5 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

5 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

5-8.939 bill. cnr Çünkü, âyan âzasından Seyit Abdülkadirle Kürt hocası Bediüz. zaman Saidülkürdinin, Vahdetti. nin gösterdiği lüzum üzerine ve muhtelif eller vasıtasiyle Elâziz, Malatya, Diyarbekir, Siirt, Muş ve Bitlis taraflarında, Mustafa Kemal Paşuya karşı, uyandırdik- ları muhalefet ve yapılacak isyan hareketlerine sit hazırlıkların ik- mal edildiğine dair mühim haber- ler ve kat'i vaatler almışlardı. Hattâ, Diyabekirli Cemil Paşa zs- de Ekrem, (Bedirhan ailesinden Kümran ve Celâdet beylerle Ha- cı Mehmet, Berkuzar Selim, Şır- naklı Ahmet Beyazıt gibi nüfuzlu ağalar da Malatyada (Ali Galibe katılmışlardı. Bunlar, akıllarınca kongre €snasında Sıvasa hücumla içtimaı dağıtacak, başta Mustafa Kemal Paşa olmak üzere, bütün arkadaşlarını ve kongreye iştirak eden fikirdaşlarını tevkif ve idam edeceklerdi. Bu esnada, Ali Gali- bin cebinde hazır bulunan Vahdet- tinin fermanını, orada neşir ve ci- ver vilâyetlere irsal ile, harekete hazırladıkları halkı ayaklandıca. caklar ve Ali Galibin Sivas vali ve kumandanı olmasını sağlıya- caklardı. Bu arada, Ankara valisi iken saraydan aldığı şifreli bir e- mirle ve maliyetiyle birlikte, “Ali Galiple . yoldaşlarına yardım et- mek üzere Çorumu giden Muhittin paşa (1) da Sıvasa hücum edecek ve elde edilmesi istenilen netice- yi tesri ve teshil eyliyecekti. Za- vallı gafil ve bedbahtlar, bu işin yapılmasını, kararlaştırılması gibi kolay sanmışlarmuvailak olacak. larına da Manmışlardı. Bütün ö. mitlerini ve hainane * emellerini bu teşebbüsün neticesine bırak» mışlar ve başkaca tedbirler almı- ya lüzum bile görmemişlerdi. Mu- vaffakıyetlerine o derece emindi- ler ki, o sırada, Anadoluya arka vermişler, kanlı gözlerini hep İs. tanbula çevirmişlerdi. ustafa Kemal Paşanın tev. kifi haberini alır almaz, he. men ikinci bir Malta kafilesi teş- kil etmek üzere, İstanbuldaki ta- raftarlarını, mektuplaştığı arka - daş ve adamlarını ariyorlardı,. Vahdettin, bu İşe, ikinci akıl ve entrika hocası Konyalı Zeynelâbi- dinin tavsiyesiyle, emniyeti umu. miye müdür muâvini İspartalı Kemal beyi memur etmişti Bu zat ta, fırkanın pehlivax Kadri, Kadirgalı Hüseyin gibi eli üyağı tutar babayiğitlerini, Hafız Sait, Sakallı Cemil, Hacı Kemal gibi gözü açık, kulağı delik Yülanmış hafiyelerini başına toplamıştı. Bun. ların tecrübeli (o yardakçılariyle dört başı mamür bir hafiye teşki. lâtı meydana koymuş ve işe ko- yulmuştu. Bu hafiye sürüsü, memleketin münevver ve ledakâr evlâtlacın- dan bir çoğunu takip ve evlerini tarassut ediyorlardı. Bu suretle kimlerin kimlerle temas ve mü - nesebette bulunduğunu öğvenme- Ee çalışıyorlardı. Şüphe ettikleri adamlar hakkında uzun uzadıya tahkikat yapıyor, Mustafa Kemal Paşaya olan münasebet ve taraf. tarlıklarını tayin ve tesbize uğra. şıyorlardı. Bu arada, Mustufa Ke. mal Paşanın İstanb Jda ximlerle ve hangi vasıtalarla * ınertuplaştı- ğını da ehemmiyeti araştırıyor - Jardı. Fakat, bütün bu gizli faali- yetlerden hiç te risbet neticeler alamıyorlardı. o Alınan haberler, yazılan raporlar zan ve tahmin- den ileri varam yordu. o Yapılan yegâne İş, seksen, yüz isimli bir defter tenziminden ibaret kalmış. tu Şeflerin düşünmekten sihinleri durmuş bafiyeler de koşmaktan yorulmuş, beklemekten usanmış. lardı Bir taraftan müsbet bir işi yapa. madıklarından dolavı hicap ve aciz TA Tetrika Ne. 125 Itilâfçıların Kurdukları Hulyalar Mustafa Kemal Paşayı Tevkif Edip, Onunla Bir Münasebeti Olanları da Maltaya Sürmek İstiyorlardı bidin hocaya söz arasında bir mü- pasebet düşürerek kesei humayu- nuna ağır gelmiye başlıyan bu bol maaş ve masraflı teşkilâtın mu- vaffakıyetsizliğinden, beveriksizli, Binden bahis ile başı örtülü bazı tarizatta bulundu. Işin müdafaa ve/| tevile tahammülünü ve hünkârın yeni vaatlerle İkna imkânını göre. miyen Hoca Zeynelâbidin, şevket- Esini gazaplandırmaktan, celâllen. dirmekten çekinerek süküt etti. Huzuru şahaneden çıktıktan sonra, &tekleri tutuşmuş bir halds evine döndü. Derhal çağırttırdığı Ispar- tahı Kemale ateşler püskürdü ve bir kaç gün içinde, gösterilecek fa- aliyetle memnuniyeti şahaneyi cel. bedecek şekilde müsbet bir netice elde edilemediği takdirde, teşkilâ- tan kaldırılacağını söyledi. Sonra da, ayni tekdir ve tehdit ile faali- yete geçirmek için, bu işte Ispar- tahı Kemale muavin vaziyetinde bulunan, Hacı Kemali de evine ge. Ürtti. İçinde çırpinıyor, diğer taraftan sı- yırmakta oldukları yağlı saray kuy ruğunu elden kaçırmak endişesi! kıvranıyorlardı. Tam bu esnada, işgalci devletlerden birine yardak- cılıkla geçinen soysuzlardan De. ğirmendereli Kâzım adında biri, hanet meydanına atıldı. Bu tynet- siz adam, Beşiktaşta oAkaretlerde oturan Mustafa Kemal Paşanın hemşiresi Makbule Hanımın, Paşa ile öyan azasından Abdurrahman Şeref, Ahmet Rıza ve Nafia Na- zırı Ferit Beyler ve erkânı harbi. ye reisi Cevat , ve âyandan Reşit Akif Paşalar arasındaki muhabere. lere delâlet ve tavassutta bulun- duğu haberini ortaya attı. onyalı Zeynelâbidin de ak- la ve hakikate yakın buldu” ğu bu habere, Vahdettin de inandı. Biraz dünyalık verilmek suretile Değirmendereli Kâzımın gönlü « lındı, O da bu hafiye sürüsüne ke. tıldı. O sırada, hoca Zeynelâbidin de Akaretlerde ve Makbule Hani- mın pek yakınında oturuyordu. Is- partah Kemalin memurlarından bir kaçı hemen Hoca hazretlerinin evis ne yerleştirildi, diğer bir kaçı da simitçi, kundura boyacısı, şekerci kıyafetleri ve boya sandığı, şeker ve simit tablaları ile cadde üzerine serildi. Ne çare ki, günler yine bev. hude intizarlarla geçiyor, ümitler azalıyordu. Zihinleri tırmalıyan şüpheler de o nisbette artıyordu. Vukuundan şüphe edilen muhsbe- re sırrının bir türlü anahaları bu- lunamıyordu. Vahdettin silmiyen vaatlere inanmaktan, & sılsız haberlerle oyalanmaktan miş ve usanmıştı. Bir gün Zeynelâ. acı Kemal, velinimet hocası. nın oda kapısı eşiğinde