7 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

7 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

; İ İ ) İ li | İ | ! | | Ni ik » W TAN 71-8-939 Dünkü Spor Hareketleri şim Hafta At Yararı Bu Hafta Güzel Oldu t yarışlarının üçüncü haftası mühim bir kalabalık kütle- si önünde dün Veliefendi çayırın. talara nazaran daha büyük bir alâ. ka ile takip edilmiş, bahsi müşte- k gişelerinin önü dolmuştur, O kadar ki, bu izdiham son haddine varmış, bir çok kimseler bilet mamışlardış. Tertip heyeti geçecek tedbir al noktaya nazarı dikkati celbederiz. bunun önüne ast Jâzımdır. Bu Satış koşusu: Günün ilk yarışı satış koşusu idi. Uç yaşında halis kan Arap, erkek ve dişi taylara mahsustu, Ikramiye 190 lira, me- | İ safe 1400 tü. Yarışa yalnız Dilir | ismindeki at girerek yarışın ikra- miyesini aldı. © © Centilmen gişesi: Üç ve daha yu- karı yaşta, kazançları yekünu bu sene 1500 lirayı doldurmıyan halis kan İngiliz at ve kısraklara mah. sustu. İkramiye 210, mesafe 2000 metre İdi. Dört hayvan girdi. Ka- birinci, Paristo ikinci, Şipko ü. güncü oldu. Ganyan 135, plâseler “100, 150 İ kuruş verdi. i Conkbayırı yarışı: Bu sene zar- © © tında kazançları yekünu 3000 lira. yı bulmıyan üç ve daha yukarı yaş. ta yerli yarım kan Ingiliz at ve i İM kısraklara mahsustu. Mesafe 1600 metre idi. Beş hâyvan girdi. Poyraz birinci, Mavzika ikinci oldular. Ganyan 110 plâseler 140, 275 İkinei yarıştak! bahsımüşterek 175 kuruş verdi. Hindikap koşusü; Dört ve da - ha yukarı yaşta halis kan Arap at ve kısraklarına mahsus bu yarışa dört hayvan 'girdi. o Mesafe 2200 metreydi. Favori Aldervişti, lâfına olarak Karakuş birinci gel- di. Bahtiyar ikinci oldu. ümitler hi i Ganyan 980, plâseler 290, 120 i f | | Ge ; kere verdi Ikili bahiste de 10.80 verildi. Beşinci yarış: Dört ve daha yu- karı yaştaki halis kan Arap at ve kısraklara mahsus bu yarış me- safesi 1800 metre idi. Dört hayvan girdi. İnci birinci, Ünlü ikinci oldu. plâseler 100, 105 verdi. Dördüncü ve beşinci koşu'. Jar arasında çifte bahs olduğun - dan Karakuş, İnci çiftini alanlar onar lira kazandılar. Veliefendide dün yapılan üçüncü hafta at yarışlarından bir görünüş ve seyirciler, yarışı heyecanla ta'ı ederlerken Beykozlular Birinci Oldular Kürek Teşvik Yarışlarına Klüp İştirak Etti Yedi Şoonbul su sporları ajanlığı tarafından tertip edilen kü- rek teşvik müsabakalarının ikin- cisi dün Yenikapı sahillerinde 2000 metrelik sahil üzerinde ya. pılmıştır. Bu müsabakalar büyük bir alâka uyandırmış, sahili dol ram emlaklar akman a tarafından heyecanla takip edil Bilhassa yedi klübi arın alâkası rmuştar Müsabakalara, Galatasaray, Fe- nerbahçe, Beykoz, Güneş, Beyler- beyi klüplerile İzmitliler girmiş- yan müsabakalar bü. m içinde cereyan et- miş ve saat 17'de nihayet bulmuş. tur. İlk defa