28 Ocak 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

28 Ocak 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Haftanın Musahabesi Hindistan Cevizi Ağacı Başı 5 inelde) e olsa bu hazin avcı tablo. sundan teessüre (kapılan muharrir çocuklar, sahneyi değiş. tirmek için listenin üçüncü -ismint bağırdılar; Fâzıl Ahmeti Herhan- gi nesle mensup olsa adı iftiharla anılması lâzım gelen o eşsiz müte. fckkir, bütün âlimler gıbi başma gelece habersiz, yanındakile. ri dost sayarak dert yanıyordu: — Dün gece yine uyuyamadım, bir ıhlamur içtim, mideme dokun. du. Majino hattını gezmiye gden heyete dahil bulur.saydım kendimi Pariste bir profesöre muayeneet. tirecektim... Bilmem ki, harp za- manı parlâmentolar arası kongre. si toplanır mı? Gençler bu samimi hasbihale kulak asmadılar; yalnız, çelimsiz. liğine ve rahatsızlığına bakarak fazla yorgunluk olmasın diye onu ağacın en aşağı dalma oturtulur, Burada, Fransız şat in siyah somuki mermerden şömineleri üs. “tünde duran bir Voltaire büstüne benzemişti; yüzünde onun kadar müstehzi, düşünen ve düşündürü. cü bir mâna vardı. Dal sallanınca, salıncak gibi tesir etti, gözlerini yumdu, uykuya kavuşmak ümi- dinin verdiği keyifle ve sinemalar- daki Lorel ve Hardi'nin İngil Türkçesini andıran o hoş $ Je eski mizahi şiirlerinden, kendisi farkında olmamakla beraber bu- günkü edebiyat zemin ve zamani. na uygun düşen birini, “danalar girmiş bostana, kov bostancı da- nayı,, ninnisi yerine murıldanmı koyuldu: Çiftlikte kalmamış sıfırla #renda, Merdan kaldırmış kurtlar buzağı, Kurnalar boşanmış yıkık hamamda, Ustalar toplamış tasi, tarağı) Pesataz çocuklar bu zekâ ve irlan şaheserini de ortadan yok ettikten sonra yeni bir cürüm daha işlediler; romancıbığımıza biç şüphesiz ki en fazla yerlilik, rea. İlzme karışmış bir şür, müstesna örnekler veren Mahmut Yesariyi de, vücutça zayıflar ve dermansız. lar grupuna dahil olduğu için ko. layca harcadılar. Maamafih mu- harrir büyük bir metanet göster. miş ve dallar sarsılmıya başlayın. ca gülümsiyerek “ben sallanmıya baş dönmesine alışkmım!,, demişti. Sıra şiirleri kadar kelli ferli, gös. terişli, sert ve keskin olan Mithat Cemale gelince, gençler bu vakar ve heybet karşısında bir müddet duraksadılar. Kiymeti (üzerinde şiddetle israr etmemiz lâzım gelen (Üç İstanbul) romanının —iyi eser ve iyi yemek düşkünü olmakla beraber hoppalık ve riayetsizlik hazmetrgiyen— güzide mubharriri, etrafını çevirenleri hiçe saydı, gör. memezlikten geldi; kasten çoluk çocuğu yok ve meydam boş farzet ti; asırlar nesiller seyret. miş, bin bir tarihi vakaya şehit ol. muş, kendisi gibi azametli ağaci Seyre daldı; vecde geldi, Akif'in huzurundaki minder imiş gibi he. men yaya kaklırımma edeple diz çöktü, hürmetle oturdu ve kendi eserinden bir kaç mısra okudu: Eim derdi yarılın da nihayet yerin ab: Kim derdi dirfisin de çu milyonlarla karaltı; Kimi derdi yıkılan da utuklerdaki zindan; Nurun çiçek açmış dalı yükselsin u- Sultan! Aruz ve kafiyeden anlamıyan gençler, manzumenin son beyitin. deki “zindan,, ve “ufuktan,, ahen- gine kızdılar ve mahalle