10 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

10 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

Milli Heyetlere ukabil kuvvetler, çekildik- leri bu sırtlar üzerinde, ev- velce tahkim edilmiş olan mevzi- lerine girince muharebe geregi gibi kızışmıştı. Müdafi kuvvetler ger- çekten görülmemiş derecede bir inat İle mukavemet gösteriyor, «taarruz eden . müfrezelerimize a- teş püskürüyorlardı. Fakat, arslan erlerimiz, kahraman efelerimiz, gönüllü babayiğitlerimiz, hele de. dakâr zabitlerimiz yağan kurşun- lara bir yağmur kadar da ehem- miyet vermiyor, dalma yürüyor ve İlerliyorlardı. Bu sırada müda- fileri sarsmak ve Aydına doğru bir an evvel atmak ve hemen ileri atılmak için, fırka ku. mandanı Şefik Bey, hücum e den müfrezelerimizi küvvetlen- dirmeğe ve taarruz (cephesini genişletmeğe lüzum O görmüşlü. Bir nizamiye taburunu ve Aydın mücadele ve muharebelerinde gös terdikleri harikulâde şecaat, ifa et tikleri fevkalâde hizmetlerile, lâ- yık oldukları şeref ve şöhreti ka- zanan zabitlerimizden biri olan mülâzim Şerafettin Beyin kuman- dasındaki makineli tüfek bölüğü- nü ileri sürmüştü. Aydın ovasını şiddetli scağile yakıp kavuran sid detli bir güneşin altında devam et- mekte olan muharebeyi, ileri sü- rülen bu takviye kıt'alarımız da- ha ziyade alevlendirmişti. Biraz sonra da, Denizli polis komiserli- ğinden istifa ile memuriyeti gibi yurdun balâsına : mill Hm ge, Dean göni babayiğitleri de yetişmis, zaten le himize cereyan eden muharebenin O sün, Tellidede ve tel siz telgraf sırtlarinın müs. tahkem mevkileri önündeki bu kanlı muharebe yüz yetmiş beşinel alayın kumandan vekili binbaşı Hacı Şükrü Beyin idaresi altında devam öderken, Umurluda bulu. nan binbaşı Hekkı Beyin müfreze. si henüz harekete geçmiş ve hârbe iştirak etmiş değildi. Çünkü bin. başı Hakkı Bey, verilen karar mu. cibince, taarruza iki gün sonra baş. lanacağını biliyordü. Menderes köprüsü başına yapılmak İstenilen âni taarruzla vaziyetin değiştiği ni ve muharebeye mecburen giri. şildiğini haber alamadığı için de tayin olunan günü bekliyor, tertip olunan beyannameleri alâkadarla. Ta tebliğ ve irsal işile meşgul olu. yordu ki, bunun da muvaffakiyet. Je başarılmasını temin etmişti. Ay dın İngiliz mümessili Mister (Hot. der) in, mutasarrıf beyin Aydın Rum despotile mukabil kuvvetler kumandanının ellerine birer be- yanname verdirmişti. Fırka kumandanı vaziyeti naza. TI dikkate alarak, bu müfrezenin de derhal harekete geçmesi ve şark cihetinden şehre taarruz et- mesi lüzumuna dair olan emri bin. başı Hakkı Beye ulaştırmak vazi. fesini o #trada nezdinde bulunan Aydınlı Ferit Beye vermişti. (1) Bu suretle Umurludaki kuvvetle. rimizin bir an evvel harbe iştirak- leri temin edilmişti. Ayni zamanda, Çineye ve Çine tolgrafhanesi vasıtasile de Muğ- lada bulunar tabur kumandanlıği. le Milli heyetlere de, depolarda bulunan silâh ve cephanenin en seri vasıtalarla en yakin yollardan harp meydanına yetiştirilmesi ve civar köylerde bulunan silâhlı ve