12 Mart 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

12 Mart 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

—— 2.3.0 Çatalağzında Büyük Bir Lamina 130 SENE| Elektrik Santralının Inşasına Başlanıyor İktisat Vekili, Kömür Havzası İçin Kabul Edilen İŞ Mükellefiyetinin Sebeplerini ve Şeker Fiyatlarının Arttırılmasındaki Âmilleri Anlatıyor (Bası, 1 İmeide) MİŞ olmakla ve 939 senesinden bir *iveiki seneye nazaran yüz bin tonu bir fazla ile bir milyon sekiz > bintona varmış bulunmasına Eğmen dahili istihlâkin daha büyük ,* nisbette artması bu mevzu üze, Birde çsnslı bir takım tedbirlerin a. masını zaruri kılmıştır. Çatalağzında yeni bir elektrik sanlralı yapılıyor Bu tedbirler havzadaki ocakların irleştirilerek istihsslin devlet elin. * toplanması, lavuarlar, dekovil ve Pövai hatlar tesisatı tahmil ve tahl b" hacminin arttırılması, liman me- #Rtralinin vücude getirilmesi şek. de hulâsa edilebilir. Bu tedbirlerin bir İısmına teşeb. edilmiş bulunulmaktadır. İstih. İ devlet elinde birleştirmek için İirlanan kanun lâyihası Böyük illet Meclisine tekdim edilmiştir. Vzanin istikbaldeki en geniş istih. lit idare edecek cesamette. Rİ altmış bin kilovet otakatta ol Dak üzere Çatalağzında yaptımla- Ak elektrik santrslinin ihalesi bu. “blerde İngiliz firmalarına yapıl ak üzeredir. Kozluyu Zonguldağa | Ptedecek havai hattın siparişi ve. İmiştir. Diğer tesisat ve techizat lerine de kanunun çıkmasından )nra girişilmiş bulunulacaktır. Bu- çnla beraber bülün saydığımız ted. htlerin semere vermesi İnşaat ve “isatın vücude gelmesine bağlıdır. k zaman hakkında bir ay tmek için Çatalağa şantrelinin le ei çi - fevkalâde benler hödis olmadığı takdirde - M ey zarfında ikmal edilebileceğini retmek— isterim. Halbuki bu ted. erin netisesini Hhtiyaç. mız bizi tazyik etmektedir. Bu- “evap vermek mecburiyetinde. Bu sebeple istihsal için esasen Miyan iş kuvvetini temin ve fhzar yek tenp etmiştir. İş mükellefiye. İn esbabı mueibeşi budur, Maama. hemen ilâve etmeliyim ki, bu mü, elleiyetie vatandaşa hiç meluf İadiğı bir külfet tahmil eden bir İihinet tasavvur etmemelidir. BiLA, ÜS bu, ocaklarda çalışmaları esasen evt bir meşgale halinde olan ve “en senenin giuhitelif zamanlarında ilerinden gelip çahşmakta bulu, * vatandaşlarımızın çalışacakları köylerinde kalıp iş ve güçlerile sacakları zamanları intizam altı. almak ameliyesinden başka bir © değildir. Bu suretle bazı zaman. ocaklarda Iş kuvvetinin fovkalâ. * eksilerek kömür fhracının dur, ve ay başlarında pek şiyade a. 8 gibi Arızaların önüne geçmek ihsalin birine! derecede Şartı 0, İp ikrar ve daimiyeti temin etmek *Yoruz, İstihsntin tanzimi meselesi iplgün istihsal milli bir vazife te. Ri etmek ksbil olduğuna göre İtin istihsalin muhtelif âmilleri İde tanzim edici rolünü kullan. MW tabildir. Kaldı ki bu mükelle- m Mhtiyari çalısmanın - öcrete ve ii muavenetlere taallük eden kç) hukuk ve vesibelerile