arasında Ramazan şenliği yaparcasına “dan da da dandan,, diye ağızlarile tak- lit davul sesleri çıkarmıya başla. » Bu yaygara arasmda da & debi sünnet işlenmiş oldu. ara listenin altmmessı Peyâmi K Safa, daha uzaktan görü. Mür görünmez gençler öyle bir çığ- Yık kopardılar, hem meserret, Bem hiddet öyle bir coşkunluğa kapri. dalar ki eski saray duvarları üze- rinde pinekliyen kumrular ve gü. Yercinler canhevliyle yerlerinden X lar, kanat çırparak havada sarmal ziksaklar çevirmiye Başladılar. Bu emektar muharrir bir anda karga tulumba Ona karşı kin o kadar müt. ii ki, bir aralik, ağacı boylama- le yolda linç edilmesinden Vr m korkuldu, Yükselen ses. “adadı mütemadiyen bir ie,, kelimesi tekrarlanıyordu: — Sözde romancı, sözde sosya. ein özde faşist, sözde Alim, sözde tıg,» Sözde Server Bedi tfan kurbanını itiyorlar, kakı- » Gekiştirip / tırnaklıyorlardı. Şair Safanın ruhu, manzum ola. rek, hassas şair Hüseyin Siyret'in şaheserinden bir mısra alarak: — “Sakın dokunmayınız yayrü. mun sakat koluna!,, Diyordu amma kim dinler! (Söz. de kızlar) ve (Dokuzuncu hariciye koğuşu) rumanlarının değerli mu- İ harriri yara, bere içinde idi; her- hangi bir hastanede, hariciye ko. Huşlarından herhangi birine bek- letilmeden yatırılabilirdi. Yatırma. dılar, o halinda ağaca çektiler. Kan: sızmış yüzü ile dalda bir Hilâliah. mer çadırı bayrağı gibi epeyce #- sılı kaldı. Sonra düşürdüler ve üs- tüne üşüştüler. Son sözü, kahra. mancs bit inatla şu oldü: — Arapça elifi görse direk sa. nan cahil nesil! Ür Aka Gündüzün getirilişi meydanlığa Fransız “İhtilâ. linin bir kiyotin ve terür manzara- sım verdi; korkunç Ve azametli idi, Yurt sevgisi çiğerine işleniş, yele. siz aslan yüzlü ve yelel! aslan yü. rekli koca ed.bin vücudünde Dan. ton heybeti, ruhunda ise Andre Chenier rikkati vardı; hem kükre. yor, hem sızlanıyordu: Ağzında gök gürlüyor, gözlerinden sağnak İ Butterliy, 3 — Fritz Köpp: boşanıyordu. Fakat kendisi için değil, hâşâ, memleket namına hay- kırıyor ve ağlıyordu, O esnada gö- züne eski sarayın Kübbeleri ilisti, can kaygusunu uputtu ve “istibda. dın yıkıldığını gördüm ya, yeter bana bu sendet",, diye düşündü, ra. hat bir nefes aldı. Sonra ağaca baktı, seslendi: — Çınar, çinasım, vatanımın çı. narı, çmarlar güzeli, sen yaşa! Yan taraftaki o kavuklu mezar tasları arasında otlyan şeytan yüzlü bir keçi gördü: — Keçi, keçim, yurdumun keçi. si, keçiler güzeli, sen sağ ol! Daha sonra, coşkunluk ve dal. gınlıkla önünde bir şey aradı, bu. lamaymca, etrafına bakındı, De gustasyon'un garsonunu araştırdı ve birdenbire kızdı, gürledi: — Edebiyat, senin nammnane berzeler yeniyor! Daldan düştüğü zaman gözleri, gökte (Dikmen Yildizi) nm doğa. cağı yere dikilmişti; vekarlı, kor. kutucu, ayni zamanda da hürmet verici bir inkılâp tablosu... pore üstat yukardaki yarı ta. rihi sözü o kadar şiddetle haykırmıştı ki demindenberi taf. silâtiyle yazdığımız bu rüyavı gör- mekte olan Halit Fahri zade, bir. derbire yatağından sıçradı, "“ede- biyat namına ben daha neler ya. parım, babamı bile asarım!,, dive mırıldanarak mukabelede