30 Ocak 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

30 Ocak 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

0.1.1040 z eş Mananaaasanez ae çi uyuyanlarla dolu komper. timana, Napolide dört kişi daha bindi: Karı, koca olacak bir bayla bir bayan, bir çocuk, dadı ve ya enstitüris olacak bir kız. Bayan kompartimana paldır kül dür girdi; kendininkileri koymak İçin başkalarının valizlerini altüst etti; yolcuların ayaklarını ezdi; 0- na bir el vermediği için kıza çi- kıştı. Koca, karısının becerik'iliği. ni görmekle memnun, kurnaz bir yüzle gülümsiyerek özür diliyordu. Kompartimandakilerin bir kaçı im. dat işareti koluna baktılar. Kız ko- ridorda kalmıştı. Çok güzeldi: ona memnuniyetle yer verenler ola- caktı. Halbuki bayan, orada dura. Muiyacağını söyledi: — Şimdi kontrol geçer, bize ce. xa verdirir. Biletin var. Üçüncü mevkii bulabilirsin değil mi? Bay: — Ben götüreyim onu, dedi ve karısının yaptığı göz işaretini gör“ Mmemezlikten gelerek kızın arkası- Ba düştü. Koridorda kalabalığın 8. rasından yol açmak İster gibi yü- parak iki defa omuzunu sıktı Ü- güncü mevki vagon kara gömlek- Mlerle dolu idi. Milislerden biri, yanımı göster. di: — Buraya oturun, küçük bayan, | Bay, daha tren kalkmadan: — Sana yiyecek alayım, dedi, a. ma bayana söyliyeyim deme, sa- kım. Bir de yastık kiralıyayım.. Böy- lelikle yertin ve uyursun. - yana. Kını çimdikliyerek ilâve etti: — Geceleyin, bir şeye ihtiyacın var mı, diye seni gelip bulurum, ben anladın mı? G“ kız, bunca alâkaya $99- miş, daha gözünü fik defa kaldırır kaldırmaz, yanındaki de- likanlının güldüğünü gördü. Kıpkırmızı kesildi, başını eğdi. Yanmdaki sordu: — Küçük bayan uzağa m gidi. yorsunuz? — Polonyaya gidiyorum, Po lonyaya. — O bayla yalniz mı? — Ötede bayan da vat. — Bunlarla çoktanberi mi be- rabersin? — Hayır, bu sahahtanberi an. Bemle trenle gelmiştik. Bu anne sözü, boğazına, bir göz Yaşı halinde çıkar gibi oldu; onu yuttu, göz kapaklarını açıp kapadı. Sustular. Delikanlı ona bakıyor, kalbinde yeni bir tatlılık duyuyor. du. Fakat, konuşacak bir şey bu- lamıyordu. Bir ara, raftan bir çi, kın aldı, açtı. Sonra Kıza sordu: — Yemez misiniz? : — Teşekkür ederim. karnım tok, — Ama canım, biraz cesur olu. muz! Sonra bir parça murta della ile bir dilim ekmek uzatarak ilâve et- ti: . — Bir başlayın, iştahınız açılır. Genç kız ikramı kabul etti. A. *ada kız adının Mariya, delikanlı Canni olduğunu söylediler. Sonra karşı karşıya geçtiler. Dizlerinde Yiyecek çıkını, yemiye koyuldu- İar. Mariya, gülümser tatlı bir yüzle delikanlının bir başka tara. İa baktığı sırada ona derin bakış” larla bakıyor, fakat bu bakışlarının onun tarafından yâkalanmamasına dikkat ediyordu. Çok geçmeden Cann'nin bir kaç arkadaşı bu sofraya karışmıştı. Ka. labalık, kâğıt bardaklarla biribiri- Be şarap ikramına başladıktan az sonra, genç kız, artık ufak kahka. halar atıp duruyordu. Ork kompartimanın kap Si sinda, kurnaz ve tedbirli Eiikâye MARİYETTA İtalyancadan « . vE Mesnevi ei yüzü fe, Mariyayı oraya getirmiş olan bay göründü: / — Yedin mi, Mariyetta? Sonra bir küçük paketi ona w- zatarak ve içeri girerek: — Bak sana karamelâ getirdim, dedi. Mariya, çınlayan bir kahkaha &- le güldü. Bay yanına yaklaştı: — Bayan uyudu. Sana biraz ar. kadaşhık