silâhsız gönüllülerin de bir an ev. vel gönderilmesi lüzumları bildi. rilmişti. Aydın demiryolunun şi- malinde bulunan dağ köylerine ve ayrica Nazilli civarındaki köylere de ayni tebligat yaptırılmasını, Milli hedefin Aydınm işgali oldu. Bu da bilhassa ilân ettirilmişti, de şekli büsbütün değişmişti, , re G ermencik ve civarındaki mukabil kuvvetlere de bas. kınlar yapılması ve demiryolunun bozulması hakkında dâ, o sirada Sökede bulunan fırka Erkânıharbi Salâhaddin ve mevki kumandanı Binbaşı Saip Beylere haberler gön derilmişti. Fedakâr ve kahraman müfreze. lerimizin gerçekten büyük bir inat ile devam eden taarruzları karşı. sında mukabil kuvvetler de bayağı direnerek mevzilerini muhafaza e. diyorlardı. Vakit öğleyi bulmuş sıcak büsbütün şiddetlenmişti. Ha. va teneffüs edilemiyecek bir ha. le gelmişti. Hiç şüphesiz ki, bu ka vurucu ve boğucu sicaklik sabahtan beri didinmekten, boğuşmaktan yorulmayan, yılmayan kahraman. larımızda tesirini göstermeğe baş- Jamıştı. Susuzluktan kıvranıyorlar, fakat, mevzilerinden “ayrılmıyor. lardı Tam bu esmada, > sabahtanberi devam etmekte olan bu kanlı har. bi, büyük bir tevekkül ve iman ile seyretmekte ve cenabı haktan mü. cahitlerimize güsret ve muvaffakı. yet dua eylemekte bulunan Balta. köy kadın ve çocukları arasında, ansızın bir kaynaşma ve koşuşma oldu. Kahraman milletimizin bu dişi arslanları, bu Türk anaları şahidi oldukları bu kanlı savaşın karşı. sında, cihân harbinde İrak, Filis. #in, Kafkas, Romanya, Galiçya ve bilhassa Çanakkale o cephelerinde ni a bu ayri. hık ateşile yanıyor, ağlıyor ve kıv. ranıyorlardı. O sıradâ, bu yüreği sızlayan analardan biri, sabahtan. beri döktüğü yaşlar ile ıslanan çev Tetrika No. 130 Muharebe Geregi Gibi Kızışmıştı Birer Telgraf Çekilmiş, Depolarda Silâh ve Cephanenin Gönderilmesi Bildirilmişti resini gözlerine bastırmış ve hay. kırarak: -- Ne duruyoruz nineler, kızlar, bâcılar?.. Demişti. Erkeklerimiz, düşmanın bu öldürücü ateşi, güne. şin bu yavuz sıcağı altında, Türk. lüğümüzün ve müslümanlığımı. zin şerefi uğruna boğuşurken bize buracikta dinelmek revamı ki?.. Hadi kalkin hele. Birer desti su, birer çömlek ayran ile birer çıkın yiyece iletelim, bu yeğitlere, B u candan İmtap anaları ve nineleri, kızları ve gelinleri coşturmuş, ve kaynaştırmıştı. Des tisini omuzlayan, çömleğini kapan, çıkısmı koltuğuna sıkıştıran bu di. şi arslanlar, ölüme karşı gözlerini yumdular, kafile kafile savaş mey danma koştular. Türk vatanının Türk istiklâl ve şerefinin koruyu. cularına yalnız su ve ayranla yiye. cek değil, kuvvet ve gayret de da. ğıtıp saçtılar. Hem de ateş hattın. da, İçlerinde, şehitlerin tüfeklerini kapıp erlerin arasına katılmak, düşman üzerine atılmak kahraman lığını gösterenler de yok değil, bil. akis pek çoktu. Onlar, büyük harpte de ne hari. kalar yaratmışlardı. Cephelere ko. şan ve düşmanla boğuşan erkekle. rinin yokluklurunı ihtiyar dede ve ninelerine, küçümencik yavru ve bebeklerine duyurmamışlar, onlara yoksulluk © çektirmemişlerdi. (1). Ferit “Bey, Mili Diücadelede muhtelif cephelerde bulunmuş ve ifa ettiği hizmetlerle; gerçekten teferrüt etmiş çor kıymetli yurtseverlerimiz- dendir. İleride hizmetlerinden ayrıca bahsedilecektir. DİZANTERİNİN ALÂMETLERİ Bu mevsim hastalığından ko runmakla beraber, sizin di ti. hize ve ihtimamınıza rağmen, Şa. yet hastalık geliverirse, vaktinde tedavi ettirmek için, onun başlan. giç alâmetlerini de bilnek lâzım dır. Hastalığın kat'i teşhisini koya- tak olan, şüphesiz, hekimlerdir, fakat siz hastalığın başlangıcında ehemmiyet' vererek kendinizi he- kime gösterirseni Dizanteri de mikroplu, bulaşık hastalıkların bir çoğu gibi birden- bire başlar. İlkin kırıklık, karın 'grisı, barsaklarda buruntu. Ate- şin yükselmesi de gecikmez. Hem de haylice yüksek olur, o Ateşin yüksekliği size, basilli dizanteriyi ayırdettiren iyi bir alâmettir. A- teşle birlikte baş ağrısı, hazıların- da bulantı ve sonrası... Karın ağrısı gittikçe artar, bu. runtu çoğalır. Kimisinde hiç arka- sı kesilmeden, derinden gelir. Ki- misinde arada sırada buruntu, san- cı kesilir, insanın biraz yüzü gil. ler, fakat ıztırap gene gelir, yüzü buruşturur. Dışarı çikmak ihtiytacı da, ta bii, pek sık. Beş defa, on defn bir sey değil, Yirmi dört saat içinde yirmi defa, elli defa, yüz defa, daha ziyade bile oraya gidenler, dahm doğrusu gidemiyerek ya ğımdan. aşağı inenler, yahut rinden bırakanlar olur. Bu kada. rinden bırakanlar olur, Bu zara. Tı — bereket versin — pek nadir, fakat virmi, otuz defası coktur, Dışarıva cıkan da, yenilmiş o. Ten yemeklerin bakiyesi değildir. Diranteriye tutulmuş olanın bü. vik barsağı siddetle takallüs e. der, yukarıdan gelen yemek bakı. yesini birakmaz, Onun için çıkan- da, büyük barsağın mikroplarla il tihaplanmasından hasıl olan bal. madde, irin vahmt kan. dır. yahut barsağın ince zarından parçalar.. Kimisinde kan fazla 0- lur.... Gi şiddetli olması, oraya gitmek şüphesiz e. sıkacak şeylerse de, bunlar has- talığın mutlaka ağır olduğuna de t etmez. Yirmi dört saat için- de, elliden fazla, yüze kadar çık- tıklar halde, yine İyi olanlar var- ir, j Zaten dizanteri, esasından ağır olmazsa, bir hafta içinde geçer. Birdenbire pek yükselen ateş, pek te uzun sürmez, düşer. Sonra dı. şarı çıkmak seyrekleşir. Yavaş ya- vaş nakahat hali gelir. Fakat na- kahat epeyce uzun sürer. Dizanteri hastalığı had hir has- talık olmakla beraber, bazısında müzmin olarak kalır. O zaman müzmin olan dizanteri | hastalığı w e e ona başka bir hasta. mı pe ayarı İyice araştır. Bu hastalığın nakahat zamanın. da, romatizma ağrılarının geldiği çokça olur. Bundan dolayı eski zaman hekimleri dizanterinin bir me ran, şeklini ayırdetimiş- Kimisine de, yine nakahat dev- rinde göz hastalığı gelir, iki göz birden kızarır. Bunu da merak et. meğe Tüzum yoktur. Kendi ken- em ge ii mesane İlti. gelir. larında da, hep na- kahat devrinde, kara kan iii larından bir kaçı iltihap peyda €- der. Bazıları da sinirlerinde ağrı. lara tutulurlar, Bunla hiç birinin ehemmi. yeti yoktur. Dizanteri mahsus se. edildiğindenberi, gok defa tehlikesiz bir hastalık ok. muştur. Eski zamandaki salgınla- rın, şimdi Yalnız adı kalmıştır, U- zunca bir zaman © yorgunluk ve dermansızlık birakmasından baş- ka bir keder vermez, O kadarı da elbette fazla, Hiç tutulranmak, on. dan korunmak şiiphesiz daha iyi. Pazar, 13. 