16 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

16 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

2 Eski Başvekil, 2 Yeni Muhalif Mebusla 2 See Miikmosi Ele Geniş nüfuz bir kuvvet oluruz, Aksi tak. dirde, birer birer yok olmak mu. kadderdir. Hiç kimse kendi başı- na haysilere kapılmasın. Böyle bir blokun kurulmasına imkân bulabilmek için benim ve arkadaşlarımın bir plârmız var; 1 — Balkan devletlerile bi- n Milleti ölçüde Yardımda Bulunuyo rer birer anlaşmalı. 2 — Türklerle mevcut an- laşmayı daha derinletmeli. Bu işin en kolayı sizinle olur. Çünkü arada hosaplaşıp, kitapla. şacak hiçbir şey yoktur ve iki ta. Taf arasındaki dostluk, iki tarafın kendi arzuları neticesidir. 3 — Sonra Yugoslavya ge- lir. Gerçi bu, biraz zorcadır. Fâkat Yugoslavlar, bazı küçük konses- yonlar yapabilirler. Meselâ Cenu. bi Yugoslavya Bulgarlarıns biraz hukuk tanımak, mekteplere müsa. | ade etmek, Bulgarlıklarını kabul etmek gibi.. İ Umumi şekilde bahsediyorum. Bu anlaşmada Yugoslav devleti, bize yardım etmeli. Oradaki Yu- goslavya tebaası, Bulgarlar bu | müsaadelere mazhar edildiklerini | görürlerse, ruhi vaziyetleri tabib. | İaneyi, Atinanın Aristokrat Ailelerine Mensup Kibar Kadınlar ve Genç Kızlar Topluyorlar Jur? Bu, onların, Belgrad işidir. Bulgaristahın bugünkü siyaseti tam bir fikir ittifakile şöyle hulâ- sa edilir: Kime karşı olursa olsun, sulh ve bitaraflık, Size bir açık söz daha: Bugün Bulgaristanda periler olsun olmasın; siyasilerimiz ve halkımız Türklerle daha esaslı anlaşmak İstiyorlar, Bu fikre karşı Bulgaristanda hiçbir te- reddüt ve itiraz yoktur. Hem niçin tereddüt ve itiraz olsun? Ben, Millet Meclisine tam bir muhalif olarak giriyorum. Bazi po- Ttika ve idare sistemlerinin şid. detle aleyhindeyim. Onun için çok noktalara hücum edeceğm. Yalnız.. Evet yalnız, bu tenkitlerimde, Balkanlılara karşı hiçbir tenkitte bulunmuy: , (Bir saniye sus. tuktan sonra onlara yol göstere“ cek ben değilim... * embeyaz saçlı, bembeyaz bi. yıklı, neşeli bir genç olan Bay Muşanof, kirk yıldan fazladır ki, Bulgarların Oo mukadderatina muhtelif postlarda hâkim olmuş. tur. Birçok nazırlıklarda bulun- muş, Başvekâlet etmiş, Türklerle ilk dostluk muahedesi yapmış alan bu tecrübeli diplomatın da bana dedikleri, Bay Çankofun söyledik. lerinin bir hulâsasıdır. O da. ayni fikirdedir ve her pürüzün, sulh ve dostluk yoliyle adaletleneceğini beklemektedir Ne taraftan bakılırsa bakılsın, mükemmel bir devlet adamı de. ğer ve karskterini taşıyan Bay Muşanof, Sobranyadaki muhalefe- tine çok geniş bir faaliyet .odığını ihsas ediyor, Bugünkü vazi. © yet ve şerait dahilinde Bay Köset- »vanofun dirayetli idaresine zor'uk çıkarmak istemediğini, sözlernin akışından sarahatle anlamak kâ. bildir. Türk dostluğuna ve bu “dostluğun genişleyip, derinleşme. sine çok ehemfiyet veren değerli a teşekkür ederek, ayrıl- Ebe Naciye HakkındakiKarar Temyiz Edildi — Ankara, 15 (Tan Muhabirinden) — © İzmir otelinde doktor Mehmet Aliyi © öldüren ebe Naciye hakkında mah. © kemece verilen karar, hem müddsi- umumi, hem de Naciyenin vekille © tarafından iki taraflı olarak ayrı ay- > rı temyiz edilmiştir. Müddetumumilik temyiz lâyiha. sında ağır ceza mahkemesinin hâdi- © sede müşahede ettiği hafifletici se. beplere itiraz ederek, bu sebeplerin © mevcut bulunmadığını İddia etmiştir. Avukatlar ise, hâdisede kasit un- surunun mevcut bulunmadığını, bi. » naenaleyh müekkilleri olan ebe Na. — ciyenin beraeti icap ettiğini ileri sür- © müşlerdir. Diğer taraftan hâdiseyi” gazeteler. de okur okumaz Ankaraya gelmiş o- lan maktul Mehmet Alinin babası © Abdürrahman müdahil davacı srfa- tile temyiz mahkemesine ayrıca bir o arzuhal vererek, temyiz hükümlere “omakız sebebi bulduğu takdirde. Ab- © dürrahman da usulen mahkemede i o müdahil davae sıfatiyle bulunacak- ği dir dâha iyi olur. Bunlar nasıl o- | Atina, 15 (Tan Muhabirinden) — 10 Şubat cumartesi günü dest Tür- kiyedeki (zelzele İclâketzedelerine tahsis edilmişti. Kalbi Türk . Yunan dostluğu his. leri ile çarpan ve bu fikri ve hisleri tenmiye etmekten bir gün hâli kal. mıyan payitahtın genç, geyretli ve dirayetli Nazırı K Kocias'ın delâle. tile Payitaht Nezareti havalisinde Anadolu zelzele felâketzedeleri için isneler toplanmıştır, Atlnanın her köşesine Türk Yu- ban bayraklarile örtülmüş kasslar konulmuştur. Bunların başında Pa. yitabtın aristokrat ve kibar aileleri- ne mensup genç kızlarla, kadınlar ve Atina belediye memur ve mensupla. rt Türk sempati hislerini izhar etmek, hem de yardımda bulunmak için birbir. lerile âdeta Yarış eden her smif a halinin verdikleri paraları toplamak. ta ve açılan “Hatıra Cedvelleri, ni Imza ettirmektedirler, “Halk İanesi,, denilen bu isneye, Başvekil ve Nazırlardan başlıyarak, zengin, fakir, esnaf, elhasıl her sınıf nalk iştirak etmiş ve İane âdeta bir seçim karakteri alraıştır. Felâketin ilk günlerinde tesekkül »den Milli İane Komitesi tarafından tertip edilen ve Yunanistanm her ta- rafında hâlâ toplanmıya devem eden |”: ianenin, bu “Halk İanesi,, ile alâkası yoktur. Halk İanesine iştirak edip, “Hatı- ra Cedvelleri,, dedi yedi yüz bini geçiyor. Bunlardan 330 bini Atineli, 150 bini Pireli olup. mütebak'si de mu. hacir mahalleleri ve Atina bövalisi ahalisindendir. Toplanan para miktarı iki milyon * İcra Memurluğu -İmtihanını Kazananlar Ankara, 15 (Tan Muhabirinden)— İcra memurluğu İmtihanındı kaza. nanları Adliye Vekâleti tesbit etmiş ve kendilerine tebligst yapmıya baş. lamıştır. Kazananların isimlerini bil. diriyorum:; Kozandan Tahsin Aydar, Zonguldattan Mehmet Güngör, Rizeden Avni Aksay, Ur- fadan Sabri Günaydın, Kozandan Hilmi Yoruker, Denizliden Osman Ellez, Zaradan Ömer Ergin, Yozgattan Salih Akbaykal Zonguldaktan Sabri Şenoğlu, Ankaradan Naci Aksoy, Bursadan Cemal AKsay, Ah- latte Ariz Özaydın. Biltlisten .Selih Er- göçen, Pötürgeden Zeki Yetiş, Maraştan Muharrem Erhan, Amasyadan Salih Con- taş, Denizliden Mehmet Artman, İstan- buldan Memet Artman, Eyüpte Bisrlüm Berker, Kandıradan Akif Erçoğlıyan, Bo- duzlıyandan Hüsnü Yazın, Şileden İbra- him Parmaksızoğlu, Rizeden Cemil Tural. #an, Eliziğden Kemal Timur, Kayseriden Hasan Güney, Akhisardan Sedi Sunar, Akdağmedeninden Mustafa Özalp, Görele- den Haydar, Silifkeden Kemal Uğur, Gi resundan İhsan Bulgan, Akşehinden İRe- sat Erdal, Yozgatlan Necmi Yılmaz, Ce- mal İpekçi, Kırşehirden Rıza Gönül, Mah- mut Seyfi, Hozattan Necip Çetelen, Anka- radan Bahri Karan, Kırşehirden Wehmet Gültekin, Bulaneiktan Kâzım Gürsey, Za- radan Ali Sarı Ünel, Anamurdan Kemal Çeli, Kırşehirden Sabiha Saracoğlu, İs- enç kızlar Payitaht Nazırının göğsüne ii ni imza edenlerin a-! iane rozeli takıyorlar. drahmi tahmin ediliyor. İmza edilen “Hatıra Cedvelleri,, nin adedi 23.000 dir. Cedvellerin her birisinde 25 imza vardır İşbu cedvelier (100) cild olmak &. zere, elitlenerek, Yunan ehalisinin felâketzede Türk kardeşlerine karşı beslediği hissiyatın ve sempatinin bir hatırası olarak Ankaraya gönde: rilmek için Türkiyenin Atina Sefiri. ne takdim edilecektir. General Deede Çocuk Esirgeme Kurumunaa Ankara, 15 (A.A) — İngiliz yar. dım komitesi mümessili General De. edes ve Profesör Gastranı, yanında mihmandar'arı olduğu halde bugün Çocuk Esir; Kürüm umumi ral Krumun çocuklara yapmınkta ol. duğu yardımlarla teşkilâtı hakkında aldıkları izahâttan son dervev mem. nun kalmış, yapılmakta olan yardım. Isra büyük bir alâka göstermiştir. General korunmıya muhtaş çocuklar için kuruma iki yüz İngiliz lirası te. berru etmiştir. Generale kurumun mesaisini gösteren eserlerle grafikler takdim dilmiştir. General ile refa. katlerindeki zatlar saat on ikiye ka. dar umumi merkezde kalmış ve ha. tirn deftemie taltifkâr cümleler ya. zarak memnuniyetle kurumdan ay. rılmışlardır. "eni zelzeleler Ankara, 15 (Tan Muhabirindeni Develide gece gürültülü ve ş'ddetli, Amasya ve Zilede oldukça vee bir zelzele olmuştur. # Adına, 15 (A.A, — 52040 tari, İhine kadar Adanada işkân edilmiş İbulunan felâketzede miktarı 977 yi bulmuştur. /Adliye Vekili Nazilliden Aydına Geldi Aydın. 15 (Tan Muhabirinden) — Adliye Vekili ve maiyeti bugün Na- zilliden Aydına geldi, merasimle kar. şilandı. Vekil doğruca adliyeye gide. rek tetkik ve teftişlerde bulundu. Şe. refine verilen ziyafetlere iştirak etti, Yarın sabah Sökeye gidecektir. * Denizli, 15 (A.A) — Şehrimizde bulunmakta olan Adliye Vekili, dün Adliye dairesine giderek teftişe baş- lamıştır. Asliye ve ağır cezada görül. mekte olan muhakemeleri akip eden ve bir aralık baroya da uğrayarak 8. vukatlarla görüşen , Adiiye Vekili, müteskiben ceza evini gezerek mev- kuf ve malhkümların vaziyetlerim tetkik eylemiştir. Fethi Okyar, De. nizlide yeni bir ceza evi yaptırmıya teşebbüs. edeceklerini ovaat buyur. muşlardır. Etibank Âzalığı Ankara, 15 (TAN) — Etibank 1. düre meclisi azalığına Şeker fabrika. —İları şirketi Idare meclisi reisi Reşit Güneray tayin edilmiştir, tanbuldan Bürheyettin Gülgen, Elâzığdın Fethi Öztaş, Silivriden Pertev Gülen, Ma- nisadan Ahmet Donatlı, Çorumden Fehri Yilmaz, Erganiden Fethi Congan, Paludan Veri, Serikten Nuri Aksuvele. TAN Ve Avrupa HARBİ (Başı 1 incide) rupada ne yapacaktır? Her halde, Roma, Berlin, Paris, Londrada yapa. cağı temaslar, Amerikanın o Avrupa harbi karşısındaki vaziyetini deha vanh bir şekilde tesbit etmesine im- kön verecektir. Amerkanın sylas! ve iktısadi bünyesi, uzun sürecek bir harbe taraftarlık etmesine iwkân bi. rakmsaz. Gerçi harp, tahrin endüstri. sini bir hayli inkişaf ettirir, lâh İfabrikaları kâr ederler. Fakat Avru. pada su'h zamanlarında teessüs eden Amerikan pazarı kapanir. Bunun ifezyiki Amerikada kuvvetle hissolu- Jmur. | Diğer taraftan harbin uzaması gibi f genişlemesi ihtimali de Amerikadu İendişeler husule getirebilir. Uzak Şarkta mühtemel © kombinezonlar İkem harbin sahasnı geniş! hem de Amerikanın büyük menfaat. İleri olan Çinin tamamen kaybolması İâkabetini getirebilir. Harbin genişle. mesi ihtimal nde Amerika deniz harekâtı şefi Amiral Stark'ın Met san Meclisi Tâli Tahsisat Encümenin de söylediği cümleler dikkate lâyık. $ır. Amirelin “Öyle zannediyorum ki, beynelmilel vaziyet harbin baş- lsngıcına nazaran bizim için daha tehlikeli olmak üzere değişmiştir. sözü Amer'kanın endişelerini açkça göstermektedir. ç Amerika, kapitalist demokrat bir memlekettir. Sinif tezatları bol bol mevcuttur. Binaenaleyh harbin uza. masından doğacak sosyal karışıklık- lar Amerikada tesirsiz kalmıyacak. tır. Bunun içinde Amerika bir an evvel sulhün teminini arzu eder, Ro. osevelt'in zaman #aman Sövyetler a- leyhine köpürmesi de bundan başka bir şey'değildir. merika, kendisini muasır Av- rupa medeniyetinin bir ada. mı addetmektedir. Bu medeniyot un. surları arasındaki ahenksızliğin nasıl facialara yol açacağını Roosevelt kaç defa tekrar etti? Demokrasilerin mü. zahiri olduğunu müteaddit defa s- çikça söyliyen ve bitaraflık kenunu- nu bu maksatla tadil ettiren Cüm. en müsterih bir "itaraflığın yerini, çabuk neticelenceek bir harp haline terkelmesine imkân vardır. Amerika Hariciye o Müsteşarinm Romaya da uğraması mukarrsr oldu- ire bu görüşmelerle Avrupa. da “Dörtler, İ ihya stmek osasının bir sulh formülü halinde ileri sürü. leceği akla gelebilir. Mussolininin uzun zamandır üze. rinde durduğu “Dörtler, formül hazp sonrası Avrupasında bir nevi sosyal Restorasyon devri açmayı ga- ye edinmiştir. Esasen Anti Komin. tern hareketler de bunun tezahürle. rinden başka bir şey değildi. Amerikanın muzâhere:i ile Dörtler meselesi yeniden canlanacak olursa bu fikrin tatbikatı Mussolini kanelile Hitleri iknadan sonra başlayacaktır. Fakat bu şartlar içinde tasavvur €- dilen bir anlaşmanın Avrupaya sulh mi, yoksa harp mi getireceğini tayin epey güçtür. Musdelenin malüm noktası, Ame. rikanın sulpü arzu ettiğidir e Fakat İ diplomalının valizinde daha meler var? Bunlar henüz sır halinde! Bir Asırdanberi Görülmiyen Soğuklar Kopenhag, 15 (A.A) — İki sydan. beri memleketin her tarafında hara- ret derecesi sıfır altında 15 ile 20 © rasında tahavvül etmektedir. Bu 80- uk, bir asırdanberi Danimarkada gerek şiddet ve gerek devamı itiba. rile misline tesadüf edilmemiş bir soğuktuf. Ve bir rekor teşkil etmek. tedir. Memleket buzlarla abloka edil. miş ve berri münakslâtın bir kısmı inkıtan uğramıştır. Kömür tedariki bakımından vaziyet fecldir. Aresund denizi donmuş olduğundın denizin 10 metre kalınlığında dönmuş olan kışrı üzerinden yaya olarak Dani. markadan İsveçe gitmek mümkün. dür. * Madrit, 15 (A.A.) — Soğuk dalsa- $ı, İspanyada da hüküm sürmekte. dir. Burgos'da termometre: sıfır al tında 7 dereceye inmistir. Merkezi İspanyada birçok yerlerde mebzul miktarda kar yağmış olduğu haber verilmektedir. Roma, 16 (AA, »İ mile tetabuk eden mütedil bir siya- Jtür, # — pin öğleden İyoktur. KM Felâketzedelerimiz İçin | AMERİKA | Köseivanof Kabinesi Çekildi, Yeni Kabineyi Filof Teşkil Ediyor ret uyandırmıştır. Filhakika, yeni Sobranyanın içtima tarihi vaklastığı için Köseivanofun kabi yapması bekleniyordu ve bu arada Dahiliye Nazırı Nedef ile, Ziraat Na- zır Bekliyanof'un kabineden çeki. lecekleri tahmin ediliyordu. Vaziyet bu merkezde iken birden. bire Köselvanofun çekilmesi ve ka. bineye başka bir zatın memur erlili. | şi bütün mahfillerde nazarı dikkati celbetmiştir. Fakat, umumiyetle zannedildiğine göre, Filof kabinesi, politik tâbirile bir “köprü kabine, olacak ve pek! kısa bir zaman sonra Köselvanot tek. rar Başvekâlete getirilecektir. Çün. kü, Köseiyanof, müli arzuya tama. set takip ettiği kadar kralın da tam itimadına mazhar olmuştur. İyi haber alan mahfillerde söylen. e göre, Köselvanof kabinesinin istifası tamamen dahili sebeplerden ileri gelmiştir. Bir rivayete göre, ye. ni seçim yapılırken mebus namzetle. rinin tesbiti sirasında Ziraat Nazırı Bakliyanof ile Başvekil arasında çı. kan ve o zamandanberi devam eden ihtilâf bugünkü neticeyi doğurmuş. tur: Ziraat ve Dahiliye Nazırlarının istifası beklenirken Basvekâlette te. beddül veku bulmesi dikkate 1 görülüyor. Maamafih umumi kanaat, Sobran. yanın İstimamdan evvel, veya son- ra, faks her halde kısa bir zamani zarfında Köseivanofun tekrar Başve. kâlete getirileceği ve «sas kabineyi on»n teşkil edeceği merkezindedir. Rumen kabinesi değişmiyor. Bükreş, 15 (Hususi Muhabirimiz bildiriyor) — Rumen kabinesinde de. gişiklikler olacağı ve Başvekil Tata- Teskunun İstifa edeceği hakkında yabancı memleketlerde dolaşan ha. berler burada tekzip edilmektedir. Su sirada her handi sekilde bir ka. Finlanda (o başkumandanlığı (se Sovyetlerin Kareli cephesinde bir. | kaç istinat noktası elde etmiş oldu. Bunu ve fakat Sovyetlerin işgali al. tında bulunan bu mevsilerin | kay- binin Mannerheim hattının mukave. meti üzerinde her hangi bir endiseyi mucip olamıyacağını söylemekte. dir. Mannerheim hattı, dalma tam olarak mukavim kalmaktadır. Sovyetlerin ileri sürdükleri 70 onluk tanklar bidayette Finler öze. rinde psikolojik tesirler yapmış İse de, bilâhare hemen bu tesir kaybol. muştur. Zira bu muazzam tankların zırklarının da Finlanda tank tipları. nın ateşine dayanmadığı göçülmüş. Yine. Fin kaynaklarının anlatışı. na göre Marnerheim hattı on mil derinliktedir ve bütün bu mesafe, tank tuzaklarile, mitralöz yuvalari- le, müstahkem mevkilerle doludur. Sovyetler şimdiye kadar bu hat ö- ünde 45 hin zayiat vermiş, 300 tank o yüzlerce tayyare kaybetmişler. ir. Buygln de bu hatta karşı vukubular #aarruzlar püskürtülmüştür. Summa ve Tiapale'ye karşı yapılan taarruz. lar da muvaffakıyetle bertaraf edil. miştir. Sovyetlerin burada 3500 zayiata uğradıkları bildiriliyor. Hattın mer- kezinde Volo gölüne karşı vuku bu- lan taarruz da püskürtülmüş, ve Sovyetler burada da 1000 kişi zaylat vermişlerdir. Lâdoganın şimal şarkında da vu. &u bulan tasrruzlar püskürtülmüş, ve Sovyetlerin 500 zaylat verdikleri tayin edilmiştir. Bügün bir takım hava hareketleri de vuku bulduğu ve Sovyetlerin 16 tavvare kaybettikleri bildirili; Fin hükümeti dün 1807 tev la. leri, bugün de 1896 tevellütlüleri si. lâh altına çağırmıştır. * Bütün Stokholm gazsteler!, Sov. yetler tarafından elde edilmiş ufak tefek muvaffakiyetlerle Kareli taar. ruzundanberi iki Sovyet fırkasının mahvolması örasındaki nisbetsizliği kaydetmekte ve muhasamatın boş- langıcındanberi 250.000 Kişinin telef sonra saat 17 ye doğru Romsda kar vağmağa baslamıştır. Bu fevkalâde kış esnasında payitahita bununla ö- cüncü defa olarak kar yağmış olu. yor. Romada bu kadar şiddetli bir kış olduğunu berkay hiç kimse aarruz Devam Ediyor “Fr LEbEiğinE güre yeaŞ YAYLA AYETTEN | Sovyet Rusya istilâsına karşı Finlan- 16-2.940 bine tebeddülüne ihtimal verilmiyor. Yeni Bulgar elçisi geliyor Sofya, 15 (A.A) — Bulgar Ajansı bildiriyor: Bulgaristan yeni Ankara Elçisi Sava Pirot, bugünkü Orient ei sile İstanbula hareket etmiştir. Saracoğlu ile Köseivanof arasında telgraflar Ankara, 15 (Tan Mubabirinden) Balkan Antantı Daimi Konseyi rel Uğinin Türkiyeye gecmesi mü betile, Hariciye Vekilimiz Şükrü S racoğlu ile Bulgar Başvekili ve Ha riciye Nazırı Köseivanof arasında telgraflar teati edilmiştir. yi | nof kabinesinin istifasından önce ati olunan bu telgrafları bildiriyo.| rum? Ekselâns B. Köseivanof Başvekil ve Hariciye Narırı Sofya Balkan antantı daimi konseyi başkanı Bını deruhte ettiğim şu anda Ekselânsla” rına hürmet ve dostluk selimlurımı arzete mekle hassaten bahtiyarım. Teşriki mesa! ve karsılıklı kavrayış ru- bile hareket eden Balkan ailesinin barı$) emellerini, bütün özam arasnda kuvvet- İeşecek olsn itimadâver münasebetleri) Auhu yiyade teeyylit etiiiş göreceğini bü- yük bir kuvvetle ümit etmekteyim, Bu Balkan ailesinin âzasından birinin mümtaz hükümet velisine mesut ve rürefe feh bir istikbale olan İlimadımızı arzet-i mekle bahtiyar bulunuyorum. SARACOĞLU Ekselâns B. Saracoğlu Hariciye Vekili Ankara Cemileklirâne telgraflarından dolayı Ek- selinslarına dostane teşekkürlerimi arze- der ve samimi bir suretle mütekabil his- siyatımdan kendilerini temine müssrant eylerim KÖSEİVANOF Mektedir. ler. Şiddetli hücumlar karşısında Pariste çıkan Oeuvre gaeztesine göre vaziyet şu merkezdedir: “20 Sovyet Grkası fasılasız olarak Mannerheim hattına hücum ediyor ve bu hücumlârın hepsi Finlandalı. lar tarafından püskürtülüyor. Rusla. rın, buzlar çözülmeden evvel her ne pahasına olursa olsun &:smi dahi ol. sa bir zafer elde etmek istedikleri anlaşılıyor, Filhakika ouzlar çözülür- se Kızılordu feci vaziyete iüşesek ve bundan başkaca şimdi 80 kilometre tutan Mannerheim hattı 20 kilomet. re kısalacaktır.” * Paris, 15 (A.A) — Pat ajansma göre Polonya cümhuriyet hükümeti, danın girişmiş olduğu mücadelede D- na yardım etmek için müsellâh kuv. vetlerinden bir kısmını bu memle- kete göndermeğe karar vermiştir. ——— Japonya, Çine Yardıma Mâni Oluyor Tokyo, 15 (A.A.) — Japon Bahri: ye Nezareti namına söz söylemeği| salâhiyettar bir zat, bugün şu beya. matla bulunmuştur: Japon deniz ve bava kuvvetleri, Yunnan . Haipong demiryolu ile yas pılmakta olan silâh ve mühimmat nakliyatını salâhiyetter makamlar durdurmadıkça, bu demiryoluna hü- cumda devam edecektir. Hatırlardadır ki, lapa hüküme- ti şubat bidayetinde, mıntakays yapılan ve 101 kişinin ölümüne sa bebiyet veren i hava Vaşington 15 (A.A.) — Senato Maslei encümeni, âyandan Pitt man tarafından Japonya aleyhine mevzu smbargo hakkında teklif edil miş olan kanuna müteallik müzake« reyi tehir etmiştir. Encümen azasının ekserişinin bu kanuna muhalif olduğu zannedilmek tedir. Rumen Gençlik T Teşkilâtı Reisi İtalyada “Trieste, 15 “(A.A) — Romanyf gençlik teşkliâti şefi nazırlardar Sidorlci, dün öğleden | sonra hususi trenle buray, bereket