13 Temmuz 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

13 Temmuz 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

TAN 13.7.9040 Büyük Millet Meclisi Dün 375 Revle Müttefikan Hükümete itimadını Bildirdi (Başı 1 incide) bir takım vesikalar neşretmekte ve aralarında Türkiyeye ta. vu olanlar da bulunmaktadır. Bu ayın üçüncü günündenbe. bir fakım ecnebi gazetelerinde vesika neşriyatiyle beraber bu isikalara dayanan yazılar yazılmakta ve propagandalar yâ- tadır. “Dürüst Siyasetimizden Eminiz ,, Vesikaların doğru veya yanlış neşri, Türk milletini ve hü. i hiç bir veçhile endişeye düşürecek mahiyette değildir. ükümetiniz, cok temenni ediyor ki bu vesikalar tahrife uğra. dan neşredilsin. Çünkü dürüst ve açık siyasetimizden emin duğumuz için, nesredilecek herhangi bir vesika bu dürüst si. e yeni deliller ilâvesinden başka netice vermez. Ricalini Zedelemiye Uğraşanlar Fakat, bu vesikalara istinat ederek Türkiyeye samimiyet. isnad edenlere ve bu arada hiç bir zaman maksatlarına dim olmiyacığını bildikleri Türk ricalini zedelemiye uğra. hlaya verilecek bir tek cevap vardır; Nefretle baş çevirmek. ugünkü Türkiye Sayın arkadaşlarım, * “Türkiyeye isnatlarda bulunarak tesir yapmak istiyen- in unuttukları birinci nokta, bugünkü Türkiyenin, öl- müş ve çürümüş Osmanlı İmparatorluğu olmadığıdır. O de bu gibi tesirler muharriklerine fayda verirdi. t, bugünkü Türkiye, ondan çok uzak ve çok ilerive yol almış bir mevcudiyettir, “Yakın Tarihten Misal Pek iyi bilirsiniz ki, bütün bir husumet cihanı, hattâ köhne ratorluk başlarının da iştirakile Atatürk'e karşı koymak diler; ve Türk milletine “yalnız onu birakıtsa kurtulacağını, öylediler. Fakat Türk milleti onu tuttu, onun tarafını tuttu ve ötekileri reddetti. Netice de malüm, Bütün varlığı ile hür ve ü | Türk milleti, bugün bu kürsüden her arzusunu söyliye- » © mücadelenin eseridir. Binaenaleyh, Türkiye Cüm- iyeti ricalinin kalması, gitmesi; oturması, kalkması ancak 7 iye Büyük Millet Meclisinin kararile olur, Ancak onun 143. biyle tekemmül eder, Siyasi Ricalinin Vasfı İkinci nokta da, bugünkü Türk siyasi ricalinin vasfı | cında yanlış malümat sahibi olmaktır, Bugünkü Türk si ricali şu veya bu devlet politikasını takip eden ve! onunla öğünen cinsten insanlar değildir. Türkiyeyi idare nlerin veya idaresine çağırılanların yalnız bir vasfı ve bir programı vardır: Her işte evvelâ Türkün menfaati, #$ Türkiye Cümhuriyetinin selâmeti. Bunun yanında, bu nenfaat ve selâmete uygun gelen dostluklar. © İşte, Sayın arkadaşlarım, bütün bu propagandalarda ksik düşünülen bunlardır. iyenin Vaziyeti © Şimdi, bugün Avrupanın içinde yuvarlandığı bu hal şısında Türkiyenin vaziyeti ne olacak diye düşünen- cevap vereceğim: Türkiye, dostluklarına sadık, kendi istiklâl ve hürri-| ni müdafaaya karar vermiş tek bir vücut halinde vu- ıfa intizar etmektedir. Tahrik, Ne Taarruz Düşünüyoruz,; Biz, hiç bir zaman ne tahrik, ne de komşularımıza taarruz k nüyoruz, Komşularımızın da aynı hissiyatta olduklarının * bariz delillerini memnuniyetle görmekteyiz. Yeğânc gayemiz, itanıımızın mahfuziyeti ve milletimizin selâmeti ve zarardan esidir. Türkiye Cümhuriyeti hükümeti, Büyük Meclisten Kaldığı direktif dairesinde çalışmakta, arzeltiğim esaslar üzerin. 