2 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

2 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

ingiltere - Fransa Anlaşması (Başı 8 imera) "kümeli tarafından senevi yüzde 4 faiz e-| sesi üzerinden tahakkuk etmiş müsavi 40 Jan yıllık taksitle İlik olünacak ve borç miktarının tesbit edildiği tarihe göre bi- yine: teksidin vadesi 30 haziran veya 31 Akkânunda hulül edecektir. MADDE: 3 Her vadenin hülülünde, Türk hükümeti tediye zamanı gelmiş İngiliz Mralık meb. Yâğların Türk Bram olan und kiye Cümhuriyet Merkez Bankı dinde Fransız hükümeti ve Birl kasınca tatbik edilen alış kursuna göre Dılacaktır, Türk Tiralarile bu suretle yaş İlan tesviyeler Türk hükümetini zimmet- len ibra edecektir. Yukarda bahsi geçen hürüst hesibir evcutları Fransız hükümeti ve Birlee' Krallık hük'imtti tarafından Fransaya ve- 49a Birleşik Kra'lığa, bu memleketlerin İhilt istihlâki için ithal olunmak üzere len her türlü Türk mahsulât mül üasında kullanılacaktır. MADDE: 4 İşbu anlaşma imzası tarihinde merfyete Mirecektir. İşbu hükümleri tasdikan bu hususta u- İsalü verhile ealihiyettar kılınmış olan eyyam işbu anlaşmayı İmzalamışlar. idir, Paris'de 8 İkinefkânun 1940 da üç nüsha İolarak tanım olunmuştur. N. Menemencioğlu E. Daladier R. H. Campbell Fransa » Türkiye Arasında Tediye Anlaşması Ankara, 1 (A, A.) — Türkiye ile Tansa arasında 23 Ağustos 1939 ta. Tihinde akdedilmiş olan tediye anlaş- Yasına mütedsir olarak 8 Kânunsa- Di 940 ta Pariste imzalanan lâhika metni aşağıdadır. Türkiye Cümhuriyet Merker Bankas, 23 Ağustos 1630 tarihli tediye anlaşma” inin 9 uncu maddesinde müsarrah kısımla Ta dahil olup da 19 teşrinievvel 1439 tari- bine kadar nezdinde mevcut klirinz he- #aplarına kaydedilmiş bulunan matlâpler rin zirdeki esaslar Üzerinden tesviyesini Piristeki takas ofisi vanıtamle Türkiyeden Sert alacığı olanlara teklif etmiye me- (a) hesabına kayıtı matlübat İS Yüzde 24 2—06 Ağwston 1035 anlaşmasının (a) hesabına kayıtı matlâbat Yüz. de 88 8 — 15 Haziran 1897 anlaşmamnın (e) hesabına kayıtı matlâbat Yüz de 70. 9 MADDE; 3 0 Birinel maddeyi takbikan teklif ediler Sureti tesviyeyi kabul edecek matlübat sa- hipleri kabul keyfiyetini 20 Şubut 1047 Gan evvel takas ofisine bildirmelidirler Birinci maddede meskür esaslar üzerinden takas ofisi marifeğile lehlerine yümlacak İediyat Mbrayı mutazamımındır. MADDE: 3 Birinci maddeyi tatbikan teklif” edilen Sureti tesviyeyi kabul etmiyecek olanlara 48it matiübat ile 23 Ağustas 1939 tarihli iye anlaşmasının 9 uncu maddesinde kısımlara dahil olup da 19 Teşri- levvel 1630 tarihinden sonra (a) prim, (a) ve (<) hesaplarına kaydedilmiş veya , olan matlübat 23 ağuste. o 1939 #nlaşmasının 7, 8 ve 10 uncu maddelerin- de derpiş edilen şeralt dahilinde ve mezkör arlaşmarın 8 inci maddesinde işbu sihika- Min 4 üncü maddesile fern edilen tadilât Mazarı itibara alınarak tesviye olunacaktır. MADDE: 4 29 ağurtor 1039 tediye anlaşmasının İnci maddesi zirdeki hükümlerle tebdil vağitar z Türk - Fransiz ticaret şirketinin Türk i malların ithaline müteallik mus- Meli yukarda