığı temaslar. la, Türk varlığının, Türklüğün istiklâli gayesi üzerinde birleşece- gine ve vatanın istihlâsı uğrunda işgalci düşmanlara karşı kükreyip dövüşeceğine olan emniyet ve iti. madı büsbütün artmış, kuvvetlen. mişti. O, artık kendini kahraman milletinin Önderi sayiyor ve cid- den bir müneiye lâyık bir dira- yet ve kiyasetle çalışıyordu. Vah. dettinle sadrazamı damat Ferit, öteşli bir valanpetver olduğunu çok iyi bildikleri Mustafa Kemal Paşanın, böyle herkesin telâşlan. dığı ve şahlandığı bir zamanda, köşesine çekilmesini, sükün ve süküta bürünmesini çök mânafı buluyorlar, (Devamı Var) Yemiş midir, Sebze midir? Kırmızı domates, vaktile kendi- si sebzeci dükkünlarında, ezmesi de bakkallarda satıldığı zaman o- nun bir sebze olduğunda kimse şüphe etmezdi. Sonradan, sebze dükküânlarmdan başka manavların dükkânında, hem de baş sedirde, yer tutunca domales yemiş midir, sebze midir, birçok kimselere şüphe gelmeğe bazladı. Doğrusunu isterseniz, domates satmak işinde manavlara da seb- zecilere de hak vermemek: kabil değildir. Domates hangi niyete yerxeniz siri aldatmaz, Sebze gibi salatası nefis olur. Gene sebze gi- bi ondan türlü türlü yemekler ya- pılır. Her yemekle bhirlesir, kendi başına pisirilir, Ezmesi hangi Ye meğe karışsa ona lezzet verir. En sonra da yemis gibi ısıra ısıra ye- mekte hiçbir mâni yoktur. Dematesin böyle hem sebe, hem de yemiş sayılabilmesine sc- bep yemişler gibi bol madenli, sebzeler gibi de bol vitaminli ol- masıdır. Terkihinde bulunan yüzde 4 nis- betinde şeker, 0,9 nisbetinde alhü- min ve 0,36 yağı İle insanı besli- yebileceğine inanılamazsa maden- leri bakımından tam ve mükem- mel bir gıdadır. Miligram hesabi- le, yüzde 14 kükürt, 20 fosfor, 40 klor, 5 sodyom, 280 potasyom, 10 manyezyom, 12 kirec, 0,44 celik 0,15 bakır, 0.24 çinko, 0,12 man- ganez, 0,007 de iyot madenleri bu- Tunduğundan vücudümüzün sekli ve işlemesi icin lüzumlu başlıca madenlerin hepsini bize temin © der demektir. Hayatımız ve sağlı- Kımız icin, kırmızı domates âdeta bir madenler definesidir. Bize lü- zumlu madenlerin hepsini bu ka- dar güzel nishette toplamış sebze ve vemis güç bulunur. Vitaminlerine gelince, taze do- mates A vitamininden Yüz gramda 700 ölçü verir, Bununla bizi mik- roplu hastalıklardan korumaya hizmet eder ve cocuklarımızı hü- yütmeğe calısır. BI vitamininden 40 ölcü vererek sinjrlerimizin mii- temin etmeğe yarar. B? vitamininden 50 ölcü getirerek hem cocukların büyümesine, hem yediğimiz şekerlerin e vücudümü- zün işine varıvacak hale gelmesi- ne hizmet eder, Kemikleri ve diş- leri muhafaza edecek C. vitami- ninden de 33 izram getirir. "Taze domates sebze niyetine ye- nilmek üzere pisirildiği vakit ma- denlerinin kaybolmasına bir «e bep yoksa da vitaminlerinin hı men hepsi kaybolur. Ondan dolavı domatesi yemis nivetine yemek tercih edilmelidir. Domates ne ka- dar güzel kırmızı olursa vitami leri o kadar bol demektir, Üzerine sirke ile biraz zeytinvağı katilarak salata olarak yenildiği vakit vita- mirleri kavbolmaz. Ezmesinde madenlerin bir kis- mı bulunmazsa da, tencereve gir- meden önce vitaminleri de hemen hemen tamam gibidir, Ancak bas- ka yemeklerle birleşerek tencere- ye eİrdikten sonra vitaminlerinin coğu kayholur, Onu in domate- sin ezmesini de kaynatmadan sal- ca halinde yemeklerin üzerine koymak dahn doğrudur. Öyle o- Tunca yemeklere hem lezzet verir. bem de pismis yemeklerde eksil- mis vitaminleri tamamlar, Tematesin bir iyiliği de, zaten hem sebzelerin. hem de yemişlerin coğu gibi, venilirken eksi hiln olsa kanımıza karıstığı vakit alkalen olmasıdır. Ru