'de son derecede hassas bulunmakta ve günün icaplarını göre tedbirlerini almaktadır. 'Komşularla Dostluk Azmi © Hükümetiniz o kanaattadır ki, şimdiye kadar aldığı tedbir. Terle, bir çok vakaların tahaddüsüne tekaddüm etmiş ve mem. in varlığını müdafaadan ibaret olan bu yolda yürümekte “katiyetle musir bulunmuştur. Dünyanın bu kararsız vaziyetine rağmen, memleketimiz yakın bir tehlikeye maruz görünmemekte ve bütün devletlerle © ve alelhusus komşulariyle iyi münasebetleri idamç hususundaki azminde berdevam bulunmaktadır. atan Müdafaası Türkiye Cümhuriyetinin istiklâline ve Türk vatanı- un bütünlüğüne zarar verecek herhangi hir harekete şı Türk milletinin vereceği yegâne cevap silâha sarıl- ve sonuna kadar vatanı müdafaa etmek olacaktır. Yakın Şarktaki Sulh ? “Bunu, bu şekilde tebarüz ettirdikten sonra, Yakın sulhün bozulmasına ve harp felâketinin buralara tadar yayılmasına hiçbir zaman taraftar olmadığımızı ve igüne kadar da bu maksatla calıstığımızı bir kere daha etmek isterim. Takip Edilen Siyaset ür Sayn arkadaşlarım, “Öyle zannediyorum ki, hükümetinizin takip ettiği si- et, sizin kendisine verdiğiniz direktife mutabıktır. Bu- öyle olup olmadığını reylerinizle izhar buyurmanızı ediyorum. ” Hükümetinize, itimat gösterecek olursanız, o, çok ağır olan işlerinde daha neşe ile çalışmak kuvvet ve kudretini .İlerin harbi Muzaffer Göker'in Beyanatı Meclis heyeti umumiyosinin sik sik sürekli ve devamlı alkış. ları ve bravo seslerile karşılanan bu izahatı müteakıp söz alan Ali Muzaffer Göker, Avrupada har- bin başlamasını müteakip millet. kendi topraklarına sirayet ettirmemek için zaruri gördükleri tedbirleri alirken, hü- kümetimizin de Türk milletinin yüksek haklarını korumak ve yurdun bütünlüğünü muhafaza etmek için icap eden tedbirleri almiş olması kadar tabii bir şey olamıyacağını işaret ederek de. miştir ki: “ — Mületin yüksek menfastle. ri ile alâkadar olan kararlar ve tedbirleri hâdisatın seyrine bi. İ rakmak bir an için bile tasavvur edilemezdi. Sahası her gün biraz daha genişlemek istidadını gös. teren büyük buhran karşısında siyasetİmiz ve tedbirlerimiz ne olabilirdi? Bu kadar büyük mil. let ve vatan menfaatlerinin icap ettirdiği tedbirlerin her şeyden evvel milletin düşüncesine, duy. gusüna uygun olması lâzımdı. Türk siyaseti icaplarını Türkün uzak ve yakın tarihinde aramak Milli Şefin etrafında bir kaya gibi birleşmiş olan milletin ira. desine mutabık olarak tayin et. Hükümetimiz ancak böyle bir yol tutabilir ve yüksek meclisimiz an cak bu mahiyette olan kararları tasvip edebilirdi.” “Milli Haklarımızın . Mahfuziye. tine Aşıkiz” Hatip sözlerine devam edetek, Türk milletinin her şeyden önce ve her şeye rağmen milli hakları. nın mahfuziyetine âşık olduğunu hiç kimse için bir sır olmadığını, Türk milletinin sulh içinde, re mekten başka bir arzusu bulun. madığını ve macera arkasında koşmadığının da bilindiğini bil hassa kaydederek dömüştir ki: “— Vatan: herhangi bir taarruz dan korumak için icap eden tün müdafaa ve emniyet tedbi lerini almak ve yurdu elden gel diği kadar harbin dışında bırak. mıya çalışmak; işte Türkiye cüm huriyeti hükümetinin tahakkuk ettirmek mecburiyetinde bulun. duğu siyasi hedefler bunlardır. Hükümetin Siyaseti Arkadaşlar, hükümetimizin si. yaseti tamamen bu hedeflere mü. tevcecihtir. Zaten Türkiye cüm. hüriyeti dış siyasetinin seneler. İdenberi takip ettiği yol da budur. Bu siyaset Lamamen tedafüi bir Hiçbir veçhile, kiç kim senin aleyhine o mütevecelh de. ğildir. Ve ahdi mükellefiyetleri. mizin bütün icaplarına uygun. dur. Türk dostluğuna güvenmiş olanların ve bunu temin etmek istiyenlerin hakikati böyle bilme. si lâzımdır. Arkadaşlar, sizin de tesvip et. tiğiniz siyaset budur. Dün oldu. ğu kadar bugün de doğru buldu. ğumuz siyaset budur. (Bravo ses leri, alkışlar.) Ali Râna'nın Sözleri Hariciye encümeni reisini taki. ben kürsüye gelen müstakil grup zeisi Ali Râna Tarhan da şu be. yanatta bulunmuştur; “— Muhterem arkadaşlar, Tür kiye cümhuriyeti siyasetinin esâs vasiflarindan biri de açık olma. * İsıdır, Muhterem Başvekilimizin dalma alâka ile beklenen ve iti. matla dinlenen beyanatları &on hâdiseler üzerinde efkârı umumi. yeyi tenvir etmiş (bulunuyor. Cümhuriyet hükümetinin takip ettiği siyaset, Türkiye Büyük Mil let Meclisinin yurdun menfaatine uygun olarak tesbit ettiği Veya edeceği siyaset olabilir, Yüksek kararlarınızı tatbik etmek şerefi ve mesuliyetini deruhte otniş bu İunan icra vekilleri, tek bir iti. mat, tek bir teveccüh ararlar: Türk milletinin ve onun salâhi. yetli vekillerinin itimadı ve te- arzu ediyor, Siyasette Basiret ve İsabet Relik Sayde hükümetinin için. de yaşadığ > - vahim şartların istilzam et :siret, metanet, ve isabet” m selâmeti için çalışma” » edeceğine gru. pumu” 1 beyan ederim (Bra > dalma hayırlı mek kadar tabii bir şey olmazde. | fahını, milli inkişafını temin et.| muvaffakiyetler dilerim. (Şiddet. li alkışlar). Mümtaz Ökmen'in Beyanatı Ankara mebusu Mümtaz Ök- men de Başvekilin her zaman ol. duğu gibi bugün de cümhuriyet hükümetinin dış siyasetini Adet. leri veçhile dürüsti ile, hulüs ile izah etmiş bulunduğunu işaret e- derek: - Arkadaşlar, demiştir, bili. yorsunuz ki, Avrupada harp baş- ladığı zaman, dünya vaziyetini, bu vaziyet karşısında Türkiyenin almağa mecbur olduğu emniyet ve korunma tedbirlerini hükü- met, parti ve meclis hep beraber mütalâa ettik. Şimdi Başvekili- mizin ana hatlarını tebarüz ettir. diği istikamete girerken daha tet kik safhasında temayül safhasın. da, müzakere safhasında hükü. yet derin bir inşirah ile, haklı bir vicdan büzurü ile bu kararı hep beraber aldık. Bu karar, hür 'Türk milletinin, hür efkârı umu- miyesinde, hür matbuatında mü. nakaşa edildi. Milli Siyasetimiz. Hükümetin tuttuğu yolun, mil İk menfaatin, milli bakanm kati İzaruret ve icabı olduğunda te. reddüdü olan tek vatandaş çık. madı. Bu siyaset, hükümetçe, par #ce, Büyük Millet Meclisince ve nihayet Türk milletinin büyük şuurunca umumi bir tasvibe maz har oldu ve bu sebeple bu siyaset kelimenin en şâmil nasile