di- kildi. Halinde her günkü çekingen. liği yoktu. Yalnız yüzü değil, göz- lerinin içi bile gülüyordu. Hoca da bu hıyanet öletini bir güzelce haş- lamıya hazırlanıyordu. Asık suratı. nı kaldırmış, oturduğu yerde tiz bir tavırla kıpırdanmıştı. Fakat, Hacı Kemal, efendisinin hiddetli olduğunu pek çabuk farketti. Söz söylemesine meydan bırakmadı. (Devamı var) (3) Buhittin Paşa, Alemdar gazetesi sshisi Reli Cevudın bübasıdır. SES VE KOKULAR Dy. Bazılarına bayağı kolonya su. yunun kokusu bile dokunur.. Tütün kokusunun ses bozduğu görüldüğü için ses artistleri tütün içmekten çekinirler. Tatula yap- rakları kokusunun O dokunduğu şüphesizdir, Kokuların sese dokunmasını, bir zaman, sinirler üzerine tesiriyle ye o yoldan burunun duygusunun bozulmasına hamlederlerdi. kere çiçek kokusundan sesini kay- betmiş olan artistlerden bazıları çiçeğin uzaktan görünüşüne bile tahamınül edemediklerinden, ko - kuları tesirini maddi olmaktan zi. yade kuruntuya hamledenler de 0. Vurdu, Kokudan müteessir olarak sesle. rini kaybeden artistlerin boğazla- TI, boğazın içerisini gösteren ayna ile muayene edildikten sonra bu tesirin sinirlerden yahut kuruntu. dan değil, büsbütün maddi bir se. bepten ileri geldiği iyice anlaşık mıştır; Kokular ses tellerini, hem de çokça, böbrek hastalıklarında olduğundan daha ziyade şişirtir - ler. Ondan dolayı koku tesiriyle ses kaybolur, Kokuların mahiyeti anlasıldık- tan sonra, onların ses tellerini $i- şirmelerine hiç te taaccüp etme- melidir. Koku, onu veren şeyler. den göze görünmiyen bir madde. nin burnumuza temas'etmesinden hasıl olur, Gözle görtilmiyen bu koku maddesinin. simdi fotoğrafı, $incması bile alınmaktadır. Şu halde, kokuların ses üzerine tesiri aynile tozların tesir etmesi gibidir. Tozlar da, çok defa, göze görünmiyen maddelerdir. Buruna, oradan boğazın içerisine girdikleri vakit ses tellerine dokumarak sesi bozarlar, Onum gibi ciçeklerin ve Çiçek kokularından ve esanslar» dan pek çoğunun sese zararlı ol- dukları eskidenberi bilindiği gibi, müsiki konservatuarları hekimle. rinin hepsi kokuların bu türlü te. sirini tasdik etmişlerdir. Çiçek kokusundan sesin birden. bire kesildiğine meşhur misaller de vardır. Pariste meşhur ses ar- tistlerinden bir bayan oradaki ki- barlardan birinin konağında tagan- ni etmeğe — başka artistlerle bir. likte —. davet olunur. Sıra kendi. sine geldiği vakit, arkadaşlarından biri, acele bir işi olduğundan sıra. sım ona bırakmasını rica eder, Ri- casının kabul edilmesi üzerine, © meşhur artiste gözel bir menekşe buketi hediye eder, buketin üzeri- “ne de, daha güzel koksun diye, çantasındaki bir menekşe esansını tekmil döker. Sırasını bırakan ar. iist, buketi koklayınca sesi birden. bire ve büsbütün söner... Bunun gibi daha nice misaller yardır. Musiki hocaları kokuların ses zerine fena tesirini bildikleri için, bir çok yerlerdeki konserva- tuarlarda tslebenin sadece esans sürünmelerini değil, ellerine bir siçek buketi almalarını bile