bulun. duktan sonra tatlı rüyasının sonu- na kavusmak için yeniden gözle- rini kanadı, G, Vautel'in bir yansmdan fikir alarak uydurduğum bu rüvamn alt tarafını, kısmetse biz de, başka hir elin #örmive calterız. İngiltere İle Japonya Anlaşamadılar Tokyo, 27 (A.A.) — İngiliz büyük elçisile Japon Hariciye Nazırı âra- sında bugün iki saat süren bir mülâ- kattan sonra aşağıdaki tebliğ neşre- dilmiştir; İngiliz büyük elçisi Asama Maru, hâdisesi hakkındaki Japon potasına İngiliz cevabını tevdi etmiş ve me. sele yeniden müzakere edilmişse de Jiki taraf noktai nazarlarında ısrar Jetmişlerdir. İki tarnf gelecek hafta yeni bir noktai nazar tealisi yapıl. ması ve İngiliz notası metninin 29 kâhunusanide Londra ve Tokyoda ayni zamanda neşredilmesi hakkında mutabık kalmışlardır. / zim Amerika Ordusu Nevyork, 27 (AA) — Amerika ordusuna asker yazmak için girişilen geniş teşebbüs neticesinde ordu mev. cudu 227 bin kişi kadar artmıştır. —o 2 Soğuktan Ölenler Nevyork, 27 (A.A.) — Amerikada soğuk dalgası şimdiye kadar 324 ki- nin ölümüne sebep o'n.uştur. —a— Ayşe Mahküm Oldu . Dava ettiği Ali ismindeki hasmını Toki Okuş ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyen (Postaları Türkiye Radyosu Ankara Badyosu Dalga Uzunluğu S1Tm. M6 Ken 20 Kw 1648 m. TAP 182 Kor 120 Kw. 1130 Program ve Memleket anat ayan, 1235 Ajans ve Meteoroloji haberleri, 12.50 Türk Müziği: Sar eserleri, Çalarlar: Kanun, Veriha; Kemençe, Fahire Yersen; Kemençe, Ruşen Kam; Tanbur, İzzettin Ökte. 15.10 Türk Müziği: Seçilmiş piyasa #ırkıları. oÇslanlar: Kemal ON. Seyhun, Cevdet Çağla, Şerif İdi, Hasan Gür. O- Kuyan: Müzeyyen Senar. 4 — Selâhattin Pınar - Hüzzam şarkı: (Gecenin matemi, ni), 2 < Salâhattin Pınar» İHüzram sar- Xi: (Aşkınla silrünsem), 3 — Şüzrü Tu- pal - Hüzzam şarkı: (Ay öperken), 4 — Hasan Gür: Kanun taksimi, 5 — Sadettin Kaynak , Hüzzam şarkı: (Leylâ), 6 — Karcığar türkü: (Benliyi aldim kuçak- tan). 1330 - 1430 Müzik: Küçük orkestra (Şet: Necip Aşkın), 1 — Alois Pacher- nesir Hazin vals, 2 — Puecin: Madame Yaz aeşamı Sulti, 4 — Rich. Heuberger! Şarkta isimli Sultlem Çeşmede parçası, 5 — Adolf Orunow: Berlin - Viyana valı, 6 — Brahms: Macar dansı, No. 17. 1800 Program ve Memleket saat ayarı, 18,09 Müzik: Radyo caz orkestrası, 1830 Çocuk santi, 1855 Serbest saat, 1910 Memleket sant ayarı, Ajans ve Meteoro- Voli haberleri, 1930 Türk Müziği. Çalan. lar: Fahire Fersm, Reşat Erez, Tefik Fersan, Cevdet Kozan, 1 — Okuyan: Neşml Riza Ahiskan, 1 — Kürerlihicarkir peşrevi, 2 — Arif-| Kürdilihicazkâr şarkı: (Nicin terkerleyip gitün), 1 — ASİP - Kürdilikicezkâr şarkı: (Bsiz figen naleme aşk İptilksidir), 4 — Kürdilihicazkâr şarkı: (Sırma saçlı yâre kime haber versin), 5 — Rakım Et , Kür- dilihicazkâr şarki: (Demedim biç ona kim- sin). 6 — Arif Bey - Kürdilihicazkâr şör- Xi: (Düşer mt şarms). Il — Okuyan: Semahat Özdenses. i — Şevki Bey - Hicaz şarkı: (Demem. cana beni yödet), 2 — Bimen Sep - Ye, gih şarkı: (Ne gülün rengini sevdim). 