12 Eylül 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

12 Eylül 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

8 ISTANBUL TIB 1939 - 1940 Ders yılı Tekâmül Kursları 18.1X.1939 — 7.X.1939 Dahiliye Kursları 18.1X.999 Pazartesi Ord. Prof, Dr, Neşet Ömer İrdelp I İk yenilikler Prof. Dr. Muzaffer Esat Güçkan İ Deçent Dr. Nurettin Kâmil İrdelp İ « Afife Cenani İ Ord. Prof, Dr. Neş'et Ömer İrdelip || |İ Prot. Dr. Muzafler Esat Güçhan | Doçent Dr. Nurettin Kâmil İrdelp; Doçent Dr. Afife Cenanl Hariciye Kursları Doçent Dr. Hazım Bumin usulleri todav 5. X.039 Pertembe Kadın Doğum Kursları Ü Cümartesi |) Prof. Dr. Tevfik Remzi Kazancıg MEK Cumartesi | Xs09 Cumartesi İ Prot, Dr. İhsan Hilmi Alantar | İ ve Doçent Dr. Şevket Salih Soysal yatılı yatısız KIZILAY CEMİYETİ Umumi Merkezinden : Cemiyetimiz tarafmdan sayın halkımızı herhangi bir tehlike anında zehirli gazlara karşı korumak için yaptırılan Halik Maskeleri Ankarada umumi merkezimizle İstanbul satış depomuzda, İzmir, Adana, Afyon, Antalya, Aydın, Balıkesir, Burdur, Bursa Denizli, Elâ zığ, Köeseli, Konya, Manisa, Mersin, Muğla, Samsun ve Trabzon merkezlerimizde satılmaktadır. baş ölçüsü alınarak derhal istenilen maskelerin siparişi kabul edilir Her maske ayrı kutu içindedir. Muhafaza ve kullanma tarifhamesi vardır. Fiyatı her yerde 6 liradır. OKULLAR GÜNE Yuva - İlk - Orta şi Yatılı - Yatısız Y 42282 İsteyenlere tarifname gönderi MÜHİM İLÂN “NORBURG,, Vapurunun Hamule sahiplerini alâkadar eder bir haber hakkında görüşmek üzere Galatada Frank hanmda 'DABKOVİÇ ve Şürekâsı Vapur Acentalığına Irak Sefaretinden: Askerliğe Davet MW vesaiki mercii aidesine süratle göndermeleri lüzumu " (4384) (7065) M. V. Hava Müsteşarlığından : narlara son barem kanununa göre ücret verilecektir. kadar müracaat etmeleri İlân olunur. “4366, “7030, i öm. Diğer Kızılay merkez ve şubelerine do müracaat edildiği takdirde ( Şemsülmekâtip ) mma, 1921 tevellütlü Trak tebaasının son yoklamalarına 1 eylül 1839 tari- itibaren başlanmış olduğundan alâkedaranın tâbi oldukları ah- r şubelerine derhal müracaatları veyahut tecil ve ifayı mutazam- ilân zmir ve Çorluda istihdam edilmek üzere iki mimar alınacaktır. Bu p mektep diplomaları ve ellerinde mevcut diğer vesaikle An- M. M. Vekâleti hava müsteşarlığı zât işleri şubesine 15 Eylül aa m m m . TAN ÜNİVERSİTESİ FAKÜLTESİ Dahiliye, Hariciye, Kadın Doğum, Çocuk hastalıkları Kalp ve Damar hastalıkları teşhis ve tedavilerinde Akciğer tüberkülazu ve tedavisi Bio - ehimigue tpuayeneler ve bunların mânaları Ketritler ve tedavileri Karaciğer vazife bozuklukları ve wevi hastalıkları Muhtelif hastaların takdimi Bu kurslar Cerrah paşada 1. Dahiliye kiliniğinde saat 9 dan itibaren verilecelitir. Sulh vo herpte yarı tedüvisi yen! metodları Sulh ve barpte kemik kırıklarının Mide ve Duodenum ulserlerinin muhtelif intilâtlarının | Akciğer veremisin son cerrahi tedavi usulleri Bu kurslar Cerrahpaşada 1, Hariciye kliniğinde saat 9 dan itibaren verilecektir. Kadin hastalıkları ve Doğum bahislerine umumi giriş; kadın hastalıkları ve Hörmen Doğumda umum! umumi istitbaplar ve âcil tedavileri Pratikde Doğum ve kadin hastalıklarında müdahaleler Bu kurslar Haseki Kadın Doğum kliniğinde sant 9 dan itibaren verilecektir. Çocuk Hastalıkları Kursları Çocuklarda gıdalar; Çocuklarda ishaller, Çoruk