edeyim mi? Ve kızın yanındaki boş yere ©- turucak oldu; fakat öbür baştaki kara gömlekli, koca postallı ayak. larıni uzatarak: — Müsaade edin, dedi. Ben w- yuyacağım. . Mariya, hâlâ şen şen gülüyor. du. Adamcağız sarardı, sonra, kra- vatını tutarak, milise: — Peki, peki, dedi, rahatınıza bakın; ben gidiyorum. İçleri bulanık gözlerle Mariya. ya bir şeyler ifade etmek için bak- tığı zaman, o, delikanlı ile kâğıt kadehini tokuşturuyordu. Bir şey söylemeden kompartimandan çık. ta. Koridordan: — Mariya, ben tekrar gelirim, diye seslendi, Çekil'p gittiği zaman kompartimandan alaylı bir kah - kaba taşmış koridora yayılmıştı. * abaha karşı Canninin arka- daşları derin derin vyuyor- lardı. Mariya, başı delikanlınm o. muzunda, gözleri kapalı, hâlâ gü- Yümsüyordu. Canni uyumuyordu. Güzel yol arkadaşına sarılmış, o- nun rahatını bozmamak için kıpır. damıyordu. Bir ara Mariya başını kaldırdı. — Uykum yok, dedi, — Ay şimdiye kadar uyumuyor mu idin? — Hayır, uyuyamadım. — Öyle ise konuşalım. Halbuki sustular. Neden sonra, delikanlı sordu: — Polonyaya gidecek misin? Mariya gözlerinin içine baktı, başını eğdi; — Ben Parmalıyım, orada ine, eeğim. Biz terhis olduk. Orada iş güç edineceğim. Parmada benim ta- nıdığım bu şimdikinden iyi baylar var, Sen de orada çalışırsın. Mariya, onu endişeli ve kararsız dinliyordu. — Benimle gelir misin? Kız pencerede bir türlü renkle. nip şekillenemiyen sisli sabaha baktı. Napolide Iki yıl kapıda ça- Mışmıştı, O iki yıl içinde dudaklarile, etle- pile, hattâ paralarile beslediği hal. de bir gün birdenhırs onu ortada hayalleri ile birakiveren üç deli- kanlıyı düşündü. Bu içinde güzel mavi körfezden kar. | şıda Vezüve doğru yer yer uzanan melodiler gözlerini doldurdu. Ha- yat yeniden sonu olmıyan bir hul. ya gibi başlıyordu. Döndü; deli- kanlıya sarıldı, * ariya, uyandın mı? 'Tren bir istasyonda henüz durmuştu. Bir yandan karışmış saçlarını dü zelterek, kırmızılaşmış kurnaz göz. leri ile kompartiman kapısında gö- rünen bay, Mariyayı göremeyince kara gömleklilere sordu. Onlar a. çık kapıyı gösterdiler. Birinin 2- yaklarinı çiğneyerek koştu ve ka. pldan uzandı. Göremeyinöe iskrar sordu. O zaman Carninin arkadaşı gerinerek kalktı, yanına geldi ve sis İçinde biribirini çekerek uzak- laşan iki gölgeyi gösterdi. o — Beni uyuyor sandın, değil mi? Bütün gece burada işin ne idi? 1 — Şartnamesi ve eb'ad listesi mucibince 1000 M3 sandıklık tam boy tahta Yazarlıkla satın alınacaktır. Ni — Pazarlık 10-11-940 pezerimi günü sart 15 de İstanbulda Kabataşta Je- yazım ve mübayast şübesindeki zlım komisyonunda yapılacaktır. MI — Şartname ve listeler her gün sözü geçen yube vermesinden ve İzmir, An- karı, Sarein başmüdürlüklerinden 120 kuruş mukabilinde ahnabilir. IV — Parartığa iştirak etmek İsteyenler muayyen gün ve santta © 7,5 güven Me paralarile veya banka teminat mektuplarile ve diğer kanuni vesüikle adı geçen Ketmeleri, V — Kereste, sit elareic dn testleri edilebilir. — ——— »»N—ş—şş—©C.. mmm Yüksek Öğretmen Okulu Direktörlüğünden: Okulumuzda gbuka ile memur alınacaktır. İsteklilerin açik bulunan 18 Jira asli maaşlı mübayas memertnğ için maf- 6-11-1940 Sal günü akşamına kadar Pamzet kaydedilmek zere Okula müraesxt etmeleri ve 7-11-1940 Çarşamba günü ma, © de Okül