3 — Bimen Şen - Kürdilihicezkör şarkı: (Gözümde sevdiğim nuru emelsin), $ — Nikriz türkü; (Aradım gece gündüz seni her yerde), 2015 Konuşma ÇTürk tari- binen #ayfalsr), 20.20 Türk Müziği: Halk türküleri ve kaşık havaları, İnebolulu Sa- ri Recup ve Ali Erbaş, 2045 Türk Müzi- ği: Karışık program. Çalanlar. Hakkı Derman, Şerif İçli, Hasan Gör, , Basri Üfler, Zühtü Berdâkoğlu. nlar Safiye Tokay, Me'haret Sağ. nak, Tebsin Karakuş, Celi Tokres, 21.15 Müzik: Şan Resitali, Vehdet Nuri tarafından, 2148 Müzik: Carband (PL), 22.15 Memleket smat ayarı, Ajans habor- leri, Ziraat, Esham - Tahvilât, Karbiyo- Nukut Borsası (Piyat), 2230 Ajans spor, servisi, 22.40 Müzik: Cazband (PL), 23.25- 23.30 Yarınki program ve kapanış .—————— ———— Konferans Üsküdar Halkevindeni o Bugün saat 15,30 da prevantoryum dahiliye mütehas- sısı Doktor Zeki Köroğlu tarafından (Ço- cuklarda vereme karşı korunma tedabiri) mevzulu bir konferans verilecektir. Her- kes gelebilir. Resim Sergisi Açılıyor Kadıköy Malkevindeni o Halkevimizde Resim sergisi açılacaktır. İştirak etmek istiyerilerin İdare memurluğundan “şerait öğrenmeleri, Amatör Fotoğraf Sergisi Eminönü Halkevinde 10 Şubat pa- 2ar günü bir fotograf sergisi açılacaktır. Yalnız amatörlere mahsus ve müsabaka mahiyetinde olun bu sergiye İştirak ede, öekler arasında birinci; iktnet ve üçüncü- ye münasip hediyeler verilecek ve eser leri Ankarada oçılmcak (Halçeyler) umu- m #otopraf sergisi) me de gönderilecektir. İştirak; şartları Kv müdürlüğünden öğ” renilebilir. — İstanbul ikinci iflâs memurluğun. dan: Müflis Niko ve Koço Canbez- diye ait olup 1400 lira bedelle Meh- met Bayraksana kati ihalesi yapılan İstanbulda Kazlı çeşmede Fatih Sul- tan Mehmet mahallesinde birinci caddede kâin eski 13/17 yeni 13/1 13 sayılı hududu Şişman Ahmet ve zevcesi ve Kayserili Ahmet ve zev- cesi Fatma Melek ve Vitali ve şüre- kâsı ve birinci eadde ile mahdut kay den 1185 zira içinde duvarı ve yan- mış müteaddit tekneler ve deri ha- vuzlari ve beton ayaklar ve iki ku- yuyu havi evvelce dabağhane fabri. kası halen yanmış fabrika arsasına ait bedeli müzayede vaki tebligata rağmen müşteri Mehmet Bayraksan tarafından getirilmediğinden era ve iflâs kanununun 133 üncü maddesi mucibince ihale iflâs idaresince fesh mahkeme kapısında yaralayan, Aliyi kurtarmak istiyen İsmigülü de arkâa- sından vuran Ayşa, dün iki ay 17 gün hapse mahküm olmuştur. Yedi aydanberi mevkuf oulunan Ayşe ye- diği cezadan daha fazla mahpus kal dığı için dün tahliye edilmiştir. Ayşenin kocası da kendisile bera. ber mevkuftu, Fakat mahkeme ko- casının bu işte hiçbir alâkasın gör memiş, onun hakkında beraet kararı vermiştir. olunarak müşteri mumaileyhten ev- vel en yüksek teklifte bulunan alıcı- ya bildirildiği halde talip olmamış ve iflâs idaresi mezkür madde hük- müne tevfikan on beş gün müddet- le arttırmaya çıkarılmasına karar ver imistir. Binaenaleyh yukarıda göste- rilen gayri menkul 13/2/940 salı gü nü saat 16/17 de talibine ihalesi ya- pılacaktır. istiyenlerin 938/44 No. ile iflâs idaresine müracaatları ilân “olunur. | Kari mektupları l "Talebe Yurdunun Cevabı buhterem gazetenizin 26 - 1 - 940 te- rihli nüshasının kari mektuplar