8. 1939 12.35 Türk müziği: 1 — Bestenigir pesi 2 — Suphi Ziya —Sa- bu şarkı, — Se re bu demler. 3 — Haşim Bey — Rastenigir gate, — Kaçma mecburundan.: 4 — Mahmut Celâlettin Paşa — Saba şarkı — Pirakın © sinemi! dağlar. 5 — Hafiz Hümü — Bestenigir şarkı — Çok sürmedi geçti, 6 — Âşık Mustafa — Saba şarkı — Bir etmere gö- nül verdim, 18 Memleket saat ayarı, 0- jans ve meteoroloji baberleri, 1313 Mü- zik (Küçük Orkestra — Şef — Necip Aş- kın) | — Paul Lincke — Mizahi marş. 2 — Edusrâ Künneke — Mavi elbiseli hemşireler öperetinden marş — Final, A — Jac Grit — Çiçeklerin gözelliği si. 4 — Rich Heuberger — Şark'a sültin- den — Rukseden kızlar. 5 — Ernst Sorge — Kây evinde ışıklar (Vale) & — Car) Frick — Ren kıyılarında ben e 7 - Aloliş pachernesg — Viyata si Küçük geçit resmi b) Operada balet mü- ziği e) Grabende gezinti d) Praterde atlı 1230 Progra karınen 14.15 — 14.30 Müzik (Dens mü-|”* aği — PL) 18.30 Program. 18.35 Müzik (Şen oda Müziği — İbrahim Özgür ve rteş böcek- leri) 19.05 Çocuk sasti, 10,35 Türk müziği (Fasıl heyeti) 2010 Neşeli plâklar — R. 20.15 Müzik (Operetler — Pİ) 2040 Mem leket saat ayarı, ajans ve meteoroloji ha- berleri. 2045 Türk müziği i — Tanburi Cemli — Mahur şarkı — Var iken zatın- da böyle hüsnü. 2 — LAtf Ağa — Mahur sarkı — Düştüm yine bir şuhi sitemkâre, 3 — Tanbur taksi: 4 — Musa Süreyya — Mahur şarkı Taci hüsnün hükme- Musa Süreyya — Mabur şerkı— Hülâ kanayan kalbimi ask ateşi 6 — Ma- bur saz semaisi, 7 — Rakımın — Uşçak sarkı — Silmem bir gün. 8 — Halk tür- küsü — AN dağıdır dağların hası, $ —| Rumeli halk türküsü — Değlar dağlar.) 10 Rumeli halk türküsü Sabah olsun. 1 — Rümeli halk türküsü Çıkayım gi- deyim be Xuzum, 2130 Müzik (Caz band — PL) 22İK San ujans, spor ha- berleri ve yarınki program. Pazartesi, 14. 8. 1939 280 F 1235 Türk müziği — PX..13 Memleket saat öyarı, ajans ve me- teoroloji * haberleri, 1315 — 14 Müzik (Tebalkovskinin VI senfonisi — PL) 19 Programı, 19.05 Müzik (Odu müziği— PL) 1930 Türk müziği (Fasıl heyeti) 20.15 Konuşma (Opera hakkında — Ce- vat Memduh tarafından) 2030 Memleket ajans ve meteoroloji haberleri. 2050 Türk müriği: 1 — Hicaz peşrevi, 2 — (DE. Süphi — Hicaz besle — Haktıkça (hüsnü anına. 3 — Hafiz Yusuf — Hicaz şarkı — Sevdayı ruhun esk eline 4 — Ut taksimi. 5 — Yeseri Asım — Hicaz sarkı — Sazlar çalınır. 6 — Bimen Şen Hüseyni şarkı — İçtim suyunu şu coşkun derenin 7 — Udi Ahmet — Karcığar şar- ki — Varker gönülde. 8 — Karcığar sar- ki — Bilmem ki safa, nede bü 9 — Refik Fersan — Muh Her güzel bağından. 