mütera. lunmaktadır. İder taraftan Itihsalin tanzimi. tür kararname, kömür Oracını 5k Için derhal işletmeye alın. faydalı görülen damarların ça» masını ve işletme malzemesi, .” ihtiyaçlara göre teminini kün kılmaktadır. Bununla her. ÜS bir hususi imtiyaz veya imal sat tezkeresi sahibinin mıntaka. MR bulunup da kondisi tarafından İstismar edilmiyen kısımlar. *W İktisadi bir işletmenin kurül. Maksadı istihdaf edilmiştir. Kok kömürü hakkındaki karara. j, Memleketin kok istihlâkini istih. i,Zöre tevzi ve banzim esesna 4 tir. Ecnebi memleketlerden üyömürü getirmek hayli güç oL pa beraber İstanbulda bir tonu o. #adan aşağıya mal olamıyacak i pahalıdır. Bu itibarla da. ti İstihsal ettiğimiz daha uouz fi. «tok kömürlerini başlıca istih. Bak intakalarında zamanında stok ay, perakendeelerin ve (âit depo sahip. İerinin işlerine halel gelmiyecektir. Şeker fiyatlarının yükselişi — Şeker fiyatlarına yapılan ram hakkında da izahat verir misiniz? — Son zsmandan evvelki şeker fi. yatları pancarın otuz para olması 6. sasma göre, tanzim edilmişti. Geçen «ene pancara kırk para verildi. 680 bin ton pancar işlendiğine göre, şe- ker şirketinin fazla olarak tediye et, tiği para bir buçuk milyon lirayı geç. miş bulunmaktadır. Biliyorsunuz ki, şeker sirketi üçte iki hissesi Sümerbank ve Ziraat Ban. kası gibi doğrudan doğruya devlet müesseselerine ve üçte bir hissesi de ekseriyeti partimizin elinde bulunan ve tamamen milli bir mfessese halin de çalışmakta olan İş Bankasına alt bir kurumdur. Ve bu itibarla tem bir milli müessese mahiyetindedir. Ya. pahileceği kir nisbeti de tahdit e dilmiştir. 939 senesinde tetbik edi. len bir tekim tasarruf tedbirleri sa. yesinde pancar fiyat farkının bir kıs. mını kendi bünyesinden karşılamış almakla beraber, diğer bir kısmı açik kalmış hulunmaktadır. Kaldı ki 5. nümüzdeki kampanya için pancara diğer mahsulâtı arziye fiyatlarını ta. kiben daha fazla fiyat yermek lâzım geleçektir. Biz bunu elli paraya kadar olmak üzere tahmin ediyoruz. Diğer taraf- tan ekserisi harfeten ve bir kısmı da. hilden temin edilmekte olan isletme malzemeleri pahalılaşmıştır. Bütün bunlar şeker fiyatını arttırmak mee. buriyetin! tevlit etmistir. Gerçi 939 senesi şeker istihsrli doksan beş bin ton gibi büyük bir yeküna baliğ ol muştur ve bu itibarla istihsalin çok tuğuna nazaran sabit masrafların be her kilo üzerine isabet eden m'ktarn azslmış olmak lâzım geleceği hatıra, gelebilirse de ânhilde İstihsal edilen | şeker Üzerindeki İstiklâk vermisi mü. terakki bir nisbet takin ettiğinden istihsal fazlalığından şirketin istifa- desi mevcut değildir. Meselâ gecen sene şirket 42 binton şeker istihsal etmiş ve beher kile için bir kuruş ve küsur istihlâk vergisi vermiş iken bu sene İstihsal ettiği 98 bin ton şekerin beher kilosu İcin sekiz kuruşa yakin vergi vermis bulunmaktadır. Panca. ra rammedilerek her on paranın şe. ker malivetine iki kuruşa yakın ini, kâs vardır. Binaenaleyh, 