binasında müsabaka Umtihunında hazır bulunmaları ilân olu- san «Mili Korunma Kitap şeklinde çıktı. Fiyatı 20 kuruş, satış yeri: O İNKİLAP KİTABEVİ İstanbul İkinci İflâs Memurluğun- dan: Müflis Dilber Mehmet Esin ma. Aasına gelen alacaklı Ykop ve Sam- son Çıkvaşvilin isterliği (350 lira 95) 6 nci siraya kayıt ve kabulüne ve (23877) | Or. SUPHİ SENSES KAYİP — 2210937 tarih ve 2/1458 sayılı Maarif Vekâletinden sıra defterinin düzeltilmesine iflâs i- daresince karar verildiği lân olunur. 'drar yollar. heetahiları mtahasme İ Beyojf'u Yıldız sineması karsın tram- vav durağı Lekler gretımemı RI, tahsil derecem hakkında aldığım tez- 'kereyi kaybettim. Yenisini alacağım. dan eskisinin hükmü yoktur. — Şeh. remini Saraymeydanı No.2,Cafer Ortalan. oanid — 1- GENÇLİK 2- GÜZELLİK 3 - SIHHAT İşte yüksek bir kremde aranan bu mesiyellerin hepelni size KREM PERTEV temin edebilir 1 — KREM PERTEY: Bir tus Jet müstahzarıdır. İnce bır itina ve yapılışındakı hu. Susiyeti itibarile yüzdeki çizgi ve buruşuklukların teşekkülüne mâni © olur. Deriyi genç ve gergin tu- tar, 2 — KREM PERTEV: Bir gü- zellik vaşıtasıdır. Geniş - lemiş mesamatı sıkıştıra - rak cilddeki pürtük ve kabarcıkları (giderir. Çil ve lekeleri izale eder, Te. ni mat ve şeffaf bir hale getirir. , 3 — KREM PERTEV: Bir cild “ — devasıdır. Deri guddele « rinin ifrazatını düzeltir Sivilce ve siyah noktala, rin tezahürüne mâni olur. Cild adalesini besliyerek kuvvetlendirir. Kuru cilt. Jer için yağlı, ve o yağsız ciltler için yağsız hususi tüp ve vazoları vardır Büyüklerin ve küçüklerin Barsaklarında Kan emerek ya- ki caktır, vermeleri lâzimdir, 5 (456) pılacaktır. iresinden tedarik olunabilir. ırtların en birinci devasıdır, Her Eczanede bulunur. Yamuna Kutusu 20 kuruştur. Muhammen bedeli 304380 Wen olan 814 adet meşe makas traversi 2-2-1940 Cu- ma günü şazt 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında sölin alına- Bu işe girmek İsteyenlerin 153,29 liralik muvakkat teminat fle kanunun tayin ettiği vesiksları ve tekliflerini ayni gün #aat 14 de kadar Komisyon Relaliğine Şartnameler parasız olarak Ankarada Mslzeme dairesinden, Haydarpaşada Te- selim ve Sevk Şefliğinden, Eskişehir ve İzmirde İdare mağazalarından dağılı- acaktır. Nafıa Vekâletinden: Arifiye « Adapazarı hattının bir noktasından başlamak ve Ylndek, Düzce Bo hi, Gerededen geçmek ve İsmeipamı istasyonunda nihayet bulmak Üzere yapılacak demiryal etüt işi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 1 — Ekafitme 15 - Şubat - 940 tarihine tesadüf eden perşembe günü seat on beşte Vekâletimiz demiryollar inşaat dairesindeki eksiltme komisyonu odasında ya” 2 — Bu İşin muhammen bedeli yüz on İki bin Hrader, 3 — Muvakkat teminatı altı bin sekiz yüz elli liradır, 4 — Muksvele projesi, eksiltme şartnamesi, bayındırlık İşleri genel şertnsmesi umum! fenni şartname, İstikşaf harflası, S/V münhanisi A2 Nollı tipten mürekkep bir takım münokasa evrakı beş yüz altaş kuruş mukabilinde demiryollar inşaat da- $ — Bu eksiltmeye girmek İsteyenler her türlü referans ve diğer vesikalarını ve bir istidaya bağlıyarak eksiltme gününden vermek saretile bü işe girebilmek için bir en az sekiz gün evvel Vekâletimize ehliyet vesikam isteyecekler ve bu ve- #ikayı münakasa evrakı İçine koyacaklardır. Küsiltme tarihinden Makal sekiz gö5 evvel verilmemiş istidalar ve müracaatlar nazarı dikkete alınmıyacaktır. 