4 Ocak 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

4 Ocak 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

(Başı 1 inelde) tarafından temin edilen teberrünt yekünu 289,512 lira 62 kuruşa baliğ olmuştur. Ayrıca dün akşama kadar TAN vasıtasile toplanan teberrüat miktarı 11,889 ilra 98 kuruş tutmak- tadır. Diğer taraftan rün de bir çok hami yetli vatandaşlar komiteye müra. caat ederek 31600 lira miktarında teberruda bulunmak üzere taahhü - dsta girişmişlerdir. Bu arada en faz.) la yardım taahhüdünde bulunanlar şanlardır: Cıvata Limited şirketi iblâğ sura €le 1000, Ziya Taner 200, İlyas Ka- Bast kütüpbanesi 750 (Ayrıca 1500 cilt de kitap) Yorganyan ve şürekâsi konserve fabrikası 200 (Ayrıca “100 kutu konserve), Kırtasiyeci / Mordo ve Jozef 750, Yorgi Mavrodi 500, İstavropulos Yanço 750, Kuru kah - veci Mehmet 1300, Saray sineması 1790, (Ayrıca konser için sinemasını da bedava verecek), Hasan ecza de. posu 500, Fikri Kançal ve Mustafa 400, Banka di Roma 2 bin, Triyana- fonos 500, Bakçay şirketi 500, Altı. parmak deri şirketi 750, Filmeilik Türk Anonim şirketi 500, Sinemacı- hık Limited şirketi 1000, Celâl Kır- men 500, İsrail ve Sami Selti 1000, Beynelmilel Şark nakliyat şirketi 200, Aboaf Ben Hayim 500, Dimitri « Kondopulos 500, Sadıkzade Tuşen o- ğulları 100, Ji. Taranta ve mahdum. ları 700, Anastas Yaskalidis 300, Os- mar Ferruh Kazmirci 150, Rafael Amra 2000, Bersot ve Savako 800, Mikail Çıkvaşvili 750, Arsin ve şeri. ki“730, İhsan Kurukahveci 1000, Nar Kalem Limited şirketi 500,Kontrplâk Limited şirketi 500, Sazmaz şir- keti 1000, Elektron şirketi 500, İsak Movyano 2500, Yunan könsoloshane- si 1000, Kasapyan Biraderler 500, Burla (Biraderler 3720, (o Anadolu Konivar Limited şirketi 1000, Zin. gal şirketi 1000, Türk mensucat Li- malted şirketi 1000Mİ izli Mahdum ları 500, Alber 'Tabah ve şürekâsi 250, Lebi birgderler 250, Vanderze 1000, Murat oğlü 300, Mall Sezer “ 300, Takas Limited şirketi 500, Zeki Kehribar 1000, Berrin 100 ve Bul. nl Valer 50 lira. len gayri, Amerikan Eks- port Layn kumpanyası dün İstanbul- daki mümessiline çektiği bır telgraf- la kumpanya namına 1000 )ira te. berrüde bulunulmasını bildirmiştir. © Yılbaşı mürasebetile Taksim bah- © © gesi gazlnosunda” tertip edilmişken sonradan tehir edilen balo için masa “ kapanlardan tahsil edilen 2 bin lirâ, eski Perapalas sahibi Misbah tarafın. © dan milli yardım komitesi emrine ve- rilmiştir. Eşya ve ilâç gönderildi © Mimi yardım komitesi dün Krzin- “cana 200 balyalık muhtelif eşya ile “© 13 teneke reçel göndermiştir. İhtiyaç © fazla olduğundan bugün de külliyet- © W miktapda erzak ve ilâç göndezile. “© cektir. Vuku bulan talep üzerine Or- © © du ve Giresun vilâyetleri için hazır. “lanan erzak, elbise, ayakkabı vesair © giyecek ve yiyecek te bugün, Kara- © deniz vapurile mahallerine gönderile- Ermeniler arasında © © Yılbaşı münasebefile Ermeni pat- © riği, bütün Ermeni vatandaşları zel. “zele felâketzedelerine