yasak ederler, o Çünkü kokudan sesinin bozulduğunu talebe kendisi farket- ve bile, tecrübeli hocası farke- ler, Pa ziyade dokunan menekse ko. kusudur. Herkesin o kadar sevdi. ği, kırları sü: üsleri, bakışlı menek$e, gi yük düşmanıdır. Her menekşe kok- lıyan yukarıda söylediğim artist gihi sesini birdenbire kaybetimese de, her güzel sese az çok dokun. duğunu dikkatli artistlerin hepsi haber verirler. #sansların kokuları da... ,Menekşeden sonra yasemin, sün. Halbuki, artistlere ikrarı edile- bül, leylâk, mimoza.... Bir rivaye. o cek en güzel hediye, çiçek buket e çiçeklerden hepsinin ko- kusu sese dokunur. Yalnız gül ko- kusu dokunmaz, derler... Esanslar arasında &n çok dokunan podespa. leridir, diyebiliriz... Ne kadar 3 iş! Bir artiste çiçek ikram etmek, onun güzel sesini bozulmıya ha- tar, N Pazar, 6. 8. 1939 1230 Program. 1248 Türk müxlği (Fe sıl heyeti) 13 Memleket saat ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri. 1815 Müzik 1 — Raffaele Valente — Uzak bir Ptem- Jeketten serensd, 2 — Fri Recklen- wald — Viyana müzik 3 — Josef Lan- Balo dansları, 4 — Rio Gebhardi-— Nokturno ninni, 5 — Hanz Mainzer — Viyana polkası, 6 — Franz Leh; u- bellentar operetinden polj 1430 Müzik (Dans müziği — PL) l 18.40 Program. 18,35 Müzik (Şen oda müziği — İbrahim Özgür ve ateş böcek- leri) 19.05 Çöcük santi, 19.35 Türk müziği | (Fosil heyeti) 20.10 Neşeli plâklar — R.| 20.15 Müzik (Piyano soldları — PL) 20.30 Memleket saat ayan, ajans ve melecrolo- Ji haberlehi, 2045 Türk müziği 1 — Küz- zam peşrev. 2 — Mahmur Ge: Pa- şa — Hüzzam şarkı — Değildi böyle ev- vel, 3 — Tutyos — Hüzram şarkı — Suyt kütaneda, 4 — Arif Bey — SagöA şarkı — Meftun olah, 9 — Arif Bey — Segih şar- kı — Olmaz ilâç. 6 — Hüzzam saz sema- ist. 7 — Artaki — Eviç şarkı — Aşkınla harap olduğumu. 8 — Bimen Şen — Fe- rahnik şarkı — Ruhumda baber 9 — Eviç türkü — Şıhane gözler şahane. 10 — Eviç türkü — Elveda dost dek gö- nüL 2120 Müzik (Cazsand — PL) 7945— 33 Son ajans, spor haberleri ve yarınki program. Pazartesi, 7. 8. 1939 ner - Be, 12.30 Program. 1235 Türk müzigi — Pİ. 13 Memleket sast ayarı, sjans ve me teoroloji— haberleri, 18.15 — 14 Müzik (Beethovenin Do Minör Piano O konser- tomu 0p.*37 — PL) 19 Program, 19.05 Müzik (Dans müği- #i — PL) 1930 Türk mizipi (İnce saz faslı) 20.15 Konuşma (MUli musikilere &ai — İskandinav musikisi — Halit Be- İ di Yönetken). 20.30 Memleket saab ayarı, ajans ve #eteareloji haberleri. 2050 Türk | müziği (Saz eserleri ve şarkılar). 1 - Nu- İman Ağanın — Şevkefza peşrevi, it Dede Sevkef: 7 semaisi, 3 — Ke- mani Rıza — sig A Sebuhun — Hicazkâr sirtocu, 5 — Arif Beyin — Muhayyer şarlı — Hirmeri yök, 6 — Arif Beyin — Muhüyyer şarkı" — İl tmm etmeğe, 7 — Muhayyer Kükdi şar- kı — Efem şimdi eller sözüne, 8 — Mu- hayyer Kürdi şarkı «- Evlerimin önik han- dır. 9 — Halk türkürü — Esmer bugün ağlamış. 10 — Halk türküsü — Karandl aylum aylum. 