4 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

4 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Doktor Mehmet Aliyi Oldüren Naciye 6 Sene Hapse Mahküm Edildi (Başı 1 incide) e Cemal Harun da Yerlerini aldı. Hâkim suçluyu isticvaba başladı Naciyenin hüviyeti şudur: Suçlunun isticvabı başladı “Afyon Karahisarın Sinanatik ma- hallesinden 324 doğumlu Ali Osinan kızı Naciye. Ankarada İzmir otelin. de oturuyor. Dul, Çocuğu eski koca- isinin yanında, Ebe mektebinden me- şZun ve bir mahkümiyeti yok.,, Naciye ayakta cevaplar veriyor, torta boylu, esmer, zayıf bir kadındır. iBeyaz tüylü, lâcivert bir şapka ve iyakası kürklü bir manto giymiş, Si, yah ve ekseriya korku ve heyecan içinde yerlere bakari iki iri göz. Naciye, iki gün içerisinde âdeta ,gökmüş, ihtiyarlamış. Müddetumuminin iddiast Müddelumumi, iddianamesini oku. muya başladı: Konyanın Kadınhan kazasından başlanarak türlü hâdiselerle dolu ge- çen beş senenin tarihi okunuyor ve suçlu Naciyenin Türk ceza kanunu. nun 548 inci maddesi mucibince ce- zalandırılması isteniyor. Nac'yenin bir şeyden anladığı yok gibi. Bazan dinliyor, bazan dalıyor, bazan da hiçbir heyecanı yokmuş gi- bi tabii ve ağır bir eda ile etrafı tet. kike başlıyor. Naciye hâdiseyi anlatıyor Reisin sesi onu Adeta uykusundan tuyandırı" gibi oldu: — “Hâdiseyi anlatın.,, Dedi, Naciye biraz durdu: düşündü. ba. ışını yavaş yavaş kaldırarak, gözleri. ni hâkimin gözlerine dikti ve anlat. müya başladı. — Konyanın Kadınhan kazasına «be olarak tayin olundum. Bu Meh. | met Ali de orada hükümet doktoru idi. Bir ay kadar geçti, doktor her fırsatta bana İltifat ediyordu. Bon nikâhlı olduğumdan ciddiyetimi mu- hafaza etmiye mecburdum ve öyle yapıyordum da, — Bekâr muydınız? İS Hayır, nikâblr. İdim; fakat ko, |9irn ve 500 lira işin bir senet istedim. icamdan ayr yaşıyordum... a bi darallı değildi Naciye yine durdu, nü şa: imiş, mevzuunu kaybetmiş gibi idi )Hâkim "seslenerek: — Devam ediniz, dedi. — Bir gün hademe geldi, bir na. İdının muayenesi için doktorun beni içağırdığını söyledi, gittim, kadın o- rada idi, muayene ottim, ayrılıyer. “dum, fakat doktor beni bırakmadı ve “gitmeyiniz., raporu burada ya- İzınız.,, Dedi. Kalmıya mecbur ol dum. Sonra doktor beni yatak oda. sına çekti, mukavemet edemedim. Başımdan geçen bu kazaya ziyade. | siyle üzüldüm. Çok ağladım. fakat iş işten geçmişti. O, beni teselli et. mek istedi. — Bu emrivakil ben mahsus ha. zırladım, bir aydanberi seni delice sine seviyorum, bu bal aramızda ka- sene kadar sürdü, bu müddet zarfın. da bu adam hakkında bir çok şeyler öğrendim, bir başkasının karısı ile da cürmü meşhut yaplıklarını söy- Tüyorlardı. Bunları duyduktan son. Ta ben kendime çok yazık ettim, ha. yatımı mahveyledim, dedim, fa kat o: — Hayır, diyordu, sen bunlara inanma, ben seninle muhakkak ev- leneceğim. Bir gün evde bavulunu açık gör. düm, içinde Iki mektup vardı. Biri Zonguldakta Saadet isminde bir ka. dina, diğeri Nazmiye isminde bir başka kadına yazılmıştı. Bunların da ne olduğunu sordum, o, sen bun. lara bakma, bunlar ehemmiyetsiz şeyler, ben herşeye rağmen seninle evleneceğim, diyordu. İstanbulda da görüşüyorduk Ondan sonra ben İstanbul Şişli sederek beni İstanbula