hassası İle et vemek- lerinin, yağları ve ekmeğin ka- nımiza verdikleri oekşiliği karsı. lar, kanm kimyaca müvazenesini temin eder. Bundan dolav! et ye- meği, meselâ kehap yenirken, ta. bağın kenarına «iğ domates doğra- narak etle hirlikte yemek lezzetli ve vücut kimvası bakımından iyi hir sev olur. Pilâv yağı ve pirinei İle kanımızı eksiterek bir zda olduğumdan isine domates sirince o eksi izaltmaa çok fayduci olur. Kırmızı pilâiva rağbet edil. mesi de, herkesin tecrühesi üzeri- ne. hundan ileri gelse gerektir, Bir aralık kırmızı domatesin ro- matizmalılara dokunur diye adı cıkmrssa da, sonradan vanıl lillerde, huna sebep olahi salat nisheti o kadar az balunmus- tur ki bunu sövlemeğe hile değ. mez. Onun için kırmızı domatesi her türlü yivebilirsiniz. Hele dol. masmın üzerine kasar peyniri doğ- yatarak fırmda (o kızarttırırsanız hazmı da pek kolaylaşır. © Müstakil Grupun Meclisteki Mevkii ve Rolü (Başı 1 incide) istizahta bulunmaları, ve hükümetin icraatını tenkit etmeleri, bir nevi kendi partilerine karşı muhalif bir cephe almaları demektir. Bu ise bü- tün dünya parlâmentolarında parti disiplinine muhalif telâkki edilen bir harekettir. Bu malızurun önüne geçmek için ikinci bir partiye ihtiyaç vardır. Fa- kat bu memleket, Meşrutiyettenberi bu tecrübeyi yapmış, ve aldığı netice daima menfi olmuştur. Hele dünya hâdiselerinin böyle harp kıvılcımla” İı ile dolu olduğu, bütün dünya mil- letlerinin huzursuzluk ve emniyetsiz- lik içinde yaşadığı bir devirde böy- le bir tecrübeye ne imkân ne de ihti- yaç vardır. Milli bir birlik kurmak ihtiyacı karşısında bulunân, ve bü- dünyaya bu birlik manzarası sa. yesinde kuvvetini hissettiren Türki- yenin yeniden ihtiraslara yol açan ve ikilikler doğurabilecek olan böyle bir tecrübeye tahammülü yoktur. Zaruretler yeni uzuvlar doğurur. Her r#emlekette siyasi *eşekküller o memleketin ihtiyaçlarının birer ifa. desidir. Fransada da, Ingilterede de, Amerikada da demokrasi vardır. Fa- kanizması kendi milli ihtiyaçlarına göre başka başka şekiller almıştır. Milli Şefin bugün tesisine teşeb- büs ettiği müstakil grup ta, bugün- kü ihtiyaçların ve bugünkü zaruret. lekette ikiliğe meydan vermeksizin; fakat parti nizam ve disiplinine, ve parti kararlarına da uymıya mecbur kalmaksızın, mürakabe vazifesini ya- pabilecek bir teşekkül olacaktır. Bu grup, Tera Vekillerinden sual sorabi- lecek ve istizah yapabilecek, lera Ve- killeri için Mecliste itimat reyi isti- İ yebilecek, ve hükümetten herhangi bir meselenin Mecliste alenen müza- kereye konulmasını talep edebilecek- grup t ntosundaki muhalif grupun teşekkülünü ve faa- liyet tarzını hatırlatır. Ingiliz parlâmentosu, dünyanın en eski ve mütekâmil parlâmentosudur. Fakat burada muhalefet organize e- dilmiştir. Hattâ muhalefet partisi li. deri kraldan senede 2,000 Ingiliz li- rası tahsisat alan resmi ve maaşlı bir zattır. Bunun için de Ingilterede mu. halif partiye kralın muhalif partisi “His Majesty's Opposition,, ismi ve- rilmektedir. Ingiliz parlâmentosunda da bu Tes- mi muhalif parti sıri mürakabe ve hükümeti kontrol ihtiyaciyle ve ge. çen asrın başlarında tesis edilmiştir. Bu partinin perlâmentodaki fsaliye- ti, sual sorması, istizah yapması, mu- halefet etmesi bir takım kayntlara tâbidir. Bugün Avam Kamarasında resmi muhalif parti Labour partidir. Mec- liste 160 âzası vardır. Ingiliz parlâmentosunun bütün fa- âliyeti, Wfips ismi verilen parti idare ömirleri tarafından #snzim edilir. Ekseriyet ve muhalif parti idare â- mirleri bir araya gelirler, o sene içinde yapılacak işleri beraber ka- rarlaştırırlar. içtima