musarrah kurus takas Te- tâbi değildir. İthal edeceği malların Edeli şirket tarafından zirdeki geralt da- ilinde kullanılacaktır. ) — Yüzde 6 se (b) hesabına geçirilmek ofise tediye edilecektir. — * > — Yüzde 10 u aşafıda tasrih edilen He göre müterakim Hiesti matlâbatn İyesine tahsis edilmek Üzere ofise eva Siunacaktır. Bu nisbet ihliyaşlara faik ieliyelire müncer: olursa olamalık suret- tenkis edilecektir. İ — Bakiye iki hükümet arasında bu İşin münakit anlaşmaları tevfikun, “oğrudar; doğruya Türk - Franz ticaret Sirkeli tarafından gayri tceri matlâbalın Wlyesine tahsile edilecektir. Her iki hükümetin mutabakatına ftiran ez hasurt anlaşmalar mucibince, gayri Ge Mmütlübatın tesviyesine tahsis edile a Fransaya yapılan Türk twenye- ta ithalttı da hususi takas raimi han Mieinde kalır, MADDE: $ » | Bulgaristan kazanmak için arazi mü- -İsamahalarında bulunacağı tahmin e- Balkan Bloku İhtimali Yok (Başı 1 incide) sonra, "Transilvanya ve Dobriceyi fe- da etmektense, Almanya ile anlaşma- yı tercih etmiştir. Evvelce katledilen Faşist Demir muhafızları serbest bi- rakmış, Almanyaya istediği petrol çelik ve demiri vermeğe razı olmuş” tur. Rivayete göre, Romanya bu fe- dakârlığa mukabil Almanyadan Ma- car ve Bulgar hudutlarının garanti edilmesini istemiştir. Dobrlceyi ver- medikçe Bulgaristanı memnun edemi yeceğine kanaat getirmiştir. Bu se- beple Romanyanın bu konferansta dilemez. Bulgaristanın Vaziyeti Bulgaristan Dobrice ve Dedeağacı istemekte musırdır. Bu ik! toprak parçasını almadıkça komşuları ile anlaşmasına imkân görülmüyor. 7a- ten Bulgaristanın antanta girmesine de imkân yoktur, Çünkü Balkan ar. tantı Bulgaristana karşı kurulmus. tur. Bulgaristan antanta girse Bal. kan antantının vücudüne lüzum kal- maz. Bu sebeplerle Balkan antantı. nm bir Balkan blokuna inkılâbı da şimdilik varit görülmüyor. Balkan antantı konseyinin bu de- fak! içtimaıa daha ziyade ehemmi. yet verilmesi, dünya vaziyeti karşı. sında Balkanların takin etmesi lâzım gelen yol ve beynelmilel karışıklıkla.. rin Balkan memleketlerindeki tesir, akis ve neticeleri hakkinda fikir te. atisine imkân ve fırsat vermesklir. Her hakle bu içtimadan sonra Blkar arın vaziyeti daha ziyade vuzuh kes bedecek ve Balkanlara harbin gel. mesini ne dereceye kadar önlemek mümkün olduğu anlaşılacaktır. | M. Zekeriya SERTEL Hitlerin Mussoliniye Gönderdiği Mektup Belgrat, 1 (Hususi Muhabi- rimiz Aka Gündüz telefonla bil- diriyor) — Maten gazetesinin verdiği bir haber, politika işleri ile yakından alâkadar olanlar arasında epeyce garip görül- dat litre gore, guya Het Bay Mussoliniye hiz yazmış ve demiş ki; “Balkanlardan almakta oldu. ğum iptidai maddeler ve sair ihti. yaçların temini bugünden sonra için şüpheli bir hal almıştır. Bal. kanların bunları vermemeleri ve. ya verememeleri ihtimalini düşü. nerek ihtiyaçlarımızı o yerden hiz. zat tedarikle sevkini emniyet altı. na almağa karar verdim. Yani is gal niyetindeyim. Fakat, bu ihti. yaç mıntakalarının işgali siyasi ve askeri hiçbir tehlikeyi haiz olmı. yacaktır, muvakkattir. o Ayni za. | manda bu