21.30 Konuşme (Doktorun saati) 2145 Neşeli plâklar — R. 2150 Mü- zik (Opera aryaları — PL) 22 Mürik (Ka- #ik Orkestra — Şef Necip Aşkın) 1 Emile Waldicufel — İki kere iki (Vals) 3 — Franz Lehar — Eva öperetinden pot- puf. 3 — Driyo — Arlekenin miiyonları No. 4 — Hans Löhr — Memleketten memlekete muhtelif memleketlerin me- öl lodileri üzerine rupsodi. 5 — Micheli — İ-| talya şarkıları — Potpuri, 23 Son ajans haberleri, ziraat, esham, tahvilât, kambi- To « nukut borsası (fiyat) 2390 Müzik (Cüzband — PL) 2355 —M Yarınki program, Salı, 8. 1939 1230 Program, 1285 Türk müziği 1 — Hüseyni peşrevi. 2 — Nuri Halli Poyraz — Hüseyni şarkı Artık yetişir. 4 — Hüseyni şarkı — Sevdiğim KÜ göremem. 4 — Karun Tanburi Cemil — Hüseyni şarkı — Gör“ mek ister gözlerim. 6 — Sadettin Kaynak — Gülizer türkü — Buğra taş hasay- dim. 13 Merleket sezi ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 13.15 — M4 Müzik (Karışık program — PE) 19 Program. 19.05 Müzik (Oda müziği — P1.) 1936 Türk müziği (Fatal heyeti) 2045 Konuşma. 20.30 Memleket saat ayarı, s- Jans ve meteoroloji haberleri. 20.80 Türk Müzigi: (Müşterek, s0io tagahniler ve o- yun havaları) 21.80 Konuşma (Vetem hak kında — Doktor: Muhit Tümerkan tara- andan) 21.45 Negeli plâkler — R. 2150 Müzik (Senfonik plâklar) 2230 Müzik (Kabare vesaire — PL) 23 Son üfans ka- berleri, zirsat, esham, tahvilât, kambi- 70 - nukut borsam (fiyat) 23.20 Müzik (Cazbant — P1.) 28.55 — 24 Yurunki orog- Tam, Çarşamba, 9. 8. 1939 1230 Program. 1235 Türk müziği — Pİ. 13 Memleket saati ayan, ajans ve me- teoraloji haberleri. 13.18 — 14 Müzik (Ka- rışık program — PL) 19 Program. 19.05 Müzik (Hafif müzik PL) 1930 Türk müziği (Haşıl heyeti) 40.15 Konuşma. 20.30 Memleket eaat aya- Tu #jans ve meteoroloji haberleri. 2030 Türk müziği: | — Tatyostri - Sürinâk poşrevi, 2 — Arif Bey — Suzlnâk yariçı — Beni bizar ederken. 3 — Arif Bey — çazkâr şarkı — Bir balet ile süzdü yine, 4 — Hürlsto — Hicezkâr şarkı — Görünce şerdanında, 8 — Ud taksimi, & — Hicaz- kâr Wirkü — Akşam olur güneş gider, 7— Hicazkâr saz semnisi, 8 — Osman , Nihat (Küçük Orkestra — Şet Necip Aşkın). | 128 Son ajans haberleri, ziraat, esham, tah» Haftalık Programı İ— Kürdülmicazkâr şarkı — Akşam göre 113 Memleket saat ayarı, tjans ve mete 9 — Halk türküsü — Meşeli meşeli, 3140 Haftalık posta Kulusu, 2145 Neşeh pliklar — R. 2150 Müzik (Tangolar — 1.) 22 Müzik (Küçük Orkestra — Şefi p Aşkın) 1 — Mans Thaler — Kukuk polka, 2 — Albert — Göbekliler resmi geçidi, 3 — Robert Sioiz — Prsterde 4- gaçlar tekrur çiçek açıyor. 4 — Emme- rich Kalman — Cambazhane prensesi 0- peretinden potpüri. 5 <- Gangiberger — Bs #k teddi ayım (Saksafon parça- mmerich Kalman — Ah sen, sen (Vals) 7 — Brussalmans — Felemenk sü- iti No. 3 Karlı manzara, B — Leopold — Karlsbad batıran, 9 — Jac, Grit — Mars, 24 Son ajans haberleri, vilât, kambiyo - mukut bors 23.20 Müzik (Cazband — PL) Yarınki proğram, Perşembe, 10. 8. 1939 1230 Program. 