Türk milletinin (milli siyaseti) ol du. Çünkü bu siyasetin tek isti. nat noktası müstakil Türkiye ve hür Türk milleti davası idi, (A'e. kışlar). Dün bu kararı bir vicdan huzuru ile almıştık, bugün hâdi. selerin her çeşit inkişaflarmı bir defa daha tetkik ettikten sonra millete ve tarihe karşı mesul a. damlar sıfatile ve ayni vicdan hu zurile bu isabetli yolda devama karar o veriyoruz. Arkadaşlar, dost, düşman herkesin bilmesi lâzım gelen, bilmelerinde fayda olan bir hakikatı yüksek huzuru. muzda tebarüz ettirmeme müsa. adenizi dilerim.” Milli İradenin Tek Mümessili Mümtaz Ökmen sözlerine de. vam ederek Türk milleti için ü- zerinde yaşadığımız topraklar ka dar, bu topraklar üzerinde yaşat. tığı ulvi prensipler de mukaddes. tir. Bu değişmez hayati prensip. lerin başında Türk milletinin as. İa tesir ve müdahale kabul etmi. yen irade ve hakimiyeti gelir, de. miş ve ilâve eylemiştir: “— Şimdi arkadaşlarım vaziye tin kisa hulâsası şudur; Türk milleti, hükümeti, Mec. isi, ordusu ile ve bütün maddi ve manevi varlığı ile milletin büyük güveni, büyük ümidi, bü. yük bir başı olduğu kadar müs. tesna bir'kumandan olan Milli Şefin etrafında birleşmiş bir hakikat kayası gibi duruyor. (Bravo sesleri, şiddetli alkışlar! Emeli ve ümidi, ne kimseye bir karış toprak vermek, ne kimse. den bir karış yer istemek. Sade. © yurtta ve cihanda sulhün te. sis ve temadisine çalışmak. (Bra. vo sesleri, alkışlar.) Feridun Fikrinin Sözleri Bingöl mebusu Feridun Fikri de Başvekil doktor Refik Say. damın yapmış olduğu beyanat ile Millet Meclisinin hissiyatını ve memleket siyaseti hakkında. ki düşüncelerini ifade eylediğini işaretle demiştir ki: “— Çünkü kendilerinin der. meyan ettikleri esaslar, daima bizim fikrimizde, gönlümüzde Büyük Millet Meclisinin kalbin. de ve şuurunda hükim olan esas. lardır. Türkiye Büyük Milet Meclisi her şeyden evvel, sulh. ten evvel, her türlü medeniyet vasıtalarından, terakkilerinden evvel bir büyük şeye ehemmiyet verir, o da Türk istiklâlinin her türlü maddi ve manevi uzaktan, yakından ber türlü tesirattan tamamile masun olması keyfi. yetidir. (Bravo sesleri, alkışlar). Türk milleti istiklâl savaşına girişmiş ve bu İstiklâl Savaşını şanı ile, şerefi ile bütün imkân. hızlıklara rağmen başarmış ve muvaffak olmuştur. İstiklâl o. nun kalbinde ebedi ve ezeli bir umde bir anane ve bir hakikat! mutlaka olarak yaşamaktadır.,, Feridun Fikri (Bingöl) Türki. ye hükümetinin ber hangi bir surelte teşekkülüne, mevcudiye.. line, uzaktan, Yakından tesir yapmıya temayül etmenin onun istiklâline, her hangi bir veçhile şu veya bu suretle müdahale e. debilmeyi tasavvur ve tahayyül etmek demek olduğunu söylemiş ve ilâve eylemiştir: '— Bu ise Türk milletinin is. Savaşında vermis olduğu şehitlerin kanlarile milletine te. in ettiği ahdı peyman ile ebe. diyen yaşatacağı ve Türk mille. tinin daima ve dalma meveudi. yetinin esasını teşkil eden istik, lâlini ortadan kaldırmaktır. Hal, buki Türk, istiklâlini her şeyden aziz ve mukaddes bilir. Bunun içindir ki, B. M, M. muhassalası olan hükümet ve o hükümeti sevk ve tedvir eden, Yüksek Milli