10 — Sadettin Kay- pak — Hüseyni Türkü — Göresin mi gel di. 2130 Konuşma (Dokiarun santi) 2145 Neşeli plfklar — R. 2150 Müzik (Bir so- list — PL) 22 Müzik (Kücük Orkesire — Şek: Necip Aşkın) | — Willy Engel — Berger — Aşk hüznü 2 — Arnald Meis- ter — Bohemya rapeodisi. 3 - Nesvadog — DLoreley şarkısı üzerine fantezi. 4 —| Robert Vollstadi — Şen kardeşler, 5 — Semidt Gentner — İsanu daima söyle (a-| Hır'valsy 6 — Wranz Lahar — Eva öpe- retinden; yotpurl. 7 — Siede — Nahira (İntermezzo). 8 — Lumbye — Şampan- yâ (Galop) 23 Son ajans haberleri, ziraat, esham, tahvilât, kambiyo - mukut bar- sasi (ilyat) 22.20 Müzik (Cazband — PL) 2335 — M Yarınki program, Salı, 15. 8. 1939 12.30 Program. 12.35 Türk müziğe 1 — ları, 5 Oftenback “| Rânard Künmeke — Lasi Tamiltan *ope- Ankara Radyosunun Haftalık Programı 19 Program. 10.05 “Müzik (Hafit mü- sik — Pİ) 1930 Türk müziği (Fasi he- yeti) 20.15 Konuşma Memleket sa- at ayarı, ajans ve metöroloji haberleri, 20.50 “Türk müziği: 1 — Al Ağa — Şeh- nsz peşrevl, 2 — Semsettin Ziya — Hicaz öirki — 'Anilsin yâr ile, 3— Lemi — Hi- caz şarkı — Sorulmasın bana yesim. 4 — Suphi Ziya — Hicaz şarkı — Dün gece yeisle. $ — Kemençe taksimi, 8 — Rifat Bey — Hicaz şarkı — Niçin bülnil figan eyler. 7 — Şükrü — Hicaz şarkı — Bir bakışta beni mestetti. 8 — Hslk türküsü) — Bölbül negezersin. 9 — Halk türküsü İki, karpuz. 10 — Oyun havam, 2130 Haftalık posta kutusu. 2145 Neşeli plâk» lar — R. 21.50 Müzik (Opera aryaları — PL) 22 Müzik (Kücük Orkestra — Şef Necip Aşkın) 1 — Micheli — Çardaş No. 1. 2-— Keler Bela — Ren nehri Kıyıla- nnd. 3 — Boredin — İkinci kuyartetin Notturnosu. 4 —- Micheli — Çocuk eyun- — Müsetie (17 ek: ser dans havaları), 8 — Karl Komzak — V yanada gece, 24 Son ajans haberleri, zi- ham, tahviât, kambiyo - mukut borsa (fiyat) 23.20 Müzik (Cuzband — Pİ) 2355 — 24 Yarınki program, Perşembe, 17. 8. 1939 1230 Program. 1235 Türk müzlak 1 — Mahur peşrevi. 2 — Arif Bey — Mahur sarkı — Seninle durmak derdinAk eyler. 3 — Şerif İcli — Mahur şarkı — AAlmâm doğrusu desti emele, 4 — Refik Fersan - Mahur şarkı — Bir meşe yarat hasta gönül, 5 — Santur taksimi, 6 — Dede Rast şarkı — Çalımı bak elede, 13 Memleket suat ayarı, #jans ve metesrelo- İl haberleri, 1318 — 14 Müzik (Karışık program — Pİ) 19 Program. 19.05 Müzik (Operetler- den seçme parçalar — PL.) 1930 Türk mü ziği; (Pâsil bâyei) 20.15 Könuşma (Zi- Tant smati), 2030 Memleket saat ayarı, 8- fans ve meteoroloji haberleri. 20.50 Türk müziği: 1 — Neveser peşrevi. 2 — Sadet tin Kaynak — Neveser şarki — Hicranla barup oldu sevda. 3 — Osman Nihat —Ni havent şarkı — Yine bu yıl ada “sensiz. Keman taksimi. 5 — Medeni Kicazklr şarki — vaz #eğl 8 — Zekâi Dede — Hicağkâr yürük da; semai — Bülbül gibi pür. 7 — Bicazkir saz semalsi, 6 — Abdi Eteridi — Rast şarkı «— Senin aşkınla çök oldum. 8 — Arif Boy — Rast şarkı — Zahiri hale ba- kip, 10 — Refik Forsan — Mahur şarkı — Dün yine günümüz geçti bereber, il — Mahür şarkı — Saba tarfı vefadan pe- yam, 21.30 Könüşma (İktisat saatiy 2145 Meseli plâklar — R. 21.50 Mürik Gilelo- diler — P.) 27 Müzik (Küçük “Örkes- tea — Şef Necip Ağlım) 1 — Heine Wül- #her — Dens elen kuklalar (Yokstrot) 2 — Brahms — Macar darsı NG 1 3 — Heinz Munkel — Venedik hatırası (Sere- nat) 4 — Heinrich Strecker — Kalhimin sahibisin. 