39 senesi kampanya- sına alt kati hesaplara göre taavvün <decek rakamların ve önümüzdeki kampanya senesinde parcara yapıla. cak »ammın ve diğer pahalilik ün. surlarının yarori karşılıkları olmak üzere yapılan on kuruş zarvmın bali- # hükümetin emrinde ayrıca bir he- saba aldırılmaktadır. Bu farkların fazlasını devlet yergi mevzuu olarak mütalâa edeeektir. Burada şunu da tebarüz ettirmek isterim ki. elimizde memleketin ih. tiyacına fazlasile kâfi gelecek şeker mevcuttur. Her istiyene istediği mik tarda şeker vermek mümkün olacak. ter. Önümüzdeki seker kammanyasında da geniş mikyasta şeker istihsal ede- bilmek için icap eden tedbirler alın. TAAŞİE aş Sovyet - Japon Müzakereleri Tokyo, 11 (A.A.) — Buraya gelen haberlere göre, Moskovads Japon bü- yük elçisile Sovyet hükümeti ars- sında yapılmakta olan müzakereler hem siyasi, hem iktısadi sahada cere. yan etmektedir. Siyasi sahada; Japonya, Sovyetle, rin Çan Kay Şek'e yardım etmekten vazgeçmesini, komünist Çin ordusu- ha yardım etmemesini ye Mançuko. yu tanımasını istemektedir, Sovyetler, Çin Türkistanının, Sov- yet nüfuz miptakasına ithalini, diş Mogolistanm müstakil kılınmasını, Polonyanın taksiminin Japonya tara. fından tanınmasını, Japonya İle Sov- yetler arasında bir ademi tecavüz paktının imzasını, şimal Mançuko. nun askerlikten teeridini ve hudut- ların tashihini istemektedir, İktışadi sahada, Japonya Sovyet. lere kükürt, barsak ve yemiş satmak ve Sovyetlerden petrol, kömür ve manganez almak istiyor. Kiremitlenmiyen Evler Biz 1935 de gelen göçmenlerdenir. Eri. Benin Geyikli köyüne beş hane olarak yer- eştiriidik. Devlet bire ev yaptırdı. Fakat bu evlerin Üzerine kiremit konmadı. Yal. ma bir odanm yarım kiremitle örtüldü, diğer kısımları acık kaldı, Bütün yağış duvarlara işliyor ve evler yıkılmak tehli- ker , Acaba evlerin kiremitlen- mesinden vazgeçildi mi? Köy halkından: Rahim Özdemir o İlgazda Kayak Sporu Çankırıdan yazılıyor. Hâlen Tki Metre karın kucaklamış bulunduğu çam sğaçla- rile süslü Tlfar dağları, İnnana kış ve ka- yak sporlar yapmak hevesini vermekte- dir. Fakat şimdiye kadar bu düşünülüp bir şey yapılmış değildir. Sporcular önayak oldukları ve Tirazda bir de istirahat ve D- en yeri yapıldığı takdirde, bu dağın yal. nız Çankın sporeuları için değil, Ankara ve Kastamonu sporcuları için de istitndeli bir yer balini alacağı tahmin edimekte- dir, o , Köyl ülerin Dilekleri Musurdan yalıyor: “Mucur ve Hacıbektaş köylüleri, Meh- wiflerini satmakta zahmet çekmektedirler, Köylü, buğdayımı satma işinden o ödeta ürpermekiedir. Bunun bir sebebi, borçlu olmas, o fıreşt bekliyen Obez tâcirlerin köylere kadar sokulmasıdır. Fekat asl sebep, Zirsat Bankasının buğday satın «lma taşkilâtnın henüz mahdut olması. dır. Buğday mübayas işlerini böyük iy- tasyonlara ve #fle bulunan yerlere tahsis etmemek, bu teşkilâk kaza, nahiye ve bö- yük merkeş vaziyetinde olan köylere ka- dap genişletmek, istasyonlara