26 Eylül 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

26 Eylül 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

616-6797 ...... EVELYN VAUGH eeeenaamazeza Yazan: M Is Milisent'in minimini ve sarı bir papatya yüzü var- dır, Mavi gözleri cıvıldaya civi. daya akan ırmak suları gibi güler, gülümser, parıldayıp çakardı. Fa. kat asıl burnu yok mu? İşte erkek. ler o çapkın şeye bayılırlardı. Ak- li başında olan insanların hoşu! gidecek burunlardan değildi, Çün- kü burun denilecek yeri yoktu. Ressamların da hoşuna gider bir burun değildi. Bazan terbiyesiz in- sanlar sofrada iki parmaklarile ek. mek içini ufalarlar, İşte sanki on- ların biri bu yumuşak ekmek hab- besini Mis Milisent'in küçük yüzü- nin ortasına, dokunduruvermiş - ti. Öyle bir burunla keli felli bir gururla kurulmanın imkânı yök tu. Ne var ki, o burun tam Mis Milisent'e göre idi. Haspaya çok yakışıyordu. İşte bundan dolayı Hektor onu görür görmez, koşa ko. $a yetişip burnunun ucundan öp- tü. Milisent'le beraber yürümiye ko yuldu. Hektor anlatıyordu. “Yarın gidiyorum artık, Yıllarca senden u- zak kalacağım. Sakın mektupları” mı seyrek gönderme. Zaten orada çekeceğim sıkıntıların haddi he- sabı yok, Üstelik bir de senin mek. tuplarının ardı gelmezse alimallah kederden patlarım, Düşün bir de. fa vahşi yer, kızıl güneş, beyaz in. san yok, sivrisinek, sıtma ,arslan, kaplan. İşte bu cehennemin orta. sında, ben yapayalnız, senin uğu- runa çapa sallıya sallıya çalışacı- Hım, ama muvaffak olmasına mu. 'vaffak olacağım ve hemen bol bol parayla döneceğim. O zamun evle. nir, yan gelir ve ölünciye kadar keyif çatarız, değil mi, Mitisent?,, — Öyle canım! — Evet muvaffak olacağım. Çift. liği satan 'Thorpe bana anlattı, O- Tada kahve, sisal, tütün olurmuş Kendisinin muvaffak olmamasının Sebebi toprakların merimsizliği de- Zil kendi talisizliği imiş. Bir sene tütün, para ediyor, diye tütün ek- miş, halbuki o sene tütüne bakan olmamış, kahveler harıl harıl sa- tılmış, hah kahve ekerim demiş, fakat aksiliğe'bak ki, kahveye bir metelik veren olmamış. Sisaller ca. yır câyır müşteri bulmuş. Zavallı Thorpe beş seno böyle uğraşmış, fakat kısmet ona alem eta iş, kal, lem etmiş, herif turnayı gözünden vuramamış, — Sen ne yapacaksın? — Nemi yapacağım? Hesabi davranacağım, Ben öyle bir plân kurdum ki, piyasa hangi mahsulü isterse İstesin, sekiz sene içinde be. nim yetiştirdiğim mahsullerin bi. rine müştari çıkacak. Biz de zü gürtlükten kurtulmuş olacağız. O akşam Hektor, bir gazine. da Thorpe'le başbaşa ver. mişlerdi. Hektor: — Bana bak Tohrpe, bizim kı- za, sekiz sene içinde mahsüllerin birini denk düşüreceğimi söyle, miştim. Ondan ayrıldıktan sonra kalemi kâğıdı ele aldım. Bir he. sap ettim, Mahsullerin birini mut. laka denk düşürmek için seksen bir sene lâzımdır,, dedi. — Hayır, yanılıyorsun Hektor. Ben tâ ne zamandanberi hesap e- dip duruyorum. Mahsulü ya üçün- cü, ya dokuzuncu, ve yahut yirmi yedinci sene denk düşüreceksin. — Emin misin? — Elbette! — Pek! ama, bizim kız, yirmi ye di. sene bekler mi