1235 Türk müğiğit & — Salim Bey — Hicaz peşrevi, 2 — Leylâ Hanım — Hicaz şarkı — Zevki sevda duy- madım, 3 — Saldhattin Pınar — Hicaz sarkı — Leylâ gibi heckırsa, Klarnet taksimi. 8 — Salâhsttin Pınar — Hicaz sarki - Sızlayan kalbimi set, 8 — VE. Selim — Sehnaz şarkı — Bir nevcivana dil müptelddir. 7 — Şehnaz Longa. 18 Memleket saat ayarı, sjans ve meteorolo- # haberleri. 12.15 — M Müzik (Karışık yrogram — P1) | 19 Prozram. 1905. Müzik (Operetler —| PL) 1930 Türk müziği (Fasil heyeti) | 2015 Konuşma (Zireat saati) 2030 Mem- | leket saat syarı, ağâns ve meteoroloji has | berleri, 20.50 Türk müziği: 1 — İsfahan peşsevi. 2 — Zeki Arit — İzftahan şarkı — Gönlümü canana verdim, 3 — Dede İsfa- ban şarkı — Âşık olalı. 4 — Zeki — Up- şak şarkı — Bir gün geleceksin diye. 5 — Kurun! Necmi — Uşşak şarkı — Sevdim »ldattın beni. 6 — Hicaz türkü — Eli yöz- lerine kurban olduğum. 7 — Lemi — Ba- yatlaraban şârki — Bakasız hüsnün — yenme onına. $ — Sadettin Kaynak — Ba- yölisrâban şarkı — Ömrümün — meşasiz — Sadettin Kaynık — Hayntiz- Dağları hep kar #ldı, 10 — 10 Konusma (İktisat w 3145 Neseli plâklar — R. 21.50 Müzik (Bir s0- “et — PL) 22 Müzik (Küçük Ovicestra — Şef: Necip Aşkın) 1 — Güngiberger — Aşk Çanları. 2 — Adolf Grunow — Ber- lin Yiyana vala, 3 -— Becce — Serenad. Fritz o Rerktenwali — Grinzingde (Potpuri) $ — Rachmaninoft — Prelüd. 8 — Gengiberzer — Küçük #lât için kon- #er parçası, 7 — Sorge Bortklewlez — Ga. vet, B — Brahms — Macar dansı No. 7 nüm ki İs) 6 - 1 diyet) | İ vilit, kambiyo - mukut borsası (fiya) 23.20 Müzik (Cazbang — Pl) 23.55 — Yarınki program, Cuma, 11. 8. 1939 1330 Program. map Türk müziği -- PL Adliye Müsteşarı Tetkiklerde Bulundu | Adliye Vekâleti müsteşarı Selim Nafiz, dün Müddeiumumiliğe gide. rek tetkiklerde bulunmuştur. Müste- şar, Müddejumumi Hikmet Onatın odasında bütün mahkeme reislerini kabul ederek muhakemelerin sürat- lerdirilmesi için ne gibi tedbirler 8. İlanması lâzım geldiği hakkındaki fi- kirlerini sormuş, mahkemelerin ge. içen sene çıkardığı işleri istatistik cet. İvelleri üzerinden tetkik etmiştir. Mahkeme reislerinin bir çokları muhâakemelerin tesrii için Istanbulda da hâkimi münferitlik usulünün tat- bikini öne sürmüşlerdir. Müsteşar bir kaç gün daha bursda tetkiklerine devam edecektir. Kada$- *ro ve tapu işleri de adliyeye devre- dildikten sonra yapılacak teşkilât ha. zırlıkları da gözden geçirilmiştir. Türk Mahsul Nümuneleri İzmir, 4 (A. A) — Birmingham da 27 eylülden 7 ilkteşrine kadar &- çılacak olan gıda maddeleri sergisin- de teşhir edilecek Türk maksulât nümüneleri İzmir ticaret odası tara. fından hazırlanmaktadır. İzmirde Fundalık Yangını İzmir, 4 (A, A.) — Dün öğleden sonra Bocanmülpınar köyü civarın - daki fundalıklar tutuşmuş ve yangın üç bin dönümlük hali arazideki fun. dalıkları yakmıştır. Ateş gece yarı - sına doğru söndürülmüştür. Dr. A. KUTİEL Galata, Topçular Cad. No. 43 “ rant, esham, tah- | di töloji haberleri. 