hareketin İtalya aley. hinde hiçbir maksadı ihtiva etmi. i bir mektup (Başı, 1 incide) kanaatim bir ayrılıyorum. gayretlerle kazanılabilir, Bu sulhü dsha sağlam temellere istinat ettire. bilmek için, beşeriyet, komşuluk ve akrabalık O mefhumlarının, sadece hissiyatı ifade eden boş sözlerden baret olmayıp, esaslarında yarat. ma, imar ve organizasyon ruhunu taşımaları icap ettiğine bütün kal. bimle inanıyorum. Gayretlerimizi bü yolda teksif etmenin zaruri oldu. ğuna kaniim.,, Bulgar Başvekil Köseivanof da, Sofyaya avdet ettiği zaman mafbuat mümessillerine şunları söyle'niştir; “Dostum Saracoğlu ile görüşmek fırsatını elde ettiğimden dolayı çok memnunum. İki Balkanlı sıfatile, sa. mimi surette görüştük. Belgrat konferansı hakında bir şey sövlemem. Hedefi sulhün tarsini olan bütün teşebüsleri memnuniyetle kar» şlarız.” Metaksasla Telâki Balkan konseyi toplantısına Iştırak stmek üzere bugün Selânikten hare- ket eden Yunanistan başvekili ve ha. ye vekilimize mülâki olmuş ve iki dost devlet adamı, hususi bir trenle Belgrada müteveecihen yollarına de- vam etmişlerdir. * Bükreşten bildirildiğine göre, Ru. men hariciye nazırı Gafenko, bu s8- bah saat 10 da Semplon ekâpresile Belgrada müteveccihen hareket et- miştir. Yarın sabah 9 da Belgrada riciye naziri Metaksas, Niş'te harici: | NUR iIk Toplantı Bu Sabah Yapılıyor gilikte hir akşam ziyafeti verilecek Hil ayn! zamanda basiretli bir bekçi, |ve bu ziyaleti bir suvare takip ede. si olduğu hakkındaki kere daha kuvvet bulmuş olduğu halde Bulgaristandan Bulgarlar da Türkler gibi kanidirler &i, Balkan melltlerile Garp millet leri arasındaki terakki ve refah se viyesi farkı, ancak sulh seneleri zar, |perler tarafından öğle ziyafeti veri. tında teksif edilen ralışmalar ve |lecektir. Gazeteciler heyetide bu cektir. Türk gazetecileri de bu ziya. fet ve suvareye davetlidir. 3 ŞUBAT: Saat 1l de Hariciyede 3 üncü içtima, 13,30 da Türkiye büyük elçiliğin. de Bay ve Bayan Tevfik Kâmil Ko- ziyafete davetlidir. 17,30 da Hariciyede 4 üncü içtima. 20,30 da Yugoslav Hariciye Nazırt İve Madamı tarafından subaylar yur. dunda bir dinegala verilecektir. 4 ŞUBAT: Saat 11 de Hariciyede beşinci içtima. 1330 da Yunan elçiliğinde öğle Hyafeti. 17 de Hariciyede 6 mcı içtima, 18 de Yugoslav Hariciye Nazırı tarafından matbuat mümessillerine tesmi kabul, 20 de Bay ve Bayan Hariciye Na. arı Markoviç tarafından Hariciyede hususi akşam ziyafeti, 23,30 da heyetler istasyona hare. ket edeceklerdir. Bu konferansın neticesinde müşte. rek bir tebliğ neşredileceği şüphe- sizdir, fakat ne şekilde ve mânada olacağı şimdiden kestirilemiyor. Bu. nunla beraber eskilere benzemiyen yeni bir mevzu olacağı çok ümit e. dilmektedir. M Beyanatın Akisleri Belsrat, 1 (Hususi Muhabirimiz den Telefonla) — Şükrü Saracoğlu. dün İstanbuldan hareketi sira. sında Türkiye Cümhüriyetinin vazih siyaseti hakkında verdiği acık ve sa. mimi beyanat, dost mahfillerde bir dofa daha iyi tesir era etmistir. Hariciye Vekilimizin Balkanlar ve Balkanlar ötesi mühitlerde kazan- mış olduğu büyük ve hakiki sempati sarahaten görülmektedir.” Bir çok Balkan mahafili onunla yüz yüze konuşmakla Adeta büyük bir teselli ve emniyet duyduklarını muvasalat edecektir. Hazırlanan Program Belgrat, 1 (Hususi Muhabirimiz Telefonla Bildiriyor) — Balkan kon. seyi toplantısı ve Hariciye Nazırla. rmın Belgradı ziyareti dolayısiyle hazırlanan .orosramı bildiri GRE lu ile Metaksası rafından karşılanacaklardır. sefiriyle diğer dost sefirler de yonda bulunacaklardır. 