zamanları, tatil günleri, müzakere mevzuları, hattâ söz söyliyecek hatiplerin Tisteleri bunlar tarafından tanzim edilir, Mecliste bir münakaşa olacağı za- man, parti idare Âmirleri iki taraf- tan münakaşaya iştirak edecek me- busların bir listesini yaparlar, O mü- zakerede yalnız o mebuslar süz söy- liyebilirler hattâ söz sirasini bile parti idare âmirleri tesbit ederler. Muhalif mebuslardan biri nazırlar» dan birine bir sual sormak İstediği za man, bu sual ekseriya bir gün evve- linden parti idare âmirine verilir. O da hükümet parti idare âmirine gön- derir. Hükümet Meclise cevabını ha. zırlıyarak gelir. Nazırlar her soruları suale cevap vermiye mecbur değil- dirler. Parlâmentoda sual günleri ek- geriya Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri olarak tesbit edil- miştir. Fakat bu sualler Meclisi bir saatteh fazla meşgul edemez. Bazan, hükümet, bir meseleyi izah etmek İstediği zaman, muhalif parti- ye sorulacak suali kendisi verir. Muhalif parti hükümetten istizah ta yapabilir. Eğer tatmin edici cevap kat bu üç devletin parlâmento me-| lerin bir mahsulüdür. Bu grup, mem-! »İhafa i Alman Profesörler Geri Dönecekler Ankara, 31 (Tan Muhabirin - den) — Ziraat Vekâleti Yüksek Zi raat Enstitüsü ve Vekâlet profe - sör mütehassıslarından mukavele- si bitmiş olanların mukavelelerini it etmemek okararındadır. Bu ütehassıs Badenin mu- hitam bulduğundan Ve - kületle alâkası kesilmiştir. Yüksek Ziraat Enstitüsü Rek - törü olan Klaysberk de Rektörlük- ten ayrılmıştır. Hâlen Enstitüde 12 Alman profesörü ve bu profesör - lerin gördükleri vazifeleri bihak - kın ifa edebilecek 86 kişilik tedris heyeti meyanda 9 Türk profesö- rü mevcuttur. Fenerliler İngilizlerle Oynıyacaklar Ankara, 31 (Tan Muhabirin - den) — Kendilerine ceza verilen Fenerbahçeli Hüsamettin ile Fazı- ln yalnız İngiliz takımına © karşı oynamalarına Beden Terbiyesi Ge nel Direktörlüğünce izin © veril - mistir, Fener - İngiliz Maçı Hakemi 11 haziranda yıldönümlerinde İn- gilizlerle karşılaşacak olan sarı lâck vertlilerin bu maçını kıymetli ha- İkemlerimizden İstanbul Futbol Aja- mı Kemal Halim idare edecektir. Yan hakem Şazi Tezcan, Adnan A- kın duracaklardır. İkinci karşılaşma- nin Şazi Tezcan tarafından idare e- dilmiesi kuvvetle muhtemeldir. Ingiliz - Sovyet Anlaşması (Başı 1 incide) lar ve pu suretle bu havslideki bü - yük kuvvetlerini Balkanlara © karşı vukubulacak tecavüzlere tahsis ede- ceklerdir. Türkiye, Karadenizin mu- Asın Rusyaya bırakacak ve harp vukuunda boğazları İngiltere i- le Fransa İçin açacaktır. Sovyet - Polonya kumandanları temasa geçecekler Paris, 31 ( ) — Leh - Sovyet erkânıharbiyelerinin temasa geçme - lerine intizaren muhtelit bir Fransız- giderek hinihacette derhal yapılacak olan askeri yardımın ne şekilde tat- bik edileceğini kararlaştıracaktır. i Varşovadaki İngiliz askeri heyeti raporunu verdi Londra, 31 (A. A) — Varşovada- ki İngiliz ataşemiliteri albay Clyto - nun riyaseti altında bulunan İngiliz İ heyeti, Polonyanın herp malzemesi - ne olan ihtiyacına müteallik anketi - hİ Ikmal etmiş olduğundan yakinda raporunu İngiltere hükümetine tev. İdi edecektir. İngiltere hükümeti, halihazırda Polonya teslihatı için lâzım olan pa- rayı temin etmek meselesini tetkik eylemektedir. Polonyanın bu ibti larin: temin edebilecek mevkide bi lunan yegâne müessese olan hazine- nin garantisini temin etmek maksa- diyle parlâmentonun tasvibi talep 0- lunacaktır, alamazsa, Meclisten ademi itimat reyi istiyebilir. Vesaire vesaire... Bu teşkilât sayesinde İngiliz par- lâmentosu dünyanın en muntazam lişliyen teşrii