5 — Nielsen — Maskarade ko- mik “operasından İspanyol dansları. & — retinden potpuri. 7 — İlle, Nucci — İlk baherm çiçekleri (İntermezzo mari) 8, — Tomann — Viyana hülyaları (Vali) 23 Ariz | Orkestra — Bir lât, kambiyo - nukut borsası (fiyat) 2820 Müzik (Cazband — PL) 2355 — 4 Yas rınki program. Cuma, 18.. 1939 1230 Program. 1235 Türk müziği — FL 13 Memleket sant.ayarı, ajans ve mateo- roloji haberleri. 15.15 — 14 Müzik -(Ka sışık program — Pl.) 19 Program. 19.05 Müzik (Ders müzi- gi — PL) 1930 Türk iziği (Fasil hes yeti) 20.15 Konuşma (Huftalık spor ser- vini) 2030 Memleket sant ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri. 2080 "Türk razi i — Lâtf Ağa — Hicar şarkı — Niçin şepta seher ben zeri yarım. 2 — Bedriye Hoşgör — Hlcez şarkı — Mümteiç 15- Kınla. 3 — Lâüf Ağa — Hicarkâr şarkı — Yoktur aaman gel, 4 — Nefise — Hicaz- Kâr şarkı — Severim her güzeli, $ — Os- mah Nihat — Hicaekâr şarkı — Şu zaif göğsüm içinde. 8 — Osman Nihat — Kür- dilihicazkâr şarkı — Kaç yıl yüreğim, 7— Salâhattin Pınar — Kürdilihicerkâr şr- kı — Ne gelen var. 8 — Musa Söreyya — Kürdilihicazkâr şarkı — Gün doğma- yacak. 9 — Muhayyer o şerkı — Niçin mahzun bakarsın öyle. 10 — Bedriye Hoş gör — Muhayyer şarkı — Bahara bek, 2130 Konuşma, 2145 Neşeli plâklar — R. 21.80 Müzik (Riyaseticümhur Bandosu — Şef İhsan Küncer) | — Meyerbeer — Marş.2 — A. Thomas — Hamlet operas sından örpüelle eryası. Clarnette SL B. için, 3 — Bellini — Norma operasının uvertürü 4 — Oskar, Strsuss — Vala rü- yanı (Fanlezi) 5 — Gounod — Faust ope rasının baleti. 2240 Müzik (Opera aryd- o Tarı — PL) 28 Son ajans kaberleri, zira- at, esham, tahvilât, kambiyo - nukut bor sasi (fiyat). 2.20 Müzik (Cazband — PL) 2355 » 24 Yarınki program. Cumartesi, 19. 8. 1939 1820 Program. 1335 Türk müziği (Fa- sil heyeti) 14 Memleket saat ayarı, ajans v meteoröloji | haberleri, 14.10 — 1480 Müzik (Dans müziği — Pİ) 1830 Program. 1835 Müslk (Küçük Necip Aşkın) 1 — Pranz | Â — Ziehrer — Bşkıya o- beretiriden potpuri, 4 — Deliber — Kopele * ya bülesinden bebek dansı. 1910 Türk mü 2iği (İnce saz faslı) 20 Memleket saat 8- yarı. 30 Temsil 2040 Ajansa ve meteoro- toji haberleri. 21 Türk müziği: 1 — Rast peşrevi. 2 — Lemi — Rast şarkı — Yok mu cana aşık hiç ülfetin. 3 — Udi Meh- met — Rast'şarkı — Öyle yaktın ki beni. 4 — Lami — Suzinâk şarkı — Yeter hic- fanlı sözir, 5 — Neyzen Rıza — Susizâk şarkı — Çaldırıp çalgiyı. & — Refik Fer san — Suzindik şarkı — Canım kimi İs- terse. 7 — Suzinâk süz semalei, $ — Halk türküsü — Sabahtan kalktın. 9 — Urfalıyım ezelden. 10 — Halk türküsü — Ekin ektim çöllere, 71.40 Konuşma, 2155 Neseli plâklar — R. 22 Haftalık posta ku busu (Kenebi dillerde) 2230 Müzik (Dans müziği — PL) 23 Son ajans haberleri, zi- taat, eshöm, tahvili, kambiyo - mukut | Lehar — Va , | j 4 j Son ajans haberleri, ziraat esbam, tahvi- borsası, (fiyat) 2320 Müzik (Carbad — | Pİ) 23.55 — 24 Yarık! program, Rast peşrevi. 