Şefin ve B k Reisicüm. na de tam iimadına mazhar olan Refik Saydam hükümetinin si. yaseti doğrudan doğruya Türki. ye Büyük Millet Meclisinin ken. di siyasetidir. (Bravo sesleri ve alkışlar) Binaenaleyh o'Türkiye Büyük Millet Meelisinin haricin. de her hangi bir siyaset tasav. vur olunamaz. Şahsi Politika Yoktur Şu Balde her hangi bir suretle Alinin, Velinin şu, bu politika takip etmesi, şu tarafa, bu tara. fa mütemayil şahsi politika, teş. kilâtı esasiye kanunumuzun çer. çevesi haricinde, ve Türk demok. rasisinin tatbik hadlerinin ruhu. kırı bir siyaset mutasavver ildir. Binaenaleyh, Türk teş. şahısların vesairenin ilham et. mek istedikleri, varmak istedik. leri her hangi bir tesiri sayın Başvekilimizin beyan buyurdu. İğu veçhile netratle telâkki ede. riz. Türk milletinin asla bu oyu- na gelmiyeceğini, Türk milleti. nin baştan başa salim ve her Türk mikroptan muarra, zinde, tuvana azimli, ensali müstakbe. lesine tam bir istiklâl tevdiine karar vermiş zinde, sağlam ve genç bir millet olduğunu tekrar Saadet ve zevkle ifade “etmeyi bir vazife bilirim. (Bravo sesleri ve alkışlar), Saracoğlunun şahsına karşı he. pimizin yüksek ilimat ve sevgisi vardır. Çünkü bu arkadaş bizim nazarımızda nihayet bir şahıs de. ğil doğrudan doğruya Türk siya- setini yapan bir Türk evlâdıdır, halis Türk oğludur. Şimdiye ka. dar kendisini takdir ederek sev. diğimiz gibi şimdiden sonrada daha büyük takdirle seveceğim! ze hiç şüphe yoktur. Binaenaleyh hulâsayı maruzatım Başvekilimi. ze tam bir itimatla mücehhez ol. 'duğumuzdan kendilerine muvaf- fakıyet temenni ederiz. Aziz Mil li Şefimizin etrafında aziz müle- timiz yekvücut olarak her türlü tehlikeyi müttehit ve yekpare 0- larak” karşılıyacağız ve ne kadar ağır olursa olsun her hangi bir badireden muhakkak muvaffakı. İyetle çıkacağımızı huzurunuzda tekrar etmekten ibarettir, “Bra, vo Sesleri, alkışlar... Cevdet Kerimin Sözleri Sinop Mebusu Cevdet Kerim İncedayı da demiştir ki: “— Arkadaşlar, temeli oyna- mış dünya nizamının bu karışık ve müzebzep ve beşeriyet için korkunç hal slmış manzarası kar- şısında Başvekilimizin emniyet, insanlık esaslarına dayanan, va- kur ve sakin bir ruh taşıyan Tür. kiyenin takati yettiği nisbette ve sahalarda sulhe bugüne kadar ol- duğu gibi hizmet ve nihayet mil- Wi kahramanlığımızın eseri olan Lozan sulhü Türkiyesinin hak, şeref ve tamamiyetini mutlaka ve behemehal mahfuz bulundur. mâğa âzim beyanatını bizimle beraber bütün dünya bir daha dinledi.,, Cevdet Kerim İncedayı sözle. rine devamla Türkiye Büyük Millet Meclisi bugüne kadar yer. yüzünde edebiyatile, nazariyele. rile vücut bulmuş herhangi bir mebusan meclisi olmadığını bil hassa kaydederek demistir ki: “— Türkiye Büyük Millet Meclisi Türk milleti adına hâki- miyetini kullanan, Türkiye Bü. yük Millet Meclisi Partisi, hükü. meti, Reisicümhuru, Mill Şefi o nun içinde mevcut olan yekpare bir vatan ve millet teşekkülüdür. “Bravo sesleri,, Binaenaleyh Baş- vekilimizin bugün burada hepi. mizin gönlünün ve milletin kara. rının ifadesi olan bevanatı sadece bir kabine beyanatı değildir. Ve Milli Şef