meclisidir. Ve bundan dolayı da bütün dünya için örnek ol- muştur. Asırlarca mazisi olan, ve asırlar- danberi parlâmento hâyatında ol. gunlaşmış bulunan Ingiliz milleti bi- le, Meclisteki muhalefeti böyle kayıt ve şartlar altına almak lüzumuna duyarsa, bizde mürakabe vazifesini üzerine alacak müstakil grupun ban kayıtlara tâbi tutulmasını tabii gör. mek lâzım gelir. Onun içindir ki, biz müstakil grup tesisi teşebbüsünü, İngilterede mu- halefet partisinin teşekkülüne benze. tiyor ve parlâmento tarihimizde bir dönüm noktası olarak telâkki edi- yorur. Asırlarca evvel İngilterede müsbet netice veren bu tecrlüpenin bizde kendisinden beklenen faydalı neticeyi vereceğinden şüphe etmiyo- ruz. İngiliz askeri komisyonu Polonyaya | Manisada Çiçek Sergisi Manisa (TAN) — Hülkevinin he zırladığı çiçek ve sofra tanzimi #er- gileri, iki binden fazla yurtdaşın iş- tirakiyle açılmıştır. Ev relsi Azmi Önakının kısa bir nutkundan sonra vali Refik N an kordelâyı kesmiş» tir. Her iki sergi, büyük bir alâkayla karşılanmıştır. Teşhir edilen çiçekler, beş kişilik bir hakem heyeti tetkik edilmiştir. Bir kırınızı stlas çiçeği ile Bayan Halime; ikneiliği ve üçüncülüğü, kuşkonmaz ve “Are lea,, sı ile hâkim İsmail! Hakkı; dör- düncülüğü, suzambağı ile Bayan Ad- viye; beşinciliği de pegonyesi ile Re- fia kazanmışlardır. Hakem heyeti ayrıca, Mustafanın lğstik, Sadığın da nadide çiçeklerine İderece vermiş, bunlara birer güzel İ saksı, birinci, ikinci ve üçüncü seçi- len çiçek sahiplerine de kıymetli bi. rer çiçek vazosu hediye edilmesini karalaştırmıştır. ından ! iKızılcahamam - Ankara Seferleri Kızılcahamam (TAN) — Ankara jandarma alayı kumandanı Fettah, berayi teftiş buraya gelirken, haddi istiabından pek fazla yolcu ile dol- durulmuş olan Mengeneli Salihin i- daresinde ve Geredede mukayyet 18 numaralı kamyonla Mengeneli Gali- bin idaresindeki kamyonu, tomruk yüklü olduğu halde içine yolcu da (alınmış olan şoför Ali ustanın 51 nu- müralı kamyonunu, fazla yolcu dol durmuş olan şoför Nuri ve Salihin kamyonlarını seferden omenetmiş, tutulan zabıt varakalariyle beraber, bunları Ankaraya gönderm Asıl" alâkah memurların vazifele' rini yapmamaları yüzünden tıklım tiklim yolcu alan ve bu sebeple bir çok feci kazalara sebep olan Kızılca- hamam - Ankara nakil vasıtalarını daimi bir kontrol altmda bulundur- mak pek ziyade lâzımdır. , Merzifon ve Amasya | Ovaları Sulanıyor Erbaa (TAN) — Nafia Vekâleti sular umum müdürü Salâhattin Bü- ke, yanında müşavir mütehassıs mü- hendis Gruner ve Samsun sular mü- dürü Sabri ile bir kaç memur oldu- ğu halde buraya gelmiş ve Halkevi- ne misafir edilmiştir. Salâhattin Büke, şu beyanatta bu- lunmuştur: “— Esas projeleri hazırlanmış o- lan Merzifon, Amasya, Erbaa ova- larının sulanması hakkında yapılan etütleri son bir defa mahallinde tet- kik etmek üzere geldim. Bu meyan. da, bir milyon dört yüz bin liraya ihalesi yapılmış olan Tokat havzası. nın sulama İnşaatı faaliyeti gözden geçirdim. Erbaa ovssiyle Amasya ve Merzi- fon ovslarının sulanması işleri de yakında münakasaya çıkarılacaktır. Umum müdür ve refakatindeki- ler, bir gece burada kalmışlar, tet kiklerini bitirdikten sonra Samsuna gitmişlerdir. İngiliz - Soyyet Paktı (Bas 1 incide) gelmemiştir. Sovyetlerin Bultık dev- letlerine teminat verilmesi üzerinde israr edeceği muhakkak sayılmakta- dır. Lord Halifax şahsan teminat vermiş Londra, 31 (A.A.) — Daily Ex- press gazetesine göre, Sovyetler Bir- liği bir taarruza uğradığı tekdirde İngiliz yardımının otomatik olarak vuku bulacağma dair Lord Halifax, Molotof'a şahsan kali teminat ver. miştir.