4 — Eksiitmeye girecekler 3490 numarah brarna mecbur oldukları evrak artırma, eksiltme ve (hale konunu İzah olunan ehliyet vesikalarile muvakkat teminatların ve fiyet teklifini havi ka- palı ve mühürlü zarflarını yine meskür 2496 No'h kanımın ve eksilme şartnamesinin tarifatı dairesinde hazırlıyarak 15-3-040 tarihinde east on dörde kadar mumarah makbuz mukabilinde demiryollar inşaat arttırma eksilims ve öhsie komisyonu başkanlığına teslim etmiş ölmeleri Mirımdır. (28) G0) İstanbul Üniversitesi A. E, P. Komisyonundan Diş imbabeti oluhmdn yapılacak 916 - 38 bira keşfi emir ve tadil işi 10 Subat M0 Cemarteri günü saat 11 de Rektörilrte açik eksilimere konulmuştur. İstekliler en #z 800 lirrlik bu eibi işler yaptığına dair İstanbul vilâyesinden Maleden sekiz gün evvel alınmış vesika ve Ticaret Odası vesikasile 68 liralik muvakkat leminallerile | gelmeleri; şartname, keşif ber gün Rektörlükte görülür. (1 İ metli bir cevher vardır. Siz uyurken İbah uyandığınızda daha daha güzel ve daha taze bir cilde İbinde şayanı hayret bir, surette cildi *Fakat azizim BİR CİLDE Her gittiğiniz yerde erkeklerin takdir ve kadınların gıpta nazarla. rile bakmalarını arzu eder misiniz? Her akşam yatmazdan evvel cild unsuru olan pembe renkteki Tokalon kremini kullanınız. Terkibinde Vi. yana üniversitesinin meşhur bir pro fesörü tarafından keşif ve “Biocel, tabir edilen tabii ve ihya edici kıy- cildinizi besler ve gençleştirir.Her sa. yumuşar, malik olur ve bütün çizgi ve buru- şuklardan — kurtulmuş olursunuz. Gündüzleri de yağsız beyaz tenkteki Tokalon kremini kullanmız Terki, besliyen ve güzellötiren unsurlar O, ŞAYANI HAYRET takdir etmelisinki MALİKTİR, Bu takdirâmiz sözlerin sizin için de söylenmesini ister misiniz? PAHALI GÜZELLİK MÜESSE. SELERİNE UĞRAMADAN BU CALİBİ DİKKAT “TEN, e KO- LAY ve ÇABUK MALİK OLA. BİLİRSİNİZ. ŞÖYLE Kİ: bulunduğundan en esmer ve en sert bir cildi bile beyazlatın yumuşatır. 40 ve hattâ 50 yaşlarındaki kadınlar bile bir genç kızın nermin ve sevimli cildine ve cazip güzellikte bir tene malik olabilirler, Binlerce kadınlar, bu basit tecrü- benin ve kendi kendine yapılan teda. yinin şâyani hayret ve müsmir neti” cesinden memnundurlar, Gayrimenkul Satış İlânı Istanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : Medihanın 16340 hesap Nosile Sandığımızdan aldığı (1350) liraya karş birine derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkında yapılan takip üzerine 3202 Nolu kanunun 46 cı maddesinin matufu 40 cı maddesine göre satıl- ması icap eden Boğaziçinde Anadoluhisa desinde eski 10 yeni 1/1, 12, W3, rı eski Hamam sokağı, yeni Körfez cad. WA, 1/5, 1/8, en yeni 15 Nolu kl sura suyun nısıf hissesini şamil kayden beş dükküni olan (balen 4 dükkündir) ma- abahçe ahşap şahilkanenin tamamı bir buçuk my müddetle açık erltırmaya kon- muştur. Salış tapu sicil kaydına göte yapılmaktadır. Arttırmays girmek isteyen (610) ra pey akçesi verecektir. MİNİ bankala rumızdan birinin teminat mektubu da kö» bul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borçluya alttir. Arttırma şartnamesi 1 - 2 - 946 tari- binden itibaren tetkik etmek