sütunun, da (Talebe yurdunda kahvehane) başlığı ve Timur Köyer imzasile serdeğilen fikir- lere verdiğimiz cevabın ayni sütunda De ir buyurulmasını rlea ederiz Talebelerin kahvehanelerden menedile- ceği şu sıralarda yurdumuzda bir kahve- hane açıldığı ve bu kahvehanenin de ta- lebenin çalışmalarını engel olduğu mü. talearı hiçbir tetkik neticesi olmayıp. sırf kendi kanaatleri mahsulü olarak ileri sü- rülen bir isnatlah ibarettir, İmza sahibi nin kahvehane, diye tasvir etmek İstediği yer: Mevçudü (300) kadar talebesi bulu- nan yurdumuzun ancak 20 - 25 rişi kadar alabilecek küçük bir istirahat odasından ihasettir. Telebelerin elvar mahalle kah- velerine devarmını men İçini idaremizce ta, ieveye kârşı ihtar, tenbih, takip ve en mi- hayet yurtla olen alâkasını kesmek gibi yapılan tedbirlerin matlüp derecede neti- ce vermemesi, yurdumuz İokantam içine deki ve esasen talebenin sabah çaylarını içtikleri bu küçük odanın tanziminde baş- bes âmil olmuştur. Bu itibarla gene bir taraftan telebenin ahlâk ve siretlerini koritrol etmek, dere ve mütalen zamanları haricinde de bedil zevklerini bir dereceye kadar temin ede- bilmek maksndile kumar mahiyetinde ol, mayan ve gözününde aynanmasında mah- zur bulunmadığına kani olduğumuz bir- kaç oyuna da, bu şekilde müsanele edil- miştir. Binaenaleyh (kahvehanede otüra- cak yer olmadığı halde mütalen odasının boş kalması) gibi, yazılan yazılar yersiz ve gererkâr bir kalem mahsulüdür, Ve belki de bu yüzden müşterilerini kaybe- den ciyar mahalle kahvelerinin parmağile yazılmıştır. Çünkü talebe, mütalen odalarında ta, ebe mümessillerinin murakebeleri altında tam bir sükün ve huzurla derslerine ça- lışmaktadırlar. İçlerinden bir kaçı da, yorulan kafasını dinlendirmek için, kah- vehane süsü verilen istirahat odasına gön lerek bir çay içip, eğlenmesi de pek ia- bildir, Müsamere meselesine gelince: Üç sene evvel verilen müsamerelerin itiyat haline gelerek, bu, işlerle meseul talebenin, ekse- risinin salla kaldıkları görülmüş ve bundan ötürü müsmere verilmesi için de idremizce talebeye bir teşvik yapılma, mıştır. Hakikat böyle iken, tamamen &y» karı olarak meşredilmek istenen bu yaz- ların ne gibi hinsiyat ve ne makssda bi- nsen yazıldığını kestirmek pek kolay ola- caktır, kanaatindeyiz. Bu vesile ile say- gılarımın sunarız. 7. M. G. Kadirga Telebe Yurdu İDARESİ TİYATROLAR Şehir Tiyatrosu Şehir tiyatrosunun bütün hasldin fe- lâketzedelere tahsis etiği büyük müsa meresi 5 şubat pazartesi akşamı ilk defe olarak NBE BOKAK 4 Ne Teresaşi “ODMRNAM, KISMINDA Bugün sapt 15,30 da, bkçam 20,30 da o KADIN Komedi Kısm İstikiâi caddesinde Bügün sent 15,30 da, aksem 20:30'da AMCALAR EĞLENİYOR : Halk Opereti Bugün gündüz sâxt 18 da ve akşam 9da Zozo DALMASLA KEDİYE PEYNİR Kİ KR DİCLE Keşlt bedeli 5000 hira olan Bakırköy taş İskelesi tamiratı, 2450 numaralı ka- nunun 4$ Üncü maddesinir son fıkrasına güre pazarlıkis yaptırılacaktır. İlk te- minat miktarı 375 İiradır. Şartenme Zabıt ve Muamelât kaleminde görülecektir, İhale 31 , 1 - 940 Çergamba günü saat 14 de Dalmi Encümende yapılacakır. Taliplerin ale tarihinde 8 gün evvel Fen İşleri müdürlüğüne mürecastia alu- eakları fenni ebiliyet vesikası ve ik teminat makbuz veya mektuplarını bömilen hale günü muayyen saatte Dalmi Enehmende bulunmaları, (431) İstanbul Orman Müdürlüğünden : 1 — Kartal Kazasında huduüarı şartnamede yalı Çakır oğlu fundalığı Dev- let ormenından 6720 kenlal funda çalısının 6 ay içinde kesilip ormandan çıka- rilmak Üzere 15 gün müddetle açık arttırmaya konulmuştur. 