felçleri, Bu kurslar Şişli Çocuk hastalıkları kliniğinde saat 9 dan itibaren verilecektir. “kurslar bütün doktorlara açık tır ve ücretsizdir; kayıt musmeleleri için Eylül bidayetinde şahsen veya yazı ile Tıp Fakültesi Dekan kâtinliğine müracaat edilmelidir. Nişantaşında: Eski Feyziye p IŞIK LİSESİ Memleketimizin en eski hususi lisesidir. Ana, ilk, orta ve Lise kısımları vardır. Kayıt İ için hergün mektebe müracaat edilebilir. İstiyenlere mektep tarifnamesi gönderi! i Telefon: 44039 Baar # hi MEZE E g > Türkiy e an Aslan ve Eskihisar Mütte- hit Çimento ve Su Kireci Fabrikaları Anonim Şirke- tinden: Üçüncü davetname — İkinci İlân Aslan ve Eskihisar omüttehit çi. mento ve sü kireci fabrikaları ano nim şirketi hissedarlarının aşağıda- ki ruznameyi müzakere etmek üzere ikinci defa fevkalâde toplantıva da- vet olundukları 25 Ağustos 1930 ta- rihinde Ticaret kanununun muaddel 388 ncı maddesinin lüzum gösterdi. &i nisabı ictima hasıl olmadığından mezkür şirket hissedaranı asağıde yazilı ayni TÜuznameyi müzakere et- mek üzere 20 Evlül 1939 tarihine müsadif Cvma münü saat 15 te Br. voğlunda İstiklâl caddesinde Serk' Doryan (Cerela 4'rienti binasında ücüncü bir fevkalâde içtiman davet olunurlar, Mafsal ve kemik tüberkülozunun içtimai ehemmiyeti ve! Ruznamei Müzakerat tedavileri Sulh ve harpte kan transfuyuyonumun ehemmiyeti 1 — Rirket sermayesinin tezvidi muvafık tedavisi! 2 — Sirket dahil! nizamnamesini vmaddel 14 neti marllesinin #âdili Muaddol 14 cü maddenin şekli ha rm: “Sirketin umur ve mesalihi Heve. #i umumiye tarafından mensup ve üçten dokuza kadar özadan mirek. kep bir meclisi idareye ihale olunur. istitbaplar, kadın hastalıklarında | olup her sene kıdem itibarile bunla- rın sülüsü teedit olunur.” Mnaddel 14 ncü maddenin tâdil- 4en sonra alacağı şekil: “Şirketin umur ve mesalihi Heyo- ti umumiye tarafından mansup ve üçten yedive kadar âzadan mürek- kep bir meclisi idareye ihale olunur. Meclisi idare âzalık müddeti üc sene olup her sene kıdem itibarile bunla. rın sülüsü tecdit olunur.” Ticaret kanununun 385 nci mad- İdesi mucibince hissedarlardan bir | hissesi olanın dahi işbu müzakereye i İstirak ve rey ita etmeğe hakkı var- nel maddesi mucibince, ietima tari- hinden bir hafta evvel hisselerini sirket merkezine tevdi etmelidirler Bankalara tevdi edilecek hisse se- nedatı mukabilinde alımâcak mak buzlar sirket merkezine tevdiat me hiyetinde olarak kabul edilecektir. İstanhul, 11 Evlâl 1939 Meclisi İdare ”r. SUPHİ SENSES Arar yalar hastalıkları mütahamr teyoğlu Yıldız sinemam karsın Lek ler ernrtiman. Paletimen erme m İd Yüksek Ziraat Enstitüsü Veteriner Fakültesi Askeri Kısmının Kayıt ve Kabul Şartları 1 — Ankara askeri veteriner-okuluna bu yıl sivil tam devreli İise. lerden iyi va pek iyi derecede mezun olan ve olgunluk imtihanların vermiş olmak şartile talebe ksbut edilecektir. İsteklileri aşağıdaki vasıf ve şartları Sal olması lâzımdır. A — Türkiye Cümhuriyeti tebaasında ve Türk irkından olmak. B — Yaşı 18 -21 olmak. C — Beden tesökkülleri ve sıhhati orduda ve her iklimde fasl hız. mete müsait olmak “dil rekâketi olanlar alınamaz.. D — Tavır ve hareketi ahlâkı kusursuz ve seciyesi sağlam olmak. E — Allesinin hiç bir fena hal ve şöhreti olmamak “zabıta vesikası ibraz etmek, 2 — İsteklilerin müracaat istidalarına şu vesikalarının bağlanması lâzımdır. A — Nüfus cüzdan: veya musaddak sureti. B — Sıhhati hakkında tam teşekküllü askeri hastahane raporu ve | aşı kâğıdı C — Lise mezuniyet ve olgunluk şahadetnamesi veya tasdikli sureti D — Okula alındığı takdirde askeri kanunun, nizam ve talimatları kabul ettiği hakkında velisinin ve Kendisinin noterlikten tasdikli taah. düt sene E — Sar'alı uyurken gezen sidikli, bayılma ve çırpınmaya müptelâ olmadığı hakkında velilerin noterlikten tasdikli taahhütnemesi “Bu gibi hastalıklardan biri ile okula girmezden evvel maldl oldukları sonradan anlaşılanlar okuldan çıkarılır. Ve bu müddete ait hükümet masrafları velilerine ödettirilir. 3 — İstekliler bulundukları mahallerdeki ötkerlik şubelerine İstida ile müracaat edecekler ve şubelerince ikinel maddede bildirilen evrakı ikmal ettikten sonra Ankarada Yüksek Ziraat Enstitüsü veteriner fa. kültesi asker! talebe öâmirliğine gönderilecektir. 4 — Müracsat müddeti eylülün 20 sine kadardır. Ondan sonra mü. racant kabul edilmez. 5 — Kabul duhul imtihanına bağlı değildir. Şahadetnsme derecele. rine ve müracaat sirasina göredir. İstekli adedi tamam olunca kayıt işleri kapanır. Ve kabul edilenler müracaat ettikleri askerlik şubeleri ile teb. lgat yapılır (294) (8454) Âbideleri Koruma Heyeti İstanbul Relöve Bürosundan: 19.9.939 salı günü saat 15 te Yüksek mektepler muhasebeclliğin. de “1439 - 79,, kuruş keşif bedelli Sultan Mahmut Türbesi müştemilâ- tından bir dairenin tamiri açık eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartname- leri, proje, keşif hulâses ile buna müteferri evrak dairesinde görüle. cektir. Muvakkat teminat 108 liradır. İsteklilerin en ez bu işe benzer 100 Uralık iş yapmış olduklarına dair İstanbul vilâyetinden 8 gün evvel almış oldukları müteahhitlik ve 1939 yılına ait ticaret odası veslkalarile gelmeleri ilân olunur, (6925) Meclisi idare âzalık mirddeti üe sene | Erkek İİ sir ve birden ziyade hissesi olan 20-| vatın revleri hisseleri nisbetinde te- Kız »avüt eder. İşbu ietimada hazır bulunmak is. | teyen zevat, ticaret kanununun 371| KIZILAY Cemiyeti Umumi Merkezinden: Cemiyetimiz o harp, kıtlık, muhaceret ve emsali ahval de ruhur eden hastalıklarla yapılacak mücadelede ve bilhassa se- ferberlik esnasında hastanelerde Kızılay esas hemşirelerine yar. dmes sıfatile çalıştırılmak üzere İstanbulda Aksarayda kâin Kızılay Hastabakıcı Hemşireler Mektebi dahilinde (Gönüllü Hastabakıcı) yetiştirmek için 1 birinciteşrin 1939 dan itibaren kurs açılacaktır. Meçcani olan bu kursa aşağıda yazılı şartları haiz olanlar alınır: I — Kadın Türk vatandaşı olmak 2 — 20 ilâ 45 yaş arasında bulunmak 3 — En az ilk mektep tahsili görmüş olmak. Kaydedilmek ve dersler hakkında malümat almak isteyenler yu- karıda adresi yazılı mektebimizemüracaat etmelidirler. Şelik ruhlu ve hayır sever hemşirelerimizin bu insani işe hevesle “oşmcaklarına kaniiz. Nafıa Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş 1 — Iğdır ovası ana kanal temdidi inşaatı ve sınai imalâtı keşif bedeli 480.000 liradır. ? — Eksiltme 29-9-939 tarihine rastlayan cuma günü saat 15 de Nafla Vekâleti su işleri reisliği su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık iş. leri genel şartnamesi, fevni şartname ve projeleri “24,, lira mukabilinde $u işleri reisliğinden alabilirler, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 22950 