İsmet İnönünün etrafın da bir tek adam gibi toplanmış ve birleşmiş olan Türk milletinin duygusunun muhassalası ve ifa. desidir. Bütün dünyanın bu be. İ yanatı bu ehemmiyet ve dikkatle “Şiddetli ve sürekli alkışlar... “Politikanın Mesulü Meclistir” Arkadaşlar, bizim, yeni Türk devletinin kurulduğu iik günden. beri iç ve dış politikamız, mutla. İ ka ve yalnız Türkiye Büyük Mil. let Meelisinin politikasıdır. (AL kışlar), İç ve dış politikanın hata ve sevabının yegâne mesulü mun hasiran Türkiye Büyük Millet Meelisidir. (Bravo sesleri) O hal. de tâ geçen sene, dünya ateşe bulandığı gündenberi Türkiyenin takip etmekte olduğu ve bugün dahi o esas üzerinde yürüdüğü politika, arkadaşlarımızın izah ettikleri gibi, Türkiye Büyük Mil let Meclisinin, yani Türk mille. tinin müşterek politikasıdır. Biz onun İsabetine ve memlekete mutlaka selâmet temin edeceğine ve bizim müessir olabileceğimiz yerlerde sulh havasını ve emni. yetini yayabileceğimize kani ol. muş bir milletiz. Bu, milli siya. setimizdir. Bunun vasfı, bütün dünya için hulhe hizmet etmek ve Türkiyenin bütün emniyet, şe ref ve istiklâlini mutlak ve ke- yitsız mahfuz bulundurmaktır. Bunun önünde hiç kimsenin şüp- he etmiye hakkı yoktur. Meğer ki kendi kanile, kendi azmi, ken. di iradesi ile bütün dünya husu. meti önünde bugünkü medeni ve insani varlığını yaratmış Türk milletine suikast hissile gönüller meşbu olsun veyahut dünya ni- zamını daha çok bozmak beşeri. yetin kalabilmiş istirahatini bü. ün bütün yok etmek azmile, sui niyetle meşbu olsunlar. Türk . Sovyet Dostluğu Bugünlerde dünya siyasetini, ahvalini bozucu bir takım heber. ler içinde iki komşu memleketin Türk - Sovyet dostluğunu bozmı. ya matuf bazı şeyler sezmekteyiz. Arkadaşlar, tâ 1919 . 20 sene. lerindenberi biz dünya husumeti İçinde tek başımıza kaldığımız günde, inkılâbina yeni başlamış olan Sovyet Rusya da cihan yü. zünde ayni suretle tek başma kal mıştı, Bizim dostluğumuz o kötü günden şuurla başlamıştı ve bu güne kadar, bu, !ki memlekete de mütemadiyen iyilik, ilerilik te min etmiştir. (Bravo sesleri), O şekilde ki bütün dünya Sov. yet Rusyaya karşı husumet için. de bulunduğu zamandan başlıysn bu dostluk geçen seneye kadar tek olarak mümtaz vasfile devam etmiş ve her zaman her yerde Sovyet menfastlerini kendi men- dir, Biz iki milletin tarihi boyun. ca istikbaline (hizmet edeceği mantıkile bu yüzden her husu. mete rağmen dost kalmışızdır. Ke za bugüne kadar da Sovyet Rus- ya, Türkiyenin bu candan ve gö. nülden şuurlu dostluğuna daima dostlukla mukabele etmiştir. Ar. kadaşlar bu iki memleketin bu büyük dostluğu en kötü günlerde dünyanın en büyük iki İlderi o- lân Atatürk ve Lenin tarafından kurulmuştur.” (Bravo sesleri) Politikamız, Atatürk ve Leninin Emanetidir Cevdet Kerim İncedayı bu dost lakların bugüne kadar milletle. rimizin şuuruna mal olduğunu İ. Şaretle beyanatına şu suretle de. vam eylemiştir: “— Eğer bunun bugüne kadar tecrübe edilmiş feyzinden daima İki taraf istifade etmek İstiyorsa, bu dostluğu böylece yürütür ve dünyanm yarın karartısının he. ye varacağı belli olmıyan zulme. tine