ya? Mutlaka bi. rinden birine varır. — Ona bir bekçi bırak, — Nasıl bekçi? — Meselâ bir köpke, bir yavru köpek. Yirmi yedi sene yaşıyabi- lecek bir hayvan. Hem de saldı. ran, istran soyundan olmalı. * Ers günü trene binmeden &vvel Hektor köpek satan dükkânların birine uğrıyarak bir kücük köpek yavrusu satım aldı. Fena değildi, Zeki Marsilya 72. gerlarındandı, Mis Militent, Hektor'u teşyi et- miYe İstasyona geldi. Fakat yanlış istasyona uğramıştı. Onun da za N ve Hikâye | EK Cİ Çeviren; Cevat Şakir —aeaaeaaeesreaee Tarı yoktu. Çünkü tren kalktıktan yarım saat sonra yetişmişti. Hek- tor, tren kalkarken köpeği Thor- pe verip onu Milisente vermesini tekrarlayıp durmuştu. Gemi Manş denizinde giderken Milisent'ten bir telsiz telgfaf geldi. “Yanlış istasyona vararak seni görmekten mahrum kaldım. Kö. peğe çok teşekkür. Sakın vapurda rastgelebileceğin dilberlere abayı yakma, deniliyordu. Ondan sonra Milisent'ten bir mektup ald. O İsesesesasesesası ,mektuplan sonra da üç #y mektup almadı. Ekseriya Mis Milisent'in nişanlı. ık devreleri dört ayı aşmazdı. Ba. zan bir nişanlısını bir yenisile de- ğiştirdikten sonra, eskisine yeni baştan nişanlanarak, nişanlılığı ta- zelerdi. Mike ise bu kabil eski göz ağrılarından biri idi. Mike, Mis Milisent'tin saçlarını her çeşit Ku- afürle görmüş, karayken de, sarıy. ken de, kestane rengi iken de sey. retmiş. Tepesini mevsimine güre, dar yahut geniş şapkalarla, çiçekli, yemişli, fiyongo ve kordelâlısı ile görmüştü. Hektor ara yerden uzak. laşınca yavaş yavaş Milisent'e y&- naşmıştı. ir gün bir çay salonunun tenhaca bir köşesinde be- raber oturmuşlar, gülüşlerle, gü- lümsemelerle çıtır pıtır konuşarak fıkirdaşmışlardı. Sonra aklı vahlı fiskoslara koyulmuşlardı. Köpek, bir kaç gündenberi erkek olmuştu. Usul usul söylenen sözlerin, yan yan kayan bakışların, ne halt oldu- Bunu bir bakışta kestirdi İki insa. na edepsizlik etmemeleri için ihtar kabilinden 'bir iki hırladı, gırladı. Fnkat âşıkların tındıkları yoktu. Tam Mike, leylek bacağını sallasın. diyerek, leylek bacağı gibi sallan. dırdığı iki parmağının arasına Mis Milisent'in o minnoş burnunu kis. tırıp ta, pembe yanak üzerine beli. Ten sevgi cukürcuğuma dudak uza- tırken zağar da, o genç dişlerinin bütün isteğile Mike'in topuğunu hart, diye ısırdı. Mis Milisent kö- pekle dik dik, Mike de tath tatlı konuştu. Köpk herifi Mis Mili- sent'in yüreğinden sürgün edece. ğine, ona büsbütün yaklaştırdığını kestirdi. Tabiye değiştirmiye karar verdi, Mis Milisent de köpeği sev- miyor değildi. Ona salta durmak, ölü gibi yere serilmek ve daha ne, ler de neler öğretmemişti. Aşıkla- rın kızıştığını görünce bu oyunları oynamıya başlar, Gerek Misin, ge- rek sevgilisinin nazari dikkatini kendi üstüne çekmiye çabalardı.. Bu olamayineğ, tam “artık seni 4e- viyorum,, deneceği zaman, odanın içine gürültüsüz bir koku salardı. Misin, mis gibi romantik havası leş gibi kokardı. Artık sevgi sözleri söylenemez olurdu. ike'den sonra minnoş burun: lu Mis Milisent'e, yüreğinin aşkla kebap "olduğunu söylemek sırası Albay Tor Drednot'a geldi. Kırk beşlik kırmızı enseli bir ki. ranta idi. İşte zavallı zağar onu defetmek için akla karayı seçti. Mister Drednot, her sevgi lâfı. nı söyledikçe oda kokulara boğulu- yordu. Fakat herifin parası, dola. yısile, odanın tomantik havası bir tülü bozulmuyordu. Artık bir çare vardı. Mis Milisent zağara doğru eği- lip ona salta' diye baş parmağını kaldırırken köpek te rap diye mi- sin küçük bumunu kapıverdi. Ba- ğurmelar, çağırmalar oldu. Güzel. lik doktorlarına başvuruldu. Yep. Yeni bir burun takıldı. Fakat bu burun eski burun gibi değildi. O. na bir kere dönüp bakan olmuyor- du, radâan otuz sene geçti. Bu- güne bugün ihtiyar ve be- kâr Mis Milisent Hayd Parkta, ih- tiyar köpeğile bir sağa bir sola ge. zip durduğu görülür. İki sene mek tuplarına cevap almadan yazmak. ta devam edegelmiş olan Hektorun mektupları gelmiyeli 28 sene ol muştu, Bu arada Hektorun tam üç mahsulü turnayı gözünden vura koymuştu. TAN Js POR: İzmitte Güreş Grup Birinciliği Müsabakası Yapıldı İzmit, 25 (A.A.) — Dört bilge güreşçite- ri arasında şehrimizde yapılan Türkiye serbest güreş birinciliği müsebakeları çu suretle neticelenmiştir: 86 kiloda Kocaeliden Bursadan Halit fkine, 6l kiloda Kocaeliden Nijai birinci, Bürsadan Hüsnü fkinei, 66 kloda Kocaeliden - Yıldırım birine, Eskişehirden Halit ikinci, 72 kilada Köeseliğen İsmail birinci, Bo- Yudan Esat ikinci, 19 kiloda Kocaeliden Enver birinci, Bur- | sadan Recep ikinci, #7 kiloda Kocaeliden Ahmet birinci, Bo- Yutan Hasan #kinet Ağırda da Kocaeliden Osman birinci, Boludan Haşim İkinci olmuşlardır. Bu misabakalar büyük bir aldi kip edilmiş ve gelen takımlar tözam kıysfetlerile Bursalı güteyçiler na- zarı dikkati cölbetmiştir. | Takımlar arasında Kocseli birinci, Bo- lu ikinet, Bursa üçüncü ve Eskişehir dör- düneü olmuşlardır. Serbest güreş Kocaeli grupu birinetliğin' kazanan Kocaelili güreşçiler Ankarada ya pılacak olan müsabakalara iştirak etmek üzere 28 eylülde Ankaraya hareket ede- ceklerdir. , İbrahim birinci, 1 - GENÇLİK 2 - GÜZELLİK 3 - SIHHAT İşle yüksek bir kremde aranan bu meziyetlerin hepsini size - KREM PERTEV Bir Eroin Fabrikası | 'İ temin edebili Meydana Çıkarıldı samed i — KREM PERTEV: Bir tua- let müstahzarıdır, İnce bir itina ve yapılışındaki hu. susiyeti itibarile yüzdeki çizgi ve buruşuklukların teşekkülüne mâni © olur. Deriyi genç ve gergin tu- tar, 2 — KREM PERTEV: Bir gü- zellik vasıtasıdır. Geniş - lemiş mesamatı sıkıştıra - rak cilddeki pürtük ve kabarcıkları o giderir. Çil ve lekeleri izale eder. Te.” ni mat ve şeffaf bir bale getirir. 5 — KREM PERTEV: Bir cild devasıdır. Deri güddele - rinin ifrazatını düzeltir. Sivilce ve siyah noktala. rın tezahürüne mâni olur, Cild adalesini besliyerek kuvvetlendirir. Kuru cilt- ler için yağlı, ve © yağsız ciltler için yağsız huşusi tüp ve vazoları vardır. Emniyet müdürlüğü memurları, | dün bir eroin fabrikasını meydana çıkarmış, bu fabrikayı işletenleri ya. kalayıp mahkemeye vermişlerdir, Taksimde Kurabiye sokağında 22 numaralı evde oturan Bulgar tobaa- sından Vasil Dimitrof ile kardeşi İKostantin Dimitrolt evin üst ka-| Itında eroln fabrikası kurun imalâta başlamışlardır. Memurlar bunu ha. ber almışlar ve dün sabah eve ani bir baskın yapmışlardır. Suçlular po. | lisler yukarı çıkıncıya kadar eroin | imaline mahsus mayilerden bir kıs. mını abdesthaneye dökerek ortadan kaldırmak istemişler ise de muvaf. fak olamamışlardır. Bütün âlet ve e- devat bir arabaya yükletilip Emniyet müdürlüğüne getirilmiştir. Yapılan tahkikat neticesinde Vasil ile Kostan- DÖRDÜNCÜ, Gazetecilik ve T.LŞ Basıldığı yer TAN Matbasmı tinin Yani isminde bir suç ortakları| Cinsi Miktarı daha olduğu haber alınmış, birat sön ra Yani de yakalanmıştır. Saçlular, | A7sp sabuna rik oi Benzin 40000 dün akşam suç delillerile beraber a5- | Gar yağı 16000 » liye beşinci ceza mahkemesine vö-| Muhtelif elek-) 91 Kalem rilmişlerdir. Baltayı Ayağına Vurdu Kızıltoprakta Bağdat caddesinde oturan Mehmet, evinin bahçesinde 0- dun yararken kazaen baltayı ayağı. na vurmuş, ayağı bileğinden kop. muştur, Yaralı Haydarpaşa Nümuüne hastahanesine kaldırılmıştır. irik malzemesi) Jen wsullerle eksiltmeye konmuştur. TU — eksiltme 114X-039 çarşamba gü leri ilân olunur. Leyli Tıp Talebe Yurdu Müdürlüğünden: Sıhhat ve İçtimai Musvenet Vekâletince bu sene Leyli Tip Talebe Yurdunu kabul edilmiş oldukları kendilerine tebliğ edilmiş bulunan talebelerin 30-10-089 günü sabahi Yurda müracaat etmeleri ve uzak mesâfede bulunan bu gibi tale- belerin mezkür günde Yurtta bulunma < Üzere hareket günlerini tayin etmeleri lâin olumur, (7108) İstanbul Bölge Sanat Okulu Arttırma, Eksiltme ve İhale Komisyonundan: Cinsi Mik, M. FI. K.8 İlk teminat LE Ku Ekelitmenin. Şekli TGS Açık Birinci ekmek 45000 SO 2ı9meS.4 O 30 62 Pazartesi İstanbul Bölge Sanat Okulumun 1839 mali yıl ekmek ihtiyacı eğalitmeye konul” muştur. 1 — Eksiltme Cağuloğlunda Yüksek me ktepler muhasebeciliği binmsında toplasan komisyonda yapılacaktır. 3 — Eksilimenin şekli, gün ve darı yukarda gösterilmiştir. 3 — İstekliler Tişaret odasmın 1689 belgesini ibraza mecburdur. 4 — Surtnameyi görmek isteyenler mektebe müracsst etsin(, sti, muhammen fiyeti, muvakkat garanli mik- (1310) Konya Tümen Sorgu Hâkimliğinden: 004 yılında Karaman piyade alayında ve 988 yılında Konyadaki piyada alayın- dn ücretle istihdam edilen hesap memuru İhsanın ikametgihi ve halen nerede bü- lunduğu meçhul bulunduğundan derhal Konyadaki tümen sorgu hlikimliğine müra- caat etmesi veya sarih adresini bildirmei, aksi takdirde hakkında askeri mah- keme usulü kanunumun 216 cı maddesinin tatbik edileceği lüzumu ilân olunur. Sahibi ve Neşriyat Müdürü Halli Lger0 Neşriyar İNHİSARLAR UMUM MÜDÜRLÜĞÜ İLÂNLARI I — Şartnameleri ve müfredat listeleri mucibince yukarda cins ve miktarları yarılı 4 kalem malzeme hizalarında göstere. II — Muhsmmen bedelleri muvakkat teminatları eksiltme saatleri hizalarında yarilıdiz il Kabataşta Ipvazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartnameler her gün sözü geçen şubeden parasız alınabilir, V — Benzin münakasasna girecekler mühürlü teklif mektupların kanun! vesaik. banka teminat mektubunu ibtiva edecek kapalı zarfların eksiline sualinden bir saat evvel merkör komlyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri, diğer eksiltmeye girecekler & 78 7 — Levazım Âmirliği Satınalma Komisyonundan : 1 Altı bin ton buğday kırdırılacaktır. Kapalı sarfla eksiltmesi 12-10-9359 perşembe günü sent 15 de İstanbul Topkanede İstanbul levazım âmirliğişsatınalma kumısyo- nunda yapılacaktır. Tahmin bedeli (50,640) elli bin all yüz kıfk Lira, ilk teminalı (5782) üç bin yedi yüz şeksen iki liradır. Şartnamesi komisyonda görülür. İsteklile- rin kanun! vesikalarile beraber teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri, (281) (7688) K,* Kile 80,000 Kuru at 60,000 Saman Yukarda miktarı yaz ot ve samenın pazarlıkla eksiltmesi 27-0-089 çarşamba günü saat 14,30 da Tophünede Le. Amirliği satınalma Ko.da yapılacaktır. İstekli lerin kati teminatlerile belli saatte Ko.na gelmeleri, (258) (7683) Md Altmış bin kilo fırın odunu alınacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 27-9-939 çarşam« ba günü saat 15 de Tophanede Amirliz satınaima Koda yapılacaktır. Şeraiti Koda görülür, İsteklilerin kati teminatlarile belli sastte Ko.na gelmeleri, & (255) (7683) * * On ton kırmızı mercimek alınacaktır, Pazarlıkla eksiltmesi 279-999 çarşamba günü saat 14 de Tophenede İst. Lv. Amirliği satın alma komisyonunda yapılacak» ir. İsteklilerin kati teminatlarile beraber belli saatte komisyona gelmeleri, A (234) (7684) * * 2000 kilo tszyik edilmiş ddrofil pamuk, 20,000: adet tazyik edilmiş gaz sargı. 3 30,000 peket & giz idrofil isterik Yukarda yazılı üç kalem tımar malzemesi 29.9.0939 cura günü saz 1680'da "Tophanede İst Lv. Amirliği satın alma komisyonunda payarlıka eksiltmesi yapıla” gaktır, Tahmin bedeli 9600 Mira, kati teminatı 1440 liradır, İsteklilerin belli saatte komisyona gelmeleri. (253) (2645) A 811 tan sömikok kömürü alınacaktır. Kapalı zarfla eksiltmesi 17-10-939 çargamBa günü sast 15 de Tophanede âmirlik satınsima Koda yapılacaktır. Tahmin bedeli beher tonu 31 lira, ilk teminatı 963 lira 32 kuruştur. Şartnamesi Koda görülür. İsteklilerin kanuni vesikalarile barabar teklif mektuplarım ihale sastinden bir saat evvel Ko.na vermeleri, (256) (1687) *.* . Harp akademisi için 250 ton kok kömürü almacâklır. Açık eksileri 11-10-889 çarşamba günü saat 1.30 da Tophanede Amirlik satın alma Koda yapılscaktır. “Tahmin bedeli beher tonu 19 lira ilk teminatı 356 Jira 23 kuruştur. Şartnamesi Ko, da görülür. İsteklilerin belli saatte Koma gelmeleri, (267) (7685) İstiklâl Lisesi Direktörlüğünden : 1 — Bütün sınıflar için yatılı ve yatısız, kız ve erkek talebe kaydma devam olunmaktadır. 