2 — Lemi — Rast şarkı — Sazın gibi sinem dahi, 3 — Lemi — Ni- havent şarkı — Bir gül çıkarirdım. 4 — Kemençe taksimi, 5 — Reşat Erer — N havent şarkı — Aşkınla ben-ey nevcivan, 8 — Osman Nihat — Hicazkâr şarkı — Ellere uzaktarı bak. 7 — Saz semaisi, 13 Memleket sant ayarı, ajanı ve meteoro- Yoji haberleri, 13.16 — 14 Müzik (Ka- rışık progtam — PL) 19 Program. 19.05 Müzik (Dans müzi- ği — PL) 1930 Türk müziği (İnce saz fas li) 2048 Konuşma, 2030 Memleket ssst ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 20,50 Türk müziği (Klâsik eserlerden müteşek- kil, program) 2130 Konuşma (Verem bakkında — Doktor Muhit Tümerkan ta- rafından) 21.45 Neşeli plâiklar — R. 2150 Müzik (Bir operanın takdimi) PL 23 Son mjans haberleri, ziraat, esham, tshvilat, kambiyo - nukut borsası (fiyat) 2320 Müzik (Cazhand — Pİ) 2055 — 24 Ya- rınki program, Çarşamba, 16. 8. 1939 1230 Program. 1235 “Türk müziği — Pİ, 13 Memleket saat ayarı, ajans Ve me- teoroloji haberleri. 13.15—14 Müzik (Ka- rişik program — Pl.) i 1 j j l 1 İstanbul Gümrükler Başmüdürlüğünden : | - 930 perşembe günü saat 10 da pazar. i i ; | Aşağıdaki mefruşat 17 lıkla ihale edilecektir. 1 — Edirne ve Uzunköprü gümrükleri için 2 adet meşe kaplama. İdan kütüphane ihale. bedeli 240 liradır. 2 — İsteklilerin yukarıda yazılı günde Başmüdürlükteki komis. yona gelmeleri ilân olunur. Zile Belediye Reisliğinden : Belediyece (47748) lira 60 kuruş tesisatı ve santral binası kapalı zarf Şöyle ki: Talipler bu tesisata ait her hangi bir kısmı münferiden veyâ toptan yapabilecektir. Eksiltme 5 - Eylül . 939 tarihine müsadif salı günü saat 14 de encümen huzurile yapılacaktır. Muvakkat teminat (3582) liradır. Bu işe girmek isteyenler 2490 sayılı kanunun bahşettiği bilumum evsafı kanuniyeyi haiz olduklarına dair versikalarının teklif. nameye raptedeceklerdir. Proje ve plânları 10 lira bedel mukabilinde belediyemizden ve An. karada Belediyeler imar' heyetinden Palas 3 numarada mühendis Hasan Halit Işık Pınardan alabilir ve göre. bilirler. İstanbul Defterdarlığından : Lira Kş. Alemdağı Köyü Mubtarı Mustafanın oğlu İsmsilin yeddi j #mahetinde bulunan aitr kantar sıkletindeki ağaç 1 80 ; Defterdarlık Binas: avlusunda mahfuz 467 adet ateş tuğlası. 7 05 j Üsküdar' Emniyet Müdürlüğü Birası önünde mevcut be. N herinin boyu 4,35, 0,65, 0,50 kutrunda iki taş sütün. € 0 İ Yukarıda mevki, cinsi ve miktarları yazılı mubhtelifülcins eşya hi- zalarındaki Muhammen bedeller: üzerinden açık arttırma ile satıla. caktır. İhale 21/8/939 tsrihine müsadif pazartesi günü saat 14 de olup bedelleri nakden ve peşindir. Taliplerin © 7,5 pey skçelerini vakti müayyeninden evvel yatirip mezkür gün ve saatte defterdarlık Mülü Emlâk Müdürlüğündeki komisyona müracaatları. — Muhammen bedeli (8833) (6044) bedeli keşifli yaptırılacak elektrik usulle münakasaya vazedilmiştir. ve İstanbulda Taksim Ay Yıldız (RAMA: