13 Ocak 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

13 Ocak 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

| | | İl li | |, ; (Başı, 1 incide) lar,, hüküm sürdüğü kaydedilmekte- dir, Yağan kar miktarı, İneboluda ve HÜLYA Fırtına yüzünden bir kısım vapur. !namıma 106 kilo sikletinde bir bal- lâr rötar yapmakta, bazıları bulun-İya halı geldiğini ve bunun Haydar. dukları yerlerden açılamamaktadır- | paşada bulunduğunu haber vermiş lar. Karabiga postası yapan Seyyar | ve şimerdiler idaresine ibraz ederek ul difer idaresine vermiyerek kendi im- zaları ile balyayı çektiklerini ve lü. zumsuzluğuna binaen mektubu yırt. tıklarinı beyan etmekteditler. Be. nim hiç bir kimseye verilmiş bu Ss ize Bayan Hertayı prezante ederim. Büyük babamın di- Yöseği gibi, sapına kadar kadın. Büyük cevahirei Otto Blum'la ev- » çılgın bahtiyarlık yılları Yöşamıştı. Sonra, bir gün beklen. Mez bir hastalık, kocasını düpe sağır bırakıverdi Bu hali ile Artık ticaretini idare edemezdi. Bu Yüzden, Bayan Herta, kabul ve SAY salonlarından eteğini çekti; Mağazanın başına geçti. Mağazaya, Bayanla, o zamana Yalar eksik olan bir şeyler gel © “İşt: Bir güzel boyunla, (ki gü. Zİ el Bu boyunla eller, kararsız Müşterilerin o gerdanlıklarla bile. #kleri almalarına yarıyorlardı. İye. emi cm? emlö eföy cmföshs 881, kondini bahçesi ile uğraş. Muya vermişti, Zaten artık genç değildi. Elli yılının otuz beşini, Pozisyon yapmak için didinmekle Beçirmişti. Bu sabah, saat onda, villâsın- dan çıktığı zaman, kapı önünde, #k otomobili ile şoförü Rodolfo, der zamanki gibi hazırdılar, Şo- » kara kaşlı, kara gözlü bir do- nlı. Bu delikanlı daha ilk gü. ünden onun aklını başından al. Buştı. Düşünün: Onu hizmetine Almak için kaç yıllık emektar ço. förünü işinden çıkarmıştı. Üç ay önce bir gün, öğleden sonra, o nde bir yaptığı yaya gezintile. Tinden birinde, yanına, bu genç Rodolfo yaklaşmış, pek © kadar kompliman yapmadan: — Bayan, demişti, az önce sizi “tomobilinizden inerken görodm. Ben şoförüm; altı aydır da işsi- zim. Rica ederim, beni hizmetini- Ze alınız. — Ama benim şoförüm var, — Onu kovunuz! ld bayan, eski şoförü koymuş aha İlk günlinden, genç şo. för, Hertaya otomobilin kapısını gülümsiyerek açar, şu PE bu elbisesi için kompliman- yapardı. Bir sabah, hattâ, fazla komp'iman yapmadan, ken. disini pek gönül alıcı kulduğunu #öylemeğe kadar varmıştı. Hemen detedilmeyi icap ettiren bir kaba. hat, değil mi? Halbuki, Herta, ilkten kendisi- Bİ böyle cesaretlerden uzak tut- masını tavsiye ile iktifa etti. Bu- Bunla beraber, elbiselerine, şap. kalarına, iskarpinlerine daha çok İtina göstermeğe baş'adı. Bu hal- Yen İlk adımları oldu. Bu sabah, az önce dediğim gibi, Piör hazırdı. Ona otomobilin ka. Bikin açarken; >> Bu gece, bütün gece sizi dü. Bindüm, dedi. Haydut! Güzel avını paklamak böyle cesur olmak lâzım gel- her halde biliyordu. Yoksa, an bayanının kölesi şoför olu- ve sussa, sv kendini duymi. YA vakit bulur, parmaklarının a kaçardı, «rita, Oyumuşak döşemeye dayanıp, gözlerini şoförün 1 başının arkasından ileride u. dahan yola dikti. Kaç gündür, içi. bir sıtma gibi, kaçmak fikri du, Onunla, neresi olursa m, bir yerlere kaçmak. Ama, hayatı karşılamak için para- #1 heredeni bulmalıydı? Otuzuncu pasiyonların bir mantık fo- Bu vardır. Bir tek çare vardı: Bü. Yük bir satış yapmak. Bu suretle, hazır parasına el sür. Memiş olurdu. Hareketinde bari namusluluk vardı. Âşık kadının beyni, bu karara #aPlanmıştı, Mağazaya geldiği za- an. orada, gayet kibar bir kadın Müşteri buldu! Gustonuza göre bir şey bu- Marmadinız mı, bayan? Sonra müteessir ya. Dini olmuş gibi — Vah veh, kolunuza ne oldu? ttan mu düştünüz? Yoksa bir 6- kazası mı? —İTALYANCADAN — Müşterinin kolu bağlıydı: — Yook. Bisiklet kazası. Üstü. ne bineyim dedim, altma düştüm. — Yazık, çok yazık. Bilezik mi İstiyorsunuz? — Hayır, bir inci gerdanlık is. tiyorum. Herta, rüyasını, realize etmek cehti ile, bin dereden su getire | rek, nihayet bir inei gerdanlığı 20.000 lirete sattı. — Ama, benim yanımda para yok. Almak için kocama göndere. cek bir emniyetli adamınız yok mu? — Olmaz olur mu? — O halde, benim için bir pu. sula yazınız. Benim kolum bağlı. — Hay hay, yazayım. — bir an duraklar — iyi ama, kaligrafiniz olmazsa, kocanız inanır mi? — Siz pusulayı yazınız. Ben ar. kasına şöyle bir haç işaretini ko- yacağım. O, ondan anlar, erta, kendini nihâyet bahti. yar hayatına kavuşturacak olan satırları yazarken, eli titri. yordu: “— Azizim Otto, bu pusulayı getirene tabii iyet eder, bana 20 bin liret göllerirsin.,, Herta Müşteri, pusulanın arkasına haç işaretin! koyarken, Herta; — Tuhaf, değil mi? diyordu. Sizin adlarınız, benimle kocamın. kinin ayni, Gülüştüler, Sonra Herta pusula. yı Rodolfo ile gönderdi. Müşeri ayrıca kocasına böyle bir wn gönderdiğini telefonla söy. Herta, mesuttu. Rudolfo ile kaç- > anının yaklaştığını düşünüyor. a. Az sonra Rudolfo 20 bin frangı getirmişti. Paraları Herta, ger- danlığı müşteri aldı. Tatlı tatlı s0- lâmlaştı'ar, Şoför müşteriyi kapı. ya kadar çıkardı. Herta tezgâha dayanarak, Iki e. Bir an sonra Rudolfoya: — Haydi, hazırlan! Demek iç'n doğruldu. Ama Rudolto, müşteriyi çıkardıktan sonru bir daha dön- memişti.Az bekledi. Sonra kapıdan baktı. Ne müşteri, ne şoför, ne de, hattâ, otomobil meydanda idi. Ak. şama kadar, bunun manasını anla- mıya beyhüde çalıştı. Akşam eve gittiği zaman, kocası: — Aldırdığın 20 bin lireti ne yapmak için istedin! Hem o haç işareti ne oluyordu? Herta irkildi; — Anlatırım, dedi. Anlatamıyacaktı. O haçın bahti. yarlık bulyası üstüne dikilmiş bir haç olduğunu nasıl anlatabilirdi! Kömür Fiyatında İhtikâr Kadıköydeki kömür de- posu, kömürleri belediyenin sattığı fiyatla satmak şartile Fazıl Zaim ve e isminde iki kişiye devredil » iştir. Fakat bu iki tüccarın, sömlkok kö. mürlerini 23,55 liraya satacaklarına hakkında 26 ğe ilm h iye ri a) . elli üzerine baliliyene ahkikata başlanmıştır. Gikri İstihsal. Tekniğinin Esası Nedir? (Başı 5 incide) ge İçindir ki, bu teknik bil. hassa, fikir hayatlarının baş- langicında bulunan gençlere fay- dalı olacaktır. Onlar bu ihtiyacı şüphesiz yaşlı. lardan daha az duyscaklar, bu tek. niğin kıymetini onlardan daha 97 takdir edeceklerdir; fakat bu yeni tekniği onlardan daha kolaylıkla benimsiyecekler ve kullanabile. ceklerdir. Bilhassa liselerde, muallim mek- teplerinde gençlere bu *ekniği ka- zandırmak, mekteplerimizde ted. risatın verimini çoğaltacak; mual- lim namzetlerini müstakbel vazi- civarında 50 santimetreyi bulmuştur. Kastamonu ile İnebolu arasındaki ka. Te nakliyatı güçlükle yapılubilmekte- dir. Trenler kara saplandı Evvelki akşam Sırkeciden hareket eden konvansiyonel ve ekspres tren. leri Bulgaristanda hâttın karla ka. panması yüzünden bir müddet te - vakkufa mecbur kalmışlardır. Karlar temizlendikten sonra da yullarına müşkülâtla devam edebilmişler, fa- kat her iki katar dı Yugoslavya hu. dudunda karlara saplanıp kalınışlar- | dır. Bu yüzden konvansiyonel treni de dün sabah Sirkeciye gelememiş. tir. Fakat bunun yerine Sofyadan bir tren gönderilmiştir. Avrupadan ge- len yolcu yoktur. Tren memurlarının anlattıklarına göre, kış Trakyada pek şiddetlidir ve tipi halinde devam etmekte olan kar 30 santimi bulmuştur. (o İstanbulla Trakya arasında otoblus servisleri de Çorludan itibaren keslimiştir. Evvel. ki gün Sirkeciden hareket eden oto. büsler Çorluda kara saplanmış ve da- ha İleriye gidememişlerdir. Yolcular Çalalcaya dönerek yollarına ttenle devam etmişlerdir. Jtalyada müthiş soğuklar Mi'âno, 12 (A.A) — Üç günden. Adriyatik sahillerinde soğukla beraber hüküm sürmekte olan fırtı. nalar perşembe günü çok şiddetlen- miştir. Trleste'de huraret sıfırın si). tında 10 a düşmüş ve sahillerde sey- risefain tamamile durmuştur. Tries. te'ye giden vapurlar fevkalâde müş. külâtla mücadele eylemektedirler.Bu vapurların bir çoğu Haşka limanlara sığınmıştır. Vila de Novosti civarında bir esya treni tam köprü üzerinden geçerken kasırgaya tutulmuştur. Lokomaotife bir şey olmamışsa da 7 vagor demir yolundan birkaç mstre aşağıda bulu. nan şoseye yuvarlanmıştır Keza Au- risima çivarında da bir trenin birkaç vagonu devrilmiştir. Trleste Kızılha, çı kazaya uğrayan yüzden fazla in- sana yardim etmistir. Fırtınalar Venedi mektedir. Venedik kanalları kısmen donmuştur. Yugoslav bududundı Drovona'da bir Yugoslav hudut muhafızı soğuk- tan donmuştur. Görz'de de bir çok kişi soğuklardan ölmüytür. Floran- sada şiddetli kar fırtınaları esmekte. dir. Balkanlarda soğuklar Belgrat, 12 (A.A.) — Termometre, Cenup Rusyasından gelen soğuk dal gasının tesiri altında bütün Yugos- lavyada düşmekte berdevamdır. Kar fırtınaları bütün demiryolu münakalâtını felce uğratmaktadır. Paris - Atina treni Kabanisci'de s6- kiz saat karlar arasında mahsur Kal. mıştır, Cenupta da bazi trenler kar- dan tıkanmıştır. Jandarma ve kıtaat yolculara yar. dım için çalışmakta iseler de, muh. telif noktalarda karı temizlemeğe muvaffak olamamışlardr. Ölenlerin sayısı henüz meçhuldür. Atina, 12 (A-A.) — Bütün Yuna- nistanda kar fırtınaları ve şiddetli bir soğuk hüküm sürmektedir. Muh- telif yerlerde tren münakalâtı dur. muştur. Atina . Berlin ekspresi kal. kamamıştır. Deniz çok dalgalıdır. Ve bir çok vapurlar hareket edememiş- lerdir. Amsterdam, 12 (A.A.) — Soğuk dalgası yüzünden Holandada Rhin nehri üzerinde seyrisefain durmuş .| tur. Nehir hemen hemen kâmilen buzla örtülüdür. Gemilerin büyük bir kısmi limanlara sığınmıştır. Arjantinde sıcaktan ölenler Buenos Aires, 12 (A.A.) — Arjan- tini 30 senedenberi görülmedik bir sıcak dalgası bastırmıştır. 10 kişi sr caktan ölmüş, 80 kişi hastahaneye ya tırılmıştır. Bir çok kimseler de sı - caktan hastalanmıslardır. Tarlalir kavrulmuştur, ekinlerin taramile mahvolmasından korkuluyor. Denizlerde fırtına artıyor Marmara ve Karadenizde fırtına bütün şiddetile devam etmektedir Evvelki gün Karadenizde (irtınaya tutularak karaya oturan Rumen ban- diralı Bukrest ve İtalyan bandıralı Orkova vapurları henüz kurtarılama. mışlardır. Havalar stikünet bulduk” tan sonra kurtarma ımeliyesine baş- | la çarpmış ve batırmıştır. Ahmet kur lanacaktır. te de hüküm sür | limanımıza gelmek üzere ne vakit kalkacağı belli değildir. Güneysu ve Karadeniz vapurları Pulathanede beklemektedirler. Sinopta bulunan İzmir vapuru, dün hareke: ederek Samsuna vardığını telsikle bildirmiş» tir. Üç gündenberi Amasrada bulu. nan Ülgen vapuru dün Zonguldağa muvasalat etmiştir. Ayvalık hattına işliyen Çanakkale vapuru demirli bu lunduğu Çanakkale limanından ayrı- lamamaktadır. Dumlupmar İzmirden Mersine hareket etıniştir. İzmirden limanımıza hareket eden Kadeş vapuru çok şiddetli bir fırt. naya tutulmuş, Çanskkale Boğazını müşkülâtla tutabilmiştir Boğuzda da İkar tipisine yakalanan Kadeş, Sed. dülbahir önünde bir gün yattıktan sonra ancak dün Ilmanımıza gelebil- miştir. Bu vapurun rötarı bir gün - dür. İskenderundan gelmekte olan İ Etrüsk vapuru da evvelki gece Ça - İ nakkaleden hareket etmiş, fakat fır- İ anaya tutularak geri dönmiye mec. İ bur kalmıştır. Vapur saatlerce uğraş- tıktan sonra tekrar yoluna devam et. miştir. Bugün limanımıza gelmesi beklenmektedir. Evvelki akşam saat 10 da Bandırmadan gelmesi icap e İden Antalya vapuru ancak din ak- şam 16 da limanımıza muvasalat e- debilmiştir. | Erzurum vapuru Tirhanı kurtar - mak için kaza mahalline gittiği ci- İhetle vapursuzluk yüzünden dün Mersin postası yapılamam'ştır. Dün Karabizaya da vapur kaldırılama. mıştır. Bartın vapuru bugün Karabi- gaya İlâve sefer yapacaktır. Tırhan yolcuları neler anlatıyorlar? Alanya civarında tehlikeli sürette karaya oturan Tuhan vapurunun Etrüskle İzmire giden yolcularından bir kısmı İzmirden de Kadeş vapu- runa geçerek dün burays gelmişler. dir. Kazazede yolcular dün bir mu- harririmize hâdiseyi şöyle anlatmış- lardir: “— Antalyadan hareket etmis, Alanya- nin yolunu tutmuştuk. Ne kadar geçti bit. mlyorur, yalnız saat 18 sularında id. Fır- bna şiddetini artlırmış, yolcular arasın- da telâş başlamıştı. Alanyaya yaklaştığı" mız aşmada da kar tpisine tutulduk. Vas purun İki metre ilerisini görmek mümkün olmuyordu. Dalgalar kaptan köşkünü ya- yorlardı. “Birdenbire müthiş bir gürünü oldu. Fırtmadan zaten sinirleri bozulmuş olan yolcular feryada başladılar. Bayılanlar, avaz avaz bağıran pek çoktu. Az sonra geminin büyük kayalara bindirdiği anla şıldı. Ambarlar su dolmuş, bütüm eşya 18- Tarmıştı, Yolcuların bepsi sandalla sa- hile çıkarıldı. O geceyi geçirdikten sonra, ertesi gün gelen Etrüskle İzmire, oradan da Kudeşle buraya geldik... Tırhan'ın yüzdürülmesine çalışılıyor Dün Alemdar tabüsıyesinden ge. len bir telsizle uambardaki suların boşaltıldığı ve vapurun oturduğu kayaların kırılmasına çalışıldığı, ha- va müsait giderse Tırhanın birhafta. ya kadar yüzdürülebileceği bildiril- miştir, Kazazede Tırhan vapuru hiçbir si. gorta şirketinde xayıth değildir. Ev. İvelce de yazdığımız gibi Yenizyolları İderesinin dahili sigorta teşkilâtına bağlıdır. Denizyolları idaresi her #8- ne bütçesinden vapurların "iymeti- nin yüzde ikisi nisbetinde sigorta tah. sisatı ayırmaktadır. Fakat vapur ay- rıca sigorta ettirilmemiş olduğu için jzararın telâfi edilmesi | Çünkü ayrılan yüzde iki zarırı ka tiyen karşılamıyaraktır. Fırtına yüzünden vapursuzluk st kıntısı başgöstermiştir. DE vi idaresi limanlara sığınmış "Jan “— purlera hareket etmelerini telsizle ' bildirmiştir, Limanımızda iki kaza Dün sabah köprü açıldıktan sonra Haliçten limana çıkan Muslafa kap. tanın idaresindeki Şeref motörünün | makineleri bozulmuş, ve fırtınaya tutularak tekme, sulara kapılarak Şir- keti Hayriyenin Üsküdar iskelesine | bindirmiştir. İskele ve motör hasara uğramıştır. Kazadan sonra Timan iş İetmesinin romorkörü bozuk motörü Kebataş önlerine çekmiştir. ! Karamürselde oturan balıkçı Meh. medin motörü de dün köprünün çi- kış gözünden geçtikten sonra Ahme. din idaresindeki balık vüklü sanda- tarılmıştır. vapuru Marmara adasından Tekirda. |balyayı almak üzere de bir mektup ğına hareket etmiştir. Fakat oradan | istemişti. altına Ermenice imzam ile soğuk 'damgamı basarak pulsuz ve tarihsiz olarak kendisine verdim. İkbal Ko. / inikânsizdir | ğ mektuptan başka imzalı mektubum, kâğıt ve senedim ve borcum olma- dığımı ve bu mektubun da bir kıy- meti bulunmadığını ilân ederim. Kapalıçarşıda Sahaflarda numara 51 Halıcı Aram PARUNAKYAN AREA. ALEM X DALAN Gayrimenkul Satış İlânı Beyoğlu Dördüncü Sulh Hukuk Mahkemesinden : Terekesine mâhkemece elkonulup tasfiyesine karar verilen ölü Misirdiç Frenkyan ubâesinde Olup, alacaklı İttmadı Mili Sigorla şi: namına İ ve 3 inci derecede ve diğer alacıklı Bankalar Grubu namına Zirsat Bankasına 4 üncü derecede ipatek gösterilmiş bulunan Tophaneda Kılıçalipaşa mahalle. #i eski Çöplük veni Karamustafanaşa sotarında (Yolcu sölonunun karasında) eski 14 - 16 yeni 227 numaralı kârgir “Prank, hanı ile yanımda kâln 237 - 1 225 ve 223 No. lu depolar, scik artırma suretile 20 « 2 - 940 tarihine müeadif Salı günü saat 10 da satılacaktır. Arttırma bedeli 94 75 4 bulmadığı takdirde Ikinci arttırma 6-3 - 90 tarihine müsadif Çarşamba günü seat 10 da icra kılınacaktır. Deliiliye resmi ihale pulu, 20 senelik vakıf taviz bedeli, tapu ferağ har- © ahıcıya 218 olup, satış gününe kadar Vergiler terekeye aittir. Tamamının kiy- meki 92,850 Ilradır. Arttırmaya girebi'mek için kıymetinin 95 7 buçuk nisbe- Hipde pey akçesi yatırmak veya milli bir bankanın Noterden musaddek temi- nat mektubunu fbraz etmek lâzımdır. Kadastro masrafı da alıcıya aittir. Merkür gayrımenkullerin arttırma şartnamesi 1 - 2 - 940 tarihinden ttfbm- ren 37 - 68 No. Ile herkesin görebilmesi için açıktır. İlinda yazılı olanlardan fazla malümat slmak isteyenler mahkeme kalemine müracaat etmelidir. TAFSİLÂT: 237 numaralı “Frank" hant olup kârgirdir. Çit kanatlı demir kapıdan gi- #lince zemini mermer döşeli bir taşlıia ve bursden çift kanatlı Dir çame- kândan zemini renkli çini döşeli ikinci bir taşlığa girilir. Bu taşlıkten moza- yik ve demir parmaklıklı ve küperteli merdivenle katlara çıkılır. o Merdiven altında camekönla ayrıltış bir kahve ocağı vardır, Elektrik ve su tesisatı