2 — İstiyenlere kayıt şartlarını bildiren tarifname Adres- Şehzadebaşı Polis Karakolu arkası, e İSTANBUL BELEDİYESİ İLÂNLARI Haseki hastahanesi 830 yılı ihliyacı için ulınacak 156 kalem tibbi ecza kapalı eksiltmesine konulmuştur. İhale 10-10-939 Salı günü saat 18 de daimi enelmende yapılacaktır. Mübummen bedeli #412 Jira ve ilk teminatı 705 Yira 98 kuruştur. Şartonme Zabıt ve Muamelit Müdürlüğü kaleminde görülebilir. Taliplerin ilk de mminat makbuz veya m pları ile 2490 numaralı kanuna göre hazirliyacakları ka« palı zarflarını ihale günü saat 14 de kadar daim! enrümene vermeleri. © ÇT7ES) Harp Akademisi Satınalma Komisyonundan : i — Tahmin edilen bedeli 317 lira 90 kuruş olan harp akademisi müştemildimen su tesisatı pazarlıkla münakasaya konmuştur. 2 — Pazarlık münakasası 2 — 1. Teş. 939 tarihine müsadif Pazartesi günü saat İi de Yıldızda harp akademisi binasmda müteşekkil komisyonumuzda yapılacaktır. 3 — Şartname ve keşiiğamelerini görmek İstiyenlerin ber gün pazarlığa girecek. lerin de Beşiktaş mal müdürlüğüne yatırılmış 26 liralık teminat makbuzlarile möz, kür gün ve eantte komisyona müracsatları “7344, mam Satılık Ucuz Otomobil İyi bir halde bulunan 934 modeli V. 8 Ford otomobili ucuz Fiyatla satı. | lıktır, Talip olanların 60362 telefon numarasına müracaatları, v ir. 22534 Muh. Bedeli 476 temi Eksiitmenin. Lira Krş. Lira Keş Şekil Saati 4m — 3 0 Açık eksiltme u 800 — ww — Kapalı zarf 6 280 — ww — Açık eksiltme 16 1967. 40 MW 86 “em 16,30 15 güvenme parası makbuzu veya teminat paralarile yukarda adı geçen komisyona gelme. (1676) Deniz Levazım Satınalma Komisyonu İlânları Marmara Üssübahri K. Satınalma komisyonundan: XÖMÜR İLÂNI Cinsi Tonu (o Tahmini fiyatı İlk teminatı Lira Kış. Lira Krş. Rekompoze 500 n5 686 25 Sömikok 205 24 50 11669 1 — Komutanlık ihtiyacı için yukarda cins ve miktari yazılı iki cins kömür kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. va 2 — Eksiltmesi 27 eylül 999 çarşamba günü saat 16 da İzmitte Ter. Sane kapısındaki komisyon binasında yapılacaktır. i 3 — Bu işe ait şartname, İstanbulda Kasımpaşada Dz. Levazım $sa- tın alma komisyonunda ve komisyonumuzda görülebilir ve bedelsiz ola- rak alınabilir. A 4 — Eksiltmeye iştirak edecek isteklilerin 2490 sayılı kanunun tari. fatı veçhile bu işle alâkadar olduklarını gösterir ticaret vesikalarını ve cinsleri hizasında gösterilen ilk teminetlarile birlikte teklif mektuplarını muayyen gün ve saatten tam bir saat evveline kadar komisyon başkan- o lığına vermeleri. (7130) i mam mmm İstanbul Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğünden: Haşeratr öldürmeğe mahsus filit ve saire nevinden yerli ve £ yabancı #eçkul bir takım maddeler muhtelif İsimlerle imal veye celbedilerek satışa maktadır. Hükümetçe bunların kontroliine lizum görüldüğünden ümümü nı ha karmsunumun"18$ üncü maddesinin $ inci fıkrasma tevfikan bu kabil Vekiletimiz mürakabesine tWbi tutulması 5 ağustos 1939 tarih 2/11702 mun Vekiller heyeti kararı iktizasından bulunduğu cihetle bu maddelerin tetkikine yum hasıl olmuştur. Gerek memlekette yerli olarak imal edilen ve gerekse yabi #Memleketlerden müstahzar halinde celbolunan haşerat öldürmeğe mahsus bu Maddeler Senil ve mümessillerinin-birer dilekçe ve beşer nümune mek 4 bulundukları yerlerdeki Sıhhat ve İçtimai ta m ii İİ