isteyenlere Tundurulacaktır. Tapu #leil kaydı ve esir sandık hukuk İşleri servisinde açık bu- Müzumlu izahst ta şarinamede ve tekip dosyasında vardır, Artırmaya girmiş oleniar, bunları tetkik ederek satilığa Gi- karılan gayrimenkul hakkında her şeyi tırma 21-3-940 tarihine müsadif perşe, mızda saat 10 darı 12 ye kadar yapılacak teklif edilecek bedelin tereihan alınması sandık alacağını tamamen geçmiş olması ahhüdü baki kalmak şörtile 5 - 4 - 940 halde ve ayni saatle son arttırması yapıl çok artıranın Üstünde birnkılaenitır. Ha kadarla ve irtifak hakkı sahiplerinin bu dair iddialarını ân tarihinden itibaren Faber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu hakları tapu sicillerile sabit olmayanlar lıriar. Daha fazla malömet slmak istiy: hukuk işleri servisine müracaat etmeleri öğrenmiş ed ve İtibar olunur. Birivet arte mbe günü Cağsloğlunda kâin sandığı, tur, Muvakkat hele yapılabilmesi için tenbeden gayrimenkul o mükellefiyeti ile yartur, Aksi takdirde son aritiranın © tarihine müsadif Cuma günü ayni ma, acaktır. Bu aritırmada zayrlmenkul en xları tapu sletilerile sabit olmıyan ali” balılarını ve bususlle faiz ve masarife yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile be» guretle haklarını bildirmemiş olanlari satış bedelinin paylaşmasından hariç ka» nlerin $88/1833 dosyu Nosile sandığınız Tüzumu ilân olunur, * KE DİKKAT! Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan £ muhamminlerimizin koymuş olduğu kıy #bale bedelinin yarısına Kadar borç vermek Ayrimenkulü İpotex pürtermer terayenlara metin #4 40 nı tecaviz etmemek üzere #üretile kolaylık gstermektedir. - (740) Dolmabahçe Stadyumu İnşaatı Münakasa İlânı Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğü İstanbul Bölgesi 1 — Yapilacak iç Dolmabahçede eski ha ile Havagazi Fabrikasının bir kısım pik stadyumun bilumum körgir inşaatı leri hariç,, buruda mevcut binaların yıkıl 3 — İhale şartları; Kapalı sert usul müsait fiyat teklif eden firmaya yapılası 3 — Keşif bedeli; Bu işe ait ilk keşif Başkanlığından : Etsmnamıre binalarının bulunduğu se- arazisi Üzerinde yeniden yapılacak olen» İle “Elektrik, kslöriter sıhhi tesisat ig masi ve enkatının kaldırılması işidir. lodir. We vahldi fiyat iledir. İhale en aktar. bedeli 750.584,08 liradan ibaret olup muvakkat teminatı 34.450 liradır. “Betonarme demiri ayrıca Heden Terbiyesi Ge nel Direktörlüğü tarafından temin edilec, Edir. 4 — İsale günü ve yeri: İhale 14/Mn den Terbiyesi İstanbul Bölgesinin Taksi tanda kâin Merkezinde icra edilecektir. 8 — Bu işe alt evrak şunlardır 4 — Hususi fenni şartname, b — Futbol sahası ve koşu pistine e — Stadyum binasına ali izahname, 4 — İk keşif hölümam, * — Bayındırlık işleri genel şartnsm. 4 — 20 peron plân ve profa $ — Münakasaya İştirak etmek Sete biyesi İstanbul Bölgesinin Takrtmde Ar hasaba servisinde 25 lirs mukabilinde ela busurla her gün saat on beş İle on sekiz. ratından kendilerine Hzzm gelen izahat ek olup onun tiyab bu yeküna dahil da, £t/1940 Perşembe günü sat onbeşte Be- mde Ay Yıldız Apartmanının $ cü ks” ait bahnama, e, enler yukarıda yari erik Teen Ter Yıldır Apartımanındaki Merkezinde Mu- bilecekleri gibi saracakları her hangi bir arasında burada bulunacak Milmarlar ta, verilecektir. düm kd Bad