yardıma davet “etmiştir. Ermeni kız ve Kadınları pa- © zar gününden itibaren iane toplamı. ya başlamışlardır. Paskalya münasö- betile gelecek pazar günü patrikha- “nede yapılması mutat tebrik resmin- den vazgeçilmiştir. Zay a “Zelzele felâketi münasebetile Tü. “ding ve Otomobil klübe, beynelmilel ve ecnebi teşkilâttan taziyet telgraf- gelmektedir. Turing klüp felâ. İl için bir İane defteri açmış — ve bu hususta faaliyete geçilmiştir. © Vilâyetlerdeki teberrüat © Ankara, 3 (TAN Muhabirinden) — Vilâyetlerde yapılan yardım ve te - iktarları da gün geçtikçe ka- © arık bir yekün arzetmektedir. Bu a. rada Tarsus 12 bin lira para, 5 bin “kilo pamuk vermiştir. © Bu başka Konyada nakden © yapılan teberrüat dün akşam 10 bin, - ıresona Giyecek Gönderiliyor YARDIM Listemiz (Sekizinci liste) Lira 11239 eşi Krep. Dünkü Yekin Mühendis — Sıtkı Koçman ve kiz Gülcük Gonca Ana mayin gru- pu subayları Koço Zanak! biberei Sipahi Otağı tahsildarı Emin Sipahi Ocağı büfeciri Hüseyin Azapkapı cami! tamirinde çalı- şan usta ve İşçiler Kandıralı Niyazi Yelkenci oğlu (Fındıklıda Kandıra Odun de- İ potu) rahibi 100 | Bayan Kâr: İpekei İpek, Melek ve İpek film stüd- yosu müstahdemleri Ertuğrul Yıldızeli Saint Gearge erkek Ysesi talebesinden No. 8 İsmet Sinayiş Ressam 'Togn tarfından Rafsel Aluf Tahtakale esddesi kırtasiyeci (ikinci defa olarak) Osman Serer ve arkadaşlari (Fındıklıda kesit merbahasında) Zeki Katmaz ve arkadaşları (Fındıklıda kesik mezbahasında) 1 Ömer ve Hat (fındıklı ke sik mezbahasında) Mahmut Hüseyin (Fındikh ke- sik mezbahasında) Sekalçı Aeslan ve arkadaşları (Fındıklı kesik mezbahasınin) Eyüp Yeniçejme kahvesi mü- | davimini “ağ 5 50 5s (On bir bin sekle yüz seksen 11889 dokuz lira doksan sekiz kus ruştur.) i Dikkat İş Bankasmın şehrimizdeki mer. kez ve şubeleri ile Vagon Li müesse. sesinde vatandaşların gazetemiz va. sıtasiyle felâketzedelere yapacakları iteberrülep ki edilmektedir. İL RE ün 4000, Muğilağd değ) Siribpta 1912! Antakyada yalnız vilâyet merkezir- de 15 bin lirayı bulmuştur. Kazalar- dan Sökede para teherrüatr 2414. Akşehirde 300, Nazillide 500, Ayva- lıkta 6500, Kozanda 1500, Fethiyede 1000 liraya varmıştır. Antep mekteplileri 400, Kayseri muallim ve talebeleri de 1200 küsur | lira teberrüde bulunmuşlardır. Edirne vilâyeti Hansa köyü halkı da bin lira vermiştir. (Başı 1 'ncide) kişiden ibaret olduğunu, sorulan bir! İ suale cevaben taspih etmiş ve kayıp- larla birlikte zayiat miktarının ni. hayet elliyi geçmediğinin tabmin e-| dildiğini bildirmiştir. KEMALPAŞADA Mustafa Kemalpaşa, 3 (A.A) — Anadolu Ajansının hâdise mahallin- ide bulunan hususi muhabirinden; Seylâp mıntakası olan M. Kemal paşadayım. Vilâyetimizin en mamur ve en verimli kazası olan Mustafa Kemalpaşanın yedi mahallesi bir ça- mur ve enkaz yığını haline gelmiş bulunuyor. Feyzidede, Şevkiye, Ham | zabey, Şehmüftü, Atariye, Dere ve orta mahalleleri kâmilen sular tara. fından sürüklenip £ götürülmüşlür. Enkaz halindeki binalar da yıkılmak- tadır. Su baskınına uğrayan on köy- den bir kısmı ile muhabere temin e- dilmiştir. Bu arada Azatlı köyünden de hâber gelmiştir. Kaza merkezinde şimdiye kadar 50 kişinin öldüğü tesbit edilmiştir. Suyun sürükle. yip götürdüğü insan ve hayvan mik. tarı henüz tesbit edilememiştir. Su, gece yarısından sonra yükselmiş, sa- baha karşı azami haddini bulmuştur. 