2 ŞUBAT: Sabah sast 9 da Roman ya Hariciye Nazır: Gafenko yalnız Yugoslav (Hariciye Markoviç tarafından ka tr, 10,15 te Kral sarayma gidilerek deftere imza edilecektir. caktır. yeceğine emin olunuz. Sovyetle. rin de aşağıya sarkmasına mâni 0. lacağım. İtalyadan maddi hiçbir yardım istemiyorum. Bugünkü va, ziyetin devamı benim İçin en bü. yük yardım sayılır. İtalyanın bu hareketine mukabil harbi kazandı. Zım takdirde bütün Şimali Afrika. Yı İtalyanın emri altına koyscu. Zım.” Şimdi bu mektuba cevap bekliyor. muş. Alman mahafilinden bir şey al. mak . söyliyemedikleri için - kabil olmadı. Fakat İtalyanlar ve İtalyan. larla yakından teması olanlar böyle bir mektubu pek hayali buluyorlar ve gariplerine gidiyor. İtalya ne yapabilir? Filhakika vaziyet de onu gösteri. yor ki, böyle bir mektup belki ha, yali olmıyabilir. Ve Hitler, büyük ve korkunç dâvada elinde olan ve olmu. yan her kozu oyniyacaktır, Bu vazi- yette olan bir liderin her çareye baş N rması, hem vazifesidir, hem hak- Bir an için bunu bir hakikat farze. delim. Böyle bir teklife karşı İtalya cevap verecek mi? Verirse ne diye. cek? Bunu İstidlâl etmek için tapta. ?e bir Balkanlı olan İtalyanın son yamanlardaki vaziyeti ve şeflerinin sözlerin! hatırlayıp gözden geçirmek kâfidir. İtalya, bilhassa Balkanlı ol. duğu gündenberi bu alnı kara yazı. larla dolu yarımada için çok açık bir siyaset takip etti. Balkanların şu ve. ya bu, şöyle veya böyle uğramaları ma) İâhika imza tarihinde meriyete gi- a hiikümleri tasdik an bu busüsta sı- yeehile #slâhiyettar' kılınmış olan mu- Tahbanlar işbu lâhikayı imza etmişlerdir. Derleme 8 kânunusanı 1940 da kl münha olarak azla alunmuştur. NN. Menemene'eoğlu 8. Daladier muhtemel olan her türlü taarruz ve tecavüze karşı, Türkiye gibi, yakın. dan alâka ve ehemmiyet - gösterdi. Ve bugüne kadar bu siyasetinde pek dürüst hareket ettiği inkâr edilemez. Bu açık ve dürüst vaziyette devam etmekte olan İtalyanın birdenbire Balkan siyasetini terkedeceği hiçbir Prens Pol tarafından kabul oluna. caklardır, ve heyetleri istas. | tecileri yonda Başvekil Zivetkoviç ve Hari. | veya bü ciye Nazırı Markoviç ve Bayanı ta. bi ayrı hareket ediyorlar. Türkiye Öteki bazılarına gelince, onlar ds istas- İpek ein pek ihtiyatlı ve neşe- saklamıyorlar, Diğer taraftan bir çok memleket. lerden buraya gelen gazeteciler aşa. ği yukarı birbirlerini tanımışlar ve meslekdaşlık icaplarına riayet etmiş lerdir. Yalnız Alman gazeteciler ve Bel. gli köşkü aliyorlar. Berlin gaze. bütün dünyaya küskün imiş tün dünya onlara küsmüş gi. siz zat Matbuat müdürlüğü ve Avala A. gelecek, |jansı gazetecilerle son derece meş. Nazırı |guldür. Misafirlerin her türlü isti. “ İrahat ve mesleki ihtiyaçların temi. ne çalışıyorlar, Yunan Gazetelerinde 10,30 da Hariciye Nezaretinde ha. |, Atina, 1 (A.A) — Prola gazetesi zızlanan salonda ilk toplantı Seşili başmakalesinde Balkan Antantının BALKANLAR Üzerindeki Siyasi Tazyik (Başı 1 incide) nm “Herşey Almanya için!, düstu. runa boyun eğmezler. Haklarını kuvvet müeyyidesi ile muhafazaya azmederler. Naziler Almanya kuvveti dağıtmak, her kuvveti par. ça parça ederek hâkim olmak esası. nı bir siyaset düsturu olarak kabul etmişlerdir. Halbuki Almanya yanı başımda bulunan Romanya ve Yu. goslavyayı ittifaklardan, anlaşmalar. dan tecrit edebilirse müstakbel plân. larını ona göre tanzim edecektir Çünkü teerit edilmiş Balkan devlet. leri Nazi mantığına göre dünyanın ambarlarına, açılmış bir kiler kapı. sdir, Almanya bu sebepten Balkanlar. daki her nevi toplantılardan hoşlan. maz, onlari münzevi, mücerret bir siyaset sahasına sürüklemek ister, Almanya Balkanlarda ittifak hare. ketini yalnız kendi taarruz hedefleri bakımından mütalâa ettiği içindir Ki, Balkanların bir gün Alman düş. manları İle birleşmesine mâni olmak imkânlarını şimdiden elde etmek is. temektedir, alkanlarm infirat içinde kal malarının âşikâr tek sebebi vardır: Almanyanın bu sahalarda istediği gibi hareket serbestisini muhafaza etmesi! Balkân toplantısma takaddüm e den bugünlerin Almanya bakımın. dan ehemmiyetli olan fasliyeti kade. meli bir şekilde inkişaf halindedir. Azami plân, Balkan Antantırı boz. mak, Balkanlıları İnfirade sevket. mek, mümkün olursa onları kendi nüfuzu altına almak! Balkanlardan İngiliz, Fransiz nüfuzunu kovmak! haricindeki her | 797 Iş Bankası Ikramiyesini Kazananlar Ankara, 1 (A.A) — Türkiye Iş Bankasının kumbaralı ve kumbara. sız küçük cari hesapları arasında ter. tip eylediği 1940 ikramiye plânının şubat keşidesi bugün banka umumi merkezinde ve noter huzurunda ya. pılmıştır. Bu keşidede kendilerine büyük ikramiyeler isabet eden tali. ülerin isimlerini, hesap numaraları. ri ve bulundukları şehirleri bildiri. üz: , 1000 liralık ikramiye İstanbuda 88438 hesap numaralı Bedrosa İsa. bet etmiştir. Beşer yüz lira kazananlar: İzmir. ecep 2738. anlar: Be. ğ yoğlunda Hayati 22947, Ankarada Sa ime 11508, Erzurumda Sevim 2785. Bunlardan başka on talihliye yü. zer lira, 20 talihliye 50 şer lira ve 50 talihliye de 25 er lira İsabet etmiş. tir. BİR PUDRA Tecrübesi Karşısında 10.000 KADININ x Hayreti Buna muktedir olamadığı takdirde Balkan Antantına lük edecek. bir unsuru aralarına yerleştirmek ar. zusunu ettirmiye çalışa. caktır. Balkanlarda kesafet peyda e- den bu siyasi tazyikin aylardanberi propagandası da ustaca işlenmekte. dir. Nitekim bir zamanlar Berlin rad. yosu Balkanlılara: “— Türkler geliyor. 2. izlerle, İngili - vela yeme eker esir edeckler, düşman esaretine gi. receksiniz,, diyor. Diğer taraftan İslâm âlemine: nasıl dostluk edersiniz,, diyordu. Balkanları tecrit için yapılan ha. reketler Balkan milletlerinin Nazi taarruzlarına karşı koyacakları kuv. vetleri şimdiden imhaya başlamak demektir. Balkanlar millet şuurunu azami surette hissetmiş kütlelerden mürekkeptir, Bu kütlelerin İstiklâl davası üzerinde birleşmeleri ve sulh davasına hizmet etmeleri ancak kuv. vetli ve mütesanit olmaları ile müm. kündür. edefi yarım adada barışın istikrarı 11.30 da Metaksas, 12 de Gefenko, |olduğunu hatırlattıktan sonra diyor 1230 da Saracoğlu Nalbi Saltanat | Xİ: “Hudutlarından uzak olan buğün. kü harp, Balkan devletlerini tensik 13 te sarayda Naibi Saltanat tara, |Ve Kalkinma faaliyeti içinde bul fından bir öğle ziyafeti verilecektir, | Muftur. Bütün komşularla dostane 16 — 18 arasında muhtelif yerlere kartlar bırakılacak ve heyet Başvekili ziyaret edeceklerdir. münasebetler temin edilmiş olduğu için, Balkan Antantı konseyinin Bel. grat toplantıları esnasında Balkan Başvekil bu ziyaretleri inde ede. | milletlerinin ananevi hatir hareket. cektir. Ondan sonra kabine reis ve- | (ETİNİ idame için her zamandan da. kiline kartlar bırakılacaktır, ha ziyade birleşmiş olarak kalkmak 18 de Hariciye binasında konfe. hususundaki sarsılmaz arzu ve ezim, ransın İkinci toplantısı yapılacaktır. 20,30 da Romanya büyük elçisi lerini tebarüz ettireceğine hiç şüphe yoktur. Esasen bütün yabancı gaze. Bay ve Bayan Gadere tarafından el, |teler de bu neticeyi beklemekte ve — tarafta umulmamaktadır. U İtalya, yalnız Sovyetlerin rivayet edilen Balkanlara inme hareketlerine değil ve fakat Balkanların ne şekil. de ve ne istikamette olursa olsun bir tali uğramalarına karşı alâka, ir, Roma - Rerlin münasebetleri Roma - Berlin dostluğu konseyin bitaraflık siyasetinde sebat edeveğini zannetmektedir.., Elefteron Vima gazetesi, Balkan devletleri bitaraflığının iki muharip taraf gazetelerince de Az ve eg edildiğini, buna binaen grat içtimamın iyi şartlar içnde ya. pılmakta olduğunu bildiriyor. Katimerini, gazetesi, Başvekil Me. taksasın bir barış mesajımı hâmil o. başka., |larak dörmesini temenni etmektedir. Balkanların ve dolayısile İtalyanın | Diğer gazeteler de buna benzer tef. hayati menfaatleri de başkadır, İtal. |sirat neşretmektedirler. yanın Alman menfaatlerine alkış tu” mağa kalkışması Berlinde ne tesir ha- sıl ederie Almanyanın da dostu aley. hine netleelenmesi yüzde yüz olacak mantıksız hareketlere kalkışması ay. ni tesiri yapmaz mı? Kaldı ki, Balkanlar şunun veya bunun kollarını sallıya sallıya girip dolaşacağı bir hususi mesken salonu olmaktan uzaktır. Maten'in bu ba. beri yanlış bir membadan aldığı bes. belli: Bununla beraber yalan bile ol. İzmirdeki Heyelân Tehlike'i Şekil Alıyor İzmir, 1 (A.A.) — Sineklideki he. yelim üzerine vaziyet dün daha teh. likeli bir hal almış ve arazi aşağıya doğru meylettiği gibi bir de yarık hasıl olmuştur. Dün bu mıntakada 5 ev ve bir kahve daha tahliye edil. sa, İtalya ile Balkanlar münasebeti! miştir. Heylâna mıntakada bulunan üzerinde böyle bir mütaleaya vesile verdiği için hoş görülmelidir. Harbin birinci günündenberi manın gösterdiği silâhlı | bitaraflık ve mantıki dirayet zaten başka türlü mütalea yürütmeğe imkân vermiyor. fazla suların sebep olduğu tahmin