kürek yarışlarına işti- rak eden İzmitliler muvaffakiyet göstermişler ve haklı olarak tak- dir edilmişlerdir. Müsabakalarda şu neticeler alin- mığtır? Müptediler: Günün ilk müsaba- , kası müptedi tek çifte kikler ara. sında oldu. Bu müsabakaya Ga- latasaray, Güneş, Beykoz, Fener. bahçe, Altmotdu, Beylerbeyi, İz- mit olmak üzere yedi kik iştirak etti. Büyük bir heyecan uyandıran bu yarışta Beykoz - Galatasaray çok çekiştiler ve Galatasaray rah bini geçerek birinci oldu. dereceler şu oldu: 1 — Galatasaray 10,47, 2 — Beykoz 10.54, z 3 — İzmit (müsabaka harici) — Beylerbeyi. İki çifte kik: Bu müsabakaya İzmit, Güneş, Galatasaray, Bey- koz, Altinordu girdi. Beykoz . Gü- neş çok çekiştiler, Ve Güneş bü. yük bir farkla birinci geldi. Derece şöyle oldu: 1 — Güneş 10.20, 2 — Beykoz 10.26, 3 — İzmit (müsabaka harici) 3 — Galatasaray. Alınan Tek çifte Bayanlar: Galatasaray, İzmit, Güneş iştirak etti. Galata- saray - Gi çekişmesi alâka İle takip edildi. Galatasaray sindeki Bayan müsabâkayı bitire- tekne- miyerek bi kaldı. Güneş birinci, İzmit ikinci oldu. 1 — Güneş 7.11, 2 — İzmit (müsabaka harici). Dört tak kik: Bu yarışa Galata. saray, Güneş, Beykoz, Altınordu tekneleri girdi, yarış başlar başla. maz önü alan Beykozlular yarışın nihayetine kadar bunu muhafaza 'At yarışlarından diğer bir görünüş ederek birinci oldular, fakat 1i- senssiz bir kürekçinin yarışa 80- kulması diskalifiye e edilmelerine sebep oldu ve Güneş birinci İzmit ikinci oldu. 1 — Güneş 9.44, 2 — İzmit (müsabaka hari 2 — Galatasaray. İki çifte Bayanlar: Bu“ yarışa yalnız Güneş - Galatasaray Ba- yanları girdiler, İyi bir yarış ya- pan Güneşli Bayanler, rakipleri ni geride bırakarak” birinci oldu- lar. 1 — Güneş 5.15, 2 — Galatasaray 6.07. Kıdemsiz yarışları Kıdemsiz kürekçiler tek çifte kik müsabakasına yine yedi klüp girdi. Beykoz, Galatasaray, Gü- neş, Altınordu, Beylerbeyi, Fe- nerbahçe, İzmit iştirak ettiler. Mü. sabaka çok çetin oldu ve şu dere- celer alındı: 1 — Beykoz 10.22, rici), 2 — Fenerbahçe, Dört tek kik: Bu yarışa Göla- tasaray, Beykoz, İzmit tekneleri girdiler. Beykoz, İzmit sonuna ka- dar çekiştiler ve Beykoz ancak bir fta boyu farkla birinci oldu. İzmit de ikinciliği aldı. 1 — Beykoz 9.26, 2 — İzmit (müsabaka harici). Galatasaraylılar nizamsız bir kürekçi iştirak ettirdiklerinden diskalifiye edildiler. Dört tek Bayanlar; Galatosaray- llar rakipsiz olarak birinci oldu- lar ve bu mesafeyi 444 kalet- tiler, Kıdemliler arasında Kıdemli; yarışları, günün en he- yecanlı müsabakaları © oldu. Bun- lar da tek çifte kikle başladı. Tek çifte kik: Müsabakaya Bey- koz, Galatasaray, Fenerbahçe, Gü. neş, Beylerbeyi tekneleri girdi. Çok zevkli ve heyecanlı olan bu müsabakada büyük bir farkla Gü- neş birinci, Galatasaray ikinel ol- du. Fakat Galatasaraylılar nizam- sız kürekçi soktuklarından diska- lifiye edildiler, 1 — Güneş 1031, 2 — Beykoz 1014, 3 Altınordu. İki çifte kik: Bu yarışa Beykoz, Galatasaray, Güneş, İzmit, Beyler. beyi iştirak etti. Çok çetin bir mücadeleden sonra Galatasaray rakiplerini geride bırakarak birin. ci oldu. Güneş kürekçisi bir gün- de üç yarışa girdiği için diskalifi- ye edildi. 