göndermek yolda hastalandım, beni oradaki has. taneye yatırdılar. O sırada beni gel. di, hastanede buldu, Kilise gittiğim. den dolayı çok kızmıştı. Ben ona: — Senin için gelmedim. Paramı is- tiyorum, dedim, O: — Sen hemen İstanbula git, ar. kandan ben geliyorum, parayı da şimdi vermeme İmkân yoktur, dedi. Ankaradaki Ben oradan ayrıldım, yolda yine rahatsızlandım. Onun Ankara; kâletten izin almak için gittiğini rendim, bende Ankaraya geldi, aradım. Emniyet üçüncü şube mü. dürlüğüne müracaat ettim. Burada Mehmet Alinin Selçuk otelinde o turduğunu öğrendim. Bir gün tam Sıhhiye Vekâletinin önünde kendi. sine rastladım. Beni görünce şaşır- di; — Hayrola, neye buralara gel din, diyerek beni isticvaba başladı. Ben ona: — Benim size itimadım kalmadı, parayı verin de, siz de nereye gider. seniz gidin, dedim. O, Bana; — Sen git, ben gelir, seni bulu. rum, dedi. Bir müddet sonra Selçuk oteline geldiğim zaman, onun eşyasını top- yarak, gittiğini haber aldım. O sı. rada otelin garsonu bana, onun kah. vede bir arkadaşını beklediğini ha- ber verdi. Derhal kahveye gittim, çağırttırdım, Kendisi buna fona halde sinirlenmiş gibiydi. — Sen benim istikbalimle oynu- yorsun, eğer sen beni Vekâlete şikâ. yet edersen, ben de seni polise şikâ- yet eder, hayatınla oynarım, dedi, Bünun üzerine münakaşa etmiye başladık. Nihayet daha 10 gün bura- dayım, görüşürüz, diyerek benden ayrıldı. Ertesi gün yine telefon ile hep kendisini takip ediyordum. Ak. şama doğru benim otelime geldi, hiç- bir şey olmamış gibi benimle konuş. mıya başladı. Türlü şeylerden bah- , | sini güzelleştiren, bizim mefküremi. — Yerinde Bir | Balkan Antantı Daha | sü sisi isen) Teşhis (Başı 1 incide) avlamak için onda müsait bir vasat bulmuştur. Bu vasat onun her şey- den evvel kendi yaşı, kendi şartları içinde bu dünyaya küskün, kısaca bir gayri memnun olmasıdır Bu gayri memnun genç, ayni za. manda »İşitip kapıldığı rivayetlerin» de tesiri altına girmiştir. Hex reşit denemiyecek bir yaştaki çocuğun «İşitip kapı. dığı rivayetler» yani ondaki milli i- deolojiyi, milli mefküreyi soluk bir hale koyarak ona yabancıları sem- patik gösteren âmil redir? Bu, bizim hayatımızın mânevt cephe. zi başkalarınınkinden daha cazip gös. teren milli telkinin noksanlığıdır. denebilir. Hayatta herkes ıstırap duyar, her» kes istediğine nail olamaz, fakat i- gidneki «Milli ruh» ona kendi cami- ası içinde saadeti aramak kudretini verir, Milli camla içinde muvaffak olmadığı saha yerine muvaffak ola- cağı başka sahayı arar. Ümlitsizliğe düşmez ve yabancı bir ideolojinin tesirine 2. Hâdiseyi münferit bir şekilde mü- talea ettiğim zamanda bile karşıma bir takım hatalar, ihmaller çıkıyor. Bunların emsalini o senelerdenberi gördükçe kaydettik, efkârı umumiye- ye arzetmekte tereddüt etmedik. Bu hatalardan biri, Türk nasyonalizm. bir nevi rasizm, bir nevi faşizmin müteradifi saymak istiyen telkinlere bilhassa genç ruhları açık bırakmak. tır. Türkiye Cümhuriyot Bsas Teşki. lât Kanununa giren, C.H.P, programı ile izahı yapılmış olan milliyetçilik yanında «Mülliyetu namı altında ya- bancı rejimlerin ayni isim altına sok- tukları mefhumların bol bol tekrar. landığmı bir hayli gördük. Gençler için neşredilen bir çok mecmüalarda bu nokta nazarı dikkati celbedecek mahiyetler bile aldı. Nitekim beş altı | senedir, zaman zaman hükümet bunlara karşı tedbir almıya mecbur oldu. Bir zamanlar Maarif Vekâle. 1 k il istiyordu. Ben bir yere gidemeni, de- şuyordu. — Artık aramızdaki her türlü Dağ kopmuştur, paramı ver, ayrılacağım, diye bağırdım. Nasıl ateş ettim? Bu halim ou fena halde kızdırmış» 4 — Eğer sen beni şiküyet edersen, ben yapacağımı bilirim, dedi, üzeri. me doğru gelerek bir elile boğazımı sıkıyor, diğer elile de cebinden bir şey çıkarmak istiyordu. Boğuluyor. gibi idim. Biraz nefes alır gibi oldum, “Yetişin, imdat!,, diye bağırdım. Bu anda katılacak gibi hal aldım. Bu arada bir fırsat bularak taban. cayı elime geçirdim. Ateş ettim, şa. kağından vurdum. Hâkim sordu: — Tabanca sizin mi? — Evet, Kadınhandaki ebeliğim- denberi yanımda tabanca taşırım. İlk kurşunu attığımı biliyorum. Fa. kat, evvelki kurşunların otomatik tabancadan nasil çıktığını bilmiyo. rum. — Anlaşılıyor ki, sizin 500 lira paranızla Avrupaya gidip tahsilini ikmal etmek istiyor, senin ona pa“ rayı verdiğini bilen var mi? — Var. O zaman arkadaşlarıma söylemiştim. İstievap bitti, * Şahitler dinleniyor Bundan sonra tahkikatın safhals- rına dair Zabıt varakaları okundu ve şahitler dinlendi. İzmir oteli kâtibi Kemal tabanca sesini nasıl işittiğini, Naciyenin: — Hem namusumu pâyimal etti, hem de 500 liramı dolandırdı diye söylendiğini söyledi. Emniyet müdürlüğü, üçüncü şube hastanesine naklettim. Mehmet Ali | müdürü İrfan, Naciyenin kendisine ğe münasebetimiz devam ediyordu. Bir gün eve geldi: — Benim beş yüz liraya şiddetle ihtiyacım var, bu parayı bulur Kili- se, babama gönderirsen çok iyi olas tak, dedi. Ben hiç düşünmeden maaşımdan biriktirdiğim 500 lirayı derhal çı. kardım ve müstakbel kocama ver. dim. Hafta tatillerini beraber geçi. riyorduk. Bir gün. bir münasebetle Haseki hastanesine telefon ettim. Mehmet Aliyi aradım, ihtisas imti- hanını verdikten sonra, buradan ay. rıldı, dediler. Hiçbir şeyden haberim olmadan, onun böyle ayrılışı, birdenbire beni nasil müracaat ettiğini anlattı. Bundan sonra Sıhhiye Vekâleti Zat işleri müdürü Salih, doktor Sa“ mi, karısı Münevver ve garson Hilmi dinlendiler. Daha sonra müdafas vekillerinin talebi üzerine adli tabip Behçet Ka. mayın temsili ve tatbiki tahkikatla maktelde yaptığı müşahedeler din- lendi, Müddeiumuminin iddinsi Nihayet iddia makamı iddiasını dermiyan etti. Hâdiseyi başından sonuna kadar anlattıktan sora suçlunun hareketini Türk Ceza Kanununun 448 inci mad laştındı. Annesinin, babasının e gideceğini düşündüm. Der. hal irene atlıyarak, Külise gittim, desine uyduğunu söyledi. (Bu madde 18 hapistir) Müteekiben erakatlar müdafasla- tinin mekteplerde neşredilen talebe mecmuaları hakkında haklı ihtarlar. da bulunduğunu yakmen biliyorum. naziliğin faal rolünü oynıyanlar da mevcuttu. Bunların genç ruhlar üze- rinde telkin yapmamalarına imkân yoktu. Talebemiz arasında tesiri gö- rülmemiş ise, bunu çocuklarımızın ruhlarındaki yüksek kudretto arama- | dır. Yoksa propagaada elemanları, çocukları ve gençleri çalmak için çok gayret etmişlerdir. Diğer bir hatada senelerdenberi bütün Avruma tahsi. Tini sadece Almanyaya denebilecek bir şekilde nazi yurduna tahsis et- mektir. ; Vâkıa bunları bugün zamanın i- capları ve bu icapların Madesi olan hükümet tasfiye etmiştir veyahut et- mektedir. Fakat biz mevcut bir hâ- disenin tahlilini yapıyoruz. iç ti il göre, İtalya büyük elçisi Bastianini İle İngiliz Hariciye Nazırı Lord Ha- lifaksın dünkü görüşmelerinde yal. mız Balkan meselesi mevzuubuhis e- dilmiştir ki, bu da İtaiyanın bu kon. İeransa gösterdiği alâkaya kuvvetli bir misaldir. noktai nazardan bitaraflığı muhafaza | ve hir Sovyet İstilâsma mâni olmek arzusu Üzerinde müttefiklerde İtal. yanlar arasında mutabakat vardır, selesinde İtalyanın vaziyeti, karanlık olduğu gibi düşüncelerini de kavra- mak müşküldür. kezleri arasındaki diplomatik temas. rinin muhabirleri si; enternasyonal bir karar verileceğini lerin mütaleaları şudur; dutlarını kendi aralarında den 934 tarihi a, gelecek Mei i taarruza karşi? mlhafaza edecek bir yardım sistemi şekli verilmesini beklememektedir - ler, etlerinin bir (İktisadi bitaraflık) si- yaseti kabul etmeleri muhtemel ol duğu kanaatini izbar etmektedirler. hep Balkan Antantı konferansına a- di sene için yeni bir şekilde tecdit ve teyit edilmiş olmasını memnuniyetle karşılıyor, ve diyor ki: AN Kuvvetli Bir Şekil Aldı (Başı 1 incide) klübünde, Balkan memleketleri ajan $1 direktörleri şerefine hususi bir zi. yafet vermiştir, Avala Ajansı muharrirlerinden bazıları ve merkez matbuat bürosu şube şefleri de bu ziyafete iştirak et. mişlerdir. Romanyanın Vaziyeti Londra, 3 (A.A) — Rador A. jansının Londra bürosu, dün ak. — aşağıdaki tebliği neşretmiş. | rs “Londradaki Romanya Elçiliği, doğrudan doğruya Belgrattan al- dığı talimata istinaden, Romanya. nın Balkan konferansında, bu kon. feransin ahengini bozacak tehdit. lerde bulunduğuna dair konfe. ranstaki dostluk yihniyetini boz. mak istiyenler tarafından işae o- Keen haberleri kati olarak tekzip er... İtalyanın alâkası Havasn Londradan bildirdiğine Havasa göre, Balkanlarda siyasi | Bununla berâber bilhassa Balkan- ara tenllük eden Alman siyaseti me- Röma İle müttefik hükümet mer. ar, vaziyeti tenvir sdememiştir. İngiliz muhabirlerine göre Belgratta bulunan İngiliz gezetele- si bakımdan izhar etmemektedirler, Bu muhabir. Balkan Antantı devletlerinin hu- garanti e Muhabirler, Balkan Antantı dev- Paris Gazetelerine Göre Paris, 3 (A.A.) — Bu sabahki bü. ün gazetelerin başfmakaleleri, yine tür, Jour gazetesi, Balkan paktının ye- tarafhk muhafazasına devam etmek hususundaki azimlerinden bahseden Markoviçin beyanatını hatırlatarak, bu devletlerin sulhü tursine ve harp herici kalmıya karar vermiş olduk. larıhı ilâve etmektedir. . Bükreşte intişar eden “Jurnal,, da bilhassa diyor ki: Bütün devletlerle ve bilhassa kom. şularla dostane elbirliği yapmak hu. susundaki şiddetli azim, konferansın. gerek Balkan milletleri gerek diğer milletler için O memnuniyeti mu cip neticelere varacağmı gösteren bir garantidir. Hiç kimseden bir şey isteyemiyen Romanya bütün kuvvetlerini, sulh uğrunda yapılacak elbirliği emrine tahsis etmektedir. Yugoslav, Yunan ve Türk milletlerile olar menfaat ve hissiyat müşareketi Balkanların Av. rupa Cenubu Şarkisinde bir sulh ve umumi emniyet âmili olmaya devam ettiğinin müeyyldesidir. Semnalul gazetesi, Belgrat konfe- ransının, dört memlekti alâkadar e. den yeni coğrafi, siyasi ve iktisadi şartları hesaba katması İcap edece. ğini ve mesaisinin, bütün mubari; devletlere karşı sulh ve istiklâl ve bitaraflık gibi üç esaslı hedef takip »deceğini söylemektedir. Universul gâzetesi, dörr memleket arasında, gerek kendi beyinlerinde» ki münasebetler, gerek yeni beyne. milel vaziyetteki durumları bakımın. dan mevcut mükemmel ittihadı teba- rüz ettirmektedir. Sulh emeli ve bi. taraflığını, bütün komşularla iyi mü- nasebetleri muhafaza etmek kararı, konferansın ilk müzakerelerine bâ. kim olan fikirlerdir. Curentul gazetesi, yalnız Balkan Antantı içinde değil, ayni zamanda diğer devletlerle de iktısıdi ve siyasi elbirliği yapmak Üzere, zemini temiz. lemenin, Belgrat toplantısının esas fikrini teşkil ettiği kanaatindedir. Arguns gazetesi de, ham maddeler mübadelesi için bir teşekkill vücüde getirilmesi maksadila tetkikatta bu. lunulduğunu haber vermekte ve ikti- sadi meselelerin, Belgrat konferen- e lemektedir 4.2.9440 berleri ANTALYADA: Şiddetli yağmurlar yüzünden De- ğirmen önündeki Ak Hüseyinin un, ve İstikbal şirketinin yağ fabrikala- rına ait arklar taşmış, Çakallıkl Tevfikle Giritli Alnın portaka! bah» çelerini $u basmış, vine bu yüzder bir ev yıkılmıştır. KOZANDA: Topal Demirci adıyla maruf biri- nin 45 yaşındaki karısı köy kâtiple- rinden Halil Doğan tarafından kaçı” rılmıştır. Kadın, 16 yaşlarındaki kı- zıni da beraber götürmüştür. Topal Demircinin müracaati özeri- De tahkikata başlanılmıştır. ARTVİNDE; Radyo merakı fazladır. Hemen he. men her üç evde bir radyo vardır. Bunun bir sebebi de, Artvinin bil. hassa kışın ber tarafla irtibatı tama. men denilecek mertebede kesilme. si, meselâ İstanbul gazetelerinin 16, 17 günde al:nabilmesidir. Herkes ha- vadi ihtiyacını radyolardan temine çalişirken, on gündenberi buda mümkün olmamağa başlamıştır. BiL hassa ajans haberleri veya konferans dinlenirken, dehşetli bir motör sesi peyda olmakta ve hiçbir şey anlaşı. lamamaktadır. Artvinde yapılan tet. kikat, bu parazitin sebebini meydana çıkaramamıştır. İZMİRDE — Kültür parkta yapt- lacak yüzme havuzunda kışın da is- tifade olunması için, kalorifer terti. batı bulunacaktır, Bu havuz ve ya- nında yapılacak iki bin kişilik tribün ile diğer tesisat Için 70 bin Jlra sar- fedilecektir, * Vezir ve Osman Ağa suları nın bulunduğu osuhada arazi üç Saatte'iki santim kaymaktadır. Bu heyelân yüzünden bazı evler belediyece tahliye ettirilmiş bir ki- #m su boruları da patlamışlır. PAZARCIKTA Yeni hükümet konağı inşasına başlanılmak üzere- dir. Bir de memurin mahfeli açıla. caktır, : & Mahmut Nedim isimli zengin vatandaş, ilk mektep talebesinden 20 fakir talebeyi giydirip soğuktan kür- tarmıştır. ÇANAKKALEDE — Halkevi genç leri, içtimai yardım şubesi menfaati- re “Himmetin oğlu,, piyesini muvaf fakıyetle temsil etmiştir. Ayni tem- | sil civar kazalarda ve nihayet Edira © neye gidilerek orada da verilecek- Sam ea > den 96 sina birer takım elbise, 40 Ji-, ie Bütün Yugoslav gazeteleri de kon- seyin messisi etrafında hararetli neş riyatta bulunmakta ve bilhassa dört Balkan devleti arasındaki tesanüdü tebarüz ettirdikten sonra Romanya. nin Belgrat Elçisi tarafından dün ve. rilen ziyafette dört Hariciye Nazırı- nın söyledikleri nutukları tahlil et. mektedir, Milli Şefe “Bu, tabiidir. Fakat Balkan Antan. E cnebi propagandası için mü. sait sahanın nasıl hazirlan- olduğunu şu izahlar anlatır. EA propagandası bu şartler- dan istifade etmek ister. Nitekim, propaganda mikrobounun hasta etU- gi iki genç te bu kanaldan geçerek yabancıların eline düşmüşlerdir. 'Hâdisenin çocuklar bakımından mânası budur. Fakat iki çocuğu sv. lamıya muktedir olan nazi propagr dası aylardanberi devam eden kesif faaliyetine bu vâkıa ile yeni bir nü- mune daha ilâve etmiş bulunmakta- dır. Bize göre, rejimin sıhhati ve mili birliğin korunması bakı. mından alınması lâzım olan «Hifzıs. sıhha» tedbirlerini kuvvetlendirmek icap eder. Fakat henüz reşit olmıyan iki çocukla iş görmek istiyen propa- gandacıların nasıl bir ruhi bir dalâ. jet içinde bulunduklarını ve bütün gayretlerine rağmen alınlarını nasıl ıklarımı göstermek” ie vi ani yegâne zayıf nokta, Almanys ile yapmış oldukları ticaret anlaşma. Yarıdır. Çünkü Almanya bu memle. tedir, Fakat ne olursa olsun artık bu yabancı propagandaya kati surette nihayet verelim! m m — — rını yaptılar, hâdisenin meşru müda. faa hali olduğunu söyliyerek maznu- nun beractini istediler. Eğer mah. kümiyeti cihetine gidilirse 81 inci maddenin yani suçun tahrik neticesi işlenmiş olarak kabul edilmesini is. tediler. Mahkemenin kararı Hâkimler heyeti bir saat süren müzakerelerden sonra 448 Inel mad- denin tatbikine ve ancak tahrik se- bepleri bulunduğundan cezanın üçte ikisinin affına yani 6 seneye indiril. mesine, üç ay âmme hizmetinden memnuiyetine ve 19 lira harç mas. raflarının ödenmesine karar verdi. Naciye ceza evine götürüldü. bötler idamesini araştırmakla bera- ber, İtalya ile bir anlaşma akdeyle- m grat konferansı, Almanyanın harbi idame için muhtaç bulunduğu petrol ve diğer iptidal maddelerin kokusunu taşıyor. Bu gazete diyor ki: kiye ve Yunanistan, Bulgaristan ve ranlık haklarını ve hayat! menfaatle- tanı teşkil eden dört memleketten her birinin ayri ayrı vaziyetlerde bulun- dukları gözönünde tutulursa, yeni k3- rarın hususi mânası tebarüz eder: Türkiye, Fransa - İngiltere ile mua- hedeler akdetmiştir. Romsnya ve Yu nsnislan, mütleliklerin kati garanti- sinden müstefit bulunuyorlar ve Yu. goslevya da bütün Avrupa devletle. rile umumi olarak müsavi münase- Excelslor gazetesine nazaran, Bel. “Eğer Yugoslavya, Romanya, Tür. Macaristanla oanlaşırlarsa, büküm- rini Berlin ve Moskovaya tanıtacak manevi ve maddi bir kuvvet vücude rirlen Bu memleketlerin zırhlar ketler istihsalâtının üçte ikisini veya dörtte üçünü avucuna almıştır.,, Balkan Matbuatına Göre Bütün Balkan matbuatı, Balkan Konseyine geniş sütunlar tahsis et. mektedirler. Bu arada Atinnda çıkan Katime. rini gazetesi, konferans mesaisinin cereyan ettiği havanın bütün dünya gazeteleri tarafından büyük bir alâ. 