13.15 — 14 Müzik (Kari şık program — PL) 5 19 Program, 1505 Müzik (Dans müzie 4 — PL) 1940 Türk müzik (rami he- yeti) 20.15 Konuşma (Elaftalık spor sete vis) 2030 Klemleket sant ayarı, sjlns ve meteoroloji haberleri. 2050 Türk ubüziği. 1 — Karcığar peşrevi. 2 — Mahmut Cg- iletin . Paşa — Karcığar şarkı — Vöh meyusi visalindir. 3 — Lemi — Karcığar şar — Hümüne etvarıns. 4 — Temi — Karcığar şarkı — Ceşmamı o mehveşin, $ — Kemençe - taksimi. 6 — Salâhattin Pınar — Karcığar şarkı — Açmam aça mam sâyliyemem çünkü. & — Kemanl Sa. | — Seşih şarkı — Ruhumda ölen. 9 — Ahmet Rasim — Segâh şarkı — Denim sen nemsin ey di 2130 Konuşma, 2145 Neşeli plâklar — R, 2150 Müzik (Riyuseticümhür Bandosu — Sek: İhsan Künger) 1 — G- Wettge — Resmi geçit, 20, Fetran —La morena İspanyol valsı, 3 — Albert. W. Ketelbey — Chat Romano uverlürü. 4 — Mendelshon — İlkbahar sarkısı, 3 — Massenet — Manon operasından fantezi. 7240 Müzik (Caz- bun — PL) 23 Son sjnes haberleri, zira at, esham, tahiilât, kambiyo » nukut bor sası (diyet) 23.20 Müzik (Cazband — PL) 28.55 — 24 Yarınki program. Cumartesi, 12. 8. 1939 1330 Program. 1305 Türk müziği 1 — Uşşak peşrevi, 2 — Lemi — Uşşak şar- kı — Günler geçiyor, $ — Lemi — Uzşak şar — Ruhumda buldum, 4 — Şükrü. Tunah — Uşşak şarkı — Gezer dolaşır. 5 — Suphi — Dökülmüş zanbak gi- bi. 6 — Dedenin — Halk türküsü— Git de gelmeyiverdi. 14 Memleket saat ayari, ajans ve metemroloji haberleri, 10 — 1530 Müzik (Dans müziği — Pi) 1830 Proyram, 1885 Müzik (Kü Gölwyn mbazlar (Fokstrot) 2 Hans Zünder — Polka, 3 — Hanschı — Ândalusin (İspanyol vals) 4 — H Löhr — Büyük Vals. 1810 Türk mü (İnce süz fazlı) 20 Demileket saat 20 Temsil. 20.40 Ajans ve meteoroloji berleri, 2) Türk müziği: 1 — Acemâşi'8n peşrevi, 2 — Acemkürdi şarkı — Bir ves tasız yöre düştüm. # — Nobar —Evig şarkı -—- Sevgilim bu akşam, 4 — Evi türkü -- üdükçe selvi sallanır, 5. Reif Bev — Karcığar şarkı — Gi sevdiğim, 6 — Karcığar köçek — Pin başında. 7 — Sadettin Kaynak — Müz şarkı — Bir hüzün çöktü. 8 — Halk tü küsü — Akşab oldu yine basi kareler, 9 — Arif Bey — Hüzzam şarkı — Baher geldi seyim evde durulmaz 10 — Hüzzam, türkü — Sina da yaptırayım Naciyetn 2- man, 2140 Konuşma. 2185 Neşeli lar — R. 22 Haftalık posta kutusu (Ke nebi dillerde) 22.80 Müzik (Karışık b fif müzik PL) 23 Son ajana, haberi Girmat, esham, taheilât, kambiyo — borsası (fiyat) 23.20 Müzik (Carbiid PL) 2355 — “Zevcim Gözlerine İnanmıyordu, ve 10 yaş daha genç göründüğümü söylüyordu İŞTE BÖYLECE MEFTUN OLMUŞTU. Zevcim “Bu âdeta bir harika.,, d ye söylenmekten kendisini yordu. Ancak: İki ay kadar ol bütün dostlarım şeffaf ve yumuş tenimi ve bir genç kızınki gibi ti ve nermin cildimi takdirle yorlar. Her akşam yatmazdan ev cildin unsuru olan penbe renki Tokalon kremini kullanirim. Ter binde Viyana üniversitesinin me bir profesörü tarafından keşif "Biocel., tâbir edilen cazip ve metli gençlik cevheri vardır. Gi düzler için, Beyaz Renkteki Toki kremini kullanırım. Cildi beyazla! ve yumuşatır. Ve bütün siyah b leri giderir ve açık mesameleri Jaştırır,