e. dilmektedir. Belediye bu suları bo. rularla Meles önüne akıtmağa başla. mıştır. İlerde herhangi bir tehlike, nin önüne geçmek için burada cidt tetkikat yapılmasına karar veril Aka Gündüz | İ miştir. Almanyaya Kesif Hava Taarruzları “Yapılamaz mı? (Başı 5 incide) li dövüş pilotlarına malik olduk- ları iddia edilemez. Zira süratçe ve ateşçe falk tay- yarelerle ne zaman Fransız Curtis. erine çattılarsa mağlüp oldular. Hattâ bire üç nibetindeki muha- rebelerde de Fransız avcilarını hak hyamadılar, aldık. ları ve kendi imkânlarile yaptık. ları tayyare filolarının adetçe Al manyanınkinden fazla olduğu mu- hakkaktır. Ayrıca kullandıkları iptidai mad deleri has olduğundan sağlamlık. ça da Almanları geçiyorlar. Dövü- şecek pilotların Altnanlardan hiç geri olmadığı şimdiye kadar olan hava harplerinin zaylatını gözden geçirmekle anlarız. Mukabele meselesinde ise vazi- yet şudur: Bombardıman tayyarelerinin binnisbe kolaylıkla hücum edebile. cekleri mesafeler içinde olan ve nüfusu 400,000 i bulan Alman şe- hirlerinin adedi 25 tir. (Viyana, Prag şehirleri bu adet. ten hariç bırakılmıştır.) Buna mukabil Fransızların 400 bin nüfuslu 3 şehri vardır. Almanyada 50,000 nüfuslu şe. hir nisbeti 96 36 dır. Halbuki Fran sada 9 16 yı geçmiyor. 1938 senesindeki malümata na- zaran Paris şehrinin hava müdafa- ası dakikada 2,500 mermi yakabi- lecek haldeydi. Bugünkü ateş ka- “— Türkler gâvur oldu. Onlarla | daha sevimli Daha Genç ve görünmenize ld yarayan kat'i Oo Bugün bu BİR TECRUBE TEGRÜBE Pudra âleminde yi yapınız. yeni, cazip ve son bir keşif.. CİLDİ GÜZELLEŞTİ. REN şayanı hayret ve yeni bir un sur, şimdi İpekli elekten geçirilmiş en İnce bir pudra ile müdekkikane bir tarzda karıştırılmıştır ki bu sa - yede cilde biz parlaklık ve yeni bir hayat verir, Esmer ve çirkin bir ten, gençliğin tabii renkleriyle gtzelle » şir. Fazla olarak terkibindeki şavanı i|bayret bir unsur olan “Krema köpü. Bü” imtiyazlı usulü sayesinde iki misli fazla zaman sabit durur, HAKİKATEN FEVKALADE BİR TEKLİF yüzünüzün bir tarafım “Krema köpüğü, havi Tokalon pud. rası İle ve diğer tarafını da herhangi bir pudra ile pudralayınız. o Şayet “Krema köpüğü” havi © pudra ile pudraladığınız taraf diğer tarafa na- zaran daha taze, daha genç ve daha cazip görünmüyorsa aldığınız Teka lon pudrasının parasını iade ederiz. TOKALON pudrasınn £ fevkalâde rağbet bulan yeni 10 rengi vardır. —— biliyeti iki misline çıkarılmıştır. Şimdiki hesaplara ve tcrübele- re nazaran modern tayyare dafil ateşinin isabet vasatisi 9530 u bul. muştur. Halbuki 1913 de hir 1sa- bet için asgari 1500 mermi yak, mak lâzımgelirdi. Hele 1914 te 11.000 mermide bir isabet yapılabilirdi. 'Tayyare defli ateşin bu kadar iptidai bulunduğu ve bombardıman tayyarelerinin azraili olan avcla. rın bugünkülerden çok aşağı ol dukları geçen harpte dahi Alman- ların Paris üzerine muhtelif hü. cumlarda tevcih ettikleri 490 tay yareden ancak 37 si hedefin üs- tüne kadar varabilmişti. Bu hesaplara bakınca insanın bilâihtiyar İngiliz - Fransız heva kuvvetlerine böyle bağıracağı geli- we Ne duruyorsunuz?