'ka fle karşılandığını ve Balkan mii. Ameliyat (Başı 1 incide) “Bu fırsattan İstifade ederek ken. di namıma ve Türk milleti namına, çok samimi dostluk tezahürü saydı. ğım bu harekete karşı derin minnet. lerimi Wade etmek İsterim. Muhahir bu şahsi mesajı kaydet. tikten sonra: Milli Şefin hem çevik, hem neşeli olduğunu, her sabah atı ile bir gezinti yaptığını anlatıyor ve yazısını şu sözlerle bitiriyor: “General İsmet İnönünden ayrılı. yorken Türkiye ile ona bağlı olan ların, mukadderatının, cesaretli, fa. kat sağlam nikbinlik ve realizm ile mümtaz bir adamın elinde emniyet içinde bulunduğu intibamı ( taşıyo. rum. Moskovadaki Fransız Sefiri İzin Aldı Paris, 3 (A-A.) — Fransanın Mos. kova sefiri Naggiar rahatsızlığı dola- yısile mezuniyet istemiş ve bu tale- İbi kabul edilmiştir. — — Fransada Bir Alman Casusu İdam Edildi Paris, 3 (A.A.) — Alman tebaasın. dan Hans Arnheim, casusluktan do- layı, Paris askeri mahkemesince 1da- ma mahküm edilmiştir. —— Orgeneral Weygand lstlerinin, Belgrattan bütün dünya. ya, yeni bir sulh ve saf soğukkanlı. lik mesajı dağılacağına kuvvetle iti- mat ettiklerini yazmaktadır. Bu münasebetle Nea Hellas, Bal kan antantı devletlerinin sıkı bir bi. Kahireye Gidiyor Kahire, 3 (A.A.) — General Wey. gand'ın yakında Kahireyi ziyaret e- Karim üç gün kalacağı zannedilmek- ralık mektep levazımı, küçük çocuk. lara 67 liralık süt ve gıda temin et- miş, fakir talebeye sıcak yemek ver- mek ve nakdi yardımda bulunmak için 109 lira harcamış, yüz köyde ço cuk mevzulu konferanslar verdirmiş, iki bin köylü aza temin etmiştir. Bir kaç gün evvel aktedilen senelik kon. grede yeni heyeti idare şöyle teşkil olunmuştur: Kâzım Evli, Hurşit Im- regün, Ferit Tunçur, Kâni Ülkü ve Bayan Melek Cemal. Yeni bütçe 3 bin lira olarak kabul edilmiştir. Bir talebe pansiyonu, kim sesiz lohusalar için klinik ve bir de poligon açılması ( düşünülmektedir Nazilli kadın muhitinde faaliyette bulunmak üzere, Bayan Melek Ce- malin idaresinde bayanlardan bir ko mite de teşkil edilmiştir. YALOVADA — Baltacı ve Millet çiftlikleri civarındaki köyler halki, bu çiftliklerden daha iyi bir şekilde istifadelerinin temini için parti kon. grelerinde vukubulan temennilerini buraya gelen o mebuslara da tekrar etmişlerdir. Köylüler, bu dilekleri- nin yerine getirilmesini beklemek” tedirler, # Yalova köylüleri; en iyi damız. lıkları göndererek cins hayvan yetiş- tirilmesini temin eyliyen İstanbul baytar müdürlüğüne müteşekkir bu- lunmaktadırlar. Ancak bir ricaları var: Sıfat istasyonu binasına giden iki kilometrelik yolun yarısı batak. lık halindedir. Yalova belediyesi bu- nu yaplıramıyor. İstasyondan istifa- de için bu yolun bir an evvel batak. lıktan kurtarılması lâzımdır. in Ti NEZİP'TE — Belediye reisi Oğuzun gayretile bütçe otuz bi raya kadar kabarmıştır. Iyi bir elek- trik tesisatı, mezbaha, haller, cadde. ler, parklar ve bu arada yeni yeni asri binalar yapılmıştır. Simdi, yedi kilometre uzaktaki iyi menba süyu- nun şehre getirilmesine çalışılmakta- dır. © 5 aydanberi 23 kuruş narha tâbi olan koyun ve keçi eti on gündenberi bulunmamaktadır. Kasapların narhı az gördükleri sanılıyor. Buğday, arpa ve çavdar satışları artmıştır. En iyi buğdayın kilesi 175, arpa ve çavdarınki 120 kuruşa satıl- maktadır. Ekmek ve simit narhları onar para arttırılmıştır. ADANADA — Nevşehirli Mehmet isminde bir höca, vâz ederken, hal. kı heyecana verecek şekilde bağırıp çağırdığı için adliyece tevkif edil miştir.