mevcuttur. BİRİNCİ KAT: Bir koridor üzerinde 1 JA 7 numaralı odaları bavt birde eameklinla ayrılnıs belâsı vardır. İKİNCİ KAT: Bir koridor üzerinde 8 4 14 numaralı odaları havi olup iki helder wardır. ÜÇÜNCÜ KAT: Bir koridor üzerinde 18 ilâ 22 mumarsk odaları olup ca- mekânla ayrılmış bir helâm vardır. DÖRDÜNCÜ KAT: Bir koridor üzerinde 33 İlâ 30 numaralı odaları olup camekânle ayrılmış bir helâsı vardır. BEŞİNCİ KAT: Bir korldar üzerinde 31 ilâ 35 numaralı odaları havi olup samekânla ayrılmış bir helâsı vardır. ALTINCI KAT; 39 ilâ 40 numaralı odaları havi çatı katıdır. Burada bir belâ vardır. Hanın mesahal sathiyesi müsterek methal ile birlikte 236 metre murabbat- dır. Hanın altındaki dükkân, Filips Rediyo atelyesi olrak (kullanılmaktadır. Hanın kiymeti 43100 Hradır. 227 » 1 mumaralı depo, tamamen körgir İçinde ahşap bir merdivenle çıkı- ır. Ve ahşap döşemeli salon halinde bir katı vardır. Mesahai sathiyesi met- halle bereber 189 metre murabbadır. Kıymeti 12770 liradır. 225 numaral depo, tamamen kârtir mesahai salhiyesi methalle berabef 198 metre murabbaıdır. Kıymeti 14940 liradır. 333 mümaralı depo, kez körgir olup bronz fabrikası olurâk kullanılmak- ta olup mesahal sathiyesi methalle beraber 255 metre murabbat kıymeti 20040 Hiradır. İpotek sahibi alacakhılar!a diğer alitaderların ve irtifak hakkı sahipleri- nin gayrımenkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddi- alarını evrakı müsbitelerile 20 gün içinde mahkemeye büdirmeleri icap eder Aksi halde hakları tapu sieilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalacaklardır. Bundan başk» merkür geyrmenkuller kendisine iha- le olunan alıcı tarafından derhal veya beş gün içinde salış bedeli ile dellâliye resmi yirmi senelik vekıf taviz bedeli tutarı ve kadastro masrafı mahkeme vemesine yatırılması garttır, Yatırılmadığı takdirde alıcı hakkında İcra İflâs Kanununun 131, 182, 133 üncü maddeleri ohkâmu tatbik olunacuktır. İsteklilerin yukarıda gösterilen gün ve saatte Beyoğlu Dördüncü Sulh Hukuk mahkemesine müracaat etmeleri, görmek İsteyenlerin han kupicısına mürscaat e'meleri ilân olunur. 23430) Kendi antetli kâğıdıma yazarak E) Ee OSMANLI BANKASI TURK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARIMI 41863 Statüleri ve Türkiye Cümhüuriyeti ile münakit mukavelenamesi 2292 Numaralı 1016/1933 tarihli kanunla tasdik edilmiştir 4 2416/1933 tarıhli 2435 Numaralı Resmi Garere | RR mmm 10.000.000 Ingiliz Lirası ihtiyat akçesi ; 1.250.000 Inziliz Lirası a Türkiyenin başlıca Şehirlerinde PARİS. MARSILVA ve NİS'de LONDRA ve MANÇESTER'de MISIR. KIBRIS, YUNANİSTAN, İRAN, İRAK, FİLİSTİN ve MAVERAVI ERDÜN'de Merkez ve Şubeleri VUGOSI AVVA, RUIMANVA. VUNANİISTAN, SURİVE. LOBNAN | Filyalleri ve bülün Dünyada Acent3 ve Muhabirleri vardır. aaa Mer nevi Banka Muameleleri yapat Hesabı cari ve mevwtual hesapları küşadı. Tıcari krediler ve vessıklı krediler küşadi Türkiye ve Ecnebi memleketler üzerme keside sencdal iskonlosu Borsa emirleri. Esham ve tahuilât, altın ve emlaa Üzerine avane Senedai tahsilan ve saire a e a Fn vüksek emniyet şartlarını haiz kıralık Kasalar Servıs vardır. Piyasanın en müsait şartlarile (kumbaralı veva kumbarasız ) tasarruf hesanları acılır.