1 — Galatasaray 9.40, 2 — Beylerbeyi, 3 — Beykoz. Dört tek kik: Günün son yarisi bu oldu. Bu yarışa İzmit, Beykoz, Güneş girdiler. Güneşliler rakip- lerini geride birakarak birinciliği aldı. 1 — Güneş 8.48 2 — İzmit (müsabaka harici), 2 — Beykoz. Umumi tasnif Yapılan umumi tasnifte Beykoz- lular 26 puvanla bugünün birin- ciliğini kazandılar ve ajanlığn kupasını aldılar. 24 puvanla Güneş ikinci, 19 puvanla Galatasaray ü- Atletizm Müsabakada Bir İhtilâf Başgösterdi yi hafta başlayan İstanbul at. etizm birineiliklerine dün Fenerbahçe stadında devam edil » di. Müsabakalar az bir seyirci kit. lesi önünde yapıldı. letizm! teşvik gayesiyle mü. sabakaları her a açık ola. rak yapan, lisanssız, hattâ mektep. li sporcuları bile yarişa iştirak et. tiren ler ta Spor arlale çemerelmmım emmi > 1 açan bu vaziyet umumi tasnifte puvanla - rın hesaplanmasına imkân bırak - mamıştır. Bu suretle İstanbul at. letizm şampiyonunun tayini sa » bhadan masa başına intikal etmiş» tir. Ve iş teknik heyete havale & - dilmiştir. Masamatih, iştirak eden müsa - bikler ve lisans vazi nülerek Fenerbahçelilerin İstan - bul atletizm birinciliği bir emrivâ. kidir. Dün yapılan yarışlarda da Aşağıdaki teknik dereceler alınd 50 Metre: Birinci Galatasaray. dan Fikret 6, ikinci Fenerden Me. lih 200 metre: Birinci G. saraydan Fikret 22,9, 2 nci Fenerden Melih. 400 metre: Birinci Fenerbah - çeden Melih 52.6, ikinci Galata » saraydan Zare 140 manialız saraydan Yavru 17, luştan Hrisakopulos. Uzun atlama: Birinci Fenerden Melih 6.32, ikinci Galatasaraydan Yavru. Yüksek atlama: Birinci Gala. tasaraydan Pulat 83, ikinci Boğa- ziçinden Süreyya. Disk: Birinci Beşiktaştan Arat 39.77, ikinci G. saraydan Yavru. Yunan diski: Birinci Beşiktaş » tan Arat 35,22, ikinci Galatasaray» dan Yavru. 5000 metre: Birinci Fenerbeh. çeden Rıza maksut 16.10.4, ikinci Demirspordsn Hüseyin, 4X400 Bayrak: Birinci Galata. saray takımı 3.332, ikinci Fener » bahçe. Müsabakâdan sonra derece a « lanların madalyaları verildi. Dör. düncü kâtegori Haydar. paşa ile üçüncü katı egori birincis Kuleli birer kupa aldılar. ami güncü, 4 puvanla Beylerbeyi dör- düncü oldular. İzmitliler müsabaka harici ok makla berâber aldıkları puvan on dokuzdu. Bayanlarda de 10 pu- vanla Güneş birinci, $ puvanla Galatasaray ikinci İkinci teşvik m sabakazını da birincide olduğu gibi birincilikle bitiren Beykozluları tebrik ederiz. Birinci Galata. ikinci Kurtu.