1500 den fazla ev yıkılmıştır. Bazı 2- dalar teşkil eden kısımlardaki halkın kurtarılmasına devam olunmaktadır. M. Kemalpaşâda yapılmış olan sedler suların azgınca savletine saatlerce mukavemet etmiş ve bu sayede şeh- rin ye halkın büyük bir felâketten kalması mümkün olabilmiş- Fakat, nihayet sedler yıkık da ll aç ve Hariçten Yardımlar Ankara, 3 (A.A.) — Beynelmilel Salibiahmerler komitesi ve birliği ile Cenevredeki beynelmilel yatdım bir- liği tarafından vâki olan yardım tek. Miflerine teşekkür edilerek, esasen bütün dost dünya milletleri tarafın. dan gösterilen yüksek alâka ve yar- dım dolayısile ayrıca bir milletler a- rası yardım hareketini uyandırmıya ihtiyaç kalmadığı Kızılay tarafından cevaben bildirilmiştir. İngilterenin bir cemilesi Londra, 3 (Hususi) — İngiltere hükümeti, Türkiyede tabii âfetlerin #elâketzedelerine bir hastane gemisi- nin tahsisine hanr bulunduğunu Türkiye hükümetine (bildirmiştir. Türkiye hükümeti, İngilterenin bu hareketinden müteşekkir olduğunu ve lüzumu takdirinde bu müstesna dostluk tezahüründen istilade edece- Bini bildirmiştir. İngiliz Kızılhaçının yardımı Londra, 3 (A.A.) — İngiliz Kızık haç Cemiyeti, Türk Kımlay Cemiye- tne zelzele ve tuğyan felâketzedele- rine yardım için nakit ve ilâç olarak 1000 İngiliz lirası göndermiştir. Ankara, 3 (A-A.) —Dost İngiliz ordusu tarafından Hsyfada iki yüz büyük çadır teberrü edilmiştir. Suriyedeki dost Fransız askeri ku- muandanlığı da Kızılaya tç yüz çadır ve 5000 battaniye hediye etmiştir. Fransız hükümeti Suriyeden hediye edilecek çadırların mubayaası için Kızılayın emrine 200 bin #ranklık bir kredi açmıştır. Lübnanda yardım hareketleri Beyrut, 3 (A.A.) — Anadolu zel zele felâketzedeleri, Lübnan efkârı | umumiyesini derin surette alâkadar etmektedir. Felâketzedelere yardım etmek üzere bütçeden tahsisat ayır- mıya karar verilmiştir. Lübnan mat. buatı, müttefikan teessür izhar ve zelzele kurbanları menfzatins açilan İsneleri ve teberruatı teşvik etmek- tedir, Filistinde yardım Hareketleri" Kudüs, 3 (A.A.) — Bir çok Filis- tin doktorları tarafından hizmet tek. lifinde bulunması Üzerine, Telaviv belediyesinin ve Dadasa hastahanesi- nin bir heyeti Türkiye konsolosuna müracaat ederek Anadoluda zelzele mahallerine sıhhi heyetler gönderil mesini teklif etmişlerdir. Diğer taraftan, Hayfa belediyesi de felâketzedeler için 100 Filistin li- rası vermiştir. Sellerin Tahribatı mış ise de, sular kısmen tahribat yâp muştur. Bursa valisi Refik Kuraltan, sey- lâp sahasını ve harap olan mahalle ri gezerek icap eden tedbirleri al- maktadır. Kurtarma işlerinde polis ko miseri Cevdet, pek büyük yararlık. lar göstererek halkın imdadina koş- mak için üç defa boğulmak,tehlikesi- ne maruz kalmıştır. Civar köyler hal- kı kadın, erkek hayvan ve arabalar- la birlikte seylâp mınfakasına koş. muşlar ve yardım etmişlerdir. Bursadan her gün ikişer bin ek- mekle muhtelif zahire ve yiyecek gö tirilerek halka dağıtılmaktadır. Bu- gün Mustafa Kemalpaşada halkın kurtarılmasına bizzat nezaret eden vali, Koraltanı gördüm. Bana şunları söyledi: «Müsterihim, çünkü sedler olmasa idi ve bu kadar zaman sula- ra mukavemet etmese idi, felâket pek müthiş olacak, kaybımız belki de on bini bulacaktı.» ADAPAZARINDA Adapazarı, 3 (Tan Muhabiri Bi'di. riyor) — Trabzanlar, Rüstemler, Poy Tazlar, Kömürlük, Karaköy, Güneş- ler, Söğütlü nahiyeleri, Maksudiye ve Beylikkışla köyleri *amamile $u altında kalmış ve şehrinde ll ma hallesini sular kaplamıştır. Hayvan ve nüfusça zayiat yoktur. Halk, sandallarla yüksek yerlere çı- karılmıştır. İZMİRDE İzmir, 3 (Tan Muhabirinden) — Seylâp muntakasında sular çekilmi- ye başlamıştır. Henüz tehlikeli vazlı yette bulunan köyler halkı şehirlere alınmışlardır. marp ve vii (Başı 1 incide) daha çok yaklaşmasına sebep olmuş: tur, Fin harbi dolayısiyle dünyanın gösterdiği sempati ve öğrenir gibi olduğu hakikatler Nazi şeflerini memnun edecek bir halde değildir. Şimal hareketlerinin bilânçosu, Av- rTupanın Şimalinde bir İngiliz, Fran. sz — Sovyet harbi ile neticelenme. di. Bilâkis Almanyanın bir biğfe kurban gittiği hissini dünyaya akset. tirdi, Almanya için Sovyet dostluğunun mânası ya sulh ve sükün içinde bu- lunan Sovyetlerden mali ve iktisadi tesirli yardımlar görmektir, yahut bunlar olmadığı takdirde ateş hatti- ni genişletmek, -Sovyetleri müttefik. lerle harp haline sokmaktır, Sovyet. leri harp haline sokmak ta yalnız bugünkü vaziyeti değil, Polonyanın Kızılordu tarafından işgâli ile hâsıl olan vaziyeti tashih etmek, daha ile. ri giderek komşusunu istikbalde ken. disi için asla zararlı olamıyacak bir hale koymak için bir adım telâkki edilmektedir. talyanın harbe girmediği, İn. giliz, Fransız ordularının ve Alman kuvvetlerinin henüz siper'ar- kasında istirahatte bulunduğu bir zamanda Sovyet kuvvetlerini Asya- mn Cenup yollarında harcamak as- Kari hesapla müttefikleri belkemi. Binden vurmaktan ziyade Almanya. nın kuvvetli bir dost yerine zayıf bir komşuya sahip olmasını, yani sulh zamanında hiç olmazsa uzun zaman harekete geçemiyecek bir memle. ketle hudut arkadaşlığı etmesini te- min edecektir, Cenup yollarına sevkedilen bir Sovyetler, harpte galip veya mağlüp çıksa da Almanya için bir zafer mâ- İnasını ifade eder. Bu sebepten mü- temadiyen Basraya, Hindistana, Ka- radenize yapılacak akınlar gün me. selesi: gibi ortaya atılmaktadır. le bir harpte Sovyetlerin iştiraki & min edilecek olursa Almanya kendi. $ini müttefiklerle daha müsavi şart. ler içinde sulh yapacuğına hattâ içap ederse Avrupada dörtleri teşkil ede- ii Sovyetlerin... tasliyesi işine bile "göşmek ister. Bunlatın tahakkuk et. mesi bir şarta bağlıdır: Sovyetleri Almanya hesabina harbe sokmak, âzami hesapla, İtalya, Japonya, Sov. yetleri birlikte bir harbe sürükle. mektir, Bu âzami hesabi, o şimdiden, müttefikler (o Balkanlarda (hareke. ie geçecekler, Avrupadaki mevzii harbi dünyaya teşmil edecekler yo- lundaki Alman propagandası ile or. taya çıkarmaktadırlar. Harbin mov. zil kalmasında fayda gürmiyen Al manyadır. Fakat harbi mevzii ol. maktan çıkarmak için İtalya ile Söv. yetleri ve Japonyayı yaklaştırınak ve bir bayrak altında toplamak Jâ. zımdır. Halbuki hâdiseler bu memle- 'ketlerdeki siyasi faaliyetlerin Al- manyanım arzu ettiğinin zıddına olan temâyüllerini açıktan açığa meydana çıkarmaktadır. falyada son zamanlarda sara. hatle “Antikomintern,, faali, yet kuvvetlenmiştir. Papanın Bolşe- viklik aleyhinde aldığı vaziyet ve bu vaziyetin akabinde Papa ile İtalya Devlet Reisinin konuşması, bilhassa İtalyanın Balkanlar işindeki noktal. nazarı İtalyanın hangi istikamette bir politika takip edeöeğini göster. diği gibi, Noel münasebetiyle Ame- rika Cümhurreisi Roosevelt'in İtal- yaya gönderdiği mesaj da bu nokta. dan dikkate lâyıktır. Diğer taraftan Sovyetler ile Ja ponya arasında yapılmakta olan ba- Ikçılık ve hudut tahdidi müzakere. leri umulduğu gibi bir ittifaka kadar gidecek mahiyette değildir. Buna mukabil, Pârise gönderilen Japon sefirinin itimatnamesni takdim mü. nasebetiyle söylenen nutuklarda da bazı işaret noktaları roevcuttur. Harbin mevzii kalmasından ken- hâdiseler öyle gösteriyor ki, ne âzami letmek emeli tahakkuk edecektir. Bize göre insanlığın biran evvel yalnız Moyuınısarda Kalacak mı? 1607 ölü ve 191 Yarlı Olduğu Anlaşılıyor (Başı 1 incide) Geceden başlıyan firtina ile karışık olarak yağan kar, kırk santimi bul- muştur ve durmadan yağmuktadır. Şehirde sokaklardan bila geçilmez ol- muştur. Karın devam edeceği Meteo- roloji istasyonundan bildirilmektedir. Vali, felâket mıntakasına yakın o. Üin Zaraya gitmiştir. Kayseriden gö- len on kamyonla gönderilen amele de Zarada kalmıştır. Yağmakta olan kar yolları daha fazla kapayarak yar dımı müşkülleştirmişti. Sıvas, 3 (A.A.) — Koyulhisar ile yapılan telefon muhaberesi netice. sinde öğrenildiğine göre, kaza mer. kezinde 370 ölü, Yukurıkale köyünde 253, Aşağıkale karyesine bağlı sekiz köyden yukarı Kürede köyünde 81 ölü ve 30 yaralı, Aşağı Kürede kö — yünde 82 ölü, 35 yaralı, Kovana kö. yünde 14 ölü 6 yaralı, Sukun köyün- de 29 ölü,8 yaralı Taterlar kö. İyünde 34 ölü, 21 yaralı, Karaağaç köyünde 49 ölü, 5 yaralı, Sıvasne kö- yünde 219 ölü, 41 yarali, Arpacı kö- İ yünde 92 ölü, 39 yaralı, İnbat köyün- de 19 ölü ve 7 yaralı ki, bu mın- takada ceman 1607 ölü ve 19İ yaralı vardır, sun Kazalarında © Samsun, 3 (A.A.) — Son 24 Saat zarfında zelzele kaydedilmemiştir. Çarşamba kaza merkezinde evvelce bildirilmiş olan 21 ölüden başka en. kuz altından daha 4 ölü çıkarılmış» tr. Bu kaza merkezinde 12 si ağır