2 — Artiıfmin 18 -2 , MÖ tarihine müsadif Cumartesi günü saat 10 da ya” bılacakur. 3 — Funda çalısının beher kentahı muhammen bedeli 5 kuruştur. 4 — Muvakkat teminat 25 lira 20 kuruştur. 8 — Şartname ve mukaveliname projelerini görmek İsteyenler bu müddet içinde İstanbul Orman Çevirde Biüdürlüğüne mürucsat edebilirler, 1609) TÜRKİYE CUMHURİYETİ ZİRAAT BANKASI Kuruluş Tarihi: 1888, Sermayesi: 100,000,000 Türk Lirasi Şube ve Ajans adedi: 265 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri De Para Biriktirenlere 78,800 Lira İKRAMİYE VERİYOR Zirsat Bankasmda kumbara ve ihbarsız tasarruf hesaplarında en az 59 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır. : 4 Adet 1000 Liralık 4.000 Lir» 4 500 » 2.000 . 4 250 » 1000 5 «0 » 109 - 4,000 Ğ 100 ” va . 5.000 . 120 - «> . 4.800 5 109 v 20 5 3.200 5 DIKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene Icinde 50 liradan aşağı 'düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde W 20 fazlasiyle verilecektir. Kuralar senede 4 defn, 1 Eylül, 1 Birincikânun, 1 Mart ve 1 (azıran tatihlerinde çekilecektir. AREL ELİ RI TÜRKİYE CÜMHURİYET MERK 19 SONKANUN 1940 VAZİYETİ BANKASI AKTİEK Lira PASİF KASA: R Sermayö? 7 » a. leyres2 2274.751,06 EAA ii 18.002.822. İhtiyat Akçesi: UFAKLIK 1.718 051,73 Adi ve fevkalâde 42171345 Dahildeki Muhabirler ——— | 010800 1Ousust 8.000.000. — al Altın “Sati Kilogram A Tedavüldeki Banknotlar: ii Türk Tras em ma, geye ps Km Derihte edilen evrakı nekdiye İSETARDI,— Hariçteki Muhabirleri Kanunun 6 < 8 inel maddelerine Altın: Sufi kilogram (10012340 14.03.156,90 a sarun eğik Male Altına kabil serbest AE li ı e berçta e 3 edilen a nakdiye kirin Deruhte era! bakiyeleri rü 1089p SARSLİ 24.701.53835bakiyesi 140.761.388,— Bi leriz! aile 09 Karsılığı tamamen altın olarak Zek Miveten tedavile vazadilen 17.000.000, — üi a Deruhte edilen evrakı nakdiye İ38148361— Reeskont mukabili ilâveten teda. anam, neyi korulığı vazed. , i Kanunun 6 - 8 İnel maddeleri- : EE ne dort hazine tarafından GR dak iel iğ, o İirası Mevduatı, 30ABLAMATT viki tediyat AŞ O Döviz Tanhhüdatız 5 Altma tahvfi kabi etler 2086.11 TİCARİ SENEDAT a İN asama | ssseasa Esham ve Tahvilât Cüzdam Muhtelif 118.006.71050 (Deruhte eğilen evrakı nak i A — (diyenin karslığı Esham ve X kaymetle) | 3081388896 ça Ta ve tail, SAR 30600) BR 0m045886 - 17230,000— Hazineye kısa vâdeli avans Alın ve Döviz üzerine /“ 12.115.760 “Tabvilât üzerine TROR.T22.— 18.060.437,76 kerre 4500.00 Muhtelif: 17.100.80849 Yekin : Vektin 17 SAAT y emi 1 Temmuz 1938 tarihinden itibaren: İskonto; z haddi *, 4, altın üzerine avans “7. 3.