doğru bir dostluk meşalesile yürümüş oluruz. (Bravo sesleri). Biz Atatürk, Leninin büyük halefleri olan İsmet İnönü ve Stalin devresinde de bu dostluk. lar bu şekilde samimiyetle hiç- bir şeyle bozulmıyacak şekilde devam etmesine emniyet etmek istiyoruz. Bu Sovyet ve Türk ricaline emanet hir politikadır. Bu karşılıklıdır. (Bravo sesleri, alkışlar.) Arkadaşlar, yine son zamanlar da yabancı matbüattan ve ajans. Jardan mülkem olarak şurayı işa. ret etmek İstiyorum, Biz mütle fiklerimizle yaptığımız muahede ye 2 numaralı bir protokol imza etmisizdir. Bunu, siyasi bir ihti. yat olarak koymuş del rın tarih tesbit edecekti yasi bir şuurun ve si; lâkın eseri ve vesikasıdi sesleri ve şiddetli alkış Türk Çocuğunun Hayal Yine son zamanla! larda ve bazı radyo rinde Türk milletinin nin mahfuziyetini şul da gösterenler ve Tü nun hayatını şunun, ri altında korunmakta & bildirenler vardır. 'Tü! nun hayatının ne zari neceğini, Türk çocu) nın ne zaman dökül sının ne zaman feda ni sadece onun adına te bulunan Türkiye Bİ let Meclisi tayin eder. alkışlar, bravo sesleri.” “Milleti, Milli Setten mizin kıymet hemmiyetle ve bir larak işaret buyurd nasıl ki İstiklâl Mü başında bu milleti A rafından hiç kimse a) sa. bugün ve bundan sö milleti onun lâyık ve lefi olan İnönü'nün hiç kimse ayıramaz. (5 kışlar, bravo sesleri). Arkadaşlar, biz bu Kİ “Daima Aldanm: Bu mukaddes kürsüğ sile ile, bir defa dah tim, arkadaşlar, bütün perverliğimize rağmen kadar mesahaj salhiy& 18 milyonluk bir milk | kadar, tayyaresi şu kağ İ nası bu kadar gibi, düsturlarını tatbik ile yapan milletler tarih dalma aldanmışlardır. ve çok güzel sesleri, al$ hesaba gelmiyen mi milletiz. İstiyenler her rübe edebilirler, (Sü lar). Hükümetin beyanatı letinin politikasının bir O bizim beyanatımız, BİLİ tikamızdır. Hükümete muhterem Başvekilin b ları veçhile neşe içindeği itimatla vazifesinde menni ederiz. Büyük M. mize afiyet ve başımızdğl eksik olmamasını dileriği $an bekçiliğini en kutsi | len, vatana tecavüz deği kılmasına bile müsamalil| J . yecek bir milletiz. (Şi kışlar). Meclis Ttümadını Bil Bu beyanatları takib kerenin kifayetine ve yine müracaat olu! verilen bir takrir müracaat olunmuş ve ri) nifi âra neticesi hükü rey ve mevcudun ittifa gösterilmiş olduğunu üzerine tekrar kü Başvekil Doktor Refik den aldığımız direktif çalışmaktır. Sizden maddi ve manevi vet budur, Bize gi timattır. Buna lâyik gerek arkadaşlarım ve yine çalışacağız. Yü | niza teşekkür ederim. İf ve sürekli alkışlar, “7 gi” | j J J | | l i | Meclis 24 Tem Toplanacak ?İ Ankara, 12 (TAN den) — Meclis 24 Teri samba gününe kadar yacaktır. Parti Grupu içtima etmiyecektir. 24 Temmuzdan so cel işler olmadığı takdi lis ikinciteşrine okadaf günde bir toplanscakti Meclis 12 günlük bir resine girdiği cihetle, b buslar bu akşam buraö bula hareket etmişlerdi Mecliste Bir Perde Mecliste Başvekil söylerken, küçük bir disesi oldu, Matbuat yan tarafındaki konmuş bulunan 8 500 mumluk bis amp ret! yüzünden kenardâ lunan perde tutuştu, mek için tedbir alınınd perde yandı. Bu yözd kil nutkuna iki dakika sıla verdi,