ve silolara kadar başıma Geretini de köylünün sattı. # buğday bedelinden o mvayyen bir pey keserek, almek tâzımdir. Köylerde İtina 4) karrınmanın en İyi çarelerinden biri Gihangirde Sormarir sokatınds 108 mu- marada oturan Fust Tunah o gönderdiği mektupta, bu sokağın çok hekımez oldu- gumü, İşm tozdan, yazin çamurdan ge- eiimediğini yazmakta, müddeasım İspat için bir de resim göndermiş bulunmakta» ir, By resim, çamurlara batmış bir ara- bayı ve arabanın çamurdan çıkarılması Icin beş, alı kişinin ve fki hayvanın sar» tettiği gayreti göstermektedir. Resim ve mektup matbaamızda mahfuzdur, m maa İstanbul Axliye 12 inci hukuk mah .kemesinden: Müddet: Hayri Müddeialeyh: & Küçükçekme- ce İstanbul cad. Dalyan sokak No. 76 Müddei Hayriye tarafından müd” deialeyh Halit aleyhine açılan boşan. ma davasına alt arzuhal sureti müd. deialeyhe tebliğ edilmek üzere yazılı adresine gönderilmişse de mumailey» hin mezkür İlenmetgâhını terk ile sem ti meçhule gittiğinin beyanile iade kılınması üzerine hukuk usulü mu hakemeleri kanununun 141, 142, 143 ve 183 üncü maddelerine tevfikan iade kılman daya arzuhali ile tahki. kat gününü gösterir davetiye varaka- sının mahkeme divanhanesine osıl- masına ve 940/58 numarada kayıtlı işbu dayaya müddeialeyhin 13 gün içinde cevap vermesine karar veril miş ve bermucibi karar arzuhal ile davetiye varakası mahkeme divanha. nesine asılmış olmakla mumsileyb Halit yukarda yazıı müddet zar tında davaya cevap vererek tahkikat için tayin kılınan 44.940 perşembe günü saat 14 de mahkememizde ha- Dr bulunması veya kanuni bir vekil göndermesi lüzumu (tebliğ yerine geçmek üzere Hân olunur. KAYİP — 14. dağ alayından almış olduğum askerlik yvezikamı kaybet- tim. Yenisini şlaçağımdan eskisinin bülmü yoktur. Develi Zi)e köyünde Kara Ah- met oğullarından Hüseyin oğ- lu Mehmet Yolaç 337 doğumlu denberi meşhur Bir Güzellik , Reçetesi Ni İKUSURSUZ BİR TENE Malik ol» mak için SEMERESİ » Nİ VERMİŞ BİR GÜZELLİK REÇETESİ. Sert ve esmer bir cildi yumuşatıp | beyazlatmak için tesir! isbat edilmiş bir tar tedavi: Meşhur bir aktris siyah benlerinden ve açık mesamele- rinden kurtulmak ve gençlik halini idame etmek İçin bu reçeteyi kulla. nırdı. Bu sayede 70 yaşlarında bile genç kadın rollerini Oynamıya mu. vaffak oluyordu.(Pancrtatine ile tas. fiye edilmiş) saf biraz süt kremasını yine tasfiye edilmiş biraz zeytinyağı İle karıştırınız. Sapra bunu İki kısım saf krema ile tekrar karıştırınız. Ee zaçınız bu halltayı ihzar edebilir, Fa kat az miktarda olacağı için pahah. ya mal olur. Halbuki yağsız beyaz renkteki Tokalon kreminin terkibin. de musaffâ zeytinyağı ile İstihzar e- dilmiş bu kremadan vardır, Çildini. izi besler, beyazlatır ve gençleştirir. Yukarda resmini gördüğünüz genç kadın bize yazıyor: “Tokalon kre. minin 3 günlük istimelinden sonra mini tecrübe ediniz. Bugün milyon. larca kadınlar dünyanın her tarafım. da her sahah muntazaman Tokalon kremini kullanırlar. Müsmir netice, leri gerantidir. Üsküdar İera Memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz Tefag marka ve D. 3. 32760 No. lı radyo ile 33 8 det Avrupa mamulâtı sandalya, 60 adet yerli sandalya ile 12 adet por tatif masanın 15 mart 940 tarihine müsadif cuma günü saat 14 de Çen gelköyünde İskele meydanı gazino, sunda satılmasına karar verilmiştir, Mezkür günde mahcuz mallara teklif edilen bedel! muhammen kıymetin yüzde 75 ni bulmadığı takdirde setış /22 mart 940 tarihine müsadif cuma İ günü saat 14 te yapıladağından talip olanların mezkör gün ve saatlerde mahallinde hazır bulunacak msmuru. na müracaatları ilân olunur. Sungurlu Halkevi Reisliğinde, On parçadan mürekkep bando mü- ziğimizi, yeniden öğretip meydana getirecek bir muallime ayda 40 lira verilecektir. Taliplerin O Bungurlu | Halkevi Relsliğine müracaatları. KAYIP — Kadıköy Sultanisinden 336 — 337 senesinde 325 numara İ- le almış olduğum tasdiknamemi zayi İ ettim. Yenisini alacağımdan eskisinin | hükmü yoktur. — Lüleburgazda Ö- zerler mahallesinden Bahri Atlı, Toprak Mahsulleri Ofisi İstanbul Şubesinden : Şubumiz depolarında mevcut boş afyon sandıkları münakaşa suretile satılacak» tar. Talip olanların 17 mari pazartesi günü anat 15 de Sirkeçide Liman Hanındaki göbemize müracaslları, OSMANLI —iL AİLE SANDIĞ (01819) BANKASI AN — I PİYANGOSU Osmanlı Bankasınca :hdas edilen (Alle Sandığı) plyangosunun keşi- desi 25 Mart 940 tarihinde icra edilip âtideki ikramiyeler tevzi edile cektir: TL, TL. TL, T.L TL Adet ikramiye için: 1000. 250.— 4 keşldeye ilkteşrin 939 . Mart 940 altı 1.000. 1.000.— 500.— 1250 1.250.— elm 5.000.— t; aylık müddet zarfında “Aile Sandığı, (Tasarrıf Cüzdan hesabında matlubu T.L. 50.— den aşağı her mudi iştirak edecektir. a 0 ——— CENUP DEMİRYOLLARI £ İşletme Türk Anonim Şirketi Adi Heyeti Umumiye İçtima Hissedarlara İlân Ticaret kamunun 361 ve Şirket Esas mukavelenamesinin 47 ye 48 İnci mağ- delerine tevtikan, Canup Demiryolları İşletme Türk Anonim Şirketinin hissedar ları Atideki ruznsmeyi müzakere etmek zere işbu 1940 Mart ayının 29 uncu Cu- ma günü sabah sant on birde şirketin Galstada Buhtiyar hanının $ içici katında 9 numaralı dairede kilin merkezinde âdi surete toplantıya davet olunurlar: 1 — Meclisi İdare ile mürakibin raporlarını dinlemek, 3 — 1920 senesi bilânçosu ile kâr ve zarar besabının tasdiki, merkür sene hesa- batı netayicine dulr İdare meclisinin tek lifi hakkında karar iktihazı ve idary mec- Msi Azalarının fbrası, 3 — Çıkan meclisi idare Azaları yerine başkalarının tayini, 4 — 1940 senesi için mürakipler tayini ve Geretlerinin tesbiti, : $ — Sirketin işlerine suret bususiyede meşgul Merlisi İare âzaları le müdür- lere tahsis edilecek Üeredlerin tayini için meclise mezuniyet itası, 8 — Meclisi İdare âzalarıma her bir celse için verilecek huzur haklarının tayini, 7 w Meclisi İdare Azşlarma gerek doğruğan doğruya kendi namlarına ve gerek #air şirketlerin Meclisi İdare #zası veya Müdürü mfaüle şirketle muamele yap- mağa mezuniyet İlam, En az yirmi beş hisse senedine malik olup işbu toplantıda Hazır bulunmağı arzı eden hissedarlar Ticaret Kanununun 871 inci ve esas mukevelenamesinin 57 İnel maddeleri mütibinee malik oldukları hisse senetlerini içtima gününden en &z bir hafin evvel şirket merkerine tevdi'etmeleri ieabeder, Hisse senetlerinin kendilerine tevdi edildiğine dalr kredi müesseseleri tarafından verilecek vesikalar dahi toplantıda hazır bulunmak üzere şirkele verilmiş senetler makamında telâkki olunacaktır, Meclisi İdare CENUP DEMİRYOLLARI İşletme'Türk Anonim Şirkeb Fevkalâde Heyeti Umumiye İçtima Hissedarlara İlân yi Ticaret kanununun 386 » İnci maddesi ahkâmıns levifkan, Cenup Demiryolları İşletme Türk Anonim Şirketi hissedarları &tideki rüzmameyi müzakere etmek Ü- zere 1940 senesi Martının 29 - uncu Cuma günü sabah sant on bir buçukla Şirke- tin Galatada Bahtiyar hanında 2 - inci katla 9 numarada küln merkezinde feykaji- da surette toplanya davet olunurlar, Ruznamei Müzakerat : “Şirket perma yesinin texyidi.” Tienret kanununun 305 - inci maddesi mucibinse her hinedarm, ve veler Bir himeye malik olsun, içtiman işlirske ve hisse adedince rey ltaya hakkı vardır, Bu toplantıya iştirak arrmında bulunan hissedarların Ticaret Kanumu- mun İTİ « İnci ve esas İvelenamesin in 57 - inet maddeleri mucibince, mall oldukları bise senetlerini toplantı gününden lâskal bir hafta evvel Şirket Merke- rine tevdi etmeleri İçabeder, ğ Hisse şenetlerinin kendilerine tevdi edildiğine dnir kredi müesseseleri tarafın dan verilecek vesikalar dahi toplantıda hazır bulunmak Üzere Şirkete tevdi edilmiş edilecektir. Meclisi İdare Duhammen bedeli 4220 ve muvakkat teminat 166,50 lira olan 13 iça reşidü ya b Için 6-3-1040 tarihinde yapılan açık ekslitmeye talip zuhur etmediğinden mü- nakasa 10 gün müddetle temdit edilmiştir. 18-3-1040 Pazartesi günü sant 18,18 da lera edilecek açık eksiltmeye girmek is teyenleria, kanunun teyip ettiği vessiki hömilen eksilime saatine kadar Ankara'da İdare binasındaki Komisyonda isbat vücut etmeleri Hzımdır. . Şartnameler Ankara'da Malzeme dalresinde ve Haydarpaşı'da Tesellim ve Sevk Şefliğinde görülebilir. *1034) yp Muhammen bedeli 2000 Tira olan bir adet ahşap icin elekirik mofirlü kesme ve delme tezgâhı 23.3.1940 Cuma günü saat (19) on beşte Haydarpaşada gar bi- ka; rf usul tar, LE ALLA 18 vesikalarla tekliflerini muhlavi zarflurını ayni gün sapi (14) on Güçde kadar komisyon reisliğine vermeleri Mizımdır. Bu işa alt şartnameler komisyondan parasız olarak datilmaktadır.. (1617) Kapalı Zarfla Münakaşa İlânı Belediye Sular İdaresinden : İdaremize lizumu olan matbu evrak ve defterler kapak zarfla ünakasaya ko- mulmuştur. 1 — Bu hurun için tanzim edilen şartname İdaremiz levazım şefliğinde parası olarak alınabilir. Ve ntirmneler ayni serviste görülebilir. 3 — Talipler şartnameye göre hazırlıyacakları kapab zarfların fbnle günü olan 25 Mart 1040 Pazartesi günlü sest 16 ya kadar Teksimdeki idare merkezinde mü» dörlüğe vermeliğirler. Bu setten sonra getirilecek zarflar kabul edümiyecek” ür, (916) Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden : Leyli Tıp Talebe Yurdu 988 senesi mezunlarından olup gerek Yurt müdürlü Bünee ve gepekse Vekâletçe sranması mâlhuz yerlerde aranmış İse de bulunamamış olan Ahmet Rasim oğlu 242 Fakülte ve 366 Yurt Nolu Dr, Münir Derman'ın dere hal ya İştanbul Sıhhat ve İçtimal Muavenet Müdürlüğüne veyahut da doğrudan doğruya Sdhhat Vekâletine müracaatı, aksi İskdirde hakkında 2000 sayılı kanuna göre musmele yapılacağı (ân suretile tebliğ olunur. Hukuk Fakültesi Dekanlığından : Doktora imtihanları 19 ve 20 Mart Salı ve Çarşamba günleri emet 14.50 ân Sere edilecektir. İmtihanlara girmek İsteyen talebeler isimlerini en geç 16 Mart Cumar- tesi gününe kadar faküjle kalemine kaydeşiirmeleri lâzımdır. ER KR Haseki haslahaneşi için almacak sabit mutfak ocaxları kapalı Zayi elle ek- stltmeye konulmuştur, Tahmin 7650 lira ve ilk teminatı 573 lira 78 kuruştur. Şart- name Zabıt ve Muamelit Müdürlüğü kaleminde görülecektir. İhale 20-3-040 Per- şembe günü saat 15 de daimi encümende yapılaçaktır. Yaliplerin ilik teminaf mak- buz vaya mektupları ve 940 yılına ait tlearet odası vesikalarile 2490 Nolu kanuna göre hazışlıyacakları beklif mektuplarını ihale günü sant İ4 de kağar daimi encü- mene vermeleri, (1023) 4 * Msçkada Emlâk enddesinde yeniden yapılacak Kensl iaşsatı kapalı zarf ürulle eksilmeye konulmuştur. Keşif bedeli 6900 Uran 25 kuruş ve ilk teminatı 743 lira $2 kuruştur. Keşif ve şarlimame Zabıt ve Muamelât Müdürlüğü kuleminde görüle- cektir. İhale 28-390 Perşembe günü saat 15 de dalmi encümende yapılâcaktır. Taliplerin ilk teminat makbuz veya mektupları, İhaladen & gün evvel Pen İşle- ri müdürlüğüne mürscsalla nlacakları fenni ehliyet ve 940 yilina ait tcaret odası vesikalarile 2400 Nolu kanuna göre hazırlıyacakları teklif mektuplarını ihale günü saat 14 de kadar daimi encümene vermeleri, (1924) Sondaj Ameliyatı Yaptırılacak Nafıa Vekâletinden: : 1 — Ordu vüâyeti dahilinde Melet, Turna miyu İle Girerim vilâyeti Ashilin- de pazar suyu Akçay ve Tünük köprülerinin zemin etNtlerini ikmal etmek mak- sadile köprü mevkilerinde yapılacak sondaj ve komik çakma tecrübesi işleri on beş gün müddetle yeniden açık ekşilime ye konulmuştur. 3 — Bu işlerin mühenen bedeli (54 50) lira olup eksilme 24 - 3 - 840 in“ isadif pazartesi gönü sast 15 te Ankaradı Nafın Vekâleti şöbe ve köp- iğinde yapılacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (408,75): liralik muvakkat teminat fe 2490 tayin etiği vesikalar ve eksiltme tarihinden en az Sekiz gün e» müracani edilip te alınacak müteahhitlik ehliyet vesikasını muayyen gün ve saatie İkomisyonda İspatı vücut etmeleri lâzımdır.