olmak üzere 87 yaralı vardır. Kaza köylerinde evvelce bildirilen 14 ölü- den başka, dört ölü daha çıkarılmış- tır. Köylerdeki yaralıların miktarı 48 ya baliğ olmuştur. Bu yaralıların tedavilerine itina olunmaktadır. Ka- za merkezinde 168 ev yıkılmış, 138 İ ev de hasara uğramıştır, Kazanın köy Terinde yıkilan evlerin mecmuu 374, hasara uğrıyanların adedi 786 dır. Vilâye! dahilindeki telgraf yolları tâ. “ğe edilmiştir! Geleni yârdımların fe. ilâketzedelere tevziine devam olun - maktadır. Yeni Tedbirler Alınıyor Ankara, 12 (Tan Muhabirinden) — Amasya köylerinden yeniden gelen kirk sile Turhal şeker fabrikası pav- yonlarına yerleştirilmiştir. Şeker fab rikası doktorlarından birile hastaba. kiçi ve sıhhiye memurlurndan mil. rekkep ekip Niksardan 16 kilometre ilerde teşkilâtını kurmuş ve Niksar- daki devlet sıhhiye teşkilâtile irtibat tesis etmiştir. Üçüncü defa olarak Şeker şirketi bugün de Turhala ilâç ve sıhhi malzeme sevketmiştir. Sıvastan verilen malümata göre, Sıvas Nümune hastahanesinde etnre intizar eden dördüncü ve beşinci sıh- bi imdat heyetleri beraberlerindeki malzeme ile beraber Tokata hareket etmişlerdir. Sıvastaki Kızılay depo- sunda bulunan pansıman malzeme- sile tıbbi sozanın Tokada gönderi mesine devam edilmektedir, Kızılay da, Tokat ile kâzaları ara. sındaki hasta nakliyatını temin ede- cek hasta nakliye otömebillerini gön dermiştir. > Samsun vali muavini yanımda bu- lunan bir kaç memutla Erbandaki yardım tertibatını almıya memur e- dilmiştir. Samsundan Erbaaya külli, yetli miktarda yiyecek ve giyecek gönderilmiştir. Bugün de zelzele mintekasından Ankaraya 26 yaralı gelmiş, hastaha- nelere yerleştirilmişlerdir. Tokattaki Yaralılar İçin. Tokat, 3 (A.A) — Dahiliye Vekili Faik Öztrak bu mıntakadaki felâket- zedelerin yardım ve iskân işlerini tanzim için gereken tertibatı almak- tadır. Sihhiye Vekili Alataş da Nik. lini zararlı addeden Almanya içinİsardaki tertibatı bizzat almaktadır. diğer lü 200 yataklı biğ Kızılay hastanesi mek üzere hazırlığını bitirmektedir. Hariçte Duyulan Teessür Ankara, 3 (AA) < Heretetisrz felâketi dolayısile Japonya İmparas toru ile İsveç Veliahtı Prens Adolf ve zevcesi Lulşe, Irak Naht Kralist Abdiililâh ve Suriye Başvekil! Be- hiç Khatik, Reisieümhur İsmet İnö- nüne gönderdikleri telgenfarin tens #ür ve taziyelerini bildirmişlerdir. Ayrca Papa 12 insi Pis, Gandi, sabık Fransız Atasemiliteri General Saran; Finlanda Türkleri müressi- Hi Zöhur "Tahir, Peşmver muhalefet İderi Avrang Zebkhan, Hint MN Kongresi adını Kongre Reisi Rajen- draprasmd, İndenisien birliği, Şam- daki Hedet Sabie Reisi o Ahdürrah- man Şehbender, zelzele falketi do- layısile Reisicümhür İsmet İnönüne taziye telgrafları göndermişlerdir. Ankara, 3 (A-A.) — İtalyan, Bir- Yeşik Aimârika, Yunan, Yuznsiav Bü- yük le “Macar Elçisi, İsveç, Belçika, Irponys, İspanya, Çin Mı iahatizarlar: Harleiye Vekili Sükrü Sartcoğlunu ziyaret ederek, hareke- #ürz delkketi dolayısile hükümetleri ve şahitleri adına teessür ve Laziye- lerini bildirmişlerdir. . Haber aldığımıza göre, Prenses Gi- vekir, Harielye Velilimize gönder- diği bir telmrafla hareketin felike- #i karşısında duyduğu teessür ve tes «ssürleri bildirmiş ve felâketzedele- Te bir yardım olmak üzere 670 Mi- 8r Ilrası teberru etmiştir. Hint ulema cemiyeti Kâtbi uru- mizi Ahmet Selt, Hariciye Vekili Şölerii Saracoğluna gönderdiği bir telgrafın hareketler felliketi karşı sında duyulen teessürü bildirmiş Bu hastanede İstanbuldaki Ameri- 'kan hastanesinin heyeti sıhhiyesi va. İsile göreğektir, z “Temizleme ameliyesine devam O- 'lunmaktadır. Erbaa kazası ve mül- hakatında Büğüne kadar ölü mikta- ri, 921 yaralı 585 ve yıkılan ev ade. di de ceman 2276 olarak tesbit edil. miştir. * Konya, 3 (A.A) — İstasyonumuz. dan geçen ilk yaralı kafilesi Kızılay ve halk tarafından şefkat tezahürle. riyle karşılartmıştır. Kızılayca ken. dilerine çaylar, yiyecekler ikram © lunmuş, tedavisi, icap edenler doktor muayenesinden geçirilmiştir. Kendi- İerine ayrıca yedek ilâçlar sargılar, pamuklar verilmiş ve sevgi tezahür. leri arasında uğurlanmışlardır. Kayseriye de felâket sahasından 49 yaralı gelmiş, hastanelere yerleş. tirilmiştir. Dün Kaydedilen Zelzele Ankara, 3 (TAN) — Bugün Sıvas. ta 3 saniye devam eden, Hafik ve Zara kazasında da beş defa yine ha. fif olmak üzere zelzele kaydedilmiş. tir. Sabahleyin Amasyada ve Ezine- de de iki zelzele olmuştur. Giresun- jd, Bergamada, Dikilide hafif zelze- je kaydedilmiş, hasar olmamıştır. | Yozgat, 3(A.A.) — Yer sarsıntı. İsının Akdağ madeninde sebep olduğu zararlar hakkında alınan haber, koza nahiye ve köylerinde, 90. evin yıkıl dığını, 20 ev ve ahırın da hasara uğ- radığını bildirmektedir. Meclis Toplantısında Ankara, 3 (TAN) — Büyük Millet Meclisinin bugünkü toplantısında, zelzele felâketi dolayısiyle. İran Mil. let Meclisi Reisi ile Misir Ayan ve Mebusan Relsleri tarafından gönde- rilmiş olan taziye telgrafları alkışlar arasında okunmuştur. Meclis, verile. cek cevaplar için rivaset divarını tavzlt elmiştir. İtfaiyeciler Gönderiliyor Ankara, 3 (A A.) — Erzincanda ve he hâsıl olacak yerlerde is- aihdayn edilmek üzere, Ankara ve İs- ne de asgari bir surette harbi geniş-|'Tokadın Erbaa Kazasına hereket et-|tanbul itfaiye teşkilâtının mütehat sıslarından mürekkep olarak biri 150 kişilik, diğer ikisi de yüzer kişilik, sulhe kavuşması, dünya milletlerinin |suihünü, istiklâlini korumak için lâ. İbiri Sıvasa, diğeri Tokada üç ekip, kendi mukadderatlarına kendilerinin izim olan tedbirlerini almiştır. Görü.|Nafıa Vekâletile Kızılay Cemjyetin. hâkim olması prensibinin muzaffer İnüşe nazaran harp mevzii olmakta'ce tertip olunacak yola çıkarılmak olması idealdir. « devam edecektir. Temennimiz 1940 üzere Başvekâlet tarafından İğzm Türkiye bunun İçindir ki harbinlin beşeriyet için bir sulh senesi ol. |gelen emirler verilmiştir. Bu ekipler mevzi kalmasını tabii görmüş ve masıdır. den biri Erbaada çalışacaktır.