liralık muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün ev- vel ellerinde bulunan vesikelarla birlikte bir dilekçe ile Nafia Vekâle- tine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve.bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bu- lunmıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarım ikinci maddede yazılı saatten bir Saat evveline kadar su işleri reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (4110) (6717 Resmi Dairelerin Nazarı Dikkatine : Kâğıt ve tabı malzemesi tedariki hususunda uğradığımız muş- xülât dolayısile kâğıtlarımızı idareli kullanmak mecburiyetinde kaldık Hacimlerimizi küçültmek ve yazıları daha ufak puntolarla dizmek gi- bi tedbirlere başvurduk. Bu cümleden olarak şimdiye kadar 10 pimte üzerinden dizilmekte olan ilânları 15.9.93$ tarihinden itibaren & pun. to ile dizmiye karar verdik. Hurufatın küçülmesinden dolayı ilânler hiçbir eksik! maru? kalmıyacak yalnız işga) edeceğ! yer ve hacim kısalmış olacaktır. 10 punto ile 8 punto arasındaki nisheli müNafazi için Mimların — beher santiminden şimdiye kadar tatbik edilmekte olan tarifeden yalnız 10 kuruş fazla ücret alınacaktır, Netice itibarile bir ilânın 10 punto üzerinden dizilmes na esk ücret; ayni ilânın 8 punto ile dizilmesinden alınacak ücretin syni olacaktır. Elimizde olmıyan sebeplerden dolayı vaki bu değ zur görmelerini rica ederiz. arm amman TR ZAR 770 14 77 ERA MEKE AMK İstanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: İstanbul leyli tıp talebe vurdu hademeleri için kasketli elbise 63 adet palto.açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 134.939 çarşamba günü saat 15,15 de Çağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. — Muvakkat teminat 235 lira 35 kuruştur. 3 — Muhammen fiyatı 3197 lira 98 kuruştur. 4 — İstekliler şartnameyi her gün Fuafpaşa leyli tip talebe yurdu merkezinde alabilirl, $— İstekliler cari seneye ait ticaret odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalar ve bu işe yeter muvakkat teminat makbnz veya banka niektubu İle birlikte belli gün Ve saatte komisyona gelmeleri, (6787) 152 takım türbesi karşısında 4 — KN Sahibi ve Neşriyat Müdürü Halil Lotfü DÖRDÜNCÜ, Gazetecilik ve Nesrivnt TL S Rasrldin ver TAN Mafhansı istonbul Sıkhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: ibâkir Nümune hastahanesine lâzım olan 261 kalem ilâç ve sıhhi malzeme açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 13.9.939 çarşamba günü saat 14,30 da Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. 2 — Muhammen fiyat: 2460 Yradır, 3 — Muvakkat tı 4 — İstekliler şa: oğğan Abi 5 — İstekliler cari seneye ait ticâret odası vesikasile 2490 sa; karunda yazılı vesikalar ve bu işe yeler muvakkat teminat makbuz ve- ya banka mektubu ile birlikte belli gün ve sâstte komisyona gelmeleri. 16789 Üniversite Rektörlüğünden: İnkılâp tarihi ikmal imtihanı 27 eylül perşembe saat 8 de konferans salonunda yapılacaktır. Askerlik ikmal imtihanları 27 eylülden 15 birinciteşrine kadar ya pılacaktır. (7175) gem Resmi Dairelerin Nazarı Dikkatine as | Türk Maarif Cemiyeti Resmi İlân İşleri Bürosundan: Kâğıt ve tabı malzemesinin darlığı dolayısile 15 eylülden itibaren ilânlı gazetelerden beher ilân için ancak ikişer tane verileceği gazete idarehanelerinden bildirilmiş olmakla alâkadarlara arzolunur.